אריאל טוכמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אריאל טוכמן
לידה 4 באוגוסט 1984 (בן 39)
ראשון לציון
מוקד פעילות תל אביב-יפו
תקופת הפעילות מ-2006
עיסוק מפיק מוזיקלי, מלחין ונגן
סוגה פופ, רוק, מוזיקת עולם
כלי נגינה גיטרה, מנדולינה, קלידים, גיטרה בס, תופים
שיתופי פעולה בולטים עברי לידר, עידן רפאל חביב, אורי בן ארי, עומר אדם, לירן דנינו

אריאל טוכמן (נולד ב-4 באוגוסט 1984) הוא מפיק מוזיקלי, מעבד, גיטריסט ומלחין ישראלי. בין הפקותיו הידועות הם השירים "אגרוף" שביצעה עדן בן זקן, "בסוף הכל חולף" שביצע עומר אדם, "נסיכה שלי" שביצע עברי לידר, "אושר לדקה" ו"שממה" - אותם כתב וביצע אורי בן ארי ו"רודף אהבה בימים" שכתב וביצע עידן רפאל חביב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טוכמן נולד וגדל בראשון לציון. בגיל 16 החל לנגן בגיטרה. באותה שנה הפך לחבר להקת "דיאליזה בארץ הפלאות", שלימים שינתה את שמה ל"סינגפור". טוכמן שותף בעיבודים ובלחנים של שירי ההרכב בו היו חברים אייל אלימן, מאור אהרון, רן מוזס וניר וובר. ההרכב הוציא במהלך השנים 2 אלבומים: "סינגפור" (2007) ו"באפס מעלות" (2010). ההרכב הופיע בשני פסטיבלי "רוק עצמאות".

כגיטריסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

אריאל זכה להצלחה אישית כשניגן באלבום הבכורה של נינט טייב "יחפה" ובסיבוב ההופעות של האלבום בהפקתו של אביב גפן (2006–2009).

בשנת 2008 השתתף בפרויקט "עבודה עברית" בו ניגן בגרסת כיסוי של נינט טייב לשירו של אילן וירצברג "לא יכולתי לעשות כלום" וב"איך לאהוב אותך" בביצועו של אביב גפן. באותה שנה, טוכמן הצטרף לסיבובי ההופעות של הרכב הרוק הבינלאומי Blackfield ברחבי אירופה.

בשנים 2008–2011 הצטרף להרכב של דני רובס בסיבוב ההופעות "משהו חדש מתחיל". בשנת 2009 ניגן באלבום "Aviv Geffen" של אביב גפן. באותה שנה הצטרף להרכב הנגנים של עברי לידר בו הוא מנגן עד היום. טוכמן ניגן באלבומיו של לידר: "מישהו פעם", ו"האהבה הזאת שלנו״.

משנת 2010 מופיע עם הזמר עידן רפאל חביב. טוכמן ניגן בכל השירים באלבומיו של חביב: "כל פעם קצת" (2011), "לאבד עניין בזמן" (2013) ו"קולות הנושמים" (2018) ושותף בחלק מעיבודי השירים.

בשנת 2010 החל לנגן ולהופיע עם יוצא תוכנית המציאות כוכב נולד. טוכמן ניגן ושותף בעיבודים באלבום הבכורה “לירן דנינו”.

בשנת 2012 ניגן באלבום "פסיפס" של אביב גפן ובפרויקט "רייכל-גפן". בין השנים 2013–2017 הופיע עם הראל סקעת.

בשנת 2013 ניגן באלבום "לב חופשי" של מוקי עם הלהיטים הבולטים:"ילד של אבא" ו"לב חופשי" וכן הופיע בסיבוב ההופעות של האלבום.

בשנת 2017 השתתף וניגן באלבום של מוקי ״הולך על מים".

באוקטובר 2019 ניגן טוכמן בסינגל "מאושרים" בפרויקט של היוצרים דולי ופן בו אירחו לדואט את נועה קירל ולירן דנינו. במאי 2020 ניגן בסינגל "ואז את תראי" בו אירחו דולי ופן לדואט את דיקלה ועידן חביב.

במהלך השנים טוכמן ניגן והשתתף באלבומים של אמנים נוספים: דולב רם ופן חזות, גלעד שגב, רוני דלומי, עידן רייכל, נתן גושן, שלמה ארצי, שירי מימון, רותם כהן, יובל דיין, דויד ברוזה, ריטה ועוד.

כמפיק מוזיקלי[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012 עיבד טוכמן את "היי תום" הסינגל השלישי של דיאנה גולבי, זוכת העונה השמינית של תוכנית המציאות כוכב נולד. סינגל זה עמד בראש מצעדי הפזמונים במשך 9 שבועות[1].

במרץ 2013 הפיק ועיבד ביצוע של עברי לידר ל"היי שקטה" אותו הקדיש לדליה, אמו של לידר[2]. באותה שנה, היה שותף בעיבוד של "הייתי כאן" אותו כתבו וביצעו עברי לידר ונתן גושן. טוכמן ניגן ושותף בעיבוד השיר ״אסתר אוכלת פחמימה״ מתוך האלבום מישהו פעם אותו הפיק יועד נבו.

בשנת 2014 טוכמן הפיק את הלהיט "הרבה ממך נשאר" אותו ביצע הזמר לירן דנינו[3], שהגיע למקום ה-10 במצעד השנתי של גלגלצ לשנת תשע"ד. באותה שנה טוכמן הפיק ועיבד את אלבום הבכורה של חמי בן דוד "יופיה של החשיכה" ואת האלבום "רוצה לחלום״ של גל אבלי.

בשנת 2015 הפיק ועיבד את השיר "מי נגע בך" שכתב וביצע עידן רפאל חביב שלאחר מכן יצא באלבום "קולות הנושמים". טוכמן הפיק ללירן דנינו את השיר "יש לך את הכל" אותו כתב דודי בר דוד. באותה שנה, הפיק ועיבד את אלבום הבכורה של ניב דמירל, "בין הסימנים" ובו הלהיטים: "השעות הקטנות" שהגיע למקום 1 במצעד השבועי של גלגלצ ולמקום ה-17 במצעד השנתי הישראלי תשע"ו של גלגלצ והסינגל "נורמלי", אותו כתב והלחין דודי בר דוד שהגיע למקום ה-1 במצעד השבועי בגלגלצ[4][5].

במרץ 2016 הפיק ועיבד את "נצלול", שיר הפתיחה בסדרת הנוער של "HOT" "נעלמים" ואת השיר "מישהו כמוני" ששודר בפרקי התוכנית. שני השירים בוצעו על ידי הזמרת והשחקנית ענבל ביבי. טוכמן הפיק באותה שנה את הסינגל "חוזר למציאות" שביצע לירן דנינו. באותה שנה טוכמן הפיק ועיבד מוזיקלית את האלבום "אמריקה" של הזמרת והיוצרת איה זהבי פייגלין, האלבום זכה לתשבחות מצד מבקרי המוזיקה[6].

בשנת 2017 הפיק ועיבד את הלהיט "אושר לדקה" אותו כתב וביצע אורי בן ארי, שזכה למיליוני צפיות ביוטיוב ובסטרימינג[7]. באותה השנה הוציא בן ארי את הסינגל "בסוף הפרפרים מתים" אותו הפיק טוכמן. טוכמן הפיק את הסינגל "כוסות ריקות" לזמר שיר לוי. באותה שנה הפיק ועיבד 2 להיטים לזמר עומר אדם שנכללו באלבומו "אחרי כל השנים": "בסוף הכל חולף" ו"פוליטיקה וסקס". "בסוף הכל חולף" זכה להצלחה מרובה והגיע למקום ה-4 במצעד השנתי של גלגלצ ולמקום ה-10 במצעד הפזמונים השנתי של כאן גימל[8]. באותה שנה הפיק ועיבד 4 סינגלים לזמר גל אבלי: "How to get it all", "Take me to a place", "Grapple with the dark", "All we have in now". טוכמן אחראי על הפקת הסינגל "וואי וואי" אותו ביצעה שרית חדד ויצא ביולי 2017, השיר נכתב על ידי אורי בן ארי והולחן על ידי בן ארי ואיתן דרמון. בנובמבר 2017, היה אחראי להפקה ולעיבוד הסינגל "בתוך כל הבלאגן" שכתב וביצע הזמר אדיר גץ. בדצמבר 2017 טוכמן הפיק ועיבד 3 שירים באלבום "כל כך יפה לך" של הזמר רותם כהן: "מי יציל אותנו", "באמצע החיים"ו"אל תעזבי". טוכמן עיבד קאבר לשיר ״האהבה מתה״ של תמר גלעדי אותו ביצעה איה זהבי פייגלין. באותה שנה הפיק ועיבד את השיר "אל תפסיקי לרקוד" לזמר ניב דמירל.

בשנת 2018 הפיק ועיבד 2 סינגלים לזמרת והיוצרת עדי אברהמי: "היא שעמדה" שהיה במצעד "כאן גימל" ו"היי ברוך הבא". בשנה זו הפיק ועיבד את השיר "כדי שאשאר" בביצועה של הזמרת רינת בר. במרץ 2018 הפיק ועיבד את הסינגל "נרד אל הים" אותו ביצעה ספיר סבן. באפריל 2018, הפיק ועיבד מוזיקלית את הלהיט "נסיכה שלי" בביצועו של עברי לידר. בקליפ של השיר, שזכה לתהודה רבה, השתתפה הדוגמנית בר רפאלי[9]. "נסיכה שלי" זכה במקום ה-2 במצעד השבועי בגלגלצ ובמקום ה-18 במצעד הישראלי השנתי תשע"ח בתחנה. באותה שנה הפיק ועיבד את הסינגל "מול כל מה שעברנו" אותו כתב עידן רפאל חביב וביצע ניב דמירל. באוקטובר 2018, הפיק ועיבד את השיר ״הכל עובר״ אותו כתבה וביצעה סתיו שמש. טוכמן שותף בעיבוד השיר "מחשבות על אהבה" יחד עם גלעד שמואלי באלבום "קולות הנושמים" של עידן רפאל חביב שיצא באותה שנה. בפברואר 2019 הפיק ועיבד את "שממה" שכתב וביצע אורי בן ארי, השיר זכה למיליוני צפיות ברשת ולמקום ה-4 במצעד השבועי בגלגלצ. באותו חודש הפיק את "סודות" לזמרת ירדן ג'רפי ואת "תדבר" לזמרת עדי אברהמי. באפריל 2019, הפיק ועיבד את הסינגל "רודף אהבה בימים" שכתב וביצע עידן רפאל חביב.

במאי 2019, במסגרת "יצירת חיי", פרויקט ההנצחה המיוחד של ידיעות אחרונות וynet ליום הזיכרון, הפיק ועיבד את "מהכפר אל הכיכר" אותו ביצעו עברי לידר ונסרין קדרי[10]. השיר זכה לסיקור נרחב והושמע בכל תחנות הרדיו. טוכמן אחראי על ההפקה המוזיקלית של השיר "כמו ילדים" אותו ביצע דודו אהרון יחד עם אריאל סגל באלבום "השמחה שלנו". ביולי 2019, הפיק ועיבד את ״אחת כמוני״ לזמר לירן דנינו שכתב והלחין איתן דרמון. מיד עם צאתו השיר נכנס לרשימת הנבחרים של "כאן ג".

בנובמבר 2019 הפיק את השיר "אגרוף" שביצעה עדן בן זקן. עם יציאתו נכנס השיר אל המקומות הראשונים במצעד השבועי של מדיה פורסט[11] ובמצעד הרשמי של גלגלצ[12]. השיר הגיע אל המקום ה-8 במצעד השנתי של גלגלצ ו ynet לשנת תש״ף ולמקום ה-10 במצעד השנתי של כאן גימל.

בדצמבר 2019 הפיק את הסינגל ״ביום ובלילה״ שביצעה אריאל סגל. במארס 2020 הפיק ועיבד את הסינגל ״אלף כינורות״ שביצע הזמר ים רפאלי. באפריל 2020 הפיק לרפאלי סינגל נוסף, ״בית הספר הישן״, אותו כתב דודי בר דוד. באפריל 2020 היה אחראי על ההפקה והעיבוד של הסינגל ״כל מה שגילית לי״ יחד עם עידן רפאל חביב ועם גלעד שמואלי (מוזיקאי). באפריל 2020 הפיק את הסינגל ״רוח באה הימה״ בביצועה של הזמרת מורן מזור. את השיר כתב והלחין איתן דרמון. בקליפ השתתף השף טום אביב.

בינואר 2021 הפיק ועיבד את הסינגל ״הרגע הריק״ שכתב וביצע עברי לידר, בקליפ השתתפה השחקנית אגם רודברג. באפריל 2021 הפיק ועיבד את הסינגל ״רקדנית״ שכתב וביצע היוצר אורי בן ארי. במאי 2021 הפיק סינגל נוסף לזמרת עדי אברהמי – "זה מתחיל בצעד",[13] ותוך זמן קצר הפך לשיר הנושא של קרן החלומות על שם תמר אברמוביץ'.[14]

באוגוסט 2021 הפיק ועיבד את השיר ״אין לזה סוף״ שביצע עידן רפאל חביב אותו יצרו טליסמאן, גלעד מרקו ועידן רפאל חביב. עם יציאתו השיר נכנס למצעד השבועי של כאן גימל ולפלייליסט השבועי של גלגלצ. טוכמן הפיק ועיבד מוזיקלית 3 סינגלים מתוך מיני אלבום של הזמר לירן דנינו ״מי שאנחנו״ שיצא באותו חודש: ״כשהזמן יעבור״, ״מי שאנחנו״ ו״היו לי שמיים״.

באוגוסט 2023 הפיק ועיבד את הסינגל "על גשר בעיר" אותו מבצעים עברי לידר ורן דנקר בצל המחאה נגד הרפורמה המשפטית[15].

בעת מלחמת חרבות ברזל באוקטובר 2023 הפיק מוסיקלית את הסינגל "לתמיד" שיצר יחד עם הזמרת עטרה אוריה. השיר הוקדש ללוחמי משמר הגבול ומשטרת ישראל.[16]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ היי תום, באתר "פזמונט"
  2. ^ וואלה! סלבס‏, ההפתעה הגדולה שהכין עברי לידר לאמא, באתר וואלה!‏, 5 במרץ 2013
  3. ^ Ynet מוזיקה, אהבה גדולה שנגמרה: האזינו ללירן דנינו חדש, באתר ynet, 7 ביולי 2014
  4. ^ תשע"ו (גלגלצ), באתר "פזמונט"
  5. ^ דלית רצ'שטר ועמי פרידמן, אתם בחרתם: שיר השנה הוא "החיים שלנו תותים" של חנן בן-ארי, באתר ynet, 2 באוקטובר 2016
  6. ^ אלעד בילו, כל אמריקה אצלה: איה זהבי פייגלין עושה אלקטרו פופ, באתר כלכליסט, 1 באוגוסט 2017
  7. ^ עמי פרידמן וענת טייכר, כך נשמע האיש מאחורי עומר אדם ועדן בן זקן, באתר ynet, 28 בפברואר 2017
  8. ^ בסוף הכל חולף, באתר "פזמונט"
  9. ^ וואלה! תרבות‏, כשבר רפאלי פרצה בבכי: צפו בשיר החדש של עברי לידר, באתר וואלה!‏, 30 באפריל 2018
  10. ^ הדר גיל-עד, לזכרם של האיל וכמיל: עברי לידר ונסרין קדרי בשיר שמשלב עברית וערבית, באתר ynet, 3 במאי 2019(הקישור אינו פעיל, 19.10.2020)
  11. ^ niv the tool, המצעד השבועי של מדיה פורסט, באתר mediaforest-group
  12. ^ glz, המצעד השבועי של גלגלצ, באתר mediaforest-group
  13. ^ "זה מתחיל בצעד": סינגל חדש לזמרת עדי אברהמי, באתר "מעריב אונליין", 9 במאי 2021
  14. ^ שיר הנושא של קרן החלומות ע"ש תמר אברמוביץ' - זה מתחיל בצעד- עדי אברהמי, מתוך ערוץ היוטיוב של יובל אברמוביץ', 18 ביולי 2021
  15. ^ יובל אראל, עברי לידר ורן דנקר – על גשר בעיר, בבלוג של יובל אראל, מגזין מוזיקה ותרבות, 11 באוגוסט 2023
  16. ^ לתמיד - עטרה אוריה, נבדק ב-2023-10-26