ג'סיקה פארה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ג'סיקה פארה
Jessica Paré
לידה 5 בדצמבר 1980 (בת 43)
מונטריאול, קוויבק, קנדה
מדינה קנדה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1999 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים קולג' דוסון עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג
  • ג'וזף מ. סמית' (20072010) עריכת הנתון בוויקינתונים
  • ג'ון קסטנר (2012–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים בלוז אנת'וני פארה קסטנר עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 1
פרסים והוקרה פרס לוסי (2013) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ג'סיקה פארהאנגלית: Jessica Paré; נולדה ב-5 בדצמבר 1980) היא שחקנית קולנוע וטלוויזיה קנדית, ידועה בין היתר בשל תפקידה בתור מייגן דרייפר בסדרת הדרמה "מד מן" ברשת AMC, ובשל תפקידה בתור השוטרת אמנדה "מנדי" אליס בסדרה הדרמה הצבאית "אריות הים" ברשת CBS. הופיעה בסרטים "הרס הזוהר" (2000), "אבודות והוזות" (2001), "שלוש בפארק" (2004) ו"מכונת זמן בג'קוזי" (2010).

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פארה נולדה במונטריאול, קוויבק, קנדה, לאנתוני פארה, יושב הראש לשעבר של מחלקת החינוך באוניברסיטת מקגיל, וללואיז מרסייה, מתורגמנית. יש לה שלושה אחים, והיא גדלה בשכונת נוטרדאם דה גרייס. היא דוברת שתי שפות, אנגלית וצרפתית ובת למשפחה קתולית.

שני הוריה היו שחקנים - אביה היה מורה לדרמה וחבר בקבוצת תיאטרון, ואמה שיחקה בהפקות חובבים. כילדה נהגה פארה לצפות בחזרות של אביה, והחלה להתעניין במשחק בעצמה, כשעזרה לו ללמוד טקסט מ"הסערה". למדה בבית הספר "וילה מריה", תיכון קתולי פרטי לבנות במונטריאל. היא למדה דרמה ב"Theatreworks", והופיעה במספר הפקות חובבים כנערה, כשבין היתר גילמה את המשרתת מריאן ב"רובין הוד" ואת לוסי בהפקה התיאטרונית לספר "האריה, המכשפה וארון הבגדים".

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנתה האחרונה בתיכון שיחקה פארה בסרט הטלוויזיה "בונאנו: סיפורו של סנדק", כשבעקבותיו החליטה לפתח קריירת משחק. בשנת 1999 היו לה תפקידים משניים בפרק של סדרת האימה "Big Wolf on Campus" ובסרט הצרפתי "En Vacances". היא נשרה מלימודי האומנות בקולג' למען פיתוח קריירת המשחק שלה. היא עבדה לתקופה מסוימת כעוזרת צלם.

לאחר שנבחנה לתפקיד משני בסרט העצמאי "כוכבת" (2000) בחר בה הבמאי דניס ארקנד לגלם את הדמות הראשית, שחקנית הוקי קרח נאיבית שנהיית לדוגמנית בינלאומית. אחד השחקנים שכיכבו לצדה היה דן אקרויד. סרט הסאטירה הוצג בפסטיבל קאן וזכה לביקורות מעורבות, ובעקבות יציאתו דורגה פארה כאחת מ-25 הנשים היפות ביותר בקנדה.

בהמשך כיכבה לצד פייפר פראבו ב"אבודות והוזות" (2001), סרט שמספר על שתי נאהבות צעירות בפנימיית בנות. זהו סרט הבכורה של הבמאית ליאה פול, והוא זכה לביקורות חיוביות בעת הקרנת ההשקה שלו בפסטיבל סאנדנס.

בשנת 2002 הופיעה פארה במיני סדרה "Random Passage", שמבוססת על סדרת ספרים עטורי פרסים של ברניס מורגן ומתרחשת בניופאונדלנד ולברדור במאה ה-19. באותה שנה היא הופיעה במיני סדרה "Napoléon", בה גילמה את דמותה של פילגש הקיסר, ובתפקיד קמע בסרט של דיפה מחטה "בוליווד הוליווד", בה גילמה זמרת פופ.

פארה, 2009

ב-2003 כיכבה במותחן "Posers", זאת לאחר שהופיעה באותה שנה במיני סדרה של רשת "CTV"‏ "The Death and Life of Nancy Eaton", שמבוססת על סיפורה של ננסי איטון.

בשנת 2004 היא הופיעה לראשונה בקולנוע ההוליוודי, כשגילמה את אשת דמותו של ג'וש הארטנט בסרט "3 בפארק", שבוים על ידי פול מקגיגן. בהמשך השנה כיכבה לצד סופיה לורן וקריס קריסטופרסון במיני סדרה על שנות ה-60, "Lives of the Saints", הופיעה בסרט המוקומנטרי "תראו את הסרט" לצד ג'ון צ'ו ושיחקה בדרמת הנעורים של רשת "The WB", "ג'ק ובובי", שעוסקת בסיפורם של שני אחים הגדלים בנפרד, שאת אחד מהם מגלמת פארה.

בשנת 2007 היא הצטלמה לפיילוט של רשת "CBS"‏ "Protect and Serve", והצטלמה לסרט הצרפתי-קנדי העצמאי "Jusqu'à toi" בתפקיד ליזה, לצד ג'סטין ברת'ה, מלאני לורן ובילי בויד.

בשנת 2008 היא גילמה תפקיד מינורי ב"The Trotsky", סרט קומדיה שבוים על ידי ג'ייקוב טירי, ובנובמבר של אותה שנה היא שיחקה בסרט הערפדים "Suck", שביים רוב סטפניוק, כשלשם כך למדה לנגן בגיטרה בס. הסרט הוצג בפסטיבל הסרטים בטורונטו בשנת 2009, והיא הייתה מועמדת עליו לפרס "Canadian Comedy Awards" בקטגוריית "השחקנית הטובה ביותר". בשנת 2010 היא גילמה מעריצה לצד קרייג רובינסון בקומדיה הקולנועית "מכונת זמן בג'קוזי", והופיעה בקומדיה הקנדית "Peepers", שעוסקת בתופעת המציצנות והוצגה בפסטיבל Just for Laughs.

באותה שנה היא לוהקה לקאסט סדרת הטלוויזיה של רשת AMC "מד מן", בה היא מגלמת את דמותה של מייגן קלבה, מזכירה בחברת "סטרלינג קופר דרייפר פרייס", ובהמשך אשתו השנייה של דון דרייפר. בעונה ה-5 של הסדרה הפכה דמותה לדמות ראשית.

ב-2011 היא הופיעה בסרט הקצר "Beholder" שבוים על ידי נישה גנטרה, וכיכבה ב"The Way of the West", מערבון אודות המשטרה הרכובה המלכותית של קנדה, ובקומדיה "Sorry, Rabbi", שביים מארק סלוצקי.

ב-2012 היא שיתפה פעולה עם להקת הרוק האלטרנטיבי "the Jesus and Mary Chain", כשהופיעה איתם עם שירם "Just Like Honey" בשתי הופעות, בבאפלו ובטורונטו. באותה שנה היא הצטלמה לקומדיה הרומנטית דלת התקציב "Standby" בלוקסמבורג ובאירלנד, בה היא מגלמת את הדמות הנשית הראשית, אליס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2007 נישאה פארה למפיק ג'ו סמית', ובשנת 2010 השניים התגרשו.

החל ממאי 2012 היא יוצאת עם המוזיקאי הקנדי ג'ון קסטנר, סולן להקות הפאנק "Asexuals" ו-"Doughboys".נב-19 במרץ 2015 נולד בנם הראשון, בלוז אנתוני פארה קסטנר.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סרט תפקיד הערות
2000 הרס הזוהר טינה מנזל
Holiday קרול
עולמות מקבילים אורחת במסיבה
2001 אבודות והוזות ויקטוריה "טורי" מולר
2002 בוליווד הוליווד קימברלי
2003 Posers אדריה
2004 תראו את הסרט הזה סמנת'ה בראון
שלוש בפארק רבקה מרטין
2009 החצי השני ליזה
הטרוצקי לורה
Suck ג'ניפר
2010 מכונת זמן בג'קוזי טארה
Peepers הלן
2011 The Mountie אחלמה
2013 Standby אליס
2015 ברוקלין מיס פורטיני
2016 Lovesick לורין
2017 חתונה מסוג אחר קארי
2020 Death of a Ladies' Man שרלוט
TBA Queen Bee קווין בי

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה סדרה תפקיד הערות
1990 מועדון הבייביסיטריות קטי פרק: "Mary Anne and the Brunettes"
1999 Big Wolf on Campus טניה פרק: "Time and Again"
בונאנו: סיפורו של סנדק רוזלי פופאסי סרט טלוויזיה של שואוטיים
2002 Napoléon אלינור דנואל מיני-סדרה
Random Passage אנני וינסנט הצעירה מיני-סדרה
2003 The Death and Life of Nancy Eaton ננסי איטון (אנ') סרט טלוויזיה של Lifetime
2004 Lives of the Saints ריטה אמהרסט סרט טלוויזיה של CTV
2004 - 2005 ג'ק ובובי קורטני בנדיקט תפקיד ראשי; 21 פרקים
2007 חף מפשע ג'וליה פרק: "The Fallen Woman"
2010 - 2015 מד מן מייגן "קלבט" דרייפר תפקיד חוזר (עונה 4)

תפקיד ראשי (עונות 7-5); 49 פרקים

2013 Satisfaction רובין פרק: First Contact"
2014 רובוט צ'יקן קריסטי תומאס / בטי אן דיבוב; פרק: "Panthropologie"
2017 - 2022 אריות הים אמנדה "מנדי" אליס תפקיד ראשי (עונות 4-1)

תפקיד אורח (עונה 5); 72 פרקים

2018 קומנדו 6 מקעקעת פרק: "Danger Close"
2019 סטאר נגד כוחות הרשע קלואי דיבוב; פרק: "Britta's Tacos"
6 גיבורים: הסדרה סלין סימארד דיבוב; פרק: "Portal Enemy"
2021 לא טיפוסי האני פרק: "Dessert at Olive Garden"
משפחת סימפסון קולט דיבוב; 2 פרקים

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ג'סיקה פארה בוויקישיתוף