דומינגו הינדויאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דומינגו הינדויאן
Domingo Hindoyan
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 15 בפברואר 1980 (בן 44)
קראקס, ונצואלה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ונצואלה עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים בית הספר למוזיקה של ז'נבה
עיסוק מנצח, כנר
סוגה מוזיקה קלאסית
כלי נגינה כינור
https://domingohindoyan.com/
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דומינגו גרסיה הינדויאןספרדית: Domingo Hindoyan; נולד ב־15 בפברואר 1980) הוא מנצח וכנר ונצואלי-ארמני. המנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית המלכותית של ליברפול ומנצח אורח ראשי של תזמורת הרדיו הלאומית של פולין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הינדויאן נולד בקראקס והוא בנם של דומינגו גרסיה, (כנר ונצואלי ונשיא לשעבר של התזמורת הסימפונית של ונצואלה) וויקי הינדואן (עורכת דין בפרלמנט הלאומי של ונצואלה). הינדויאן הוא ממוצא ארמני דרך אמו, שנולדה בחלב שבסוריה.

הוא התחיל את לימודי המוזיקה שלו ככנר וחבר בתוכנית החינוך המוזיקלי של ונצואלה "אל סיסטמה". הוא השיג תואר שני בניצוח בבית הספר למוזיקה של ז'נבה בהצטיינות הגבוהה ביותר עם לורן גיי. בשנת 2012, הוא הוזמן להצטרף לאקדמיית הניצוח הבינלאומית של אליאנץ, שם עבד עם התזמורת הפילהרמונית של לונדון ותזמורת פילהרמוניה, תחת המנצחים אסה-פקה סאלונן וסר אנדרו דייוויס. הוא השתתף בכיתות אמן עם ברנרד הייטינק, דייוויד זינמן וחסוס לופז-קובוס.

בשנת 2013, הינדויאן מונה לעוזר המנצח הראשון של דניאל ברנבוים באופרה של ברלין. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בניצוח במטרופוליטן אופרה בינואר 2018. הופעות בכורה אחרות במהלך עונת 2017–2018 כללו הופעות בבית האופרה של שטוטגרט ובבית האופרה של מונטה-קרלו.

ביוני 2019, הינדויאן ניצח לראשונה על התזמורת הפילהרמונית המלכותית של ליברפול. ביוני 2020, תזמורת ליברפול הודיעה על מינויו של הינדויאן למנצח הראשי הבא שלה, החל מהעונה 2021–2022. מינוי זה מציין את תפקידו הראשון כמנצח ראשי. עם התזמורת של ליברפול, הינדויאן ערך את הופעת הבכורה שלו בניצוח בפרומס בספטמבר 2021.

מיוני 2019 הוא מנצח אורח ראשי של תזמורת הרדיו הלאומית של פולין.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הינדויאן נשוי לזמרת הסופרן סוניה יונצ'בה. לזוג יש שני ילדים, מטאו, שנולד ב-6 באוקטובר 2014, וסופיה, שנולדה באוקטובר 2019. המשפחה מתגוררת בקנטון ציריך שבשווייץ.

רשימת התזמורות עליהן ניצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת בתי האופרה בהם ניצח[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]