דנה שץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דנה שץ
לידה 1967 (בת 57 בערך)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דנה שץ (נולדה ב-26 בדצמבר 1967) היא יוצרת, תסריטאית, פזמונאית ועורכת סדרות טלוויזיה ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דנה שץ נולדה וגדלה בשכונת רחביה, בירושלים. בילדותה הייתה שחקנית תסכיתים ב"תוכניות לאם ולילד" ברדיו ולאחר מכן ב"לבת ולבן ולמי שמתעניין" ברשת א' של קול ישראל והופיעה בתפקידים ראשיים בקלאסיקות שונות, ביניהן "היידי בת ההרים" מאת יוהנה ספירי ו"פצפונת ואנטון" מאת אריך קסטנר. אביה יעקב שץ, היה כותב הנאומים של ראש הממשלה לוי אשכול, מחבר האנציקלופדיה "לקסיקון המדינה" ועורך ומגיש את מהדורת חדשות הגולה ליהדות ארצות הברית בקול ישראל בשנות ה-70.

ב-1992 סיימה תואר ראשון B.F.A בהצטיינות בחוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

לאחר לימודיה באוניברסיטת תל אביב הייתה שץ ממקימי ערוץ הילדים (ערוץ 6), שם עסקה בכתיבת תסריטים, בפיתוח תכנים מקוריים ובעריכת שידורים חיים של "הכיתה המעופפת" ו"כדור פורח", שם גם כתבה את סדרת הבובות "הביגבגים", שנמכרה לחמש תחנות שידור בחו"ל, בהן בריטניה וסינגפור. לאחר מכן כתבה סדרות לגיל הרך בערוץ הופ! ביניהן "רחוב סומסום", ואת הסדרות המקורית שגם יצרה: "כוח הקצב", ששודרה משך 3 עונות. בנוסף יצרה וכתבה סדרות אנימציה שדובבו בכל רחבי העולם כמו "מי מה מו", וטוקטוק ותותי ששודרו ערוץ לולי וה"גן של טוטו ורובי" שמשודרת ב-50 מדינות בארצות הברית בערוץ בייבי, במסגרת ערוץ בייבי האמריקאי. בנוסף כתבה לטלוויזיה החינוכית את הסדרה "גאון של אבא" ואת סדרת המדע של פרופסור דן שכטמן, זוכה פרס נובל, "להיות מדען עם פרופסור דן". יצרה וכתבה את הסדרה "מיץ ושיר" לערוץ ניק-ג'וניור בעקבות שיריו האהובים של אריק איינשטיין. בנוסף כתבה שץ את התסריט ואת חלק ממילות השירים בשתי קלטות הילדים של "הקסם של ימבה" (עם עודד מנשה, דנה דבורין, ואבי יפה) שביימו אהרון קפלן ואיתן אבוט.

שץ היא יוצרת ותסריטאית ראשית של "בת השוטר סדרת מתח בת 3 עונות לערוץ טין ניק ב-yes. יוצרת ותסריטאית הסדרה "100 בתנ"ך", 24 פרקים, ששודרה בערוץ לוגי במשך שלוש עונות ובערוץ הראשון. יוצרת ותסריטאית סרט הקולנוע "מיס אנטבה", שהשתתף ב-35 פסטיבלים בינלאומיים ובהם מונטריאל, המפטונס – ניו יורק, ריו דה ז'ניירו, לוס אנג'לס, קוריאה ופאלם ספרינגס וזכה במספר פרסים בינלאומיים. יוצרת ותסריטאית הדרמה "טיול שנתי", ששודרה בערוץ הילדים וזכתה במקום ראשון בפרס אונסק"ו בפסטיבל ciak junior – איטליה. יוצרת ותסריטאית הדרמה "אח שלי הגדול" בערוץ הילדים שמשודרת בימי הזיכרון ונמצאת בשימוש משרד הביטחון לטיפול במשפחות שכולות. עורכת תסריט של הסדרה הקומית "מורובוט", ששודרה במשך שתי עונות בערוץ יס קידז. שותפה לפיתוח התסריט של סרט הקולנוע הישראלי "אשה עובדת".

כפזמונאית כתבה כ-250 שירים לתוכניות טלוויזיה רבות, ביניהן את שיר הנושא ל"בת השוטר" "השמים שומרים", בביצועה של יובל דיין, את השיר "סימן שאנחנו מגזימים", שנבחר לשיר העשור בערוץ הילדים, ועוד שירים לקמפיינים חברתיים כמו "דווקא אני" ו"להתנדב מכל הלב". כתבה את המילים לשירי הסדרה "רחוב סומסום", שמשלבת שחקנים יהודים וערבים בערוץ הופ! ואת השירים לסדרות שיצרה "כוח הקצב" ו"סיפורי פיות" ששודרה בערוץ ניק-ג'וניור.

פרסים וציונים לשבח[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרס ראשון עבור התסריט "והרי את" בפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים רחובות, 2012.

עבור הסרט "מיס אנטבה" - ציון לשבח בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין, פרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל זלין, צ'כיה, פרס ראשון לסרט בפסטיבל טיוואן, פרס התסריט בפסטיבל גונפרביל, צרפת, ציון לשבח לשחקנית בתחרות וולג'ין, פסטיבל הקולנוע ירושלים.

פרס משרד התרבות לעידוד יוצרים צעירים בתחום הקולנוע עבור התסריט לסרט הקולנוע "תמונה משפחתית" שכתבה כסטודנטית.

תפקידים ציבוריים[עריכת קוד מקור | עריכה]

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שץ חיה בתל אביב, נשואה לאיתן בראון, עורך ראשי בטלוויזיה, ויש להם שלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא דנה שץ בוויקישיתוף