האחים וורנר הנפשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
האחים וורנר הנפשה
נתונים כלליים
מייסדים Hal Geer עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות 1980–הווה (כ־44 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת אם האחים וורנר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברות בנות האנה-ברברה עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה ברבנק עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית הסרטים, טלוויזיה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוצרים עיקריים סרט מונפש עריכת הנתון בוויקינתונים
 
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

האחים וורנר הנפשהאנגלית: Warner Bros. Animation) הוא אולפן הנפשה אמריקאי בבעלות חטיבת הילדים העולמית של האחים וורנר. האולפן קשור בין היתר לזיכיון הדמויות של הלוני טונס וסרטי ההנפשה של DC קומיקס. האולפן הוא יורשו של Warner Bros. Cartoons, האולפן שהפיק במקור את סרטי ההנפשה על לוני טונס בשנים 1933 עד 1963, ומשנת 1967 עד 1969. וורנר הקימה מחדש את חטיבת ההנפשה שלה בשנת 1980 כדי לייצר עבודות הקשורות ללוני טונס, כאשר מערך השידור של טרנר התמזג עם חברת טיים וורנר (כיום WarnerMedia) בשנת 1996.

בשנות ה-90 של המאה ה-20, אחרי הפקה מוצלחת ביותר של הסרט "באטמן" החלה חברת וורנר, בשיתוף עם חברת הקומיקס DC קומיקס ליצור סדרות הנפשה המבוססות על גיבורי הקומיקסים שלה: באטמן, סופרמן וליגת הצדק. בשנת 1992 עלתה למסכים סדרת ההנפשה "באטמן – הסדרה המצוירת" שזכתה להצלחה רבה וביקורות נלהבות עקב טכניקת ההנפשה החדשנית והעלילה הבוגרת, המתוחכמת והגותית שנתנה כבוד לצופים ולמורשת העטלף. בעקבות הצלחות סדרה זו נוצרו לה 3 סדרות המשך ("באטמן ורובין", "באטמן – הסדרה החדשה" ו"באטמן 2000") וכן סדרות נוספות על גיבורי DC: סופרמן וליגת הצדק. בשנת 2000 יצאה גם הסדרה "באטמן: הדור הבא" המתארת את קורותיו של באטמן בעתיד הרחוק בגות'אם סיטי כאשר ברוס ויין יצא לגמלאות ומדריך נער צעיר שיתפוס את מקומו.

כמו כן, במהלך אותן שנים, הפיקו וורנר מספר סדרות הנפשה היתוליות בשיתוף עם סטיבן ספילברג. הסדרות הללו היו "עלילות טייני טון", "אנימניאקס", "פריקזויד" ו"פינקי והמוח" – סדרה על זוג עכברי מעבדה שמנסים להשתלט על העולם ונהפכה לסדרת קאלט.

בינואר 2013 הקימו האחים וורנר את חברת ההנפשה "Warner Animation Group" שם הפיקו סרטי הנפשה כגון: "סרט לגו", "חסידודס", "סרט לגו באטמן", "סרט לגו נינג'גו", "מפלצות בשלג" ועוד.

בשנים האחרונות, האולפן התמקד בעיקר בהפקת סדרות טלוויזיה וסרטי הנפשה של דמויות שנוצרו מנכסים אחרים שבבעלות האחים וורנר, כולל DC קומיקס, Metro-Goldwyn-Mayer (באמצעות Turner Entertainment Co.) ו-Hanna-Barbera Productions.

סדרות וסרטים בהפקת החברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עמוד ראשי
ראו גם – אולפני האחים וורנר הנפשה

סרטים שיצאו להפצה ביתית[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא האחים וורנר הנפשה בוויקישיתוף