הבאטמן שצוחק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הבאטמן שצוחק
The Batman Who Laughs
יוצרים סקוט סניידר וגרג קאפולו
מידע
שם אמיתי ברוס ויין
סטטוס פעיל
בסיס הר האתגרים
מקום לידה העיר גות'אם
גזע בן אדם
מין זכר
מקצוע אמן לחימה, רוצח המונים
נטייה רע
כוחות ראיית הפחדים העמוקים של קורבנותיו
יכולת לגרימת אי שפיות
כישורי בלשות
לוחם מיומן
כלי נשק כתר קרניים טלקניתי
באטרנג
הגז של הג'וקר
קלפים קוסמיים
נשק חם
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים באטמן עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הבאטמן שצוחק (באנגלית: The Batman Who Laughs) הוא נבל-על בדיוני המופיע בחוברות הקומיקס של חברת DC. הבאטמן שצוחק הוא גרסה מקבילה לבאטמן המגיעה מהיקום האפל והוא שילוב בין באטמן לג'וקר. הדמות הופיעה לראשונה בקרוסאובר "Dark Nights: Metal" משנת 2017 ולאחר מכן קיבלה הרצה משלה בסיפור "Batman/Superman" בשנת 2019 ובסיפור "Year of the Villain" ביחד עם לקס לות'ור. הדמות נוצרה על ידי סקוט סניידר וגרג קאפולו.

היסטוריה פרסומית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאטמן שצוחק נוצר על ידי סקוט סניידר וגרג קאפולו והופיעה לראשונה בחוברת "Dark Days: The Casting".

סניידר הסביר על הדמות בראיון עבור המגזין "הוליווד רפורטר": ”הוא מייצג את הסיוט הכי גדול של באטמן שפתאום קם לחיים: מה היה קורה אם באטמן היה נדבק ברעל של הג'וקר ומאבד כל צלם של מוסריות. השאיפה הגדולה שלו זה להפוך את גות'אם לסיוט הכי גדול של ברוס ויין”.

סניידר קיווה שהדמות תהיה פופולרית מספיק כדי שתופיע בחוברת סולו משלה וסבר שהמאייר מארק סימפסון מתאים למשימה[1].

הבאטמן שצוחק הושווה לשופט דרד מבחינה עיצובית[2]. הכותב סקוט סניידר אישר שהדמויות דומות מעט.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הבאטמן שצוחק הוא באטמן מקביל מכדור הארץ ‎-22. במציאות זו, הג'וקר מבין שהוא עומד למות מזיהום אותו גורמים הכימיקלים שהפכו אותו לג'וקר ובתור אקט אחרון הוא מחליט להרוג את כל ג'ותאם ביחד איתו. הוא רוצח חלק מהנבלים של באטמן ואת המפקח גורדון בעזרת חומצה על פניו. לאחר מכן, הג'וקר מצליח ללכוד את באטמן ולסמם אותו כך שגופו משותק אך הוא בהכרה, ומצליח לגלות את זהותו הסודית. הג'וקר (ולצידו באטמן המשותק) מפוצץ בית חולים, יורה למוות בהוריהם של הילדים בג'ותהאם ואת הילדים מדביק באותם כימיקלים. מטרתו ליצור את "השילוב המושלם בין הבאטמן לג'וקר". באטמן מצליח לקבל חזרה שליטה על גופו ותחת התקף זעם רוצח את הג'וקר על ידי שבירת המפרקת שלו. רגעים לאחר מכן, אדים כימיים משתחררים מגופו של הג'וקר ובאטמן שואף אותם.

יומיים לאחר מכן, באטמן וסופרמן מדברים על מה שקרה. למרות שהוא אינו מרגיש אשמה, באטמן מבטיח לסופרמן שרצח לא יהפוך ל"שיטה פופולרית" בקרב מלחמתו בפשע. סופרמן מספר לבאטמן שמעבדות "סטאר" בעיר מטרופוליס ייקחו תחת חסותן את הילדים שהג'וקר הדביק ויחזירו אותם למוטב. סופרמן מציין שאחת מהם ניסתה לנשוך את הפסיכולוגית ובאטמן מצחקק ואז מתנצל.

יום לאחר מכן, באטגירל, רובין האדום, הברדס האדום ונייטווינג מתאמנים במערת העטלף ומספרים לבאטמן שהם מודאגים בגלל מצבו ההולך ומתדרדר ומציעים לו עזרה. באטמן מסרב ומסביר שהסיבה שהוא ביקש מהם לבוא להתאמן היא כיוון שהם הראשונים שיבחינו בבאטמן משתנה ויזהירו את ליגת הצדק, משהו שהוא לא יכול להרשות שיקרה. באטמן לפתע שולף שני מקלעים וטובח במשפחת העטלף. לאחר מכן, ברוס משכנע את בנו דמיאן להצטרף אליו ומזריק לו את הכימיקלים שהוא בעצמו שאף, הופך אותו לשילוב בין רובין לג'וקר. בנוסף, הוא אוסף אליו את הילדים שהג'וקר הדביק והופך אותם לצבא של רובינים חייתיים.

שבוע לאחר מותו של הג'וקר, באטמן טובח בחברי ליגת הצדק בעזרת ארסנל כלי הנשק שהליגה החרימה מאויביה. באטמן מסנתז קריפטונייט שחור וחושף את סופרגירל אליו, גורם לה להרוג את כל משפחתה ולאחר מכן למות בעצמה. במגדל השמירה של ליגת הצדק, באטמן משתק את סופרמן בעזרת גז קריפטונייט ממערכת האוורור. באטמן חושף את סופרמן וסופרבוי לקריפטונייט השחור, גורם להם לרצוח את לויס ליין ולמות. תהליך השינוי מתמלא והוא הופך להיות "הבאטמן שצוחק".

הבאטמן שצוחק הורג את כל הגיבורים והנבלים בעולמו ושולט ברובינים. השורד האחרון הוא אלפרד, שנלחם בבאטמן שצוחק, מפסיד ונכלא על ידו במערת העטלף למשך שנה עד שהוא מאבד את שפיותו ונעשה צייתן.

יקום ‎-22 קורס (היקומים השליליים נועדו מראש לאבדון) וברבאטוס מופיע, מסביר לבאטמן שצוחק שהיקום שלו על סף קריסה ומציע לו להנהיג צוות של באטמנים מיקומים אפלים במטרה לכבוש את כדור הארץ 0.

בהגיעו לכדור הארץ 0, הבאטמן שצוחק משתלט על ג'ותאם ומפקח מרחוק על כל האירועים בהר האתגרים. הוא שולח קלפי ג'וקר קוסמיים לגלריית הנבלים של באטמן על מנת שאלו ישתמשו בהם כדי לשנות את המציאות לפי רצונם וישלטו בחלקים שונים של העיר. מלווה בדמיאן ובשלושה רובינים חייתיים, הבאטמן שצוחק מתכנן להרוס את המציאות בעזרת מיזוג האובר מוניטור למוחו האסטרלי של האנטי מוניטור. הבאטמן שצוחק הובס על ידי באטמן ששיתף פעולה עם הג'וקר, תרחיש אותו הבאטמן שצוחק לא צפה מראש.

למרות שהוא נחשב כמת, הבאטמן שצוחק נכלא על ידי לקס לות'ור והאחרון מציע לו מקום בלגיון האבדון. זמן מה לאחר הקמת הלגיון, הג'וקר נפגש עם לקס ומציע לו לא לצרף את הבאטמן שצוחק לקבוצה. הבאטמן שצוחק מספר ללקס אודות העולמות שנמצאים ביקומים אחרים והג'וקר מצוטט לשיחתם.

הבאטמן שצוחק מחדש את התקפתו על באטמן ומצליח למשוך אל כדור הארץ 0 גרסאות מרושעות של באטמן מיקומים מקבילים במטרה שאלו יתקפו את ברוס. סיוע נוסף מגיע בדמות "אביר המוות", גרסה של באטמן מיקום מקביל שבו ברוס הצעיר ירה למוות בג'ו צ'יל לאחר רצח הוריו ומאז התמכר לשימוש בנשק חם. אביר המוות משליט במהרה שלטון צבאי בג'ותאם. לאחר שנגמרו לו האפשרויות, באטמן מסכים לשאוף את הכימיקלים ששינו את הג'וקר ולהשתנות בעצמו לבאטמן שצוחק במטרה להצליח לחזות את מהלכם של יריביו. בתגובה, הבאטמן שצוחק גורר אל כדור הארץ 0 ברוס ויין מקביל בריא שלא התייתם, אך באטמן מצליח לפתות את הבאטמן שצוחק ולהביא אותו לקבר של תומאס ומרתה ויין. שם, אלפרד מצליח לסנתז נוגדן מדמו של ברוס ויין הבריא ובאטמן מצליח למנוע את שינוי הצורה שלו. באטמן מחזיר את הברוס המקביל לביתו והבאטמן שצוחק נכלא בתא מאסר בהיכל הצדק. למרות זאת, הבאטמן שצוחק מצליח להדביק בכימיקלים שלו את שאזאם, החיפושית הכחולה, דונה טרוי, הוקמן, סופרגירל ואת המפקח גורדון (האחרון נדבק בגיליון מס' 7 במיני סדרה "הבאטמן שצוחק" שנוצרה על ידי סניידר).

שנה לאחר מכן, הבאטמן שצוחק עדיין כבול בהיכל הצדק, אך בעזרת השישייה הסודית הוא מצליח להוציא תוכנית חדשה לפועל. הוא מצליח לגרום למפקח גורדון להוביל את באטמן וסופרמן למערה שממוקמת מתחת לסמטת הפשע, שם המלך שאזאם יחכה להם וידביק את סופרמן בכימיקל הג'וקר. לאחר מכן, סופרמן, שמעמיד פני נדבק בכימיקל עושה דרכו אל הנשקייה של ליגת הצדק ושם הבאטמן שצוחק מספר לו שתוכניתו היא להדביק את העולם בכימיקל. הבאטמן שצוחק מסביר לסופרמן שבגלל התכנית שלו, ג'ונתן קנט ולויס ליין לא ישרדו. סופרמן מתעצבן וחושף את עצמו. כל האירוע מתברר להיות אשליה שבאטמן יצר והבאטמן שצוחק מחמיא לו על כך. לאחר מכן, הבאטמן שצוחק מתכנן שסקאראב (הגרסה הג'וקרית של החיפושית הכחולה) יפרוץ למבצר הבדידות ולמחשבים במערת העטלף. בזמן שזה קורה, הבאטמן שצוחק מתחיל ללעוג לסופרמן ואומר לו שעמוק בפנים כולם רשעים ורגע לפני שהוא מדביק את סופרמן בכימיקל בעזרת באטרנג נגוע, סופרגירל תופסת את הבאטרנג ונדבקת בעצמה (כיוון שהבאטרנג הספציפי הזה נועד להדביק קריפטונים). בזמן שהלוגו של "לגיון האבדון" מאיר את שמי הלילה, הבאטמן שצוחק מבין שבקרוב הוא ייאלץ להתעמת עם לקס לות'ור, אך לא מודאג כיוון "שבאטמן תמיד מנצח".

בקומיקס ההמשך לסדרה "השומרים", "שעון יום הדין", הבאטמן שצוחק הוא אחד מהנבלים שדוקטור מנהטן חוקר בזמן שהפקח הירוק גאי גרדנר משתמש בטבעת הכוח שלו במטרה להראות לדוקטור את הנבלים השונים שהליגה התעמתה מולם.

במהלך הסיפור "האבירים האפלים: מתכת המוות", הבאטמן שצוחק נהפך לסגן של פאפאטוה ומצויד בצבא של באטמנים מיקומים אפלים ביניהם באטמן תינוק (גרסה של ברוס שהעביר את תודעתו לתוך גוף של תינוק לאחר מותו), באטמנזאורוס רקס (גרסה של ברוס שהעביר את תודעתו לתוך רובוט דמוי טי רקס), באטמוביסט (הבאטמוביל שמכילה את תודעתו של ברוס), טירת העטלף (גרסה של ברוס שהעתיק את נשמתו לתוך מבנים בג'ותאם במטרה לשלוט בה) והמלך רובין (גרסה צעירה של ברוס שנולד עם נטיות אלימות ורצח בעצמו את הוריו). הצבא מנחיל את חוקיה של פאפאטוה. וונדר וומן מחליטה להתייעץ עם הפלאש (וולי ווסט) במטרה להשתמש בכוחה של "אנרגיית האנטי משבר". היא נתקלת בבאטמן שצוחק ומצליחה לנסר אותו למוות בעזרת "המסור הבלתי נראה של האמת". למרות מותו, שאר האבירים האפלים מוציאים לפועל את תוכניתו של "הצוחק" והיא יצירת הגוף לבאטמן האולטימטיבי. אותו הגוף מתברר להיות באטמנהטן (גרסה של באטמן שהצליח להעתיק את הנוסחה שיצרה את דוקטור מנהטן). בטירת העטלף, האבירים האפלים מצליחים להעביר את מוחו של הבאטמן שצוחק אל גופו של באטמנהטן מתחת לאפה של פאפאטוה. פאפאטוה מזהירה את הבאטמן שצוחק שישויות דומות לה ירגישו במעשיו ויבואו לעצור אותם. הבאטמן שצוחק מצליח להרוס את צבא העטלף מלבד המלך רובין. הבאטמן שצוחק לאחר מכן עובר לגוף חדש בשם "האביר האפל ביותר" ומסביר שהוא יודע על תוכניתה של וונדרוומן ליצור מחדש את היקומים בעזרת אנרגיית האנטי משבר, אך הוא רוצה לנצל את ההזדמנות כדי ליצור "52 פנטות של סיוט". הבאטמן שצוחק והמלך רובין פורצים לבית הקברות "ולהלה", אך נרדפים בידי ג'יי גריק, בארי אלן ו-וולי ווסט. הפלאשים משתפים פעולה יחד עם קיד פלאש במטרה למנוע מהבאטמן שצוחק להגיע לכיסא המוביוס.

יכולות ונשק[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבאטמן שצוחק אותן יכולות של באטמן המרכזי מיקום DC. הכתר שסביב עיניו עשוי ממתכת אפלה ומאפשר לו לראות פחדים ואפלה וכן לחזות את המהלך הבא של יריביו ולהתל בהם באמצעות ניצול פחדיהם.

הבאטמן שצוחק משתמש במקלעים, רובים, סכינים ושרשראות עם באטראנג בקצותיהן.

עיבודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • במשחק "מורטל קומבט 11" ישנו סקין בשם "הבאטמן שצוחק" עבור הדמות Noob Saibot שהופץ עם סקינים נוספים בחבילת ההרחבה שכללה את דמותו של הג'וקר.
  • במשחק הרשת "DC Universe Online" הבאטמן שצוחק היה האנטגוניסט הראשי בפרק "Metal Part 1" ובמסגרת הסיפור, הוא תימרן את דמויות הגיבורים (שחקני המשחק) כדי שיביאו לו מתכת אפלה שבעזרתה הוא ישאב את כדור הארץ ליקום האפל. הדמות חוזרת בהמשך בפרק "Metal Part 2" ומנסה לפוצץ פאב במשחק שבו הגיבורים נמצאים בעזרת פצצה שמורכבת מרעל הג'וקר, אך לבסוף הובס ביחד עם האבירים האפלים הנוספים וברבאטוס.
  • הבאטמן שצוחק מופיע כסקין במשחק פורטנייט.

משחקי קופסה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Graeme McMillan, Graeme McMillan, ‘Batman Who Laughs’ Reveals Dark Knight’s Worst Fears (Exclusive Preview), The Hollywood Reporter, ‏2018-12-03 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Brown: The Batman Who Laughs seems inspired by Judge Death, lfpress (ב־Canadian English)

קטגוריה:באטמן: דמויות