גאי גרדנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גאי גרדנר
Guy Gardner
גאי גרדנר, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular #1 מאוגוסט 2020, אמנות מאת דייוויד פינץ' וסטיב פירצ'ו.
גאי גרדנר, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Green Lantern 80th Anniversary 100-Page Super Spectacular #1 מאוגוסט 2020, אמנות מאת דייוויד פינץ' וסטיב פירצ'ו.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה Green Lantern Vol.2 #59
(מרץ 1968)
יוצרים ג'ון ברום, גיל קיין
גילום הדמות

מת'יו סטל (ליגת הצדק של אמריקה; סרט טלוויזיה)

נייתן פיליון (סופרמן)
מידע
שם אמיתי גאי דארין גרדנר
כינויים הלוחם
סטטוס פעיל
מקום לידה בולטימור עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע עובד סוציאלי, גיבור-על, קצין, שוטר, special education teacher, שחקן פוטבול
כוחות כפקח ירוק:
יצירת עצמים מאנרגיה, תעופה, הקרנה אנרגטית.
כפקח אדום:
יצירת להבות נפלם המסוגלות לבעור גם בחלל וללבוש כל צורה.
כוולדארי:
כוחות שינוי צורה בלתי מוגבלים, יצירת כלי נשק מתוך גופו.
חבר בקבוצה חיל הפקחים הירוקים
משמר הכבוד של חיל הפקחים הירוקים
ליגת הצדק (כוח גיבוי)
חבר לשעבר בקבוצה ליגת הצדק בע"מ
חיל הפקחים האדומים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה רולנד גרדנר (אב, מת), פגי גרדנר (אם), מייס גרדנר (אח)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

גאי גרדנראנגלית: Guy Gardner) הוא דמות בדיונית של גיבור-על הידוע כגרין לנטרן של תור הארד, שמופיע בחוברות הקומיקס בפרסומה של חברת DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה בחוברת Green Lantern Vol.2 #59 ממרץ 1968, והיא נוצרה על ידי הכותב ג'ון ברום והמאייר גיל קיין (שביסס את דמותו על-פי השחקן מרטין מילנר ועל-פי שמו של גרדנר פוקס). גרדנר גויס לחיל הפקחים הירוקים ככוח גיבוי לגרין לנטרן מתור הכסף, האל ג'ורדן.

דמותו של גאי גרדנר הופיעה בשני פרקים בסדרת האנימציה באטמן: האמיצים והנועזים - "יומו של האביר האפל" ו"העין של דספרו", וכן בסדרות האנימציה ליגת הצדק - הדור הבא וגרין לנטרן: סדרת האנימציה. וכן, גם בסרט הטלוויזיה של ליגת הצדק בגילומו של מת'יו סטל. ביוני 2023 דווח שהשחקן נייתן פיליון יגלם את דמותו של גרדנר בסרט הקולנוע "סופרמן", העתיד לצאת לאקרנים בשנת 2025.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנותיו הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאי גדל בבולטימור לרולנד ופגי גרדנר. אביו היה אלכוהוליסט מתעלל שהרביץ לבנו ללא הרף. גאי ניסה את כוחו בלימודים כדי לרצות את אביו, שבמקום זאת העדיף להרעיף שבחים ומחמאות על בנו בכורו, מייס, אחיו של גאי. מקום המפלט היחיד של גאי היה בחוברות הקומיקס של "גנרל גלורי", מה שאף גרם לו למדל את תסרוקתו בתספורת קערה בדמותו של שותפו הצעיר ארני.

בהתבגרותו, גאי הפך לעבריין צעיר. הוא חזר לדרך הישר בידי אחיו, שהפך לשוטר, ובסופו של דבר הלך למכללה, תמך בעצמו וסיים עם תואר בחינוך ופסיכולוגיה באוניברסיטת מישיגן, בה גם שיחק פוטבול עד אשר הסתיימה הקריירה שלו בעקבות פציעה.

לאחר המכללה, גאי עבד כעובד רווחה במקרים של אסירים ושיקומם. אולם, הוא עזב את עבודתו מתוך חשש שהדבר יעורר בו את טבעו האלים בשנית, והפך למורה לילדים בעלי מוגבלויות.

חיל הפקחים הירוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגרין לנטרן החייזרי המוצב בסקטור 2814, אבין סור, התרסק בכדור הארץ לאחר שנפצע אנושות. כשהוא גוסס, טבעת הכוח שלו נשלחה לחפש מועמד מתאים להחליפו, ומצאה שניים: גאי גרדנר והאל ג'ורדן. ג'ורדן היה קרוב יותר למקום התאונה, ולכן נבחר. בסיפור מאוחר יותר של סדרת הקומיקס בוסטר גולד התברר, כי בוסטר הנוסע בזמן שכנע את גרדנר לבקר את אביו הגוסס, בכך הבטיח את בחירתו של ג'ורדן על פניו. בעקבות כך, גרדנר נבחר ככוח גיבוי לג'ורדן במידה ומשהו ישתבש. כשהתברר לג'ורדן הסטטוס הנוכחי של גרדנר כגיבוי אליו, הוא ביקש לארגן עמו פגישה אקראית ועד מהרה, השניים נהפכו לחברים. בתחילה, גרדנר היה אדיש לזהותו הסודית של ג'ורדן, אך עזר לו בהמשך בהרפתקאותיו.

במהלך רעידת אדמה, גרדנר נפגע מאוטובוס חולף בשעה שניסה לעזור לאחד מתלמידיו. במהלך תקופת התאוששותו, שומרי היקום גייסו את ג'ון סטוארט ככוח הגיבוי החדש של ג'ורדן.

מאוחר יותר, כאשר גרדנר ביצע את חובותיו כגיבוי לגרין לנטרן, הוא נתקל בסוללת הכוח של ג'ורדן, שהתפוצצה לו בפנים ולכדה אותו באזור הפנטום. ג'ורדן וקרי לימבו, חברתו של גרדנר באותם ימים, האמינו כי הוא מת ופיתחו מערכת יחסים רומנטית שהובילה להצעת נישואין. אולם, גרדנר הצליח להפריע למהלך טקס הנישואין ויצר קשר טלפתי עם לימבו. התברר כי רצף האירועים - תאונת האוטובוס, התפוצצות סוללת הכוח, כליאתו באזור הפנטום וכן עינויו בידי גנרל זוד באזור הפנטום - השפיע על מוחו. כאשר גרדנר שוחרר מאזור הפנטום, הוא לקה באירוע מוחי ושכב בתרדמת למשך מספר שנים.

במהלך המשבר בעולמות האינסופיים, שומרי היקום התפצלו לשתי סיעות לאחר שהתגלעו חילוקי דעות בניסיונם לפתור את המשבר. המפקחים, קבוצת מיעוט בת שישה שומרים, חיקתה את אחיהם בכך שגייסה פקח ירוק שיתקיף וישמיד את כוחותיו האפלים של יקום האנטי חומר. בשל סיבות שאינן ידועות, גרדנר הוחיה בידי קבוצת השומרים העריקה וניתנה לו טבעת כוח שאינה קשורה לסוללת הכוח הראשית שבאואה. ניתנה לו גם משימה - לגייס ולפקד על האויבים החזקים והקטלניים ביותר ביקום במטרה לפתוח במתקפה על עולם הבית של אנטי-מוניטור.

האירוע מוחי אותו עבר גרדנר יצר אישיות חדשה, שחצנית, אלימה ולא יציבה. גרדנר ראה את עצמו כפקח הירוק האחרון והאמיתי הנעלה מעל כולם, בעיקר מעל ג'ורדן. חמישה מהשומרים העריקים נשחטו בידי גל של אנטי-חומר, והשישי התפייס עם שומרי היקום הנותרים. גרדנר הצליח במשימתו לגייס אויבים למשימתו. ג'ורדן וסטוארט מנעו ממנו את השלמת המשימה, שתוצאותיה לבטח יביאו להשמדת היקום.

בעקבות המשבר, השומרים ובנות זוגם הזאמארונות עזבו את היקום כדי ליצור דור חדש של שומרים. גרדנר הוחזק בכוכב הלכת מאלטוס תחת השגחתו של השומר היחיד שנותר מאחור ושהפך לבן תמותה, אפא אלי אפסה (שנודע מאוחר יותר כשומר המטורף), כדי ללמוד את דרכי החיל - תהליך לו התנגד נמרצות. בסופו של דבר, גרדנר נמלט וחזר לכדור הארץ, אך נלכד מחדש בידי אפא אלי אפסה ושני חברים ממשמר הכבוד של החיל מתוך כוונה להחזיר לרשותם את טבעת הכוח. בבקשתה של קרי לימבו, ג'ורדן התחנן בשמו למתן חירותו, והדבר הוענק, אם כי ללא כל מילות תודה מצד גרדנר.

כתוצאה מגזירת דינו של סינסטרו בידי החיל, מרבית חברי החיל איבדו את טבעות הכוח שלהם וגרדנר היה מבין הפקחים הירוקים המעטים שנשארו. לאחר הבסתו ומותו של השומר המטורף, השומרים חזרו והציבו את גרדנר כגרין לנטרן הרשמי של סקטור 2814 בזמן שג'ורדן הוצב לגייס חברים חדשים.

ליגת הצדק בע"מ[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיד לאחר שהשיג את חירותו ממאלטוס, גרדנר הצטרף לליגת הצדק בע"מ כשליגת הצדק התפרקה במהלך אירוע הקרוסאובר Legends. במהלך שהותו בקבוצה, גרדנר התנגד למנהיגותו של באטמן ואף הזמין את האביר האפל לקרב אגרופים. באטמן הורידו במכה אחת. ימי חברותו בקבוצה היו מלאי עימותים ושינויי מצב רוח מצידו, בין היתר עם לובו, החיפושית הכחולה וסופרמן, מה שהוביל להתפטרותו מהקבוצה. גרדנר היה מעורב במערכת יחסים רומנטית עם חברתו לקבוצה טורה אולפסדוטר, הידועה בכינוי אייס, ואף למד מעט נורווגית. הרומן ביניהם נפסק בחטף כאשר מתה מידיו של אוברמאסטר, אך אירועים אחרונים גרמו להחייאתה מחדש.

גאי גרדנר: נולד מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהשלים את משימתו לגייס חברי חיל חדשים, ג'ורדן שב לכדור הארץ לתבוע מחדש את תפקידו כגרין לנטרן של סקטור 2814. תגובתו של גרדנר הייתה להזמין אותו לקרב, בו המפסיד יעזוב את החיל. גרדנר הפסיד וויתר על הטבעת שלו. מעט לאחר מכן הוא יצא למסע להשיב את כוחו ואת זהותו. לאחר שהיתל בלובו כדי לעזור לו, גרדנר פלש לכוכב הלכת קווארד ומצא את טבעת הכוח הצהובה של סינסטרו. סדרת הקומיקס של גרדנר החלה כשהוא משתמש בטבעת הכוח הצהובה ועוטה תלבושת הדומה לחליפת הפקחים הירוקים שלו, רק שעשויה מבגדי רחוב. טבעת הכוח הצהובה לא הזדקקה לסוללה כדי להיטען מחדש, אלא התמלאה מכוחן של טבעות הכוח הירוקות של הפקחים הירוקים עימם נלחם. עובדה זו הוא גילה כאשר חבר החיל נלחם בו בשעה שטבעת הכוח הצהובה שלו התרוקנה.

גרדנר שב לכדור הארץ במטרה להילחם בסופרמן, אך בסופו של דבר הצטרף מחדש לליגת הצדק במטרה להילחם נגד המפלצת דומסדיי. מאוחר יותר, גרדנר ניקה את שמו מאשמת רצח אותו ביצע שיבוט שלו, וגילה שאחיו מייס הפך לרוצח השכיר מיליציה. לאחר קרב בין השניים, גרדנר החליט לנטול את זהות "הלוחם". בסיפור מאוחר יותר, אשר סתר את אירועי גרין לנטרן: לידה מחדש, נודע כי גרדנר שמר על טבעת הכוח הצהובה שלו.

גאי גרדנר: לוחם[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר האל ג'ורדן השמיד את חיל הפקחים הירוקים תחת השפעתו של פאראלקס, שומר היקום גאנטת הגיע קודם לגרדנר והציע לו את טבעת הכוח האחרונה. כאשר גרדנר סירב, גאנטת העביר את טבעת הכוח לקייל ריינר.

גרדנר הוביל קבוצת גיבורי על לאואה כדי לברר מה קרה לחיל. הוא נלחם נגד פאראלקס, טבעת הכוח שלו הושמדה והוא נאלץ לחפש דרכים אחרות בחיפושו אחר כוח. במשלחת ליער האמזונאס, גרדנר מצא גביע עם מי הלוחם. הוא שתה מהם, והדבר הפעיל DNA חייזרי שהושתל במחזור הדם שלו לפני עידנים בידי גזע חייזרי בשם הוולדארים. הוא גילה בעצמו כוחות חדשים שאיפשרו לו לשוב לסטטוס גיבור-העל וניהל בר בשם "ווריורז" (בתרגום לעברית: "הלוחמים"), ששימש כמקור להכנסה וכבסיס מבצעים בין הרפתקאותיו. ימיו הראשונים כלוחם היו בהסתגלותו לכוחותיו החדשים. היו לו קשיים להפוך את גופו לכל כלי נשק אשר חפץ בו, ושינויי הצורה שלו הקנו לו סבל רב. לאחר התמוטטות שהובילה לעימות עם סופרמן וסופרגירל, בנוסף למסע חיפוש עצמי אל אבות אבותיו לכאורה, גרדנר יכל לבסוף להשתמש בכוחותיו כדי ליצור כלי נשק שאינם מבוססים על אנרגיה מתוך גופו, וכן ספיגת אנרגיה ושימושה בנשקיו. יכולת נוספת, אם כי השתמש בה לעיתים נדירות, הייתה להשתמש בידע לוחמים חייזריים מרחבי החלל והזמן. לגרדנר היו מספר אויבים בתקופה זו, ביניהם מייג'ור פורס, הנחש השחור, סלדג', ג'ו הכפיל, מרטיקה, טורמוקס ודמנטור.

במהלך מאבקו של גרדנר בדמנטור, הוא למד שגם אויבו היה תוצר פיתוח וולדארי, לאחר שאביו אנס אישה וולדארית. דמנטור נשלח לגיהנום, שם התגלה כי הוא זה שאחראי למצבי הרוח המשתנים של גרדנר לאורך השנים. בחוברת האחרונה של כותר זה, גרדנר התעמת עם "משפחתו" החדשה, וגילה גם כוח חדש - היכולת להחלים מפציעות אנושות.

לאחר שכותר הלוחם בוטל, גרדנר המשיך להופיע ביקום DC, במיוחד בהרצת החוברות הראשית של גרין לנטרן בהן הופיע ריינר, וכן ככוח רזרבי בליגת הצדק. הוא נחשב למת באירוע הקרוסאובר "עולמנו במלחמה", אך התגלה לבסוף לכוד בכיס הגיהנום, בארץ פוקוליסטן של גנרל זוד. לאחר ששחרר את עצמו, כוחות הלוחם שלו התגברו, והוא הכריז שזהו תפקידו לבצע פעולות שאינן אתיות ואשר אותן גיבורי על לא עושים. אולם, דרך זו הייתה קצרת מועד.

שובו לחיל הפקחים הירוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך המיני סדרה גרין לנטרן: לידה מחדש בשנת 2005, ה-DNA הוולדארי של גרדנר משוכתב בידי ה-DNA האנושי שלו באופן פתאומי בשעה שפאראלקס השתלט עליו ועל חברי חיל נוספים. טבעת הכוח של ג'ורדן משוכפלת, והטבעת של גרדנר חוזרת אליו. בסופו של דבר, פאראלקס מובס בעזרת כוחותיהם המשולבים של כל חמשת הגרין לנטרנים. לאחר מכן, שומרי היקום בוחרים בגרדנר כחבר בכיר בחיל הפקחים הירוקים.

במהלך המיני סדרה "חיל הפקחים הירוקים: היטענות מחדש" משנים 20052006, השומרים בוחרים בגרדנר להיות אחד משלושת המדריכים הראשיים של החיל, יחד עם קילווג וריינר. שלישייה זו אחראית לאימונו של חיל חדש שיבחר, שמספר חבריו יעמוד על 7,200 חברים, שניים לכל סקטור בחלל העצום. גרדנר אינו מרוצה ממעמדו החדש, וכשהוא מתלונן בפני השומרים נאמר לו כי הצלחה בתפקיד זה תוביל אותו למעמד חדש בקרב החיל.

גרדנר משחק תפקיד חשוב בהתקפת גילדת העכבישים על אואה. בלמדו כי החניכה סוראניק נאטו נעלמה בתוך מערכת הכוכבים וגה האסורה למעבר - לאחר עסקה שערכו שומרי היקום עם גילדת העכבישים האוסרת על חברי החיל לעבור במקום, גרדנר וריינר מובילים משימת הצלה תוך הפרה חמורה של חוקי החיל. במהלך שהותם במערכת הכוכבים, הם מגלים את קן הגילדה וקובעים כי מטרתם הבאה היא השמש של אואה. בשובם בדיוק כאשר ההתקפה מתחילה, גרדנר מקבץ את חניכי החיל המפוחדים ומגייס אותם בנאום שמרשים אף את יריבו משכבר ימים, האל ג'ורדן. ביצועיו של גרדנר בהדיפת המתקפה מביאים לקידומו כפקח מספר אחד של משמר הכבוד, עמדה של סמכות מעל שאר הפקחים הירוקים. בתפקיד חדש זה, מצופה מגרדנר "לחשוב מחוץ לקופסה" ולעשות את התפקידים שפקחים ירוקים אחרים אינם מסוגלים לעשות, דבר שמתאים ביותר לאישיותו חמומת המזג.

המשבר האינסופי ושנה לאחר מכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתפקידו החדש כפקח מספר 1, גרדנר מוביל את החיל בהגנת אואה מפני סופרבוי פריים. הוא יוצר חומת אנרגיה כדי להאט את קצב את התקדמותו של הנער הזועם ומורה על "קוד 54", המאשר שימוש בכוח קטלני. גרדנר מפקח על לכידתו וכליאתו של סופרבוי-פריים באוכל-שמשות אדום, שסופק בידי דונה טרוי, וכן מארגן כוח שמירה של חמישים פקחים ירוקים למניעת בריחתו.

גרדנר נראה במהלך השנה שלאחר אירועי המשבר האינסופי כשהוא מבצע משימות שונות מטעם החיל, ללא כל נטילת חופשה או היעדרות (אם כי הוא נראה בכדור הארץ לעיתים במיני סדרה "52", מה שהוביל למסקנה שגרדנר חמק מעיניהם המשגיחות של השומרים). כאשר מוענקת לו חופשה כעבור שנה, הוא מותקף בידי הנבל בולפונגה, שנטר לו טינה לאחר המתקפה על מערכת הכוכבים וגה. גרדנר עזר לג'ורדן במשימה סודית לכוכב הלכת של הציידים ממאדים, והודות להם שוחררו מספר פקחים ירוקים אבודים (ביניהם אריסיה, צ'סלון, ג'ק טי צ'אנס, גראף טורן, האנו, ק'האאן, ליירה ובודיקה), שנכלאו בידי סייבורג סופרמן. לאחר שובו, גרדנר נענש על ידי שומרי היקום לעבודת שמירה בת חודש ימים על כלאו של סופרבוי-פריים. חברי החיל אשר נמנו בין שורות משמר הכבוד, כמו גרדנר, הורשו לעבור על החוקים שלוש פעמים בטרם גורשו מהחיל.

הגווייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרדנר שויך לזמן מה ליחידת המבצעים המיוחדים "הגווייה" (The Corpse, על משקל The Corps - החיל), שבה חברי חיל ויתרו על טבעותיהם תמורת כוחות חמקניים יותר שניתנו להם בידי שומרי היקום למשימות חשאיות ומסוכנות ביותר. גרדנר לקח חלק במשימה למצוא את ואן דאגל, ראש החטיבה לשעבר, שלקח עליו שליטה והובילו לעולם ביתם של "השליטים", גזע של מדעני-על הנוטרים טינה לכדור הארץ. יחדיו, הם הביסו את דומינאטור, אם כי השימוש של החטיבה בכוח קטלני לא היה לראות עיניו של גרדנר. הוא הודיע לואן דאגל כי אין הוא מעוניין להיות חלק מצוותו, וכתגובה מחק ואן דאגל את זכרונו, בציינו כי "בני האדם לא קורצו מהחומר הנדרש".

מלחמת חיל סינסטרו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – גרין לנטרן: מלחמת חיל סינסטרו

בסיפור "מלחמת חיל סינסטרו", סופרבוי-פריים וסייבורג סופרמן ברחו מכלאם כאשר חיל סינסטרו התקיף את אואה והרג את חברי החיל השומרים על אוכל השמשות האדום. גרדנר נלכד בידי פאראלקס יחד עם חבריו לחיל ג'ורדן וסטוארט ומובל למעצר בכוכב הלכת קווארד אשר ביקום האנטי חומר. הם מוחזקים כאסירים בידי ליסה דראק, שמאלצת אותם לחיות מחדש טרגדיות מעברם. ג'ורדן מצליח להביס את ליסה ולשחרר את גרדנר ואת סטוארט מסיוטיהם. במהלך התגרה לאחר בריחתם, פאראלקס כמעט ושובר את מפרקתו של גרדנר. הפקחים הירוקים משחררים את איון מאחיזתו של אנטי-מוניטור, ושבים ליקומם, רק כדי לגלות שכדור הארץ נמצא תחת מצור בידי חיל סינסטרו העצום בגודלו.

עם תחילת המתקפה על כדור הארץ, סייבורג סופרמן וסופרבוי-פריים מתקיפים את סופרמן, וג'ורדן מתעמת מול פאראלקס - שהשתלט על גופו של ריינר והעומד להרוג את משפחתו של האל. בניסיון לשבור את אחיזתו של פאראלקס בריינר, סטוארט מורה על גרדנר להשיב את הציור אותו הזכיר ריינר לפני חטיפתו. כאשר גרדנר עף מעל הר ראשמור בדרכו לאסוף את הציור, הוא נארב על ידי כוחותיו של סינסטרו. שניות לאחר מכן מופיעים חברי החיל, שנקראו לגבות את גרדנר. גרדנר חוזר עם הציור ומציג אותו בפניו של פאראלקס, וג'ורדן מצליח להשתמש בציור כדי לשלב את כוחותיהם ולעזור לריינר להתגבר על פחדיו ולהשתחרר מאחיזתו של פאראלקס. פאראלקס, כעת בצורתו האנרגטית כחרק, נכלא בידי שומרי היקום לשעבר גאנטת וסאיד בארבע סוללות הכוח של הפקחים הירוקים מסקטור הארץ. בסוף עלילת "מלחמת חיל סינסטרו", היה זה גרדנר שהשליך את ספינת המלחמה המאסיבית "עולם מלחמה" על אנטי-מוניטור בניסיון להביסו. לפני כן, גרדנר מודבק בוירוס החייזרי דספוטליס ונרפא בידיו של ליזל פון, וירוס אבעבועות שחורות תבונתי של חיל הפקחים הירוקים. כמו כן, גרדנר מאוחד בשנית עם אייס, חברתו לשעבר, כאשר זו הוחזרה לחיים. לאחר מספר ניסיונות לגור ביחד על כוכב אואה, השניים נפרדים והיא עוברת לגור בכדור הארץ.

הלילה האפל ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הלילה האפל ביותר

באירועי "הלילה האפל ביותר", חברי חיל אלפא לנטרן מקבלים פקודה לגזור את דינם של חברי חיל סינסטרו ואסירים נוספים. גרדנר וריינר מתנגדים להחלטה זו מכיוון שדרך פעולה שכזו תוביל את החיל במשעול אפל, אולם השומרים מסרבים לשעות לעצתם. כתגובה לכך שפקפקו בהם, השניים מוצבים חזרה בכדור הארץ. לאחר שהשתתפו בטקס אשכבה לחברים שנפלו בקוסט סיטי, גרדנר וריינר שבים לאואה ונתקלים בשובל עצום של טבעות כוח שחורות. חרף נסיונותיהם להדוף אותם, טבעות הכוח מגיעות לקריפטה שבכוכב הלכת אואה ומחיות מחדש את כל חברי החיל המתים כפקחים שחורים.

גרדנר מוצא עצמו נלחם בחבריו לשעבר שמתו. בנסיונותיו לעצור בעדם מלהגיע לסוללת הכוח הראשית ולהשמיד את כוח הרצון, גרדנר עוזר לשחרר את הפקח האדום וייס, שעושה את דרכו בין הפקחים השחורים ללא רחמים ופוגע ביכולתם לחזור מחדש מהמתים. אולם, האלפא לנטרן צ'סלון הורג את וייס בהאמינו שזה ברח מכלאו, ומותקף בידי פקחים שחורים שמסירים את סוללת הכוח מחזהו. כאשר הסוללה עומדת להתפוצץ, ריינר לוקח אותה ומושך אחריו עדר של פקחים שחורים. הוא אוטם את כולם - יחד איתו - בבועת אנרגיה, והסוללה מתפוצצת.

מונע בידי זעם בלתי נשלט בעקבות מותו של ריינר, גרדנר מחפש את טבעת הכוח האדומה של וייס, שהופכת אותו לפקח האדום של סקטור 2814. כעת גרדנר שואב את כוחו הן מטבעת הכוח הירוקה והן מהאדומה, והוא מסוגל להשמיד פקחים שחורים המתקרבים אליו ללא כל מאמץ. אולם, החייאתו המחודשת של ריינר בידי חברת כוכבות הספיר מירי ריאם אינה מרככת את זעמו של גרדנר - כשמוגו נפטר מגופותיהם הנותרות של הפקחים השחורים, גרדנר מפנה את זעמו הרצחני לעבר חבריו מהחיל. מוגו, חבר החיל וכוכב לכת, מצליח לעצור את זעמו של גרדנר בכך שיוצר בעזרת טבעת הכוח שלו מבנה אנרגטי המייצג את מאבקו הפנימי של גאי, שמחליש אותו, וכן מניח אותו בבריכה של עלוקות המטהרות את דמו המזוהם מזעם. גרדנר שב לסורו, אך מיודע בידי חבר שבט אינדיגו מונק כי רק אורו של פקח כחול מסוגל לרפא אותו לחלוטין. לאחר מכן, החבורה נקראת לכדור הארץ בקרב נגד נקרון, מנהיג חיל הפקחים השחורים. הקרב נוצח, ואור לבן מחייה מחדש מספר גיבורי על ונבלים, ביניהם מקסוול לורד. גרדנר מנסה לעצור בעדו, אך מושפע מנטלית ומשחררו.

גרין לנטרן: לוחמי הברקת[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר אירועי "הלילה האפל ביותר", גרדנר מככב בסדרת כותרים בשם "לוחמי הברקת". גרדנר מגיע לכוכב הלכת אודים כדי למצוא מרפה לקשר שנוצר בינו לבין טבעת הכוח האדומה. אולם, הפקחית האדומה בליז מונעת ממנו את הריפוי הנחוץ. גרדנר מחליט לא לקחת את התרופה, בהאמינו כי המשימה אותה הוא מתכוון לעבור דורשת שימוש בזעם הרסני. בשעה שהוא חוקר דליפת כוח מסתורית יחד עם קילווג ואריסיה, גרדנר מקיא דם ללא רצונו, כאשר דם זה הופך לראשו של אטרוסיטוס, מנהיג חיל הפקחים האדומים. גרדנר נאלץ להודות בפני חבריו לחיל שהוא הקיא במשך הזמן כמויות דם, מה שהביא לאירועי העתיד לבוא וקשר את גורלו בזה של אטרוסיטוס. קילווג ואריסיה נוטשים אותו לאנחות, נגעלים מעצם העובדה שגרדנר לא שיתף אותם בידע זה. גרדנר ובליז מצליחים למצוא את מקורה של דליפת האנרגיה בדמותו של זרדור, שר מלחמה חייזרי טלפתי. הוא מותקף בידי סודאם יאט, שמהמם ומותיר אותו כמאכל לנחש המחמד של זרדור. לפני שהוא נאכל חי, גרדנר מוצא את בליז ובעזרתה מפעיל את אנרגיית הפקחים האדומים שבו ומצליח להימלט מאחיזתו של זרדור. הוא ובליז משחררים את קורבנותיו של זרדור משליטתו, כאשר בליז שולחת אותם לביתם וגרדנר נאבק בשר המלחמה. הוא כמעט ונהרג, אך ניצל בהתערבותם של קילווג ואריסיה. זרדור מצליח להימלט, כאשר סודאם יאט עדיין תחת שליטתו. גרדנר מנסה להורגו, אך אריסיה עוצרת בעדו.

מלחמת הפקחים הירוקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מלחמת הפקחים הירוקים
גאי גרדנר כפקח אדום, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Red Lanterns #21 מאוגוסט 2013, אמנות מאת אלסנדרו ויטי וגייב אלטייב.

כשהחבורה חוזרת לאואה כדי לתדרך את שומרי היקום על קורותיה, הם מרגישים את כוחו של פאראלקס, שהוחדר לסוללת הכוח הראשית בידי קרונה. גרדנר וקילווג מצליחים להתנגד, אך אריסיה - יחד עם פקחים ירוקים נוספים - נופלים תחת השפעתו ומתקיפים אותם. קילווג שולח את גרדנר להזעיק עזרה, וזה קורא לג'ורדן להיפגש עמו בבסיס סודי על כוכב לכת מרוחק. בהגיעם למקום, השפעתו של פאראלקס גורמת להם להילחם אחד נגד השני, מה שמאלץ אותם להסיר את טבעות הכוח הירוקות. הם פוגשים בקייל ריינר ובג'ון סטוארט, וג'ורדן - המחזיק בטבעות הכוח של מנהיגי חילות הצבעים - מציע להם אלטרנטיבה לטבעות הכוח הירוקות. גרדנר בוחר בטבעת הכוח האדומה, בציינו את ניסיונו הקודם עם חיל הפקחים האדומים. בעזרת כוחותיהם החדשים, הם עוזרים לגאנטת למנוע טבח של הפקחים הירוקים, עד אשר הם מותקפים בידי מוגו. הם מצליחים להימלט ונפרדים לשתי קבוצות - ריינר וסטוארט נשלחים לעצור בעד מוגו מלשלוח טבעות כוח מזוהמות לאורכו של היקום, בעוד גרדנר וג'ורדן מגיעים לסוללת הכוח הראשית כדי לשחרר את פאראלקס מאחיזתו בה. השניים מותקפים בידי שומרי היקום, הנמצאים תחת שליטתן של ישויות הרגש. חרף ניסיונותיו של גרדנר להשתמש בכפפת השריון של קרונה, הוא וג'ורדן מובסים ונלקחים אל קרונה, המתכוון להופכם לשומרים החדשים. השמדתו של כוכב הלכת מוגו יוצר מספיק הסחת דעת בשביל הימלטותם, והם נפגשים יחד עם ריינר וסטוארט בסוללת הכוח הראשית. בהפצרתו של גאנטת, גרדנר עונד את טבעת הכוח הסגולה, ג'ורדן את טבעת הכוח הכתומה, ובעזרת עוצמת הספקטרום הרגשי (במיוחד שילוב שתי טבעות הכוח של גרדנר - האדומה והסגולה, המביעות הן את האהבה לחיל והשנאה היוקדת בו) מנפצים את סוללת הכוח הירוקה ומשחררים את פאראלקס מתוכה. כאשר משימתם הושלמה, גרדנר מבקש מריינר לנקות אותו משרידי אנרגיית הפקחים האדומים בעזרת טבעת הכוח הכחולה, וכולם עונדים מחדש את טבעות הכוח הירוקות לעימות סופי נגד קרונה.

בהמשך, גרדנר מצוות לסטוארט כחלק מכוח תקיפה של פקחים ירוקים כדי לשמור על השלום, כחלק מהרצה מחודשת שהחלה בספטמבר 2011 של כותרי "חיל הפקחים הירוקים", לאחר אירועי פלאשפוינט. בהמשך, ג'ורדן מגורש מהחיל בעקבות אירועי מלחמת הפקחים הירוקים, ריינר מגורש בעקבות הברית שכרת עם יתר מנהיגי חילות הפקחים בכותרי "השומרים החדשים", ואילו סטוארט מועמד למשפט בעקבות הריגתו של חבר לחיל.[1] מאורעות אלו מאלצים את שומרי היקום לקדם את גרדנר בדרגה לתפקיד "זקיף הפקחים", ולהורות לו לשמור על קבוצת שגרירים בדרכם לוועידה חשובה. באירועי "עלייתו של הצבא השלישי", בהם שומרי היקום מתגלים בבוגדנותם ויוצרים צבא אשר יחליף את חיל הפקחים הירוקים, קבוצתו של גרדנר נשאבת לתוך הצבא השלישי, והוא נמלט מהם בעור שיניו ובעזרת כוח רצונו בלבד. מותם של השגרירים גורם לשומרי היקום לפטר את גרדנר מהחיל מתוך מטרה לכפר על מעשיו.[2]

לאחר אירועי פלאשפוינט, דמותו של גרדנר הופיעה בסדרת החוברות של חיל הפקחים האדומים, וזאת לאחר שג'ורדן שלח אותו להסתנן לתוך שורותיהם. גרדנר הביס את אטרוסיטוס בקרב על המנהיגות, ולקח שליטה על החיל.[3]

כוחות ויכולות[עריכת קוד מקור | עריכה]

טבעות הכוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

גאי גרדנר אומן להשתמש בטבעת הכוח הירוקה של חיל הפקחים הירוקים, אשר מוגבלת רק בזכות כוח רצונו של העונד אותה. מאוחר יותר, הוא משיג את ידו על טבעת הכוח הצהובה מקווארד של סינסטרו, שהתבררה כמבוססת על יכולתו של העונד אותה להשליט פחד על סובביו. הוא השתמש בשתיהן ליכולות בסיסיות כיצירת חומרי אנרגיה, תעופה והקרנת אנרגיה. בחוברת האחרונה של סיפור גרין לנטרן: לידה מחדש מצוין כי טבעת הכוח של גרדנר זוהרת באנרגיה תמידית, כאילו אין היא מסוגלת לאצור בחובה את כוח רצונו הבלתי נדלה של גאי. בעקבות מותו של קייל ריינר, הזעם של גרדנר איפשר לטבעת הכוח האדומה להיקשר אליו ולהעניק לו את היכולת ליצור להבות נפלם שבערו אפילו בחלל. שלא כמו רוב חברי הפקחים האדומים, גרדנר שמר על האינטליגנציה שלו, וכמו ג'ורדן בעת שנשלט בידי הטבעת האדומה, יכל ליצור חומרים מוצקים מהלהבות. שלא כמו ג'ורדן, טבעת הכוח הירוקה של גרדנר הייתה עדיין פעילה ואיפשרה לו לשלב בין שני הכוחות ולהחריב את הפקחים השחורים ואת טבעותיהם.

כוחות וולדארים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כוחותיו הוולדארים של גרדנר כוללים יכולת שינוי צורה בלתי מוגבלת, שבה הוא מסוגל ליצור כלי נשק מתוך גופו. בתחילה, שינויי הצורה גרמו לו לסבל רב, ובמהלך שובו של פאראלקס הוא סבל מפרץ אנרגיה על-אנושי ויכולותיו הוולדאריות עברו נסיגה. באירועי גרין לנטרן: לידה מחדש, הוא התעורר וקיבל לרשותו את טבעת הכוח של ג'ורדן, ששכפלה עצמה, ושב לחובותיו כפקח ירוק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Green Lantern Vol.5 #12, August 2012
  2. ^ Green Lantern Corps Vol.3 #14, November 2012
  3. ^ Red Lanterns #21, June 2013