דמיאן ויין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דמיאן ויין
Damian Wayne
דמיאן ויין כרובין, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Teen Titans Vol.6 #23 מדצמבר 2018. אמנות מאת אלכס גארנר.
דמיאן ויין כרובין, כפי שהופיע על עטיפת החוברת Teen Titans Vol.6 #23 מדצמבר 2018. אמנות מאת אלכס גארנר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור DC קומיקס
הופעה ראשונה בעילום שם:
Batman: Son of the Demon
(ספטמבר 1987)
כדמיאן ויין:
Batman #655
(ספטמבר 2006)
כרובין:
Batman and Robin #1
(אוגוסט 2009)
יוצרים מייק וו. באר, גראנט מוריסון, אנדי קוברט
גילום הדמות Patrick Cavanaugh, יוקי קאג'י, יורי לוונטאל, Lucien Dodge, סטיוארט אלן, סקוט מנוויל, Yonas Kibreab עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע
שם אמיתי דמיאן אל-גול ויין
כינויים רובין, נייטווינג, טאלאנט ויין, איבן אל חופאש, רדבירד, דמיאן-אל-גול
סטטוס פעיל
מקצוע תלמיד, אמן לחימה, סייף, גיבור-על, לוחם צדק, נינג'ה בדיוני
כוחות ספורטאי ואקרובט מעולה, אמן לחימה מומחה, גישה לציוד גאדג'טים היי-טקי, חיקוי קולות
בעבר:
תעופה
כוח, מהירות וסיבולת על אנושיים, ריפוי מואץ, אי-פגיעות
חבר בקבוצה משפחת העטלף
חבר לשעבר בקבוצה הטיטאנים הצעירים, בנים על-אנושיים, באטמן בע"מ, תעשיות ויין, ליגת המתנקשים
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום מגורים גות'אם סיטי עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה ברוס ויין וטליה-אל-גול (הורים)
ראס-אל-גול (סב מצד האם)
מליסנדה (סבתא מצד האם, מתה)
דושאן-אל-גול (דוד, מת)
ניסה רא'טקו (דודה, מתה)
תומאס ומרתה ויין (סבים מצד האב, מתים)
ריצ'רד גרייסון, טים דרייק וג'ייסון טוד (אחים מאומצים)
קסנדרה קיין וסטפני בראון (אחיות מאומצות)
אלן, ג'ושוע, דריוס וסולומון ויין (אבות קדמונים, מתים)
הסנסיי (סבא-רבא מצד האם)
הכופר (שיבוט, מת)
חברים ג'ון קנט (סופרבוי)
אויבים טליה אל גול עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

דמיאן וייןאנגלית: Damian Wayne) הוא דמות משנה בדיונית של גיבור-על המופיעה בחוברות הקומיקס באטמן ביקום DC קומיקס. הדמות הופיעה לראשונה ברומן הגרפי "באטמן: בנו של השד" מספטמבר 1987 ובשמו המלא בחוברת Batman #655 מספטמבר 2006. הדמות נוצרה במקור על ידי האמן מייק וו. באר, כאשר בהמשך הוצג מחדש בידי גראנט מוריסון והמאייר אנדי קוברט.

דמיאן ויין הוא בנם הבלתי חוקי של ברוס ויין וטליה-אל-גול, בתו של ראס-אל-גול. דמיאן גדל בליגת המתנקשים של ראס-אל-גול, שם רכש את הידע שלו באקרובטיקה ובאמנויות לחימה. בחוברת Batman and Robin #1 מאוגוסט 2009 דמיאן הוצג לראשונה כרובין, ומת בחוברת Batman Incorporated Vol.2 #8, כששופד בחזהו על ידי "הכופר". הוא חזר לחיים, בעלילה שעירבה את דארקסייד וליגת הצדק.

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ילדותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמיאן הוא בנם הלא-חוקי של ברוס ויין וטליה-אל-גול. הוא גדל ואומן על ידי ליגת המתנקשים כדי להיות לוחם אגדי. אמו, טליה, חשפה את דבר קיומו לאביו כדי לשבש את עבודתו כבאטמן. דמיאן נאבק ברובין טים דרייק, וכשהמאבק נגרר למערת העטלף, טים הפסיק להילחם בו. דמיאן לקח את תלבושת רובין של ג'ייסון טוד, וביקש מברוס אישור להילחם לצידו בפשע. עם זאת, דמיאן התחייב להרוג את יריביו - ביניהם טים דרייק. באטמן התעמת עם טליה כדי לאשר את זהות בנו, מה שגרם לפיצוץ. דמיאן נזקק להשתלת איברים, אשר בוצעה על ידי רופאים בפקודתה של אמו.

תחייתו של ראס-אל-גול[עריכת קוד מקור | עריכה]

טליה לוקחת את דמיאן לאוסטרליה, שם למד על משפחתו המורחבת. טליה הייתה מודעת לכך שבנו של ראס, הרוח הלבנה, מתכוון להחזיר את ראס לחיים באמצעות השתלטות על גופו של דמיאן. מכיוון שבתהליך זה דמיאן היה צריך למות, טליה הצילה אותו מגורל סופי זה. כאשר ראס חוזר כגווייה מדשדשת וזקוק לדמיאן כדי לייצב את עצמו, דמיאן מוצא את עצמו נרדף על ידי סבו בניסיון להגיע לבאטמן. כאשר דמיאן מודיע לרובין על חזרתו לחיים של ראס, רובין החשדן מתחיל קרב אגרופים. דמיאן בורח ופוגש את אלפרד פניוורת', אך מותקף שנית על ידי רובין. כאשר חברי ליגת המתנקשים מתקרבים לאחוזה בכוונה להביא את דמיאן לראס, דמיאן ורובין משתפים פעולה כדי להביס את אנשיו של ראס. ראס לוכד את שניהם, ומודיע לבאטמן כי ישתמש בגופו של אחד מהשניים.

ראס מסרב להצעתו של באטמן להשתמש בגופו, בטענה שהוא יזדקק לגוף צעיר יותר. באטמן מציע את "מזרקת המהות", אשר מכילה את כוחם של בורות לזרוס. בעוד באטמן וראס יוצאים לחפש אחר מזרקת המהות, טים, אלפרד, דמיאן וטליה נשארים להילחם באביו של ראס, הסנסיי. דמיאן עוזב את החבורה כדי לעזור לבאטמן, אך כמעט נהרג על ידי ראס. באטמן מציל אותו, בעוד טליה בורחת איתו. שיחה בין רובין לאלפרד מרמזת כי בוצעו בדיקות DNA על דמיאן. כאשר רובין מבין כי דמיאן הוא אכן בנו של ברוס, הוא קורא: "בנו של השטן הוא אח שלי?".

באטמן: נוח בשלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני תחילת עלילת "באטמן: נוח בשלום" של גראנט מוריסון, דמיאן הרגיש כי מישהו עוקב אחר באטמן. טליה מגבשת תוכנית, המובילה להצלתם של טליה ודמיאן על ידי ג'יימס גורדון. כאשר אלפרד ודמיאן נחלצו לעזרת באטמן, דמיאן מצא עצמו נוהג בבאטמוביל, ובדרכו, פגע באמבולנס ללא כל סימן חרטה. הנפגע היחיד היה הג'וקר, וכאשר אלפרד נוזף בדמיאן, הוא מגיב בהתחכמות מפוקפקת.

הקרב על הגלימה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – באטמן: הקרב על הברדס

בחוברת Nightwing Vol.2 #153 מאפריל 2009, דמיאן נראה חי בטיפולם של אלפרד ושל דיק גרייסון. בעלילת באטמן: הקרב על הברדס, דמיאן מתגורר בגות'אם סיטי עם נייטווינג. בניגוד לאישיותו הקודמת, דמיאן מפתח התנהגות ילדותית עקב מותו של אביו. כאשר אורקל משתלטת על הבאטמוביל כדי להחזיר את דמיאן וחברתו לביתם, הבאטמוביל מותקפת על ידי קילר קרוק ופויזן אייבי. דמיאן מחולץ על ידי גרייסון, אך חברתו של דמיאן נאכלת על ידי קילר קרוק. גרייסון ודמיאן מותקפים על ידי המסיכה השחורה ואנשיו, אך מחולצים על ידי ג'ייסון טוד כבאטמן. לאחר שנורה על ידי טוד, דמיאן הציל את גרייסון ממוות במערת העטלף. כאשר טוד מוותר על זהותו כבאטמן ומעביר את זהותו לגרייסון, דמיאן הופך לרובין שותפו.

באטמן: נולד מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמיאן דואג לשינויים אצל גרייסון, ובאקט של התרסה מפתח גרסה עצמאית של רובין. לאחר שנכשל בהבסת דוקטור פוספרוס (Phosphorus, זרחן), גרייסון מאמן את דמיאן כיצד ללחום בפשע. כאשר דמיאן לועג לטים דרייק על שלא נבחר לתפקיד באטמן, נוצר עימות, הנפסק כאשר גרייסון מפריד בין השניים. לאחר שטים עוזב, דמיאן נראה משחק שחמט עם האש בניגוד להוראותיו של גרייסון. גרייסון ודמיאן נתקלים בנבל בשם "פרופסור פיג", ובצבא הדולוטרונס שלו. במאבק נגד הצבא, חל שיפור ביחסיהם של דמיאן וגרייסון. דמיאן מאשים את עצמו על כך שנכשל בניסיון להציל את אחת הדולוטרונס, אך ללא ידיעתו, ג'ייסון טוד לקח את הילדה. עקב כך, מוצג צד אחר בטוד, אשר מנוגד לזהות הברדס האדום שלו.

דמיאן וגרייסון נעזרים בפיירפליי כדי להרוג את המסיכה השחורה. בעוד גרייסון מביס את פיירפליי, ויקטור זאס מנצח בקרב את דמיאן, מה שגורם לדמיאן לפתח שנאה לפשע. לאחר שגרייסון מתגייס לליגת הצדק, דמיאן דורש גם הוא להצטרף אך חברי הקבוצה מתעלמים מבקשתו. עזראל וגרייסון שומרים על דמיאן מאדם בשם "אמון", כשלאחר מכן הדולוטרון שטוד הציל תוקף את דמיאן. נוצרים שני קרבות מקבילים, אך לפתע הנבל פלמינגו מגיע למקום ומשתק את דמיאן. אמו של דמיאן, טליה, מרפאת את דמיאן מהשיתוק אך שותלת במוחו מסך המאפשר לה לשלוט בגופו.

טליה עושה שימוש במסך זה כדי לתת לדת'סטרוק הזדמנות להרוג את דמיאן. עם זאת, דת'סטרוק נכשל במאמציהם המשותפים של גרייסון ודמיאן. אף על פי שטוד וגרייסון ירשו שניהם את תעשיות ויין, החברה נתקלת בבעיות כספיות, אך דמיאן מתערב ומרשים את חבר הדירקטוריון. כך, דמיאן מאשים את טוד בבעיות הכספיות של החברה.

רובין האדום[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרובין, דמיאן מחליט להתעמת עם קודמו בתפקיד - טים דרייק, רובין האדום. טים, אשר הרכיב רשימה בשם "רשימת המתנקשים", נתקל בזעמו של דמיאן, וזאת לאחר שמתגלה כי הפושעים הרשומים ברשימה הם בעלי ברית של משפחת העטלף. כאשר דמיאן מוצא עצמו ברשימה זו, הוא מפיל את טים מגובה רב. טים שורד, ונוצר קרב המסתיים בתיאטרון בו הוריו של באטמן המקורי נרצחו. גרייסון מפריד בין השניים, ושניהם מציעים הפסקת אש זמנית. לאחר דיון על רשימת המתנקשים, גרייסון ציין כי שמו אינו ברשימה. כתשובה לכך, טים מסביר כי גרייסון הוא האדם היחיד שהוא בוטח בו.

הלילה האפל ביותר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הלילה האפל ביותר

כאשר גולגולתו של ברוס נלקחת מקברו, דמיאן וגרייסון מביאים את שלדו של ברוס, בנוסף לשלדם של מרתה ותומאס ויין, לבסיס מתחת למגדל ויין. לאחר שדדמן משתלט על גופו של גרייסון, הוא משתלט ויוצא מדמיאן וכך גם יוצא מגרייסון. דדמן מעביר מידע לחיל הפקחים השחורים, ובעקבות כך, דמיאן וגרייסון כבר מוכנים למתקפה על גות'אם סיטי. אחרי פשיטת הכוחות המיוחדים, דמיאן וגרייסון עוזרים לג'יימס גורדון, לאורקל ולשוטרים ששרדו את המתקפה. הם נתקלים בהוריהם של גרייסון וטים דרייק כפקחים שחורים, מה שגורם לגרייסון וטים להבריח את גורדון, אורקל ודמיאן למערת העטלף. גרייסון קורא לדמיאן, אשר מביא עמו את נשק ההקפאה של מיסטר פריז. גרייסון מקפיא את עצמו באופן זמני, וטים מאלץ את הפקחים השחורים לסגת.

שובו של ברוס ויין[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאור השותפות שלו עם גרייסון ומשפחת העטלף, טליה משבטת את דמיאן. מצידו, דמיאן אומר לאמו כי להיות רובין הוא הדבר הטוב ביותר שהוא עשה, ושהיא אינה יכולה להניא אותו מבחירתו. טליה מציגה בפני דמיאן את "אחיו הקטן" המשובט, ומודה כי בהיותה פרפקציוניסטית הוא לא רצוי ואויב של משפחת אל-גול. דמיאן מסייע לאלפרד ולגרייסון לחפש אחר אביו, ברוס. במהלך עימות עם נבל לא מוצלח בשם "גאון ההימלטות", דמיאן כעס על גרייסון שלא הצליח להביס את הנבל, כמו אביו. כאשר מתגלה כי גאון ההימלטות גנב תרופות כדי לחזות בבתו גדלה, דמיאן ציין כי הכיר את אביו כגיבור ולא כאדם.

לאחר שאיש סודו של גרייסון, אוברון סקסטון, מתגלה כג'וקר, דמיאן מכה אותו בפראות עם מוט ברזל (התייחסות לאירועי באטמן: מוות במשפחה, בהם הג'וקר הכה במוט ברזל את ג'ייסון טוד). הג'וקר שורט את דמיאן עם ציפורניו המשוחות רעלן, ומתכוון להשתמש בגרייסון ובדמיאן נגד ארגון הכפפה השחורה. לאחר שהג'וקר חוטף את דמיאן, באטמן המקורי מופיע ונחלץ לעזרתם. לאחר הבסת הג'וקר והכפפה השחורה, באטמן משאיר את דמיאן תחת אחריותו של גרייסון, וזאת כדי להקים את חברת באטמן בע"מ.

הטיטאנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר גרייסון מרגיש שקבוצת הטיטאנים זקוקה לרובין, דמיאן מצטרף לקבוצה. למרות התנגדותה של וונדר גירל, דמיאן מצטרף אך נכנס לסכסוך עם רייבן שמוביל לגל הרס. דמיאן מפתח ידידות עם ראבאג'ר, והקבוצה נעזרת בטים דרייק להבסת נבל המכונה "המחשבון". דמיאן עוזב את הקבוצה בטענה כי הם אינם צריכים שני רובין, וכי הם מעדיפים את טים. בגות'אם, דמיאן אומר לטים שהצטרף לקבוצת הטיטאנים כדי לחפש חברים, אך זקוק לחבר אחד בלבד - דיק גרייסון. כאשר העטלף השחור, קודמה בתפקיד של סטפני בראון כבאטגירל, חוזרת לגות'אם, דמיאן לועג לה על כך שאביו שלח אותה להונג קונג. העטלף השחור מצילה את דמיאן מפיצוץ הקרחון של הפינגווין, והשניים מצילים את חייהם של המוני אנשים מפיגוע. דמיאן עוזר לקבוצת הטיטאנים נגד סופרבוי פריים ולגיון האבדון, והורג כפיל של סופרבוי בעזרת להב קריפטונייט.

ה-52 החדשים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירוע פלאשפוינט והרצת הכותרים המחודשים, ברוס חוזר לתפקידו כבאטמן וגרייסון כנייטווינג, אך דמיאן נשאר בתפקידו. לאחר שקרא מכתב שנכתב על ידי אביו מציר זמן חלופי, באטמן מחליט לגדל את דמיאן כבנו. דמיאן מצידו ממשיך לנהוג בקרירות, ומעורר את דאגו של אלפרד; בהמשך, דמיאן נותן להנרי דוקארד שליטה על תעשיות אחוזת ויין, אך מתגלה כי היה זה תכסיס. דרך אירוע זה הם מתנהגים יותר ויותר כאב ובן, וכאשר באטמן מסתיר את האירועים מגרייסון ומטים, אלפרד מציין כי ברוס הוא "אב מגונן מדי". כאשר טליה-אל-גול מעמידה פרס על ראשו של דמיאן, באטמן מזייף את מותו של דמיאן ומבודד אותו במערת העטלף. עם זאת, דמיאן נמלט, עוטה תחפושת חדשה ומאמץ את זהות "רדבירד". דמיאן מצליח להציל את אביו ומביס את ליגת הצללים, מה שלדעת באטמן יגרום להם לצבור עוד כוח. באטמן מחליט להחזיר את דמיאן לאמו, מה שגורם לתגובה רגשית נדירה אצל דמיאן.

מוות וחזרה לחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מותו של דמיאן. אמנות מאת כריס בורנהאם וג'ייסון מאסטרס

כאשר דמיאן נאבק בארגון "הלוויתן", נייטווינג מציל אותו, והשניים מעלים זכרונות על תקופתם כבאטמן ורובין. שיבוט מבוגר של דמיאן, המכנה עצמו "הכופר" מגיע למקום ונאבק בשניים. הכופר מביס את נייטווינג ומתפנה לתקוף את דמיאן, אשר נלחם באומץ. באטמן מנסה להגיע למקום, אך לפני שהגיע, הכופר שיפד את דמיאן בחזהו. באטמן ונייטווינג תוקפים את הכופר, אך נסוגים עם גופתו של דמיאן. לאחר הלוויה פרטית, באטמן נשבע לנקום.

מאוחר יותר, ראס גנב את גופתו של דמיאן ולאחר מאבק וניסיון כושל להחיות את דמיאן בבורות לזרוס, משרתו של דארקסייד - גלוריוס גודפרי - גנב את ארון הקבורה של דמיאן, מכיוון שבתוכו הוטמן רסיס הכאוס של דארקסייד. באטמן הזועם נוסע לאופוקוליפס בעקבות גודפרי, מצליח להחזיר את גופתו של דמיאן עם רסיס הכאוס, ומחיה אותו באמצעות הרסיס. כאשר בנו של דארקסייד, קאליבאק, מגיע וכמעט הורג את הנוכחים, דמיאן מביס את קאליבאק ומגלה כי הוא יכול לעוף הוא בעל כוח וסיבולת על אנושיים. מאוחר יותר התגלה כי כוחותיו אינם יציבים, והוא איבד את כוחותיו.

DC rebirth[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מהרצת "די.סי: לידה מחדש" משנת 2016, דמותו של דמיאן ויין מככבת בשלושה כותרים - הטיטאנים הצעירים, בו הוא הופך למנהיג הקבוצה במקומו של טים דרייק כדי להביס את ראס אל-גול; "בנים על-אנושיים" לצידו של ג'ונתן סמואל קנט בנו של סופרמן והסופרבוי החדש; ו"נייטווינג", שבו הוא מככב בתפקיד משנה.

לא עוד רובין[עריכת קוד מקור | עריכה]

אחרי מותו של אלפרד פניוורת' ולאחר שדיק גרייסון איבד את זיכרונו הודות לנבל ק.ג.ביסט, דמיאן החל לראות את דרכו של באטמן לצדק נגד פחד באור שונה. במקום דרך זו, דמיאן החל להרוג פושעים כדי לעורר פחד אמיתי באויביו. החלטה זו, יחד עם מעשיו האחרונים בהחזקת פושעים נגד רצונם ומחיקת זיכרונותיהם גורם לכך שהוא עוזב את הטיטאנים הצעירים, בעוד קיד פלאש, החץ האדום, קראש וראונדהאוס מפנים לו עורף. דמיאן מנסה להרוג את ק.ג.ביסט, אך מצליח רק לחתוך את ידו השמאלית לפני שהטיטאנים מתערבים ועוצרים בעדו.

באטמן מגיע ומגלה אודות מעשיו של בנו. הוא מכריז על סופם של הטיטאנים. באותו רגע, דת'סטרוק שחזר לחיים מתקיף את הטיטאנים ואת באטמן במטרה להרוג את כולם. דמיאן רודף אחרי דת'סטרוק ומנסה להרוג אותו, אך הטיטאנים שוב מתערבים. אמיקו קווין - שנטלה את זהות החץ האדום - נפצעת, ודת'סטרוק נמלט. באטמן מנסה לשכנע את דמיאן לחזור איתו הבייתה, אך דמיאן תוקף אותו, באומרו שאחוזת ויין היא ארון קבורה ושדרכו של באטמן אינה מספיקה בשביל להציל את גות'אם סיטי. בשיא זעמו ותסכולו, דמיאן תולש את סימן רובין מעל דש הבגד שלו ונותן אותו לבאטמן. הוא מכריז שהוא חופשי כעת ויוצא לדרך לא נודעת.

סדרת סולו (2021)[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובין נלחם באבא של ביין בשביל להשיג לו מקום בטורניר באי סודי שמשתתפים בו הלוחמים הטובים בעולם, הוא מנסה למצוא מה המטרה האמיתית של מארגני האירוע ומה הם זוממים, בדרך למציאת התשובות שהוא מחפש, הוא מוצא כמה תשובות שהוא לא ציפה להם, כמו שהאישה הזקנה שארגנה את התחרות היא בעצם סבתא רבתא שלו ואמא של סבא שלו.

הוא ממשיך להשתתף בטורניר, הקרב האחרון היה הבן של החץ הירוק נגד דמיאן (בנו של באטמן), בנו של החץ הירוק בסוף ניצח, הוא אומר שהוא יודע מה הייתה מטרת הטורניר ושזה היעוד שלו, ואז שד שמגיע מבורות הלזרוס ניסה לקחת את הלב שלו בשביל להיות בצורה המלאה שלו, אחרי שהשד יהיה בצורה המלאה שלו הוא אמור לשרוף את העולם ולבנות אותו מחדש,לפי דבריו של אלו שסוגדים לו.

רובין, ביחד עם שאר הלוחמים באי, מנסים לעצור את השד ובסוף מצליחים.

אזכורים במדיות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמיאן הוא הדמות הראשית בסרט האנימציה "הבן של באטמן". כאשר הדוג'ו של ליגת המתנקשים ומשפחת אל-גול מותקף על ידי דת'סטרוק וצבאו, טליה-אל-גול מנסה למלט את דמיאן מהמקום. כאשר צבאו של דת'סטרוק שולח טילים על ראס, דמיאן נאבק בדת'סטרוק ודוקר את עינו. ראס נמצא מת בכניסה לבורות לזרוס, ועקב כך, טליה מחליטה להביא את דמיאן לגות'אם. לאחר שהביס את קילר קרוק, באטמן פוגש את בנו, אשר מפתח אובססיה לנקמה. בניגוד להוראות אביו, דמיאן מכה אנושות את אחד מעוזריו של דת'סטרוק - יובו - אך נעצר על ידי נייטווינג וחוזר למערת העטלף. דמיאן עוטה על עצמו את זהות רובין, ויוצא לצד אביו לאצטדיון בו צבאותיו של דת'סטרוק מאוכסנים, לכאורה. הם נתקלים באנשי-עטלף ונאלצים לברוח. בעזרת מידע מדוקטור קירק לאנגסטרום, באטמן ודמיאן מאתרים את דת'סטרוק ונאבקים נגדו באסדת קידוח. דמיאן מביס את דת'סטרוק, ומשאיר אותו למות. בהמשך, טאליה משאירה את דמיאן אצל באטמן, ומבקשת לגדל אותו להיות אדם גדול. דמיאן נשאר עם באטמן בעוד אמו עוזבת.
  • דמותו של דמיאן מופיעה בסרטי ההמשך באטמן נגד רובין, באטמן: דם רע וליגת הצדק נגד הטיטאנים.

סדרות אנימציה וטלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משחקי וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • דמיאן מופיע כנייטווינג ביקום המקביל בו מתרחשים אירועי משחק הווידאו "Injustice: Gods Among Us". הוא תפס את הזהות של נייטווינג לאחר שהרג את דיק גרייסון. במשחק, סופרמן הוא השליט הטוטליטרי של העולם, ובאטמן הוא אחד מהמתנגדים היחידים אליו. דמיאן עזב את שורותיו של באטמן וחבר אל סופרמן, ואף אמר לבאטמן כי "סופרמן היה אבא שלי יותר משאתה היית אי פעם". באטמן השיב לו על כך כי "הפסקת להיות הבן שלי כאשר הרגת את דיק גרייסון. הוא היה הבן שלי. אתה מת בעבורי".
  • דמיאן מופיע בחבילת הרחבה למשחק Lego Batman 2: DC Super Heroes, ודובב על ידי צ'רלי שלאטר.
  • במשחק Scribblenauts Unmasked: A DC Comics Adventure, השחקן יכול לעזור לדמיאן כרובין, והשניים יוצאים להביס את הארלי קווין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]