החורף האחרון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
החורף האחרון
The Last Winter
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי ריקי שלח
הופק בידי יעקב קוצקי
תסריט ג'ון הרצפלד
עריכה קווין קונור
שחקנים ראשיים קת'לין קווינלן
יונה אליאן
סטיבן מאכט
מוזיקה נחום היימן
צילום אמנון סלומון
מדינה ישראלישראל ישראלארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברה מפיצה סרטי טריסטאר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1984
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 900,000 ‏$
הכנסות 19,100 צופים בישראל
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
קת'לין קווינלן וריקי שלח בצילומי החורף האחרון

החורף האחרוןאנגלית: The Last Winter) הוא סרט קולנוע בהפקה ישראלית-אמריקאית משנת 1984, עם קת'לין קווינלן ויונה אליאן בתפקידים הראשיים.

העלילה מתרחשת מיד לאחר מלחמת יום הכיפורים, שתי נשים, ישראלית ואמריקאית, מנסות לאתר את בעליהן הנעדרים ותוך זה מתפתחת ידידות ביניהן.

לאורך הסרט מתוארות המשפחות המיואשות המנסות לקבל מידע על יקיריהן הנעדרים ביחידה לאיתור נעדרים בכאוס הגדול לאחר המלחמה.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאיה עמיאל (יונה אליאן) היא עיתונאית בידיעות אחרונות. בעלה דוד (יוסי וירז'נסקי) ששירת כלוחם במלחמת יום הכיפורים, נעדר. לפני המלחמה הם רבו והיא החליטה לעבור הפלה. למרות המשקעים היא רוצה שיחזור אליה.

בתחילת הסרט היא נכנסת לביתה בתל אביב ובעקבותיה משלחת של שלושה אנשים מצה"ל. היא מפחדת שהם מיועדים אליה, נכנסת מהבר לדירה ודרך העינית היא מבחינה שהם מוסרים ידיעה מרה לשכנה ממולה.

ג'ויס קלר (קת'לין קווינלן) היא אמריקאית שנשואה לישראלי אדי קלר (סטיבן מאכט) ולהם ילד בן עשר בשם מייקל (בריאן ארון). הם גרים בארצות הברית ועם פרוץ המלחמה טס אדי לישראל להילחם ומאז נעלמו עקבותיו. ג'ויס ומייקל מגיעים לשדה התעופה ופוגשים את אימו של אדי, שרה (ציפורה פלד) ואת אחיו אהרון (אבי אוריה). פקיד בשגרירות ארצות הברית (לני רביץ) שולח את ג'ויס ליחידה לאיתור נעדרים שם היא נפגשת במשפחות הנעדרים שדורשים תשובות מהמפקד (יצחק שילה) אבל אין לו. אחד מהם הוא מר לוי (יהודה פוקס) שמגיע למקום יום יום למרות שנמסר לו בוודאות כי בנו נהרג.

למקום מגיעה גם מאיה וכאשר חייל (צפריר קוחנובסקי) מקרין את סרטון השבויים שתיהן מזהות את בעליהן באותו שבוי ומתחיל ריב ביניהן. ג'ויס מגיעה לבית חולים בו מאושפז אחד מצוות הטנק של אדי אבל הוא אינו מדבר ואשתו (שרי צוריאל) אומרת לה כי אינו מזהה גם אותה.

מאיה נפגשת עם יהודית (נעמי שרון), אלמנה ממלחמת ששת הימים שמדריכה אותה איך לחזור לחיים נורמליים. היא מנסה להיפגש עם ג'ויס הכועסת עליה ולבסוף הן נעשות חברות לצרה ונוסעות לנופש שבו הן מתרחצות בעירום בחמאם ערבי ומתקרבות זו לזו עד כדי נגיעות.

הן מגיעות ליחידה לאיתור שם מקריא המפקד רשימה של 20 שבויים שנמצאים חיים אצל המצרים. כל שם גורם להתפרצות שמחה אצל משפחתו. ברשימה נמצא שמו של אדי אבל לא שמו של דוד.

השבויים יורדים מהמטוס ומתקבלים על ידי משפחותיהם. אדי נראה מנוכר וחסר רגש כאילו אדם אחר וג'ויס סובלת מכך. היא מפגישה את אדי עם מאיה ונותנת להם לבלות ביחד לילה אחד.

המפגש הזה משפיע לטובה על אדי ומאיה. ג'ויס חוזרת עם משפחתה לארצות הברית ומאיה כותבת לה מכתב ובו היא מביעה את תודה על זה שההיכרות איתה ועם אדי, החזירה אותה למסלול החיים. בסוף הכתיבה נשמע צלצול בדלת ובחוץ עומדים שני חיילים ואחות שעומדים לבשר לה את הבשורה הקשה שדוד איננו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
קת'לין קווינלן ג'ויס קלר
יונה אליאן מאיה עמיאל עיתונאית
סטיבן מאכט אדי עמיאל בעלה של ג'ויס
בריאן ארון מייקל עמיאל בנם של ג'ויס ואדי
אבי אוריה אהרון אחיה של מאיה
ציפורה פלד שרה אמא של מאיה
יצחק שילה אל"ם מפקד יחידת אתור הנעדרים
מייקל שניידר סא"ל רוזנפלד סגן מפקד יחידת איתור הנעדרים
יוסי וירז'נסקי דוד עמיאל בעלה של מאיה
נעמי שרון יהודית אלמנת מלחמה
יהודה פוקס מר לוי אב שכול
צפריר קוחנובסקי מקרין ביחידת האיתור
לני רביץ איש שגרירות ארצות הברית

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]