הכל אודות אהבה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הכל אודות אהבה
Rome Adventure
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן של אירווינג פיינמן
בימוי דלמר דייבס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דלמר דייבס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט דלמר דייבס עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם זיגלר
שחקנים ראשיים טרוי דונהיו
סוזן פלשט
מוזיקה מקס שטיינר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום צ'ארלס לוטון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה האחים וורנר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 במרץ 1962
משך הקרנה 119 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

הכל אודות אהבהאנגלית: Rome Adventure) הוא סרט רומנטי אמריקאי משנת 1962 בהפקתו ובבימויו של דלמר דייבס שגם כתב את התסריט המבוסס על הרומן "אוהבים חייבים ללמוד" של אירווינג פיינמן משנת 1932.

בתפקידים הראשיים - טרוי דונהיו, סוזן פלשט, רוסאנו בראצי ואנג'י דיקינסון. זה סרטה השני של פלשט לאחר "נער הגיישה" ולכן אינה מופיעה בכתוביות ראשונה אף על פי שהיא משחקת בתפקיד ראשי. במשך ההסרטה התאהבו דונהיו ופלשט ונישאו. הם הופיעו בסרט אחד נוסף - "על גבורה ואהבה" (1964) והתגרשו.

העלילה היא על זוג צעיר שמנהלים רומן אהבה ומטיילים באיטליה. בסרט יש צילומים רבים מאתרי רומא וכן מפיזה, מעבר סלה, ורונה, אורבייטו, פירנצה, לאגו מאג'ורה, סן ג'מיניאנו ועוד.

את המוזיקה חיבר מקס שטיינר, השיר "Al di là" (מעבר ל..) מושר ומנוגן לאורך הסרט.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרודנס בל (סוזן פלשט) עובדת כספרנית במכללה לבנות בארצות הברית. היא נקראת לבירור לאחר שמסרה לנערה ספר שנאסר להחזיקו בספרייה. הספר הוא "אוהבים חייבים ללמוד" והוא לדעת הנהלת המכללה לא מתאים לבנות המכללה. פרודנס אומרת שהיא מסרה את הספר שנמצא אצלה באופן פרטי והיא אינה חושבת שיש בו דברים אסורים לבנות. היא מחליטה במקום להתפטר ולנסוע לאיטליה כדי לחוות שם אהבה.

ידידים של הוריה מצרפים אליה את בנם אלברט (המפטון פנצ'ר) שעושה מחקר על האטרוסקים כדי שישגיח על פרודנס. באנייה פוגשת פרודנס את רוברטו (רוסאנו בראצי) רווק איטלקי מבוגר, עשיר ורודף נשים. רוברטו מוצא לה חדר בוילה של רוזנת שמשכירה חדרים.

פרודנס מתחילה לסייר באתרי רומא ומוצאת עבודה בחנות לספרים באנגלית. בין דרי הווילה היא נפגשת בסטודנט לארכיטקטורה בשם דון פורטר (טרוי דונהיו) הנמצא שם בקשר לעבודת הגמר שלו. בין שניהם מתפתחת ידידות שמתחזקת במשך טיול שלהם ברומא ובצפון איטליה. בתחילה הם גרים בחדרים נפרדים ואחר כך ביחד.

לדון הייתה חברה קודמת בשם לידה (אנג'י דיקינסון), פאם פטאל שעזבה אותו כדי למצוא מאהב עשיר ולהתחתן אתו. לאחר שהם חוזרים לרומא מחדשת לידה את הקשר עם דון ופרודנס מגלה זאת ונעלבת. היא מנתקת את הקשר עם דון ומחליטה לקיים קשר עם רוברטו המבוגר אך רוברטו דוחה אותה ואומר כי דון אוהב אתה.

לידה התחתנה עם איש עסקים עשיר ורוצה לביים קשר עם דון כדי שתוכל להתגרש ולחיות כעצמאית גרושה ועשירה. דון דוחה אותה ולבסוף חוזר לארצות הברית.

פרודנס מחליטה גם לחזור ובנמל ניו יורק היא נפגשת בהוריה ובדון שמחזיק בידו מנורה מוזהבת שהם קנו יחד בטיול באיטליה ושניהם מתחבקים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות
טרוי דונהיו דון פורטר
סוזן פלשט פרודנס בל
רוסאנו בראצי רוברטו אורלנדי
אנג'י דיקינסון לידה קנט
המפטון פנצ'ר אלברט סטילוול

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]