המירוץ הגדול (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

(בון) המירוץ הגדולאנגלית: The Great Cow Race) הוא ספר קומיקס היצא באנגלית בשנת 1996 ובעברית ב־2009 על ידי המחבר והצייר ג'ף סמית' והוא הכותר השני בסדרת הספרים בון. בעברית תרגמה אותו אורנה כץ, והספר בעל 132 עמודים.

המירוץ הגדול
Bone 2
מידע כללי
מאת ג'ף סמית'
איורים ג'ף סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הרפתקאות
מתח
מסתורין
קומדיה
הוצאה
הוצאה ג'ף סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך הוצאה 1996
מספר עמודים 144
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2009
מספר עמודים 132
סדרה
סדרת ספרים בון
ספר קודם הרחק מבונוויל
הספר הבא עין הסערה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

יריד האביב[עריכת קוד מקור | עריכה]

החלק הראשון של הספר הוא שת'ורן ובון הולכים ליריד האביב של העמק. הם הולכים לדוכן דבש, שם גבר שרירי מרשים את ת'ורן ומשמיץ את בון, שמשמיץ את המוכר, טום, בחזרה. טום רוצה להחזיר לו, אך שת'ורן עוזבת את בון, בון נלחם בדבורים עד שמשיג דבש לת'ורן, ושחוזר, רואה אותה עם טום. בינתיים, בלופר בון רוצה להפוך לעשיר ובכך מרמה בהימורים שעושה למירוץ הפרות הגדול, אשר גורר את סמיילי, בן דודו האהוב, לעשות זאת איתו. התוכנית הייתה שסמיילי יתחפש לפרה בשם "הפרה המסתורית", ולגרום לכולם להמר על הפרה המסתורית, ושסמיילי יפסיד במירוץ ושסבתא-בן תנצח, הם יזכו בכל הסחורה ומשק-החי ובכך יהפכו לעשירים בעמק. בזמן זה, התוכנית הופכת למושלמת וכולם חושבים, חוץ מלוציוס, שסבתא-בן זקנה וחלשה למדי, ושהפרה המסתורית תנצח בטוח. בון ות'ורן מגיעים לפונדק "כף הקלע" ופוגשים את כולם, ות'ורן הולכת לפגוש את טום ביריד. שהולכת, היא מגלה כי לטום יש חברה בשם יסמין, ובכך חוזרת אל בון.

הפגישה עם הפרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר זה, ת'ורן ובון חוזרים לחווה של סבתא-בן, שכבר מיואשת שאף אחד לא מהמר עליה. בלופר משכנע את לוציוס להמר על הפונדק שלו, אך ללוציוס הייתה תוכנית. הוא הלך לכל החברים שלו ושואל אותם למה הם לא הצביעו לסבתא-בן, ושהם לא פגשו את הפרה המסתורית אף פעם, ושבלופר מנסה לעבוד עליהם. לכולם נופל האסימון, והם הולכים לבלופר ומאיימים עליו. לבלופר לא הייתה ברירה אלה לומר שהם יפגשו עם הפרה. בינתיים, ת'ורן בלחץ גדול, גם מהמירוץ וגם מחלומותיה שרודפים אותה בלילה. בון פשוט עובד בחווה ולא שם לב לזיכיונה של ת'ורן, אך מקווה שבלופר וסמיילי לא יעשו שוב צרות. טד החרק פוגש אותו, ואומר לו שאם הוא כל-כך מאוהב בת'ורן, אז שיכתוב עליה שיר אהבה. בון כותב שיר, אך העכבראשים חוטפים אותו. בזמן הזה, בלופר מביא את כל האנשים אל הפרה המסתורית ואז סמיילי עושה מלא רעש, שמשכנע לבסוף את החברים שהפרה המסתורית קיימת ושסבתא-בן בצרות.

המירוץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

בלופר פותח את החלק האחרון של דוכן הימוריו, שם לוציוס מהמר על כל פונדקו, "כף הקלע" על סבתא-בן. בלופר מפחד כי כבר כל הפרות בקו-ההתחלה, ורץ אל סמיילי. רגע לפני שהמירוץ מתחיל, בלופר נכנס לתוך תחפושתו של סמיילי, מה שמאט את סמיילי יותר מדי. בון מצליח להתחמק מהעכבראשים ולרוע מזלו הגיע למירוץ. כל העכבראשים של קינגדוק רצים ובמהרה המירוץ הופך למרדף גדול. היחידה שהגיעה בלי שום נזק היא סבתא-בן, שניצחה במירוץ. לאחר שהמירוץ נגמר, לוציוס לוקח בעגלתו את שלושת הבונים, רוז ות'ורן לחווה של רוז, והעכבראשים מצותתים.

השיחה של לוציוס ורוז[עריכת קוד מקור | עריכה]

לבסוף, שכולם מגיעים לחווה, לוציוס פותח בשיחה ארוכה עם רוז בזמן שמתקנים את החווה (מעדר העכבראשים שהתקיפו את החווה בספר הקודם). השיחה הייתה על חזרתו של הדרקון ועל שת'ורן בסכנה, וגם כי שר-הארבה, המנהיג הגדול, חזר, וכך גם קינגדוק, ראש העכבראשים. שהשיחה נגמרת, הספר נגמר בכך שסמיילי מנסה לעזור ללוציוס בתיקון הגג של החווה, ואז, שלוציוס נופל, סמיילי מתעודד שהעמק לא מקום טוב כמו בונוויל, אבל זה עדיין מקום טוב.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בני בון - גיבור הסדרה. מאוהב בת'ורן ואף כותב עליה שיר אהבה מהספר הזה. מבין את העמק. בן דודם של בלופר וסמיילי. מכור לספר מובי דיק.
  • בלופריוס ב. בון - בן דודו התחמן של סמיילי בון ושל בני בון. רוקם מזימה במקום ההימורים כדי שיהיה עשיר בעמק, וגם מצליח, עד סוף המירוץ, שבו מפסיד. עובד בפונדק "כף הקלע" של לוציוס.
  • סמיילי בון - בן דודו השמח של בלופר ובני בון. תמיד מחזיק סיגריה בפה. עוזר לבלופר במעשו. עובד בפונדק "כף הקלע" של לוציוס בתור המוזג.
  • ת'ורן הארווסטאר - בת מלוכה. נכדה של סבתא-בן. התאהבה בטום זמן קצר. בון מאוהב בה. יש לה אומץ רב.
  • רוז הרוואסטאר (סבתא בן) - סבתה של ת'ורן. יש לה גם אומץ רב וכמו כן גם סמכויות. לא מפחדת משום דבר. ניצחה במירוץ הפרות.
  • הדרקון האדום הגדול - דרקון בצבע אדום שעוזר לבון. אין לו כל-כך משמעות בספר זה.
  • לוציוס דאון - מנהל פונדק "כף הקלע". מאוהב בסבתא בן. שונא את בלופר וסמיילי, אך לא עושה להם כלום בגלל שהם צריכים בשבילו חוב גדול.
  • ג'ונתן אלוני - עוזרו של לוציוס בפונדק "כף הקלע".
  • ונדל ויוקליד - שני עוזריו של לוציוס בפונדק "כף הקלע".
  • העכבראשים - קבוצת שעירים שרודפים אחרי שלושת הבונים. מונהגים בידי קינגדוק, שמונהג בידי שר הארבה שמונהג בידי ישות רעה בלתי-נראית.
  • טום - מוכר דבש ביריד האביב. משמיץ את בון ומרהיב את ת'ורן. חברתו היא יסמין.
  • יסמין - חברתו של טום.