זאב (סרט, 1994)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זאב
Wolf
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי מייק ניקולס עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי דאגלס ויק עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט וסלי סטריק, ג'ים הריסון עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווין ברונלו
שחקנים ראשיים ג'ק ניקולסון
מישל פייפר
ג'יימס ספיידר
קייט נליגן
כריסטופר פלאמר
מוזיקה אניו מוריקונה עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'וזפה רוטונו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 17 ביוני 1994
משך הקרנה 125 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיית אימה, קומדיה רומנטית, סרט דרמה, סרט אנשי זאב עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 70,000,000‏$
הכנסות 130,000,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו wolf
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זאבאנגלית: Wolf) הוא סרט אימה אמריקאי משנת 1994 בבימויו של מייק ניקולס עם ג'ק ניקולסון, מישל פייפר ג'יימס ספיידר בתפקידים הראשיים.

אניו מוריקונה היה מועמד לפרס גראמי ליצירה מוזיקלית לקולנוע או לטלוויזיה.

הסרט זכה בפרסי סאטורן על התסריט והיה מועמד לעוד חמישה פרסי סאטורן: סרט האימה הטוב ביותר, השחקן הטוב ביותר (ג'ק ניקולסון), השחקנית הטובה ביותר (מישל פייפר), שחקן המשנה הטוב ביותר (ג'יימס ספיידר) והאיפור הטוב ביותר.

שלושת גיבורי הסרט הופכים לזאבים לאחר נשיכת זאב ביער.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויל רנדל (ג'ק ניקולסון) הוא עורך ראשי בחברת הוצאת ספרים. כאשר הוא נוסע בלילה בתוך יער בוורמונט הוא דורס זאב. כאשר הוא עוצר את מכוניתו וניגש לבחון את הזאב, מתנפל עליו הזאב, נושך אותו ונמלט. ויל נפצע בכף ידו ולמחרת נבדק על ידי רופא שמזריק לו חיסון נגד כלבת. ויל מרגיש שחל בו שינוי, השמיעה והריח שלו התחדדו והוא מסוגל לשמוע ולהריח יותר מבן אדם פשוט.

החברה בה הוא עובד נמכרה לריימונד אלדן (כריסטופר פלאמר) והוא מודיע לו כי הוא מפוטר ואת מקומו יתפוס איש חסותו סטיוארט סווינטון (ג'יימס ספיידר). רנדל מסרב להצעה לשלוח אותו למזרח אירופה ובחושיו החדשים הוא מארגן מספר סופרים ובהם מוד וואגינס (פרונלה סקיילס) לפתוח הוצאה לאור מתחרה.

רנדל מריח במעיל של אשתו שארלוט (קייט נליגן) את ריחו של סווינטון. הוא מגיע לביתו של סווינטון, מתפרץ לחדר השינה בו נמצאים שרלוט וסווינטון והוא נושך את סווינטון בכף ידו ובורח.

רנדל מגיש אולטימטום לבוס כי אם לא יוחזר לתפקידו הקודם יפרוש עם עובדים וסופרים ויקים חברה מתחרה. אלדן נכנע ומחזיר את רנדל לתפקידו. הדבר הראשון שרנדל עושה הוא לפטר את סווינטון.

בינתיים מתוודע רנדל לבתו היפהפייה של הבוס, לאורה (מישל פייפר). היא נמשכת אליו בגלל התנהגותו המוחצנת. הוא מבלה את הלילה במיטתה אבל באמצע הלילה לאור הירח הוא יוצא ליער ורודף ומשסע צבי כמו שזאב עושה. הוא פונה בחרדה לרופא הודי שמאשר זאת ונותן לו קמע למניעה אך הקמע אינו עובד.

רנדל חוזר לדירתו ובשאר הלילות הוא הופך שוב לאדם-זאב, מתנפל על שוטרים שבאים לאזקו, מתנפל על שלושה שודדים שרוצים לשדוד אותו וקורע בשיניו מספר אצבעות של אחד מהם.

הוא קושר את עצמו לרדיאטור בחדרו ולאורה מגיעה לשחרר אותו אך לפתע מגיע בלש משטרה (ריצ'רד ג'נקינס) וחוקר אותו על רצח אשתו שרלוט שגופתה השסועה נמצאה בפארק. רנדל חושב שהוא אשם בזה אבל אינו יודע שהרוצח האמיתי היה סווינטון.

היא לוקחת את רנדל בחשאי לאחוזתה וכולאת אותו לבקשתו באורווה. לאחר מכן היא ממהרת למסור עדות במשטרה ופוגשת שם את סווינטון שהפך לזאב בעקבות נשיכתו של רנדל. הוא עוקב אחריה לחווה, הורג את השוער והמשגיח ותוקף אותה בעזות של זאב, נושך אותה ומנסה לאנסה. רנדל מצליח להשתחרר מהאורווה ומתפתח קרב קשה בין שני ה"זאבים" עד שלבסוף לאורה יורה והורגת את סווינטון ורנדל בורח ליער.

לאורה אומרת לשוטרים שמגיעים כי היא מריחה מהם וודקה ששתו מזמן. חושיה מתחדדים ועיניה הופכות לעיני זאב. היא הולכת ליער שבו נמצא כעת רנדל בצורת זאב לאחר שעבר את כל השלבים להפיכתו לזאב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]