זולגות הדמעות מעצמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זולגות הדמעות מעצמן
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי איתן גרין
הופק בידי עינת דבש
תסריט איתן גרין
עריכה ערה לפיד
שחקנים ראשיים אבי גרייניק
אריה מוסקונה
מיטל טרבלסי
מוזיקה עדי רנרט
צילום אמנון סלומון
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 1996
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זולגות הדמעות מעצמן הוא סרט קולנוע ישראלי, משנת 1996, בבימויו של איתן גרין ובכיכובם של אבי גרייניק ואריה מוסקונה.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מספר על יעקב (אריה מוסקונה) ויצחק (אבי גרייניק) צ'רניאק. אב ובן הגרים במושב בשרון ומנהלים חברה קטנה לקייטרינג ושירה בציבור ביחד עם ענת (מיטל טרבלסי) ששרה את השירים. במהלך חתונה בהם עבדו, יעקב מקבל התקף לב, בוני (יעל נביא), שוטרת במקצועה מתנדבת באמצע חתונתה לפנות אותו לבית החולים. אם המשפחה שפרה (יעל שטרן) העובדת כגננת במושב, מביאה את ילדי הגן לביקור אצל יעקב החולה מה שמביא למחאה מצד אחת האמהות. ומביא לרעיון של סגירת הגן עקב מיעוט ילדים.

במקביל, יצחק מנסה לעבור טסט, אך בכל פעם שניגש, הוא מתחיל לבכות מבלי לשים לב, אף על פי שהוא נהג מצוין. בעקבות מצבו הבריאותי של יעקב, הוא איננו יכול לנהוג והוא נותן ליצחק לנהוג בוואן של העסק למרות שאין לו רישיון. הדבר מוביל לכמעט דריסה של נער (יהודה לוי) ובמהלך אחת הנהיגות יעקב מביים התקף לב כדי להוכיח ליצחק שהוא יכול לא לבכות בנהיגה גם במצבי לחץ. יצחק מצליח לא לבכות, אך הוא מתעצבן לאחר שהוא גילה שההתקף היה בדוי.

לאחר טסט נוסף שהיה מוצלח, והוא לא בכה בו, הוא פונה אל הבוחן. בתגובה הבוחן מתעצבן, וטען שפניה אליו בזמן הטסט אסורה ושהוא נהג בביטחון יתר. לאחר הטסט פונה אליו בחור (עמי סמולרצ'יק), שביקש שתמורת תשלום, הוא ידאג שאותו בוחן יעביר אותו. למחרת הוא מקבל טלפון שאכן הוא עבר את הטסט.

כדי לעזור לעסק מצטרף אליהם תומר. בן המושב אשר השתחרר משירות קבע. במהלך אחד האירועים שהפיקו בפאב, הקהל הפריע לשירה של ענת, ולאחר שיצחק מתעצבן מתחילה להתפתח קטטה בין הבליינים ליצחק, יעקב ותומר. תומר בעקבות ניסיון שיש לו באמנויות לחימה, מצליח להתגבר על הבליינים.

לאחר שהסתבר ליצחק שהבחור שפנה אליו רימה אותו, הוא מנהל מרדף אחרי הבוחן במהלך טסט אחר שהעביר, עם הוואן של העסק כדי להוכיח לו שהוא יודע לנהוג בסוף המרדף יצחק מתנגש עם הוואן בכוונה ברכב המבחן ומתחיל להתפתח עימות פיזי בין יצחק לבוחן. בסוף המשטרה מגיעה ועוצרת את הבוחן על העבודה שהוא והנוכל ביקשו שוחד תמורת העברת טסטים. ומתגלה שאת הרישיון שלו הוא קיבל במרמה.

אחת השוטרות שהגיעו לעצור את הבוחן הייתה בוני, וכאשר הם מגיעים לבית כדי לספר להוריו של יצחק על התרמית הסתבר להם שיעקב אושפז בשנית ובעיותיו בלב הם בגלל מום לב מולד, ולא בגלל הרגלי תזונה גרועים כפי שחשבה שפרה.

בוני ביקשה מיצחק שיבוא לראות הופעה של שירה בציבור בבר מצווה של אח שלה, ולראות זמרת שתוכל להחליף את ענת, לאחר שהיא עזבה את העסק לטובת הקלטות בתל אביב. בוני התגרשה מבעלה, זמן קצר לאחר שנישאה, ומתחילה לנהל רומן עם יצחק.

יעקב נפטר, ולמרות הנטייה של יצחק לבכות, הוא לא בכה בהלוויה. תומר, שפרה ובוני יורשים את מקומו של יעקב, ואף קונים כלי רכב חדשים ומשדרגים את העסק בדיוק כמו שרצה יעקב, ויצחק נוהג לאחר שהוציא רישיון כחוק. במהלך נסיעה בה יצחק נהג, הוא שומע ברדיו את ענת שרה את בלדה על נערי שגדל (שיר אותו שרה ענת בהופעותיה כמה פעמים במהלך הסרט). יצחק סוטה מהדרך, עוצר בשוליים של כביש החוף ומתחיל לבכות.

שם הסרט הוא ציטוט של שורה מפורסמת משירה של מרים ילן-שטקליס, "דני גיבור".

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחקן תפקיד
אבי גרייניק יצחק צ'רניאק
אריה מוסקונה יעקב צ'רניאק
מיטל טרבלסי ענת
יעל שטרן שפרה
עמי סמולרצ'יק נוכל
יעל נביא בוני
יהודה לוי נער שנדרס
גדי פור תומר
דני רוט בוחן

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]