זיווגים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זיווגים
סוגה קומדיית מצבים
יוצרים סטיבן מופאט
שחקנים ג'ק דבנפורט
שרה אלכסנדר
ריצ'רד קויל
קייט איסיט
בן מיילס
ג'ינה בלמן
ריצ'רד מיילן
לו גיש
ארץ מקור בריטניה
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 4
מספר פרקים 28
הפקה
הפצה הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Simon Brint עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 30 דקות
שידור
רשת שידור BBC
תקופת שידור מקורית 12 במאי 200014 ביוני 2004
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

זיווגיםאנגלית: Coupling) היא סדרת קומדיית מצבים בריטית של ה־BBC שנוצרה ונכתבה על ידי סטיבן מופאט, ומבוססת במידת מה על חייו ויחסיו עם אשתו. הסדרה מתארת את חיי הרווקות של שישה צעירים עם דגש על שניים מהם, סטיב וסוזן. הסדרה שודרה בערוץ הבריטי BBC2 מ-2000 עד ל-2004, וכללה 4 עונות, כשבכל עונה בין 6 ל-9 פרקים. בישראל הסדרה שודרה בערוץ הראשון ומאוחר יותר בשידורים חוזרים בערוץ חינוכית 23 ואף הייתה זמינה לצפייה גם בשירות HOT V.O.D במלואה (ארבע העונות).

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סטיב טיילור (ג'ק דבנפורט) – סופר (נרמז), בחור חיובי הנוטה להסתבך מתוך רצון לרצות אחרים.
  • סוזן ווקר (שרה אלכסנדר) – כלכלנית, אשת קריירה המתגאה בכישורי הבישול שלה. בת זוגו של סטיב טיילור.
  • ג'ף מרדוק (ריצ'רד קויל) (עונה ראשונה עד שלישית) - דמות הזויה במידת מה. בעל אובססיה מוחלטת למין אך מתקשה ליצור קשרים. סובל מטראומות ילדות. חברו הטוב של סטיב.
  • סאלי הארפר (קייט איסיט) – קוסמטיקאית נוירוטית. אובססיבית לגבי ההופעה החיצונית שלה. חברתה הטובה של סוזן.
  • פטריק מייטלנד (בן מיילס) – איש עסקים ורודף שמלות מצליח. מפורסם כבעל אבר מין גדול במיוחד. לעיתים מוצג כאיטי מחשבה.
  • ג'יין קריסטי (ג'ינה בלמן) – מדווחת תנועה מהליקופטר ברדיו המקומי. לא מחוברת למציאות, ומאוד מרוכזת בעצמה. בעבר הייתה חברתו של סטיב. בפרק הראשון של העונה הראשונה הוא נפרד ממנה.
  • אוליבר מוריס (ריצ'רד מיילן) (עונה רביעית) – החליף את ג'ף שלא הופיע בעונה הרביעית כדמות נטולת כישורים חברתיים, האובססיבית לגבי מין. מנהל חנות למדע-בדיוני. לא קיים יחסי מין 7 חודשים.
  • ג'וליה דייוויס (לו גיש) (עונה שנייה ושלישית) – חברתו היחידה של ג'ף במהלך כל עונות הסדרה, בעלת אופי דומה לשלו, מנהלת בכירה בחברה בה הוא עובד. מופיעה ב-5 מפרקי הסדרה. לבסוף נפרדת מג'ף עם שובו של חבר שלה לשעבר.
  • התיירת הישראלית (ענת דיכטוולד) (עונה ראשונה, פרק חמישי) – צעירה שאיננה דוברת אנגלית כלל, שג'ף מנסה לשדל. בשל פערי השפה, ג'ף משוכנע ששמה הוא "שדיים" בעוד שהיא סבורה שהוא כורת אוזני נשים ואוספן. בפרק מתקיים מונולוג ארוך בעברית ישראלית.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה נעשה שימוש בשיטות לא קונבנציונליות מבחינה קולנועית כמו מסך מפוצל ועלילה לא ליניארית.

בשנת 2003 צולמה גרסה אמריקאית לסדרה, שהייתה למעשה כמעט שכפול של הגרסה הבריטית. גרסה זו שודרה בספטמבר ברשת NBC ובוטלה לאחר 4 פרקים בלבד (צולמו מראש 10 פרקים, אך שישה מהם לא שודרו מעולם בארצות הברית, אלא רק במדינות אחרות). גם ביוון הופקה גרסה מקומית לסדרה.

השראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לעיתים קרובות עלתה ביקורת על כך שהסדרה היא מעין גרסה בריטית של הסדרה "חברים", בעיקר בגלל הפורמט הדומה - שלוש נשים ושלושה גברים בגילאי ה-30 לחייהם עם קשרים רומנטיים בין חלק מהם. רבים השוו[דרוש מקור] גם את הפאב בסדרה לבית הקפה Central Perk שב"חברים". יוצר הסדרה ציין דווקא את הסדרה "סיינפלד" כמקור השראה.

תגובות וביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה התקבלה לרוב בביקורות חיוביות בקרב מבקרי הטלוויזיה, ותסריטיו של מופאט לפרקיה זכו להערכה. ב-2003 זכתה הסדרה בפרס הקומדיה הבריטית בקטגוריית הקומדיה הטלוויזיונית הטובה ביותר.

בתחילה קיבלה הסדרה נתוני רייטינג נמוכים יחסית למצופה, אך אלו עלו בהדרגה ובעונה השלישית היא זכתה לנתוני צפייה גבוהים בקרב הקהל הבריטי.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]