חיים בשנית

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
חיים בשנית
Seconds
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על הרומן "Seconds" של דייוויד אלי
בימוי ג'ון פרנקנהיימר
הופק בידי אדוארד לואיס
תסריט לואיס ג'ון קרלינו
עריכה פריס ובסטר
שחקנים ראשיים רוק הדסון
ג'ון רנדולף
מוזיקה ג'רי גולדסמית'
צילום ג'יימס וונג האו
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי פרמאונט
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 5 באוקטובר 1966
משך הקרנה 100 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט מדע בדיוני, סרט דרמה, סרט המבוסס על יצירה ספרותית, arthouse science fiction film עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 1,750,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חיים בשניתאנגלית: Seconds) הוא סרט מדע בדיוני ומותחן אמריקאי בשחור-לבן משנת 1966 בבימויו של ג'ון פרנקנהיימר, עם רוק הדסון וג'ון רנדולף (אנ') בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הרומן "Seconds" של דייוויד אלי (1963). זה סרטו האחרון של פרנקנהיימר בשחור-לבן. הוא ביים את הסרט לאחר השליח ממנצ'וריה (1962) ושבעה ימים במאי (1964) ושלושת הסרטים האלה מכונים "טרילוגית הפרנויה של פרנקנהיימר".

המונח "Second" אינו מתכוון בסרט לשנייה אלא לאדם ש"נעלם" וחי כעת בשנית בזהות אחרת.

זה היה ניסיונו היחיד של הדסון להופיע במותחן בדיוני כזה לאחר שהופיע בעיקר בקומדיות רומנטיות. עם השנים הפך הסרט לסרט פולחן.

הצלם ג'יימס וונג האו היה מועמד לפרס אוסקר לצילום הטוב ביותר שחור-לבן.

ג'ון פרנקנהיימר היה מועמד לפרס דקל הזהב.

ב-2015 נבחר הסרט לשימור בארכיון הסרטים הלאומי של ארצות הברית על ידי ספריית הקונגרס על היותו בעל חשיבות תרבותית, היסטורית ואסתטית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארתור המילטון (ג'ון רנדולף) הוא בנקאי עשיר בגיל העמידה. הוא חש ריקנות בחייו, יחסיו עם אשתו אמילי (פרנסס ריד) קרים ומנוכרים על סף משבר ובתם היחידה כבר לא גרה אתם.

יום אחד הוא מקבל טלפון מחבר ישן בשם צ'רלי שארתור חשב שנפטר, על האפשרות לחיים חדשים ומישהו תוחב לידו ברחוב פתק עם כתובת להגיע לשם.

ארתור מגיע למפעל בשר גדול, מועלה על תא מטען אטום של משאית בשר ומגיע לבניין של ארגון סודי המכונה "החברה" (Company), שם מראיין אותו בעל החברה "רובי" (ג'ף קורי) ומסביר לו כי כדי לשנות את חייו העלובים ובסכום של 30,000 דולר הוא יעבור ניתוח רדיקלי לשינוי זהותו ויקבל את צורתו של אדם שמת בשם טוני וילסון. החברה תדאג ל"מותו" של המילטון בשריפה בבית מלון וכן תעביר אותו להתאקלמות בקליפורניה.

המילטון מהסס אך לבסוף משתכנע וחותם. הוא מועבר לחדר ניתוח ועובר ניתוח מקיף לשינויו דמותו לאדם צעיר ונאה בשם טוני וילסון (רוק הדסון). הוא טס ללוס אנג'לס שם הוא מתארח להתאקלמות בווילה בחוף מאליבו בתור צייר. החברה מספקת לו משרת בשם ג'ון (וסלי אדי).

על החוף הוא פוגש צעירה בשם נורה מרכוס (סלומה ג'נס) ומתפתחת ביניהם ידידות. היא מספרת לו שעזבה את בעלה ושתי ילדותיה כדי להיות חפשייה. היא אינה מגלה לו שלמעשה היא מועסקת של ה"קומפני". כדי שירגיש צעיר היא לוקחת אותו לפסטיבל יין שבו שותים, משתכרים ודורכים ענבים עירומים.

ג'ון מארגן לו מסיבה בווילה וטוני מתחיל להשתכר ולגלות דברים על עצמו שאר המוזמנים מביטים עליו בזעם ואז מתברר לו שגם הם למעשה "חיים בשנית".

טוני חוזר לבית המילטון בליווי ג'ון אבל אשתו אינה מכירה אותו. הוא דורש מרובי לחזור למצבו הראשוני אבל אינו יודע שהדבר אינו אפשרי.

הוא נכבל, מועבר מטושטש לחדר ניתוח כשכומר קורא לפניו תפילת רקוויאם ומוכנס לחדר ניתוח שם ירדימו אותו לנצח וישתמשו באיבריו ללקוח נוסף של ה"קומפני".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
רוק הדסון טוני וילסון
ג'ון רנדולף ארתור המילטון בנקאי
סלומה ג'נס נורה מרכוס עובדת ה"קומפני"
פרנסס ריד אמילי המילטון אשתו של ארתור
ג'ף קורי רובי מנהל ה"קומפני"
וסלי אדי ג'ון משרת מטעם ה"קומפני"

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]