טל פורר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טל פורר
טל פורר
לידה 16 בינואר 1978 (בן 46) עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה מקלדת אלקטרונית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טל פורר (נולד ב-16 בינואר 1978) הוא מעבד, מפיק מוזיקלי וקלידן ישראלי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פורר נולד לאב מנהל חשבונות ולאם גננת, המנגנים כתחביב. את שירותו הצבאי עשה בלהקת חיל החינוך. בגיל 23 הופיע כקלידן במופע של ריטה בפסטיבל הפסנתר בתל אביב. עבד כבוחן ראשוני ב-"כוכב נולד", ולאחר מכן התמנה למנהל המוזיקלי, המעבד והקלידן הראשי של "דה וויס" ב-"רשת", שם פעל זה חמש עונות, נכון לאוקטובר 2020. ניהל ועיבד מוזיקלית לתוכניות טלוויזיה רבות, ובהן: "גריז" ב-"רשת" (ערוץ 2), "עם סגולה" ב-"שידורי קשת" (ערוץ 2), "נשות הטייסים" (ערוץ 10) ו-"הזמר במסכה" (ערוץ 12). כמו כן, ניהל מוזיקלית את מופע העשור של שלישיית מה קשור (ערוץ 24). פורר מפיק ומעבד אלבומים לזמרים רבים: שלושה אלבומים ובהם "שתדעי" של שלומי שבת, אלבום הבכורה של ליאל קולט ואלבום של צביקה הדר שנגנז. ב-2003, הפיק וניגן לאלבום חמצן של ריטה והופיע עימה בסיבובי הופעות במשך 4 שנים.

החל מ-2006, מנהל מוזיקלית את הפסטיגל, תחת הבמאי חנוך רוזן. במסגרת זו הפיק, כתב, הלחין ועיבד מספר רב של שירים. בשנה זו, החל להופיע כקלידן עם שלמה ארצי ולהשתתף בעיבודי ההופעות והאלבומים של ארצי.

הפיק מוזיקלית מספר רב של הצגות ובהם "שיר נולד", "תום סוייר והאקלברי פין", "אלאדין" ו"לילה לא שקט" בתיאטרון הקאמרי.

עיבד והפיק מוזיקלית את שני השירים המושמעים ביותר לשנת 2013: "סטטוס מאוהב" של אייל גולן ו"הלב" של שלומי שבת. השיר "יש לך" שעיבד לשלומי שבת, זכה בתואר "שיר השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ לשנת תשע"ב.[1]

הפיק ועיבד מוזיקלית את אירוויזיון 2019 בישראל, הלחין את קטעי המעבר והקטעים האומנותיים.

בשנת 2022 לקח חלק בכתיבת השיר "Marionette" יחד עם יוצאות העונה השנייה של The Voice ישראל צליל קליפי ומאי כהן שנבחר עבור הזמרת ענבל ביבי לכבוד גמר העונה הרביעית של אקס פקטור ישראל במטרה לייצג את ישראל באירוויזיון 2022, אך השיר סיים במקום השלישי.

מעבר לניהול מוזיקלי, פורר מלחין, יוצר ומעבד מוזיקה לפרסומות (הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, המכללה למנהל ועוד), פרומואים ("The Voice"), ולסדרות טלוויזיה (חצויה, נשות הטייסים).

בשנת 2010 הקים את אולפני Eclipse, בשותפות עם "יוכלמן-אשר הפקות".

פורר נשוי לדוגמנית חן שילוני ולהם שלושה ילדים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא טל פורר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]