טקססוויל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
טקססויל
Texasville
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על רומן "טקססוויל" של לארי מקמורטרי
בימוי פיטר בוגדנוביץ'
הופק בידי פיטר בוגדנוביץ', בארי ספיקינגס
תסריט פיטר בוגדנוביץ'
עריכה ריצ'רד פילדס
שחקנים ראשיים טימותי בוטומס
ג'ף ברידג'ס
סיביל שפרד
קלוריס ליצ'מן
אנני פוטס
מוזיקה האנק ויליאמס עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ניקולס פון סטרנברג
מדינה ארצות הברית
חברה מפיצה סרטי קולומביה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 28 בספטמבר 1990
משך הקרנה 123 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 2,268,000‏$
הכנסות באתר מוג'ו texasville
סרט קודם הצגת הקולנוע האחרונה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

טקססווילאנגלית: Texasville) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1990 בבימויו של פיטר בוגדנוביץ' שגם כתב את התסריט המבוסס על ספר בשם זה מאת לארי מקמורטרי.

זה סרט המשך לשובר הקופות "הצגת הקולנוע האחרונה" משנת 1971 גם הוא בבימויו של בוגדנוביץ ששיבץ לתפקידים ראשיים את אותם השחקנים. העלילה מתרחשת בשנת 1984, 33 שנים לאחר האירועים ב"הצגת הקולנוע האחרונה". העיירה גדלה והיא מתכוננת לאירוע של 100 שנים להקמת היישוב הראשון במחוז בשם "טקססוויל".

הסרט צולם בצבע אבל לא הצליח לחקות את הצלחת קודמו, הדמויות אינן מגובשות והתסריט לא מוצלח. הסרט לא זכה בשום פרסים מיוחדים וגם לא הצליח כלכלית. הוא דורג בציון 55% באתר Rotten Tomatoes לעומת 100% של קודמו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דווין ג'קסון (ג'ף ברידג'ס) הוא כעת טייקון המתפרנס מהפקת נפט. הוא בוגד באשתו קלרה (אנני פוטס) עם נשות חבריו כזה גם בנו "דיקי" (ויליאם מקנמרה). הוא מעסיק במשרד את רות פופר (קלוריס ליצ'מן), אשתו לשעבר של מאמן הספורט בתיכון. כעת מצבו הכלכלי קשה בגלל ירידת מחירי הנפט והוא עומד לפני פשיטת רגל.

גם חברו לסטר מרלו (רנדי קוויד) עומד לפני פשיטת רגל ומאסר בגלל עבירות מס. שניהם התעשרו מאז 1951 רק סאני קרופורד (טימותי בוטומס) לא התאושש מאז. הוא נמצא בדיכאון ונוהג ללכת לבית הקולנוע ההרוס, לעלות על הגג, להסתכל על השמיים ולחזות בסרטים בדמיונו.

ג'ייסי פארו (סיביל שפרד) עזבה את העיירה לאחר שהוריה נהרגו בתאונת מטוס. היא התיישבה באיטליה והופיעה במספר סרטים. שם נולד לה בן שנהרג בתאונה ואז החליטה לחזור לעיירה.

ג'ייסי ודווין נפגשים ומעלים זכרונות אך הרומן ביניהם לא מתפתח. ג'ייסי מתחברת למשפחתו של דווין כתחליף למשפחה שאין לה. הם משתתפים בחגיגות 100 שנה לטקססוויל כשג'ייסי נוסעת בתהלוכה בראש המכונית של בית הספר התיכון. בהופעה לפני כולם הם משחקים בתפקיד אדם וחוה.

סאני השקוע בעברו נעלם וכולם מחפשים אותו עד שמוצאים אותו באצטדיון בו היה מופיע בקבוצת הפוטבול של בית הספר. הוא שקוט בעצמו ועומד לקפוץ מלמעלה עד שכולם עולים על הטריבונה ומחלצים אותו.

לבסוף דווין מתעודד קצת שנודע לו כי מצאו עוד נפט בשטח שלו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]