יומנו של רופא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יומנו של רופא
People Will Talk
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על מחזה של קורט גץ
בימוי ג'וזף ל. מנקייביץ'
הופק בידי דריל זאנוק
תסריט ג'וזף ל. מנקייביץ'
עריכה ברברה מקלין
שחקנים ראשיים קרי גרנט
ג'ין קריין
מוזיקה אלפרד ניומן (מנהל מוזיקלי)
צילום מילטון קרסנר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה פוקס המאה ה-20 עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 29 באוגוסט 1951
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 2,100,000‏$
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יומנו של רופאאנגלית: People Will Talk) הוא סרט קולנוע אמריקאי בשחור-לבן משנת 1951, בבימויו של ג'וזף ל. מנקייביץ', עם קרי גרנט וג'ין קריין בתפקידים הראשיים.

התסריט שנכתב על ידי מנקייביץ', היה מועמד לפרס גילדת הכותבים של אמריקה. הוא מבוסס על המחזה "Frauenarzt Dr. med. Hiob Prätorius" של הסופר השווייצרי קורט גץ (אנ') משנת 1934. לפי המחזה הזה הופקו גם שני סרטים בגרמנית, ב-1950 וב-1965.

פסקול הסרט כולל שתי יצירות קלאסיות - "פתיחה אקדמית חגיגית" של יוהנס ברהמס ו-Prize Song של ריכרד וגנר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נח פרטוריוס (קרי גרנט) הוא רופא נשים ומרצה לאנטומיה בפקולטה לרפואה. הוא מרצה לתלמידיו על האנושיות בטיפול בחולים והם מעריצים אותו. פרופ' אלוול (יום קרונין) מקנא בו ופותח בחקירה על עברו. הוא שוכר בלש פרטי וחוקר את עוזרת הבית שלו בעבר (מרגרט המילטון) על מנהגיו של פרטוריוס ובעיקר על בן לווייתו המוזר והמסתורי מר שנדרסון (פינלי קורי).

פרטוריוס גם חובב מוזיקה קלאסית ומנצח על תזמורת האוניברסיטה שמתוכה הוא מיודד באופן אישי עם הפרופסור לפיזיקה ליונל ברקר (ולטר סלזק), נגן הקונטרבס.

בעת הרצאה באנטומיה מתעלפת אחת הנוכחות. פרטוריוס מטפל בה ומפנה אותה למרפאתו. היא אומרת לו ששמה הוא דברה היגינס (ג'ין קריין) והוא מגלה לה שהיא בהריון. דברה מגלה לו שאבי הוולד גויס לשירות מילואים ונהרג וכעת אינה יודעת מה לעשות וחוששת ש"אנשים ידברו" (מכאן שם הסרט באנגלית).

דברה מנסה לירות בעצמה אך נפצעת קל ופרטוריוס מטפל בה ותוך כדי זה הוא מתחיל להתאהב בה. פרטוריוס משקר לה כדי שתתעודד ואומר לה כי בדיקת ההיריון הייתה שגויה. דברה חוזרת לחווה בה היא גרה עם אביה ארתור (סידני בלקמר). החווה שייכת בעצם לאחיו הקמצן ג'ון. דברה עורכת לו סיור בחווה והוא מציע לה נישואים.

רק לאחר החתונה הוא מגלה לה כי שיקר לה והיא בעצם בהיריון מהבחור שנהרג וכי לא התחתון אתה מרחמים אלא מאהבה ויהיו להם ילדים משותפים בעתיד.

קהל מוזמנים מחכה לתחילת הקונצרט של תזמורת ומקהלת האוניברסיטה. כולם מחכים למנצח ד"ר נח פרטוריוס אבל באותו זמן מזמן אותו פרופ' אלוול לבירור בפני הדיקן (בזיל רויסדל) וחברי ההנהלה.

אלוול מטיח בפני פרטויריוס כי בעבר היה רופא אליל בכפר קטן שבו ניהל קצביה וטיפל בחולים בשיטות לא קונבנציונליות. פרטוריוס מסביר כי לאחר סיום לימודיו התיישב בכפר קטן והסתיר את העובדה שהוא רופא עם דיפלומה. הוא טיפל בחולים בתוך הקצביה בשיטות אנושיות של עידוד נפשי והם אהבו אותו כי שנאו רופאים. רק לאחר שפיטר את עוזרת הבית שלו היא גילתה לכולם שהוא רופא עם דיפלומה ואז נאלץ לעזוב את הכפר.

אלוול מבקש מפרטוריוס פרטים על שנדרסון ופרטוריוס מסרב. אלוול מגלה כי אותו שנדרסון נידון בעבר על רצח. באותו רגע מגיע שנדרסון ומספר לכולם כי נדון בעבר למוות ונתלה. נח פרטוריוס קיבל את גופתו למחקר וגילה שהוא בחיים ומאז הם ביחד. הדיקן וחברי ההנהלה מקבלים את דבריו ומזכים את פרטוריוס מכל אשמה.

פרטוריוס מגיע לאולם הקונצרטים ומנצח על התזמורת ב"פתיחה אקדמית חגיגית" עם מקהלה ששרה את המנון הסטודנטים (גאודיאמוס איגיטור (אנ')). דברה חשה את העובר בבטנה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
קרי גרנט נח פרטוריוס רופא
ג'ין קריין דברה היגינס
פינלי קארי שנדרשון עוזר של ד"ר פרטוריוס
יום קרונין פרופ' אלוול
ולטר סלזק פרופ' ברקר
סידני בלקמר ארתור היגינס אבא של דברה
בזיל רויסדל פרופ' ברוקוול דיקן הפקולטה
מרגרט המילטון שרה פיקט עוזרת בית של ד"ר פרטוריוס
ויל רייט ג'ון היגינס

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]