יחסי לאוס–שווייץ

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יחסי לאוסשווייץ
לאוסלאוס שווייץשווייץ
לאוס שווייץ
שטחקילומטר רבוע)
236,800 41,277
אוכלוסייה
7,710,791 8,837,800
תמ"ג (במיליוני דולרים)
15,724 807,706
תמ"ג לנפש (בדולרים)
2,039 91,392
משטר
דמוקרטיה עממית נשיאותית רפובליקה קונפדרטיבית

יחסי לאוס–שווייץ הם היחסים הדיפלומטיים הרשמיים שבין הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס לבין הקונפדרציה השווייצרית.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בין הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס לבין הקונפדרציה השווייצרית מתקיימים יחסים דיפלומטיים רשמיים. על פי משרד החוץ של שווייץ, היחסים הדיפלומטיים שבין הרפובליקה הדמוקרטית העממית של לאוס לבין הקונפדרציה השווייצרית הם יחסים דיפלומטיים חמים וידידותיים, המתבססים על תרומתה של שווייץ להאצת ההתפתחות של לאוס.

שווייץ הכירה לראשונה בעצמאותה של לאוס מצרפת ב-1957 ("הודו-סין הצרפתית"). בשנת 1963 כוננו לראשונה יחסים דיפלומטיים רשמיים בין שתי המדינות. היחסים הדיפלומטיים הללו מנוהלים על ידי השגרירות השווייצרית בבנגקוק, בירת תאילנד הסמוכה ללאוס. בנוסף, מחזיקה שווייץ קונסוליה רשמית בוויינטיאן.

שווייץ מפעילה תוכנית הומניטרית בלאוס החל משנת 1995. תוכנית זו מתמקדת באזור הקרוב לנהר המקונג שזורם במדינה ולה שלוש מטרות; יצירת בסיס לשלטון מקומי חזק, הבטחת ביטחון המזון שאוכלים תושבי המקום וחיזוק שוק העבודה בלאוס. מלבד התוכנית, שווייץ נוהגת לשלוח ללאוס סיוע הומניטרי בעתות צרה (אסונות טבע וכיוצא בזה).

יחסים כלכליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

יחסי המסחר שבין שווייץ ללאוס גדלים משנה לשנה ועשו את הקפיצה הגדולה ביותר בשנות התשעים של המאה העשרים, אך עם זאת, הם עדיין נשארו קטנים יחסית. ענפי הייצוא העיקריים של שווייץ ללאוס כוללים שעוני יד, שעוני קיר, מוצרי פרמצבטיקה וציוד אלקטרוני. לעומת זאת, ענפי הייצוא המרכזיים של לאוס לשווייץ הם אבני חן וטקסטיל.

שווייצרים בלאוס[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי הלשכה השווייצרית המרכזית לסטטיסטיקה, בתחילת שנת 2018 התגוררו בלאוס מאה שלושים ואחד אזרחים שווייצרים.

נציגויות דיפלומטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • לאוס אינה מיוצגת בשווייץ בדרג השגרירות. לאוס מיוצגת בשווייץ בדרג הקונסולרי באמצעות קונסוליה רשמית שהיא מחזיקה בעיר צוג.[1]
  • שווייץ אינה מיוצגת בלאוס בדרג השגרירות. שווייץ מיוצגת בלאוס בדרג הקונסולרי באמצעות קונסוליה רשמית שהיא מחזיקה בויינטיאן, בירת המדינה.[2] שווייץ האמינה את שגרירותה שבבנגקוק, בירת תאילנד הסמוכה, על לאוס.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]