לב אוהב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לב אוהב
Untamed Heart
כרזת הסרט באנגלית
כרזת הסרט באנגלית
בימוי טוני ביל
הופק בידי טוני ביל
הלן באק בארטלט.
עריכה מיה גולדמן
שחקנים ראשיים מריסה טומיי
כריסטיאן סלייטר
רוזי פרז
מוזיקה קליף אידלמן
צילום ג'וסט וקאנו עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 12 בפברואר 1993
משך הקרנה 102 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו untamedheart
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לב אוהבאנגלית: Untamed Heart) הוא סרט דרמה קומית-רומנטית, בבימויו של טוני ביל ובכיכובם של מריסה טומיי וכריסטיאן סלייטר, שיצא לאקרנים ב-1993. הסרט מספר את סיפורה של מלצרית צעירה, שנעזבת בכל פעם מחדש על ידי חבריה וניצלת מאונס על ידי אחד מחבריה לעבודה, בחור שקט ומופנם שאינו מתקשר עם סביבתו ונוצר ביניהם קשר של אהבה. אף על פי שלא זכה בפרסים כלשהם, והביקורות לגביו היו מעורבות, הפך הסרט במרוצת השנים לסרט קאלט.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט פותח בסצנת שחור לבן, המספרת בקצרה את סיפורו של יתום צעיר בשם אדם, המתגורר במרפאה של בית יתומים ומטופל שם על ידי נזירות. הנזירה הראשית מספרת לאדם אגדה על קוף בבון, שהרג את אביו של אדם בג'ונגל ולבסוף תרם את לבו כדי שיושתל במקום לבו החולה של אדם. בסוף הסצנה מאבד הילד אדם את הכרתו ולאחר שאם המנזר מובהלת אליו ולוקחת אותו למרפאה, הוא מתעורר ומעניק לה חיוך.

העלילה הראשית מספרת את סיפורה של קרוליין (מריסה טומיי), בחורה יפה ונחמדה, העובדת כמלצרית במשמרת לילה בדיינר, ביחד עם חברתה הטובה סינדי (רוזי פרז). חברהּ של קרוליין, סטיב, נפרד ממנה ברכבו, בעת שתכננו ללכת לצפות במשחק הוקי קרח. קרוליין הפגועה נשברת לרסיסים לאחר שזוהי עבורה הפרידה השלישית בפרק זמן קצר, כאשר בריטואל קבוע היא מתאהבת בבחור, אך ננטשת על ידו כעבור זמן.

בדיינר בו עובדות השתיים, משמש בחור ביישן בשם אדם (כריסטיאן סלייטר) כמנקה שולחנות ושוטף כלים. אדם אינו מחליף ולו מילה אחת עם העובדים בדיינר. בסתר לבו הוא מאוהב בקרוליין אך אין הוא חולק זאת עמה. יום אחד נחתך אדם במטבח, קרוליין שנשלחה לחפש אחריו כדי שייגש לנקות מספר שולחנות, מוצאת אותו המום ומדמם והיא חובשת את פצעו ומשוחחת איתו מבלי לזכות למענה. רק כשהיא יוצאת מהמטבח אומר אדם בלחש תודה, מבלי שקרוליין יכולה לשמוע אותו.

לילה אחד מגיעים לדיינר שני פרחחים, ודופקים בחופזה על מכונה לממכר סיגריות השייכת לקרוליין. לאחר שהיא ניגשת אליהם ומעניקה להם שירות, תוך אזהרה שלהבא יפנו אליה ולא יהרסו את המכונה, מתערבים השניים שיצליחו לקיים איתה יחסי מין. כשעוזבת קרוליין את עבודתה בארבע לפנות בוקר, עוקבים אחריה השניים במכוניתם רודפים אחריה ומנסים לאנוס אותה, היא נאבקת ומאבדת את ההכרה. לפתע מגיע אדם משומקום, מכה בשניים, גורם להם לעלפון ולפגיעות גוף קשות ומחזיר אותה הביתה.

כתוצאה מהמקרה הזה נוצרת קרבה בין השניים, אדם מתחיל לשוחח עם קרוליין באיטיות, והיא מתפרצת באמצע המשפט, כך שהוא צריך להסביר לה בכל פעם: "עוד לא סיימתי" והיא מבקשת ממנו "תסיים", (קטע שחוזר על עצמו כמה פעמים במהלך הסרט). בסופו של דבר קרוליין מתאהבת באדם ומגלה שהוא יתום וחולה לב. אדם עדיין מאמין לאגדה של אם המנזר כי בגופו הושתל לב של בבון.

כעבור כמה חודשים משתחררים שני הפושעים מבית החולים והם ממתינים לאדם מאחורי הדיינר, מכים אותו ודוקרים אותו בסכין. אדם מובל לבית החולים כשקרוליין יושבת לצדו לכל אורך הלילה, ואז מודיע לה מנהל המחלקה, כי ככל הנראה פצע הדקירה בבטן אינו בעייתי, רק מחלת הלב של אדם מחמירה והוא חייב למצוא תורם על מנת שתבוצע בו השתלה.

אדם שחושש מכך שלב אחר יושתל בגופו, מתנתק מהמכשירים ובורח מבית החולים אל ביתה של קרוליין. הוא מסביר לה שהלב שלו מלא באהבה כלפיה והוא מפחד שאם יוחלף לבו הוא לא יאהב אותה כפי שהוא אוהב אותה עכשיו. קרוליין עונה לו במשפט שהפך להיות אחד הציטוטים הבלתי נשכחים בעולם הקולנוע: "You love with your mind and your soul, not your heart." - אתה אוהב באמצעות המחשבה והנשמה שלך, לא עם הלב שלך.

אדם ממשיך לצאת עם קרוליין, ובעידודה אף נפתח יותר לנהל שיחות עם הסובבים אותו. כמתנת יום הולדת מפתיעה אותו קרוליין חובבת ההוקי ולוקחת אותו למשחק הוקי לראשונה בחייו. אדם נהנה למדי, ובדרך חזור אומר לה שהוא אוהב הוקי, ואילו היא עונה לו כי הוא אפילו לא מכיר את כללי המשחק, הוא מגיב כי לא משנה היא תלמד אותו במשחק הבא, ונרדם על כסאו ברכב.

בהגיעם לביתו של אדם, קרוליין מנסה להעיר אותו ומתברר שהוא מת תוך כדי שינה. לאחר ההלוויה, חוזרת קרוליין לביתו ומגלה שאדם השאיר לה כמתנת יום הולדת את אוסף תקליטי הקלאסיקה האהוב שלו שקיבל כמתנת פרידה מקאמיליה אם המנזר, והוא כינה אותו "תקליטי קסם". למזוודת התקליטים מצורפת תמונה שלהם ועליה מכתב פרידה מאדם, בו הוא כותב לקרוליין כי כבר אין לו צורך בתקליטים כי יש לו אותה, "את נתת לי את לבך והוא שמור היטב בלבי, יותר מזה אינני צריך, אז כשתאזיני לתקליטים אנא ממך זכרי אותי, כי אני לעולם לא אשכחך."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]