להיטים מצוירים משלנו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
להיטים מצוירים משלנו
כרזת ה-DVD של הסרט
כרזת ה-DVD של הסרט
מבוסס על "מיץ פטל" מאת חיה שנהב
"דירה להשכיר" מאת לאה גולדברג
"הכינה נחמה" מאת מאיר שלו
בימוי יוסי אבולעפיה
הופק בידי דודו שליטא, חיים עמית, לנה ינובסקי
מדבבים אבי חדש, עפרון אטקין, איציק סיידוף, דב רייזר, אריאל פורמן, לימור שפירא, שפרירה זכאי, אלון אופיר, רחל אטאס, מאיר שלו
מוזיקה מיכאל ויינמן, בני נגרי
מדינה ישראלישראל ישראל
חברת הפקה אולפני אנימה
חברה מפיצה קלסיקלטת
הקרנת בכורה 1992
משך הקרנה כ-43 דקות
שפת הסרט עברית
סוגה סרט ילדים, סרט הנפשה

להיטים מצוירים משלנו הוא סרט הנפשה ישראלי לילדים משנת 1992, אשר כולל בתוכו שלושה סרטים קצרים שכל אחד מהם מבוסס על סיפור ילדים, כאשר הסיפורים הם "מיץ פטל" מאת חיה שנהב, "דירה להשכיר" מאת לאה גולדברג ו"הכינה נחמה" מאת מאיר שלו. הפקת הסרט נעשתה על ידי אולפני אנימה, כאשר הוא בוים על ידי יוסי אבולעפיה, הופק על ידי דודו שליטא, חיים עמית ולנה ינובסקי והולחן על ידי מיכאל ויינמן ובני נגרי.

הסרט הופץ לראשונה להקרנה ביתית בשנת 1992 על ידי חברת ההפצה "קלסיקלטת", תחילה ב-VHS ומאוחר יותר ב-DVD. כמו כן, הסרטים הקצרים שנכללים בתוכו נמכרו בנפרד ובמארזים שונים. אורך הסרט הוא כ-43 דקות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט מחולק לשלושה סרטים קצרים, כאשר כל סרט מציג סיפור ילדים אחר. הסרט הראשון מציג את הסיפור "מיץ פטל" אשר נכתב על ידי חיה שנהב, כאשר לפני תחילת הסרט הושמע השיר "מיץ פטל" שבוצע על ידי לימור שפירא ונכתב על ידי שפרירה זכאי. הסרט השני מציג את הסיפור "דירה להשכיר" אשר נכתב על ידי לאה גולדברג, כאשר הסיפור סופר על ידי זאב מתווך דירות. הסרט השלישי מציג את הסיפור "הכינה נחמה" אשר נכתב על ידי מאיר שלו, כאשר בסיום הסרט הוסבר שלבי הפקתו.

מדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב בוים והופק על ידי שפרירה זכאי באולפני קולינור.

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטרה אופק כתבה על הסרט בעיתון "חדשות" שההנפשה שלו היא "תאווה לעיניים". היא הסבירה ש"הרקעים מרהיבים כמו אגדה, הדמויות חינניות ומלאות אופי, והלב מלא גאווה" מפני שמדובר בסרט ישראלי. כשהיא דירגה את שלושת הסרטים הקצרים, היא אמרה שבעינה הסרט הכי טוב הוא "הכינה נחמה", אחריו "דירה להשכיר" ולבסוף "מיץ פטל", בטענה שהתקשה להתחרות בקריינות המצוינת של קלטת הטייפ שנעשתה בהשראתו[1].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]