לופן (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לופן
Lupin
מבוסס על ארסן לופן מאת מוריס לבלאן
סוגה פשע
מותחן
בלשי
יוצרים ג'ורג' קיי (אנ')
פרנסואה אוזאן (צר')
כותבים ג'ורג' קיי
פרנסואה אוזאן
אליאן מונטן
סומארה סריווסטב
בימוי לואי לטריה
מרסלה סעיד (אנ')
לודוביק ברנאר (אנ')
הוגו ג'לין (אנ')
דניאל גראו (אנ')
חאווייר גנס (אנ')
שחקנים עומאר סי
לודווין סנייה
קלוטילד הם
ארץ מקור צרפתצרפת צרפת
שפות צרפתית
מספר עונות 2 (חלקים 3)
מספר פרקים 17 (רשימת פרקים)
הפקה
מפיק איסבל דג'ורג'
נתן פרנק
מרטין ג'ובר
חברת הפקה Gaumont Television
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 40 - 52 דקות
שידור
רשת שידור נטפליקס
תקופת שידור מקורית 8 בינואר 2021 – הווה
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לופןצרפתית: Lupin) היא סדרת טלוויזיה צרפתית, אשר נוצרה על ידי ג'ורג' קיי ופרנסואה אוזאן ועלתה לשידור לראשונה ב-8 בינואר 2021 בנטפליקס.[1] הסדרה מורכבת משבעה עשר פרקים, המשוחררים בשלושה חלקים. סדרה זו היא בהשראת הרפתקאות ארסן לופן, דמות ספרותית מאת מוריס לבלאן, שהשחקן עומאר סי מגלם דמות המושפעת ממנו.[2][3]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1995 אסאן דיופ הצעיר הזדעזע מהתאבדות אביו, בבקאר, שהואשם בגנבה שלא ביצע. 25 שנה מאוחר יותר, אסאן הוא גנב ג'נטלמני שמשתתף בגניבת מחרוזת שהייתה שייכת למארי אנטואנט. התכשיט, שהוצג במוזיאון הלובר, היה שייך למשפחת פלגריני העשירה. הוא רוצה לנקום במשפחה זו, שהאשימה את אביו והביאה להתאבדותו בתא המאסר. מסעו להגשמת הנקמה רצוף בהשראות ורמזים מהדמות הספרותית האהובה עליו "הפורץ הג'נטלמן" ארסן לופן. בנוסף לפעילותו הבלתי חוקית, אסאן מנסה לדאוג במיוחד לבנו ראול, המתגורר עם גרשותו קלייר.[4]

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עומאר סי – אסאן דיופ (מהווה השראה מדמותו של ארסן לופן)
  • וינסה לונדז – קפטן רומיין לוג'ייה
  • לודווין סנייה – קלייר
  • קלוטילד הם – ז'ולייט פלגריני
  • ניקול גרסיה – אן פלגריני
  • ארווה פייר – אובר פלגריני
  • סופיאן גראב – יוסף גדירה (בהשראה מדמותו של הבלש גנימר בסדרת הספרים)
  • אנטואן גווי – בנז'מן פרל
  • פרגס אסנדה – בבקאר דיופ
  • שירין בוטלה – סגן סופיה בלקסם
  • יוהאן דיונה – המפקח גבריאל דומון ממשטרת פריז

סקירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםהוזרמה לראשונה
11058 בינואר 2021
511 ביוני 2021
275 באוקטובר 2023

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בסדרה מככב עומאר סי בתפקיד אסאן דיופ, אדם השואב השראה מהרפתקאותיו של הגנב ארסן לופן, דמות שנוצרה על ידי מוריס לבלאן בתחילת ה-1900. הסדרה נצפתה במהלך החודש הראשון שלה על ידי 76 מיליון צופים, והפכה לסדרה שבשפה שאינה אנגלית הנצפית ביותר בנטפליקס באותה תקופה.[5][6]

שני חלקים 1 ו-2 שודרו ב-2021 כשחלק 2 עלה לאחר כ-5 חודשים בערך, כאשר חלק 3 עלה לרשת הסטרימינג כעבור יותר משנתיים מאוחר יותר ב-5 באוקטובר 2023.

עונה 1 - חלק 1 וחלק 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק 1
מס' פרק כותרת אורך פרק תאריך שידור מקורי (Netflix)
1 פרשה 2 47 דקות 8 בינואר 2021
אסאן דיופ מתכנן גניבת מחרוזת יקרה מהלובר, שאביו הואשם בגניבתה מידי משפחת פלגריני 25 שנה קודם לכן. הוא נעזר בקבוצת הלוואות אשר לה הוא חייב כסף. תחת הכינוי פול סרנין, אסאן משתתף במכירה הפומבית של המחרוזת וזוכה. אנשי ההלוואה לוחצים אותו פעמיים וגונבים את המחרוזת, אך המילוט שלהם משתבש והם נעצרים. אסאן בסופו של דבר מחזיר לידיו את המחרוזת. במהלך חקירת המקרה, יוסף, סגן במשטרת פריז, מבחין בכך שהוא דומה לסיפורי ארסן לופן ואז מבין כי פול סרנין וארסן לופין הם אנגרמה זו לזו. אסאן מעניק לבנו ראול עותק של הספר ארסן לופן, הפורץ הג'נטלמן, שניתן לו על ידי אביו שלו, שהוסגר על גניבה קודמת של אותה מחרוזת ותלה את עצמו בכלא.
2 פרשה 2 52 דקות 8 בינואר 2021
אסאן מתחיל לפקפק באשמת אביו ומתעמת עם ז'ולייט פלגריני. הוא מכניס את עצמו לכלא כדי שיוכל לדבר עם אטיין שאוויט, אדם שעבד בספריית הכלא במהלך כליאתו של אביו. שאוויט החולני מוביל את אסאן להעתק של הספר "וידויי ארסן לופין", עם ביאורים של אביו שמכתיב את המשפט "אני חף מפשע - לכוד על ידי אן פלגריני". אסאן בורח מהכלא ומוצא את אן, שמודה שהביאה את אביו של אסאן לחתום על הודאה כוזבת בלחץ של המפקח גבריאל דומון, אותו מכיר אסאן כשוטר שהעביר אותו לידי שירותי הרווחה. בינתיים, יוסף ממשיך לחקור את הקשר של ארסן לופין בתיק אביו של אסאן, בבקאר דיופ.
3 פרשה 3 42 דקות 8 בינואר 2021
לאחר שנודע לו כי המפקח דומון אחראי על התיק נגד אביו, אסאן חוטף את המפקח דומון מבניין העירייה ומנסה לחלץ ממנו הודאה על מות אביו. 25 שנה אחורה, דומון הצעיר מביע את ספקותיו בנוגע לאשמתו של בבאקר. הוא מתחיל לחשוד באובר פלגריני, שהגדיל בסמוך לכך את היקף פוליסת הביטוח של המחרוזת. אובר, המאיים על משפחתו של דומון, משכנע אותו להערים על אן לגרום לבבקאר לחתום על הווידוי. בהווה, אסאן מגלה בטעות את זהותו בפני דומון במהלך חקירתו. המשטרה מתקשה לאתר את דומון ואסאן בורח בדיוק בזמן. דומון מחולץ אך אינו מגלה שום מידע אודות האירוע. יוסף חושף במעורבותו של דומון בחקירה המקורית ומחבר אותו לגניבת המחרוזת ולחטיפה.
4 פרשה 4 47 דקות 8 בינואר 2021
אסאן מוצא את דומון שוב ומכריח אותו לספק מידע נוסף על אובר פלגריני. דומון נותן לו את שמו של פביין בריו, עיתונאית לשעבר אשר הוכנסה לרשימה השחורה בזמן שחקרה את פלגריני. פביין מסייע לאסאן לרכוש קלטת המחברת בין ידיו של אובר להתמודד עם פיגוע קטלני בשגרירות צרפת בקואלה לומפור. אסאן מפרסם באנונימיות תמונה מהקלטת בטוויטר ומאיים להפיץ את הסרטון. אובר מכחיש את ההאשמות, ועוזרו לאונר מתחיל לעקוב אחר פביין. בינתיים יוסף מורד מחקירת המחרוזת על ידי דומון, שמבין כי השוטר מתקרב לגילוי האמת. ז'ולייט פלגריני, משוכנעת כעת בחפותו של אביה, מגלה בפניו כי אסאן עומד מאחורי ההאשמות כמו גם גניבת המחרוזת. לאונר תוקף את פביין בביתה ואסאן מוצא אחר כך את גופתה תלויה מהתקרה.
5 פרשה 5 50 דקות 8 בינואר 2021
לאחר מות פביין, אסאן מוצא את עצמו נרדף גם על ידי לאונר. ביום הולדתו של ראול, אסאן נותן לו תחפושת לופין ולוקח אותו וקלייר לנסיעה ברכבת לפסטיבל ארסן לופן באטרטה. לאונר עוקב אחר המשפחה אל הרכבת, עם הוראות מאת אובר להיפטר מ"אסאן" אך להשאיר את משפחתו. אסאן מזהה את לאונר ומתפעל את המשטרה המקומית כדי לעצור אותו בתפקיד פול סרנין. המשפחה מגיעה לפסטיבל ללא תקריות משמעותיות, אך לאונר משוחרר ממעצר המשטרה וחוטף את ראול על החוף. בעוד אסאן וקלייר מחפשים נואשות אחר ראול, יוסף מופיע וקורא לאסאן, כשהוא מתייחס אליו כ"לופן".
חלק 2
מס' פרק כותרת אורך פרק תאריך שידור מקורי (Netflix)
6 פרשה 6 42 דקות 11 ביוני 2021
יוסף מודיע לאסן וקלייר שראה את ראול נאבק עם לאונר במגרש חניה, ושהשניים נסעו משם. קלייר נחרדת ומאשימה את אסאן בחטיפה; אסאן ללא הצלחה מנסה להרגיע אותה שהוא יחזיר את ראול אליה בשלום. יוסף, מודע לכך שאסאן הוא האיש שמחפש ומציע לעזור לו לאתר את לאונר, והשניים גונבים מכונית ורודפים אחריו. קלייר נשארת באטרטה והיא יוצרת קשר עם המשטרה המקומית אך מוטרדת וחוזרת לפריז, בכוונה לבקש עזרה מבנז'מן. בינתיים, אסאן ויוסף מאתרים את לאונר באחוזה נטושה בבורנוויל (אנ') שבנורמנדי, שם לאונר קשר את ראול לכיסא. יוסף יוצר בשקט קשר עם סופיה בלקסם ומבקש ממנה סיוע, אבל אסאן קושר אותו בתוך המכונית לאחר שגילה שהוא יודע שיוסף הוא שוטר. אסאן נכנס לבית, נלחם בלאונר וזורק אותו מהחלון. עם זאת, לאונר שנעל את ראול בתא המטען של מכוניתו, מצליח להתאושש מהנפילה ושורף את המכונית בבנזין כשראול בתוכה. כשאסאן רואה את הרכב הבוער ומבין מה קרה, אסאן הרוס ונשבר. רגע לאחר מכן, בלקסם מופיעה ועוצרת אותו.
7 פרשה 7 43 דקות 11 ביוני 2021
לפני הגעתה של בלקסם, יוסף נמלט מהמכונית שאותו אסאן קשר ומציל את ראול בהצלחה ממכוניתו של לאונר ללא ידיעתו של אסאן. לאחר מכן, הוא מודיע שדומון רוצה שראול יילקח למלון במרכז פריז, שם הוברט וג'ולייט מארחים אירוע לכבוד הקרן שלהם. הוברט ודומון מחזיקים את ראול כבן ערובה במלון, והם מצפים שאסאן ייכנס למלכודת שלהם. אסאן, בינתיים, חש הקלה עצומה כשבלקסם אומרת לו שלא נמצא דבר מלבד פחית סודה בתא המטען של המכונית. הוא נמלט ממעצר משטרתי, גונב מכונית נוספת ונוסע לפריז, שם הוא משתמש בטכנולוגיה של שינוי קול כדי לגרום לעצמו להישמע כמו הוברט כדי להציל את ראול. קלייר משוחחת עם בנז'מן על חששותיה ומנסה לנהל משא ומתן על שחרורו עם הוברט ישירות, אך הוברט מאלץ אותה לבגוד באסאן בתמורה. כשאסאן מחזיר את ראול הביתה, פסקל ומספר שוטרים ממתינים לו שם שהוברט שלח. עם זאת, לאחר שקלייר ברגע לבד עם ראול, היא מצליחה לרמוז לאסאן לברוח.
8 פרשה 8 40 דקות 11 ביוני 2021
אסאן בורח מפסקל ומהמשטרה ומתחבא בגג מעל דירתה של קלייר, שם, לחרדתו, הוא שומע את קלייר אומרת בבכי לראול שאסאן מסוכן ושהיא לא רוצה שהוא יתקרב אליהם שוב. לאחר שהוברט שוב לא הצליח ללכוד את אסאן, הוא מתכנן קונצרט צדקה לקרן של ג'ולייט עם סוכן מניות צעיר בשם פיליפ קורבט, וחושף כי בכוונתו לשלוח 85% מהתרומות שהובאו במהלך האירוע לחשבון בנק אישי בחו"ל. בינתיים, אסאן ובנז'מן מעלים תוכנית משוכללת להחליש את הוברט הכוללת את אסאן מפתה את ג'ולייט על ידי הוצאתה לטיול כיף ברחבי פריז. התוכנית עוברת ללא תקלות, כאשר אסאן מתמרן את ג'ולייט לדבר עם אמה על הפשעים של הוברט במהלך שנות ה-90. כשג'ולייט מבקרת אותה, אן מודה שגניבת השרשרת הייתה תרמית ביטוח, ושהוברט שכר את בבקאר מתוך כוונה להפליל אותו על כך. ג'ולייט המומה ומבקשת מאן להפליל את הוברט במשטרה. לאחר שלמדו את האמת מאן, יוסף וקפטן לוג'ייה עוצרים את הוברט בזמן שהוא נפגש עם קורבה.
9 פרשה 9 47 דקות 11 ביוני 2021
לוג'ייה ובלקסם חוקרים את הוברט, שאינו משתף פעולה אך כן חושף את שמו האמיתי של אסאן. המשטרה נאלצת בסופו של דבר לשחרר את הוברט לאחר שקרא לטובת שר הפנים לשחרר אותו. פסקל מגלה שבנז'מן הוא שותפו של אסאן ומודיע להוברט, אשר מצווה ללאונר לרגל אחר בנז'מן כדי לגלות היכן אסאן גר. הוברט מארגן בחשאי שפסקל ירצח את לאונר בדירתו של אסאן ויפליל את אסאן על הפשע. התוכנית שלהם הצליחה, וכאשר אסאן מגלה מה קרה ומבין שהמשטרה בדרך, הוא יוצא לבריחה ואומר לבנז'מן לעשות כמוהו. באותו לילה, זהותו של אסאן נחשפת בפומבי, והוא הופך מיד לפושע הידוע לשמצה בצרפת. במהלך הימים הקרובים, אסאן ובנז'מן מתחבאים, במנהרות הקטקומבות של פריז. לאחר חקירות משטרתיות בביתו של אסאן, יוסף משחזר כונן USB בין הראיות שנלקחו מהדירה ובו צילומים של חקירתו של דומון, שבה הוא מודה שקיבל שוחד לא חוקי, וכן מסמכים נוספים הקושרים אותו למקרה של בבקאר.
10 פרשה 10 50 דקות 11 ביוני 2021
בלקסם מקבלת עדויות ממעבדת המשטרה המביאות על כך שאסאן לא היה הרוצח של לאונר. יוסף מודיע לה וללוג'ייה על השחיתות של דומון, והשלושה מחליטים לעצור אותו בקונצרט של קרן פלגריני בשאטלה הערב הזה. אסאן מוברח מחופש לקונצרט בסיוע מבנז'מן ופיליפ קורבה, למעשה פיליפ הוא שותפו של אסאן ובנז'מן שאותו הם מצאו בניסיון לגנוב ספרי ארסן לופן. כשהמוזיקה מתחילה, אסאן מתגנב לאזור הפרטי בו נמצא הוברט ומפתיע אותו באיומי סכין ומאלץ אותו להודות בכך שהפליל את בבקאר ותזמן את הרצח שלו, כמו גם את הרציחות של פביין בריו, לאונר וגם חטיפת ראול. מיד לאחר מכן, אסאן נמלט מעשרות שוטרים בתוך הקונצרט אך מצליח לעלות לבמה, שם הוא מאשים בפומבי את הוברט בכל הפשעים שלו, כולל גניבה מהקרן. לאחר שכל המתרימים בורחים מהקונצרט, אסאן מצליח להתחמק מהמשטרה בכך שהוא מתחזה לכבאי, ושולח ליוסף הקלטה של הודאתו של הוברט. בזמן שיוסף, לוג'ייה ובלקסם לוקחים את הוברט ודומון למעצר, אסאן גונב סירת מנוע מהירה ומארגן פגישת פיוס עם קלייר וראול על גשר סמוך. הוא מתנצל על הכאב שמעשיו גרמו להם ואומר להם שהוא צריך להתרחק למען ביטחונם ואז הוא בורח מהמשטרה הרודפת אחריו.

עונה 2 - החלק השלישי[עריכת קוד מקור | עריכה]

חלק 3
מס' פרק כותרת אורך פרק תאריך שידור מקורי (Netflix)
1 פרשה 1 51 דקות 5 באוקטובר 2023
שנה אחת לאחר אירועי החלק הקודם, הוא חי בסתר במארסיי. אסאן נותר האיש המבוקש ביותר בצרפת והפך ללא כוונה לגיבור עממי. קלייר וראול בינתיים סובלים מהטרדות תקשורתיות מתמדות. אסאן זועם על כך ומחליט לחזור לפריז, ניגש תחילה לקלייר עם תוכנית להוציא אותה וראול מחוץ למדינה, אבל קלייר כועסת על אסאן ודוחה את הצעתו, ואומרת לו שהדרך היחידה באמת היא להסגיר את עצמו. באין מפריע, אסאן זומם לממן את בריחתם על ידי גניבת פנינה שחורה יקרה מבוטיק יוקרתי הממוקם בכיכר ונדום, הוא שולח מכתב לבעל החנות וכן לצוות העיתון שמציין במפורש את כוונותיו. חוליה בראשות בלקסם מזומנת למקום, שם הם מוצאים קהל גדול של תומכיו של אסאן ממתין בקוצר רוח לפריצה. למרות שהוא לא אמור לטפל בתיק, גדירה מחליט להתייצב ולהתערבב עם המעריצים. בסיוע בנז'מן וחבר ילדות נוסף ברונו, שניהם מחופשים לקציני BRI והשוד של אסאן מצליח. הוא בורח על פני גגות הבתים הגבוהים מהמשטרה אך לא מצליח לקפוץ לבניין הסמוך באחד מניסיונותיו וצנח אל מותו למטה מרוסק על הרצפה.
2 פרשה 2 48 דקות 5 באוקטובר 2023
אסאן זייף את נפילתו למוות באמצעות כרית אוויר שהייתה בבטן שלו. גופו חסר החיים לכאורה נלקח באמבולנס על ידי בנז'מן ופיליפ קורבה לפני שהמשטרה הגיעה למקום. הם לבושים בבגדי רפואה, פיליפ ובנז'מן משתמשים בסטטוסקופ שבור כדי לתמרן בהצלחה רופא בחדר המתים כדי לאשר את מותו, והחדשות על מותו של אסאן מתפרסמות זמן קצר לאחר מכן. נערכת לו הלוויה בבית הקברות, שם גדירה ספקני לגבי מותו של אסאן ודורש לפתוח את הארון, לאימתם של קלייר וראול. לאחר שהאירוע הסתיים, אסאן בורח מהארון דרך מנהרה מתחת לבית הקברות ומתאחד עם בנז'מן, שהצליח למצוא סוחר שיכול לקבל עשרים מיליון יורו עבור הפנינה. עם זאת, תוכניותיו של אסאן מושהות כאשר הוא מקבל שיחת טלפון מאישה הטוענת שהיא אמו, מריאמה, איתה שוחח לאחרונה ב-1998, כשריצתה עונש מאסר בסנגל. היא מתחננת בפני אסאן לעזרה, ואומרת לו שהיא נחטפה ושהחוטפים שלה מבקשים את הפנינה השחורה ככופר.
3 פרשה 3 52 דקות 5 באוקטובר 2023
4 פרשה 4 42 דקות 5 באוקטובר 2023
5 פרשה 5 42 דקות 5 באוקטובר 2023
6 פרשה 6 42 דקות 5 באוקטובר 2023
7 פרשה 7 51 דקות 5 באוקטובר 2023

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד(ים) תוצאה מקור
2024 פרס בחירת מבקרי הטלוויזיה סדרת השפה הזרה הטובה ביותר לופן זכייה [7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מתי סדרת הדרמה פשע, לופן, תעלה לאוויר בנטפליקס?
  2. ^ נטפליקס מציגה את הטריילר ללופן, גנב ג'נטלמני
  3. ^ עומאר סי יככב בסדרת שוד חדשה של נטפליקס
  4. ^ הטריילר של לופן משחזר את עלילותיו של גנב ג'נטלמן צרפתי קלאסי
  5. ^ "How Netflix's Lupin Pulled Off the Perfect Heist (Show)". Bloomberg.com (באנגלית). 2021-06-29. נבדק ב-2023-10-11.
  6. ^ Condé Nast, The most-watched show on Netflix right now is not what you think, Vogue India, ‏2021-02-01 (ב־Indian English)
  7. ^ Critics Choice Awards 2024: All the Winners, TIME, ‏2024-01-15 (באנגלית)