מטפסי הרים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מטפסי הרים
Alpine Climbers
פתיח הסרט
פתיח הסרט
בימוי דייוויד הנד
הופק בידי וולט דיסני
מדבבים וולט דיסני
קלרנס נאש
פינטו קולביג
מוזיקה אלברט היי מאלוט
אנימטור יו פרייזר
נורם פרגוסון
דיק הומר
גרים נטוויק
ביל רוברטס
מרווין וודוורד
האולי פראט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה וולט דיסני הפקות
חברה מפיצה יונייטד ארטיסטס
הקרנת בכורה 25 ביולי 1936
משך הקרנה 8 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קצר, סרט הנפשה, סרט לכל המשפחה, סרט מוזיקלי
דף הסרט ב־IMDb

מטפסי הריםאנגלית: Alpine Climbers) הוא סרט הנפשה קצר אמריקאי משנת 1936 שהופק על ידי וולט דיסני הפקות והופץ על ידי יונייטד ארטיסטס. הסרט, שבוים על ידי דייוויד הנד, הועמד בפסטיבל הסרטים של ונציה שנה לאחר מכן. זהו הסרט הקצר ה-86 בסדרת סרטי "מיקי מאוס" שיצאו לאקרנים והשביעי באותה שנה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי מאוס, דונלד דאק ופלוטו יוצאים לטיפוס הרים בהרי האלפים. מיקי מוביל את השיירה, שר יודל ומטפס על קיר אנכי עם גרזן הקרח שלו, דונלד, קשור למיקי ומטפס אחריו גם, שר יחד עם מיקי בקולו הצורמני ופלוטו תלוי על קצה החבל. לאחר הטיפוס, החבורה מנצלת את ההזדמנות כדי לשוטט בהר. מיקי קושר את פלוטו לסלע ודונלד קוטף פרחי אדלווייס ונתקל בעז הרים צעירה האוכלת לו את הפרחים, מה שמרתיח מאוד את דונלד. מיקי מוצא קן של נשרים ולוקח משם את הביצים, בתקווה לאכול אותן מאוחר יותר. אך נקבת הנשר מופיע לפתע ותוקפת אותו. מיקי משליך עליה את הביצים, אשר בוקעות ברגע שפוגעות בה. בעוד הגוזלים שזה עתה בקעו תוקפים את מיקי, אחת הביצים נופלת על ראשו של פלוטו. הביצה עד מהרה נבקעת וממנה יוצא גוזל, גדול יותר מאחיו, ומתעלל ומתגרה בפלוטו עד שהאחרון נופל מההר, עם הסלט שאליו הוא קשור, ומוצא את עצמו קבור בשלג. כלב ההצלה מזן סן ברנרד, עם חבית אלכוהול תלויה על צווארו, יוצא ממלונתו, שעליה צלב אדום, ושולה את פלוטו הכחול מקור מבין השלג. הכלב האומלל מקבל אלכוהול כדי לחמם ולהחיות אותו, אך הוא משתכר ומתחנף לכלב ההצלה לעוד לגימה.

במרומי ההר, דונלד דולק אחרי העז הקטנה עד שהיא נכנסת למערה. דונלד נכנס אחריה ולאחר קרב קצר שולף מתוך המערה את האבא של של העז, שאינו שמח מהעובדה שדונלד מתעלל בצאצא שלו. דונלד מבין את מר גורלו ומעמיד פנים שלא כלום בעודו נמלט בנונשלנטיות. אבא עז נוגח בדונלד פעם אחר פעם, אך הברווז העקשן מחליט לנגוח חזרה, ואכן מצליח להביס את יריבו. מיקי, עדיין נאבק בגוזלים, משתמש בחבל שלו בתור לאסו ותופס את האם. לאחר כמה הרפתקאות באוויר, מיקי ודונלד, שנחלץ להצילו, מוצאים את עצמם מתרסקים על מלונתו של כלב ההצלה. השניים מגיחים משם רק בכדי לראות את פלוטו וחברו החדש שתויים ומייללים לאחר שריקנו את החבית.

דמויות ומדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הופץ בישראל בדיבוב עברי, כשעל מלאכת הדיבוב הייתה אחראית שפרירה זכאי.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מטפסי הרים בוויקישיתוף