אתי אנקרי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
מ הסבה לתבנית IMDb#
מ הסרת תבנית:אין תמונה משדה תמונה בתבנית, בערך בו יש הצגה אוטומטית של "אין תמונה"#
שורה 1: שורה 1:
{{מוזיקאי
{{מוזיקאי
|שם=אתי אנקרי
|שם=אתי אנקרי
|תמונה=
|תמונה={{אין תמונה|אישה|יישור=ללא}}
|כיתוב=
|כיתוב=
|שם לידה=אסתר אנקרי
|שם לידה=אסתר אנקרי

גרסה מ־15:03, 17 בפברואר 2017


שגיאות פרמטריות בתבנית:מוזיקאי

פרמטרים [ שנות פעילות ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

אתי אנקרי
לידה 4 בינואר 1963 (בת 61)
לוד
שם לידה אסתר אנקרי
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1990 עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק שירה, נגינה, משחק
סוגה מוזיקה ישראלית, מוזיקה יהודית, רוק, פופ
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אתי אנקרי (נולדה ב-4 בינואר 1963) היא זמרת-יוצרת, מלחינה, פזמונאית ושחקנית ישראלית.

ביוגרפיה

אנקרי נולדה, גדלה והתחנכה בעיר לוד כבת שלישית מבין חמישה ילדים לחנה, עקרת בית, ואנדריי, שוטר במשטרת ישראל, שניהם ממוצא תוניסאי.

כאשר התגייסה לצה"ל שובצה במשרד הביטחון, ולאחר כשנה וחצי עברה ללהקת חיל החינוך. החלה את דרכה בתחום המשחק בדרמה הטלוויזיונית "לחם". בשנת 1985 שרה ב"תחרות הזמר העברי" שנערכה בפסטיבל ערד את השיר "עוד מעט" (מ' שמואל קלוסקי ל' דנה אשכנזי) שזכה במקום השמיני. בשנת 1987 התמודדה אנקרי בתחרות הקדם אירוויזיון עם השיר "נוסטלגיה" (מ' יאיר קורח, ל' שלמה פרי), בליווי שלישייה (רון ודן גנג ודוד רגב) והשיר זכה במקום ה-14.

בשנת 1990, לאחר שסיימה את לימודיה בבית הספר למוזיקה "רימון", יצא לאור אלבום הבכורה שלה "רואה לך בעיניים", בהפקתו המוזיקלית של אלון אולארצ'יק. את כל השירים באלבום כתבה והלחינה בעצמה פרט ל"עוד יום שקט" ו"שיר", אותו כתבה עם ניסים טהר. האלבום זכה להערכה רבה ובין השאר היו בו השירים "עד מתי", "לוליטה" ("האמרגן פָּטִיטוֹ"), "לך תתרגל איתה", "געגוע", שנכתב לזכר אביה אנדריי שהתאבד ביריית אקדח בשנת 1985, "אדמה לפני אדמה אחרי" ושיר הנושא. האלבום הגיע למעמד אלבום זהב ומאוחר יותר הגיע לאלבום פלטינה כפול, ואנקרי זכתה בתואר "זמרת השנה" במצעד הפזמונים העברי השנתי של רשת ג' ב-1991.

בשנת 1991 הופיעה אנקרי בתוכנית מסיבת גן. באותה שנה השתתפה בפסטיגל עם השיר "מיכאל", שזכה במקום השישי, ושרה בחלק האומנותי את השיר "לך תתרגל איתה". בשנת 1992 הופיעה בפעם השנייה בפסטיגל עם השיר "קצת אחרי כולם", שזכה במקום השביעי, ושרה בחלק האומנותי את השיר "מיכאל".

בשנת 1993 הוציאה אנקרי את אלבומה השני, "קראת לי אסתר", ובו השירים "מיכאל", "אושר ועושר", "קראת לי אסתר", "לפעמים", "אשמה" ו"לולו". האלבום הגיע למעמד למעמד אלבום זהב, והביא לזכייתה השנייה של אנקרי בתואר "זמרת השנה" ברשת ג'. באותה שנה השתתפה בתפקיד אורח בתוכנית "זהו זה" (כשחקנית וזמרת), והופיעה בפעם השלישית בפסטיגל עם השיר "לי ושני" שזכה במקום השביעי, ושרה בחלק האומנותי את השיר "קראת לי אסתר".

בשנת 1995 החלה אנקרי בתהליך של חזרה בתשובה כתלמידה של ימימה אביטל והיא נמנית עם חסידות ברסלב.

אלבומה השלישי של אנקרי, "למרות ובגלל", יצא בשנת 1997, ממנו הצליחו השירים "למרות ובגלל", "האישה", "לא יכולה לישון", "נלקח ממני סוד", "את הכל" ו"עוד לא נרגע בינינו". בשנת 1998 יצא אלבום מתוך ההופעה המשותפת של אנקרי ודוד ד'אור, הכולל את השירים שביצעו בביצועים משותפים.

בשנים 19992001 שיחקה בשתי העונות הראשונות של הסדרה המצליחה "שבתות וחגים" לצד אלון אבוטבול, רומי אבולעפיה וקובי שטמברג.

בשנת 2001 יצא אלבומה החמישי "ים". באלבום זה, כמו בכל אלבומיה, אנקרי כתבה את כל המילים והמנגינות, והם מבטאים את השינוי שעבר עליה בחייה האישיים, למעשה תהליך החזרה בתשובה. האלבום מלווה בלחנים אתניים ובכלי נגינה מסורתיים. אלבום זה זכה בפרס אקו"ם עבור אלבום השנה לשנת 2001.

בשנת 2004 יצא לאור האלבום "מיליונים". באלבום 12 שירים, מתוכם 11 שירים נכתבו והולחנו על ידי אנקרי. מילותיו של שיר אחד לקוחות ממזמור תהילים והולחנו על ידי אנקרי. אלבום זה החזיר את אנקרי לתודעה הציבורית ורשם הצלחה נאה במכירות עם השירים "אהבה גדולה", "שמעתי ש...", ו"מיליונים".

בשנת 2005 יצא אלבום אוסף כפול משיריה של אנקרי, בשם "המיטב". באלבום נכללו, לצד שירים מאלבומיה של אנקרי, גם הקלטות שונות שלה שלא נכלל באלבום קודם לכן, כגרסת כיסוי לשירו של שמוליק קראוס "אחרי עשרים שנה" וגרסה לשירה של עפרה חזה "לאורך הים". כמו כן נכלל באלבום השיר "גינאווה", שהקליטה אנקרי במיוחד עבור האוסף.

בשנת 2009 הוציאה אנקרי את האלבום "בשירי רבי יהודה הלוי", ובו 11 שירים שהלחינה למילותיו של המשורר רבי יהודה הלוי. אלבום זה הושפע מתהליך חזרתה בתשובה. האלבום, שהגיע למעמד של אלבום זהב[1], בוסס על מופע משירי יהודה הלוי שהעלתה אנקרי בפסטיבל העוד ב-2008. השיר "בכל לבי" מהאלבום יצא כסינגל לתחנות הרדיו.

בשנת 2012 יצא אלבומה "הניגון שלך".

ב-2013 זכתה בפרס לנדאו לאמנויות הבמה[2][3].

אנקרי נשואה לשחקן התיאטרון דורון ליניק ואם לשלושה ילדים.

דיסקוגרפיה

פילמוגרפיה

קישורים חיצוניים

תבנית:שכתוב

ארי קטורזה, מה מעיק על אתי אנקרי, באתר ynet, 9 באפריל 2001

הערות שוליים