ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:מעיין דני – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד עריכה מתקדמת מהנייד
שורה 199: שורה 199:
# [[משתמש:The coffee machine|מכונת הקפה]] - [[שיחת משתמש:The coffee machine|שיחה]] 21:28, 19 במרץ 2022 (IST)
# [[משתמש:The coffee machine|מכונת הקפה]] - [[שיחת משתמש:The coffee machine|שיחה]] 21:28, 19 במרץ 2022 (IST)
# יש להעדיף את השם הרשמי. [[משתמש:Gilgamesh|גילגמש]] <small>•</small> [[שיחת משתמש:Gilgamesh|שיחה]] 21:40, 19 במרץ 2022 (IST)
# יש להעדיף את השם הרשמי. [[משתמש:Gilgamesh|גילגמש]] <small>•</small> [[שיחת משתמש:Gilgamesh|שיחה]] 21:40, 19 במרץ 2022 (IST)
:זה לא השם הרשמי, אין למעיין שם רשמי. השאלה היא האם לקרוא בשם העברי או בשם הערבי וזוהי תמצית מהות הציונות, ההצבעה בהתאם [[משתמש:הא בהא טליה|הא בהא טליה]] - [[שיחת משתמש:הא בהא טליה|שיחה]] 21:55, 19 במרץ 2022 (IST)
# [[משתמש:omer abcd|omer abcd]] ~ [[שיחת משתמש:omer abcd|דף השיחה שלי]] [[חתול הבית|🐱]] 21:41, 19 במרץ 2022 (IST)
# [[משתמש:omer abcd|omer abcd]] ~ [[שיחת משתמש:omer abcd|דף השיחה שלי]] [[חתול הבית|🐱]] 21:41, 19 במרץ 2022 (IST)



גרסה מ־22:55, 19 במרץ 2022

<:מעיין דני

  • תאריך תחילת ההצבעה: 23:17, 12 במרץ 2022
  • תאריך סיום ההצבעה: 23:16, 19 במרץ 2022

הקדמה

מהות המחלוקת נוגעת לשם הערך:

  • השם "עין בובין" היה השם היחיד עד 2015, הוא מקובל גם כיום, אם כי בחלק מתוצאות החיפוש מוצגים שני השמות. והוא השם שמופיע במפות של המרכז למיפוי ישראל.
  • השם "מעיין דני" נטבע על ידי השר אורי אריאל, לזכר דני גונן שנרצח בפיגוע ב-2015 והוא השם המוביל בחיפושים כיום, אם כי בחלק מתוצאות החיפוש מוצגים שני השמות.

דיונים קודמים

שיחה:מעיין דני#שינוי שם (2022)

המשך הדיון

עמדת צד א' - שם הערך יהיה עין בובין

השם "עין בובין" מופיע בכל מדריכי הטיולים כבר שנים רבות, והוא עדיין השם המקובל.

השם "מעיין דני" הוא שם בעל הטייה פוליטית שניתן על ידי השר אורי אריאל לאחר רצח דני גונן, כצעד של נקמה. לא ראוי שהשם הזה יהיה שם הערך בוויקיפדיה. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 14:15, 7 במרץ 2022 (IST)

אני אוסיף שבמפות של המרכז למיפוי ישראל, שהוא הגוף הרשמי שאחראי על המפות בישראל, כולל באתר המפות הממשלתי שהם מפעילים. השם שמופיע הוא "עין בובין".לכן זה השם הרשמי, ומבחינה רשמית, כל מה שיש לנו לגבי השם החדש כביכול זו הצהרה של שר בעת נאום.

לגבי מה שנפוץ בקרב מטיילים, אם נסתכל באתר עמוד ענן נראה שבתיאור המעיין עצמו מופיעים שני השמות [1]. אבל בתיאור של מקומות קרובים, מופיעים תיאורים כמו "בריכות ריקות בעלייה לעין בובין"[2], או "אבל אם כבר הולכים לעין בובין" [3]. ואלו תאורים שנכתבו שם אחרי ששם המעיין כביכול שונה.

לכן עושה רושם ש"עין בובין" הוא גם השם היחיד שמופיע בפרסומים רשמיים, וגם השם היותר נפוץ בקרב מטיילים. emanשיחה 15:22, 7 במרץ 2022 (IST)

ואני אוסיף שהגוף היחיד במדינת ישראל שמוסמך לשנות שמות של מקומות - ממעיין דרך יער ועד מחלף - הוא וועדת השמות הממשלתית, שרשימת ההחלטות שלה מפורסמת אונליין. מאז 2015 היא התכנסה רק 18 פעמים, וקל לעבור על הפרוטוקולים (הם ממש קצרים) ולגלות שני דברים:
  1. הוועדה מעולם לא החליטה על שינוי שמו של המעיין, אלא להיפך: סרבה לבקשה לשנותו (ראו הפרוטוקול מ-5/11/2015, סעיף 3ב).
  2. ככלל, הוועדה הצהירה שהיא מתנגדת לנתינת שמות המהווים הנצחה לאישים (ראו הפרוטוקול מפברואר 2022, סעיף 8, בתשובה לבקשה לשנות את "יער ציפורי" ל"יער יצחק נבון")
גם מכאן ברור ששמו הרשמי של המעיין הוא עדיין עין בובין, ושלהצהרתו של השר על שינוי השם לא היו משמעויות אופרטיביות או השלכות רשמיות. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 04:19, 10 במרץ 2022 (IST)
הוא שר וזה בתחום סמכותו לקבוע שם למרום. כבר היו לכך תקדימים רבים. חבל ששנאת הימין מעבירה פה אנשים על דעתם והם מחליטים שהשר החליט לנקום משל היה המן הרשע. בורה בורה - שיחה 20:56, 10 במרץ 2022 (IST)
בורה בורה, אכן, הוא היה שר. שר החקלאות ופיתוח הכפר. למיטב ידיעתי והבנתי - לקבוע שם זה לחלוטין לא מסמכותו. הסמכות היא בידי ועדת השמות הממשלתית. בוועדה זו יש 26 חברים. ואף לא אחד מהם הוא שר החקלאות ופיתוח הכפר. אם אני טועה, וידוע לך אחרת, אודה לך אם תוכל להסביר לי על סמך מה קבעת שזה בתחום סמכותו. תודה מראש. יוניון ג'ק - שיחה 13:52, 12 במרץ 2022 (IST)
לכל שר יש סמכות לקבוע שם לכל מקום? זה מה שאתה טוען? אבל אפילו אם הייתה לו סמכות לקבוע את זה, יש לך איזושהי עדות שהדבר אכן נעשה באופן רשמי? פרסום תקנה? פרסום ברשומות? משהו? emanשיחה 21:50, 10 במרץ 2022 (IST)
להלן ציטוט מתוך האתר של וועדת השמות הממלכתית: "הוועדה היא הגוף המוסמך היחיד לקביעת שמות ליישובים ואתרים שונים לרבות צמתים, מחלפים, אתרי תיירות, טבע ונוף, אתרי תעשייה ותעסוקה וכיוצא באלה במדינת ישראל." מכאן ברור שבורה בורה טועה ומטעה: אין לאף שר סמכות לקבוע שום שם של שום מקום. טענתו ש"היו לכך תקדימים רבים" טעונה הוכחה, לדעתי היא סתם שליפה מהשרוול. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 06:02, 11 במרץ 2022 (IST)
היא זו שמחליטה. על זה אני מסכים. השאלה שנשאלת כאן היא האם הייתה החלטה כזו שהתפרסמה. PRIDE! - שיחה 01:17, 15 במרץ 2022 (IST)
סיכום תחקיר קצר בנושא: הקביעה הזו שמובאת באתר של הועדה מתבססת שם על פסיקת בג"ץ בענין חלמיש. המשך הציטוט מהאתר: "אף בהחלטת בג"ץ 146/81 (בענין השם "חלמיש") הודגש כי "אין להעלות על הדעת כי כל יחיד ויחיד ואפילו כל ציבור וציבור שבמקום מסוים רשאי לעשות שם לעצמו"...". עיינתי בבג"ץ הנ"ל והנה מצאתי שמדובר בציטוט חלקי, ואולי העיקר חסר מן הספר. הנה הציטוט המלא מתוך פסק הדין: "ואין להעלות על הדעת, כי כל יחיד ויחיד, ואפילו כל ציבור וציבור שבמקום מסוים, רשאי לעשות שם לעצמו, ולכפות את דעתו על מוסדות המדינה ורשויותיה" (ההדגשה שלי. מ.כ).
כלומר: מדובר בעתירה שהגיש תושב כנגד החלטת ועדת השמות, שנדחתה ע"י בג"ץ כיוון שאין לתושבים זכות לכפות על המדינה באיזה שם רשמי המדינה תשתמש (לצורכי טפסים וכדומה). לפי זה הממשלה סך הכל רשאית לקבוע עבור עצמה איך לקרוא לכל דבר.
אגב, במקרה הספציפי הזה הציבור הביא לבסוף לשינוי השם 'חלמיש' לשם 'נווה צוף' השגור בפיהם.
אני עצמי הצבעתי בעד השם עין בובין, אך אני מתחיל לפקפק בהצבעתי. אשמח להשתכנע. משה כוכבי - שיחה 09:16, 15 במרץ 2022 (IST)
משה כוכבי גם אני קראתי את פסק הדין בבג"ץ הנ"ל, וגם את חומרי הרקע. הוא לא היה מטעם אזרח בודד אלא מטעם ציבור - תושבי היישוב "חלמיש" (בזמנו) שהיו מאוחדים בבקשות חוזרות ונשנות לשנות את שם הישוב - ולמרות זאת קבע בג"ץ שרק וועדת השמות היא המוסמכת לכך, ואכן זה מתבטא בלשון ההחלטה: "...כל יחיד ויחיד, ואפילו כל ציבור וציבור שבמקום מסוים...". אמנם תושבי הישוב קיבלו בסופו של דבר את מבוקשם לשינוי השם, אך זאת רק לאחר שהדבר אושר בוועדת השמות - ועובדה זו מחזקת את הטענה שרק הוועדה היא שמוסמכת לקבוע שמות של מקומות. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 10:00, 15 במרץ 2022 (IST)

לאחר עיון נוסף בפרוטוקולים של וועדת השמות גיליתי שהשר לשעבר אריאל אכן פנה לוועדה בבקשה לשינוי השם, ולהלן מסקנותיה מתוך הדיון שנערך ב-5/11/2015 (סעיף 3 ב): "שינוי שם מעיין: שר החקלאות ופיתוח הכפר, מר אורי אריאל, פנה לוועדה בבקשה לשנות את שם המעיין "עין בובין" לשם "עין דני" ע"ש דני גונן ז"ל שנרצח בסמוך. הוועדה קבעה כי עם כל הכבוד הראוי אין מקום להפוך את מפת הארץ למפת הנצחה. ברוב קולות הוחלט לדחות את הדיון בשל תקופת צינון נדרשת." (ההדגשה בקו תחתון נמצאת במקור). תשובה זו עולה בקנה אחד עם העקרונן המוצהר של הוועדה לא לקרוא למקומות על שם אישים, כפי שצוטט לעיל מתוך פרוטוקול אחר של הוועדה, ומוכיחה שיש החלטה מפורשת של הוועדה לא לשנות את שם המקום ל"מעיין דני" ולהשאיר את השם הרשמי הקיים "עין בובין", עד לדיון נוסף בנושא. היות שלא מצאתי דיון מאוחר יותר בנושא, למרות שעברו מאז 16 דיונים נוספים, נראה שההחלטה שרירה וקיימת עד ימינו. אם יהיה דיון הוסף בו יוחלט אחרת, נוכל לשנות את השם אצלנו, אבל בינתיים ברור שעלינו לדבוק בשם הרשמי. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 13:04, 15 במרץ 2022 (IST)

א. יישר כח על הבאת המידע החשוב הזה לידיעתנו! ב. אפשר עדיין לטעון שמדובר בהחלטה ישנה. באותה תקופה אורי אריאל ניסה להכניס את השם החדש בדרך רשמית, וזה לא התקבל. יתכן וזה שהשם החדש שגור בפי רבים זו כבר סיבה מספיק טובה לקרוא לו כך. חיזוק לטענה כזו ניתן למצוא בלשון הועדה: 'לדחות את הדיון בשל תקופת הצינון הנדרשת'. כלומר: השם ייבחן שוב לאחר שיהיה ניתן להסתכל על האירועים מפרספקטיבה מאוזנת. מדוע השם לא נבחן שוב? מה משך תקופת הצינון הסביר? סחבת דווקא יכולה להיות תשובה טובה. משה כוכבי - שיחה 13:44, 15 במרץ 2022 (IST)
משה כוכבי בויקיפדיה אנחנו אמורים לתאר את המציאות כפי שהיא - לא כפי שהיתה אמורה להיות, לא כפי שהיינו רוצים שהיא תהיה, ולא כפי שאולי היא תהיה יום אחד. המציאות כרגע היא ששמו הרשמי של המעיין הוא "עין בובין" - כך במפות הרשמיות של מדינת ישראל, כך באפליקציית המפות של גוגל, כך בעיתונות ובאתרי טיולים. לפיכך, כל עוד יש בידינו סירוב מפורש ומנומק של וועדת השמות לשנות את השם, וכל עוד לא התקבלה החלטה הפוכה - ברור לחלוטין מהו השם האמיתי ואיזה שם אמור להופיע בויקיפדיה. כל השאר זה התחכמויות, משאלות לב, ויש שיוסיפו: נסיון ציני לנצל את ויקיפדיה כדי לשנות את התודעה הציבורית ע"י מתן שמות שגויים לערכים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 14:02, 15 במרץ 2022 (IST)
כפי שציינתי בשרשור שמעלינו, לא מדובר ב'מציאות', אלא בהחלטה של הממשלה שמחייבת אך את עצמה כיצד רשויותיה יקראו למקומות. את שמם של המקומות קובעים האנשים, ולבסוף גם ועדת השמות מסכימה עם הנוהג. במובן זה, יתכן בהחלט שועדת השמות תקבע מה השם בעקבות ויקיפדיה, ולא ההיפך. הסירוב האמור היה בשל הצורך ההגיוני לצינון ההתרגשות מאירוע הרצח, אין פירושו של דבר דחיה מכל וכל. כל זה מביא אותי לעמדה נייטרלית. ההבנה שאנו עוסקים בויקיפדיה העברית יחד עם עמדת אבשלום קור שהוצגה בנימוקים לעמדה ב' בהחלט מטים את דעתי לתמוך בשם העברי. משה כוכבי - שיחה 14:36, 15 במרץ 2022 (IST)
משה כוכבי אכן, וועדת השמות מקבלת לפעמים את השם הנהוג, אך זה עשוי לקרות - כמו במקרה של נווה צוף - לאחר 41 שנים של סירוב לעשות זאת, למרות בקשות חוזרות ונשנות ואפילו עתירה לבג"צ. וראה זה פלא - גם ויקיפדיה חיכתה להחלטה הרשמית בטרם שינתה את שם הערך. כלומר: גם המקרה של חלמיש/נווה צוף מוכיח שיש משמעות להחלטת הוועדה, גם מבחינת המציאות (השם שיופיע במפות, בתקשורת, על שלטי דרכים, באתרי טיולים וכו') וגם מבחינת מי שמציג את המציאות (השם שמופיע בויקיפדיה). מעבר לכך אני מזכיר לך שוב שתפקידנו אינו לקבוע את המציאות אלא להציג אותה, ואם חלילה יקרה כפי שכתבת למעלה "שועדת השמות תקבע מה השם בעקבות ויקיפדיה" הרי שנחטא לתפקידנו זה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 21:16, 15 במרץ 2022 (IST)

הבהרה

למען הסר ספק, אין פה כל רצון למחוק את זכרו של דני גונן הי"ד. אם אופציה זו תיבחר, הדף "מעיין דני" יהפוך לדף הפנייה לערך "עין בובין". כך נשמור גם על סטנדרט גבוה של דיוק אנציקלופדי וגם על ההנצחה ועל השם שבחוגים מסויימים הוא נפוץ יותר. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 09:16, 16 במרץ 2022 (IST)

עמדת צד ב' - שם הערך יהיה מעיין דני

השם "מעיין דני" נקבע לאחר רצח דני גונן במעיין זה ב-2015. על שמו נקרא המקום מעיין דני, זה שמו המקובל של המקום וכך ניתן לראות שהוא השם המוביל בחיפושים בגוגל. את השם הקודם ניתן וצריך להמשיך לציין בערך, הוא חלק מהעבר של המקום. היום שמו מעיין דני ולכן כך צריך להיות שם הערך. Yyy774 - שיחה 23:17, 9 במרץ 2022 (IST)

הוא לא באמת השם המוביל בחיפושים בגוגל. אם פותחים כל אחת מהתוצאות, אז ברוב האתרים כתוב "עין בובין" כשם ראשי, ובהמשך הדף מצוין שב-2015 אורי אריאל הצהיר על השם "מעיין דני", כחלק מהמידע על המקום, וממש לא בתור שם ראשי. זו טעות להסתמך על ספירה עיוורת של תוצאות החיפוש בלי להבין את משמעותן. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 23:26, 9 במרץ 2022 (IST)
הוא השם המוביל לפי כל דרך ספירה אפשרית ולהטוטי מילים לא ישנו את זה. בורה בורה - שיחה 20:53, 10 במרץ 2022 (IST)
זה לא להטוטי מילים. הנה שלושת התוצאות הראשונות בחיפוש: בתוצאה 1 המקום נקרא עין בובין (עין דני), בתוצאה 2 הוא נקרא עין בובין (מעיין דני), בתוצאה 3 הוא נקרא עין בובין – עין דני, ובהמשך רק עין בובין. יש עוד תוצאות, כמו זו, שבה המקום נקרא רק עין בובין. אלה העובדות. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 22:14, 10 במרץ 2022 (IST)
Yyy774, האמנם השם נקבע? נקבע על ידי מי? על פי איזו סמכות? אנא פרט והבהר על סמך מה כתבת מה שכתבת. תודה. יוניון ג'ק - שיחה 21:40, 11 במרץ 2022 (IST)
@יוניון ג'ק, על ידי דוברי העברית המבקרים במעין מאז הכרזתו של אורי אריאל. Yyy774 - שיחה 19:02, 12 במרץ 2022 (IST)
על סמך מה אתה אומר דבר כזה? emanשיחה 19:37, 12 במרץ 2022 (IST)
Yyy774, ל"דוברי העברית המבקרים במעין" אין סמכות חוקית במדינת ישראל לקבוע את שמו של המעין. יוניון ג'ק - שיחה 03:34, 13 במרץ 2022 (IST)
יוניון ג'ק, סמכות מטעם המדינה על שמות יש רק לוועדת השמות הממלכתית. שם במפה של גוף ממשלתי יכולה להיות מתוך טעות, סמכות בתחום השם אין למיפוי הממשלתי.
תוך שנים ספורות השם 'מעין דני' הצליח לעקוף את השם הקודם 'עין בובין' בגוגל. לשם הקודם יש כ-20 שנים נוספות לצבור תוצאות. מזה אני רואה שהשם תפס בעברית. בנוסף, בשם זה שמעתי אנשים מדברים על המעיין (אישית לא הייתי בו ואיני יודע מה השילוט במקום). Yyy774 - שיחה 07:39, 13 במרץ 2022 (IST)
אחלה מקור אנציקלופדי. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 18:43, 13 במרץ 2022 (IST)
Yyy774, ממש עכשיו עשיתי חיפוש בגוגל. "עין בובין" - כ-2,810 תוצאות. "מעיין דני" - כ-1,760 תוצאות. תגובתך? יוניון ג'ק - שיחה 19:26, 13 במרץ 2022 (IST)
@יוניון ג'ק, גם שמחפשים "עין דני" מתקבלות תוצאות לא מעטות. גופיקו (שיחה) 08:57, 14 במרץ 2022 (IST)
גופיקו, חיפשתי ממש עכשיו, קיבלתי כ-2,570 תוצאות. זה עדיין פחות מכמה שמקבלים כאשר מחפשים "עין בובין". יוניון ג'ק - שיחה 22:17, 14 במרץ 2022 (IST)
חשוב לציין שחיפוש "מעיין דני" בגוגל מניב 2,640 תוצאות, בעוד "עין בובין" מניב 2,630 תוצאות, כלומר 49.9% מול 50.1% - כך שה"הובלה בגוגל" אינה מובהקת, בלשון המעטה. לא בטוח אם הובלה של עשירית האחוז בתוצאות בגוגל היא שיקול יותר חזק מהמפות הרשמיות של מדינת ישראל ומכך שוועדת השמות מעולם לא שינתה את השם המקורי. מתייג את מי שנימק את הצבעתו בכך שיש רוב בגוגל, וכנראה לא היה מודע עד כמה דחוק הרוב הזה: התו השמיני, Yyy774. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 13:28, 13 במרץ 2022 (IST)
אצל כל אחד זה אחרת. אצלי מעיין דני מניב 307,000 תוצאות ועין בובין רק 5,250. פער עצום. גופיקו (שיחה) 17:45, 13 במרץ 2022 (IST)
כנראה עשית בלי מרכאות. מה שזה אומר שקיבלת הרבה מאוד דברים שקשורים למעיינות אחרים, או אפילו אנשים עם השם "מעיין" , ויש את השם דני איפשהו בדף.
ובכל אופן, זה מראה עד הניסיון להסתמך רק על החיפושים בגוגל הוא רק תירוץ של אנשים עם סיבה אחרת. emanשיחה 18:31, 13 במרץ 2022 (IST)
גופיקו נסה חיפוש עם מירכאות כדי לקבל את המונחים המדוייקים "מעיין דני" ו-"עין בובין", ולא את רשימת כל הדפים שבהם דני כהן מרכל על מעיין לוי. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 01:14, 14 במרץ 2022 (IST)
וגם אז לא כל התוצאות מדברות על המעיין שבדיון: קודם כל מתברר שיש מעיין בעמק בית שאן שגם קרוי לפעמים עין עריף, ולפעמים מעיין דני / עין דני [4] [5] והחיפוש מביא למשל גם כתבות ספורט שבהם מופיע השחקן תום מעיין, ואחריו שחקן (או צלם בקרדיט של תמונה) ששמו הפרטי "דני" [6] [7]. emanשיחה 10:12, 17 במרץ 2022 (IST)

פניתי לאבשלום קור חבר ועדת השמות הממשלתית לשאול האם יש מדיניות ברורה של הועדה (מוסיפה לאור שאלות: כשאף אחד מהשמות המוצעים אינו השם הרשמי) להלן תשובתו:

"העקרון של בן גוריון היה:
בראשית שמות ויקרא במדבר דברים,
כלומר :
קודם כל שמות עבריים.
כך ע'דיאן נעשה יטבתה
עין חוצוב ->חצבה
וכן הלאה.
לכן מעיין דני.
לשם כך נוסדה ועדת השמות עוד בשנות העשרים, בידי הקק"ל. לכן יש בה סופרים עבריים, חוקרי ספרות, ארכיאולוגים ונציגי האקדמיה ללשון העברית.
מי שלא מבין את האפיק הזה של הרעיון הציוני - תמיד יטען שהמציאות השתנתה...
למה ישבו בוועדה אוסישקין, יצחק בן צבי, בנימין מזר? למען מתן שמות עבריים". הא בהא טליה - שיחה 23:17, 14 במרץ 2022 (IST)
מה בדיוק שאלת אותו? ולמה אין תשובה לגבי המקרה הספציפי הזה. השאלה היא לא שאלה עקרונית ברומו של עולם, אלא לגבי שם ספציפי למקום ספציפי. emanשיחה 00:06, 15 במרץ 2022 (IST)
הוא אמר "לכן מעיין דני". יהודית1000 - שיחה - 💜 00:13, 15 במרץ 2022 (IST)
השאלה היא האם הוא אמר שלדעתו האישית ראוי לקרוא לזה כך? או שוועדת השמות דנה בנושא והחליטה שזה יהיה השם? מהנאום הארוך, עושה רושם שהאפשרות הראשונה היא הסבירה יותר. emanשיחה 00:34, 15 במרץ 2022 (IST)
עקרונות זה דבר יפה. אבל לצד העקרונות, יש גם חוק. מי שרוצה שיהיה שם עברי למעיין (אינני מתנגד לכך) - שיתכבד נא, וישנה את השם. באופן חוקי. דרך ועדת השמות. ולאחר מכן, ורק לאחר מכן, נשנה גם את שם הערך. כך שכל עוד אין מקור המעיד על כך שועדת השמות בחרה לעברת את שמו של עין בובין - אין מקום שבויקיפדיה יהיה שם אחר. יוניון ג'ק - שיחה 00:59, 15 במרץ 2022 (IST)
ראשית, אינני מבין מדוע עורכים אחרים משנים פה את התגובה של טליה עם תבניות ציטוט ומירכאות על דעת עצמם. הדבר הנכון היה לפנות לטליה עצמה ולבקש ממה לסמן מירכאות סביב הציטוט, כדי שנבין מתי מסתיימת תשובתו של אבשלום קור וממשיכה תגובתה שלה.
שנית, לא הבנתי מה הקשר בין הוועדה לבן-גוריון - היא התקיימה לפניו וכפי שאנחנו רואים היא קיימת גם אחריו. יתכן שבימיו כראש ממשלה הוא נתן לה איזו הנחייה כללית בע"פ, אך לא ברור מה התוקף של ההנחייה הזאת בימינו. בכל מקרה, אנחנו לא וועדת השמות ולא מוסמכים לקבוע כלום, בהתאם או בניגוד לעקרונות של בן גוריון.
שלישית, אם כבר מדברים על עקרונות, להלן ציטוט מתוך פרוטוקול הוועדה מהחודש שעבר: "הועדה מבקשת להבהיר שאחד מעקרונות הוועדה ,ככלל לא ייתנו שמות המהווים הנצחה לאישים." (ההדגשה שלי, א.א) מכאן ברור שגם אילו היתה הוועדה דנה בשם עברי לעין בובין, כנראה שהיא לא היתה בוחרת בשם "מעיין דני", המנוגד לעקרונותיה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 08:11, 15 במרץ 2022 (IST)
@יוניון ג'ק שאלה כנה: באיזה חוק מוגדרת הועדה כגוף המוסמך לקביעת שמות? משה כוכבי - שיחה 08:51, 15 במרץ 2022 (IST)
מתוך אתר ועדת השמות הממשלתית: "הוועדה פועלת מכוח החלטת הממשלה מס' 258 מיום 8 במרץ 1951 שבה הוחלט על מינוי ועדת השמות הממשלתית. החלטה זו קובעת כי הוועדה תפעל במשרד ראש הממשלה ושהחלטותיה תחייבנה את מוסדות המדינה." ... "הוועדה היא הגוף המוסמך היחיד לקביעת שמות ליישובים ואתרים שונים לרבות צמתים, מחלפים, אתרי תיירות, טבע ונוף, אתרי תעשייה ותעסוקה וכיוצא באלה במדינת ישראל. אף בהחלטת בג"ץ 146/81 (בענין השם "חלמיש") הודגש כי "אין להעלות על הדעת כי כל יחיד ויחיד ואפילו כל ציבור וציבור שבמקום מסוים רשאי לעשות שם לעצמו"." Dovno - שיחה 09:04, 15 במרץ 2022 (IST)
תודה. לגבי הציטוט מבג"ץ ר' לעיל בעמדת צד א' שם הבאתי שמדובר בציטוט חלקי. משה כוכבי - שיחה 09:45, 15 במרץ 2022 (IST)

בעקבות טענות על מבחן גוגל, בדקתי מספר פעמים ומצאתי שהרוב אינו מובהק. מבדיקת התוצאות באופן מדגמי עולה שחלק משמעותי מהמקורות נכתב לפני קביעת שמו העברי של המעיין. כך למשל בקישור המופיע בערך לערוץ שבע מכונה המעיין בשמו הערבי אך הכתבה הקדימה בכשנתיים את רצח דני. לכן נראה שכיום זה השם המוביל בעברית.

חשוב לציין שהשם עין בובין אינו עברי ואין ספק שוועדת השמות צריכה לקבוע שם ברשומות בהתייעצות עם המועצה האזורית. לאחר דבריו של ד"ר קור אני משער שיינתן שם בקרוב. חבל לתת שם לא עברי לזמן קצר ולצער את משפחתו של דני לשוא. Yyy774 - שיחה 22:16, 15 במרץ 2022 (IST)
יתכן שהוועדה מעדיפה שמות עבריים, אך היא מתנגדת נחרצות לקריאת מקומות על שם בני אדם. כפי שניתן לראות בפרוטוקול הוועדה מתאריך 5/11/2015, הוועדה כבר דנה בבקשת השר לשעבר לשנות את שם המעיין - ולא קיבלה אותה, בנימוק של התנגדות עקרונית למתן שמות המנציחים אישים (סעיף 3.ב בפרוטוקול).
עיקרון זה מוזכר שוב ושוב באופן מפורש בפרוטוקולים של הוועדה, למשל בדיון זה מהחודש שעבר (סעיף 8), בדיון מאוקטובר 2018 (סעיף 4) ובעוד מספר רב של פרוטוקולים. מסתבר שהוועדה מקבלת בקשות רבות לקרוא למקומות על שם אישים ומסרבת להם בעקביות מזה שנים רבות. לפיכך, הטענה שהיא תחרוג מעקרונותיה וממנהגה ותאשר יום אחד את השם "מעיין דני" היא משאלת לב חסרת בסיס. אני מקווה שהעורכים הנכבדים מבינים שתפקידנו כאנציקלופדיה אינו למלא משאלות לב חסרות בסיס ולא להקדים את המאוחר, אלא רק לתאר את המציאות כמות שהיא - במקרה שלפנינו, המציאות היא שהמעיין נקרא באופן רשמי "עין בובין" ושאין סיבה לחשוב שוועדת השמות תאשר את "מעיין דני" בעתיד הנראה לעין. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 22:39, 15 במרץ 2022 (IST)
בהתחשב בכך שוועדת השמות הממשלתית, שהיא הגוף המוסמך, דחתה את השם "מעיין דני", מוזר שההצבעה הזו בכלל מתקיימת. דוד שי - שיחה 04:17, 17 במרץ 2022 (IST)
זה לא מוזר בכלל. זה מה שקורה כשיש ואקום בכל מה שנוגע למדיניות לגבי הקפדה על כתיבה מבוססת מקורות מהימנים - הוא מתמלא וזו התוצאה. Kershatz - שיחה 18:28, 17 במרץ 2022 (IST)
האם נשנה עכשיו את הערך בנימין נתניהו לביבי נתניהו או רחבעם זאבי לגנדי או רפאל איתן לרפול כי ככה מקובל לקרוא להם ? יש לצמצם בויקיפדיה את הטיעון "ככה מקובל". Danny Gershoni - שיחה 15:09, 18 במרץ 2022 (IST)

דיונים שהועברו מגוף ההצבעה

עין בובין

  1. השתכנעתי ששמו הרשמי (ועדת השמות + המרכז למיפוי) הוא עין בובין. (ליחס בין שם רשמי לבין שם נפוץ, ראו מה כתבו בדיון על הערך נווה צוף). —מקף 01:32, 13 במרץ 2022 (IST)
    @מקף, אני חושב שהתבלבלת. בשום מקום לא הוצג בדיון שוועדת השמות החליטה על השם "עין בובין". גופיקו (שיחה) 09:25, 13 במרץ 2022 (IST)
    למעשה התכוונתי שעצם קיומה והגדרתה של וועדת השמות סותרת את האפשרות שהשם יינתן על ידי גורם אחר (ללא אישורה). —מקף 09:44, 13 במרץ 2022 (IST)
    גופיקו וועדת השמות לא החליטה גם על השם "הר הכרמל" ולא על "טבריה". שמות אשר היו נהוגים מימים ימימה אין צורך לקבוע אותם ע"י הוועדה. וועדת השמות היא היחידה שמוסמכת לקבוע שינוי של שם קיים. אין מחלוקת על כך שעד 2015 המעיין נקרא עין בובין, ויש לכך סימוכין לרוב. היות שהוועדה מעולם לא החליטה על שינוי השם, ברור לחלוטין ששמו הרשמי נשאר כפי שהיה תמיד: עין בובין. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 12:54, 13 במרץ 2022 (IST)
  2. זה השם הנכון, אורי אריאל שנתן מזל"ט של מכון וולקני בשווי 200,000 ש"ח בלי כל סמכות לר"מ רוסיה, הוא גם לא סמכות לשנות שמות של מקומות במדינת ישראל. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 07:32, 13 במרץ 2022 (IST)
    מסכים שבארוע הזה הוא יצא מגושם, ילדותי וחסר אחריות, אבל העובדה שאת מציינת את זה כאן מראה ששיקולי ההצבעה שלך אינם ענייניים. קורה לכולנו, אבל תתאמצי יותר להסתיר. חמויישֶה - שיחה 10:54, 16 במרץ 2022 (IST)
    אני מציע שתחזור בך מההשמצה הזו כלפי חנה. היה פה נימוק ענייני לחלוטין. הועלתה טענה שיש פה שם רשמי כי שר אמר משהו. חנה הגיבה, ובצדק, שיש מקרים ששרים חורגים מסמכותם. והביאה דוגמה ספציפית לגבי השר הזה. מה פה לא ענייני? emanשיחה 12:33, 16 במרץ 2022 (IST)
    אני קראתי את זה יותר כמו "אני בזה לאורי אריאל, ולשם שהוא נתן למעיין אין משמעות בעיניי". חמויישֶה - שיחה 13:33, 16 במרץ 2022 (IST)
    חמויישֶה עובדתית, ובלי לבוז לאף אחד, לשם שאריאל נתן למעיין אין משמעות - וודאי לא לאחר שוועדת השמות הממלכתית סרבה לבקשתו לשנות את השם. העובדה ש-20 ויקיפדים מצביעים נגד השם הרשמי מעלה את השאלות מי פה בז למי, ומי מצביע משיקולים לא ענייניים. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 14:56, 16 במרץ 2022 (IST)
    אני חושש ש-20 ויקיפדים שרובם אומרים "זה השם הנפוץ" צודקים, מנקודת מבטם. הם מוקפים באנשים שמזדהים אידאולוגית עם אורי אריאל, ואם אורי אריאל אמר לקרוא למקום "מעיין דני" אז הם יקראו למקום "מעיין דני" והשם יהפוך להיות, מבחינתם, השם הנפוץ. הם לא רואים שום אופציה אחרת. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 15:27, 16 במרץ 2022 (IST)
    אם זה אכן המצב, אז אני חושש שיש לויקיפדיה בעיה רצינית של חוסר מקצועיות.. האם אותם 20 ויקיפדים לא מבינים שהרעיון בויקיפדיה הוא לקרוא לדברים בשמם האמיתי ולא בכינוי שלהם אצל החבר'ה? האם הם לא מבינים שתפקידנו הוא לתאר את המציאות ולא לקבוע אותה? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 16:13, 16 במרץ 2022 (IST)
    כמה אנרגיה אתה משקיע בערך הזה על מעיין קטן עם תגובה לכל פטפוט של מישהו. והכי קטע שבסוף הצעת שינוי השם תיפול... ואז מה? גבי ירוץ למזנון בבקשה לחסום לעריכה לשנה את כל מי שלא הצביע כמוהו? בורה בורה - שיחה 01:28, 17 במרץ 2022 (IST)

מעיין דני

  1. זהו השם הנפוץ, שנקרא על ידי שר בממשלת ישראל לזכר הנרצח במקום. בברכה, גיברס - שיחה 19:59, 13 במרץ 2022 (IST)
    גיברס, האם אתה מודע לכך שלשרים אין סמכות לשנות שמות של מקומות, ושלאמירה של השר בנאום אין שום השלכות רשמיות ללא אישור של וועדת השמות? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 01:18, 14 במרץ 2022 (IST)
    גיברס האם אתה מודע לכך שהיתה החלטה מפורשת ומנומקת של וועדת השמות נגד שינוי השם ל"מעיין דני"? בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 21:24, 15 במרץ 2022 (IST)
  2. זה השם הנפוץ היום. עד להצבעה לא ידעתי שלמקום קראו פעם עין בובין. חמויישֶה - שיחה 12:52, 14 במרץ 2022 (IST)
    ואת שאר הדברים שכתובים בויקיפדיה כן ידעת לפני שקראת אותם? Eladti - שיחה 07:59, 15 במרץ 2022 (IST)
    הוא מעיד על מה מוכר אצלו ובסביבתו.
    זה חשוב. אבל גם חשוב לזכור שמה שנכון לו ולסביבתו לאו דווקא נכון לכולם. emanשיחה 13:02, 15 במרץ 2022 (IST)
  3. כל המגינים על השמות הרשמיים גם לא כל כך רצו לשנות את שם הערך נבי סמואל לקבר שמואל הנביא, 0989hשיחה • י"א באדר ב' ה'תשפ"ב • 16:43, 14 במרץ 2022 (IST)
    עדיף לא להכליל... – אפשר למשל לכתוב "רבים מ־". —מקף 22:46, 14 במרץ 2022 (IST)
    מצטער להרוס לך את הטיעון היפה עם עובדות, אבל:
    א. "קבר שמואל הנביא" הוא לא שם רשמי מוסכם למקום. הוא אומנם מופיע על השלט החום בכניסה, אבל בבמפות הוא מופיע כ"א-נבי סמואיל" או "א-נבי ס'מוויל" , ובאתר רשות שמורות הטבע והגנים הוא מופיע כפארק נבי סמואל.
    ב. בהצבעת המחלוקת הייתי בעד שינוי השם (משיקול אחר - שהשם הנוכחי הוא שעטנז של שפות). emanשיחה 23:09, 14 במרץ 2022 (IST)
    לא רק שזה טיעון לא רלוונטי, שמראה על הצבעה לעומתיות ולא עניינית, אלא שהוא גם לא נכון. ההצבעה על נבי סמואל נערכה ב-2009, ספרתי עכשיו לפחות שמונה מהתומכים בשם הרשמי שעדיין לא היו בכלל בויקיפדיה כשהיא נערכה. הטיעון שלך הוא מין המצאה שכזאת שנשמעת טוב לעצמך ולמי שלא טורח לבדוק. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 13:18, 15 במרץ 2022 (IST)
  4. שיניתי את הצבעתי, בעיקר בשל דבריו של אבשלום קור. בשונה מהנטען, הועדה הממשלתית היא סך הכל גוף שמחליט בשביל הממשלה באילו שמות הממשלה תשתמש. אי שינוי השם מלמד כנראה על סחבת ולא יותר. משה כוכבי - שיחה 09:59, 15 במרץ 2022 (IST)
    אי שינוי השם מלמד על כך שהשם לא שונה. יוניון ג'ק - שיחה 10:10, 15 במרץ 2022 (IST)
    משה כוכבי אין כאן עניין של סחבת, כי הוועדה אכן דנה בבקשה לשנות את השם ל"מעיין דני" בישיבתה ב-5/11/2015 והחליטה לא לקבל אותה, תוך שהיא מצהירה ומדגישה בקו תחתון "עם כל הכבוד הראוי אין מקום להפוך את מפת הארץ למפת הנצחה". נא ראה הרחבה ופירוט בתגובתי האחרונה בנימוקי צד א'. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 13:12, 15 במרץ 2022 (IST)
    אם כך, אני בטוח שמיד תוגש עתירה דחופה לבג"ץ (שגם תתקבל) לשנות תיכף ומיד את השם הרצליה. רנטגן - שיחה 07:01, 16 במרץ 2022 (IST)
    רק הם? ומה עם 253 היישובים הקרויים על שם אישים. קטגוריה:ישראל: יישובים הקרויים על שם אישים? בורה בורה - שיחה 07:12, 16 במרץ 2022 (IST)
    - ראשית, מי שיעדיף לעסוק בבדיקת העובדות במקום בהפרחת תירוצים יעבור על הישובים שבקטגוריה, ויגלה שרובם ככולם שייכים לאחת משלוש קטגוריות: א. ישובים שהוקמו לפני שהוקמה וועדת השמות ב. ישובים שקרויים על שם דמויות מקראיות או מנהיגים בולטים במיוחד ג. מאחזים פירטיים שלא רק שמם אלא גם הבתים שבהם אינם חוקיים. האם יש בקטגוריה יישובים שקמו בתקופת הפעילות של וועדת השמות וקרויים על שם אזרחים פשוטים שנרצחו שם?
    - שנית, לא מדובר בשם של יישוב אלא בשם של אתר תיירותי - כמה אתרים תיירותיים יש על שם אנשים, אם בכלל?
    - שלישית, השאלה כאן איננה מה אמור להיות שמו של המקום, אלא מהו שמו - והתשובה היא ברורה ופשוטה: כמו כל מקום במדינת ישראל, שמו הוא שמו מימים ימימה או השם שנקבע ע"י וועדת השמות הממשלתית. היות שיש בידינו פרוטוקול ובו וועדת השמות מסרבת בפירוש לשנות את השם של עין בובין ל"מעיין דני", אין ספק מהו שמו של המקום. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 07:50, 16 במרץ 2022 (IST)
  5. לאחר התלבטות רבה מאד, אין ספק שאין ביכולתו של שר כזה או אחר לייצר מציאות, אך כאנציקלופדיה מתעדכנת חובתנו לקבל את השימוש בשם המקובל (גם אם כפו אותו באמצעות שילוט ואזכורים רבים) • חיים 7שיחה17:03, 16 במרץ 2022 (IST)
    רק שאנחנו טרם ראינו הוכחה לכך שזה "השם המקובל". emanשיחה 22:36, 16 במרץ 2022 (IST)
    השם הזה לא מקובל - לא על וועדת השמות הממלכתית, שהיא הסמכות לקביעת שמות במדינת ישראל, לא על אתרי חדשות וטיולים שכפי שראינו רובם עדיין משתמשים בשם "מעיין בובין", לא ע"י המפות הרשמיות של מדינת ישראל ולא ע"י מפות גוגל. השם הזה מקובל, אולי, רק על ציבור מצומצם. ⟨ תוכן הוסתר איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 22:58, 16 במרץ 2022 (IST)
    חיים 7 לא מדבר פה על הקטע הרשמי, של החלטה של רשויות מוסמכות. הוא טוען שלמרות שרשמית זה לא התקבל זה השם שמקובל בציבור באופן גורף. זה טיעון שיכול להיות רלוונטי אם תהיה לו תשתית עובדתית. אבל כרגע לא הוצגה תשתית עובדתית כזו. emanשיחה 23:35, 16 במרץ 2022 (IST).
    @איתמראשפר אני קורא לך לחזור בך מהדברים החמורים שאמרת. לא ברור לי על בסיס מה אתה מניח שאני שייך ל'ציבור שרגיל בהשתלטויות עוינות, ציבור ציני ושיכור כוח, שהיושרה והאמת הן ממנו והלאה'. זו התייחסות מקוממת גם כלפיי אישית וגם כלפי הציבור שכינית אותו בשמות גנאי.
    באשר לדעה שאתה מתעקש לייחס לי, אביא ברשותך ציטוט שלי משיחתנו לעיל: "כפי שציינתי בשרשור שמעלינו, לא מדובר ב'מציאות', אלא בהחלטה של הממשלה שמחייבת אך את עצמה כיצד רשויותיה יקראו למקומות". כל גוף, כולל הממשלה, רשאי להחליט לעצמו איזה שם לבחור לכל מקום. אין לממשלה (או לועדה שהיא מקימה) סמכות לקבוע לכולם כיצד לקרוא למקום, אלא רק כיצד היא בעצמה תקרא למקום. הגדרת השם שבחרה (או נמנעה מלבחור) הועדה כ'מציאות' כלל לא הכרחית, גם אם תתעקש לחזור עליה שוב ושוב.
    צר לי. הדיון בראשיתו היה ענייני ומעניין. עכשיו לא. משה כוכבי - שיחה 01:58, 17 במרץ 2022 (IST)
    שלום משה כוכבי, האם הייתה החלטת ממשלה, או המלצה של הממשלה באחד מדיוניה, על שינוי שם המעיין? זה נראה כמו התבטאות חד-פעמית של אחד השרים, שייצג מפלגת מיעוט שהייתה הכי קיצונית בקואליציה. האמירה שלו לא הייתה מגובה בדברים דומים מפי ראש הממשלה או שרים אחרים בממשלה, ולא הועברה כל בקשה לוועדה המתאימה. יכול להיות שציבור תומכיו של שר החקלאות אימץ את השם החדש בהתלהבות, אבל האמנם ראוי שגם קהילת עורכי ויקיפדיה תאמץ את השם הזה? -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 12:24, 17 במרץ 2022 (IST)
    גבי, למען הדיוק יש לציין שהשר לשעבר אריאל אכן העביר בקשה לשינוי השם לוועדה, אלא שהוועדה לא אישרה את בקשתו תוך הבהרה שהיא מתנגדת עקרונית לקריאת שמות מקימות על שם אנשים.
    משה כוכבי, יש להבדיל בין הזכות של כל אחד להחליט איך הוא קורא למקום בינו ובין עצמו (לדוגמה: הבת שלי נהגה לקרוא לכיכר המדינה "כיכר העיר", זה היה מתוק וזו היתה זכותה המלאה) ובין שמו של המקום, שבמדינת ישראל נקבע רק ע"י וועדת השמות. בינם לבין עצמם, תושבי נווה צוף קראו לישוב שלהם "נווה צוף" במשך 41 השנים שבהן שמו של הישוב היה "חלמיש" - אבל בכל פרסום, ממשלתי או לא, כולל ויקיפדיה, הופיע השם שנקבע ע"י מי שתפקידו הוא קביעת שמות למקומות. לגבי השיוך שלך לציבור שמנסה לשנות את המציאות באמצעות ויקיפדיה - צר לי אם כך הובנתי. אין לי מושג לאיזה ציבור אתה שייך, זה לא ענייני, וכמובן שגם אין לי עניין להעליב אותך או להביע ספקות לגבי יושרתך. כוונתי היתה רק להזכיר משפט שלך מהדיון - "יתכן בהחלט שועדת השמות תקבע מה השם בעקבות ויקיפדיה" - שאני סמוך ובטוח שכויקיפד מקצועי וישר לא כתבת אותו כמשאלה אלא להיפך: כאזהרה ממצב שבו יתהפכו היוצרות והוועדה תלך בעקבות ויקיפדיה. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 13:03, 17 במרץ 2022 (IST)
    היי @עמונאל, ההתנחלות הסמוכה/המועצה האזורית/מועצת יו"ש או כולם יחד חברו לכך שהשילוט למקום הוא "מעיין דני", בפיגוע הירצחה של רנה שנרב שם זה הופיע בכתבות, ניתן לראות זאת בחיפוש גוגל פשוט • חיים 7שיחה14:24, 17 במרץ 2022 (IST)
    היי חיים 7, להלן התוצאות מחיפוש פשוט בגוגל אחר כתבות על רצח רנה שנרב הי"ד: ynet כותבים "עין בובין" (וגם כאן), הארץ כותבים "עין בובין", ישראל היום כותבים "מעיין דני (עין בובין)", מעריב כותבים "מעיין דני (עין בובין)", כיכר השבת כותבים "עין בובין", כאן11 כותבים "עין בובין", חדשות 13 כותבים "עין בובין", מקור ראשון כותבים "עין בובין", ערוץ 7 כותבים "עין בובין". רק שני כלי תקשורת כתבו "מעיין דני" וגם הם טרחו להוסיף בסוגריים את השם האמיתי, כדי שהקוראים יידעו איפה התרחש הפיגוע. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 15:43, 17 במרץ 2022 (IST)

הצבעה

זכות הצבעה ישנה למשתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם לוויקיפדיה:מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאופציות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א' - שם הערך יהיה עין בובין

  1. השתכנעתי ששמו הרשמי (ועדת השמות + המרכז למיפוי) הוא עין בובין. (ליחס בין שם רשמי לבין שם נפוץ, ראו מה כתבו בדיון על הערך נווה צוף). —מקף 01:32, 13 במרץ 2022 (IST)
  2. כמובן ששם הערך צריך להיות השם הרשמי של המעיין. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 02:10, 13 במרץ 2022 (IST)
  3. יש להעדיף שמות רשמיים על פני כינויים לא רשמיים. יוניון ג'ק - שיחה 03:38, 13 במרץ 2022 (IST)
  4. רדיומן - שיחה 07:28, 13 במרץ 2022 (IST)
  5. זה השם הנכון, אורי אריאל שנתן מזל"ט של מכון וולקני בשווי 200,000 ש"ח בלי כל סמכות לר"מ רוסיה, הוא גם לא סמכות לשנות שמות של מקומות במדינת ישראל. חנה Hanayשיחהנשר תחגוג ב-2023 מאה שנים להקמתה 07:32, 13 במרץ 2022 (IST)
  6. יואב ר. - שיחה 07:40, 13 במרץ 2022 (IST)
  7. BAswim - שיחה 10:27, 13 במרץ 2022 (IST)
  8. אקסינו - שיחה 10:30, 13 במרץ 2022 (IST)
  9. Danny-w - שיחה 10:56, 13 במרץ 2022 (IST). וכפי שחנה ציינה מעלי, השר אורי אוריאל לא הצטיין גם בתחומים שעליהם כן היה ממונה (1) (2), קל וחומר בקריאת שמות למעיינות, דבר שכלל לא היה בתחום אחריותו.
  10. כפי שמופיע אפילו במפות הרשמיות של מדינת ישראל. emanשיחה 11:17, 13 במרץ 2022 (IST)
  11. פרצטמול‏ • שיחה16:37, 13 במרץ 2022 (IST)
  12. תומך בצד עם המקורות הטובים יותר. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 18:45, 13 במרץ 2022 (IST)
  13. אם יש שם רשמי, עדיף לבחור בו, בפרט שהוא אכן בשימוש. כפי שצויין בדיון, הצהרה של שר בנאום בלוויה לא משנה שם של מקום. Dovno - שיחה 00:41, 14 במרץ 2022 (IST)
  14. La Nave Partirà05:36, 14 במרץ 2022 (IST)
  15. דוד שי - שיחה 09:25, 14 במרץ 2022 (IST)
  16. סטודנט של החיים - שיחה 10:20, 14 במרץ 2022 (IST)
  17. שמו הרשמי + המנצח במבחן גוגל. עם כל הכבוד לאריאל, אין לו את הסמכות. בר 👻 שיחה 20:45, 14 במרץ 2022 (IST)
  18. PRIDE! - שיחה 01:18, 15 במרץ 2022 (IST)
  19. SigTif - שיחה 07:58, 15 במרץ 2022 (IST)
  20. Tmima5 - שיחה 08:07, 15 במרץ 2022 (IST)
  21. --היידן 09:22, 15 במרץ 2022 (IST)
  22. --אדי97 - שיחה 16:51, 15 במרץ 2022 (IST)
  23. לפי השם הרשמי עם אזכור ל"עין דני". Danny Gershoni - שיחה 08:54, 16 במרץ 2022 (IST)
    כוונתך למעיין דני? • חיים 7שיחה14:25, 17 במרץ 2022 (IST)
    כמובן (למרות ש"עין דני" הוא שם עדיף בעיני). Danny Gershoni - שיחה 09:36, 18 במרץ 2022 (IST)
  24. אלעדב. - שיחה 07:31, 17 במרץ 2022 (IST)
  25. שם רשמי (ופופולרי יותר) אל מול שם שהמציא שר למטרה פוליטית. חשבתי שכבר ראיתי הכל. בוסתן - שיחה 12:28, 17 במרץ 2022 (IST)
  26. בברכה. ליש - שיחה 15:37, 17 במרץ 2022 (IST)
  27. שלומית קדם - שיחה 15:57, 17 במרץ 2022 (IST)
  28. ס.ג'יבלי - שיחה - הצטרפו למיזם סין 16:14, 17 במרץ 2022 (IST)
  29. esternit - שיחהEsternit - שיחה 17:47, 17 במרץ 2022 (IST)
  30. למרות שאני מעדיף עין בובין (מעיין דני), מבין שתי האופציות הנתונות - זו המתאימה ביותר הארי (העיתונאי המנטר - שיחה) 18:45, 17 במרץ 2022 (IST)
  31. david7031שיחה • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ב • 23:37, 17 במרץ 2022 (IST)
  32. עוז גבריאל 😃 בואו נשוחח! 23:59, 17 במרץ 2022 (IST)
  33. אמא של - שיחה 00:03, 18 במרץ 2022 (IST)
  34. Ldorfmanשיחה 04:06, 18 במרץ 2022 (IST)
  35. sofiblumשיחהSofiblum - שיחה 13:33, 18 במרץ 2022 (IST)
  36. ניבשיחהמכחילים את הקונגרס 22:04, 18 במרץ 2022 (IST)
  37. בגוגל אצלי "עין בובין" מקבל 6,720 תוצאות מול 1,460 ל"מעיין דני". H. sapiens - שיחה 16:43, 19 במרץ 2022 (IST)
  38. מכונת הקפה - שיחה 21:28, 19 במרץ 2022 (IST)
  39. יש להעדיף את השם הרשמי. גילגמש שיחה 21:40, 19 במרץ 2022 (IST)
:זה לא השם הרשמי, אין למעיין שם רשמי. השאלה היא האם לקרוא בשם העברי או בשם הערבי וזוהי תמצית מהות הציונות, ההצבעה בהתאם הא בהא טליה - שיחה 21:55, 19 במרץ 2022 (IST)
  1. omer abcd ~ דף השיחה שלי 🐱 21:41, 19 במרץ 2022 (IST)

אפשרות ב' - שם הערך יהיה מעיין דני

  1. יאיר דבשיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ב • 23:52, 12 במרץ 2022 (IST)
  2. זה השם הידוע והנפוץ וכך הערך צריך להקרא. כמו שלא נשנה את השם אורנוס לאורון כפי שקבעה האקדמיה. בורה בורה - שיחה 03:12, 13 במרץ 2022 (IST)
  3. זה השם הנפוץ בגוגל, אין החלטה של ועדת השמות לכאן או לכאן. Yyy774 - שיחה 08:30, 13 במרץ 2022 (IST)
    למען האמת, יש סירוב מפורש ומנומק של וועדת השמות לבקשת אריאל לשנות את השם. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 21:21, 15 במרץ 2022 (IST)
    למען האמת זה מה שכתוב שם: "הוועדה קבעה כי עם כל הכבוד הראוי אין מקום להפוך את מפת הארץ למפת הנצחה. ברוב קולות הוחלט לדחות את הדיון בשל תקופת צינון נדרשת." החליטו לא להחליט באותה העת. ודאי שהשם אינו אמור להיות השם הערבי. Yyy774 - שיחה 19:44, 17 במרץ 2022 (IST)
    ליתר דיוק, לא "החליטו לא להחליט", אלא החליטו לא לשנות את השם עד לדיון נוסף, שבינתיים טרם התרחש - ולכן אפקטיבית ההחלטה היא להשאיר את השם הקיים, "עין בובין".
    בנוסף, מן המילים "אין מקום להפוך את מפת הארץ למפת הנצחה" שציטטת, וגם מן המילים "הועדה מבקשת להבהיר שאחד מעקרונות הוועדה, ככלל לא ייתנו שמות המהווים הנצחה לאישים" (בדיון זה שנערך רק לפני חודש) עולה בבירור שלוועדה יש התנגדות עקרונית לקריאת אתרים על שם אנשים, ולכן גם אם ייבחר יום אחד שם עברי למעיין, כנראה שהוא לא יהיה "מעיין דני". בכל מקרה, במקום לעסוק בניחושים, עדיף לתת לערך את השם הרשמי של המעיין. בברכה, איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 20:29, 17 במרץ 2022 (IST)
  4. נחש קטןשיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ב • 10:56, 13 במרץ 2022 (IST)
  5. השם הנפוץ ● קער א וועלטשיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ב • 11:09, 13 במרץ 2022 (IST)
  6. על פי גוגל. התו השמיניהבה נשוחחדיווח על טעויות 13:16, 13 במרץ 2022 (IST)
  7. שמיה רבהשיחה • י' באדר ב' ה'תשפ"ב • 13:31, 13 במרץ 2022 (IST)
  8. עמירם פאל - שיחה 15:27, 13 במרץ 2022 (IST)
  9. זהו השם הנפוץ, שנקרא על ידי שר בממשלת ישראל לזכר הנרצח במקום. בברכה, גיברס - שיחה 19:59, 13 במרץ 2022 (IST)
  10. זה השם הנפוץ היום. עד להצבעה לא ידעתי שלמקום קראו פעם עין בובין. חמויישֶה - שיחה 12:52, 14 במרץ 2022 (IST)
  11. הא בהא טליה - שיחה 13:40, 14 במרץ 2022 (IST)
  12. לַבְלוּב📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי 16:38, 14 במרץ 2022 (IST)
  13. כל המגינים על השמות הרשמיים גם לא כל כך רצו לשנות את שם הערך נבי סמואל לקבר שמואל הנביא, 0989hשיחה • י"א באדר ב' ה'תשפ"ב • 16:43, 14 במרץ 2022 (IST)
  14. בנבה - שיחה - 🔧גם תחזוקה זה דבר חשוב!👷‍♂️ 22:04, 14 במרץ 2022 (IST)
  15. ספסףספספוני בספסופיכםהצטרפו לבדיקה! 22:14, 14 במרץ 2022 (IST)
  16. מספיק נפוץ. רנטגן - שיחה 22:40, 14 במרץ 2022 (IST)
  17. שיניתי את הצבעתי, בעיקר בשל דבריו של אבשלום קור. בשונה מהנטען, הועדה הממשלתית היא סך הכל גוף שמחליט בשביל הממשלה באילו שמות הממשלה תשתמש. אי שינוי השם מלמד כנראה על סחבת ולא יותר. משה כוכבי - שיחה 09:59, 15 במרץ 2022 (IST)
  18. Shubibon - שיחה 11:05, 15 במרץ 2022 (IST)
  19. A_Holy_Bartender - שיחה 22:53, 15 במרץ 2022 (IST)
  20. המאו"ר - שיחה 13:15, 16 במרץ 2022 (IST)
  21. לאחר התלבטות רבה מאד, אין ספק שאין ביכולתו של שר כזה או אחר לייצר מציאות, אך כאנציקלופדיה מתעדכנת חובתנו לקבל את השימוש בשם המקובל (גם אם כפו אותו באמצעות שילוט ואזכורים רבים) • חיים 7שיחה17:03, 16 במרץ 2022 (IST)
  22. כמובן לא השר אלא הפרקטיקה. אפשר להשאיר את ההפנייה לעין בובין למי שיחפש את השם ההוא (אגב, סטטיסטיקת הצפיות של ההפנייה היא ממש דלה). הנצחת נרצחים היא פרקטיקה ידועה של הציונים. כך למשל גבעת ברנר, נתיב הל"ה ועוד. מיכאל משיכון בבלישיחה • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ב • 02:19, 18 במרץ 2022 (IST)
    האם אתה טוען שגם השמות גבעת ברנר ונתיב הל"ה (ואחרים) לא אושרו ע"י ועדת השמות הממשלתית ? Danny Gershoni - שיחה 09:43, 18 במרץ 2022 (IST)
    ברור שהם לא אושרו ע"י וועדת השמות, שכן הוועדה טרם התקיימה כאשר הם הוקמו... כפי שראינו בסימוכין, הוועדה מתנגדת באופן עקרוני לקריאת מקומות על שם אישים - לכן היא סרבה ב-2015 לאשר את השם "מעיין דני" ולכן אין סיכוי שהשם הזה יהיה שמו של המעיין בעתיד הנראה לעין. בברכה,איתמראֶשפָּר - דברו אלי - איפה הייתי ומה עשיתי - העולם מתפתח, וזה טבעי - 10:17, 18 במרץ 2022 (IST)
  23. זו ההצבעה המעניינת ביותר והדיון היפה ביותר שראיתי בויקפדיה אבל אני נוטה לשם "עין דני" לא בגלל שהוא נרצח כי ויקפדיה איננה אתר הנצחה אלא בעיקר הטענה שהוא השם המקובל בפי מטיילים אבל כן דרושה הפנייה ברורה לשם הקודם כפי שמופיע בתוצאות הרבות בגוגל יוסף נהוראי - שיחה 11:02, 18 במרץ 2022 (IST)
  24. השם הנפוץ יותר. בן דרוסאישיחה • ט"ו באדר ב' ה'תשפ"ב • 08:17, 18 במרץ 2022 (IST)
  25. Yehud830 - שיחה 09:11, 18 במרץ 2022 (IST)
  26. לפי העקרון שהשם הנפוץ קובע, אקבל את דעתם של בורה בורה, התו השמיני וחיים 7. AddMore-III - שיחה 14:41, 18 במרץ 2022 (IST)
  27. Geagea - שיחה 15:10, 18 במרץ 2022 (IST)
  28. צורייה בן הרא"ש - (שיחה, תרומות) - י"ז באדר ב' ה'תשפ"ב 19:14, 19 במרץ 2022 (IST)
  29. Eladkarmel - שיחה 19:59, 19 במרץ 2022 (IST)
  30. נריה - 💬 - 20:29, 19 במרץ 2022 (IST)
  31. השם הנפוץ.מגבל - שיחה 21:03, 19 במרץ 2022 (IST)
  32. יושב אוהלשיחה • י"ז באדר ב' ה'תשפ"ב 21:04, 19 במרץ 2022 (IST)
  33. - Crocodile2020 ‏• שיחה 21:18, 19 במרץ 2022 (IST)
  34. סנסן ליאיר - שיחה 21:19, 19 במרץ 2022 (IST)
  35. עמיחישיחה 21:24, 19 במרץ 2022 (IST)
  36. אפי ב. 21:38, 19 במרץ 2022 (IST)

דעתם של חסרי זכות הצבעה

אפשרות א' - שם הערך יהיה עין בובין

  1. השם הרישמי שלא שונה ע"י ועדת השמות וגם מספר האיזכורים שלו בגוגל עולה על מעיין דני באופן משמעותי (נתונים מופיעים אצל מצביע מספר 37) אמא של - שיחה 21:36, 19 במרץ 2022 (IST)

אפשרות ב' - שם הערך יהיה מעיין דני

  1. Shira Regev - שיחה 15:02, 14 במרץ 2022 (IST) מסכימה שהשם נפוץ היום. קורה שלמקומות משתנים השמות בעקבות אירועים שקרו שם (ראו ערך כיכר רבין (מלכי ישראל))
    ההשוואה הנ"ל רק מחזקת את עמדת צד א'. שמה של כיכר מלכי ישראל שונה לכיכר רבין בעקבות החלטת ראש עיריית תל אביב-יפו ורק לאחר אישורה הרשמי של מועצת העיר. לעומת זאת, שמו של עין בובין לא שונה מעולם באופן רשמי על ידי אף גורם המוסמך לעשות זאת. יוניון ג'ק - שיחה 22:23, 14 במרץ 2022 (IST)

תוצאות ההצבעה

יפורסמו בהמשך.