מיסטר גלאס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיסטר גלאס
Glass
בימוי מ. נייט שאמלאן
הופק בידי מ. נייט שאמלאן
תסריט מ. נייט שאמלאן
שחקנים ראשיים ברוס ויליס
סמואל ל. ג'קסון
ג'יימס מק'אבוי
ספנסר טריט קלארק
צ'רליין וודארד
אניה טיילור-ג'וי
שרה פולסון
מוזיקה וסט דילן תורדסון
צילום מייק ג'ולאקיס
מדינה ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל
חברה מפיצה בואנה ויסטה
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 18 בינואר 2019
ישראלישראל 17 בינואר 2019
משך הקרנה 128 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה מותחןאימהמדע בדיוני
תקציב 20 מיליון דולר
הכנסות 247 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו universalevent2019
סרט קודם ספליט
סרטים בסדרה בלתי שביר
www.glassmovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיסטר גלאסאנגלית: Glass) הוא סרט גיבורי-על/אימה/מתח אמריקאי,[1][2] שנכתב, הופק ובוים על ידי מ. נייט שאמלאן. הסרט נועד להיות הסרט השלישי והאחרון, בסדרת סרטי "בלתי שביר", אשר כולל גם את הסרטים "בלתי שביר" (2000) ו"ספליט".[3][4][5][6] ברוס ויליס, סמואל ל. ג'קסון, ספנסר טריט קלארק, צ'רליין וודארד חוזרים לגלם את דמויותיהם מהסרט הראשון בסדרה, בעוד ג'יימס מק'אבוי ואניה טיילור-ג'וי חוזרים לגלם את דמויותיהם מהסרט "ספליט".[6] שרה פולסון גם מככבת בסרט, בתפקיד ד"ר אלי סטאפל.

אף על פי שהיה עניין ביצירת סרט המשך ל"בלתי שביר", סרטי טאצ'סטון בחרו שלא לממן את ההפקה חרף ביצועים נאים בקופות. שאמלאן החל לכתוב תסריט לסרט ספליט באמצעות דמות שתכנן תחילה עבור בלתי שביר, אבל הוציא מהתסריט בשל בעיות איזון. שאמלאן ביקש ליצור טרילוגיה וחתם על הסכם הפקה והפצה של הסרט השלישי עם סרטי יוניברסל ולאחר ש"ספליט" זכה להצלחה מסחרית וביקורתית, באפריל 2017, שאמלאן הודיע רשמית כי הוא התחיל לעבוד על הפקת "גלאס", כשאמר: "אני מקווה [שיהיה סרט שלישי]. התשובה היא כן... אני הולך להתחיל לכתוב. [יש לי] מתווה ממש ברור, שהוא מורכב למדי. אך כעת הסטנדרטים שלי למסגרת העלילה גבוהים יותר... אני כמעט שם, אבל אני עדיין לא שם".[7]

הסרט יצא לאקרנים ב-18 בינואר 2019, כאשר אולפני יוניברסל הפיצו את הסרט בצפון אמריקה, בעוד חברת וולט דיסני הפיצה אותו באמצעות חברת הבת Buena Vista בשאר העולם.[6]

תקציר עלילת הסרט[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות אירועי "ספליט", דייוויד דאן רודף את אישיות העל של קווין וונדל קראמב, "החיה", לאחר סדרת מפגשים ועימותים, בעוד נוכחותו המוצללת של אלייז'ה פרייס, הלא הוא "מר גלאס", מתברר כמי שמחזיק סודות קריטיים הנוגעים לשני הגברים.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ברוס ויליס כדייוויד דאן: שחקן פוטבול מכללות לשעבר, מאבטח שזכה בכוח על-אנושי, סיבולת גבוהה, ויכולת על-חושית לראות את הפשעים שאנשים ביצעו על ידי נגיעה בהם.
  • סמואל ל. ג'קסון כאלייז' ה פרייס / מר גלאס: רוצח המונים כלוא, תאורטיקן קומיקס הסובל מפרכת שהוסגר לידי הרשויות אחרי שדאן גילה את היקף פשעיו.
  • ג'יימס מק'אבוי כקווין וונדל קראמב / החיה: גבר צעיר הסובל מהפרעת זהות דיסוציאטיבית ובעל 23 זהויות כאשר הכימיה של גופו משתנה עם כל אישיות, וכתוצאה מכך נוצרת האישיות ה-24 המכונה "החיה".
  • אניה טיילור-ג'וי כקייסי קוק: בחורה צעירה שנחטפה על ידי קווין, אך הצליחה לשרוד.
  • שרה פולסון כד"ר אלי סטאפל: פסיכיאטרית המתמחה בשיגעון גדלות ובחולים המשוכנעים שהם בעלי כוחות-על.
  • ספנסר טריט קלארק כג'וזף דאן: בנו של דייוויד שהאמין ביכולות של אביו מאז שהיה ילד ורואה בו גיבור על.
  • צ'רליין וודארד כגברת פרייס: אמו של אלייז'ה, שטיפלה בזהירות רבה בבנה ותמיד אמרה לו שהוא מיוחד, לא משנה מה אחרים אומרים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיסטר גלאס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ McCreesh, Louise (14 בספטמבר 2017). "Split and Unbreakable sequel Glass Is a "superhero movie", confirms producer Jason Blum – But what does this mean in terms of plot?". digitalspy.com. Digital Spy. נבדק ב-17 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ McCreesh, Louise (14 בספטמבר 2017). "Split and Unbreakable sequel Glass Is a "superhero movie", confirms producer Jason Blum – But what does this mean in terms of plot?". digitalspy.com. Digital Spy. נבדק ב-17 בינואר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 8 Upcoming Sequels Nobody Ever Thought Would Happen
  4. ^ Footage Of 'Glass', The Sequel To 'Split', Is Revealed At CinemaCon
  5. ^ Split Sequel Footage Debuts At CinemaCon
  6. ^ 1 2 3 Details emerge about the sequel to Split, 'Glass'
  7. ^ Joe McGovern (20 בינואר 2017). "Split spoiler: M. Night Shyamalan breaks down film's shock ending". נבדק ב-20 בינואר 2017. {{cite web}}: (עזרה)