מיקייל טורנס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
יש לעדכן ערך זה.
ייתכן שהמידע המצוי בדף זה אינו מעודכן, אתם מוזמנים לסייע ולעדכן את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעדכון הערך, ניתן להסיר את התבנית.
מיקייל טורנס
Mikhail Torrance
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 30 בספטמבר 1988 (בן 35)
אייט מייל שבאלבמה
עמדה רכז, קלע
גובה 1.96 מטר
מכללה אלבמה
דראפט לא נבחר, 2010
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיקייל טורנסאנגלית: Mikhail Torrance; נולד ב-30 בספטמבר 1988 באייט מייל, אלבמה) הוא כדורסלן אמריקאי המשחק בעמדות הרכז וקלע.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

את דרכו בכדורסל החל טורנס בנבחרת בית הספר על שם מרי ג. מונטגומרי שבאלבמה. בעונתו השנייה בקבוצה, בשנים 2004/2005, הפך לשחקן המוביל שלה ועם ממוצעים של 18.5 נקודות, 4 ריבאונדים ו-8 אסיסטים למשחק נבחר לחמישיית העונה הראשונה בליגה המחוזית והארצית. כמו כן, הוביל את מונטגומרי ל"סוויט 16" (שמינית הגמר) של טורניר מחוז מוביל ואף נכלל בנבחרת הטורניר.[1] בעונה הבאה, השלישית והאחרונה שלו במונטגומרי, הגיע טורנס לשיאו ועם ממוצעים של 22 נקודות, 7 ריבאונדים ו-8 אסיסטים למשחק שוב נבחר לחמישיות העונה בליגה המחוזית והארצית ושוב הוביל את קבוצתו ל"סוויט 16" ונבחר לנבחרת הטורניר, אולם הפעם נבחר גם לשחקן העונה של מחוז מוביל.[1]

לאחר סיום לימודיו התיכוניים התקבל טורנס לאוניברסיטת אלבמה ובעונת 2006/2007 החל לשחק בקבוצת הכדורסל של האוניברסיטה המכונה "אלבמה קרימסון טייד". בשתי עונותיו הראשונות בליגת המכללות, קיבל דקות משחק מועטות, כ-12 בממוצע, וקבע ממוצעים נמוכים של 3 נקודות, ריבאונדים אחד ו-1.3 אסיסטים למשחק בעונתו הראשונה ו-3.3 נקודות ו-2.4 אסיסטים למשחק בעונתו השנייה. למרות זאת, בעונתו השלישית באלבמה, 2008/2009, זינק מעמדו של טורנס ודקותיו הוכפלו ל-21.5 בממוצע למשחק. אף על פי שפתח את העונה בצורה זהה לעונות הקודמות, באמצע העונה הפך לאחד השחקנים הבולטים בקבוצתו ואף שבר פעמיים את שיא הקריירה שלו בקליעת נקודות, כאשר קלע 20 נקודות במשחק נגד מיסיסיפי סטייט ומיד לאחר מכן, קלע 24 נקודות נגד אובורן. עם זאת, עם שיפורו של טורנס, כך ירדה יכולתה הקבוצתית של אלבמה שעד סיום העונה ניצחה בשבעה משחקים בלבד וממאזן 4-11 במחצית הראשונה של העונה ירדה למאזן 14-18 בסיומה.

בעונת 2009/2010, הרביעית והאחרונה שלו באלבמה, הפגין טורנס יכולת שיא והפך לשחקן המוביל של הקבוצה יחד עם ג'מייקל גרין. הוא קבע ממוצעי שיא של 15.6 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-5.1 אסיסטים והיה למלך הסלים ומלך האסיסטים של קבוצתו.[2] כמו כן, קבע שיאי קריירה של 26 נקודות נגד אוניברסיטת פרובידנס, 11 אסיסטים נגד לואיזיאנה סטייט ו-12 ריבאונדים נגד אובורן. עם זאת, אלבמה לא הצליחה להעפיל לטורניר אליפות המכללות, לאחר שהפסידה 73-67 לאוניברסיטת קנטקי ברבע גמר טורניר המחוז הדרום-מזרחי, במשחק שהיה האחרון של טורנס באלבמה ובו קלע 20 נקודות, הוריד 3 ריבאונדים ומסר 3 אסיסטים.

קריירת מועדונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך עונתו האחרונה באלבמה, התלונן טורנס על בעיות לב ואובחן כבעל לב גדול מלב ממוצע, אך לבסוף הוגדרו הבעיות כפסיכולוגיות בלבד וכי הן לא מהוות סכנה ממשית על תפקודו ככדורסלן.[3] למרות זאת, על פי טענותיו של טורנס, בעיות הלב הן הסיבה שלא נבחר בדראפט ה-NBA2010, אליו נרשם עם סיום לימודיו באוניברסיטה.[4] עם זאת, טורנס המשיך בניסיונו להשיג חוזה באחת מקבוצות ה-NBA ואף שיחק בליגת הקיץ במדי ניו יורק ניקס ומיאמי היט,[4] אך לא הוחתם באף אחת מהן ולכן יצא לאירופה. ב-25 ביולי 2010 חתם על חוזה לשנתיים בקבוצת היורוליג הישראלית, מכבי תל אביב.

ב-21 באוגוסט 2010 התמוטט טורנס במהלך אימון קליעה בפלורידה וחבט את ראשו ברצפת האולם. הוא פונה לבית חולים ומצבו הוגדר אנוש. אף על פי כן, טורנס, שהיה שרוי בתרדמת מספר שבועות, הצליח להתאושש מהאירוע מהר מהצפוי וב-27 בספטמבר אישרו לו רופאיו לחזור לשחק כדורסל.[5] מעט לאחר שנודע על ההתמוטטות של טורנס, החליטה מכבי תל אביב להחתים במקומו את ג'רמי פארגו, ומכיוון שטורנס לא הגיע לישראל ולא עבר בדיקות רפואיות, חוזהו בקבוצה לא נכנס לתוקף.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 ביוגרפיה באתר הרשמי של אוניברסיטת אלבמה
  2. ^ סיכום עונת 2009/2010 של אלבמה קרימסון טייד באתר הרשמי של אוניברסיטת אלבמה
  3. ^ הידיעה על חתימתו של טורנס במכבי תל אביב באתר ONE
  4. ^ 1 2 הידיעה על חתימתו של טורנס במכבי תל אביב באתר ערוץ הספורט
  5. ^ מיקייל טורנס התאושש, קיבל אישור לשחק בתאר ערוף הספורט