מלונות מטיילים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלונות מטיילים
נתונים כלליים
תקופת הפעילות 2007–הווה (כ־17 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום המטה חיפה עריכת הנתון בוויקינתונים
ענפי תעשייה תעשיית המלונאות עריכת הנתון בוויקינתונים
 
www.travelhotels.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלונות מטיילים היא רשת מלונות ישראלית המתמקדת בתיירות מטיילת.[1] הרשת היא מותג מלונות בסגנון אירוח כפרי. הרשת הוקמה בשנת 2007, משרדי הרשת נמצאים בחיפה.

הרשת מפעילה 8 אתרי אירוח ברחבי ישראל, המנוהלים על ידי חברת ניהול אתרי נופש בבעלות הרשת, תנובות שלום בע"מ. נכון למרץ 2024 מספר חדרי האירוח במלונות הרשת עומד על 339 חדרים, ו-60 אוהלי קמפינג במתחם קמפינג מטיילים דפנה.

מנכ"לית "מלונות מטיילים" היא בת חן ישועה[2] ויו"ר "מלונות מטיילים" הוא טל ישועה. הרשת נמצאת בבעלותם של השניים.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית דרכה של רשת מלונות מטיילים בינואר 2007. המלון הראשון שנפתח היה בקיבוץ אילון, לאחר שהיזם הקודם נטש את ניהול מתחם האירוח של הקיבוץ, בעקבות המצוקה בתיירות הגליל שהביאה מלחמת לבנון השנייה. עוד באותה שנה הצטרף לרשת מלון מטיילים גשר הזיו. במשך שנתיים התבססה הרשת בגליל המערבי ומיקמה את משרדי החברה בקיבוץ גשר הזיו.

בשנת 2009 נחתם הסכם מול קיבוץ מלכיה שברמות נפתלי, והוביל לפתיחת מלון מטיילים שלישי - מלון מטיילים מלכיה.

בשנת 2011 הקימה הרשת את מלון מטיילים מטולה, במבנה היסטורי בן 90 שנה, הידוע גם כאחד האתרים בהם ביקר המרגל אלי כהן במהלך פעילותו. במהלך שנת 2021 המלון עבר שיפוץ ועיצוב מחודש.[3]

בדצמבר 2016 נחתם הסכם שותפות עם קיבוץ שדה נחמיה שבעמק החולה, במסגרתו הצטרף כפר הנופש התאילנדי שהיה מוכר באותה עת כ-תאי וילג', לרשת מלונות מטיילים, ושמו שונה לוילג' - מלון מטיילים על הירדן. נכון למרץ 2024 זהו המלון הגדול ביותר של הרשת.

עם צמיחתה לרשת המונה חמישה מלונות בצפון ישראל, לאחר עשר שנים עלה צורך להקים חברת ניהול שתשרת את פעילות המלונות, וכך הוקמה חברת הניהול תנובות שלום בע"מ. לצד חברת הניהול שמספקת למלונות הרשת מערכות תפעול, שיווק והזמנות על בסיס חוויות שמציעים העסקים והמסלולים באזור המלון, בשנה התשיעית והעשירית לפעילות הרשת, פותח הרעיון של כפרי מטיילים ושילוב של מרכיבי טכנולוגיה ניהוליים.[4]

בשנת 2020 נכנסה הרשת כשותפה לניהול מתחם האירוח בקיבוץ דפנה השוכן על גדות נחל דן בלב עמק החולה, והחליפה את רשת מלונות ארץ, שניהלה את המתחם עד אותה תקופה. בכך צירפה לשורותיה את המלון השישי, שנקרא מלון מטיילים ארץ דפנה.[5] עם פרוץ מגפת הקורונה ובהתאם לתקנות משרד הבריאות, הפעילה הרשת את בתי המלון במתכונת של לינה וארוחת בוקר ארוזה המוגשת אל החדרים. ארוחת הבוקר נארזה בכלי אוכל מחומרים מתכלים בלבד.

מיד לאחר מכן בשנת 2021 פתחה הרשת לראשונה מתחם קמפינג - קמפינג מטיילים דפנה.[6] מתחם הקמפינג עונתי ותחילה הציע אירוח באוהלים קיימים בלבד. בשנת 2022 נפתח באתר גם מתחם להקמת אוהלים פרטיים.

בשנת 2022 רשת מלונות מטיילים החלה לקדם תחנות טעינת רכב במלונות. נכון לחודש מרץ 2024 קיימות תחנות טעינה במלכיה, בוילג' שבשדה נחמיה, בגשר הזיו ובלוטן.

באפריל 2023 יצאה לראשונה הרשת מגבולות הצפון ופתחה מלון בדרום, כשחתמה הסכם עם קיבוץ לוטן. למלון נבחר השם מלון מטיילים מדברי לוטן.[7]

באותו חודש, ערכה הרשת כנס תיירנים בוילג' - מלון מטיילים על הירדן. במהלכו, יו"ר מלונות מטיילים טל ישועה, הציג נתונים שמתוכם עולה כי כל חדר שנבנה באזור, מכניס לעושר האזורי עוד כ-250 אלף ש"ח בשנה ומגדיל את יכולת הפיתוח האזורי. [8]

פעילות הרשת במהלך מלחמת חרבות ברזל[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר מתקפת הפתע על ישראל (2023) התקבלה הוראה מכוחות הביטחון לפנות את כל מלונות הצפון. ב-8 באוקטובר רוב עובדי הרשת הוצאו לחופשה ללא תשלום, כאשר חלק נרחב מהם גם מתגוררים באזור הצפון ופונו מבתיהם. מתוך צוות של 90 עובדים במלונות הצפון, נותרו לעבוד 14 בלבד.[9] על אף שהמלונות נסגרו לאירוח, עשו בהם כוחות הביטחון שימוש לאירוח, להתאווררות ולמנוחה. [10]

מלון מטיילים מדברי לוטן המשיך לפעול כבשגרה, וגם אירח תושבים מעוטף עזה שפונו מבתיהם.[11]

תוכן[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשת המלונות מנגישה למטיילים את החוויות שבאזורים בהם ממוקמים המלונות, לרבות אטרקציות, מסעדות ומסלולי טיול. החל מ-2018 הרשת מציעה טיולי שבת מודרכים על ידי מדריכים מקומיים.

קיימות ואנרגיה מתחדשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2022 השתתפה הרשת בתוכנית מיוחדת של עמותת השפעה מקומית[12] במסגרתה בחודש אפריל 2023 זכה מלון מטיילים אילון ב"תו אחריות אקלימית"[13] מטעם העמותה. כחלק מהתוכנית עבר המלון תהליך התאמה לתקן ירוק, הוצאו כלי אוכל חד-פעמיים מחדר האוכל, הותקנו חסכמים, הושתת שימוש בחומרים מתכלים וממוחזרים בלבד והצוות עבר הכשרה ייחודית. באוגוסט 2023 הופסק השימוש בכלים חד פעמיים בפעילויות החוץ של מלונות הרשת, ומאז הכלים להגשת אוכל ושתייה הם רב פעמיים.

במסגרת ההשתתפות בתוכנית לאחריות אקלימית היה על צוות המלון לבצע מספר התאמות, ביניהן הוטמעו נהלים לחיסכון במים ולמניעת דליפות, יישום נהלים לחיסכון באנרגיה, וצמצום של יותר מ-10% בפסולת האורגנית. בעקבות זאת עבר כל צוות מנהלי המלונות ברשת קורס לניהול אנרגיה.

כיום תהליך הצ'ק אין ברשת דיגיטלי במלואו, הועמדו מיכלי מיחזור כתומים לבקבוקים, מפות השולחן הן רב פעמיות וכן שקי הכביסה.[14]

מלון ידידותי לטבעונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

החל משנת 2023 כל מלונות הרשת מחזיקים ב"תו תקן" של ויגן פרינדלי. חדרי המלונות מותאמים לדרישות העמותה. מרכז המידע למטיילים במלון מנגיש מסעדות מקומיות טבעוניות למטיילים. בנוסף, התמרוקים, הריהוט, המצעים וכל מוצרי הקצה שהאורח פוגש במהלך שהותו אינם מהחי, בהתאם לדרישות עמותת ויגן פרנדלי. גם באתר הרשת ניתן לפלח מסעדות לפי היצע טבעוני.

מלונות ידידותיים לכלבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבעה מתוך שמונת אתרי האירוח ברשת המלונות מקבלים כלבים. ניתן להכניס את הכלב לחדר, ישנו אזור מיוחד לאכול יחד עם הכלב ארוחת בוקר במלון ובמרכז המידע ניתנות המלצות למסלולי טיול ופעילויות בסביבה המתאימות לאנשים המטיילים עם כלביהם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ האתר הישראלי של רשת מלונות מטיילים
  2. ^ "במקום חדרים מפוארים, השקענו בדיגיטל": מייסדת רשת המלונות הכי מפתיעה בישראל, באתר גלובס
  3. ^ בעיצוב מחודש: הצצה לאחד המלונות הוותיקים בישראל, באתר וואלה
  4. ^ רינת רוזנברג קנדל, היום שבו הבינו בת חן וטל ישועה, הבעלים של רשת המלונות מטיילים - שיש להם ביד בוננזה, באתר the marker
  5. ^ מיכל רז-חיימוביץ', הסכם קיבוצי: רשת "מטיילים" מתרחבת עם מלון בקיבוץ דפנה, באתר גלובס
  6. ^ יניר ברט, הדבר החם הבא לפסח: הקמפינג שישדרג לכם את הנופש, באתר מעריב
  7. ^ רשת 'מלונות מטיילים' פותחת מלון מחוץ לצפון: זה המיקום החדש, באתר מעריב
  8. ^ תיירות על ספידים: רשת המלונות שחושבת אחרת, באתר Ice, ‏2023-04-24
  9. ^ סגורים לרגל המלחמה, באתר מאקו
  10. ^ מערכת מדור החופש, ת"ש גבוה: רשת המלונות בצפון שהפכה למגורי חיילים בחזית באתר mako
  11. ^ מערכת MOOD, רשת מלונות מטיילים: מארחים חיילים, מפונים וגם משפחות עם כלבים באתר 13tv
  12. ^ תכנית השפעה מקומית | TNS Israel, באתר TheNaturalStepIsrael
  13. ^ כבוד: זה המלון הישראלי שזכה ב"תו אחריות אקלימית", באתר ice
  14. ^ יעקב גולדברג, ממפיות רב פעמיות בחדר האוכל ועד לשימוש באופניים: אחריות תאגידית בבתי מלון, באתר כלכליסט