מסאקי סוזוקי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מסאקי סוזוקי
鈴木雅明
לידה 29 באפריל 1954 (בן 70)
קובה, היוגו, יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת טוקיו לאמנויות, קונסרבטוריום ואן אמסטרדם, בפסקה זו רשומה אחת נוספת שטרם תורגמה עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק צ'מבליסט, נגן עוגב, מנצח
סוגה מוזיקה קלאסית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת יפנית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה צ'מבלו, עוגב
חברת תקליטים BIS רקורדס עריכת הנתון בוויקינתונים
צאצאים Masato Suzuki עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
  • מדליית כבוד עם סרט סגול (2011)
  • Art Encouragement Prizes (2009)
  • מדליית באך (2012)
  • פרס בך של האקדמיה המלכותית למוזיקה (2012)
  • צלב מסדר ההצטיינות של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
יפןיפן זהו שם יפני; שם המשפחה הוא סוזוקי.

מסאקי סוזוקייפנית: 鈴木 雅明; נולד ב-29 באפריל 1954) הוא צ'מבליסט, נגן עוגב ומנצח יפני. הוא המקים והמנהל של "קולגיום באך יפן"[1], הרכב מוזיקלי הכולל תזמורת ומקהלה ומתמקד בביצוע מוזיקת בארוק. בנוסף, הוא מרצה ומנצח באוניברסיטת ייל[2].

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

סוזוקי נולד בקובה שביפן להורים נוצרים ומוזיקאים חובבים. הוא החל לנגן בעוגב בכנסייה בגיל 12. הוא למד ניצוח ונגינה בעוגב ב"אוניברסיטה הלאומית בטוקיו לאמנויות ולמוזיקה" וסיים את לימודיו ב-1979. לאחר מכן הוסמך בנגינה על עוגב וצ'מבלו בקונסרבטוריון של אוניברסיטת אמסטרדם, שם היו חבריו לספסל הלימודים טון קופמן והמנצח פיט קי (Piet Kee)[3]. ב-1980 זכה במקום השני בתחרות שהתקיימה בברוז', בלגיה. מ-1981 עד 1983 לימד צ'מבלו בדואיסבורג, גרמניה. לאחר מכן חזר ליפן ולימד באוניברסיטת שואין לנשים בעיר הולדתו קובה. במקביל ניצח על הרכבים קטנים עד שב-1990 ייסד את "קולגיום באך יפן". ב-1992 החל ההרכב להופיע באופן קבוע ושלוש שנים מאוחר יותר החל בסדרה של הקלטות כל קנטטות באך עבור מותג ההקלטות השוודי BIS Records[4]. עד 2013 הוא הקליט עם ההרכב סדרה של 55 תקליטורים הכוללים את כל הקנטטות הדתיות של באך, בנוסף לאורטוריות וליצירות שלו לכלי מקלדת ולתזמורת, ומאז הם מקליטים את הקנטטות החילוניות. בנו מסאטו מנגן אף הוא בצ'מבלו והם הקליטו יחד עם הקולגיום עבור BIS קונצ'רטי לשני צ'מבלו[5].

במקביל, החל ללמד ב-1991 באוניברסיטת טוקיו, עד שעבר ללמד בייל ב-2010. כמנצח אורח, ניצח על מגוון תזמורות גדולות כגון הפילהרמונית של ניו יורק[6], התזמורת הסימפונית של בוסטון, תזמורת סיינט פול, התזמורת הסימפונית הגרמנית, התזמורת הסימפונית של מלבורן, התזמורת הפילהרמונית של רוטרדם, תזמורת רדיו שטוטגרט ותזמורת טונהאלה, ציריך[7].

ב-2011 עוטר במסדר הכבוד של הרפובליקה הפדרלית של גרמניה[8] וזכה במספר מדליות אזרחיות אחרות בהן "מדליית באך" של העיר לייפציג ב-2012[9].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]