מפעלי רנה ניימאן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מפעלי רנה ניימאן
Établissements René Neymann
שלט מפעלי ניימאן בכניסה למפעל
שלט מפעלי ניימאן בכניסה למפעל
נתונים כלליים
מוטו 150 שנות ניסיון שעושות את ההבדל
מייסדים סולומון ניימאן
תקופת הפעילות 1850–2017 (כ־167 שנים)
מיקום המטה צרפת צרפתצרפת
משרד ראשי ואסלון
ענפי תעשייה מזון
מוצרים עיקריים מצות ולחמים מיוחדים
מנכ"ל ז'אן קלוד ניימאן
 
www.neymann.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מפעלי רנה ניימאן הייתה חברה משפחתית לייצור מצות, שבסיסה בעיר ווסלון שבחבל אלזס, מחוז ריין תחתון, צרפת, בקרבת גבול גרמניה–צרפת. החברה נוסדה בשנת 1850, והיא יצרנית המצות הוותיקה ביותר בצרפת[1].

החברה הוקמה בקומונה אודרזהיים שבחבל אלזס, מחוז ריין תחתון על ידי סלומון ניימאן. בשנת 1870, לאחר שהחברה הצליחה מאוד מבחינה מסחרית, היא הועברה על ידי סלומון ניימאן ובנו בנוא לעיר ווסלון. בשנת 1919, נכדו של סלומון ניימאן, רנה, שינה את שם החברה ל - Établissements René Neymann והתחיל לשווק את המצות גם לציבור הלא יהודי[2].

ייצור המצות הופסק במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר בעלי המפעל הוגלו, המפעל נסגר והמכונות נגנבו. הייצור התחדש בשנת 1948. בשנות ה-60 וה-70 של המאה העשרים, רוברט ניימאן, בנו של רנה ניימאן, הרחיב את קווי הייצור והכניס מכונות חדשות ומודרניות. החברה התחילה לייצר מצות מקמחים שונים, והקימה קו למוצרים אורגניים. המצות הכשרות לפסח יוצרו בהשגחת הרב הראשי של שטרסבורג.

ב-1 בינואר 1976, הוקמה החברה Société d'Exploitation des Établissements René Neymann, SARL[3],בניהולו של ז'אן קלוד ניימן, נינו של המייסד, סלומון ניימן שהופקדה על ניהול מפעלי רנה ניימאן.

כ-62% מייצור החברה נועד לייצוא לאיחוד האירופי, בעיקר לאיטליה, גרמניה, הולנד ושווייץ, אך גם לרוסיה וליפן. מנכ"ל החברה, ז'אן קלוד ניימאן, הסביר כי " הצרכן היפני נראה לנו סקרן לגלות מוצרים חדשים, אבל נשאר תובעני מאוד, רגיש לבריאות ולאקולוגיה" בשנת 2008, החברה השתתפה בדוכן אלזס ביריד האוכל הבינלאומי בשנחאי. החברה לא ייצאה לישראל.

בשנת 2017, בית המשפט המחוזי בעיר סברנה (Saverne), צרפת, החליט על פירוק החברה[4].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Daniel Treiman, From Alsatian town, France's oldest matzah-maker sells to the world, Jewish Telegraphic Agency, ‏2014-04-07 (באנגלית אמריקאית)
  2. ^ Robert NEYMANN
  3. ^ French Corporate - STE EXPL ETS NEYMANN RENE
  4. ^ Redressement judiciaire Societe D'Exploitation Des Etablissements Rene Neymann Fabrique De Pains Azymes à Wasselonne (305350522)