משתמש:Msnoker2/עצבה - טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קובץ:Avinoam Atzaba.jpeg
תמונתו של עצבר באתר אמאזון

אבינועם עצבה, המוכר בכינוי א.עצבר, הוא טרחן מתמטי כפייתי, פילוסוף, בלשן, סופר, וממציא ישראלי. עצבר התפרסם בקרב קהילת המתמטיקה הישראלית עקב טענותיו השנויות במחלוקת לפיהן גילה טעויות יסודיות בתוצאות ורעיונות מתמטיים מבוססים המקובלים על הקהילה המתמטית. כך למשל, עצבר טוען שפאי אינו מספר קבוע אלא משתנה, ולדבריו חוסר ההכרה בעובדה זו היווה מכשול בפני התפתחות מדעי המתמטיקה והפיזיקה באלפי השנים האחרונות. טענות נוספות שהעלה הן שאין מספרים אי רציונליים פרט למספר 1, וכן כי כוח המשיכה לא קיים[1]. טענותיו של עצבר זוכות להתנגדות חריפה בקרב הקהילה המתמטית והמדעית הישראלית, אשר רבים מחבריה רואים בו טרחן מתמטי כפייתי[2][3].

בשנת 2015 פרסם עצבר ברשת האינטרנט את ספרו "A Brief History of Man's Natural Knowledge", בו מוצגים רעינותיו בתחומי הפילוסופיה, המתמטיקה, הפיזיקה, והבלשנות[4]. לטענתו, הספר מציג תאוריה חדשנית בנוגע לשפה האנושית ולמבנה היקום, החושפת קשר עמוק בין שני הנושאים. הספר מבוסס על רעיונות שלדבריו הוא פיתח במשך שלושים השנים שקדמו פרסום הספר, בניהם רבים שהופיעו במאמרים שפירסם ברשת האינטרנט[5].

עצבר הוא ממציאו של מכשיר מכני בשם "גלובוסואן", הנועד להדגים תופעות בתחום האסטרונומיה. בשנת 1999 רשם בארצות הברית פטנט על המכשיר[6].

כמו כן, עצבר הוא משורר חובב, ושירו "האביב החביב" אף קוריין על ידי הקריין מוטי ברכאן[7].

פועלו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מתמטיקה ופיזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מהפך 137[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010 עצבר פרסם את המאמר "מהפך 137"[1] אשר לטענתו מחולל מהפך בתחומי המתמטיקה, הפיזיקה, והגאומטריה. לדבריו, המהפך המתמטי הוא ההכרה בכך ש"1 הוא המספר האי רציונלי היחידי, וכל שאר המספרים הם רציונליים", המהפך הפיזיקלי הוא בכך ש"מסלולי התנועה הטבעיים של כוכבים, הם מסלולים בורגיים", והמהפך הגאומטרי הוא בזה ש"פאי משתנה ואינו קבוע". המאמר נחתם בתיאור היחוד הקיים, לדעתו של עצבר, במספר 137: "המספר הזה פחות או יותר , או היפוכו המקורב 007.0 או 7.0 אחוז..... מופיע בשלושת התחומים , הפיסיקלי, הגיאומטרי והמתמטי. לעובדת קיומו של נתון זה קשה מאוד לספק הסבר מניח את הדעת, והוא נתון פלאי".

הטור ההרמוני מתכנס ל-137[עריכת קוד מקור | עריכה]

גם כן בשנת 2010, עצבר פרסם בפורום הבלוג 'לא מדויק' את הטענה שהטור ההרמוני מתכנס, והעלה את ההשערה שהוא מתכנס למספר 137. במסגרת אותו דיון אמר את משפטו הידוע:

"כל דעכן דועך אל האפס,יש דעכן הדועך אל האפס במספר דעיכה קבוע

ויש דעכן הדועך אל האפס במספר דעיכה משתנה

ואיזה הבדל עקרוני יכול להיות בינהם ? "[2]

שיטה חדשנית למציאת שלשות פיתגוריות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2014 עצבר פרסם בתגובה לבלוג 'לא מדויק' שיטה שלפי דבריו מאפשרת ליצור באופן שיטתי את כלל השלשות הפיתגוריות, בעיה אשר לטענת עצבר טרם נפתרה עד אותו מועד. מתמטיקאים קונבנציונליים שגלשו בבלוג חלקו עליו וטענו שזו בעיה פתורה מזה אלפי שנים[8][9].

היקום העצברי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במסגרת המגנום אופוס שלו, "A Brief History of Man's Natural Knowledge", עצבר מציג את תגליותיו בתחום הפיזיקה, בהן מודל חדש לגמרי עבור היקום:

"יש יקום פלאי ומפתיע, הבא אחרי היקומים של ניוטון ואיינשטיין.

המושגים הבסיסיים ביקום הניוטוני הם חומר וכוח.

המושגים הבסיסיים ביקום האיינשטני הם חומר ואנרגיה.

המושגים הבסיסיים ביקום העצברי הם זמן פסיבי ואנרגיה".[5]

פילוסופיה ובלשנות[עריכת קוד מקור | עריכה]


המצאותיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הגלובוסואן כפי שהוצג ע"י עצבר בסרטון הדגמה

עצבר הוא ממציאו של מכשיר מכני הקרוי "גלובוסואן" אשר, לדבריו, מאפשר להדגים "מגוון תופעות הקשורות לתנועתו של כדור הארץ סביב השמש". בשנת 1999 עצבר רשם בארצות הברית פטנט על המכשיר[6]. על המצאתו אמר עצבר:

"הגלובוסאן הוא מכשיר המציג את תנועת כדור הארץ, סביב "שמש נחה". כאשר השמש "נחה" מסלול תנועת כדור הארץ יתואר כמסלול עגול במישור. אבל השמש אינה נחה, וכל כוכב ביקום נמצא בתנועה מתמדת. על כן, התיאור של כדור ארץ נע במסלול מעגלי מישורי סביב השמש, אינו נכון... אפשר לשדרג את הגלובוסאן, והוא יוכל להציג את תנועת כדור הארץ, סביב "שמש נעה" "אין ספק שהצופים בגלובוסאן המשודרג, יתרשמו מאוד מהמיצג של כדור ארץ נע בתוך צינור שקוף, והוא עוקב אחרי המסלול הבורגי, המצויר על היקף הצינור. מיצג כזה לא הוצג מעולם[10]."

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]