משתמש:Yiftaa/ניסוי בעיצוב/מבוא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ציור היא סוגה באומנות פלסטית שמשמשת את בני האדם עוד מימי קדם על מנת להעביר רגשות, מראות, חוויות או סיפורים ללא שימוש במילים. הציור מאופיין בשימוש בצבעים על משטח מוצק, לרוב ישר. הציור חולש על קשת רחבה מאוד של סגנונות, צורות, שיטות וטכניקות שמטרתן לציין או להעביר תכנים. המדיום נעשה לרוב תוך שימוש במברשות, אך גם סכינים, ספוגים ומברשות אוויר.

באמנות גם הפעולה וגם התוצר הסופי נקראים שניהם ציור. ציורים יכולים להועבר על כל משטח מוצק, כולל קירות, נייר, בד, עץ, זכוכית, כלי חרס, עלים, מתכות ועוד מגוון רחב של כלים. בציור לרוב מתמשים בצבעי מים, שמן ודיו, אך ז'אנרים שונים בציור משתמשים גם בחול, חימר, טיח, פחם ועוד.

הציור הוא אחת הסוגות החשובות והמשמעותיות ביותר באמנות, וכולל טכניקות ושיטות רבות בהן רישום, קומפוזיציה, מחווה גופנית, סיפר, הפשטה, סוריאליזם, קוביזם, קרטון ועוד. ציורים יכולים להיות ייצוגיים וריאליסטים (כמו ציורי טבע דומם, ציורי נוף או דיוקנאות המעבירים את הקיים כפי שהוא) אך גם מופשטים, אקספרסיוניסטים, ביקורתיים או מופשטים עד כדי תיאור מינימלי של המציאות כפי שהיא.

הציור מלווה את האנושות מאז שחר ההיסטוריה. ציורים הופיעו עוד בתקופת האדם הקדמון כציורי קיר, והמשיכו במקביל להתפתחות ההסיטורית, כמו ציורים כל כלי חרס מיוון העתיקה, ציורים של סצינות תנ"כיות על תקרת הקפלה הסיסטינית וקטעים מחייו של בודהה.

לערך המלא