נאדיה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נאדיה
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של גלילה רון-פדר
בימוי אמנון רובינשטיין
הופק בידי אהוד בן ש"ך
תסריט איתן גרין, גלילה רון-פדר, אמנון רובינשטיין
עריכה דוד טור
שחקנים ראשיים חנה אזולאי הספרי
יובל בנאי
מאיר בנאי
אוסי הלל
רי רוזנפלד
מוזיקה יוני רכטר
צילום אילן רוזנברג
מדינה ישראלישראל ישראל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 9 במאי 1986
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט עברית
ערבית
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאדיה הוא סרט קולנוע ישראלי משנת 1986 בבימויו של אמנון רובינשטיין, עם חנה אזולאי הספרי[1], יובל בנאי, מאיר בנאי, אוסי הלל ורי רוזנפלד בתפקידים הראשיים.

התסריט נכתב על ידי איתן גרין בהשתתפות גלילה רון-פדר ואמנון רובינשטיין והוא מבוסס על רב המכר "נאדיה" של גלילה רון פדר משנת 1985[2], אך עם שינויים מהסיפור המקורי.

העלילה היא על נערה ערביה בת 16 מכפר ערבי במשולש שחלומה הוא להיות רופאה, וכדי להגדיל את סיכוייה להתקבל לאוניברסיטה היא נרשמת בעידוד אביה לפנימייה תיכונית יהודית. המפגש בינה לבין התלמידים היהודים טעון במצבים רגישים, מביכים וכואבים על רקע מוצאה.

הסרט צולם בכפר הירוק, מייסר וכפר קרע.

יוני רכטר הלחין את פסקול הסרט. מאיר בנאי מבצע בסרט את שירו "חלומות אחרים", וגידי גוב מבצע בסיום הסרט ברקע את השיר "שוב נפגשים" למילים של עלי מוהר.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאדיה (חנה אזולאי הספרי) היא נערה בת 16 מהכפר הערבי מייסר החולמת להיות רופאה כמו בת דודתה נאג'לה (סלווה נקארה) שעובדת כרופאה בכפר. כדי להגדיל את סיכוייה להתקבל לאוניברסיטה מחליטה נאדיה להמשיך את לימודיה בפנימייה יהודית למרות התנגדות חבריה בכפר. אביה עלי (יוסף אבו ורדה) תומך בהחלטתה אף על פי שיודע שלא יהיה לה קל בפנימייה.

חברותיה של נאדיה לחדר בפנימייה הן נורית (אוסי הלל) ותמי (רי רוזנפלד), ומדריך הכיתה בה הן לומדות הוא אודי (מאיר סוויסה). שני התלמידים הבולטים בכיתתה של נאדיה הם רונן (יובל בנאי) ודני (מאיר בנאי). רונן מנסה להתחיל עם נאדיה על אף שהוא חבר של תמי ולמורת רוחה, אך נאדיה דוחה אותו.

דני גונב רכב ומזמין את רונן, נורית, ותמי לנסיעה והם נתפסים לפני שהמשטרה מגלה זאת, והמנהל (יהודה אפרוני) מזהיר אותם כי הם נשארים בפנימייה על תנאי.

קבוצה של "שמיניסטים" תופסים את תלמיד כיתתה של נאדיה שנקרא עודד (צביקה כרמון), מתעללים בו וגוזרים את שערותיו באופן משפיל, ורונן ודני מתכננים בהם נקמה. תלמידי כיתתה של נאדיה חודרים למגורי השמיניסטים, מבריחים אותם החוצה למלכודת של דני ורונן ששוטפים אותם בזרמי מים מצינורות, ועקב כך מתחוללת מהומה בפנימייה והמנהל מזמן את רונן ודני ומורה להם לארוז את מזוודותיהם ולעזוב את הפנימייה, ואז מתחולל מרד וכל תלמידי כיתתה של נאדיה מתייצבים עם המזוודות לשם הזדהות חוץ מנאדיה שתחילה מהססת אך לבסוף מצטרפת אליהם, והמנהל נכנע ומחזיר את רונן ודני.

נאדיה חוזרת לכפר ונפגשת עם חברי מועצת התלמידים בבית ספרה שמקבלים אותה בקרירות ובביקורת. היא מצליחה לשכנע את אחיה ג'אמל (קמאל שאפיק מלאק) ואת חברה מבית הספר בכפר עבד (ריפעת חארב) לארגן תחרות כדורגל עם תלמידי הפנימייה, ולשם כך עודד מארגן קבוצת כדורגל בפנימייה ומאמן אותה ונקבע תאריך לתחרות, אך לפתע מתרחש פיגוע תופת בחדרה בו נהרגים חמישה אנשים ונפצעים עשרות, ובשל כך התלמידים משמיעים קריאות נגד הערבים ונאדיה יודעת כי זה מכוון כלפיה, והיא מחליטה לעזוב את הפנימייה ולחזור לכפרה.

במגרש הכדורגל מחכים השחקנים הערבים לתלמידי הפנימייה שבטוחים שלא יגיעו, וגם נאדיה מיואשת ומתחילה לעזוב אך לפתע מגיע האוטובוס עם תלמידי הפנימייה וחיוך גדול מופיע על פניה.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
חנה אזולאי הספרי נאדיה
יובל בנאי רונן תלמיד
מאיר בנאי דני תלמיד
יהודה אפרוני מנהל הפנימייה
מאיר סויסה אודי מדריך
אוסי הלל נורית תלמידה
רי רוזנפלד תמי תלמידה
צביקה כרמון עודד תלמיד
רות ליברמן רינת תלמידה
יוסף אבו ורדה עלי אבא של נאדיה
מוסקו אלקלעי מורה לאנגלית
ליביה חכמון איילי מורה לאנגלית
סלווה נקארה נאג'לה רופאת הכפר
ריפעת חארב עבד תלמיד בכפר
קמאל שאפיק מלאק ג'אמל אחיה של נאדיה
עדין עומרי עזיזה חברה של נאדיה בכפר
גסאן עבאס מורה בכפר

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]