סיפורו של ד"ר וואסל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיפורו של ד"ר וואסל
The Story of Dr. Wassell
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של ג'ון הילטון
בימוי ססיל ב. דה-מיל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ססיל ב. דה-מיל
תסריט צ'ארלס בנט, אלן לה מיי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה אן בוצ'נס
שחקנים ראשיים גרי קופר
לאריין דיי
סיניי האסו
דניס אוקפי
קרול ת'רסטון
מוזיקה ויקטור יאנג עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום וקטור מילנר, ויליאם סניידר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה פרמאונט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פרמאונט
הקרנת בכורה 4 ביולי 1944
משך הקרנה 90 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט מלחמה, סרט ביוגרפי, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיפורו של ד"ר וואסלאנגלית: The Story of Dr. Wassell) הוא סרט מלחמה ביוגרפי משנת 1944 בבימויו של ססיל ב. דה-מיל, עם גרי קופר בתפקיד הראשי.

התסריט מבוסס על ספר בשם זה מאת ג'יימס הילטון (אנ'). התסריט והסרט מבוססים על סיפורו האמיתי של ד"ר קורידון וואסל (אנ') ששירת כרופא בצי ארצות הברית במלחמת העולם השנייה, הצליח לפנות פצועים מג'אווה לאוסטרליה ועוטר על כך בצלב הצי.

הצילומים נערכו במקסיקו והסרט היה מועמד לפרס אוסקר לאפקטים הטובים ביותר.

ססיל ב. דה-מיל מופיע בקדימון לסרט כשהוא מאזין לנאומו של הנשיא פרנקלין דלנו רוזוולט על פעלו של ד"ר וואסל ומספר לצופים כי מיד לאחר ששמע את הנאום הוא החליט להפיק את הסרט. ההפקה ארכה 15 חודשים והסרט יצא לאקרנים ב-1944. זה סרט תעמולה לצבא ארצות הברית ובפסקול מושמעים המנון ארצות הברית והמנון צי ארצות הברית לאורך כל הסרט.

העלילה מתפתחת בפלשבקים ומספרת את סיפורו של ד"ר וואסל עוד לפני שגויס לצי ארצות הברית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרץ 1942, היפנים פולשים לאיי הודו המזרחיים ההולנדיים. הסיירת האמריקאית מארבלהד מביאה חיילים פצועים לנמל בג'אווה שם מחכה להם רכבת בית חולים בפיקודו של ד"ר קורידום "קורי" וואסל (גרי קופר). בסיוע האחיות בטינה (סיניי האסו) וטרימרטיני (קרול ת'רנסטון) הוא מטפל בפצועים והם מועלים לרכבת שמסיעה אותם לבית חולים במעבה הג'ונגל.

בן הפצועים נמצא גם פינג (פיליפ אן) שעבד עם וואסל בסין והוא מספר לפצועים על הרופא.

ד"ר וואסל היה רופא כפרי בארקנסו שטיפל באיכרים עניים ששלמו לו בחזירים. יום אחד הוא ראה מודעה שדרושים רופאים מתנדבים למיסיון בסין. במודעה הייתה גם תמונה של אחות יפה. וואסל מגיע לכפר על גדת היאנג צה ופוגש בבחורה שראה במודעה והיא מציגה עצמה בשם מדלין (לאריין דיי). וואסל מתאהב בה ומתחיל בעזרתה לחקור מחלה טפילית שמפילה חללים רבים באוכלוסייה הכפרית. היריב שלו הוא ד"ר וויין שמתמנה לראש המחקר וואסל נשלח לכפר מרוחק. הוא מצליח להוכיח שמפיצי המחלה הם חלזונות אך מתבשר שד"ר ווין גילה זאת לפניו ומוכרז כגיבור. וואסל המיואש מתפטר מהמיסיון ומתגייס לצי ארצות הברית.

בית החולים בג'ונגל מופצץ ונפגע קשות ופינג נהרג. וואסל מפנה את הפצועים לנמל לאונייה פקוס (אנ') אך מתברר לו שרק אלה שמסוגלים לצעוד יפונו. הוא מחליט להישאר עם 12 פצועים קשה וחוזר אתם לבית החולים ההרוס. פקוס הוטבעה על ידי מטוסים יפניים ורוב אנשיה טבעו. מדלין הייתה עליה אך ניצלה.

הפצועים מיואשים ומחכים לנפילתם בידי היפנים אך ד"ר וואסל מצליח לאתר שיירה אמריקאית בדרך לנמל ומשכנע אותם לצרף את הפצועים. השיירה מותקפת מהאוויר וג'יפ אחד נפגע קשות. הפצוע "הופקי" (דניס אוקפי) והאחות טרימרטיני נשארים בחיים וממתינים ליפנים.

שאר הפצועים מגיעים לנמל שם נמצאת הספינה "ג'אנסן" שהיא האחרונה המפליגה לאוסטרליה. המפקד ההולנדי אוסר עליו להעלות את הפצועים אך הוא מפר את הפקודה, מוצא סירת מנוע, מעמיס עליה את הפצועים ומגניב אותם לספינה למרות מחאותיו של הקברניט. הספינה מותקפת על ידי מטוסי יפנים אך מצליחה להגיע לאוסטרליה בשלום.

וואסל נקרא למפקדה והוא חושב שהוא מוזמן למשפט צבאי על הפרת פקודה אך בהיכנסו למפקדה הוא שומע את נאומו של הנשיא רוזוולט המשבח אותו על החלטתו.

לבסוף מקבל ד"ר וואסל את צלב הצי כשפצועיו ומדלין נוכחים בטקס.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
גרי קופר ד"ר וואסל
לאריין דיי מדלין אחות
סיניי האסו בטינה אחות
דניס אוקפי בנג'מין "הופקי" הופקינס פצוע
קרול ת'רסטון טרימרטיני אחות
אליוט רייד ויליאם "אנדי" אנדרסון פצוע
פיליפ אן פינג פצוע
סטנלי רידג' קומנדר ביל גוגינס פצוע

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיפורו של ד"ר וואסל בוויקישיתוף