עולם אחר (משחק וידאו)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עולם אחר
Another World
כללי
תאריך הוצאה 1991
סוגה משחק פעולה ממוחשב, משחק פלטפורמה
פיתוח Delphine Software International, Éric Chahi עריכת הנתון בוויקינתונים
הוצאה לאור U.S. Gold עריכת הנתון בוויקינתונים
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית, קוריאנית, סינית מפושטת, פולנית, פורטוגזית, רוסית, פורטוגזית ברזילאית, איטלקית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, טורקית עריכת הנתון בוויקינתונים
עיצוב אריק צ'אהי
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות 3DO, Sega CD, Windows Phone, סימביאן, Mac OS Classic, iOS, אנדרואיד, נינטנדו סוויץ', לינוקס, Super Nintendo Entertainment System, אטארי יגואר, DOS, Microsoft Windows, macOS, קומודור אמיגה, אטארי ST, Apple IIGS, סגה מגה דרייב, קומודור 64 עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

Another World (עולם אחר) הוא משחק פעולה-הרפתקאות משנת 1991 שתוכנן על ידי אריק צ'אהי ופורסם על ידי חברת Delphine Software. עלילת המשחק מתמקדת בדמותו של לסטר, מדען צעיר אשר כתוצאה מניסוי שהשתבש, מוצא את עצמו בעולם זר ומסוכן שבו הוא נאלץ להילחם על הישרדותו.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילום מסך מהשלב הראשון של המשחק

הגיבור של המשחק הוא פיזיקאי צעיר ומבריק בשם לסטר נייט צ'איקין. בתחילת המשחק מגיע לסטר למעבדה שלו בפרארי 288 GTO במהלך סופת רעמים וממשיך לעבוד על הניסוי שלו באמצעות מאיץ חלקיקים בניסיון להבין מה קרה בדיוק כאשר היקום נוצר. מיד לפני שהחלקיקים מגיעים ליעדם המיועד, ברק פוגע במעבדה וגורם להתמזגות חלקיקים בלתי צפויה ולפיצוץ הפותח חור בזמן ובמרחב אשר שולח את לסטר אל כוכב לכת צחיח.

לאחר שלסטר מצליח להתחמק ממספר יצורי פרא מסוכנים לסטר נלכד על ידי גזע של חייזרים דמויי אנוש אשר לוקחים אותו עימם למתקן כליאה תת-קרקעי. לסטר בורח משם בהמשך יחד עם שבוי המכונה "באדי" ויחד הם עוברים דרך סדרת אזורים מסוכנים, נלחמים בחייזרים ויצורים פרא תוך פתרון חידות רבות. לסטר ובאדי מצליחים לבסוף לברוח ממתקן הכליאה. בשיאו של המשחק, לסטר נפצע קשה על ידי אחד החייזרים, אך בעזרתו של באדי הוא מצליח להרוג את התוקף ולהימלט. לאחר שהוא מגיע לראש מגדל, לסטר מתמוטט, אך באדי מרים אותו והשניים נמלטים על יצור דמוי דרקון, וטסים יחד אל האופק.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עולם אחר הוא משחק פלטפורמה כאשר השחקן מסוגל לשלוט בדמות הראשית באמצעות המקלדת, הג'ויסטיק או הגיים פאד על מנת לגרום לגיבור לרוץ, לקפוץ, לתקוף ולבצע אף פעולות מסוימות אחרות במצבים מסוימים, כגון נדנוד כלוב קדימה ואחורה. בחלקו הראשון של המשחק, דמותו של לסטר איננה חמושה. הוא מסוגל לבעוט ביצורים קטנים, אך באופן כללי הוא חסר הגנה.

מאוחר יותר במשחק, השחקן משיג אקדח לייזר מאויב שנהרג. לאקדח יש שלוש יכולות: מצב ירי סטנדרטי, היכולת ליצור שדות כוח כדי לחסום ירי מאויבים, וירי רב עוצמה שמסוגל לפרוץ שדות כוח וכמה קירות. לאויבים יש גם את אותן היכולות, המחייבים את השחקן לנצל את שלושת מצבי האקדח ואת הסביבה שבה הוא נמצא על מנת להתגבר עליהם.

לסטר ובאדי לא מסוגלים לשאת פגיעות, ולכן המשחק מסתיים באופן מיידי אם אחד מהם נפגע מקליע או בא במגע עם יצור פרא או מפגע סביבתי כולשהו. עם זאת, המשחק מאפשרים לשחקן לשמור את על המשחק בשלבים שונים על מנת לחזור ולשחק מהנקודה האחרונה בה המשחק נשמר. בכל סצנה נתונה, המשחק לא מספק רמזים לגבי מה שהשחקן צריך לעשות הלאה, אין הסברים על המסך, והדמויות אותם השחקן פוגש מדברים תמיד בשפה זרה ולא מובנת.

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיקה של המשחק נכתבה על ידי ז'אן פרנסואה פרייטס. המוזיקה הושפעה מהפסקול של סרטים שונים ובהם הפסקול של "בחזרה לעתיד". באוגוסט 2017 חברת Black Screen Records הוציאה 18 מהמנגינות של המשחק על תקליט LP.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא משחקים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.