ציידי הצללים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ציידי הצללים
Shadowhunters
פתיח הסדרה
פתיח הסדרה
מבוסס על בני הנפילים של קסנדרה קלייר
סוגה פנטזיה
דרמה
אקשן
פעולה
יוצרים אד דקטר
שחקנים קתרין מקנמרה
דומיניק שרווד
מת'יו דדאריו
אלברטו רוסנדה
אמרוד טוביה
אייזיאה מוסטפא
הארי שום ג'וניור
פסקול "this is the hunt" על ידי מרגרט אקפורד (רואל)
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 55 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק דון קרמודי
דייוויד קורמיקן
אדנן פג'ויק
מרטין מושקוביץ'
מפיקים בפועל אד דקטר
ג'וזף מקגינטי ניקול
מרי ויולה
ג'יי מיילס דייל
רוברט קולזר
מייקל לין
רוברט שיי
מיכאל ראיסז
חברת הפקה Constantin Film
Wonderland Sound and Vision
Unique Features
Carteret St. Productions
Freeform Original Productions
הפצה ABC, נטפליקס, הולו עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים טורונטו
אונטריו
קנדה
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה בן דקטר
אורך פרק 40–61 דקות
שידור
רשת שידור Freeform
רשת שידור בישראל נטפליקס
פורמט (תמונה) 16:9 HDTV
פורמט (קול) Dolby SR
תקופת שידור מקורית 12 בינואר 20166 במאי 2019
תקופת שידור בישראל 12 בינואר 20167 במאי 2019
קישורים חיצוניים
http://freeform.go.com/shows/shadowhunters
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ציידי הצלליםאנגלית: Shadowhunters) היא סדרת טלוויזיה אמריקאית המבוססת על סדרת "בני הנפילים" מאת קסנדרה קלייר. הסדרה מסמלת את הפעם השנייה בה מנסים לסגל את הרומנים בסדרה אל המסך, זאת לאחר שהפרויקט הקודם נכשל בקופות. הסדרה אושרה ב-30 במרץ 2015,[1] ופרק הבכורה שודר ב-12 בינואר 2016. העונה השנייה עלתה לשידור ב-2 בינואר 2017, והסתיימה ב-14 באוגוסט 2017. המחצית הראשונה של העונה השלישית עלתה לשידור ב-20 במרץ 2018, ומחציתה השני עלה לשידור בפברואר 2019 ופרק הסיום של הסדרה שודר ב-6 במאי 2019 .

הסדרה זכתה במספר רב של מעמודיות לפרסים, זכתה בפרס אחד של GLADD וארבעה פרסים של Teen Choice Awards.

ביוני 2018, ערוץ "Freeform" החליט לבטל את הסדרה לאחר שלוש עונות.

סקירת העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הולדתה השמונה עשרה, קליירי פריי לומדת כי היא נצר לשושלת של ציידי צללים, צאצאיהם של מלאכים ובני אדם, שתפקידם הוא להגן על בני האנוש מפני השדים המתרוצצים בעולם. באותו הלילה, אימה, ג'וסלין פריי, נחטפת על ידי חברי החוג, בראשותו של בעלה ואביה של קליירי, ולנטיין מורגנשטרן.

במטרה למצוא את אימה, קליירי מצטרפת אל ציידי הצללים, ומגלה כוחות שמעולם לא חלמה עליהם. עד מהרה, קליירי מוצאת את עצמה מסוקרנת מהצייד המסתורי והנרקיסיסטי, ג'ייס וילנד, ובין פיות, מכשפים, ערפדים ואנשי זאב, קליירי נכנסת למסע של גילוי עצמי, ולומדת יותר על עברה ועל מה שעתידה יכול להכיל.[2]

העלילה מסתעפת למלחמות של ציידי הצללים בעולם השדים ביניהם אביה של קליירי ואחיה, הסדרה מסתיימת בהריגת אחיה של קליירי (ג'ונתן), מכיוון שקליירי ביצעה שימוש "לא חוקי" ב"רונות" המלאכים משכיחים ממנה את כל זיכרונתיה בעולם הצללים.

מוטיב בולט בסדרה הוא מערכת היחסים בין "מגנוס ביין" מכשף לבין אלק ליטווד צייד צללים, יחסיהם היו בעליות ומורדות, בפרק האחרון של הסדרה הם מתחתנים.

במהלך כל הסדרה נדונת השאלה האם אנשים מסוגים שונים אשר שרויה ביניהם מלחמות תמידיות (אנשי זאב וערפדים ועוד) יכולים להסתדר ביניהם ואף להתחתן בין אחד לשני.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשי[עריכת קוד מקור | עריכה]

משני[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלן ואן ספראנג - ולנטיין מורגנשטרן
  • מקסים רוי - ג'וסלין פריי/פיירצ'יילד
  • ונסה מאטסוי - דורותיאה "דוט" רולינס
  • ג'ון קור - הודג' סטארקוות'ר
  • דייוויד קסטרו - רפאל סנטיאגו
  • ג'ייד האסונה - מליורן
  • קייטלין ליב - קמיל בלקורט
  • ניקולה קוריאה-דאמונד - מריס לייטווד
  • פאולינו יונס - רוברט לייטווד
  • ג'ק פולטון - מקס לייטווד
  • כריסטינה קוקס - אליין לואיס
  • הולי דבו - רבקה לואיס
  • סטפני בנט - לידיה בראנוול
  • ריימונד אבלאק - ראג'
  • מימי קיוזיק - אימוג'ן הרונדייל
  • ג'ואל לאבל - אלאריק
  • שיילן גארנט - מורין בראון
  • ליסה מרקוס - סוזנה ורגאס
  • ויל טיודור - סבסטיאן ורלאק/ג'ונתן מורגנשטרן (עונה 2)
  • לולה פלנרי - מלכת הפיות (עונה 2–3)
  • אנה הופקינס - לילית (עונה 3-4)
  • ג'ק יאנג - אשמדאי (עונה 3-4)
  • צ'אי האנסן (רומרואן) - ג'ורדן קייל (עונה 3-4)
  • חביאר מוניוז - לורנזו ריי (עונה 3)
  • פרנסואז ייפ - ג'יה פנהאלו (עונה 3)

פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11312 בינואר 20165 באפריל 2016
220102 בינואר 20176 במרץ 2017
105 ביוני 201714 באוגוסט 2017
3221020 במרץ 201815 במאי 2018
1225 בפברואר 20196 במאי 2019

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רשימת פרקי הסדרה
עונה ראשונה
מס' בסדרה מס' בעונה שם הפרק בימוי תסריט תאריך שידור מקורי רייטינג
1 1 "גביע התמותה" ג'וזף מקגינטי ניקול אד דקטר 12 בינואר 2016 1.82
ביום הולדתה השמונה עשרה, אימה של קליירי פריי, ג'וסלין, נחטפת על ידי חברי "החוג". לאחר אירוע זה, קליירי מגלה שהיא נצר לשושלת של ציידי צללים, צאצאיהם של מלאכים ובני אדם, להם תפקיד חשוב בהגנת עולם הצללים מפני השדים. לאחר שקליירי ניצלת על ידי ג'ייס, צייד צללים מסתורי ונרקיסיסטי, קליירי נמצאת על פרשת דרכים מבלי לדעת על מי עליה לסמוך - על סיימון, חברה הטוב מזה שנים, או דווקא על ציידי הצללים - כדי להציל את אימה מולנטיין וחברי "החוג"
2 2 "הירידה אל הגיהנום אינה קלה" מיק גאריס אד דקטר והולי אוברטון 19 בינואר 2016[3] 1.01
"החוג" חזר, ואיתו גם ולנטיין. בזמן שציידי הצללים מחפשים אחרי גביע התמותה, המכון נמצא בכוננות. הודג' מספר לקליירי שג'וסלין הייתה חברה ב"חוג" בעברה. בינתיים, ג'ייס מבין שזיכרותיה המחוקים של קליירי הם הדרך אל גביע התמותה ואל גוסלין. הקבוצה לוקחת את קליירי אל האחים השתקנים, למרות התנגדותו של אלק, שם קליירי מגלה שאביה הוא לא אחר מוולנטיין. בינתיים, לוק מודאג ממקום הימצאה של קליירי, בעוד סיימון נאלץ להשלים עם המציאות החדשה.
3 3 "מסיבה של איש מת" אנדי וולק מרג'ורי דייוויד 26 בינואר 2016 0.98
ציידי הצללים חשים לעזרתו של סיימון, שנחטף על ידי ערפדים בתמורה לגביע התמותה. הקבוצה מאתרת את סיימון במלון "דומורט", שם הוא מוחזק על ידי קמיל בלקורט, סגנה, רפאל סנטיאגו, וחייליהם. בינתיים, ג'ייס ואלק רבים לגבי נאמנותה של קליירי, נוכח העובדה שהיא בתו של ולנטיין. לבסוף, הקבוצה מחלצת את סיימון מהמלון, אך נראה שהוא הופך לערפד, במיוחד לאחר ששתה את דמה של קמיל.
4 4 "מהומות" טאווניה מקירנן מיכאל ראיסז 2 בפברואר 2016 0.96
סיימון רב עם ג'ייס ועוזב את המכון. הקבוצה מפתה את המכשף מגנוס ביין לצאת ממחבואו באמצעות שרשרת יקרה, על מנת לקבל את עזרתו בהחזרת זיכרונותיה של קליירי. מגנוס מודיע שהוא נתן את הזיכרונות של קליירי לשד הזיכרונות. בתור מזון. הקבוצה עוקבת אחריו אל המחבוא, אך שם הם מותקפים בידי חברי "החוג". לאחר מכן, מגנוס מעביר אותם אל מקום מסתור אחר, שם הם מזמנים את שד הזיכרונות. הטקס נכשל לאחר שאלק, החסר ביטחון לגבי רגשותיו אל ג'ייס, עוזב את הקשר, וזאת מפני שהטקס כלל חלוקת זיכרון מאדם אהוב; וקליירי נאלצת להרוג את השד. בינתיים, סיימון סובל מחזיונות על קמיל, ובסופו של דבר, חוזר אל מלון "דומורט".
5 5 "מו שו לדרך" קלי מאקין אנג'ל דין לופז 9 בפברואר 2016 0.95
אם משפחת לייטווד, מריס, מגיעה למכון עם משימה עבור איזבל וג'ייס. אלק מקבל פקודה לשמור על קליירי, אבל זאת האחרונה בורחת אל דירת הלופט שלה, על מנת לאתר את הקופסה של אימה, אך היא וסיימון נחטפים על ידי זאב, למורת רוחו של אלק. קליירי נחקרת על מיקומו של גביע התמותה, תחת איומיו של האלפא להרוג את סיימון. הקבוצה מצליחה לבסוף לאתר את מיקומם, ובעזרתו של בעל ברית לא צפוי - לוק - עוזרים להם להימלט. בנוסף, לוק נהפך לאלפא, לאחר שהרג את האלפא הנוכחי.
6 6 "אנשים ומלאכים" אוז סקוט י. שירין ראזאק 16 בפברואר 2016 0.98
קליירי, ג'ייס וסיימון, מובילים לוק הפצוע אל הדירה של מגנוס, במטרה לקבל את עזרתו. בלחצו של לוק, מגנוס מספר לקליירי על עברם של "החוג" ועל מעורבותה של אימה ב"חוג". בינתיים, רוברט לייטווד מגיע אל המכון, והוא ומריס מטילים על איזבל לתקן את קשרי המסדר עם הפיות. כשאיזבל מודיעה לאלק שהוריהם מתכננים להשיא אותו בעל כורחו, הוא עוזב בזעם את המכון אל הדירה של מגנוס. שם, הוא ומגנוס מצילים את חייו של לוק בעזרת קסם. לוק מודיע לקליירי שיש לה אח בשם ג'ונתן כריסטופר, שנפטר בשרפה שנגרמה על ידי ולנטיין. לאחר שקליירי הופכת את הקופסה לציור, היא מבינה שיש לה יכולות, והיא מבינה סוף סוף היכן נמצא גביע התמותה.
7 7 "מסתורין גדול" ג'יי מיילס דייל פיטר בינסוונגר 23 בפברואר 2016 0.84
קליירי מבינה שהגביע חבוי באחד מקלפי הטארוט שלוק לקח מדירת הלופט שלה. כאשר לוק הולך להשיג את הגביע, הוא נלקח לחקירת רצח כפול על ידי הסוכנים לעניינים פנימיים. בינתיים, הקפטן של לוק נהרגת על ידי שד משנה צורה. בעוד לוק נמצא בחקירה, הקבוצה מתכננת תוכנית להשגת הגביע. כאשר שד המתחזה לג'ייס מנסה לקחת מקליירי את הגביע, קליירי הורגת אותו. לאחר מכן, קליירי וג'ייס האמיתי חולקים נשיקה במכון. בינתיים, התנהגותו המוזרה של סיימון, גורמת למורין ולמשפחתו לחשוש שהוא נמצא על סמים. סיימון חוזר למלון "דומורט" על מנת לקבל תשובות, שם הוא מותקף על ידי קמיל.
8 8 "דם רע" ג'רמיה ס. צ'צ'יק אליסון ריימר 1 במרץ 2016 0.87
רפאל מגיע למכון עם סיימון, לאחר שהותקף על ידי קמיל. הוא מודיע לקליירי שנשמתו של סיימון תהיה לכודה לנצח, אלא אם כן הוא ישתנה עד השקיעה. שליחה מן המסדר, לידיה בראנוול, לוקחת את השליטה במכון לידיה. לידיה מגלה לאלק בטעות שהוריו היו חברים ב"חוג", וזה האחרון מחליט להשיב את כבודה של משפחתו על ידי הצעת נישואין ללידיה. קליירי מחליטה לקבור את סיימון, על מנת שיוכל להשתנות לערפד, אך כשהוא יוצא מהקבר, הוא חושב על עצמו כמפלצת.
9 9 "התעלות" ג'יי מילר טובין הולי אוברטון 8 במרץ 2016 0.95
בעקבות התקפתו של השבוק, המכון נמצא בכוננות גבוהה. לידיה עוצרת את מלוריון, בטענה שהוא מעביר מידע לולנטיין על ציידי הצללים. קליירי, ג'ייס ואיזבל מחליטים לקחת את העניינים לידיים, ובעזרתו של מגנוס, הם ממלטים את הגביע מהמכון. מאוחר יותר, קליירי, ג'ייס, סיימון, איזבל, לוק ורפאל משתפים פעולה כדי למנוע את הוצאתו להורג של מלוריון בעיר העצמות. מלוריון מודיע לקליירי שהוא יכול לעזור לה למצוא את אביה, וסיימון משלים עם היותו ערפד
10 10 "עולם הפוך" ג'יי מיילס דייל י. שירין ראזאק 15 במרץ 2016 0.78
מלוריון לוקח את קליירי וג'ייס לאזור הפיות, שם יש פורטל לממד חלופי. מלוריון אומר לקליירי, שהיא תגיע אל ולנטין אם היא תמצא פורטל נוסף בממד החלופי. קליירי מגלה שבאותו הממד, יש שלווה וציידי הצללים חודלים מלהתקיים. בעזרתו של מגנוס, קליירי מוצאת את הפורטל במכון, והיא וג'ייס, שמגיע גם הוא לממד החלופי, צועדים דרכו. כשהם מגיעים אל ולנטיין, הם מגלים שאביו של ג'ייס, שנחשב כמת, מוחזק שם.
11 11 "דם קורא לדם" מאירזי אלמס מרג'ורי דייוויד 22 במרץ 2016 0.78
קליירי, ג'ייס ומייקל וילנד מחפשים עזרה. בזמן שהותו שם, מייקל מגלה את מיקומו החדש של ולנטיין - בית חולים נטוש בלונג איילנד. קליירי, ג'ייס, מייקל ולוק הולכים להציל את ג'וסלין, אך מייקל, שמתגלה כולנטיין בתחפושת, לוקח את גביע התמותה, אך קליירי מגלה לו שהוא מחזיק בעותק של הגביע. לפני שהוא בורח דרך פורטל, ולנטיין חושף בפני קליירי וג'ייס שהם אחים. בינתיים, המשפט של איזבל מתחיל, עם מגנוס כסנגור שלה. לידיה מוחה נגד המשפט, אך האינקוויזיטורית קובעת שאיזבל תגורש מציידי הצללים אם הגביע לא יחזור לרשות המסדר תוך עשרים וארבע שעות. ג'ייס וקליירי מגיעים בזמן עם הגביע, ומבטלים את האישומים נגד איזבל.
12 12 "מאלק" ג'יימס מרשל מיכאל ראיסז 29 במרץ 2016 0.82
אלק נמצא בקונפליקט על רגשותיו למגנוס, נוכח חתונתו הקרבה. איזבל מארגנת עבורו מסיבת רווקים, שם אלק וג'ייס מתפייסים. בינתיים, קליירי, ג'ייס ומגנוס מבקרים את רגנור פל עבור עזרה בהשבתה של ג'וסלין מהתרדמת בה היא שרויה. במקביל, איזבל מזמינה בחשאי את מגנוס לטקס החתונה של אלק. בטקס החתונה, אלק מבין שהוא אינו יכול להינשא ללידיה, ולאחר שהוא מתנצל בפניה, הוא מתקרב אל מגנוס ומנשק אותו מול כל האורחים. מאוחר יותר, מריס מביעה את אכזבתה מאלק, בעוד רוברט תומך בו. בינתיים, מגנוס מגלה שהספר הלבן, אותו הם צריכים על מנת להעיר את ג'וסלין, נמצא בחזקתה של קמיל. מוכנה לחזור לאידריס, לידיה אורזת את הגביע, אך היא מותקפת על ידי הודג', שגונב את הגביע בשביל להיפטר מהקללה הכובלת אותו.
13 13 "כוכב הבוקר" ג'יי מיילס דייל פיטר בינסוונגר 5 באפריל 2016 0.76
ציידי הצללים מגלים שהודג' ברח עם הגביע. עם הגביע ברשותו, ולנטיין מתחיל ביצירת צבא ציידי צללים משלו. ג'ייס ואלק צדים את הודג', בעזרתו של לוק. ג'ייס מוצא אותו, ועד מהרה מתפתח קרב, בו ג'ייס כורת את ידו של הודג'. לאחר מכן, ג'ייס רודף אחרי ולנטיין עצמו. בינתיים, איזבל, קליירי וסיימון מגיעים אל מלון "דומורט" על מנת לבקש מקמיל את הספר הלבן. לאחר מאבק, השלושה מכניעים את קמיל, והרביעייה הולכת אל הדירה של מגנוס. בהתאם לדרישתה של קמיל, מגנוס מנסח חוזה המעיד שסיימון ביקש להשתנות לערפד. בדירתה של קמיל, הקבוצה מוצאת את הספר הלבן, אך נופלים למארב בידי חברי "החוג". ג'ייס מגיע להלחם בולנטיין, אך בסופו של דבר, מצטרף אליו על מנת להגן על חבריו. במכון, הקבוצה ההרוסה מעירה את ג'וסלין, שמתאחדת עם בתה ולוק.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2010, חברת "Screen Gems" הודיעו כי הם החלו בהפקת עיבוד קולנועי לספר בני הנפילים: עיר של עצמות, בתקווה להתחיל זיכיון קולנועי חדש לסדרת בני הנפילים.[4] ההפקה של "בני הנפילים: עיר של אפר", הייתה אמורה להתחיל בספטמבר, 2013, אך לאחר הכישלון הקולנועי של הסרט הראשון, ההפקה עוכבה עד לשנת 2014, ולאחר מכן גם בוטלה.[5]

ב-12 באוקטובר 2014, אושר שזיכיון סדרת בני הנפילים תחזור למסכים, הפעם כסדרת טלוויזיה.[6][7] בריאיון עם "Hollywood Reporter", מרטין מושקוביץ' טען כי עיבוד הזיכיון לסדרת טלוויזיה זהו הדבר ההגיוני ביותר לעשות, וזאת מפני שהיו כל כך הרבה אירועים מהספר שנאלצו להשמיט בסרט, ואילו בסדרה, יתאפשר להעמיק ולחקור עוד ועוד מעולם הצללים ביותר פרטניות ועומק.[6][8] אם סדרת הטלוויזיה תוכיח את עצמה, המפיקים יקוו להתאים את שאר הרומנים בזיכיון אל הסדרה.[6] בפברואר 2015, קסנדרה קלייר הודיעה בטוויטר כי הסדרה תיקרא "ציידי הצללים" ולא "בני הנפילים".[9] במרץ 2016, אושר שהסדרה תחזור לעונה שנייה, אשר תכלול הפעם 20 פרקים.[10][11]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בטוויטר, קסנדרה קלייר הודיעה כי היא לא תהיה חלק מהצוות שיקבל את החלטות הליהוק, ועוד הוסיפה שהיא לא תצפה ששחקנים מהסרט המקורי יחזרו לגלם את אותן הדמויות שגילמו. ב-20 באפריל 2015, דומיניק שרווד הוכרז בתור חבר צוות השחקנים הראשון של הסדרה כג'ייס וילנד.[12] ב-2 במאי 2015, אמרוד טוביה ואלברטו רוסנדה לוהקו כאיזבל לייטווד וכסיימון לואיס, בהתאמה.[13] ב-6 במאי, קתרין מקנמרה לוהקה כקליירי פריי,[14] וימיים לאחר מכן, ב-8 במאי, מת'יו דאדאריו ואייזאיה מוסטאפה לוהקו כאלק לייטווד ולוק גראווי בהתאמה.[15] מאוחר יותר, הארי שום ג'וניור ואלן ואן ספראנג הצטרפו לצוות השחקנים כמגנוס ביין וולנטיין מורגנשטיין.[16] ב-18 במאי, מקסים רוי לוהקה לדמותה של ג'וסלין פריי.[17]

ב-28 במאי, ג'ון קור לוהק לדמותו של הודג' סטארקוויתר, צייד צללים וחבר לשעבר ב"חוג".[18] דייוויד קסטרו לוהק לדמותו של רפאל סנטיאגו.[19] ב-9 ביוני, ליסה מרקוס לוהקה לדמותה של קפטן ורגאס, דמות חדשה שנוצרה עבור הסדרה על ידי אד דקטר. ב-8 באוגוסט, סטפני בנט לוהקה לדמותה של לידיה בראנוול, גם היא דמות חדשה שנוצרה עבור הסדרה.[20]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי תחילת הסדרה התקיימו בטורונטו, קנדה ב-25 במאי 2015.[21] אוניברסיטת "טורונטו סקרבורו" שימשה לצילומי תחנת המשטרה בה לוק עובד.[22]

פסקול[עריכת קוד מקור | עריכה]

פסקול הסדרה הולחן בידי המלחין בן דקטר.[23] נעימת הפתיחה המופיעה בפרקים השבועיים, "This Is The Hunt", נכתב עבור הסדרה על ידי ג'ף באומן ומרי אקפורד ומבוצע על ידי רואל.[24] שירים אחרים של רואל מובלטים בין הפרקים השונים, כולל השיר שפתח את הפרק הראשון, "Monsters".[25]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרק הבכורה של הסדרה שודר ב-12 בינואר 2016, ברשת השידור "Freeform".[26] הפרק השני, "הירידה אל הגיהנום אינה קלה" הופץ באינטרנט באותו היום בעקבות בכורת הפרק הראשון.[3] בדצמבר 2015, רשת נטפליקס רכשו זכויות על הסדרה מחוץ לארצות הברית, והפרקים ברשת שודרו יום לאחר הפרק המקורי בארצות הברית.[27]

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה לקבלת ביקורות מעורבות מצד המבקרים. באתר "Metacritic", הסדרה מחזיקה בציון של 45/100, בהתבסס על 9 תגובות ביקורתיות, דבר המציין "ביקורות מעורבות או ממוצעות".[28] ב-"Rotten Tomatoes", הסדרה מחזיקה בדירוג של 44%, בהתבסס על 25 ביקורות, שהדירוג הממוצע שלהם הוא 5.8/10. קונצנזוס המבקרים קבע כי "הסדרה מתגאה בריגושים הוויזואליים שהיא מספקת, ויש לה פוטנציאל עשיר, אך זה לא מספיק על מנת להתעלות מהטיפשות העצמית שלה והמגרשים המשעממים והמפותלים".[29] "ניו יורק טיימס" טען ש"לסדרה יש בהחלט נכסים, במיוחד חומר המקור שלה, אך היא תהיה יותר כיפית אם היא תלמד להיות יותר מהפנטזיה שהיא".[30]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ציידי הצללים בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'Mortal Instruments' Drama 'Shadowhunters' Goes Straight to Series at ABC Family, "The Hollywood Reporter", 30 במרץ 2015
  2. ^ ‘Mortal Instruments’ TV series ‘Shadowhunters’ coming to ABC Family, "Los Angeles Times.", 30 במרץ 2015
  3. ^ 1 2 על אף שהפרק הופץ באינטרנט באותו התאריך ביחד עם הפרק הבכורה
  4. ^ Screen Gems Positioning CITY OF BONES as the First Film in a MORTAL INSTRUMENTS Franchise, "collider.com"
  5. ^ ‘Shadowhunters’ Cast & Producers Pledge Faithfulness To Popular Novels – TCA, "Deadline.com"
  6. ^ 1 2 3 Constantin to Produce TV Series Based on ‘Mortal Instruments,’ ‘Resident Evil’ Franchises, "Variety"
  7. ^ בני הנפילים בדרך לטלוויזיה, "הספרייה הפנטסטית"
  8. ^ MIPCOM: 'The Mortal Instruments' to Return as TV Series, "The Hollywood Reporter"
  9. ^ Cassandra Clare Reveals THE MORTAL INSTRUMENTS TV Series Name, "TheFandom.net"
  10. ^ Shadowhunters Season 2! Freeform Picks Up Shadowhunters For A Second Season!, "Shadowhunters TV"
  11. ^ Shadowhunters - Season 2 - Upped to 20 Episodes, "SpoilerTV"
  12. ^ נבחר ג'ייס לסדרת הטלוויזיה "ציידי הצללים", "הספרייה הפנטסטית"
  13. ^ חדשות "ציידי הצללים", "הספרייה הפנטסטית"
  14. ^ והשחקנית שתגלם את קליירי פריי היא…, "הספרייה הפנטסטית"
  15. ^ Shadowhunters Finds Its Alec and Luke, "TVLine"
  16. ^ Shadowhunters Recruits Reign and GleeGrads to Play Valentine and Magnus, "TVLine"
  17. ^ Shadowhunters Adds Canadian Actress Maxim Roy as Clary's Mom Jocelyn, "Tvline"
  18. ^ Shadowhunters Adds Being Human's Jon Cor as Hodge Starkweather, "Tvline"
  19. ^ Shadowhunters Finds Its Raphael, "TVLine"
  20. ^ ABC Family’s ‘Shadowhunters’ Casts Stephanie Bennett as Lydia Branwell (Exclusive), "The Warp"
  21. ^ "In Production in Toronto – As of August 7, 2015", " Toronto.ca. p. 3. Archived (PDF)"
  22. ^ Shadowhunters Filming Locations, "MovieMaps"
  23. ^ Ben Decter to Score ABC Family’s ‘Shadowhunters’, "Film Music Reporter"
  24. ^ "This Is The Hunt" by Ruelle, written by Maggie Eckford and Jeff Bowman, is the epic opening title song for the new and highly anticipated show Shadowhunters on Freeform!", "Razor & Tie on Facebook"
  25. ^ The Music from Episode One: Ruelle, Prototypes, Jess Penner, "Shadowhunters TV"
  26. ^ Sneak Peek At ‘Shadowhunters’: Series Debuts January 12 On ABC Family/Freeform – Update, "Deadline.com"
  27. ^ Netflix Acquires Global Rights To ‘Shadowhunters: Mortal Instruments’, Will Bow Series In January Outside U.S., "Deadline.com"
  28. ^ shadowhunters at "Metacritic"
  29. ^ SHADOWHUNTERS at "Rotten Tomatoes"
  30. ^ Review: ‘Shadowhunters,’ a Teenage Fantasyland Roamed by Demon Killers, "The New York Times"