קוטל הדרקונים (ספר)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קוטל הדרקונים
The Dragonslayer
מידע כללי
מאת ג'ף סמית'
איורים ג'ף סמית'
שפת המקור אנגלית
סוגה פנטזיה
הרפתקאות
מתח
מסתורין
קומדיה
הוצאה
הוצאה ג'ף סמית'
תאריך הוצאה 1997
מספר עמודים 176
הוצאה בעברית
הוצאה כנרת זמורה ביתן
תאריך 2009
מספר עמודים 168
סדרה
ספר קודם עין הסערה
הספר הבא שליט הגבול המזרחי
קישורים חיצוניים
מסת"ב 978-1-888963-00-7
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

(בון) קוטל הדרקוניםאנגלית: The Dragonslayer) הוא ספר קומיקס מאת המחבר והמאייר ג'ף סמית'. הספר יצא באנגלית בשנת 1997 ובעברית בשנת 2009. הספר בעל 168 עמודים, ותורגם בידי אורנה כץ.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלחמה בדרך לכפר[עריכת קוד מקור | עריכה]

לוציוס מכניס את האכלן מקל, וונדל כועס עליו, והוא מחליט לקנות רק אצל סמיילי ובלופר. לוציוס מתעצבן על בלופר על דיבורי הדרקונים, ובלופר מנצח. לפי מה שנראה, סמיילי ובלופר ינצחו בהתערבות. בינתיים, ת'ורן, בון וסבתא-בן עדיין באמצע מסעם לכפר, עד שלסבתא-בן יש את "תחושת הפיכסית" (לפי הסדרה, זהו דבר רב עוצמה המבשר על שמשהו רע עומד לקרות. הפיכסית אף פעם לא טועה) ואז מגיעים העכבראשים. סבתא-בן עדיין עם הפיכסית אך "מרסקת" את העכבראשים, מה שמוביל את קינגדוק, מנהיג העכבראשים, לאותו המקום. הוא דוחף את סבתא-בן ואת בון, שמלאים בדם, ות'ורן, שנשארת על האדמה. בון קורא לדרקון שיבוא לעזור לו, מה שמעיר את סמיילי בפונדק "כף הקלע" ששמע את הצרחות. בלופר מרגיע אותו וסמיילי בטעות פולט על פיקניק-יום-אמצע-הקיץ. למרות שבלופר מגלה, אז עוד צרחות של בון נשמעות, מה שמשתיק אותו. סמיילי, בלופר ולוציוס יוצאים לחפש אחר בון, ת'ורן וסבתא-בן, ואז ונדל מוצא רק דם. קינגדוק כמעט הורג את סבתא-בן, וסבתא-בן ות'ורן נלחמות בו, עד שת'ורן כורתת לו את היד. קינגדוק נופל על הריצפה, מאבד דם בכמויות. בון מגיע וסבתא-בן מספרת לת'ורן ששר הארבה מחפש אותה. העכבראשים מגיעים לראות מה עם קינגדוק, ואז חוזרים להתחבא.

החזרה לכפר[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבתא-בן מספרת שנית על האמת על ת'ורן, עם עוד סודות, ואז ת'ורן בורחת. לפני שגם בון בורח אחריה, סבתא בן מביאה לו חרב וגם מדליון חשוב, שהיא אומרת שיספר ללוציוס על שר הארבה ושהוא יביא לו את המדליון. בון בורח וסבתא-בן בורחת לצד השני. בון ות'ורן מגיעים לפונדק "כך הקלע", ואז פוגשים את ג'ונתן אלוני שאומר להם כי יש בוס חדש לפונדק, ואז בלופר נכנס מולם. שר הארבה מדבר עם מנהיגו, שאומר לו שהוא סומך עליו והם לעולם לא יפרדו. הוא סומך עליו להביא את ת'ורן ולהציל את קינגדוק, וכך עושה שר הארבה. באותה השיחה שר הארבה אומר למנהיגו שצבאות ממלכת פאווה, הצבאות הנגדיות של ממלכת את'יה, הצטרפו אליהם והם יעזרו לעכבראשים במשימות ששר הארבה נותן להם. בינתיים, ב"כף הקלע", בלופר מכניס את ת'ורן ובון. ת'ורן הולכת לאחד החדרים, וישנה. בון הולך לחדר אחר, יפה ועשיר (במובן המילה) במוצרים נפלאים, שם סמיילי, בלופר ובון אוכלים ארוחת ערב. בלופר אומר שיש לו תוכנית איך לצאת לבונוויל חזרה, ובון אומר שהוא רוצה להישאר ולעזור לת'ורן בעמק, ויוצא מהחדר.

העכבראש המסתורי[עריכת קוד מקור | עריכה]

שבון יוצא מהחדר ויורד למטה, גור עכבראשים קטן ולא מזיק (כמו העכבראשים הרגילים) בכלל דוחף אותו לעץ סמוך. ת'ורן חולמת עוד חלום מוזר, הפעם שהיא מלכה גדולה ומכוסה הראש מגיע, מוריד את המכסה, ורואים את הגרסה של סבתא-בן בצעירותה. בון מעיר אותה במהירות ומראה לה את גור העכבראש. ת'ורן מתחרפנת לגמרי ומאיימת להרוג את הגור, בגלל שהעכבראשים הרגו את הוריה. בינתיים, לוציוס, אחרי ימים שהוא לא נראה בכפר, מגיע, ומעירים את בלופר במהרה. בלופר מצווה על סמיילי להביא את חיל המשמר. בלופר יורד ומספר ללוציוס הכל, ושלוציוס מאיים על בלופר במוות, כולם מאיימים על לוציוס, ואז לוציוס משתחחר והולך לישון באסם. בון קורא לסמיילי לאסם, שם גור העכבראש מתחבא. סמיילי מאוד אוהב את הגור ומטפל בו, עד שלוציוס מגיע. העכבראש מתחבא, ובון מראה ללוציוס את כל הדברים של סבתא-בן. בינתיים, שיחה בין אנשי הצוות של הפונדק מתמשכת בכך שיש דרקונים באמת בחוץ, והם שכרו קוטל דרקונים (בלופר) והוא לא עושה כלום, ואם הוא לא עושה, הם יכריחו אותו או שיפסיקו הכל. לוציוס פוגש את ת'ורן והיא מספרת לו הכל. בינתיים, בקצה השני של העמק: צבאות ממלכת פוואה והעכבראשים מקשיבים לחוקים החדשים של שר הארבה, ועושים אחד לאחד.

פיקניק יום אמצע הקיץ[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפיקניק הגיע. כולם מתארגנים לקראתו, כולל בלופר, שיש לו תוכנית מסודרת שהוא קורא לה: "תוכנית-יום-אמצע-הקיץ". בון מביא אוכל לגור העכבראש, ואז, שת'ורן נכנסת, הגור וסמיילי מתחבאים. ת'ורן מתנצלת על התנהגותה, ואז אומרת שהיא חוזרת לחווה, וזורקת את חרבה של סבתא-בן על ריצפת האסם. סמיילי בורח אחרי בון, שמנסה לראות איפה ת'ורן. בינתיים, בלופר עושה את תוכניתו בקדמת הבמה הגדולה המסורתית של הפיקניק, שם הוא אומר שהוא מגן עליהם במיוחד ושהדרקונים (שוב פעם) רעים מאוד. לוציוס מוציא את כל העצבים שלו על בלופר ומאיים שוב עליו, עד שבכמה ממילותיו הוא מודה שדרקונים כן קיימים (הוא תמיד אמר שדרקונים רק בדמיון והם לא אמייתיים, מלאי סיפורי-ילדים). בון, סמיילי וגור העכבראש מבריחים את הגור להרים, ובכך, בורחים מהכפר. בלופר פוגש את טד החרק שאומר לו שבון וסמיילי באסם (בגלל שבלופר רוצה לברוח לבונוויל, הוא רוצה לברוח עם בון וסמיילי והוא לא מוצא אותם אז הוא מחפש אותם ואז הוא מצא את טד ושאל אותו). בלופר הולך לאסם ורואה רק את החרב, אשר משאיר אותה שם, וסוגר את הדלת. מה שבלופר לא ידע שקורה זה שיד של מישהו זר נראה: והוא גונב את החרב.

קטילת הדרקון[עריכת קוד מקור | עריכה]

ת'ורן בורחת ליער ונשכבת שם. כמה אנשים זרים עם כיסויי ראש מסורתיים, (לאחד מהם יש את החרב בידו) עומדים מסביב לת'ורן. החרב נוחת מול ת'ורן, שם היא נכנסת למעגל-רוחות, אשר אז שוב חולמת על הדרקון האדום הגדול ועל המערה המסיתורית (לפי הסדרה, לתופעה זו, שנכנסים למעגל רוחות ואז חולמים, קוראים "השלב" ולכל בן או בת מלוכה בעמק זה קורה בשלב מסוים). ת'ורן מתעוררת בחיים האמייתיים, ויוצאת, עם החרב, לדרן-גארד - מדרגת הדרקון, המקום שממנו כל דרקון יוצא ונכנס. בינתיים, ב"כף הקלע", כולם מתארגנים ליציאת קטילת הדרקון של בלופר. תוכניתו של בלופר הייתה שבזמן שכולם מסתבכים בתפיסת דרקון, הוא יברח לבונוויל. שכבר הם מגיעים לדרן-גארד, שהכל חושך (כבר הגיע הלילה) בלופר אומר לכולם שיעשו בינתיים את קשר-החבלים, ובורח, עד שטד החרק עוצר אותו. בלופר אומר לו את כל תוכניתו, וטד אומר לדרקון האדום הגדול את התוכנית. הדרקון נתפס בחבלים וכולם אומרים זאת לבלופר. הזריחה מתחילה להגיע (בלופר אמר שצריך לקטול דרקון בזריחה) ומביאים לבלופר סכין. רגע לפני שהמעשה הגרוע קורה, ת'ורן עוצרת את בלופר. היא אומרת שהדרקונים הם הטובים בכל הסיפור והאויבים בכל הסיפור הם העכבראשים, וכך מגלה לכל העמק את האמת. הדרקון השתחרר מהחבלים וברח משם, וכל העמק ידע שהם התחילו מלחמה, היום זה כבר לא פעם.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטובים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בני בון - גיבור הסדרה. בן דודם של סמיילי ובלופר בון. מאוהב בת'ורן. בספר הזה בוגר יותר ויודע להבין כל דבר. מגדל עם סמיילי גור עכבראש.
  • סמיילי בון - בן דודם השמח (תמיד) של בלופר ובני בון. תמיד מחזיק סיגריה בפה. אוהב את גור העכבראש שבני בון מצא ומגדל אותו מהספר הזה.
  • בלופריוס ב. בון - בן דודם התחמן של בני וסמיילי בון. בספר זה הצליח לעבוד על תושבי פונדק "כף הקלע" פעם שנייה.
  • ת'ורן הרוואסטאר - בת מלוכה. מגלה בספר זה הרבה יותר דברים וגם מגיעה ל"שלב". בון מאוהב בה.
  • רוז הרוואסטר (סבתא-בן) - סבתה של ת'ורן. יש לה אומץ רב. נעלמת מתחילת הספר הזה ולא רואים אותה עד הספר השישי. גם בת מלוכה. חברה טובה של לוציוס.
  • לוציוס דאון - מנהל פונדק "כף הקלע". חבר טוב של סבתא-בן, וגם מאוהב בה. מתעצבן על בלופר הרבה יותר מהספר הזה ומעלה.
  • הדרקון האדום הגדול - דרקון בצבע אדום העוזר לבון. ת'ורן חולמת עליו עוד פעם חלומות מוזרים.
  • ג'ונתן אלוני - עוזרו של לוציוס בפונדק "כף הקלע".
  • ונדל ויוקליד - שני עוזריו של לוציוס בפונדק "כף הקלע".
  • גור העכבראש - גור עכבראש קטן שסמיילי ובון גידלו מהספר הזה. בסוף הספר בורחים איתו כדי להשיב אותו להרים המזרחיים.

הרעים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קינגדוק - מנהיג העכבראשים. שר הארבה מנהיג אותו. בתחילת הספר נלחם נגד ת'ורן וסבתא-בן, יצא מקרב בלי יד.
  • העכבראשים - שעירים שרודפים אחרי העמק. רודפים אחרי שלושת הבונים בעיקר ועל ת'ורן וסבתא-בן. קינגדוק מנהיג אותם.
  • שר הארבה - הרשע של הסיפור. המנהיג של קינגדוק. בעל כיסוי ראש. מופיע בחלומותיה המוזרים של ת'ורן. מונהג בידי ישות רעה ובלתי נראית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]