קורמורן קמפבל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןקורמורן קמפבל
מושבת קורמורנים ומאחוריהם שחפים אדומי-מקור
מצב שימור
מצב שימור: פגיענכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
מצב שימור: פגיע
פגיע (VU)[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: סולתאים
משפחה: קורמורניים
סוג: קורמורן כחול-עין
מין: קורמורן קמפבל
שם מדעי
Leucocarbo campbelli
פילהול, 1878
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
פוחלץ של הקורמורן

קורמורן קמפבל (שם מדעי: Leucocarbo campbelli) הוא מין של קורמורן מהסוג קורמורן כחול-עין (כשבעבר השתייך לסוג קורמורן) האנדמי לאיי קמפבל שמדרום לניו זילנד בדרום האוקיינוס השקט. מין זה מצוי בסכנת הכחדה בטבע ולפי הרשימה האדומה של IUCN נחשב ל"פגיע".

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קורמורן זה מגיע לאורך 63 ס"מ בממוצע, בעל מוטת כנפיים של 105 ס"מ ומגיע למשקל 1.6 עד 2 ק"ג. הוא בל חזית שחורה ובטן וחזה לבנים בדומה לפינגווין, גרונו שחור אך בעל פס לבן באמצעו ובעל פס לבן על הכנפיים. הוא בעל כפות רגליים ורודות עם קרומי שחייה. המקור אפור וארוך בעל עיקול בקצה ובעל עיניים כחולות ועור פנים כחול סביבם. הקורמורן הוא מעופף מגושם יחסית אך שחיין וצוללן מהיר בים.

הקורמורנים מתרבים לאורך איי קמפבל אך ניזונים לרוב בים הפתוח או קרוב לחוף ויכולים לשחות עד 10 ק"מ מהחוף לכל כיוון. הם צוללים טובים המחפשים טרף לבד או בקבוצות בודדות מדגים, תולעים ימיות ורכיכות. זוג קורמורנים מקנן יחדיו על החופים במושבות של מעל 150 זוגות, לרוב בין מרץ לספטמבר.

מין זה מצוי בסכנת הכחדה אף שגודל האוכלוסייה נאמד ב-8,000 פרטים בוגרים ב-1975. למרות שהמושבות יציבות ואינם נפגעות ביותר עדיין ישנה סכנה עתידים למין עקב בידודם וכמותם הקטנה יחסית. המושבות לא מופרעות מדי מחתולים או חולדות שפלשו לאיים אך הביצים והאפרוחים עדיין נחטפים בידי חמסנים חומים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קורמורן קמפבל בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קורמורן קמפבל באתר הרשימה האדומה של IUCN