קלייב פרנסיס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קלייב פרנסיס
Clive Francis
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 26 ביוני 1946 (בן 77)
איסטבורן, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר אינטרנט
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קלייב פרנסיסאנגלית: Clive Francis; נולד ב-26 ביוני 1946) הוא שחקן תיאטרון, טלוויזיה וקולנוע בריטי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס נולד באיסטבורן שבסאסקס. הוא בנם של השחקן ריימונד פרנסיס ושל השחקנית מרגרט טאונר. אביו שיחק בתפקיד רפ"ק בילוש טום לוקהרט בסדרת הטלוויזיה "No Hiding Place" משנות השישים של המאה העשרים. אמו שיחקה בתפקיד ג'ירה, חברתו של אנאקין סקייווקר, בסרט הקולנוע "מלחמת הכוכבים - פרק 1: אימת הפנטום" בשנת 1999.

קריירת המשחק של קלייב פרנסיס החלה כשהיה בן 16, הוא שיחק על במת התיאטרון, ברדיו ובטלוויזיה ובמידה מועטה גם בסרטי קולנוע.

פרנסיס ידוע גם בזכות היותו קריקטוריסט שהציג במספר תערוכות. קריקטורות שלו הופיעו על כריכת הספר שכתב אלק גינס ובביוגרפיה של ג'ון גילגוד. הוא הוציא לאור ספרים הכוללים את הקריקטורות שלו בהם "There Is Nothing Like a Dane" (המלט) והספר "There Is Nothing Like a Thane" (מקבת').[1]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

בקולנוע הופיע פרנסיס בתפקיד הדייר ג'ו בסרטו של סטנלי קובריק "תפוז מכני" (1971). סרטים נוספים בהם השתתף היו "המפקח קלוזו חוזר" (1968), הקומדיה הבריטית "Girl Stroke Boy" (מ-1971) והסרט "Villain" עם ריצ'רד ברטון מ-1971.

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הופעת הבכורה של פרנסיס בטלוויזיה הייתה בהפקה משנת 1966, עיבוד לרומן "דייוויד קופרפילד" מאת צ'ארלס דיקנס, בתפקיד טומי טרדלס לצידו של איאן מקלן.[2]

לדבריו של פרנסיס התפקיד החשוב הראשון שלו בטלוויזיה היה בשנת 1968 בעיבוד למחזה "Entertaining Mr Sloane"[3] שהועלה בהפקת "ITV Playhouse", ובו הופיע לצדם של שילה הנקוק ואדוארד וודוורד. באתר האינטרנט שלו הוא מציין שהסרט צולם שבוע אחד אחרי שג'ו אורטון (אנ') (המחזאי) נרצח.[4]

ב-1971 גילם פרנסיס את דמותו של וילובי בעיבוד לרומן "תבונה ורגישות" מאת ג'יין אוסטן בהפקת ה-BBC. בשנים 1975 ו-1976 השתתף בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "פולדארק". הוא שיחק בתפקיד פרנסיס פולדארק, בן דודו החלש ובעל החובות של רוס פולדארק (רובין אליס).

בעקבות אביו הוא שיחק בשנת 1974 בעיבוד מחדש לסדרה "Scotland Yard" וגילם את סמל בילוש דקסטר בסדרה "New Scotland Yard". ב-1976 השתתף בעיבוד לטלוויזיה של המחזה "קיסר וקלאופטרה" מאת ג'ורג' ברנרד שו בתפקיד אפולודורוס.

לצדו של לורנס אוליבייה הופיע פרנסיס במחזה "Saturday, Sunday, Monday" במסגרת סדרת המחזות "לורנס אוליבייה מציג" ששודרה ב"גרנדה TV".

ב-1981 גילם פרנסיס חייל רומאי המרגל אטיוס במיני-סדרה "מצדה" של רשת ABC. ב-1984 כיכב פרנסיס כשחקן אורח בפרק "האיש מעוות-השפה" בסדרה "שרלוק הולמס" בתפקיד נוויל סנט קלייר.

הוא כיכב בסדרה הקומית "The 10 Percenters" בסיטקום "The Piglet Files" (שהקריקטורות שלו מלוות את הקרדיטים בפתיחה) ובסדרה "ממאי עד דצמבר" (עם אנטון רוג'רס).

ב-1993 השתתף פרנסיס בסדרה המוזיקלית של דניס פוטר "שפתון על צווארונך" בתפקיד מייג'ור הדג'ס. הוא שיחק בתפקיד אורח בעשרות תוכניות טלוויזיה נוספות בהן "כן, אדוני ראש הממשלה", בתפקיד לוק, שאמור להיות מרגל עבור משרד החוץ, ובשנת 1994, הוא גילם את הדמות הראשית, דומיניק עדן, בסדרה The 10%ers.

ב-2016 גילם פרנסיס את דמותו של לורד סולסברי בסדרת הדרמה של נטפליקס "הכתר".

תיאטרון[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס הופיע לראשונה בווסט אנד במחזה "There's a Girl in My Soup" לצדו של דונלד סינדן.

פרנסיס יוצא באופן קבוע לסיבוב של הופעות יחיד כשהוא מציג את "מזמור חג המולד" לצ'ארלס דיקנס,[5] כמו גם הוא מופיע במחזה "Merely Players" יחד עם סינדן. ב-2007 הוא הופיע בתוכנית יחיד בגרסה שלו ל"מזמור חג המולד" ב"תיאטרון הנסיכה גרייס" במונטה קרלו כחלק מעונת התיאטרון הבריטי במונקו.

בפברואר 2015 גילם את דמותו של פרנק דואל במחזה "84, Charing Cross Road" בהפקה של סאליסברי פלייהאוס.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרנסיס נשוי לשחקנית האנגלייה נטלי אוגל. לבני הזוג יש שני ילדים.

פילמוגרפיה חלקית[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולנוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Macmillan: "There is Nothing Like a Dane!". Accessed 13 February 2013
  2. ^ David Copperfield at the Internet Movie Database
  3. ^ http://www.imdb.com/title/tt0462274/
  4. ^ http://actorclivefrancis.com/television.html
  5. ^ "Town Hall, Birmingham". אורכב מ-המקור ב-2015-12-08.