קמרין מנהיים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קמרין מנהיים
Camryn Manheim
קמרין מנהיים בפסטיבל הסרטים טרייבקה, (2007)
קמרין מנהיים בפסטיבל הסרטים טרייבקה, (2007)
לידה 8 במרץ 1961 (בת 63)
קלאדוול, ניו ג'רזי, ארצות הברית
שם לידה Debra Frances Manheim עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1983 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
פרסים והוקרה פרס אמי
פרס גלובוס הזהב
http://www.camrynmanheim.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

קמרין מנהיים (אנגלית: Camryn Manheim; נולדה ב-8 במרץ 1961) היא שחקנית קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון יהודייה-אמריקאית. זוכת פרס גלובוס הזהב ופרס אמי על תפקידה בתור אלינור פראט בסדרת הטלוויזיה "הפרקליטים".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהיים נולדה בעיירה קלאדוול שבניו ג'רזי וגדלה בעיר פאוריה שבמדינת אילינוי. נולדה בשם דברה פרנסיס מנהיים למשפחה יהודית, אמה סילביה הייתה מורה ואביה ג'רום היה פרופסור למתמטיקה. מנהיים היא בעלת שני תארים אקדמיים, אחד מ"אוניברסיטת קליפורניה, סנטה קרוז" והשני מבית ספר למשחק שב"אוניברסיטת ניו יורק".

קריירת משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

התחילה את דרכה בסרטו של אלן פארקר "הדרך לוולוויל" ובקומדיה הגאה "ג'פרי". ב-1998 שיחקה בתפקיד קולנועי משמעותי ראשון בקומדיה "רומי ומישל – פגישת מחזור", ביחד עם פיליפ סימור הופמן בקומדיה השחורה "אושר" ובסרטו השני של מ. נייט שאמלאן "ער לחלוטין". בשנת 2000 הופיעה בסדרת הפנטזיה המצליחה "הממלכה העשירית" בתפקיד שלגייה. ב-2002 שיחקה בדרמת הפשע הטלוויזיונית של הHBO "פרויקט לארמי". ב-2003 השתתפה בתפקיד קטן בפרודיה "מת לצעוק 3". ב-2005 השתתפה במותחן האימה "מים אפלים" ובדרמה "חיים בלתי גמורים". ב-2007 שיחקה בסרטו של אנתוני הופקינס "סליפסטרים". התפרסמה גם בזכות הופעותייה בסדרת המתח "הלוחשת לרוחות", שם שיחקה בתפקיד דיליה בנקס חברתה של גיבורת הסדרה מלינדה גורדון (ג'ניפר לאב יואיט) שמתקשרת עם רוחות. השתתפה בסדרה החוק של הארייט בעונה הראשונה במספר פרקים שם שיחקה כתובעת פלילית עם השחקנית קתי בייטס.

באוגוסט 2016 שיחקה בסרט המתח "זר דופק בדלת" לצד רוזמונד פייק וראיין פיליפה.

כיום משחקת מפקדת בסדרה חוק וסדר.

הפרקליטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפרקליטים

לאחר תפקידים קטנים במספר סרטים קטנים התפרסמה מנהיים לראשונה בשנת 1997 בה התחילה את תפקידה בן שבע השנים בסדרת הדרמה המשפטית של דייוויד אי קלי "הפרקליטים". על הופעותיה בתפקיד הפרקליטה אלינור פראט קיבלה מנהיים בשנת 1999 את פרס אמי ואת פרס גלובוס הזהב אותו חלקה ביחד עם פיי דאנאוויי.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנהיים היא אם חד הורית לילד שנולד לה בשנת 2001 בנה הוא כוכב דיסני מיילו מנהיים. היא פעילה חברתית ופועלת נמרצות לטובת פמיניזם ולקבלת אנשים שמנים ולהט"ב. מנהיים סיפרה על חייה האישיים והמקצועיים, עם הקשיים שנאלצה להתמודד בדרך להצלחה בספרה "אני שמנה, אז מה!" שיצא לאור בשנת 2000.

פילמוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טלוויזיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא קמרין מנהיים בוויקישיתוף