שיחה:אחמד טיבי/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

האם טיבי תומך בטרור?[עריכת קוד מקור]

הנה העובדות:

  • הוא לא ראה כל בעיה בך שהוא נפגש עם אחדים ממנהיגי "החזית העממית" או "חיזבאלה" שאותם הוא מכנה 'לוחמי חרות'.
  • את גדול הטרוריסטים, ערפאת הוא כינה "אבי האומה הפלשתינאית" ו"איש דגול". יתר על כן, הוא הכריז בעבר כי כל פעולותיו בכנסת מודרכות על פי דעתו של ערפאת.
  • כשהתייחס לפיגוע בו פוצצו אוטובוס ילדים של כפר דרום טען כי מדובר בטעות שכן "זה פוגע באינטרס הפלשתיני", הוא לא טרח לומר שיש בעיה כלשהי בהרג ילדים חפים מפשע.
  • את חיסול מנהיג הטרור אחמד יאסין על ידי צה"ל כינה "פשע מלחמה".

עכשיו אימרו אתם, הוא תומך הטרור או שלא? אריה א 01:54, 22 יולי 2005 (UTC)

כנראה שכמו הכוחות המזוינים של ארצות הברית, נראה שאתה מוכן ללחימה בארבע חזיתות בו זמנית. הערך זקוק לאיזון אחרי העריכה שלי, ובכל מקרה הוא היה זקוק לתוספת. זאת בטח לא הבעיה. הבעיה הייתה להתחיל לכתוב שקרים ולכתוב שאחמד טיבי תומך בטרור זה שקר. גילוי נאות: אני לא פעיל חד"ש ומעולם לא הייתי, מעבר לכך אני גם לא מתכוון להצביע להם באף בחירות שיתקיימו בזמן תקופת חיי ודעותי רחוקות מאוד משל ד"ר טיבי. but none the less, את טענות הימין נגד מחאות השמאל הלא ציוני אין להפנות כלפי ערך של ח"כ ערבי "פשוט" אחד. צ'סשיחה 02:08, 22 יולי 2005 (UTC)
א. אינני מבין, הדברים שציינתי לעיל אינם תמיכה בטרור?
ב. אני נלחם רק בחזיתות שאתה פותח
ג. לא האשמתי אותך בעמדה כלשהי, כיוון שאין לי מושג מהי, רק שלעניות דעתי העובדות הברורות שהצגתי למעלה) הן שהוא כן תומך בטרור.
ד. אני מוכן אפילו להסכים שהנוסח המקורי דורש שינויים 0שלא היה לי כח לעשותם), אך לכתוב בודאות שהוא מתנגד לטרור זה ודאי שקר. אריה א 07:52, 22 יולי 2005 (UTC)

ועוד משהו, מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בין "ההתקוממות הפלסטינית כנגד הכיבוש" ובין טרור, בהתחשב בצורת ה"התקוממות"? אריה א 08:00, 22 יולי 2005 (UTC)

תרסן קצת את הלהט התעמולני שלך. מאמרים מוטים בבירור לא יביאו את הציבור להכיר את האמת כפי שאתה מבין אותה, אלא להתייחס בזלזול לוויקיפדיה. שש"ז 09:42, 22 יולי 2005 (UTC)
אחמד טיבי לא תומך בטרור, אני עוקב אחרי דבריו מס' שנים (ככה זה כשהוא נדבק לרשימה שלך) לא שמעתי, מעודי, את טיבי קורא קריאה בעד טרור, להפך מכך! טיבי נאם נאומים בכנסת (שאותם שמעתי) שבהם הוא אומר שהטרור לא רק פוגע במאבק הפלסטיני הוא לא מוסרי!--בברכה, שהשיחה 09:09, 15 יוני 2006 (IDT)

תחת הערך "השקפות", הוספתי פסקה הנוגעת להצהרה בעייתית שלו מהעצרת לציון 42 שנה לפת"ח, בה הוא הצהיר שהוא "גאה שהשהידים והאסירים הראשונים באו בפת"ח"..בתור הצהרה המעלה טענות נגד כנות הצהרותיו בנושא התנגדות לטרור.. (הוספתי את המקור, כתבה המתארת את העצרת ב"הארץ") אני לא מרבה לערוך בויקיפדיה, כך שאם יש לערוך תיקונים בפסקה - אין לי בעיה. אבל מה שחשוב בעיני שזה ישאר במתכונת זו או אחרת, טיבי מרבה ללכת על הקוו בין תמיכה בטרור לבין תמיכה בפלסטינים.. והיו פעמים שהוא דרך וחצה את הקוו לעבר תמיכה בטרור. וזה חבל שעד היום, תחת הערך על השקפותיו התעלמו מכך לחלוטין..וזה נראה לי חשוב שבערך הויקיפדי על הנושא.. גם זה יאמר.

לא הבנתי מה השאלה... התשובה מופיעה במפורש בויקיפדיה: כתוב במפורש שהוא היה יועצו של יאסר ערפאת, ובערך יאסר ערפאת כתוב שערפאת הוא גדול הטרוריסטים שקמו נגד מדינת ישראל ולחמו בה בעיקר בעזרת טרור, אך גם בעזרת הערמות של שלום-שווא. אז כן כתוב אחיקם ק - שיחה 15:23, 19 ביוני 2013 (IDT)

רופא נשים[עריכת קוד מקור]

אחמד טיבי למד רפואת נשים אך לא סיים לימודיו. כמדומני הוא סיים לימודי רפואה כללית ולכן קיבל תואר "דוקטור" אך אינו רופא נשים מוסמך. הוא עסק בעבר ברפואת נשים אך בניגוד לחוק והפסיק את עיסוקו כאשר פצח בקריירה פוליטית.

אשמח אם בעל מידע עדכני ואמין יותר יתקן אותי. -*- עמבה -*- 15:59, 22 יולי 2005 (UTC)

הקישור הזה נראה לי [1] שאכן מאשר את הדברים, הוא אומר שהוא התחיל בהתמחות ויותר לא מזכיר את העניין. אני מניח שכל האזכורים בתקשורת לפרקטיקה שלו כגינקולוג יכולים להסתדר עם ההתמחות (וכן עם עיסוק בניגוד לחוק בתחום זה - אם כי אין בעיה להיות רופא כללי של נשים..). בכל אופן, לאור הנתונים האלה אני חושב שהתיקון הראוי של הערך יהיה ציון היותו רופא ותו לא. יחסיות האמת 19:28, 6 בינואר 2007 (IST)
גם אני שמעתי את זה מרופא, מסתבר שלפי החוק רופא כללי יכול לקרוא לעצמו רופא נשים אך אסור לו להציג עצמו כרופא מומחה לנשים. Assafn שיחה 19:50, 18 ביוני 2007 (IDT)
הסרתי את הקישור והטענה שלא סיים התמחות. בקישור כתוב שהתחיל התמחות ולא כתוב אם סיים או לא, על פי כללי הציטוט שמקובלים כאן ובעבודות אקדמיות אסור להסיק מסקנות מכך. נקודה נוספת - אשמח אם מישהו מהרופאים יבהיר זאת, עד כמה שהבנתי מהחומר שהגעתי אליו דרך חיפוש בגוגל, להתמחות יש שני חלקים. מי שמסיים חצי ראשון יכול לקרוא לעצמו רופא מקצועי (רופא עיניים, גניקולוג, רופא משפחה) מי שמסיים חצי שני יכול לקרוא לעצמו רופא מומחה באותו תחום. טיבי כנראה סיים חצי ראשון כי הוא הגדיר עצמו כגניקולוג ולא תבעו אותו על התחזות ונשארת פתוחה השאלה האם סיים את החצי השני והוא רופא מומחה. סופר מריו - שיחה 00:05, 7 ביוני 2008 (IDT)
אם אין סימוכין שהוא סיים התמחות וטיבי מקפיד לציין שהוא "התחיל התמחות" אך לא מעבר לכך - אז מבחינתנו הוא לא סיים התמחות. בדקתי את העניין קצת יותר לעומק ומסתבר שהסיפור הוא שבאמצע ההתמחות בהר-הצופים הייתה לו תקרית אלימה עם איש ביטחון בבית החולים שבעקבותיה ככל הנראה הודח מההתמחות [2] [3]. יחסיות האמת • ה' בסיוון ה'תשס"ח 00:36:58
זו עדיין ספקולציה, כל עוד אינך יודע בוודאות (רצוי בלווית אסמכתא) שטיבי לא סיים את התמחותו, אסור לך לכתוב כמסקנה שלא סיים . מוטי - שיחה 00:47, 8 ביוני 2008 (IDT)
א. הבאתי מקורות לסיפור קטיעת ההתמחות. ב. גם בלי זה, המשפט של טיבי על "התחלת ההתמחות" בלי המשך הוא סימוכי מספיק טובים בעיני לכך שהוא לא סיים את ההתמחות. יחסיות האמת • ה' בסיוון ה'תשס"ח 00:52:00
בקישור ב-NRG מוזכר טיבי כרופא נשים ולא כמתמחה ברפואת נשים, מכאן שכנראה באמת סיים התמחות. לדעתי עדיף להסיר את המסקנה הבלתי מאוששת ולא להסתכן במידע שקרי. 00:53, 8 ביוני 2008 (IDT)
כך מקובל לכנות מתמחה בגניקולוגיה בביה"ח. אפשר אפילו לקרוא לו "רופא נשים בכיר" החל משלב ב' בהתמחות. אין בכך בכדי להעיד שסיימה. יחסיות האמת • ה' בסיוון ה'תשס"ח 00:58:06
למיטב זכרוני זה לא מדוייק, מה שאני יודע הוא שמתמחה שלא עבר לפחות בחינות שלב א לא יכול לחתום כרופא נשים או גניקולוג אלא רק כד"ר כך וכך. האם אתה מכיר רופא שתוכל לאמת את המידע איתו? מוטי - שיחה 01:01, 8 ביוני 2008 (IDT)

נקיטת עמדה[עריכת קוד מקור]

במאמר הנ"ל נאמר: "אהדתו לפלסטינים באה לידי ביטוי אף באמירות אנטי-ישראליות מובהקות כגון עידוד וקריאה לסרבנות שירות צבאי..."

יש במשפט האמור נקיטת עמדה של הכותב שאינה עומדת בקנה אחד עם האובייקטיביות עלייה אמונה ויקיפדיה

קריאה לסרבנות שירות היא אומנם כנגד חוקי מדינת ישראל אך יש להבדיל בין היישות המדינית לישראליות ככלל.

יש לציין שדעה ישראלית (אמנם לא דעת רוב הישראלים) גורסת כי סיום הכיבוש הוא צעד לטובת הישראלים. כמו-כן יש המאמינים שסרבנות גיוס שעשוייה לקרב את היום בו תצא ישראל מן השטחים הינה צעד שיביא לטובת ישראל.

רוב האנשים המצדדים בסרבנות עושים זאת כי הם מאמינים שהדבר יעזור לישראל!!! ולכן לא ניתן לומר שקריאה לסרבנות היא צעד אנטי-ישראלי - זוהי נקיטת עמדה מובהקת!!!

ראוי אם כן לערוך את המשפט הנ"ל גם אם כותבו אינו מצדד בסרבנות...

שלא לדבר על המילה מובהקות...

אשמח לתשובה. תודה,

גוגי

הסרתי את המילים "באמירות אנטי-ישראליות מובהקות כגון עידוד". נותרו העובדות, וכעת יחליט הקורא האם הן "אנטי-ישראליות מובהקות". דוד שי 07:24, 20 יוני 2006 (IDT)
בקצב הזה אפשר גם להוריד את "אהדתו לפלסטינים באה לידי ביטוי אף בקריאה" - תן לקורא לשפוט האם הוא אוהד את בני-עמו או שונ את בני-עמנו... ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 07:26, 20 יוני 2006 (IDT)

סיו"ר הכנסת[עריכת קוד מקור]

להוסיף בתפקידים

Segal 22:02, 13 יולי 2006 (IDT) אותו עודד שכח למחוק מקטגוריית רופאים.Ewan2 03:28, 3 בפברואר 2008 (IST)

תואר ד"ר[עריכת קוד מקור]

ליחסיות, איני חושב שאנחנו יכולים לשלול מאדם מסויים, מכל סיבה שהיא, תואר שהוא זכה לו בעמל לימוד של שנים. אם האוניברסיטה העניקה לו את התואר, התואר הוא שלו. --אפי ב.שיחה18:16, 4 ביוני 2008 (IDT)

נראה שהתכוונת "איני חושב". איך הצבעת בהצבעה על ד"ר גולדשטיין? חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • ב' בסיוון ה'תשס"ח • 18:18, 4 ביוני 2008 (IDT)
צודק תיקנתי ל"איני". אני בעד שגם הוא יכונה דוקטור, בוודאי ובוודאי. לא זכור לי ששללו אפילו מד"ר מנגלה שהוביל אל מותם מספר עצום של בני אדם, את התואר שלו. אם העולם האקדמי שהעניק לו את התואר ישלול ממנו את התואר זה סיפור אחר. אנחנו בוודאי לא צריכים להיות שופטים בעניין. ובדיוק גם לגבי תואר רב, גם אם רב נעשה גנב, הוא ימשיך להיות רב (הרב הגנב), עד שהרבנות הראשית תחליט לשלול את הסמיכה שהעניקה לו. --אפי ב.שיחה19:29, 4 ביוני 2008 (IDT)
לא שללתי ממנו את התואר, התואר מוזכר בהמשך הערך כשם שהוא מוזכר בגולדשטיין. רק הסרתי אותו ממילת הפתיחה של הערך, כמקובל. יחסיות האמת • ג' בסיוון ה'תשס"ח 01:23:10

חשוב לציין מידע הידוע בקרב חבריו לספסל הלימודים של טיבי באוניברסיטה העברית. טיבי העתיק במבחנים באופן כרוני, עובדה שהייתה ידועה גם לסגל האוניברסיטה. יתרה מכך, הדיקן אף חוקק חוק לחלוקת הכיתה במבחנים ששם משפחתם מתחיל מא' עד ח', ומט' עד ת', כדי למנוע מטיבי לשבת לחברו מהקבוצה הראשונה. אך זה לא הועיל, אחמד טיבי שינה את שמו לטיבי אחמד. הדברים מתועדים במשרד הפנים. אין כאן התנכלות אישית בלתי מבוססת, אנא טרחו ודברו עם בני מחזורו בהדסה עין כרם. לא יודע אם זה אומר שצריך להסיר את התואר ד"ר, (אני מניח שלא) אך נראלי שמוטב היה להצניע אותו, הוא לא זכה בו בעמל רב כמו יתר הרופאים. Edengovi - שיחה 19:11, 31 במאי 2010 (IDT)

מכתב גלוי לאחמד טיבי[עריכת קוד מקור]

אם דבר קיומה של הויקיפדיה ידוע לך ואתה בודק מעת לעת את הנאמר בערך אודותיך ובדף השיחה, בודאי תתקל במכתב זה.
אינני איש ימין, ובודאי לא איש הימין הקיצוני. אני מצדד בקיום יחסי שכנות עם האוכלוסיה הערבית במדינה ומקיים זאת בפועל בחיי יום יום בעבודתי. יתרה מזו: תמיד חשתי חיבה אישית כלפיך, ללא קשר לדעותיך, הרחוקות מדעותי. שנינו בני הארץ, למדתי באותה אוניברסיטה בה למדת אתה, שפת הדיבור שלך היא כשלי (ואודה על האמת, אף אם אעורר את זעמם של משתמשים אחדים) חשתי קרבה אליך יותר מאשר אל בני מגזרים אחדים מבני עמי.
מהאמור לעיל תבין שמכתב זה נכתב שלא מרגשי שנאה. ומדוע הוא נכתב ? כדי להביע בפניך מחאה על המחזה המביש של פגישתך עם מועמר קדאפי. ההתרפסות שהפגנת במפגש זה אינה לכבודך. הכינוי "מלך מלכי המלכים" נשמע אמנם כפרודיה, אבל ניכרה ההתרגשות האמיתית שלך כאשר השתמשת בביטוי זה (ואינני נכנס כאן לסכסוך בין – דתי בשאלת מובנו של תואר זה בדת היהודית); ויותר מכל, התעוררה אצלי שאלה הנוגעת להופעתו של האיש בתלבושת שבחר להופיע בה במפגש זה, המוזרה אף משלל התלבושות בהן נוהג האיש להתהדר. האם אתה כרופא האמור להיות חד הבחנה ביחס לפצינטים, ובודאי עברת בזמן לימודיך השתלמות בפסיכיאטריה , לא ראית כי בפניך ניצב משוגע ? לחידה הדבר בעיני ותהי לחידה.
בברכה,
אברהם אמיר.
והנה מה שאמר טיבי לקדאפי, על פי בן כספית היום במעריב - "תרשה לי למתוח ביקורת עצמית על מצב האומה הערבית. למה נגזר על האומה הזו להיות חברה צרכנית ולא יוצרת?... איך אפשר להסכים לדשדוש של האומה הערבית מאחורי עגלת הקדמה על אף שהאיסלאם הוא מקור התרבות? מדוע תקציבי המחקר המדעי בעולם הערבי דלים כל כך?... למה העולם הערבי כמעט לא יוצר או ממציא?..." על פי כספית כשקדאפי דיבר על כך ש"תנצחו את הציונים עם הרחם" וחברי התנועה האיסלמית מחאו כפיים, העז טיבי לקטוע אותם ואמר ש"אלה שמוחאים לך כפיים הם חלק מהתנועה האיסלמית ואנחנו לא מסכימים איתם". טיבי, ונציגי בכנסת מוחמד בארכה, הביעו בדבריהם תמיכה מפורשת בפתרון שתי המדינות. לוב היא מדינה חשובה, אינה מוגדרת כמדינת אוייב, וקדאפי מנהיג חשוב בעולם הערבי. טיבי ממלא את הייעוד ההיסטורי של ערביי ישראל כגשר לשלום, ואינו מהסס להביע את דעתו היכן שצריך. כל הכבוד. אלמוג 07:20, 30 באפריל 2010 (IDT)

התנצלות[עריכת קוד מקור]

ב"ידיעות אחרונות" הבוקר יש ציטוט רחב יותר של דברי אחמד טיבי ברוח הדברים שצוטטו במעריב, לרבות שאלתו מדוע אין חתני פרס נובל ערבים.

עתה משקראתי את דבריו אני מוצא צורך להתנצל בפניו. את "מלך מלכי המלכים" אני מייחס עכשיו דווקא לאבחנה הרפואית של ד"ר אחמד טיבי הרופא כי לפניו ניצב משוגע, וכדי להטיח בפניו את דבריו הנועזים בחר לנהוג בדרך רפואית של הרגעת הפציינט בדברי נועם. כל הכבוד לאחמד טיבי !

אברהם אמיר - שיחה 09:00, 30 באפריל 2010 (IDT)

האריכות חסרת הפרופורציה על נאומו ביום הזכרון לשואה[עריכת קוד מקור]

הפסקה על הנאום ארוכה מדי 677 תווים, חסרת כל פרופורציה לכל ידיעה אחרת שנכתבה עליו בערך זה. מי שרוצה להתמוגג על כל מילותיו הגבוהות בנאום זה, יוכל לקרוא אותן באריכות בכל אתר אינטרנט. עם כל הכבוד, הנצחת השואה לא עומדת בראש מעייניו, עניין זה אינו ה"מאפיין" העיקרי שלו, הוא עוד רחוק מלהיות ראש ארגון יד ושם ועל כן הדגשת והארכת עמדתו בנושא זה אינה חשובה (ומריחה ריח איום של לנסות להפוך את טיבי ל"ערבי מחמד"). בתור איש ציבור פעיל במיוחד הוא עשה ועושה הרבה דברים אחרים, ובין היתר, השם אחמד טיבי נקשר לכל כך הרבה נושאים של אנטי ציונות, שנאת ישראל, אנטי-ייהוד של מדינת ישראל, השוואת המדינה ומוסדותיה לפאשיזם של מלחמת העולם השנייה ופעולותיה לפשעי המלחמה שלהם, הסתת הציבור הערבי, תמיכה בטרור, באינתיפדות, התנועה האיסלאמית, קשרים עם חמאס, עם עראפת, עם הנייה, חוסר מוכנותו לגנות את האמנה הפלסטינית וכולי. כך שלגמד או להעלים את כל הנושאים האלו מצד אחד, ולהדגיש בצורה זעקנית ומהללת את נאומו, נראה מגוחך, ובכל מקרה, רחוק מלהיות אובייקטיבי. חוץ מזה, לעניינו של הנאום: הוא מציג את הגזענות הנאצית שהיתה ה"כלי מחושב וקר" שהוביל לשואה, ובמעבר חד מציג את ה"גזענות" וה"שנאה" כלפי הציבור הערבי. דווקא אנחנו, כדבריו, צריכים לרחם על הקורבן, על אף ודווקא בגלל שאנו הקורבן של הקורבן, במטרה שאסון כמו השואה לא יישנה. כך, בעדינות ידיו המלטפות, הוא יוצר השוואה בטקטיקה מאוד לא מתוחכמת, אבל נראה שהיא פועלת יופי על פתאים. ויש הרבה כאלו, לצערי. שיר ציפור (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

נאומך נרשם כאן. עכשיו חכה לתגובות לפני שתמחק שוב פסקה שקיימת בערך ארבעה חודשים. אמנון שביטשיחה 01:06, 1 ביוני 2010 (IDT)
אתה מערב את אי ההסכמה שלך עם דעותיו של טיבי באותה הקלחת עם מידת חשיבות הנאום והמקום שיש לתת לו בערך. אם חשוב לך להביא מידע מגובה באסמכתאות אודות פועלו האנטי-ציוני והשונא-ישראל - תפאדל, אבל אני לא רואה כל קשר לנאום. אני לא מוצא גם שום דבר בנוסח שגורם לפסקה להיראות "זעקנית ומהללת". ForestFruits - שיחה 06:48, 1 ביוני 2010 (IDT)
הערך הנוכחי איננו טוב. הצגת נאום אחד, לא מרכזי במיוחד, מתוך אלפי נאומים היא דרך לא טובה לתאר את האישיות. גם הפרטים האחרים המופיעים בערך רובם ככולם בעלי אופי צהבהב ולא משרתים בצורה טובה את הקורא. בהתחשב במצבו העגום בלאו הכי של הערך, אני לא חושב שפסקת הנאום מוסיפה לערך, אך גם לא גורעת ממנו. הערך גרוע עם הפסקה וגרוע באותה המידה בלעדיה. גילגמש שיחה 06:53, 1 ביוני 2010 (IDT)
המדובר בציטוט לא ארוך, המשקף היטב את דעותיו של טיבי. איני רואה מקום לקיצורו או השמטתו. אלמוג 07:22, 1 ביוני 2010 (IDT)
עם כל אהדתנו (וזו של רובי ריבלין) לדברים שהשמיע טיבי באותו דיון, אני לא חושב שהנאום הוא מאורע מכונן בסדר הגודל שמייחס לו לכאורה האיזכור הדרמטי והמודגש המופיע כעת בערך. לדעתי די היה בהפניה לכתבה העוסקת בנאום במסגרת המשפט על התנגדותו להכחשת השואה. Magisterשיחה 09:58, 1 ביוני 2010 (IDT)

חוק איסור מפגשים עם אש"ף[עריכת קוד מקור]

החוק הנ"ל נחקק רק ב-86, לכן המידע שנרשם בערך לפיו נפגש עם עראפאת ב-84 בניגוד לחוק - מוטעה ומצריך תיקון. אני מעלה זאת כאן לפני שאערוך. כמו כן - האם למישהו יש קישורים או אסמכתאות לעניין מפגשיו השונים ובעיקר חקירותיו במשטרה?

אחמד טיבי אחר[עריכת קוד מקור]

ישנו ד"ר אחמד טיבי אחר, רופא ילדים מומחה לגנטיקה בעל שם עולמי וערך בויקיפדיה האנגלית http://en.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Teebi
אולי כדאי להוסיף דף פרושונים במידה ומישהו מחפש אותו?שפינוזה - שיחה 13:41, 17 בספטמבר 2010 (IST)

חוואתמה[עריכת קוד מקור]

האם נאיף חוואתמה עדיין טרוריסט? יוסאריאןשיחה 21:33, 19 בספטמבר 2010 (IST)

מה פתאום. היום הוא חסיד אומות העולם. היום רק מי שמקשקש על הקירות הוא מחבל.

למה מחקו לי? כל מה שכתבתי הוא נכון, מוכח בציטוטים ומאוד חשוב.[עריכת קוד מקור]

מאוד חשוב להזכיר בכותרת שטיבי חבר גם בפתח ולא רק בכנסת ישראל. זה לא סוד. זו לא ספקולציה וזה מאוד חשוב. הוא חבר הכנסת הראשון שהוא גם חבר מוצהר בפת"ח.

שאר הדברים שכתבתי היו שקולים, נכונים, חשובים ומוכחים בציטוטים, בדיוק באותה המידה. למה מחקו לי? (נכתב על-ידי אנונימי ב-22:04, 18 בינואר 2012)

שלום רב,
תודה על תרומתך לוויקיפדיה. יחד עם זאת, דבריך הובאו בצורה מתלהמת תוך דריסה של נוסח תקין עליו עמלו עורכים לא מעטים במשך תקופה ממושכת. גם אם לטענתך הדברים שהבאת נכונים, יש דרך לכתוב אותם באנציקלופדיה, והדרך שבחרת אינה זו המקובלת כאן. אם ברצונך לבצע שינוי גורף בערך, הבא תחילה את הדברים לדיון בדף השיחה שלו. אם להערכתך יש לבצע תיקונים מסויימים במידע המובא בערך, תקן את המקומות הספציפיים הדורשים תיקון. אם יש ברשותך מידע נוסף, אשר להערכתך דרוש בערך, הבא אותו בתמציתיות במקומות הרלוונטיים - כל זאת, תוך הבאת אסמכתאות מתאימות.
דבר אחרון, למניעת "בעיות" של כתובת IP דינאמית מתחלפת, מומלץ לבצע רישום לוויקיפדיה. כך תוכל למצוא את כל תרומותיך בקלות, ואף לעקוב אחר ערכים שיצרת או שינית. ההרשמה הינה בחינם וכרוכה בהליך קצר ביותר. לאחריה, יהיה ליתר הכותבים קל ונוח יותר להתייחס לתוספות שלך ולהגיב להן. בברכה, ‏Ldorfman‏ • שיחה 01:38, 19 בינואר 2012 (IST)

טיבי כן חבר באש"ף[עריכת קוד מקור]

הוא מתגאה בזה. חבל שאתם מוחקים. יש גם עדויות מצולמות בוידאו לדבריו. למה למחוק? מי שחושב שהדברים לא מדויקים, שינסח אותם מחדש. Abe Linc - שיחה 13:31, 21 בינואר 2012 (IST)

א. אני לא מבין מה זה "חבר אש"ף". יש תעודת חברות?
ב. תביא קישור שיראה את זה, ונכניס את זה.
ג. אי אפשר להסתמך בעיניין עובדתי על טור דעה. הוא אמר דברים מסויימים (שגם הם לטענתו נערכו בצורה מגמתית), אבל בוודאי לא הביע תמיכה ישירה בפיגועי התאבדות. emanשיחה 13:34, 21 בינואר 2012 (IST)
הציבור הרחב יודע היטב שהקשרים בין ראשי הפת"ח לבין טיבי הם הדוקים ומשמעותיים יותר מכפי שמוצג בערך. בעיון בגרסאות הקודמות תוכל לגלות שהיו שם סימוכין לטענות אחדות בנושא. למשל, לזה שטיבי שימש כיועצו של עראפת. חוץ מזה, לא סביר שכל הארץ וכל העיתונות תגעש מנאומו האחרון של טיבי בנושא השהידים ומויקיפדיה זה יימחק שוב ושוב.
אם הניסוח או העריכה פגומים בעינך, חבל שאתה שופך את המים עם התינוק. נסח את הדברים באופן שנראה לך הוגן והחזר את הסימוכין (שאינם מטורי דעות) מהגרסאות הקודמות. Abe Linc - שיחה 13:41, 21 בינואר 2012 (IST)
במה שאמרת לא הוכחת את טענתך שהוא "חבר באש"ף". אפיל ולא התקרבת לכך.
והעובדה שכל הארץ והעתונות גועשים ממשהו, היא סיבה מצויינת בשביל לחכות שהרעש והגעש ישכחו, ויהיה אפשר לבחון את הדברים בניחותא, כשהעובדות יתבררו לאשורן. פה זה אנציקלופדיה, ולא עיתון. emanשיחה 13:58, 21 בינואר 2012 (IST)
אתה מתמקד בטפל. נתפסת למילה "חבר". סגנון הדיון שלך עושה רושם רע גם בלי קשר.
בכול מקרה, כדי לנסות לפתור את הבעיה, העתקתי מידע מפינה נידחת בערך אל תחילתו, כולל הסימוכין. מדובר בניסוח ובסימוכין שלא מצאת בהם דופי קודם לכן. Abe Linc - שיחה 14:02, 21 בינואר 2012 (IST)
זה לא טפל כלל ועיקר. יש להיות מדוייקים. אין לי התגדות למה שכתבת על כך שהוא שימש כיועץ. לגבי היותו דובר המשלחת באירוע מסויים, זה נראה לי נקודתי מדי בכדי לשים את זה בפסקת הפתיחה.
ואני לא מבין מה בהתדיינות ביננו עורר את חמתך (אלא אם כן אתה לא משתמש חדש כפי שאתה מתיימר להיות). emanשיחה 14:06, 21 בינואר 2012 (IST)
זה כן משמעותי כאשר חבר פרלמנט של ישות מדינית אחת משמש כדבור של ישות מדינית אחרת, על אחת כמה וכמה, של ישות שבאה אתה במשא ומתןAbe Linc - שיחה 14:12, 21 בינואר 2012 (IST)
רק שאז הוא עוד לא היה חבר כנסת. emanשיחה 14:20, 21 בינואר 2012 (IST)
זה כן משמעותי כאשר אדם משמש, במהלך חייו, הן כחבר פרלמנט של ישות מדינית אחת והן כדובר של ישות מדינית אחרת, על אחת כמה וכמה, של ישות שבאה אתה במשא ומתן. מעט מאוד אנשים שמשו בתפקידים ממלכתיים בשתי מדינות שונות, שלא לדבר על מדינות שיש ביניהן עוינותAbe Linc - שיחה 14:28, 21 בינואר 2012 (IST)
ממתי לא מעניין מה עשה חבר כנסת, טרם שהחל לכהן בתפקיד? ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:03, 21 בינואר 2012 (IST)
אף אחד לא אמר שלא מעניין. הדברים הופיעו בערך וממשיכים להופיע. חלק מהם אף עכשיו מופיעים בפסקת הפתיחה. אבל לא כל דבר צריך להופיע בפסקת הפתיחה. ההערה על זה שהדברים היו לפני שהוא היה חבר כנסת היהת תגובה למה שמי שמכנה את עצמו עכשיו Abe Linc כתב, ורק מדגישה את זה שצריך להבהיר את הנקודה. כי יש הבדל אם הדברים נעשו כשהוא ח"כ או כשהוא לא. emanשיחה 18:27, 21 בינואר 2012 (IST)
Eman, אתה נוהג בחוסר יושר. אתה ניסית למחוק כל אזכור לפת"ח/אש"ף/רשות פלסטינאית מן הפתיח בזמן שאני ניסיתי שהדברים כן יוזכרו שם. כעת כן מוזכר שם העניין, גם אם במחצית מהפרטים שרציתי, אלא שאתה מציג פתאום את הדעה המקורית שלי כאילו היא שלך ואת הדעה המקורית שלך כאילו היא שלי.
הוויכוח לא היה על מספר הפרטים אלא על עצם האזכור. כל מי שמסכים עם המצב כפי שהוא עכשיו, מסכים דווקא עם הדעה שאני הובלתי. אתה ניסית להשליט את דעתך על הרובAbe Linc - שיחה 19:04, 21 בינואר 2012 (IST)
דבריך הם סילוף של המציאות. אני התנגדתי לקביעה חסרת בסיס, שעד עכשיו לא הבאת לה שום ביסוס. כשהבאת משהו אחר הסכמתי חלקית. אני דורש את התנצלותך והסרת בקשת החסימה הפרובוקטיבית שלך. emanשיחה 19:22, 21 בינואר 2012 (IST)
בוא ונפריד בין הדברים:
1. חשוב לציין בפתיח שלאיש היו תפקידים ממלכתיים גם ברשות הפלסטינית (או בפת"ח, או באש"ף או איך שלא תקרא לזה) וגם במדינת ישראל.
2. הזהות המדויקת של התפקידים הממלכתיים אצל הפלסטינים לא חשובה לי. אפשר בהחלט להסתפק ב"יועץ של ערפאת". כפי שכתוב עכשיו.
3. לחלוטין לא חשוב תזמונם של התפקידים. נדיר ביותר שבמהלך תקופת חיים אחת, לאדם אחד יש תפקידים ממלכתיים בשתי ישויות מדיניות אויבות. אולם, לגמרי לא משנה אם זה היה בו זמנית או שאחד קדם לשני. רד מנקודת התזמון.
4. אם תפסיק לתת לי סיבות לבקש את חסימתך, אני אפסיק לבקש את חסימתך. תפסיק להתווכח על פרטים אולטרה קטנים, תפסיק למחוק את דעת הרוב על ימין ועל שמאל, תפסיק לגזור גזירות מאוד לא שוות במקרים מאוד דומים...
5. זה הכול. תהיה בריא. Abe Linc - שיחה 19:31, 21 בינואר 2012 (IST)

דבריו של אחמד טיבי, החודש בשבח השהידים[עריכת קוד מקור]

דברים אלה מופיעים בעיתונות ומדווחים כמאורע גדול וחשוב. הם גם מצולמים בוידאו ובגרסאות הקודמות של הערך ניתן לצפות בוידאו הזה. אולם, גולש מסוים מחק אותם בטענה שהעניין לא התבהר עד הסוף (למרות שהוא מצולם ברורות).

אותו גולש לא הפעיל גזירה שווה על דבריו של בני קצובר, החודש, למרות ששם אין וידאו ולמרות שקצובר טען שהציטוט בכתב עוות. אצל קצובר, (שלא הסית לאלימות), הגולש הזה לא ראה שום בעיה בשילוב המידע. אני בטוח שצריך להחזיר לערך על טיבי את הידיעה והתיעוד המצולם על דברי השבח לשהידים. Abe Linc - שיחה 14:56, 21 בינואר 2012 (IST)

אכן, הייתה התייחסות לנאום השאהידים של טיבי בתקשורת. להגנתו, טיבי אמר שב"שאהידים" הוא מתכוון לכאלה שנהרגו באינתיפאדה ולא למחבלים מתאבדים, וגינה את פיגועי ההתאבדות. בברכה, MathKnight הגותי (שיחה) 17:48, 21 בינואר 2012 (IST)
אפשר וצריך לציין גם את הדברים וגם את התגובה בערך. טיבי נראה כשהוא במפורש משבח לוחמה נגד ישראל בתוך תחומי הקו הירוק ואומר שישראל אינה מבינה שהלוחמים האלה אינם מחבלים. הוא לא דיבר על מי שישב בבית וחטף פגז.
אם בערך על בני קצובר דווח גם על דברים שעוררו הד רחב וגם על התגובה, מדוע בערך על אחמד טיבי זה לא כך?Abe Linc - שיחה 17:54, 21 בינואר 2012 (IST)
מסכים עם משתמש:Abe Linc. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 17:59, 21 בינואר 2012 (IST)
אני לא מנהל איתך שום דיון עד שאתה לא מושך את הבקשה החצופה שלך לחסום אותי. emanשיחה 18:00, 21 בינואר 2012 (IST)
לא ביקשתי לחסום אותך, אני יכול לעשות את זה בעצמי. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:03, 21 בינואר 2012 (IST)
גם אני מסכימה עם משתמש:Abe Linc. הנושא עורר הד נרחב בתקשורת. טיבי הוא איש מאד רהוט, והוא יודע בברור את המשמעות של המילה שאהיד בציבוריות הישראלית. אפשר להכניס גם את התירוץ שלו למה הוא התכוון. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 18:12, 21 בינואר 2012 (IST)
מה שאני כתבתי, וכותב תמיד במקרים האלה זה שיש לא להחפז. אנחנו פה כותבים אנציקלופדיה, לא אתר חדשות. יש אי בהירות לגבי מה הוא באמת אמר. שי לו טענות מסוימות. במקרה של בני קצובר גם היו טענות מסוימות לגבי פרשנות לא נכונה לגבי מה שהוא כתב (למרו תשזה היה בעיניין יחסית שולי בדבריו). עברו כמה ימים, "הארץ" תיקנו את עצמם ואף פרסמו מאמר שלו, ועכשיו אין ויכוח לגבי מה דבריו. צריך לחכות זמן דומה גם במקרה זה. emanשיחה 18:30, 21 בינואר 2012 (IST)
אז יש לנהוג מנהג שווה בשני המקרים. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 18:37, 21 בינואר 2012 (IST)
לפי הודעה בחשבון הטוויטר של טיבי, "ערוץ 2 שדרו הבהרה: הסרטון של הנאום היה לפני שנה ולא לפני שבוע וכלל שמות השהידים שהם ילדים וחללי אוקטובר ויום האדמה ולא מפגעים שטיבי מתנגד להם". יוסאריאןשיחה 12:28, 23 בינואר 2012 (IST)
הטוויטר של טיבי, לא נאמן במקרה זה, אם ערוץ 2 שדרו הבהרה, יש להפנות אליה. ברכות אריאל פ. (slav4)דף שיחה 12:32, 23 בינואר 2012 (IST)
נדמה לי שזה בשידורי ערוץ 2, ב-19 בינואר, בשעה 20:23. יוסאריאןשיחה 13:16, 23 בינואר 2012 (IST)
לטעמי הפרשה מדגישה את הבעייתיות שבציטוט PMW בערכים פה - במקרה זה די ברור שהם סילפו את דבריו והביאו סרטון ערוך כשהם משמיטים חלקים חשובים על מנת ליצור רושם שגוי. יוסאריאןשיחה 08:14, 25 בינואר 2012 (IST)

ביטלתי את העריכה הזו, מכיוון שהקטע ערוך בבירור, ומכיוון שטיבי טוען כי הדברים הוצאו מהקשרם, ודרישה שלו מPMW לפרסם את הקלטת הנאום כולו לא נענתה (עדיין). ראו בחשבון הטוויטר שלו. יוסאריאןשיחה 20:37, 24 בינואר 2012 (IST)

והנה התחקיר בנושא שערך נדב אייל עבור התוכנית לונדון את קירשנבאום שמראה עד כמה הוצאו דבריו מהקשרם. ערןב - שיחה 08:21, 25 בינואר 2012 (IST)

גם אם אנו מתנגדים להחלטה של ועדת האתיקה, אין אנו יכולים להתעלם ממנה, ויש להביאה בערך. למען האיזון, אפשר להוסיף לאחר מידע זה מידע על התחקיר שערך נדב אייל. דוד שי - שיחה 21:16, 5 במרץ 2012 (IST)

אנחנו פה אנציקלופדיה. לא דובר ועדת האתיקה.
מדובר בוועדה שבה יושבים אנשים פוליטיים. לא מדובר פה בבית משפט ששוקל ראיות.
הדברים הובאו בצורה גם מנופחת וגם חד צדדית, ותוך התעלמות מכל הדיון שהיה פה. יש קודם כל לשחזר עד שמגיעים להסכמה מה כותבים. אחרת הערך ישבול מחוסר פרופורציה מוחלט. emanשיחה 23:04, 5 במרץ 2012 (IST)
ועדת האתיקה היא ועדה של הכנסת, ולכן קביעותיה ביחס לחבר הכנסת חשובות, ויש להביאן בערך. דעתך על ועדת האתיקה אינה חשובה. אם תביא פרסום בעל ערך שדן באופיה של הוועדה, תוכל לציינו בערך העוסק בה.
אם לדעתך "הדברים הובאו בצורה גם מנופחת וגם חד צדדית", תוכל להסביר מה יש להסיר ומה יש להוסיף. אציין שמלבד החלטת ועדת האתיקה מובאת גם עמדתו של טיבי, כך שלא ברור המקור לטענתך בעניין "חד צדדית". דוד שי - שיחה 07:32, 6 במרץ 2012 (IST)
אתה בטוח שאתה רוצה להחליט שאנחנו נכניס אוטומטית כל החלטה של ועדת האתיקה של הכנסת לערך על חבר כנסת?
האם נכניס לערך על רוברט טיבייב את העובדה שועדת האתיקה הרחיקה אותו ליום מדיוני המליאה, בעוון שליפת שוט והצגתו במליאה? [4]
האם נכניס לערך על דוד רותם את העובדה שהוא ננזף ע"י ועדת האתיקה על כך שבדיון בוועדה שהוא עומד בראשה קרא לזהבה גלאון "את אפילו לא בהמה", ואחר כך בשידור רדיו בתוכניתם של שי ודרור אמר להם שהוא נהנה להיות בריון, והיה נותן לאחד מהם סתירה? [5]
האם נכניס בערך על איוב קרא שהוא ננזף ע"י וועדת האתיקה על כך שקרא בעת דיון במליאה לרוני בראון "- - -"? [6]
ובהשוואה לדברים שהובאו בדף שיהח זה, ברור שהדברים שהוכנסו לערך נכתבו בצורה חד צדדית. דברים שהוכחו בקישורים שנגישים לכולם מתואים כטענות שנדחו ע"י הוועדה. emanשיחה 00:03, 7 במרץ 2012 (IST)
בוודאי, ראוי לציין בכל אחדים מהערכים הנ"ל את החלטות ועדת האתיקה, הן כוללות מידע חשוב על הח"כ. הוספתי את המידע לערך דוד רותם, ואני סבור שיש בו תרומה עצומה לשיפור הערך, בהצגת צד נוסף של פעילותו הפרלמנטרית. אשמח אם גם בערך שלפנינו יינתן קישור להחלטה המקורית של ועדת האתיקה.
אם יש מקור אמין שמראה שלפעים הוועדה היא חבורה של "- - -", אפשר לציין זאת. זה הפיתרון, ולא מחיקת מידע. דוד שי - שיחה 03:50, 7 במרץ 2012 (IST)
א. חלק מעבודתנו בוויקיפדיה היא סינון מידע. לא כל מידע צריך להכנס לערך. ובפרט לא כל החלטה של ועדת האתיקה צריכה להכנס לערך. אתה מוזמן להכנס לאתר הוועדה, ולעיין בהחלטותיה (אני קודם ציטטתי כמה נבחרות, אבל שי לא מעט). האם את כל ההחלטות האלה אנחנו צריכים להכניס לערך באופן אוטומטי?! אני חושב שלא.
ב. בקשר להחלטה הנוכחית, אפילו בן דרור ימיני טוען שהיא החלטה מוטעית, ושיש להתנצל בפני ח"כ טיבי על הסילוף שנעשה לדבריו בתקשורת שהוביל אליה. [7]
emanשיחה 16:44, 7 במרץ 2012 (IST)
אדרבא, אם ההחלטה מוטעית, בוודאי ראוי לדווח עליה ולציין שהיא מוטעית. דוד שי - שיחה 19:59, 7 במרץ 2012 (IST)

דוגמאות ליחס טיבי לערפאת[עריכת קוד מקור]

ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) אמר שבכוונתו לתלות בחדרו תמונה משותפת שלו ושל ערפאת, למזכרת. "יאסר ערפאת חקוק על לבי, אז למה שלא יהיה גם על כותלי משרדי?". [8]

טיבי שלהב בצהריים (יום ד') את ההמונים בטקס לציון שבע שנים למותו של ראש הרשות הפלסטינית ואש"ף, יאסר ערפאת, ואמר: "הימין והליכוד החדש חונקים את חיינו ולא יארך היום והם יציעו 'חוק מוות לערבים'"... "רצו למנוע ממני להגיע אליכם, אבל אני כאן - ומי שזה לא מוצא חן בעיניו בימין, שישתה מים המלח", אמר טיבי בפרפראזה על האמירה הידועה של ערפאת. חבר הכנסת, שהיה יועץ של ערפאת, כינה אותו "זקן המהפכנים ואבי האומה". ואמר עוד ש"בשטחים מעמיק משטר האפרטהייד, ובישראל הגזענות והפשיזם הרימו ראש". [9]

האם דעותיו על מי שנחשב ע"י היהודים כטרוריסט מספר אחד, או הריב הטלביזיוני בינו לבין ירון לונדון, או נאום האינסטלציה של אנסטסיה מיכאלי ושאר נאומים מדוברים פחות יותר כל אלו חשובים פחות מנאום קצר על השואה? לדעתי יש למחוק את האזכור המפורט על הנאום. *כתוב כבר* בערך שהוא נגד הכחשת שואה, אז לצטט נאום קצר מתוך אלפים ולספר על התשבוחות שקיבל זה ממש ממש מוטה, לא מעניין ולא מוסיף ידע *אנציקלופדי*. הוא עשה ואמר דברים קריטיים יותר.

כיבוש/רצועת עזה[עריכת קוד מקור]

המונח "כיבוש" או "שטחים כבושים" אינו מקובל ומוסכם על הכל (ראו: יהודה והשומרון וחבל עזה). לכן יש להימנע ממינוח זה ללא שימוש בגרשיים או בהוספת הבהרה שזהו המינוח שמושא הערך משתמש בו. בנוסף, יש להבהיר למה הכוונה במשפט הטוען שטיבי מתנגד לכיבוש הישראלי ברצועת עזה. עריכה זאת והתקציר אינם ראויים. דרך - שיחה 23:56, 5 במרץ 2012 (IST)

יש הרבה מונחים ש"לא מוסכמים על הכל". אבל אנחנו לא מצנזרים אותם. הדרישה שלך חצופה. והרמיזות שלך על תקציר העריכה שלי ("כיבוש. זה המצב המשפטי. ואיך לצנזר את המילה הזו") - מכוערות. emanשיחה 00:19, 6 במרץ 2012 (IST)
מונחים שנויים במחלוקת נכתבים בדרך אותה ציינתי. כמו כן, לא התייחסת לנושא של רצועת עזה. איני יודע מה הכוונה ב"רמיזות". חשבתי שכוונתי הייתה ברורה. ביטלת עריכה נכונה ובמקום לנמק באופן ברור ולהתייחס לכלל העריכות שלי, בחרת לכתוב תגובה לא עניינית ומתריסה. כך גם תגובתך הנוכחית. דרך - שיחה 00:42, 6 במרץ 2012 (IST)
לא כתבת שום דבר בקשר לרצועת עזה.
ובאשר לתגובתי, התגובה עיניינית, וכך גם תקציר העריכה המקורי. טול קורה. emanשיחה 00:06, 7 במרץ 2012 (IST)
כיבוש זה הרבה יותר שווה מסתם שליטה :) גילגמש שיחה

אתה טועה ואתה יודע את זה. זכותך להגדיר את המצב כפי שחלק מהאנשים מגדירים אותו וכנראה כך גם טיבי, אבל כיון שההגדרה של שליטת ישראל ביו"ש (וגם בעזה לפי הערך...) ככיבוש אינה מוסכמת, הן מבחינת המשפט הבינלאומי (כפי שניתן לקרוא בערך שהפניתי אליו לעיל) והן מבחינת השיח הציבורי, יש לכתוב בערך את העובדות כפי שהם ולא את הפרשנות שאינה מוסכמת. העובדות הן שישראל שולטת ביהודה ושומרון, הפרשנות היא שמדובר ב"כיבוש". אני חושב שעמדתי ברורה ומקובלת בויקיפדיה. ההתנהגות שלך ב"דיון" אינה ראויה (ללא רמזים), אך איני מתכוון להיגרר עוד להלהטת הרוחות שאליה אתה מושך את הדיון הזה ואני מקווה שהדרוש תיקון - יתוקן. דרך - שיחה 04:54, 7 במרץ 2012 (IST)

המקצוע: רופא[עריכת קוד מקור]

באיזה תחום רפואי עוסק טיבי? אם, כמובא בערך, הוא לא סיים את התמחותו בגינקולוגיה הרי שאינו גינקולוג מורשה, ואם כן כיצד הוא טיפל בישראליות צעירות רבות שבאו למרפאתו הפרטית לביצוע הפלה? גרש - שיחה 07:31, 7 במרץ 2012 (IST)

יתכן שגם רופא כללי יכול לבצע הליך רפואי זה. אפשר להתייעץ בהכה את המומחה. גילגמש שיחה 08:13, 7 במרץ 2012 (IST)
כך עשיתי. חן חן ופורים שמח, גרש - שיחה 08:25, 7 במרץ 2012 (IST)

התרשמות אישית[עריכת קוד מקור]

הערך הזה דו קוטבי. יש שימוש במינוחים מוטים. לדוגמא- "סיעת הליכוד....הצליחה לפסול אותו מלרוץ לכנסת ה-17...אך בג"ץ פסל החלטה זו"? למה זה מוזכר באופן הזה אם בג"ץ פסל זאת? ערך קצת דו קוטבי. מצד שני אנחנו חברה דו קוטבית (לפחות). 132.66.22.40 18:02, 29 במרץ 2012 (IST)

כיבוש ביחס לצה"ל וההתנחלויות ביטוי אובייקטיבי או מביע עמדה ותעמולתני?[עריכת קוד מקור]

המילה כיבוש לתיאור ההתיישבות היהודית ביו"ש היא מילה קשה שמביעה באופן ברור עמדה פוליטית (נחשו לאיזה צד??) ואינה מתאימה לאנציקלופדיה לכן שיניתי שאחמד טיבי מתנגד להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון שזהו ניסוח נטרלי. משום מה מספר אנשים עם אג'נדה פוליטית מסוימת משתמשים בויקיפדיה כשופר להבעת עמדותיהם הפוליטיות ומבטלים את העריכה שלי שהיא נטרלית ביותר לתיאור המצב.

תודה מראש.

Yanon - שיחה 19:30, 26 בנובמבר 2012 (IST)

נתחיל בכללי התנהגות: כאשר את עושה שינוי וויקיפד אחר מבטל אותו, אל תחזור על עריכתך, אלא עבור לדף השיחה, נמק את עמדתך, וחכה בסבלנות להסכמה. נכון לעכשיו עריכתך בוטלה על ידי ארבעה ויקיפדים, אל תחזור עליה פעם נוספת.
וכעת לגופו של עניין: כאשר מביאים את עמדתו של טיבי, ראוי להביא אותה ברוח דבריו, ולא לתרגם אותה לשפתם של חברי הליכוד. התיאור "התיישבות היהודית" אינו ניטרלי כלל, ובוודאי רחוק מעולמו של טיבי. דוד שי - שיחה 21:06, 26 בנובמבר 2012 (IST)
ההתנחלות היא רק חלק אחד מהכיבוש. טיבי מתנגד לכולו. emanשיחה 21:44, 26 בנובמבר 2012 (IST)
דוד, האם הכלל הזה נכון גם ביחס לאנשים שקוראים לתוכנית ההתנתקות בשם "הגירוש"? נרו יאירשיחה • י"ב בכסלו ה'תשע"ג • 23:10, 26 בנובמבר 2012 (IST)
מוטב שתעלה שאלה זו בערך שבו אתה מעוניין לערוך שינוי זה. דוד שי - שיחה 23:59, 26 בנובמבר 2012 (IST)
אני שואל אותך אם העיקרון שאתה מציג עובד גם כלפי מינוחים של אנשי ימין, ובהנחה שאין כוונתך להתחמק אני סבור שתוכל לענות גם כאן. נרו יאירשיחה • י"ג בכסלו ה'תשע"ג • 11:09, 27 בנובמבר 2012 (IST)

ברור שאם אני ישנה בערך דני דנון למשל את ההתנתקות לגירוש ימחקו לי את זה.. ולגבי טענתו של דוד אני לא מסכים שצריך לקרוא לזה ברוח דבריו של טיבי אך ניתן לציין שהוא מכנה את ההתישבות ככיבוש מה אתה אומר? Yanon - שיחה 10:11, 27 בנובמבר 2012 (IST)

כבר כתבתי. לא מדובר כלל על כינוי בשם שונה של אותו דב.ר מדובר על דברים שונים. ההתנחלות היא רק חלק מהכיבוש. הכיבוש זה עצם השלטון הצבאי הישראלי בשטח. emanשיחה 11:01, 27 בנובמבר 2012 (IST)
אז תקרא לזה נוכחות ישראלית בשטחי יהודה ושומרון?? כיבוש זה פרשנות חד צדדית ושמאלית ביותר למצב וזה לא היה נכתב בשום אנציקלופדיה ואפילו התקשורת הישראלית לא משתמשת בביטוי הזה לתיאור ההתנחלויות/שלטון ישראל/צה"ל ביו"ש.
Yanon - שיחה 12:18, 27 בנובמבר 2012 (IST)
לא. שילטון כיבוש זה תיאור המצב. וזה שתנסה לשקר לעצמך ולקוראים לא ישנה את העובדה הזו. emanשיחה 12:54, 27 בנובמבר 2012 (IST)
זה לא משנה מה דעתך הפוליטית, כך לא כותבים ערך באנציקלופדיה ואני שואל אותך ותענה לי בכנות, האם אתה חושב שכיבוש זאת המילה המתארת באופן אובייקטיבי את מה שקורה ביהודה ושומרון(בלי להכניס את דעתך הפוליטית ובלי להתייחס לעריכה שלי אפשר למצוא ניסוח אובייקטיבי)?? אם התשובה שלך היא כן אז אתה פשוט מסיר את המסכה מעל פניך ומוכיח שויקיפדיה אינה אנציקלופדיה אלא מניפסט של עיתון הארץ.Yanon - שיחה 13:14, 27 בנובמבר 2012 (IST)
לא. זה אתה שמנסה להפוך את הויקיפדיה למניפסט של הבית היהודי/איחוד לאומי/אם תרצו/ישראל שלי. emanשיחה 13:43, 27 בנובמבר 2012 (IST)
טוב אז הרצתי חיפוש של המילה כיבוש בYNET וחדשות 2 שממש לא חשודים בעמדות פוליטיות ימניות חלילה ולא מצאתי אף כתבה שבה המערכת/או כתב (ולא דעה או ציטוט) מכנים את שלטון ישראל/צה"ל/התנחלויות כיבוש מה שמוכיח שהמילה כיבוש היא מילה בעלת עמדה מובהקת לכיוון מסוים ואין מקומה באנציקלופדיה מצ"ב קישורים: http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-9600,00.html?q=%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9&cx=006008599374685598470:cb3lybzjt_k&cof=GIMP:009900;T:000000;ALC:FF9900;GFNT:B0B0B0;LC:0000FF;BGC:FFFFFF;VLC:666666;GALT:36A200;LBGC:FF0000;DIV:FFFFEE;FORID:9;&as_qdr=all&hq=more:recent4

http://www.mako.co.il/Search?searchstring_input=%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9&searchstring=%25D7%259B%25D7%2599%25D7%2591%25D7%2595%25D7%25A9&vgnextoid=31750a2610f26110VgnVCM1000005201000aRCRD וגם הארץ נזהר בדבריו ומשתמש במילה הקשה הזאת רק בדעות או ציטוטים ולא בדיווחים: http://www.haaretz.co.il/misc/search-results?searchType=textSearch&text=%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9

נדמה שהדרישה שלי להסיר את המילה כיבוש כתיאור (ולא כדעה של טיבי עצמו) היא הגיונית ורואה את טובת ויקיפדיה כאנציקלופדיה ולא כשופר תנועות פוליטיות.. ודרך אגב רוב הכנסת ימנית וגם רוב חברי הכנסת של השמאל כולל העבודה לא מכנים את שליטת צה"ל בגדה ככיבוש רק אנשי מרץ והמפלגות הערביות ואולי בודדים וקיצוניים בעבודה כמו דניאל בן סימון משתמשים בביטוי הזה מה שמוכיח שוב מי פה אובייקטיבי ומי תעמולתן.

לגבי הניסוח "התיישבות" אני לא מתעקש על הניסוח הזה אבל אני כן דורש הסרת הניסוח "כיבוש" והחלפתו במשהו יותר אוביקטיבי.Yanon - שיחה 14:37, 27 בנובמבר 2012 (IST)

שיניתי מ"כיבוש" ל"שלטון על". eman, השימוש במילה "כיבוש" אינו נייטרלי ומייצג עמדה פוליטית מסויימת. ‏HoboXHobot14:41, 27 בנובמבר 2012 (IST)
מתי נגיע לזה שגם השימוש בהתחממות גלובאלית יחשב על ידכם כבילתי נייטראלי? בארה"ב זה כבר קורה. הרפובליקנים חיים במציאות אלטרנטיבית מדומה (כמו שהתגלה להם בבחירות האחרונות, בו הם חיו בעולם פנטזיה והוכו בתדהמה כשכל הסקרים הוכחו כנכונים). emanשיחה 15:13, 27 בנובמבר 2012 (IST)
מצב בו אוכלוסיה נתונה למרותה של מדינה וכפופה לחוקים וכללים הנכפים עליה על ידי האמצעים השלטוניים של אותה מדינה (צבא ו/או משטרה), בזמן שחברי אותה אוכלוסייה אינם אזרחים של המדינה המטילה עליהם מרות זו, הוא מצב של כיבוש. אין בשימוש במילה "כיבוש" משום הבעת עמדה פוליטית. הבעת עמדה כזו תהיה לומר "הכיבוש הממאיר" או "הכיבוש הנתעב" וכן הלאה. המילה "כיבוש" עצמה היא נייטרלית, והיא המילה המדויקת ביותר בשפה העברית לתיאור המצב בגדה המערבית (אפשר לומר שביהודה ושומרון, שהוא אותו שטח החופף את "הגדה המערבית" כפי שהוא נראה מנקודת מבטם של אזרחי ישראל המתגוררים באותו שטח, יש "נוכחות". בגדה המערבית, כלומר אותו השטח עצמו, כפי שהוא נראה מנקודת מבטם של התושבים שאינם אזרחי ישראל, יש "כיבוש"). בקייץ 2012, בזמן האולימפיאדה, הייתה "נוכחות" ישראלית ניכרת בלונדון. כאשר ה"נוכחות" כוללת אמצעים שלטוניים ומשתמשת בכלים שלטוניים (מיסוי, רישוי, התרת או איסור בנייה, שיטור, מחסומי דרכים ועוד), השם הנכון ל"נוכחות" הזו הוא "כיבוש". קיפודנחש 16:28, 27 בנובמבר 2012 (IST)
מדי פעם עולות הטענות האלה, אך אין סיבה לצנזר את המילה "כיבוש". גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 16:32, 27 בנובמבר 2012 (IST)
הטיעונים שלכם מגוחכים כי אפילו בויקיפדיה עצמה בערך כיבוש לא מוכרע האם שלטון ישראל ביו"ש הוא כיבוש ובעצם הערך הזה סותר את ערך המקור אליו הקישור מפנה. מעבר לכך בערך כיבוש בויקיפדיה מוזכר כי השמאל מכנה את שלטון ישראל ביו"ש כיבוש מה שמוכיח שויקיפדיה עצמה מכירה שיש כאן תפיסת עמדה.(ולא אל תלכו לשכתב את הערך כיבוש ותכתבו שכולם מסכימים שישראל כובשת) קישור לויקפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A9#.D7.94.D7.94.D7.A7.D7.A9.D7.A8_.D7.94.D7.99.D7.A9.D7.A8.D7.90.D7.9C.D7.99 Yanon - שיחה 17:26, 27 בנובמבר 2012 (IST)
אינך מדייק. מה שכתוב שם הוא שהשמאל בישראל מדבר על הכיבוש, כשההתייחסות היא לשימוש ב-ה' הידיעה - לא נושא הדיון כאן. הפסקה אליה הפנית מציינת שבית המשפט העליון הגדיר את המצב בשטח כ"תפיסה לוחמתית". בעברית סבירה, "תפיסה לוחמתית" נקראת כיבוש. קיפודנחש 17:35, 27 בנובמבר 2012 (IST)
ומצד שני כתוב שם: "הן ראיית השטחים כ"כבושים" והן ראייתם כ"משוחררים" הן נחלת גורמים אידאולוגיים מוצהרים בחברה הישראלית, אשר שואבים את הנימוקים להגדרות הנ"ל מהשקפות עולם מגובשות. חלק גדול מהציבור הישראלי נמנע במקרים רבים מוויכוח זה בכך שהוא משתמש במונח "השטחים" סתם בלי להוסיף שם תואר כלשהו." ובהמשך: "תושבי השטחים רשאים לעתור לבית המשפט הגבוה לצדק של ישראל, ובמקרים כאלה בוחן בית המשפט העליון הישראלי את העתירה על-פי המצב החוקי המיוחד השורר ב"שטחים", אבל מתחשב גם באמנות בינלאומיות שישראל חתומה עליהן וגם בצרכים הצבאיים." כלומר אין הכרעה חד משמעית בויקפדיה עצמה שמדובר בכיבוש למרות ציון הפסק הזה של בגץ. מעבר לכך אתם מתעלמים מהעובדה שרוב אזרחי ישראל אינם רואים בשטחי יו"ש שטחים כבושים גם אם הם בעד הסכם מדיני. ויקיפדיה שהיא אנציקלופדיה המיועדת בעיקרה לאזרחי ישראל אמורה לשקף את הניטרליות בחברה הזאת, והניטרליות בחברה זאת רואה אינה רואה בשטחי יו"ש שטחים כבושים.Yanon - שיחה 17:44, 27 בנובמבר 2012 (IST)
אלו דקויות. השאלה שם היא האם "השטחים הם כבושים" או רק "האוכלוסיה נתונה במצב של כיבוש". כיוון שבניסוח הנתון במחלוקת כאן אין התייחסות ספציפית לשטחים, כל הטיעון שלך חסר משמעות. לגבי חלקו השני, לא ברור ההיסק הלוגי שאתה מנסה לעשות כאן. מה הקשר בין העובדה שהאוכלוסיה הכבושה יכולה לפעמים לעתור לאינסטנציה כזו או אחרת במדינה הכובשת ובין העובדה שהאוכלוסיה הזו נתונה במצב של כיבוש? בנוסף, אנא אל תשנה שוב ושוב את הניסוח בערך כשעורכים אחרים שבים ומשחזרים את שינוייך. בדיוק לשם כך מתנהל הדיון הזה. קיפודנחש 18:12, 27 בנובמבר 2012 (IST)
קיפוד, ההגדרה שלך לכיבוש היא בעייתית ולא עומדת תמיד במבחן, אלא מתאימה לאג'נדה הפוליטית הספציפית המקומית. לפי ההגדרה שלך, תושביה האיריים של צפון אירלנד אינם תחת כיבוש, כי הם אזרחי בריטניה (אם אני טועה בעניין הזה, שמישהו יתקן אותי ומהר), אבל יש לי הרגשה שרוב תומכי ה-IRA היו חולקים עליך. מבחינתם האזור הצפוני של מולדתם נמצא עדיין תחת כיבוש בריטי וכך גם תושביו האיריים. אפשר גם להחזיר את המבחן הזה לארץ ישראל: ב-1949 הפלסטינים שנותרו תחת שלטון ישראל, בין אם נכבשו על ידי צה"ל או הועברו לשליטתו על ידי הלגיון (המשולש וואדי עארה), הפכו לאזרחי ישראל. האם באותו הרגע הם כבר לא היו תחת כיבוש? בודאי שכן, אלא שאז קראו לזה "הממשל הצבאי". ומה יקרה ברגע שאחמד טיבי ובוחריו יחליטו יום אחד להתנגד לשלטון ישראל באותם האזורים בדיוק, האם מדינת ישראל לא תהפוך באופן אוטומטי לכובשת גם במשולש וואדי עארה? למה לא, בגלל שהם אזרחים? האם זה משנה את העובדה שהמדינה היהודית שולטת בחבלי מולדתם המאוכלסים ערבים בלבד? ויש גם דוגמא הפוכה: בין 1948 ל-1967 הפלסטינים שהתגוררו ברצועת עזה חיו תחת שלטון מצרי, אולם, עד כמה שידוע לי, מעולם לא קבלו אזרחות מצרית. לפי הגדרתך זהו כיבוש. גם לפי הגדרתי. לא לפי הפלסטינים עצמם. הם הרגישו בבית תחת שלטון ערבי ואפילו הקימו שם "ממשלה" פלסטינית בראשות אל-חוסייני, בחסות מצרית. מתי זה הפך ל"כיבוש"? רק ברגע שנכבשו על ידי יהודים ולא ערבים. המסקנה: מה שקובע זאת התודעה הלאומית ולא איזו הגדרה מערבית מלאכותית ה"מולבשת" על סכסוך לא מערבי. בין 1917 ו-1948 היהודים והערבים בארץ ישראל חיו במצב דומה מאד למצב בו חיים כיום הפלסטינים תושבי יהודה ושומרון. כשהיהודים הם השולטים, האו"ם קורא לזה "כיבוש". כשהבריטים שלטו הוא קרא לזה "מנדט". Liadmalone - שיחה 00:49, 28 בנובמבר 2012 (IST)

איפה ואיפה?[עריכת קוד מקור]

אם כאן כתוב כיבוש שם צריך להיות כתוב גירוש זו משוואה פשוטה • חיים 7 • (שיחה) • י"ג בכסלו ה'תשע"ג • 18:15, 27 בנובמבר 2012 (IST)

הניסוח "כיבוש" בערך אבסורדי. יש לציין שתי עובדות: טיבי מתנגד לשילטון הישראלי ביו"ש (ובעצם, בכל מדינת ישראל), טיבי קורא לשילטון הישראלי באיזורים אלו "כיבוש". ויקיפדיה לא אמורה להפוך פרשנויות לעובדות, בחייאת. צִבְיָהשיחה • י"ג בכסלו ה'תשע"ג 18:36, 27 בנובמבר 2012 (IST)
זו משוואה כוזבת. המונח כיבוש הוא מונח מדוייק ומקובל, ורק בשנים האחרונות נעשה ניסיון מכוון למחוק אותו. המונח "גירוש" לגבי פינוי התושבים מלב הר הרעש של רצועת עזה הוא כינוי פוליטי מראשיתו. emanשיחה 18:41, 27 בנובמבר 2012 (IST)
מדוייק ומקובל? אפשר את ההגדרה המילונית המדוייקת והמקובלת של המונח "מדוייק ומקובל" בקשר לביטויים המתארים מציאויות פוליטיות? איך שלא יהיה, עצם העובדה שמנדטים נרחבים מהעם מתנגדים לנוסח הזה מצביעה על כך שהוא לא נוסח אובייקטיבי. כשאפשר, אין סיבה שלא להיצמד למונחים חסרי ניחוח פרשני כזה או אחר. במקרה הזה, שילטון ישראלי הוא ניסוח מדוייק, ומקובל גם כן. צִבְיָהשיחה • י"ג בכסלו ה'תשע"ג 18:49, 27 בנובמבר 2012 (IST)
המינוח גירוש מקובל עוד מתקופת גירוש ספרד. מאיפה המצאת את המקובל לגבי מדינת ישראל. לא מדוייק ובוודאי שלא מקובל • חיים 7 • (שיחה) • י"ג בכסלו ה'תשע"ג • 19:08, 27 בנובמבר 2012 (IST)
"מדויק" ו"מקובל" בהקשר הזה הם מושגים סובייקטיביים ופוליטיים מאוד. נרו יאירשיחה • י"ג בכסלו ה'תשע"ג • 19:34, 27 בנובמבר 2012 (IST)
חברה שחושבים כמוני פשוט תציעו עריכות חדשות (ניטרליות) בערך עצמו כדי לעזור לי להוכיח מי פה הכוחני שמוחק עריכות ומשחזר לניסוח שנוי במחלוקת, אותי הזהירו כבר.Yanon - שיחה 19:44, 27 בנובמבר 2012 (IST)
כך כותב קיפודנחש במעלה הדף: "מצב בו אוכלוסיה נתונה למרותה של מדינה וכפופה לחוקים וכללים הנכפים עליה על ידי האמצעים השלטוניים של אותה מדינה (צבא ו/או משטרה), בזמן שחברי אותה אוכלוסייה אינם אזרחים של המדינה המטילה עליהם מרות זו, הוא מצב של כיבוש. אין בשימוש במילה 'כיבוש' משום הבעת עמדה פוליטית. הבעת עמדה כזו תהיה לומר 'הכיבוש הממאיר' או 'הכיבוש הנתעב' וכן הלאה. המילה 'כיבוש' עצמה היא נייטרלית, והיא המילה המדויקת ביותר בשפה העברית לתיאור המצב בגדה המערבית". עד כאן דבריו הנכוחים של קיפודנחש.
אבל היושרה וההגינות מחייבות ללכת עם זה הלאה: "מצב בו אוכלוסיה מפונה מביתה בעל כורחה, תוך שימוש בכוח על ידי המפנים והתנגדות פיסית מצד המפונים, הוא 'גירוש'. אין בשימוש במילה 'גירוש' משום הבעת עמדה פוליטית. הבעת עמדה כזו תהיה לומר 'הגירוש הנורא' או 'הגירוש האכזרי' וכן הלאה. המילה 'גירוש' עצמה היא נייטרלית, והיא המילה המדויקת ביותר בשפה העברית לתיאור ההתרחשות בגוש קטיף בקיץ 2005". בקיצור, אין מקום לחד-צדדיות.
מסקנה: אי אפשר להתעלם מן העובדה שמשפטים כמו 'גירוש היהודים מגוש קטיף' ו'הכיבוש הישראלי בשטחים' הם טעונים ובעלי קונוטציה פוליטית. לכן יש להעדיף מילים והתנסחויות נייטרליות: 'הפינוי מגוש קטיף' ו'שלטון ישראל בשטחים'. ובא לציון גואל. גרש - שיחה 19:53, 27 בנובמבר 2012 (IST)
זו לוגיקה פגומה. אם ברצונך לדון במינוח הנכון לתאר את פינוי גוש קטיף, פינוי ימית, פינוי בית הערבה, הנסיגה מנגבה או נפילת גוש עציון בשבי, דון בכך במקומות המתאימים - אין לזה שום קשר לכאן. אין כאן סחר מכר ו"דבר תמורת דבר"(אנ'). למה לערבב? קיפודנחש 02:07, 28 בנובמבר 2012 (IST)
לגרש יש אחלה לוגיקה. הוא לא ניסה לשכנע אותך לשנות את הנוסחים בערכים אחרים, אלא לסבר את אוזניך בדוגמאות הקרובות לליבך. אם אתה מסכים עם זה, אתה צריך להסכים עם זה. ואם אתה מצטמרר מזה, עליך להצטמרר גם מזה. (ואם ה"זה" לא ברור - הראשון כוונתו לכיבוש, והשני לגירוש). אם אתה מוכן להחיל את מסקנות דף השיחה לערכים אחרים, תבוא עליך הברכה. אבל לא זה הדיון. צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 02:10, 28 בנובמבר 2012 (IST)

שאלת תם: האם יש קישור לראיון או ציטוט של טיבי שאומר את המילים: "אני מתנגד לכיבוש" בצורה זו או אחרת? אהרן - שיחה 08:08, 28 בנובמבר 2012 (IST)

בעד ונגד[עריכת קוד מקור]

נראה שיש כרגע 5 שמתנגדים לנוסח "כיבוש" (נרו יאיר, חיים 7, yanon [אני לא בדקתי אם יש זכות הצבעה], גרש ואנוכי), ו-4 שמצדדים בכיבוש: עמנואל, דוד שי, קיפודנחש וגילגמש. הייתי מציעה שכל אחד יצביע את דעתו בהצבעה לא מחייבת בדף השיחה, כדי לראות האם יש צורך בהצבעת מחלוקת. צִבְיָהשיחה • י"ג בכסלו ה'תשע"ג 20:16, 27 בנובמבר 2012 (IST)

יש גם את ‏Hobo כפי שכתב למעלה.Yanon - שיחה 20:08, 27 בנובמבר 2012 (IST)

בעד המונח "הכיבוש הישראלי בשטחים"[עריכת קוד מקור]

בעד המונח "השלטון הישראלי בשטחים"[עריכת קוד מקור]

  1. יש לכתוב את העובדה האובייקטיבית שישראל שולטת באיזורים כאלו או אחרים, ולציין את עמדתו של טיבי שמדובר בכיבוש. כל נוסח אחר הוא בעל ניחוח פוליטי, ממנו יש לברוח בויקיפדיה כמו מאש. יש להעדיף ניסוחים ניטרליים ככל האפשר. צִבְיָהשיחה • י"ג בכסלו ה'תשע"ג 19:58, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  2. בהמשך לדבריי לעיל. גרש - שיחה 20:01, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  3. כלעיל • חיים 7 • (שיחה) • י"ג בכסלו ה'תשע"ג • 20:04, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  4. מצטרף לנ"ל.Yanon - שיחה 20:08, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  5. דעתי כדעתכם. Virant - שיחה 20:38, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  6. כמה שיותר נייטרלי, ככה יותר טוב. Noambarsh - שיחה - הצטרפו למיזם WWI - כתבו ערך על מדע בדיוני! 21:49, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  7. לפני שנים, הוויכוח בישראל היה בין "שחרור" ל"כיבוש" השטחים. היום מתווכחים בין "שלטון" ל"כיבוש". אני תומך לפחות במונח הנייטרלי "שלטון", אף כי אילו דעתי הייתה נשמעת במלואה, המונח שהיינו משתמשים בו היה המונח הבלתי נייטרלי בכיוון ההפוך - "שחרור". עמירם פאל - שיחה 22:35, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  8. אנשים פה לא מבינים מימנם לשמאלם. אפשר לעשות פה מהויכוח קציצות אבל מה הטעם ? מי-נהר - שיחה 22:39, 27 בנובמבר 2012 (IST)
  9. מסכים עם כל מילה של צביה. Liadmalone - שיחה 00:58, 28 בנובמבר 2012 (IST)
  10. כמו שכבר כתבתי בדף, כיבוש זו הבעת עמדה. ‏HoboXHobot09:18, 28 בנובמבר 2012 (IST)
  11. אמנם במלחמת ששת הימים צבא ההגנה לישראל כבש (=השתלט באמצעים צבאיים על שטח) את יהודה ושומרון, אבל הכיבוש הישראלי הסתיים ביום בו הסתיימה מלחמת ששת הימים, מאז נשאר שלטון. כיבוש היא פעולה של שינוי מצב השטח וכאן המילה 'שלטון' מתאימה יותר מבחינה לשונית. גם הצירוף 'שלטון הכיבוש' נראה לי לא הגיוני והמצאה של חבר הכנסת טיבי. אגב, הרעיון לפיו אנחנו צריכים 'לזרום' עם ה'נרטיב' של הדמות בו עוסק הערך ולהשתמש באוצר המילים שלו בערך עצמו (למעט בציטוטים) נראית לי שגויה. באחמד טיבי כמו בדני דנון. ‏

אני מצביע בעד חלופה זו רק כי היא נראית לי עדיפה על הקודמת. ישרוןשיחה 21:09, 28 בנובמבר 2012 (IST)

המינוח "התנגדות לשליטה הישראלית"[עריכת קוד מקור]

המינוח שמכחישי הכיבוש מנסים עכשיו להכניס, שהוא "מתנגד לשליטה הישראלית" ביהודה ושומרון, גם הוא לא נכון. מה שהוא מתנגד לו זה לשלטון הכיבוש. מבחינתו גם אופציה של סיפוח, תוך מתן זכויות שוות היא אופציה מתקבלת על הדעת. לא מועדפת, אבל מתקבלת על הדעת. אפשר לראות זאת בראיון הזה עם אראל סגל בוא הוא אומר: "אני ער לקולות שבאים מימין כמו רובי ריבלין, משה ארנס וחלק מהמתנחלים שמעדיפים להישאר בגדה המערבית או בלשונם יו"ש על פני חזון שתי המדינות. לא ירחק היום ונאמר שאנחנו מקבלים שוב את האתגר".

עמנואל, אתה גולש למניפולציות של השפה, ודקויות פוליטיות. אין לזה סיכוי. צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 01:29, 28 בנובמבר 2012 (IST)
לא. אתם אלה שעושים מניפולציות פה, ולא אכפת לכם לשם כך להכניס מינוחים שלא נכונים עובדתית. הגיע הזמן שתפסיקו. emanשיחה 01:31, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אולי אתה צודק, אבל אנחנו הרוב. זה חביב מאד מצידך לקחת נושא מורכב וטעון ולדשדש איתו בתוך פיסקאות מתפתלות שלא מובילות לשום מקום, תוך קביעת קביעות שערורייתיות. הגישה הדמגוגית הזאת הפכה פופולרית בקרב כמה מנושאי הדגל הירוק בויקיפדיה. זה נושא מורכב, ועדיף לגשת אליו בניטרליות האפשרית. אולי "שילטון" זה לא פיסגת השלימות, אבל "כיבוש" זה עוד יותר גרוע. לפיכך, מתפשרים על האמצע. צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 01:38, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אני הבאתי פה נימוק עינייני, שאף אחד לא התייחס אליו. גם לא את. רק את מדברת על רוב, ופשרה. אבל פה זה אנציקלופדיה. קודם כל צריך להתייחס לעובדות. ועד שהדיון אל מוצה, זה צריך להישרא על הגרסה היציבה. emanשיחה 01:45, 28 בנובמבר 2012 (IST)
מה אתה אומר בעצם, שטיבי יסכים לקיומה של מדינה יהודית עם זכויות שוות לערבים? לא ולא. ההנהגה הערבית רואה את הפיתרון בקיומן של שתי מדינות, האחת ערבית, והשניה דו לאומית. לשיטתם רבים ממנה, אין מקום למדינה יהודית בלבד. משמע, עד שישראל לא תיסוג לקווי 0, עדיין יהיה כיבוש ישראלי. סו? צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 01:50, 28 בנובמבר 2012 (IST)
דומני שנענת על הנימוקים, שנית, אתה בהחלט נכנסת למלחמת עריכה ואתה מתבקש לחדול מכך! שלישית, יש רוב ברור לשינוי, וכמקובל, יבוצע השינוי בהתאם לרוב, גם שהוא בניגוד לדעתך. פלא הא?! • חיים 7 • (שיחה) • י"ד בכסלו ה'תשע"ג • 01:51, 28 בנובמבר 2012 (IST)
עמנואל, זה שטיבי רואה בשלטון ישראל ביו"ש כיבוש זה לא עושה את המצב לכזה. ההסתכלות על המצב במבט ניטרלי שונה מדעתו של טיבי וזה לא מפתיע. Yanon - שיחה 01:55, 28 בנובמבר 2012 (IST)
עמנואל, אם המינוח "שליטה ישראלית" זהה לסיפוח והפיכת הפלסטינים ביהודה ושומרון לאזרחי ישראל, הרי שגם יפו אינה אלא "תחת שליטה ישראלית". ואני לא מכיר אף אחד (למעט אולי פליטים פלסטינים) שמכנה אותה כך. ההתיחסות שלך לציטוט של טיבי אינה אלא גלגול עיניים. טיבי לא מוכן לקבל סיפוח. הוא יהיה מוכן רק כאשר הערבים יהיו רוב בין הים לירדן. זאת הכוונה, עמנואל, ב"לא ירחק היום" בלשון עתיד. Liadmalone - שיחה 02:02, 28 בנובמבר 2012 (IST)

שיחזרתי לגרסא היציבה לפני תחילת מלחמת העריכה והבנתי על הערך. נא להגיע לסיכום, בוררות או הצבעה. שנילי - שיחה 02:32, 28 בנובמבר 2012 (IST)

פתחתי הצבעת מחלוקת, כאן: ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:אחמד טיבי. אודה למפעיל שיציב את תבנית הצבעת מחלוקת בראש הערך. צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 02:37, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אני סבור שזאת פעולה לא נכונה. הסוגיה נוגעת לערכים רבים ולא נכון להכריע בה בהקשר לערך זה בלבד. כדאי לדון על כך במזנון. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 07:54, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אני מסכים עם גילגמש שמדובר בסוגיה רוחבית שצריך להכריע בה באופן כללי יותר ולא רק לגבי הערך הספציפי. עם זאת, גילגמש, הכרעה כללית נצטרך ליישם בזהירות. ברור למשל שציטוטים אסור יהיה לשנות וכו'. גם זו בעייה מסויימת. עמירם פאל - שיחה 09:19, 28 בנובמבר 2012 (IST)
קודם שנגיע להכרעה כללית בשאלה של מיהו טרוריסט. כיום משתמשים במונח באופן סלקטיבי. emanשיחה 11:57, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אתה צודק, אני למשל, העזתי לומר על ראאד אל-כרמי, שרצח תשעה ישראלים, שהוא מחבל רחמנא ליצלן. עמירם פאל - שיחה 13:31, 28 בנובמבר 2012 (IST)
נמנעתי מלפתוח דיון כללי יותר משום שאני צופה מראש דיון ארוך שיש סיכויים רבים שייתקע באיזשהו שלב ללא הגעה לידי החלטה וללא יישום מסקנותיו. אם מישהו מוכן לקחת על עצמו דיון כזה, אני בעד. אם לא, שלפחות במקרה הזה נגיע לכלל הסכמה. עד אז, אני קוראת לצד השני לכתוב את דעתו בדף שפתחתי. צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 12:18, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אפשר לעשות את כל שלושת הדברים בהם מדובר כאן, במקביל, בלי קשר בשלב זה בין אחד לשני - א. הצבעה ספציפית כאן. ב. דיון במזנון בשאלה מיהו "טרוריסט" או מחבל. ג. דיון במזנון, האם השטחים "משוחררים", "כבושים", או בשליטת ישראל. עמירם פאל - שיחה 13:38, 28 בנובמבר 2012 (IST)
פיצול הדיון לשלושה מקומות רק יגרום לכך שלא ישתתפו באף אחד מהם. בהחלט ראוי לדון בסוגיה זו ומציאת פתרון ראוי לוויקיפדיה העברית. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 15:51, 28 בנובמבר 2012 (IST)
עמירם, אם כבר עוסקים במינוחים, אל כרמי רצח תשעה יהודים, לא ישראלים. בכלל לא עניין אותו איזה דרכון יש להם. נרו יאירשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג • 18:54, 28 בנובמבר 2012 (IST)

אכן. עמירם פאל - שיחה 22:48, 28 בנובמבר 2012 (IST)

הצעת פשרה[עריכת קוד מקור]

הנה הצעתי (בעזרת ויקיציטוט):

טיבי מתנגד לשלטון הישראלי על יהודה ושומרון וחבל עזה, שבו הוא רואה כיבוש שבסופו של דבר יבוטל.[1]

דוד שי - שיחה 20:33, 28 בנובמבר 2012 (IST)

  • כמעט בעד. התוספת של "שבסופו של דבר יבוטל" מיותרת למשפט. אולי אפשר לנסח - שבו הוא רואה כיבוש שיש לבטלו (ניסוח גרוע, אבל משהו מעין זה). צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 20:36, 28 בנובמבר 2012 (IST)
מקובל עלי. דוד שי - שיחה 20:37, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אם כן, בעד צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 20:44, 28 בנובמבר 2012 (IST)
מקובל. השאלה היא אם יש הסכמה על שימוש כללי בוויקיפדיה בהגדרה הנייטרלית "השלטון הישראלי בשטחים" במקום מונחים בעלי הטייה פוליטית משני הכיוונים - "השטחים הכבושים" ו"השטחים המשוחררים". גרש - שיחה 20:42, 28 בנובמבר 2012 (IST)
קודם נסגור את הדיון הזה, אחר כך נפתח דיון כללי במזנון. צִבְיָהשיחה • י"ד בכסלו ה'תשע"ג 20:44, 28 בנובמבר 2012 (IST)
מקובל ומסכים עם צִבְיָה בשתי הערותיה. Yanon - שיחה 20:46, 28 בנובמבר 2012 (IST)
לר מדובר פה על שימשו במונח "השטחים הכבושים". אבל זה כבר באמת לא לדיון הזה. emanשיחה 21:11, 28 בנובמבר 2012 (IST)
כפי שכתבתי בדף השיחה שלי, כל הניסוח מתחילתו היה לקוי. במקום לנסות להחליף מילה אחת, כדאי לנסח את הכל מחדש. emanשיחה 21:12, 28 בנובמבר 2012 (IST)
גם עלי הפשרה הזו מקובלת. ניפגש בדיון במזנון. עמירם פאל - שיחה 22:47, 28 בנובמבר 2012 (IST)
אני בעד "טיבי מתנגד ותומך בסיום השלטון הישראלי על יהודה ושומרון וחבל עזה, שבו הוא רואה שלטון [[כיבוש].

בנוסף - הגיע הזמן להבהיר שבנוגע לשטחים/יהודה ושומרון - אין להשתמש בניסוחים "שחרור" או "כיבוש" בקונוטציה הפוליטית שלהם:

  • ההשתלטות על השטחים ב-1967 = כיבוש
  • השליטה בהם = השלטון הישראלי

איתן - שיחה 08:22, 30 בנובמבר 2012 (IST)

הכנסתי את הנוסח שהוסכם עליו והסרתי ההגנה מהערך. שנילי - שיחה 08:42, 30 בנובמבר 2012 (IST)

ביקור במדינות ערב, מדינות אויב ומנהיגי מדינות אויב[עריכת קוד מקור]

לפי דעתי המידע על הביקורים השונים של אחמד טיבי במדינות מעוררות מחלוקת ובוודאי במדינות אויב (כולל ראשי מדינה) הוא מידע חשוב לשלמות הערך. מצורפות מספר דוגמאות:

ביקור בלבנון (מדינת אויב)- http://www.haaretz.co.il/misc/1.1022977

ביקור בלוב, מדינה שנויה במחלוקת- http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3880654,00.html

מפגש עם נשיא סורה (מדינת אויב)- http://news.walla.co.il/?w=/14/1312558(נכתב על ידי אנונימי ב-19:39, 17 בינואר 2013‏)

כמדומני שגם לוב היא רשמית מדינת אויב. יש חשיבות אנציקלופדית באזכור קצר של הדברים. נרו יאירשיחה • ו' בשבט ה'תשע"ג • 20:35, 17 בינואר 2013 (IST)
אנחנו פה אנציקלופדיה. לא בית משפט שדה של תנועת המרכז הקיצונית "אם תרצו". emanשיחה 23:01, 17 בינואר 2013 (IST)
מה שכתבתי למעלה הם עובדות, לא פרשנות אישית שלי (או כל תנועה לצורך העניין), אני גם לא מבקש (ולא חושב) שצריך להוסיף פרשנות אישית של העובדות אלה רק לציין אותם כמו שהם בצורה הכי נקייה שיש. אלה הם עובדות בעלות חשיבות לערך. דרך אגב, לוב לא נחשבת למדינה אויב לפי חוק ההסתננות (נכתב על ידי אנונימי ב-23:51, 17 בינואר 2013‏)
עמנואל, ודאי תוכל למצוא פורום מתאים שבו תפרט את עמדותיך לגבי אם תרצו ובכלל, כאן לא המקום. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ג • 13:46, 20 בינואר 2013 (IST)
ודאי. צִבְיָהשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ג 13:55, 20 בינואר 2013 (IST)
שכחתי לענות לאנונימי, חוק ההסתננות מונה כמובן את המדינות הגובלות במדינת ישראל, שממנה הסתננו. הוא אינו רלוונטי לעניין זה. בחוק העונשין יש הגדרה אחרת, שלכאורה לוב עומדת בה. נרו יאירשיחה • ט' בשבט ה'תשע"ג • 14:15, 20 בינואר 2013 (IST)
למה מחקו את המידע הנ"ל מהערך? חשבתי שיש הסכמה להוסיף אותו 84.94.81.128 19:05, 16 בפברואר 2013 (IST)
שוחזר, אין סיבה להסיר • חיים 7 • (שיחה) • ו' באדר ה'תשע"ג • 21:06, 16 בפברואר 2013 (IST)
תפסיק להיתמם. emanשיחה 23:31, 16 בפברואר 2013 (IST)
נשגב מבינתי מדוע אין לציין שטיבי ניצל את חסינותו כדי לעבור על החוק בעניין זה. מילא שאתה משחזר, נגד רוב ברור, לכל הפחות עליך לנמק את השחזור. נרו יאירשיחה • ו' באדר ה'תשע"ג • 23:36, 16 בפברואר 2013 (IST)
נימקתי גם פה וגם בתקציר. מה שהוסף כתוב בצורה בלתי נייטרלית לחלוטין. בושה וחרפה שאתה ושאר חבורתך תומכים בדבר הזה. אבל מצד שני אחרי שהתגאתם בתמיכה של טרול חסום בדף השיחה, אז מה אני מתפלא? emanשיחה 23:52, 16 בפברואר 2013 (IST)
אין לי מושג מה לא נייטרלי בעריכה הזאת, ואתה כרגיל מתמקד בהתקפות אישיות במקום בדיון ענייני. לא לחינם נחסמת בעקבות הדיון שהזכרת. נרו יאירשיחה • ז' באדר ה'תשע"ג • 00:17, 17 בפברואר 2013 (IST)
הבעיה היא שאין לך מושג מה זה נייטרליות. הרי כל מהות פעילותך בוויקיפדיה היא הטיה פוליטית שיטתית.
הניסיון הזה של מסגור, של שפיטה, הוא בלתי נייטרלי בעליל. emanשיחה 00:25, 17 בפברואר 2013 (IST)
עמנואל, עליך ללמוד לכבד רוב (גם שזה בניגוד לדעתך). כך הרוב החליט וכך ישאר הערך. תמיד עומדת לרשותך האופציה לפתוח בהצבעה • חיים 7 • (שיחה) • ז' באדר ה'תשע"ג • 00:19, 17 בפברואר 2013 (IST)
אין שום החלטת רוב. שי חבורה של אנים ששמו להם מטרה להטות את הוויקיפדיה באופן פוליטי בגסות, ואז אים אחד אחרי השני לדף השיחה, אחד משרבט איזה משפט וכל האחרים מביעים תמיכה, ואז צועקים שיש רוב. אם עבר איזה טרול חסום בסביבה, הם לא מתביישים לצרף גם אותו לחגיגה. ואם זה כבר נתפס, אז ברוקולי אץ רץ למלא את מקומו בספירה. הגיע הזםן לשים קץ לנוהג הנפסד הזה. emanשיחה 00:24, 17 בפברואר 2013 (IST)
אני רואה שגם החסימה ההיא, שמצטרפת למשהו כמו 20 שקדמו לה, לא הספיקו לך. על כל פנים, חיים 7, צביה, ברוקולי ואני, מול העמדה שלך, זה בהחלט רוב. צר לי. נרו יאירשיחה • ז' באדר ה'תשע"ג • 00:30, 17 בפברואר 2013 (IST)
כרגיל, החבורה הקבועה של מטים פוליטית. בושה וחרפה לוויקיפדיה.emanשיחה 00:34, 17 בפברואר 2013 (IST)
תחזיר לי בבקשה את המראה שלקחת ממני, ושאתה מסתכל בה כעת. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:37, 17 בפברואר 2013 (IST)

בוודאי שיש להזכיר את ביקוריו של טיבי במדינות אויב. מדובר במעשה של התרסה ברורה נגד המדינה. אפילו טיבי עצמו די מתגאה בזה. אם הוא מתגאה בזה, מי אנחנו שנסתיר זאת? אשחזר שוב בהתאם לרוב. את דבריו של הטרול שכתב כאן מחקתי כמובן. וכמובן, עמנואל הוא אחד האחרונים שיש לו בכלל זכות לדבר על הטיה פוליטית שיטתית. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:27, 17 בפברואר 2013 (IST)

השאלה היא לא ההזכרה. השאלה היא ייחוד פסקה מיוחדת לנושא, וכמו כן הטון השיפוטי. אין לכך שום תקדים.
כמו כן, הביקורים האלה הם לא התרסה כנגד המדינה. הם ביטוי טבעי לכך שהערבים אזרחי ישראל הם חלק מהעולם הערבי. emanשיחה 00:47, 17 בפברואר 2013 (IST)
היית יכול להעלות את הנושא של פסקה מיוחדת באופן ענייני מלכתחילה, במקום לצעוק אותו בשלב המתקדם הזה של הדיון. אין לי התנגדות לזה, אם כי יש צורך בהוספת פסקאות לערך. בעניין סוף דבריך, כשאנשי ימין עוברים על החוק - הם לוקחים את החוק בידיים. כשערבים עושים את זה - הם פשוט מתנהגים בטבעיות. נרו יאירשיחה • ז' באדר ה'תשע"ג • 00:50, 17 בפברואר 2013 (IST)
למען הסר ספק, גם לי אין התנגדות שהנושא ישולב במהלך הטקסט השוטף של הערך. אבל למחיקה מוחלטת של העובדות האלה אני מתנגד בתוקף. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:54, 17 בפברואר 2013 (IST)
כמו ברוקולי מי-נהר - שיחה 01:45, 17 בפברואר 2013 (IST)
כמו מי נהר. שבח קנייבסקי - שיחה 10:34, 17 בפברואר 2013 (IST)
הצורה שהדברים הובאו היתה בלתי נייטרלית באופן זועק לשמים. (שלא לדבר גם שהצורה בה הוספו הערות השוליים היתה בלתי מקצועית בעליל, ואף אחד מכם לא טרח לתקן אותה).
בכל מקרה, בעקבות ההסכמה בדף השיחה, שילבתי את הדברים בצורה נייטרלית ומסודרת, באופן כרונולוגי בסביבה שבלאו הכי מדברת על נושאים דומים. את אחת הפגישות השמטתי, כי לא היה בה עיניין. הנסיעות ללבנון שגרמו לחקירה ראויות לציון, וגם הביקור בלוב, שלגביו אף הרחבתי. emanשיחה 23:26, 17 בפברואר 2013 (IST)
יש בהחלט עניין בפגישות עם מנהיגי מדינות אויב, זה מובן מאליו. נרו יאירשיחה • ז' באדר ה'תשע"ג • 23:51, 17 בפברואר 2013 (IST)
שוב השיטה שלך? לשרבט טיזה משפט טאוטולוגי בשביל להיספר למען ה"Rוב בדף שיחה"?
העובדה היא שכל מה שיש זה איזכור קצר במבזק. זה לא פגישה שעוררה איזשהו רושם, ולכן חסרת ערך אנציקלופדי. emanשיחה 23:56, 17 בפברואר 2013 (IST)
יש עולם שלם מחוץ לחוג הקוראים של העיתון לאנשים חושבים. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:01, 18 בפברואר 2013 (IST)
אולי במקום לחזור על סיסמאות שחוקות וריקות מתוכן, תביא התייחסות לפגישה הזו מעבר למבזק הקצרצר הזה, כפי שהיתה בהחלט התייחסות לביקור בלבנון? emanשיחה 00:20, 18 בפברואר 2013 (IST)
בעקבות המזנון באתי לכאן. דעתי האישית היא שיש עניין אנציקלופדי בנסיעות ח"כ למדינות אוייב או פגישה עם מנהיגי מדינת אוייב, גם אם הוא לא הסגיר באותה הזדמנות את סודות הגרעין של המדינה, ובמיוחד כאשר זה מגובה במקור. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT00:31, 18 בפברואר 2013 (IST)
יש איזכור של לא מעט פגישות כאלה. אין שום סיבה לכלול את כולן ללא שום סימון מינימאלי. מבין חמשת המקרים שהיו בפסקה שהוספה (היו גם אחרות עוד לפני זה), שניים (עם נשיא סוריה, ושר החוץ שלו) לא עוררו עיניין. העובדה שלא הובאו שום פולו-טפים למבזקים שהזכירו אותן.
ההתעקשות של ברוקולי להכליל אותם (כולל הצורה הבלתי מקובלת לחלוטין של הבאת המקורות, שהוא לא טרח לתקן אותה), היא סתם בשביל "לנצח במלחמה". emanשיחה 00:36, 18 בפברואר 2013 (IST)
המממ, ואני הייתי תחת הרושם שיש עוד כמה כאן שתמכו בעמדה שאני תומך בה. קוריצהלול התרנגולותאהמהמורשת העולמית. פשוט עולמית! 00:38, 18 בפברואר 2013 (IST)
אני לא בטוח שצריך סינון. פגישה עם מנהיג מדינת אוייב היא אקט קיצוני למדי באקלים הפוליטי הישראלי, וברי שלא ניתן לטעון לחוסר חשיבות אנציקלופדית. זה גם לא משהו שטיבי רואה בו עלבון או בעיה, ואני לא חושב שמישהו כאן צריך להיעלב/לצנזר עבורו את המידע או כל דבר אחר בסגנון הזה. אדרבא, אני מניח שהוא רואה בריבוי המקרים ראיה לייצוג בוחריו ולהצמדות לדרכו המדינית. אולי צריך לרכז את זה באיזושהי צורה או משהו. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT00:43, 18 בפברואר 2013 (IST)
לא צריך לנחש. אני הצעתי מבחן. אם היה איזשהו פולו-אפ לדברים (בין אם תקשורתי, כמו במקרה של לוב, ובין אם חוקי, כמו במקרה של לבנון) יש מקום לאיזכור. אם לא אז לדעתי זה סתם העמסת מידע. אנחנו צריכים לברור בין העיקר לטפל. emanשיחה 01:02, 18 בפברואר 2013 (IST)
עמנואל, לא צריך שום פולו אפ. ההתרחשות עצמה היא האישיו. אם פגישה עם נשיא סוריה ושר החוץ שלו, לא חשוב איפה, זה לא אישיו, אני לא יודע מה זה אישיו. בוא, לא מדובר על אמיר קטר או מלך מרוקו. • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT01:08, 18 בפברואר 2013 (IST)
זו כבר עמדה סובייקטיבית. אני הצעתי מבחן אובייקטיבי. emanשיחה 01:15, 18 בפברואר 2013 (IST)
לא הכחשתי שזה בא ממקום סובייקטיבי, אבל זה גם אובייקטיבי לחלוטין כי סוריה במצב מלחמה עם ישראל וקטאר לא, וזו כבר אמת מבחן אובייקטיבית. אגב, אם אהוד יערי אומר קאטר, ובערבית בכלל כתוב קטר, למה אצלנו זה קטר? • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT01:18, 18 בפברואר 2013 (IST)
אבל השאלה שעומדת בפנינו האם שווה להזכיר את זה. אם זה לא עורר הד, זה לא שווה להזכיר. ולגבי שאלת האיות, ראית את השיחה? מתברר שזה נדון שם בפירוט כבר לפני 5 שנים. emanשיחה 01:26, 18 בפברואר 2013 (IST)
לא ראיתי, אני אגש תיכף. לגבי ההד, רוב הדברים שאנחנו כותבים עליהם בוויקיפדיה לא מעוררים הד. בסופו של דבר מידע אנציקלופדי (כנראה) לא נועד לעורר הד. הוא פשוט נמצא שם... • חבר לחיים - אמצו כלב!Ori‏ • PTT01:28, 18 בפברואר 2013 (IST)

מקור משפחתו של טיבי[עריכת קוד מקור]

הוריו של אחמד טיבי הגיעו לכאן מסוריה כמהגרי עבודה. זאת עובדה שניתן לאמת אותה בקלות. מדוע כשאני מתקנת את מה שכתבתם - אתם מוחקים את האמת ומאיימים אלי בחסימה? 84.109.65.123 13:23, 2 באפריל 2013 (IDT)

הביאי מקור מוסמך לכך ויעודכן בהתאם. שנילי - שיחה 13:29, 2 באפריל 2013 (IDT)

בבקשה סימוכן לכך שמקור משפחתו אל אחמד טיבי הוא מסוריה - ומיד אשלח עוד מקורות - הנ"ל מתוך תחקיר שערך אבי גולדרייך-

משהו אודות מיודענו אחמד טיבי ועכשיו נטפל במיודענו אחמד טיבי או כפי שהוא מכנה את עצמו אחמד אל טיבי. (الطيبي ) אחמד טיבי נוהג כמעט תמיד לסנוט בבני שיחו היהודים כי הוא הינו בעל הבית המכובד ואילו היהודי שמולו אינו אלא מהגר עלוב, ולכן זכויותיו של אחמד טיבי עולות לעין ערוך על זכויות היהודי שמולו. ובכן , יצאתי לבדוק מהיכן הגיע לכאן אחמד טיבי, מהו מקור משפחתו ומה שהעליתי בחכתי לפניכם. בעירו טייבה, שני משפחות מייסדות דומיננטיות שהגיעו לפי כל הנתונים ואין מחלוקת על כך מסעודיה וממצריים במרוצת במאה השמונה עשרה והתשע עשרה. המשפחה הראשונה היא משפחת חאג' יחיה, שהגיע מסעודיה לפי מקורות מבני המשפחה ברחו מאימתה מנקמת דם והתיישבו באזור טייבה היא עופרה המקראית, מאחר שהשם עופרה תרגומו בערבית שד שינו הערבים את השם עופרה לטייבה כלומה הטובה. המשפחה השנייה הגיעה במחצית השנייה של המעה ה19 עם אברהים פחה ממצריים ושמה מעיד על מקורה – מצראווה. ישנם בטייבה משפחות נוספות כגון עבד אל קאדר (שם המעיד על מוצא בידואי ) משפחה קטנה שמתפרנסת מפשיעה ומעולם תחתון ומוכרת היטב למשטרה . כשהתחלתי לחקור אודות מקורו של טיבי נהגתי בהתאם לפתגם הערבי- ברצותך לחקור את הפשעים שאל את השכנים- כלומר לך למקום ותשאל . וכך פעלתי. כששאלתי על משפחת טיבי , נאמר לי להפתעתי כי משפחת אל טיבי היא משפחה קטנה מאד וכמעט איננה מוכרת בכפר טייבה והם "עולים חדשים". בתחילה חשבתי כי מקור השם אל טיבי קשור לשם טייבה אולם מאחר והמשפחה קטנה ביותר, כמה עשרות אנשים , ולא הפכה עם השנים להיות חמולה הבנתי כי מדובר בעניין אחר. ואכן הסתבר לי כי טיבי או אל טיבי (שם ריבוי בערבית שפירושו הטובים) היא משפחה גדולה מאוד מדמשק, ישנה בדמשק שכונת טיבי, ישנה גם בקוניי טרה שכונת טיבי לאחמד טיבי ישנה קרובת משפחה (שדי דומה לו דרך אגב) שמה הוא לינה טיבי עיתונאית וסופרת ידועה. הוכחה די טובה להיותו של טיבי מהגר סורי הוא אתר שמות המשפחה הסורים משפחות דמשק מקפידות להיקרא בשמותיהם המקוריים מאות שנים. אתר שמות המשפחה הסוריים\דמשקאים

http://translate.google.co.il/translate?hl=iw&sl=ar&u=http%3A%2F%2Fnasamatalsham.wordpress.com%2F%25D8%25A3%25D8%25B3%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25A1-%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25B9%25D8%25A7%25D8%25A6%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25AA-%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25AF%25D9%2585%25D8%25B4%25D9%2582%25D9%258A%25D8%25A9%2F&prev=%2Fsearch%3Fq%3D%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25B7%25D9%258A%25D8%25A8%25D9%258A%2B%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25A3%25D8%25B3%25D8%25B1%25D8%25A9%2B%25D9%2581%25D9%258A%2B%25D8%25B3%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%258A%25D8%25A7%26hl%3Diw&sa=X&ei=Iz1UUdbsJOf44QTMsoCQAw&ved=0CFIQ7gEwBA ואכן טיבי הוא בן למשפחה דמשקאית עתיקה ומכובדת כל כך שורשית שבן המשפחה נבחר להיות מנהל אונרא בדמש ובן משפחה אחר היה אף שר הבריאות הסורי.. http://www.tishreen.news.sy/tishreen/public/print/248723 ואיך הגיע לכאן , איך קורה שבעירו טייבה הוא עצמו לובש כובע של מהגר ?, (ועל ראש הגנב בוער כנראה הכובע ) סבו, הגיע לכאן עם אחת הכנופיות שבאו להלחם ביהודים ב47-48 כנראה עם כנופית קאוקג'י, אחד מקציניו של קאוקג'י נקרא באדר אל טיבי, (סבו של אחמד?) ועם מפלתו של קאוקג'י נשאר הסרן אל טיבי בטייבה שהיתה אז תחת שלטון האשמי עד חילופי השטחים בשנות החמישים.

אם כך , נערוך למהגר טיבי סיור שרשים וירטואלי קצר במקורותיו. הוא לא צריך תרגום הוא מבין ערבית לכן נחסוך ממנו תרגום: 1- מאמר יפהפה של קרובת משפחתו לינה אל טיבי ובו מסה ענוגה על אכזריותו של השלטון הסורי בראי הפמיניזם הנאור هي المؤنثة وتأنيثها حريّة: لينا الطيبي - الانتفاضة الشعبية في سورية

2-מאמר אינטרנטי על בנות משפחת טיבי ובהן המשוררת טיבי הנ"ל מפגינות מול שגרירות סוריה על הדיכוי של העם הסורי ניתן לראות את הדמיון המשפחתי: http://www.shorouknews.com/news/view.aspx?cdate=09102012&id=efbc0fb3-662c-4e4a-9767-2b2adcceb060 3- אתר שמות המשפחה הדמשקאיות – כמובן ששמם של הטיבים לא נפקד http://translate.google.co.il/translate?hl=iw&sl=ar&u=http%3A%2F%2Fnasamatalsham.wordpress.com%2F%25D8%25A3%25D8%25B3%25D9%2585%25D8%25A7%25D8%25A1-%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25B9%25D8%25A7%25D8%25A6%25D9%2584%25D8%25A7%25D8%25AA-%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25AF%25D9%2585%25D8%25B4%25D9%2582%25D9%258A%25D8%25A9%2F&prev=%2Fsearch%3Fq%3D%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25B7%25D9%258A%25D8%25A8%25D9%258A%2B%25D8%25A7%25D9%2584%25D8%25A3%25D8%25B3%25D8%25B1%25D8%25A9%2B%25D9%2581%25D9%258A%2B%25D8%25B3%25D9%2588%25D8%25B1%25D9%258A%25D8%25A7%26hl%3Diw&sa=X&ei=Iz1UUdbsJOf44QTMsoCQAw&ved=0CFIQ7gEwBA 4 עוד אתר נחמד שכותבת בו חנאן אל טיבי קרוב משפחה אחרת . www.globalarabnetwork.com/component/comprofiler/userprofile/hanane

ואכן, משפחתו של טיבי תופסת דפים רבים רבים בדפי הזהב הדמשקאיים, ואם היה מר טיבי נותן לאצבעותיו ללכת במקומו היה מוצא ומגלה כי במקום לסנוט בליברמן ולגלות ערוותו כמהגר מוטב שיפתח דפי זהב ויגלה כי בדמשק מתרכזים אלפים רבים מבני משפחתו והם סובלים משלטון העריצות, מדוע אינו נוסע להזדהות איתם?

דף מדפי זהב הדמשקאים: http://www.yellowpagessyria.com/beta/ar/directory/search/420/عقارات/1678/تطوير/1/دمشق

ואחרון חביב שכונת טיבי בדמשק תצלום אויר ובו הבית המקורי של משפחת אל טיבי, ביית מפואר ויפהפה דרך אגב. 5 http://wikimapia.org/7919314/ar/بيت-الطيبي

84.109.65.123 17:15, 2 באפריל 2013 (IDT)

עוד משהו - כדאי לצפות בקישורים באמצעות אקספלורר ולא באמצעות כרום, וכן בתרגום שלהם לאנגלית ולא לעברית. בנוסף, שימי לב שבדף ויקיפדיה בעברית הוא מציין כי משפחתו מיפו (כנראה שקר כי ערביי יפו ברחו דרך הים לביירות. האזור היה אפוף קרבות וערבים לא רצו לסכן את עצמם ולעבור דרך תל אביב. שנית, אם היה מיפו, אחמד טיבי לא היה מפספס את ההזדמנות להציב אוהל ליד ביתו ה"שדוד" או היה מזמן מנצל את חסינותו כדי לחדור לבית הוריו ומשפחתו ולעשות שם בלגן בתוקף חסינותו הפרלמנטרית. בדף ויקיפדיה בערבית לעומת זאת, הוא נמנע מלשקר ומציין כי הוא מערביי 48 ותו לא. הוא נמנע מלשקר כדי לא להפוך לצחוק בעיני שכניו בטייבה שיודעים בדיוק מאיפה הגיעה משפחתו. (שאין ברשותה דרך אגב נכסים בטייבה כי הם "עולים חדשים") ראי למשל את אבו מאזן, משפחתו גרה בצפת תקופה מסויימת בשכירות אצל משפחה יהודיה בשם נחמן, והוא לא התבייש לאמר שהוא מצפת השדודה וביקר בבית משפחתו והתקבל אפילו יפה למרות שהנכס שייך ליהודים מאז ומתמיד. 84.109.65.123 19:46, 2 באפריל 2013 (IDT)

שלום רב. א. נא לא לשים כותרת לכל תגובה, זהו המשכו של דיון אחד. ב. כדי שדברייך יישמעו אני ממליץ לקצר ולהתמקד בעניין. ג. ועכשיו העיקר: הטענה היא שמוצא המשפחה מדמשק פשוט כי שם המשפחה נפוץ שם? האם זה בלתי אפשרי שאנשים נוספים ייקראו באותו שם משפחה למרות שמוצאם שונה? הטענה שמוצאו אינו מיפו כי אם היה משם היה מציב שם אוהל - אינה משכנעת, מה גם שהיא בנויה על ספקולציה. על כל פנים, כדי להכניס אמירה כזאת לערך עלינו להביא סימוכין מוצקים מאוד, של גורם אמין, המבוססים על ידע עובדתי ולא על השערות. נרו יאירשיחה • כ"ב בניסן ה'תשע"ג • 20:33, 2 באפריל 2013 (IDT)

סליחה! זה ממש לא מה שנאמר שם. מן הסתם ביצעת קריאה שטחית. אתה מתבקש לבדוק שוב, כמי שעובד בויקיפדיה, לך צריך להיות אינטרס לחקר האמת. דווקא אתה לא אמור לספק תירוץ כזה שטחי. אז הנה מה שנאמר שם בתמצות- 1.אבי גולדרייך שביצע את החקירה, נסע לטייבה, בירר את מהות השם טייבה והגיע לאותן מסקנות כפי שמצויינות בדף הויקיפדיה של טייבה - הטובים, הוקמה על העיר המקראית עופרה.

2. הוא נפגש עם משפחות ותיקות מהמקום ושוחח עם התושבים שם. הוא ציין גם מי אלו המשפחות - נאמר לו ע"י כולם שמשפחת טיבי הם "עולים חדשים" בטייבה ומקורם בסוריה. אף ניתן לו שמה של לינה טיבי - עיתונאית וסופרת סורית ידועה, קרובת משפחה של אחמד טיבי.

3.שם המשפחה טיבי, מופיע גם באתר השמות הסוריים, כשם משפחה סורי. משפחות דמשקאיות מקפידות להיקרא בשמן המקורי במשך מאות בשנים.

4.בנוסף, בן ניתן לו שם בן משפחתו של אחמד טיבי, מסוריה שכיהן כמנהל אונר"א בדמשק מספר שנים ושמו של בן משפחה אחר שכיהן כשר הבריאות הסורי.

5.באדר אל טיבי, (סבו של אחמד טיבי) הגיע לארץ עם כנופיית קאוקאג' ב- 1947 ועם מפלתו של קאוקג'י נשאר הסרן אל טיבי בטייבה שהיתה אז תחת שלטון האשמי עד חילופי השטחים בשנות החמישים.

6.בויקיפדיה בעברית הוא מציין שמוצא משפחתו מיפו, אולם בויקיפדיה בערבית הוא נמנע מלציין שמוצא משפחתו מיפו אלא מציין שהוא מערביי 48.

7.באתר ה"פלסטיני הרשמי " והמפורט המפרט את כל משפחות הערבים שהיו כאן ב48 בחלוקה לפי ערים וכפרים. ולא היתה ביפו שום משפחה שנקראה בשם - טיבי....

8. מכאן עולה שהוא לא מיפו ולא מטייבה...

9. http://www.howiyya.com/Portal/Familypage.aspx?id=19127

10. קיבלתם קישורים לכל הנ"ל + תצלום של בית המשפחה המקורי בדמשק - מין הראוי שתבדקו לעומק את כל מה שקיבלתם כאן, כדי שתוכלו לומר בביטחה שאתם מפרסמים אמת, ולא מייצגים שקר כזה או אחר.

תודה! 84.109.65.123 09:08, 3 באפריל 2013 (IDT)

אלמונית יקרה, שלום! א. למה שלא תירשמי? זה יגרום ליחס רציני יותר כלפייך ולא כרוך בשום מאמץ. ניתן להירשם גם בכינוי בלבד כמובן. ב. האמור להלן נאמר מתוך כוונה דווקא לעזור לך ולא להכשיל - האם את היית מכניסה לאנציקלופדיה נתון מרעיש שכזה, מהסוג המדובר, בלי שום סימוכין של ממש? האם נראה לך שמשהו, שמישהו אמר לאלמונית, שמישהו אחר אמר לו בזמן שהוא ביקר בטייבה, יכול להיחשב לסימוכין? אם אבי גולדרייך הנ"ל (מי זה?) כתב מאמר כלשהו בעניין זה, והמאמר פורסם באיזושהיא במה, ניתן יהיה להביא זאת כמקור. האם יש פיסת מידע כתובה באיזשהוא מקום, האומרת את הדברים "ברחל ביתך הקטנה", דהיינו, שאותו קצין סורי בצבא קאוקג'י היה סבו של טיבי? חוץ מזה, אם תבדקי את מה שאת בעצמך כתבת בטרם נמחקו הדברים, תראי שכתבת דבר לא מדוייק, גם לפי מה שאת אומרת כעת - ציטוט: "נולד ... למשפחה שהגיעה לישראל מסוריה כמהגרי עבודה". לסיכום, מקריאת המקורות שהבאת עד כה, עולה שמדובר אך ורק בהסתברויות והנחות. מסתבר שיש משפחה בשם טיבי בדמשק. אז מה? עובדה באמת מרעישה מהסוג שאת טוענת לה, חייבת להיות ממוסמכת היכן שהוא. עמירם פאל - שיחה 09:32, 3 באפריל 2013 (IDT)

שמי אלונה, ויש לי חשבון בויקיפדיה, אני רק לא זוכרת כיצד להיכנס אליו. אשמח אם תסייע. החקירה שעשה אבי גולדרייך פורסמה בדפים של לא מעט ח"כים בפייסבוק, אצרף קישור כמובן. וכן, אני מבינה בהחלט את הזהירות והרצון להוכחות - יש לי שאלה - לך יש הוכחה שהוריו של טיבי נולדו בארץ? יש לך תעודות לידה שלהם? ולגבי מהגרי עבודה - התשובה נעוצה בהגדרת האו"ם המיוחדת לגבי פליטים 'פלסטינאים', שהיא שונה מההגדרה לגבי כל הפליטים מכל העולם כולו - כל ערבי שעזב את פלשתינה-א"י ב 48 ושהה בה שנתיים יחשב כפליט הוא וצאצאיו. כי בשנתיים האלו המנדט הבריטי אסר על כניסת יהודים לא"י, וייבא מהגרי עבודה משלל מדינות ערב כדי ליצור כאן רוב דמוגרפי.

הקישור לאבי גולדרייך - https://www.facebook.com/BennettNaftali/posts/325445374225752

והנה קישור לאתר שמות משפחה פלסטינים שבו ניתן לראות שלא היתה משפחת טיבי ביפו... http://www.howiyya.com/Portal/Familypage.aspx?id=19127 84.109.65.123 09:43, 3 באפריל 2013 (IDT)

אלונה, הפעם מחוסר זמן אכן לא קראתי את דברייך בעיון, אני מקווה לשוב לכך בהמשך. עד אז, אבקש לשאול האם את קראת בעיון את בקשתי לא לתת כותרת חדשה ("משוב" וכו') לכל תגובה שלך. כמו כן, אייעץ לך שוב לא לתקוף את בני השיח שלך, זה לא מועיל למטרתך (בהנחה שהמטרה היא לשכנע ולא לתקוף). ג. אני לא "עובד" בויקיפדיה, כולנו פועלים כאן ללא תשלום. נרו יאירשיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 10:33, 3 באפריל 2013 (IDT)


נרו יאיר,
קראתי אף קראתי, אני פשוט לא יודעת לעשות את זה אחרת.
כל ענין הכותרת הוא מתוך בורות טכנולוגית ותו לא.
כן, ניכר שלא קראת את דברי בעיון, אשמח אם תעשה זאת כמובן.
מצטערת אם הרגשת מותקף, זאת לא היתה המטרה. יחד עם זאת, תמוה שאתם מפרסמים נתונים כשאין בידכם הוכחות, אך דורשים מהצד השני הוכחות. ולכן אני שואלת עניינית- האם יש ברשותכם תעודות לידה ישראליות של הוריו של אחמד טיבי?
בינתיים אנסה להתחבר לחשבון שלי בויקיפדיה ואקרא קצת הנחיות כדי לצמצם טעויות של כותרת משוב וכו'.
84.109.65.123 11:54, 3 באפריל 2013 (IDT)
אי אפשר להסתמך על מה שמישהו כתב על קיר הפייסבוק של נפתי בנט. זה ממש לא מקור מוסמך. בפרט שהוא מגלה בורות מפתיעה. אם הוא היה קצת יותר מיודע, הוא היה יודע שטיבי בעצמו אומר שמקור משפחתו לא מטייבה, אלא מיפו.
ואנחנו נחפש את תעודות הלידה של הוריו של טיבי, מייד אחרי שנמצא את תעודת הלידה הקנייתית של אובמה... emanשיחה 11:59, 3 באפריל 2013 (IDT)
מצאתי!עודד (Damzow)שיחהלימין שור!12:02, 3 באפריל 2013 (IDT)
לא מצאת את התעודה הקנייתית ולפיכך עבור עמנואל זה לא ייחשב כמספיק בכדי שנוכל לעבור סוף כל סוף לתעודה הסורית של הסבא של טיבי . עמירם פאל - שיחה 13:30, 3 באפריל 2013 (IDT)
לא קראתי בעיון את כל הדיון אבל כן נראה שהאלמוני התייחס לטענת יפו (סעיף 7). בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 12:23, 3 באפריל 2013 (IDT)
לא בפוסט המקורי. emanשיחה 12:41, 3 באפריל 2013 (IDT)

גם להורי אין תעודת לידה ישראלית, אבל לאמי יש תעודת התאזרחות פלשתינאית. שנילי - שיחה 13:32, 3 באפריל 2013 (IDT)

אלונה, שימי לב, שגם אבי גולדרייך, בפוסט שלו, בפייסבוק של בנט, שאיננו יכול להיחשב כמובן מקור מוסמך כאמור, כותב - ציטוט: "אחד מקציניו של קאוקג'י נקרא באדר אל טיבי, (סבו של אחמד?)", כלומר, אפילו הוא איננו בטוח אלא רק מעלה סברה עם סימן שאלה. אבל אל ייאוש. יש בויקיפדיה רבים שיהיו דווקא בעדך, אם רק תצליחי למצוא הוכחה של ממש לטענה הזו. עמירם פאל - שיחה 13:38, 3 באפריל 2013 (IDT)
אלונה, א. כדי להגיב כמו כולנו פשוט לחצי על הלשונית "עריכה" בדף השיחה או על המילה "עריכה" שמול הכותרת של הדיון בקצה בצד שמאל. ב. מלבד הבעיה של המקור, זה כלל לא מספיק שמישהו אומר שהוא הלך לטייבה ושאל. אולי לחמולה היריבה יש משהו נגדו או שהוא סתם נתקל במישהו שאין לו מושג? איך זה ייראה לך אם מישהו יקבע שמקור משפחתך שונה ממה שאת אומרת, פשוט בטענה שהוא הלך למקום מגורייך וזה מה שאמרו לו שם?! ג. בהמשך לדברי עמירם, גם גולדרייך עצמו כותב ש"מסתבר" לו שמקור המשפחה בדמשק. כלומר הוא אפילו לא אומר שמישהו בטייבה טוען כך. ד. לאתר של שמות המשפחה ביפו לא הצלחתי להיכנס ולכן לא הבנתי מה הופך אותו לדבריך ל"רשמי". אבל מניין לנו שהוא כולל את כל מי שגרו שם בזמנו? זו עבודה קשה מאוד לשחזור. נרו יאירשיחה • כ"ג בניסן ה'תשע"ג • 14:25, 3 באפריל 2013 (IDT)

איזה כבוד! כל כך הרבה עורכים של ויקיפדיה וכולם עונים לי גם יחד. טוב, אז נתחיל מהתחלה: 1. מזל טוב לי, שנרשמתי וגם למדתי (אני מקווה) איך להיכנס לדף השיחה מבלי לעשות כותרת חדשה. 2. לפי תשובותיכם, אף אחד מכם לא קרא בעיון את כל הכתוב, חבל. 3.אבי גולדרייך בדק גם את טענת טייבה וגם את טענת יפו. אבי גולדרייך גם כותב, קורא ומדבר ערבית, כך שבניגוד לרובינו, כשהוא נכנס לאתר הפלסטיני, שבו יש רשימה של כל המשפחות הפלסטיניות ששהו ביפו ב - 48 טרם ברחו/גורשו, הוא רואה, שלא מוזכרת שם משפחת טיבי. 4. כנ"ל באתר שמות משפחה סוריים. אין ספק שקריאה והבנה בשפת המקור, טובה בהרבה מקריאה באמצעות גוגל תרגום המעוות. 5. אז לפי אתר של הפלסטינים, לא היתה משפחת טיבי ביפו ב - 48 טרם הבריחה/גירוש. 6. לפי השכנים בטייבה- גם לא - הם עולים חדשים. 7. יש לטיבי כאמור קרובי משפחה מפורסמים בסוריה - סופרת ועיתונאית- לינה טיבי, מנהל אונר"א וקרוב משפחה שאף היה שר הבריאות. 8. כן, זאת לא הוכחה מספקת. 9.שנילי - ההבדל בין אמך לבין הוריו של טיבי הוא שאמך שבה לארץ אבותיה, ארץ שהקשר בין העם היהודי לארץ הוכר במסמך עם תוקף משפטי בינלאומי - מסמך המנדט. מה שלא קרה עם 'הפלסטינים'. 10. ועדיין- יש מקום לכתוב כפי שהציע/ה (סורי, לא יודעת אם בן או בת) 111Avigail, לטענתו. לטענתו של טיבי. אין לכם שום הוכחה שהוריו נולדו בארץ. 11. לגבי אובמה - תחפש באינטרנט, אולי לא תמצא את התעודה הקנייתית, אבל תמצא את האמריקאית המזוייפת בקלי קלוטו. אתה יודע מה אומרים? יגעת ולא מצאת, אל תאמין...

אז בבקשה, לטענתו של מר אחמד טיבי... כי אם כל כך מקפידים על האמת, אז משני הכיוונים. אלא, אם אחמד טיבי יכול לספק לכם תעודות לידה ישראליות של אביו ואמו... תודה ואחלה יום

אלונה, א. בסוף קטע שנכתב בדפי שיחה, נהוג "לחתום" באמצעות הקלדת ~~~~ (ארבעה סימני טילדה), שהופכים ל"חתימה" עם שמירת הדף. לחלופין, ניתן להשתמש בכפתור חתימה: חתימה. הוספת החתימה נדרשת כדי שנבין בקלות מיהו הכותב של כל קטע בדף, ולכן חשוב להקפיד עליה. ב. בדפי שיחה נהוג להזיח תגובה באמצעות סימן נקודתיים (:) בתחילת התגובה. אם כבר יש נקודתיים בתגובה שאליה מתייחסים (כלומר נכתבה כבר שורת תגובה מעל לזאת שמתווספת כעת), נהוג להוסיף זוג נוסף של נקודתיים. באופן זה, נשמר הסדר בדיון ויודעים אילו דברים נכתבו כתגובה לדברים שהופיעו קודם.. ג. אין צורך לחזור על הטענה שמשפחת טיבי אינה חיה מזה דורות רבים בטייבה, טיבי עצמו טוען זאת. גם אין צורך לחזור על הטענה שבדמשק יש הרבה טיבי ואפילו לא לפרט שמות פרטיים של אותה חמולה. כל זה פשוט מיותר לחלוטין. בכלל, אם תחזרי שוב ושוב על טענותייך שכבר נענו הדיון לא יתקדם לשום מקום. ד. כבר הובהר לך שפוסט של אדם אלמוני, גם אם הוא יודע ערבית, רחוק מלהיות מקור קביל, במיוחד כשהוא בעצמו רק מעלה השערה. ה. כאמור, איני יודע מהי איכותו של האתר של שמות המשפחה לפני 48, עד כמה הוא מקיף. מאוד קשה לשחזר דבר כזה. לזה יש לצרף את האפשרות שהם שינו את שם המשפחה, אולי בגלל המעבר לטייבה. ו. גם גולדרייך לא טוען שמשפחת טיבי הגיעה לארץ לאחר 48, וממילא זה לגמרי לא משנה אם לפני 48 הייתה המשפחה ביפו או בכל מקום אחר. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 09:19, 4 באפריל 2013 (IDT)

אני ואלונה אלונה בעד ציון מוצאה של משפחת טיבי תחת ההבהרה שמדובר בטענה של מר טיבי משום שאין לה גיבוי ממקור אחר. יש מתנגדים? 111Avigail - שיחה 09:27, 4 באפריל 2013 (IDT)

כמובן. אריה ה. - שיחה 09:33, 4 באפריל 2013 (IDT)
נרו יאיר - הבנתי את כל זה ואף אמרתי בסעיף 8 - שאכן זאת לא הוכחה מספקת. יחד עם זאת, מכיון שאין לאיש מכם תעודות לידה ישראליות של הוריו של טיבי, ואני מנחשת שגם לטיבי עצמו אין כאלו, אז אפשר לכתוב שטיבי נולד בארץ- כי הוא כנראה נולד בארץ, ולטענתו מוצא משפחתו הוא מכאן. זאת האמת. אלונה אלונה - שיחה 10:28, 4 באפריל 2013 (IDT)
בשום מקום אחר אנחנו לא כותבים כך. וזה שאיזה מישהו הזוי כתב משהו על קיר הפייסבוק של בנט לא צריך לשנות. ואגב פה הוא אומר במפורש שאביו נולד ביפו, ואמו ברמלה. (בסוף המאמר). emanשיחה 11:22, 4 באפריל 2013 (IDT)

יאיר, בנקודה אחת אני חולק עליך, או שמא לא הבינותי את ס' ו' שלך, למעלה, נכון - יש לדעתי חשיבות רבה לשאלה אם אמנם סבו של טיבי הגיע לארץ סמוך לפני מלחמת השחרור, או שמא כטענתו המשתמעת של טיבי, משפחתו חיה כאן מזה דורות. ההבדל עצום, לאור טיעונים שהוא משמיע תדיר, דווקא בהקשר של וותק בארץ, הרבה לפני 48'−. עמירם פאל - שיחה 10:48, 4 באפריל 2013 (IDT)

במרשם האוכלוסין כתוב שאביו של טיבי הגיע לארץ בדצמבר 1950 ואמו בנובמבר 1948. אגב, אם אביו יליד 1925 ככתוב במרשם, נולד בפלשתינה(א"י) לבעלי אזרחות ארץ ישראלית אז אמורה להיות לו אזרחות ארץ ישראלית כמו לאמא של שנילי. 111Avigail - שיחה 11:39, 4 באפריל 2013 (IDT)

בדקת בעצמך במרשם האוכלוסין? ואיך הוא הגיע לדעתך, בהסתננות?
עמירם, כרגע כתוב בערך שמשפחתו הייתה קודם ביפו. מאחר שאפשרות ההסתננות אינה סבירה כלל, הרי שבכל מקרה המשפחה הייתה בשטחי הקו הירוק. אז מה זה משנה אם ביפו או ברמלה או באום אל פאחם? עם זאת, לאור רגישותה הפוליטית של הסוגיה, אני סבור שצריך להוסיף את המילה "לדבריו", ולהוסיף גם את דבריו במקור שהביא עמנואל, שאביו נולד ביפו ואמו ברמלה. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 12:26, 4 באפריל 2013 (IDT)
להוסיף לדבריו היא תוספת פתטית ומיותרת כל עוד אין מחלוקת אמיתית על הדברים, לא נראה לי שמצורף לכל אחד מערכי האישים בויקיפדיה העברית צילום תעודת הלידה של שני ההורים, בברכה, Nurick - שיחה 12:29, 4 באפריל 2013 (IDT)
הנושא אינו ערכי כל האישים. הדיון הוא ביחס לפרטי מידע בעלי רגישות פוליטית ברורה. במקרים כאלה יש לציין את מקור המידע. אביגיל, התעלמת משאלתי הראשונה, מניין לך מה כתוב במרשם התושבים. אני מתנגד לניסוח "לטענתו", שמשדר אי אמון. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 12:36, 4 באפריל 2013 (IDT)
אלי ישי העלה לאינטרנט את מרשם האוכלוסין לרווחת עם ישראל. אני מסכימה גם "לדבריו". 111Avigail - שיחה 12:39, 4 באפריל 2013 (IDT)
אפשר לקבל קישור? נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 12:42, 4 באפריל 2013 (IDT)
הבקשה משדרת אי אמון בדברי. התייחס לנתונים שהבאתי כ"לדבריה של אביגיל". מדוע מגיע לי יחס שונה מלטיבי? 111Avigail - שיחה 12:47, 4 באפריל 2013 (IDT)
מה לעשות שהוא מושא הערך ואת אנונימית. אם מרשם התושבים קיים ברשת - אני מאוד מופתע ומבקש לקבל קישור, לא רק עבור טיבי. אם הוא לא קיים - כנראה שאכן אין לתת אמון בדברייך. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 13:20, 4 באפריל 2013 (IDT)
ליאיר, הנקודה היא לא אם אביו נולד ביפו או ברמלה, זה אכן כלל לא חשוב. השאלה היא האם יש לו אכן שורשים בארץ מזה מאות שנים ואנחנו רק אורחים שלו כטענתו. עמירם פאל - שיחה 13:11, 4 באפריל 2013 (IDT)
אביגיל, החטאת את הנקודה. אני, ונדמה לי שגם יאיר (שתקפת אותו משום מה למעלה, ללא כל הצדקה לדעתי. גם הוא בא רק מתוך כוונה לעזור), מסכימים בוודאי שזכותנו על ארץ ישראל גוברת. מדובר כאן בטיעון של טיבי. הוא אומר לכל מי שמוכן להקשיב שהוא ואבותיו נמצאים כאן מאות שנים ואנחנו צאצאי מהגרים זה מקרוב באו. בלי לפגוע כמובן בתשובה ההיסטורית, אם הטיעון של טיבי איננו נכון לגביו, מבחינה עובדתית, זה יכול לדעתי להיות פרט שחשוב להוסיפו לערך עליו. השאלה היא אם יש לכך סימוכין או לא וכרגע לא נראה שיש. עמירם פאל - שיחה 13:27, 4 באפריל 2013 (IDT)
בדיוק כמו שלך ולטיבי אין סימוכין לכך שמשפחתו חיה כאן מדורי דורות. ולכן מן הראוי לכתוב- לדבריו, לטענתו וכד'.
ובקרוב מאד יגיעו גם סימוכין לגבי מוצא משפחתו הסורי. אבל בינתיים, איך אפשר לדרוש הוכחה מחד, ולא לספק הוכחה מאידך?אלונה אלונה - שיחה 13:30, 4 באפריל 2013 (IDT)
דבריו הם מקור אמין לחלוטין כל עוד אין בדל של הוכחה הסותרת את דבריו, אין מקום לסרבול הטקסט, Nurick - שיחה 13:33, 4 באפריל 2013 (IDT)
טיבי סונט ביהודים בכל הזדמנות שהם המהגרים זה מקרוב באו והוא שייך לעם הילידי. ולכן החשיבות שיוכיח את טענותיו ועד שיוכיח נתייחס אליהם בערבון מוגבל ("לטענתו", "לדבריו") וכך לא נפיל בפח גם את קוראי הויקיפדיה. 111Avigail - שיחה 13:35, 4 באפריל 2013 (IDT)
יש ערך לדברי אדם לגבי מוצא משפחתו גם אם אינו מביא ראיות. עמדתו בעניין אינה שוות משקל לספקולציות של אחרים. עם זאת - איש אינו "אמין לחלוטין" ובנושאים רגישים עלינו להיזהר. לאור זאת, הוספת מילה אחת אינה "סרבול הטקסט".
ולאביגיל: עד שלא תביאי ראיה לכך שמרשם התושבים עלה לרשת - אני מציע שלא תשתתפי בדיון, את יוצרת רושם של טרול. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 13:38, 4 באפריל 2013 (IDT)
תודה על המחמאות שאתה חולק לי. זה מאוד קולגיאלי מצדך. 111Avigail - שיחה 13:42, 4 באפריל 2013 (IDT)
הבאת את זה על עצמך. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 13:46, 4 באפריל 2013 (IDT)
אני מקווה שיהיה בך האומץ להתנצל כאשר יתברר שהנתונים שהנגשתי אמיתיים. 111Avigail - שיחה 13:54, 4 באפריל 2013 (IDT)
מה זה "הנתונים שהנגשתי"? כתבת ש"אלי ישי העלה לאינטרנט את מרשם האוכלוסין לרווחת עם ישראל". אין צורך בבירורים כלשהם. אם כתבת אמת - תני קישור, כפי שביקשתי כבר כמה פעמים ולא נעניתי. אם אין קישור - מבחינתי את לא צריכה להתנצל אלא רק להבין מדוע אינך אמינה. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 17:40, 4 באפריל 2013 (IDT)
שוב זאת מילה אחת כפול כלל ערכי האישים בויקיפדיה, מתי פעם אחרונה ראית את תעודת הלידה של נילס בוהר לדוגמא? עד שאין ספק אמיתי הדיון כאן מיותר, בברכה, Nurick - שיחה 13:45, 4 באפריל 2013 (IDT)
אכן כבר אמרת זאת, והסברתי כבר כמה פעמים מדוע ממש לא מדובר בכלל ערכי האישים. ראית? נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 13:47, 4 באפריל 2013 (IDT)
ראיתי, שוב הסיבה היחידה כאן לפקפוק היא הרצון להראות שיש כאן טעות אך משקל דבריו של אדם לגבי מוצאו כבדים מהפקפוק הזה עד שלא תהיה הוכחה מרשימה יותר, Nurick - שיחה 13:54, 4 באפריל 2013 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── נוריק, יש בהחלט ספק אמיתי. אם מישהו היה טורח לקרוא בעיון את כל הקישורים שהבאתי כאן אז אין ספק שהספק היה מתעורר. יחד עם זאת ברור לי שזאת לא "הוכחה חותכת". הבנתי. יאיר - תודה. אכן הוספת מילה אחת בנושא כזה רגיש לא רק שלא תסרבל, אלא תועיל. אלונה אלונה - שיחה 13:50, 4 באפריל 2013 (IDT)

נוריק, אין צורך בסיבה טכנית לפקפוק, די בכך שמדובר בפרט שיש לגביו רגישות פוליטית רבה ועל כן איננו יכולים לציין את דבריו של מישהו כאילו הם אמת מוחלטת. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 13:58, 4 באפריל 2013 (IDT)
הוא נושא הדברים ולכן הוא מקור אמין לחלוטין כל עוד אין מקור סותר לדבריו, בברכה, Nurick - שיחה 14:06, 4 באפריל 2013 (IDT)
נוריק, אף אחד אינו "אמין לחלוטין", גם ביחס לעצמו, ודאי לא ביחס לנושאים רגישים. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 14:13, 4 באפריל 2013 (IDT)
אז מי מעדכן יאיר?אלונה אלונה - שיחה 14:39, 4 באפריל 2013 (IDT)
אין הסכמה ביחס לשינוי, נמתין לדעות נוספות. נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 14:52, 4 באפריל 2013 (IDT)
אני מסכים להוספת "לטענתו" או "לדבריו". כמו כן, אני עדיין מצפה לאביגיל או אלונה שתביא מקור טוב לעניין הסבא הסורי. עמירם פאל - שיחה 15:06, 4 באפריל 2013 (IDT)
קראתי בעיון את כל מה שנכתב כאן. אם המקור היחיד לעובדת היות מקור משפחתו של טיבי מיפו הוא טיבי עצמו, אני חושבת שיש לציין זאת בערך ולהוסיף לטענתו או לדבריו. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה יצא לדרך 15:48, 4 באפריל 2013 (IDT)
אני מסכים עם משתמש:Nurick. אין לנו שום סיבה לפקפק במהימנותו של מידע עובדתי על נשוא ערך, כל ערך, שאין שום מקור אמין אחר החולק על נכונותו (דוגמה למקום שבו כן יש מקום לפקפק: יאסר ערפאת). הניסיון ליצור הבחנה בנימוק של "רגישות פוליטית" הוא ניסיון מלאכותי. אין רגישות פוליטית, אלא אם מתאמצים לחפש ולייצר אותה. עידושיחה 18:02, 4 באפריל 2013 (IDT)
ומהו ההבדל בעיניך בין טיבי לעראפת? 111Avigail - שיחה 18:10, 4 באפריל 2013 (IDT)
הסברתי - קיומו של מקור אמין המטיל ספק באמינות העובדות שמתאר נשוא הערך. עידושיחה 18:18, 4 באפריל 2013 (IDT)
אבל נשוא הערך לא יכול להעיד על עצמו, בלי שנציין שמדובר בעדות עצמית, בנושא לגביו יש לו אינטרס לשקר. 111Avigail - שיחה 18:23, 4 באפריל 2013 (IDT)
לטענתך. עידושיחה 18:26, 4 באפריל 2013 (IDT)
אני לא משתמש במאגרים בלתי חוקיים, אז אני לא ידוע מה נאמר במרשם האוכלוסין. אבל דווקא מה שנכתב פה מתאים למה שטיבי מספר. רמלה נכבשה במבצע דני ביולי 1948, במהלך מלחמת העצמאות. לעומת זאת טייבה הועברה לידי ישראל רק לאחר הסכמי רודוס עם ירדן, שנחתם ב-1949. אני מניח שאם נבדוק לגבי ערבים אחרים מרמלה ומטייבה ממתי הם אזרחי מדינת ישראל, נקבל תוצאות דומות. emanשיחה 19:36, 4 באפריל 2013 (IDT)

שבירה[עריכת קוד מקור]

לענ"ד זה מיותר להתייחס לשאלה האם משפחתו של טיבי נמצאת בארץ 70 שנה , 170 שנה או 340 שנה ומעלה.

א. כי טיבי הוא מייצג של ציבור ערבי. וגם אם רוב הערבים שהיום בארץ מקורם בהגירה מתקופת השלטון המוסלמי או הנוצרי, הרי שתמיד ישנם כאן גם כאלה שהם צאצאים של תושבים בעלי ותק רב. ומאחר ואלו מתחתנים באלו, מספיק אם או אב כלשהוא שיש לו בשושלת ענף כזה, כדי שציבור גדול יוכל לטעון אנחנו היינו כאן כבר מזמן. (זה גם נכון עבור המון יהודים בארץ שיש להם שורש משפחתי של כאלה שנמצאים כאן דורות רבים לפני קום המדינה.) לכן טיבי כמייצג ציבור, על דרך הבהרת העיקרון בצורה מקוצרת, לא צריך לומר על אף שאני כך וכך אחוזים ותיק בארץ... אבל אני משמש פה ציבור ערבי גדול שהינם ותיקים/ילידים... הוא פשוט אומר "אני" בקצרה. זה כמו שאילת שקד אמרה בראיון על מהגרי העבודה בעימות מול דן אלמגור, "...כשאתה היית בן 12 ואנחנו הקמנו כאן את המדינה" והוא שאל אותה "את הקמת את המדינה?" (והיא ענתה לו, כמייצגת ארגון ישראל שלי על אף שלא ציינה זאת) "כן, אנחנו הקמנו את המדינה ואתה היית בן 12." ...
ב. אגב גם במקרה של טיבי, די שסבתא שלו או אמא של סבתא שלו או סבא של סבתא שלו היה כאן... כדי שיגיד הנה אני הייתי כאן כבר דורות.
ג.הוכחה שטיבי הוא בן למשפחת מהגרים מהדורות האחרונים או מלפני כמה מאות שנים, אפילו אם יוכח שהוא אינו ערבי כלל, זה לא ממש משנה את מהות הויכוח אותו הוא מנהל בשם מי שהוא מתיימר לייצג. אמנם מבחינת היותו ידוען ומבחינת היותו השופר של הטיעונים הללו, זה אייטם צהוב נחמד ומעניין מאד, אך כאמור זה לא משנה לויכוח עצמו כלל וזה כאמור אף אינו בר הוכחה היסטורית מלאה.
ד. אבל בנוגע לתיאור עובדות בערך עצמו. יש לשים לב היטב, שמה שכתוב בערך כעת: "טיבי נולד בטייבה שבמשולש למשפחה שעזבה את ביתה ביפו ב-1948‏[2]" (סימוכין לכתבתו של אריק בנדר). תוכן משפט זה בנוגע לזיקתו של טיבי ליפו, אינו זהה לדברי טיבי המצוטטים במקור הנ"ל.
במקור נכתב שטיבי מעיד על עצמו כך: "כמי שבא ממשפחה שגלתה מיפו ב-48". היגד זה אינו אומר שמשפחתו עברה למשולש לאחר שעזבה את יפו ב-48. יש הבדל בין המשפחה הגרעינית של טיבי, לבין המשפחה הגדולה שלו. איננו יודעים היכן היו אביו או אימו או שניהם ב-48. ייתכן שמי מהם עזב את יפו לפני 48. ייתכן אפילו שהם עצמם מעולם לא נולדו בה. הרי די בכך שאחד מסביו או שסבתותיו היו מיפו לפני 48 ושהם או קרוביהם עזבו אותה ב-48, כדי שיוכל לומר את ההיגד שאמר "כמי שבא ממשפחה שגלתה מיפו ב-48". הרי כל אדם משתמש בביטוי "הייתה לי משפחה שם", גם כאשר השורש שלו נפרד מהמשפחה בשלב מוקדם אך רק שמר על קשר או ידע שיש לו משפחה כלשהי שמה אשר לה ולו יש מקור משותף. לכן בהיצמד לתיאור מדוייק של העובדות, אי אפשר לתאר בצורה מוחלטת וכרונולוגית שמשפחתו הגרעינית של טיבי עזבה את יפו ב-48 ועברה למשולש, בהסתמך על המקור הנ"ל. אגב במונחים "משפחתיים" ובהקשר של הרקע של הכתבה שלגביה הגיב טיבי שם, זה גם לא חייב להיות קשר דרך הורות, זה יכול להיות גם קשר של דודים, ואפילו גורמים מאמצים, הוא הרי מדבר על הקשר האישי שיש לו לתופעת עזיבת ערביי יפו ב-48)
לכן יש או לשנות הניסוח לתיאור מסויג (שיצריך תיאור ארוך ופתלתל), או להציג את המידע כפי שנאמר כציטוט מילה במילה עם הזכרת ההקשר בא נאמרו הדברים. או לא לציין את התוכן הזה כלל בשל היותו לא מדוייק ומובהר מספיק לתיאור בצורה זו. מי-נהר - שיחה 15:10, 4 באפריל 2013 (IDT)
מי נהר, כרגע יש כאן ויכוח ספציפי אליו לא התייחסת, הנובע מהצהרותיו של טיבי שהוא בן לאב שנולד ביפו ואם שנולדה ברמלה כביכול - האם להוסיף לטענתו זו, המובאת כרגע כעובדה, גם את המילה "לדבריו". מה שאתה התייחסת אליו כאן הינו ויכוח אחר לגמרי. אין ספק שטיבי מייצג ערבים רבים תושבי ישראל. חלקם הם בוודאי צאצאי מהגרים וחלקם אולי צאצאי תושבים בארץ מזה מאות שנים, ולא ברור איזה חלק כזה ואיזה כזה. אבל זהו כאמור ויכוח נפרד לחלוטין, שלא כדאי להיכנס אליו כאן. מקומו אולי בערך מאז ומקדם או בערך ג'ואן פיטרס. הויכוח כאן הוא ויכוח עובדתי שנוצר בגלל הצהרות עובדתיות של טיבי שאין להן סימוכין כרגע ושהוא עצמו מתבסס עליהן לצורך טיעונים שלו כנגד יריביו. בנסיבות שכאלה נראה שהתוספת המבוקשת, "לדבריו" הינה מתבקשת. לא? עמירם פאל - שיחה 15:36, 4 באפריל 2013 (IDT)
אני חושב שדווקא זה הובהר לחלוטין, גם אם טיבי עלה לארץ מארצות הברית לפני שנה הוא עדיין יכול להגיד "אני גורשתי טררם טררם...." כי הוא מייצג ציבור שהיה כאן לפני 48 ללא ספק ועדיין אין אף מקור שחולק על דבריו פרט לדבריכם ולצערכם דבריכם בנושא חשובים פחות מדבריו בנושא, בברכה, Nurick - שיחה 21:45, 4 באפריל 2013 (IDT)
השאלה ממש אינה אם הוא יכול לומר "אני גורשתי". נרו יאירשיחה • כ"ד בניסן ה'תשע"ג • 22:58, 4 באפריל 2013 (IDT)

תגובתי באה להסביר א. לפותחי הדיון, מדוע זה ממש לא משנה אם טיבי הוא חדש או ותיק כאן וממילא הצורך בעיקור טענתו מיותרת. ב. להדגים ולנמק מדוע טיעוניה של אלונה הנכבדה, אינם מספיקים כדי לקבוע או לשלול משהו. ג. כדי להעיר שהמידע אודות שורשיו של טיבי כפי שמוזכרים בתחילת הערך, אינם מבוססים כראוי ואינם כתובים בצורה התואמת את המקור להם. ד. להראות שאי אפשר להתבסס על דברים הנאמרים בע"פ כלאחר יד, כמקור למידע עובדתי בסיסי בביוגרפיה. אמנם אנו עושים זאת במקרים נייטראלים חסרי מקורות פוטנציאליים, אולם במקרה שלתוכן יש משמעות כפי שהודגם ע"י אלונה, ובוודאי כאשר ישנם עילות כה רבות המחזקות את הספק שבדבר המידע, אזי אכן לגיטימי ואף מתבקש לציין לכל הפחות שהמידע הוא "לדבריו". ברם זה אכן צורם ולא שגרתי להטיל בפומבי ספק שכזה על דברים כאלה. (אף שלטיבי בהחלט מגיע יחס כזה, הרי שלקורא הנייטראלי זה לא מצלצל כ-NPOV) לכן אני מציע לכתוב: "טיבי נולד בטייבה שבמשולש ומזכיר לעיתים שהיו לו שורשים ביפו מצד אביו ושורשים ברמלה מצד אימו." את כל השאר נשאיר כבר לדמיון של הקורא להשלים כפי הבנתו ועל אחריותו בלבד.מי-נהר - שיחה 01:37, 5 באפריל 2013 (IDT)

זהו. שאין שום עילה להטיל ספק במה שטיבי אמר. זה שמישהו קישקש משהו על הקיר של הפייסבוק של בנט זה לא עילה לכלום. כל הטענות הם סתם קשקושים. החוקר הדגול מצא אנשים עם שם משפחה כזה בספר טלפונים בדמשק. אז מה?! זה פשוט עושה מאיתנו בדיחה. צריך להתעלם מהקשקוש הזה. emanשיחה 02:08, 5 באפריל 2013 (IDT)
אני פשוט לא מאמין שהדיון נמשך, כל עוד אין ראיות/טענות/עובדות/מקורות אמינים שמערערים על דברי טיבי אין כל סיבה לפקפק בהם, Nurick - שיחה 02:41, 5 באפריל 2013 (IDT)
טוב מיציתי, זהו דיון עקר עד שלא יהיו כאן טענות חדשות, נמאס לי לקרוא עוד ועוד השמצות ושטויות, המשך יום נעים, Nurick - שיחה 13:57, 5 באפריל 2013 (IDT)
נראה שיש בערך תיקו - 3:3 בין בעלי זכות ההצבעה. האם נלך על הצעת הפשרה של מי נהר? הניסוח החד משמעי שקיים כרגע בוודאי איננו בקונצנזוס. עמירם פאל - שיחה 14:52, 5 באפריל 2013 (IDT)
אני לא ידוע איך ספרת. אבל בכל מקרה, אנשים שמנסים להכניס לוויקיפדיה דברי הבל חסרי כל בסיס, יש לזרוק מכל המדרגות, ואל לתת להם פרס בדמות ניסיונות פשרה הזויים. emanשיחה 15:19, 5 באפריל 2013 (IDT)

תגובת אחמד טיבי[עריכת קוד מקור]

שלום, לא השתתפתי בדיון ביקשתי מד"ר טיבי שיגיב על הדיון הזה כיוון שחשתי שהוא מבוסס על חוסר בידע ומקורות וצריך לקבל הבהרות ממקור מוסמך. להלן דבריו, טעויות הכתיב במקור:

היי דוד; אלה דברי הבל שמישהו מהמין הפיץ בימים אלה! אבי וסבי נולדו ביפו ואמי וסבי נולדו ברמלה ואני נולדתי בטייבה. אין לנו קשר משפחתי עם משפחה בשם טיבי בדמשק וסוריה .השם טיבי נמצא גם בלבנון ובאלגיר ובמרוקו ובירדן ללא קרבה משפחתית..האם כל משפחת כהן הם קרובי משפחה למשל? המשוררת לינה אלטיבי במצרים שמקורה בסוריה היא משוררת מכובדת אך אינה קרובת משפחה. השם שלנו אלטחבי הוא שם שיוך לטייבה שבתוך המשולש כפי שכנראה אלטיבי בלבנון הוא שיוך ליישוב טייבה בלבנון.יש טייבה בכל ארץ באיזור.אני טכנית לא יודע לעשות את מה שביקשת בויקיפדיה ותודה רבה

אם יש לכם בקשות הבהרה מסודרות, נא לנסח אותן באופן מרוכז ואפנה אותן אליו. אולי באותה הזדמנות תשדרגו את טייבה (פירושונים) ותכתבו את טיבי (שם משפחה). ‏DGtal15:10, 5 באפריל 2013 (IDT)

יישר כוח לדיגיטל. זה נראה לי אמין, טיבי אינו מטומטם לשקר בעניין כזה. האם תוכל לשאול אותו כמה דורות משפחתו בארץ? והאם נקראו בשם טיבי גם כאשר גרו ביפו או שמא שינו לשם זה לאחר שעברו לטייבה? נרו יאירשיחה • כ"ה בניסן ה'תשע"ג • 17:08, 5 באפריל 2013 (IDT)
השאלה השניה היא שאלה מעניינת. הרבה פעמים משפחות נקראות ע"ש מקום דווקא כשהן עזבו אותו. כלומר האם מדובר פה על משפחה שהיא במקור מטייבה, עברה ליפו ושם קיבלה את השם, ואז ב-48 חזרה לטייבה? emanשיחה 17:15, 5 באפריל 2013 (IDT)
דווקא השאלה הראשונה מענינת: כמה דורות לדבריו משפחתו בארץ? כי סבו לוקח אותנו עד לשנת 1900 בקירוב ואפילו אילן היוחסין שלי מגיע עד אמצע המאה ה-19, ועל סמך עדותו זו הוא לא יכול לטעון שהוא העם הילידי. ומעבר לכך קבלנו עוד מאותו הדבר. וכי קודם לא הונחה לפנינו עדותו של טיבי על עצמו? מה נשתנה? ולכן תביעתנו בעינה עומדת: לצרף את "לדבריו" לטענותיו. 111Avigail - שיחה 22:15, 5 באפריל 2013 (IDT)
תביעתך נדחית עד הבאת טענות מעניינות יותר מאותה סיבה שלא כתוב בערך על האבולוציה כי היא "לדבריו" של דרווין, בברכה, Nurick - שיחה 03:43, 6 באפריל 2013 (IDT)
יש משהו שלא ברור לי, לפי התגובה של ד"ר טיבי, שם משפחתו נובע מהשם טייבה? אבל לטענתו אביו וסבו הם מיפו, אז איך טייבה?

ומדוע כשמחפשים בגוגל משפחות ביפו לפני שנת 48 מוצאים אתרים רבים בערבית כמובן, שבהם שמות המשפחה היפואים המקוריים ובאף אחד מהם אין טיבי? ומדוע משפחות ותיקות כמו חאג' יחיה או מסרווה שנמצאים בטייבה מהמאה ה19 וה18 לא שינו את שמם? להלן רשימת משפחות יפו לפני 48 לפי אתר הזיכרון הערבי של הרשות הפלסטינית, שמה של משפחת טיבי נפקד. http://alzakera.palestineforums.com/t2228-topic אלונה אלונה - שיחה 10:01, 7 באפריל 2013 (IDT)

ועוד משהו, לגבי השאלה האם כל משפחת כהן הם קרובי משפחה? אז האמת שכן, במקור הרחוק כל הכהנים הם קרובי משפחה בדיוק כמו שכל הלויים הם קרובי משפחה משבט לוי. אלונה אלונה - שיחה 10:41, 7 באפריל 2013 (IDT)
שאלות המשך טרם הועברו הלאה. אני מחכה לניסוח מסודר של השאלות הרלוונטיות אחרי שנסנן את דברי הטרול. בין השאר, אתם נתפסים אחרי שם המשפחה, כאילו לכולם היה שם משפחה מקדמת דנא. שם משפחה כמזהה מחייב (להבדיל מזיהוי עצמי פרטי של משפחות שונות) הוא משהו חדש יחסית, ואם איני טועה לא הייתה חובה כזו בשלטון העותמאני, בוודאי שלא בתחילת האימפריה, אז אפילו באירופה חובה כזו לא הייתה קיימת. למותר לציין ששינוי שמות משפחה הוא צעד נפוץ בכל העולם. אז מה אני אמור לשאול אותו? ‏DGtal16:01, 7 באפריל 2013 (IDT)
אני מציע לשאול בפשטות: א. האם משפחתו ביפו נקראה טיבי או שהחלו להשתמש בשם זה רק לאחר המעבר של הוריו לטייבה. ב. האם ידוע לו כמה דורות גרים אבותיו בארץ ומתי הגיעו לכאן. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 18:53, 7 באפריל 2013 (IDT)
שאלה א' נראית סבירה בהחלט. שאלה ב' קצת בעייתית כי בהכרח כמעט יותר מתשובה אחת. אני מכיר מישהו שהוא דור 8 בארץ. זה אומר שמצד אחד הוא דור 8, אבל מצד סב סבא אחר הוא יכול להיות דור שלישי, מצד אחד דור חמישי וכו'. אשמח אם תימצא נוסחה יותר טובה לשאול את שאלה ב'. ‏DGtal20:29, 7 באפריל 2013 (IDT)
יאיר, אבל מה עשינו אם אנו שוב מסתמכים על מה שאחמד טיבי אומר? אנחנו יודעים מה הוא אומר זה כתוב בויקיפדיה. והספק הוא לגבי אביו וסבו מצד האב. 'לדבריו' זה לא ממש הוכחות.אלונה אלונה - שיחה 20:40, 7 באפריל 2013 (IDT)

כדאי לזכור שהוא לא נמצא תחת חקירה, אם כל הכבוד לרצון לדעת, אי אפשר לצפות מאדם להתייחס לכל שאלה היסטורית אודות משפחתו. השאלות צריכות להתרכז על מה שהוא כבר ציין. ורק לציין שכל מידע נוסף יתקבל בברכה. אפילו שלטעמי טיבי עצמו, בגלל מעשיו הוא אויב, הוא עדין בן אדם. מי-נהר - שיחה 20:43, 7 באפריל 2013 (IDT)

הוא בהחלט לא נמצא תחת חקירה, ובכל זאת אני חושבת שהדברים שעליתי כאן, בהתחלה, עם כל הקישורים, למי שטרח לקרוא לעומק ולהיכנס לתוכם, בהחלט מעלים ספק. בעיקר העובדה שבאתר הזיכרון הערבי של הרש"פ המכיל את שמות כל המשפחות שהיו ביפו טרם "הגירוש" משפחתו של טיבי, נפקדת. בכל מקרה, לטעמי, אין מה לפנות אליו בכלל ואין מה לשאול אותו. וכמו שכבר עניתי ל IDT - כן, בהחלט כל הטיבים קרובי משפחה בדיוק כמו שכל הכהן והלוי קרובי משפחה. אלונה אלונה - שיחה 20:51, 7 באפריל 2013 (IDT)
אני בסך הכל מתעניין בהסטוריה המשפחתית שלו, שיש בה ערך אנציקלופדי כמו בערכי אישים רבים, בעיקר בארץ אבל גם בעולם. הוא כמובן לא חייב לענות, אבל בדרך כלל מי שמתחיל לענות ואין לו מה להסתיר עונה גם על שאלות המשך. דיגיטל, אפשר להתמקד באבא של האבא של האבא וכו', מה שמקשר אותנו לשאלה הקודמת (קרי: השם טיבי). אלונה, כבר כתבתי שזה נראה לי אמין כי הוא לא מטומטם לשקר באופן כזה. זכותך לחשוב אחרת. על מה את מסתמכת בטענה שכל הטיבים קרובי משפחה? הוא בהחלט צודק בדבריו שישנם מקומות רבים ששמם טייבה (מהזיכרון, כמדומני שבארץ לבדה יש כחמישה) וזה הגיוני שאנשים ייקראו על שם מקומם. אגב, גם לא כל "כהן" קרובי משפחה, יש כהן שאינם כוהנים, שלא לדבר על גויים שזה שמם (באותיות לועזיות כמובן). נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 20:55, 7 באפריל 2013 (IDT)
יאיר, כהנים ולויים אמיתיים, במקור הם מן הסתם בני משפחה. לא ברור לי איך משפחתו נפקדת מרשימת המשפחות ששהו ביפו לפני "הגירוש" ב- 48. הרי מדובר באתר זיכרון של הרש"פ. לא מן ההיגיון שהם יקפחו ככה סתם את משפחת טיבי. בנוסף, למיטב זכרוני, בתקופה שבה 'אגרון' הסתובבה באופן חופשי ברשת, בדקתי את פרטי הוריו, ולגבי אמו- היפא - היה כתוב שהיא נולדה בישראל אך ששנת העליה שלה לארץ היא 1948, וארץ הלידה של אביו- כמאל - היתה ריקה, לא היה כתוב שם כלום. מוזר, לא? הוא ממש לא טיפש, אבל גם המשפחות איתם שוחח גולדרייך בטייבה לא טיפשות, וגם כל האתרים שהביא. בנוסף, הסתירה הלוגית היא שהוא טוען שאל טיבי זה כי הם מטייבה ואילו מאידך מתעקש שהוא מיפו והטעות הפרוידיאנית שכתב אלטחבי ...ומה זה אומר, שלפני שעברו לטייבה, לא היה להם שם משפחה?

האמת, אם כבר שואלים אותו שאלה והוא מוכן לענות, אני הייתי שמחה לדעת באיזו כתובת הם גרו ביפו? אלונה אלונה - שיחה 21:05, 7 באפריל 2013 (IDT)

א. אנא שימי לב להוסיף עוד זוגות נקודתיים, כלומר כמו בתגובה הקודמת ועוד אחד. ב. איננו עוסקים בכהנים אמיתיים, אנו עוסקים בשמות משפחה. ג. לגבי הרשימה ביפו - כפי שכבר נאמר יש כמה אפשרויות: או שזה כן מופיע שם (לא בדקתי), או שהרשימה לא מלאה (סביר בהחלט), או שנקראו אז בשם אחר. ד. הרישום של התושבים ב-48 לא היה מדויק, אי אפשר להסיק ממנו כלום. מה שכתבת הוא עצמו ראיה לכך: אם נולדה בישראל, איך עלתה ב-48? ה. כבר הוסבר לך (זוכרת?) שאין שום תועלת במידע של גולדרייך. אין צורך באנשים מטייבה שיאמרו שמשפחת טיבי אינה ותיקה בעיר, טיבי עצמו אומר זאת. באתרים שהביא יש מידע על משפחת טיבי בסוריה, אין מידע על אחמד טיבי. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ג • 21:15, 7 באפריל 2013 (IDT)
יאיר, אין צורך להיות ציניים, זה מיותר. לגבי אתר הרש"פ- אני בדקתי את אתר הזיכרון של הרש"פ בו כתובות שמות המשפחות ששהו ביפו ב - 48 ולא, המשפחה אינה מופיעה. אני יכולה לשלוח לך אם תאמר לי לאן (זה פשוט ארוך)את הדף בתרגום של גוגל תרגום וכמובן במקור, אם אתה קורא ערבית. "הרשימה אינה מלאה" - ממש לא נראה לי ולא הגיוני בעיני, עבור מי שמנסים להוכיח שכמה שיותר פלסטינים חיו כאן 'מאז ומקדם', שהיו מוותרים על האופציה לרשום עוד משפחה. מעבר לכך, הרי לטיבי יש קשר הדוק עם הרש"פ, יכול היה לעדכן אותם, לא? וכמו שאמרתי, אשמח לדעת באיזו כתובת התגוררו ביפו, בטרם עזבו לטייבה. כמובן שאין עדיין תשובה על הסתירה הלוגית:שהוא טוען שאל טיבי זה כי הם מטייבה ואילו מאידך מתעקש שהוא מיפו. אלונה אלונה - שיחה 23:00, 7 באפריל 2013 (IDT)
אלונה, את חוזרת על טענות שכבר נענו ואין בזה שום תועלת. אי הופעת השם ברשומות יפו, מוזרה אכן, אך אין בה עדיין הוכחה. והשם טיבי יכול לנבוע מזה שגרו בטייבה, עברו ליפו וחזרו לטייבה אחרי 48'. שוב, שום סתירה לוגית. מאידך, הייתי אכן מוסיף לשאלות לטיבי בקשת הסבר בעניין. עמירם פאל - שיחה 23:13, 7 באפריל 2013 (IDT)
הפניתי אליו את השאלות. ‏DGtal23:23, 7 באפריל 2013 (IDT)
עמירם - גרו בטייבה, עברו ליפו וחזרו ליפו?? אפילו טיבי לא טוען את זה. במחשבה שניה, אולי פשוט נצטט את דברי טיבי כפי שהובאו לכאן ע"י דיגיטל? ששמו האמיתי הוא טחבי ולא טיבי ושמקור משפחתו הוא מיפו אבל הוא נקרא גם טיבי על שם היישוב טייבה ששם משפחתו גרה מ-48. הקוראים לבד יבינו את הסתירה שבענין. בכל מקרה, אשמח אם דיגיטל ישאל את טיבי (אם יסכים לענות) מה היתה כתובת הבית שבו התגוררו ביפו? אחמד טיבי טען במשך שנים רבות שהוא גניקולוג ולא תיקן אף איש תקשורת שהציג אותו ככזה, עד שהסתבר שלא ממש...אלונה אלונה - שיחה 23:26, 7 באפריל 2013 (IDT)
אגב, סתם שאלה מתוך בורות, זה שיש כאן מישהו שמעביר אליו שאלות מה זה אומר, שלטיבי יש נציג בויקיפדיה? ואם כן, האם גם לכל הח"כים האחרים יש? אלונה אלונה - שיחה 23:31, 7 באפריל 2013 (IDT)
אכן בורות, לכל ח"כ יש אימייל וניתן לפנות אליהם כך, והם עונים מדי פעם, אין לו נציג כאן, Nurick - שיחה 23:38, 7 באפריל 2013 (IDT)
אני שמחה שאפשרתי לך להרגיש טוב יותר בזכות השאלה שלי. העיקר שהוצאת את הארס ואת הציניות, כי ברור שלא יכולת לענות באופן מכובד ומנומס ופשוט לומר שאתם שולחים לו שאלות במייל. שאלתי את השאלה בכנות ובתמימות, מכיוון שרק דיגיטל הביא ממנו מידע וחיכינו לדיגיטל שיעביר את השאלות, אז חשבתי שיש כאן אדם שמכיר אותו באופן אישי. אבל אתה, לא ויתרת על ההזדמנות לקצת ארס. העיקר שנהנית.אלונה אלונה - שיחה 23:42, 7 באפריל 2013 (IDT)
אני ממש לא מאמין שאני מואשם על התשובה כאן, בורות זה לא תמיד קללה או העלבה לעיתים זה מצב זמני עם פתרון ונדמה שהוא נפתר במקרה זה, הכל מדוייק, באמת הם לא תמיד עונים ובאמת אין לו נציג כאן, בברכה, Nurick - שיחה 23:46, 7 באפריל 2013 (IDT)
לאלונה, בנדון טחבי - התשובה מלאה טעויות כתיב וזו אחת מהן, זו כבר טענה לא עניינית. גם הטענה שלך על זה שהוא לא גניקולוג היא טכנית במהותה, הוא לא סיים התמחות ומעולם לא טען שהוא גניקולוג מומחה, אבל הוא מבין בגניקולוגיה יותר מרובנו המוחלט, זה לא אמור להפריע אם הוא לא מתחיל לבצע פעולות רפואיות המוגבלות חוקית לגניקולוג מומחה. לגבי שאלתך השנייה - אני לא נציג של טיבי בויקיפדיה, גם לא של איש ממושאי הערכים שלי. יש לי ניסיון מכאן ומהמקצוע שלי ביצירת קשר עם אנשים כדי לברר פרטים איתם. הרבה פעמים זה מצליח, הרבה פעמים לא עונים לי, הפעם הצליח (ואגב, לא באמצעות המייל). אני גם סבור שנוריק לא ניסה לפגוע בך, נסי לקרוא שוב את הערתו ואולי תביני זאת. חכי לתשובתו ונהיה חכמים יותר, ‏DGtal23:51, 7 באפריל 2013 (IDT)
דיגיטל, הבנתי מהתשובה (אחרי שעקפתי את הציניות) שפשוט פנית אליו. לגבי גניקולוגיה- טעות. טען גם טען ולא מעט פעמים אפילו. הנה 2 קישורים שונים שבהם הוא טוען שהוא גניקולוג - [10] , ועוד אחד - [11] - מחכה, מחכה, בעיקר לכתובת ביפו...אלונה אלונה - שיחה 23:58, 7 באפריל 2013 (IDT)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── חה"כ טיבי ציין לא מזמן בתוכנית עמו בערוץ הכנסת שהוא מקפיד לענות מידי יום, באופן אישי, על כל המיילים הנשלחים אליו. מכאן, שכל המעוניין לקבל ממנו תשובות לשאלות כלשהן, מוזמן לפנות אליו תמיד באופן ישיר. Ldorfmanשיחה 01:13, 8 באפריל 2013 (IDT)

אז אין עדיין תשובות מטיבי? כתובת ביפו, משהו? אלונה אלונה - שיחה 13:29, 17 באפריל 2013 (IDT)
האמת שבדקתי חלק מהטענות של הפוסט המקורי שבדק את מוצאו של אחמד טיבי ובאתר הפלסטיני, שבו יש רשימה של כל המשפחות הפלסטיניות ששהו ביפו ב - 48 טרם ברחו/גורשו דווקא יש התייחסות למשפחת טיבי (ההתייחסות מ-2010) [12] וההתייחסות היא לסובחי אלטיבי, רוקח. לא ידוע לגבי שאר הטענות אבל לפחות אחת מהן איננה מדויקת. (נכתב על-ידי אלמוני ב-16:16, 18 באפריל 2013‏)
אלמוני, בעת שאני בדקתי, לא היה כלום על משפחת אל-טיבי באתר הרש"פ. שנית, הרוקח סובחי אל טיבי הוא בכלל ירדני יש עליו פרטים כאן ב1962 היה שותף בהקמת מפעל תרופות בירדן...http://forum.almhbash.com/index.php?/topic/8231-%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%8A%D8%AF%D9%84%D9%8A-%D8%AD%D9%85%D8%AF%D9%89-%D8%B9%D9%84%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D8%B3%D8%A7%D9%83%D8%AA/ אלונה אלונה - שיחה 22:47, 27 באפריל 2013 (IDT)
אם את צודקת - מכאן למדנו שאין לתלות יותר מדי ודאות באתר ההוא. כמו שהוסיפו עכשיו יכולים לגלות עוד שמות חסרים. כתבתי בעבר שזה יומרני למנות את כל מי שגר במקום כלשהו לפני למעלה מ-60 שנה. כמו כן, עד כמה שאני מבין מהמקור שלך (שהוא פורום, וגם את זה צריך לקחת בעירבון מוגבל), לא כתוב שם שאותו סובחי היה ירדני אלא שהיה פעיל גם בירדן. נרו יאירשיחה • י"ז באייר ה'תשע"ג • 22:56, 27 באפריל 2013 (IDT)

בכתבה שהייתה עליו בתכנית אנשים רשום שהוא גר בבית חנינא בירושלים. תתקנו[עריכת קוד מקור]

..

אחמד טיבי[עריכת קוד מקור]

מר דויד שי, מי שמך לקבוע אם מקור הוא ניטרלי או לא? אבקש לא למחוק קישורים בטרם דיון, המקור שפורסם הוא תרגום מילה במילה של ראיון שערך הד"ר טיבי, יש להפסיק לאלתר את נסיונות הסילוף והעריכה של ערכים בויקיפדיה מצד אנשים הפועלים להסתרת דעות ורעיונות של אישים מהמגזר הערבי בישראל.

כללי ויקיפדיה אומרים שאם תוספת שלך שוחזרה, עליך לנמק מדוע היא ראויה, ולחכות להסכמה קודם החזרתה. פעולתך, שבה החזרת את התוספת שלך ללא דיון, קרוי ויקיפדיה:מלחמת עריכה, ואינה ראויה.
קל לראות, בקריאת המקור שהבאת, שהוא אינו נייטרלי, אין צורך במומחיות גדולה. אין לי התנגדות למקור שהביא משתמש:נרו יאיר. דוד שי - שיחה 16:40, 24 בספטמבר 2013 (IDT)

לאיזו שליטה ב"חבל עזה" טיבי מתנגד?[עריכת קוד מקור]

הקישור מפנה לרצועת עזה, בה ישראל לא שולטת. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

תואר הדוקטור של טיבי בתחילת הערך[עריכת קוד מקור]

למה בלתי ניתן לכתוב בערך של אחמד טיבי, בתחילתו - ד"ר אחמד טיבי? למה לאריה אלדד בערכו מותר לכתוב בתחילה - "פרופ אריה אלדד", או אצל עוזי לנדאו נכתב "ד"ר עוזי לנדאו", - אבל לעומת זאת לאחמד טיבי אסור? שמישהו מחברי הניהול יתן סיבה טובה למה להם מותר ולאחמד טיבי אסור שיכתב תארו. 21:03, 7 באוגוסט 2014 (IDT)

גם אצלם זה מיותר. אצל אריה אלדד התיאור "פרופ' אריה אלדד" מגמד אותו, וכדי למנות את תאריו יש לכתוב "פרופ' תא"ל (מיל') ח"כ (לשעבר) אריה אלדד". גם אצל עוזי לנדאו "ד"ר" זה רק מקצת שבחו. דוד שי - שיחה 23:10, 7 באוגוסט 2014 (IDT)

מגוריו/שהותו בדחיית אל בריד[עריכת קוד מקור]

טיבי מתייחס בכתבה מ-2001 לדחיית אל-בריד כאל ביתו, כמו גם בראיון מ-2012 שבו הוא מתלונן על התשתיות המוניציפליות ליד ביתו. הרושם שלי הוא שהוא גר שם שנים רבות, ומגוריו בדחיית אל-בריד חשובים לו לא פחות ממגוריו בטייבה. לכן חשוב לציין זאת בערך. -- ‏גבי‏ • שיח 18:31, 30 באפריל 2015 (IDT)

ראשית הערה כללית. אתה נוטה לראות משהו בתקשורת ולמהר איתו לערך. אחר שמתברר שלא הבנת את מה שקראת - אתה לא עוצר רגע לחשוב, אתה ממשיך לנסות להכניס את המידע לערך בהנחה שאם חשבת כך בהתחלה - הרי שזה צריך להיכנס, גם אם בנימוק שונה מזה שהתחלת איתו. דבר דומה קרה לאחרונה עם הניסיון להכניס את פרשת ניב אסרף לערך על החטיפה והרצח של שלושת הנערים. חשבת שהוא עבר דירה בשנת 2012 ולכן הוספת. אכן היה מקום להוסיף אילו זה היה נכון. אבל אחר שכבר הבנת שהוא לא עבר דירה - אתה ממשיך במלחמת מאסף, שהיא גם מלחמת עריכה, בכל זאת להכניס.
לעצם העניין, טיבי לא באמת גר שם. לרבים מחברי הכנסת שביתם אינו באזור ירושלים יש דירה מושכרת שבה הם ישנים באמצע השבוע בזמן שאין פגרה והכנסת פעילה. הרושם שלך או שלי אינו רלוונטי. מובן מאליו שזה לא ביתו, אשתו וילדיו ממשיכים לגור בטייבה, וזה מה שנקרא בית. לשם השוואה, קציני צבא ישנים ימים רבים יותר בשבוע בבסיס, ועדיין זה אינו ביתם (מלבד טייסים). נרו יאירשיחה • י"א באייר ה'תשע"ה • 18:43, 30 באפריל 2015 (IDT)
לגבי ההערה הכללית: אני רואה את פעילותי בהוספת מידע לערכים בוויקיפדיה על סמך ידיעות בעיתונות כפעילות חיונית על מנת שהמידע בוויקיפדיה יהיה עדכני ומלא. ראה למשל את העדכון שעשיתי לאחרונה בערך מינהל התרבות, שמוטב היה אם מישהו אחר היה שם לב לשינוי כשהוא קרה, באוגוסט 2014, ולא עכשיו. לפעמים אני עושה טעויות, ומי לא? במקרה של אחמד טיבי, ברור מהסימוכין שהבאתי שהוא גר בדחיית אל בריד לפחות משנת 2001, שזה המון זמן, אפילו אם הוא גר שם רק כמה ימים בשבוע. כמו שציינתי, הוא בעצמו רואה בדחיית אל בריד את ביתו, ולא מתייחס למקום כאל מקום מגורים זמני (בניגוד לחיילים בבסיס) וכמו כן תורם מזמנו לטובת תושבי השכונה. לדעתי זה משמעותי וראוי להוספה בערך. -- ‏גבי‏ • שיח 20:11, 2 במאי 2015 (IDT)
אני כמובן לא אומר חלילה שכל העריכות שלך שגויות, ודאי שיש לך גם עריכות מועילות, אבל זה לא סותר את הביקורת. לדעתי חברי כנסת לא מחשיבים את הדירה השכורה שבה הם ישנים באמצע השבוע כשהכנסת עובדת כביתם, וטיבי אינו יוצא מכלל זה. גם לא בטוח שטיבי גר שם ברציפות מ-2001. נרו יאירשיחה • י"ד באייר ה'תשע"ה • 09:55, 3 במאי 2015 (IDT)
התופעה של חברי הכנסת שגרים במהלך השבוע בירושלים וסביבתה הקרובה, בזמן שמשפחתם ממשיכה לגור ביישוב המקורי, קיימת מאז הכנסת הראשונה. לא ראיתי בערך על קדיש לוז למשל שהוא התגורר בירושלים בזמן שמשפחתו התגוררה בדגניה ב' • איקס איקס - שיחה 10:01, 3 במאי 2015 (IDT)

לא מצוין מהי דתו - אמונתו[עריכת קוד מקור]

היי נכנסתי לערך כדי לבדוק אם הוא נוצרי או מוסלמי, לא מצוין נדמה לי שזה נתון שאמור להיות מצוין.

בנוסף שמעתי שמועה שהוא אתאיסט, לא יודע אם זה נכון. נראה לי שזה פריטי מידע רלוונטים שחסרים.