שיחת ויקיפדיה:דף משתמש/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 16 שנים מאת נטע בנושא הז"י

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף


דף המשתמש של נמרוד קמר[עריכת קוד מקור]

דף המשתמש של נמרוד קמר מכיל אך ורק ביוגרפיה (שהיא, למששה, כמו ערך שניסה לכתוב על עצמו בעבר) וקישורים לאתרים שלו, ללא כל התיחסות לענייני דויקיפדיה. מאז נרשם, לא תרם דבר וחצי דבר (אף לא הזזת פסיק) לויקיפדיה העברית. זהו מקרה ברור באופן קיצוני של משתמש המנסה להפוך את ויקיפדיה ל"ויקידפיזהב" ואבקש, בניגוד למקובל, כי דף המשתמש יימחק עד אשר יחול שינוי שיבטל את הצדקת המחיקה. זאת, כשם שבניגוד לעקרון המקובל של שוויון קולות בהצבעה, אין אנו מונים את קולו של טרול מובהק או החשוד כבובת קש. אמירפדיה 10:04, אוגוסט 18, 2005 (UTC)

דף המשתמש הוא שטחו האישי של כל משתמש, וכל עוד אינו מפר את הכללים (היינו - לא כולל פרונוגרפיה או לשון הרע או הוצעת דיבה) הרי שמותר לשים בו כמעט הכל (ואף פירסומות במידת מה). דרור 10:09, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
הבנתי אמירפדיה 10:12, אוגוסט 18, 2005 (UTC) ובמחשבה נוספת, כדאי לדון במדיניות שיש לנהוג במקרים מובהקים כגון אלו, כדי למנוע את הפיכת הויקיפדיה למה שברור שהיא איננה. אולי,למשל, לקבוע רוב של שני שליש למקרים כאלו.
מאחר שקמר איננו משתמש פעיל יותר, כדאי לשקול לבקש ממנו למחוק את הדף. הרי ויקיפדיה איננה מאגר ל Homepage-ים. _MathKnight_ (שיחה) 11:17, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
מצד אחד מסכימה עם MathKnight, יש כאן עניין של עיקרון, מצד שני - כל עוד זה לא מעוגן בערך/במאמר אלא רק בדף המשתמש שלו, זה לא באמת משנה אם הדף של קמר נמצא או לא. הסתייגות - הוא עושה פרסומות לאתרים חיצוניים (לא אכפת לי שיעשה פרסומת רק לאתר הבית שלו). ויקיפדיה היא לא מדריך עסקים ולא מדור פרסום ואם מישהו באמת ירצה לקרוא עליו ועל הפרוייקטים השונים שלו, הוא יכול לעשות את זה באתר שלו. -*- עמבה -*- 11:34:12, 2005-08-18 (UTC)
יש פה טעות בסיסית. דף המשתמש לא שייך למשתמש וכל אחד רשאי לערוך אותו. מתוך התחשבות בוויקיפדים, אנו מתירים להם חופש רב ונמנעים בדרך כלל מעריכת דף המשתמש שלהם, אך דף המשתמש שייך לקרן ויקימפדיה בדיוק כמו כל דף אחר בוויקיפדיה. דף המשתמש נועד לשרת את פועלו של המשתמש בוויקי ולא להוות עמוד אישי. לכן, מחיקתו של דף המשתמש של קמר היא לא שינוי מדיניות, אלא ישום מדיניות קיימת. מה שכן, הכלל שתקף לגבי מאמרים - לא מוחקים בלי דיון תקף גם לדף המשתמש של קמר ולכן אם מישהו רוצה להציע את הדף למחיקה, יערוך אותו וישים בו את התבנית המתאימה ונקיים דיון. היה כבר מקרה שדף משתמש נמחק אחרי דיון (אינסטלטור מאור יהודה או משהו כזה). גילגמש שיחה 12:29, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
מסכים עם דברי גילגמש. כרגע, זמני דוחק בי ואוכל, כנראה, לשוב רק מחר אחר הצהריים על מנת להמשיך בדברי בפורטרוט. רק אציין כרגע, כי שום זכות דמוקרטית אינה מוחלטת ובהנחה שלפחות 80 ומשהו אחוז מהויקיפדים הם בעלי תפיסה בסיסית דמוקרטית (גם אם לא בכיוון של "דמוקרטיה מתאבדת"), הרי שאם נניח 55% יצביעו בעד מחיקה או בעד מחיקה בתנאים מסוימים, סביר להניח שיש הצדקה לכך.כלמקרה לגופו, וייתכנו עוד הגבלות מעבר להגבלות הבסיסיות של הסתה פלילית, דיבה ופורנוגרפיה. אמירפדיה 12:44, אוגוסט 18, 2005 (UTC)
הדף שכב פה כמה שבועות. הוא יכול להישאר עוד קצת, אל תפריע לעצמך. לגופו של עניין, אני לא רואה טעם בהגבלות נוספות. למעשה, הדף של קמר לא מפריע לי כלל. גילגמש שיחה 12:47, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
מעניין אם כשנמחוק את זה הוא שוב ירוץ לעידו קינן. מעריב, הנה אנו באים! דורית 15:11, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
דווקא המצב הנוכחי הוא טוב מאד ואף הצעתי זאת בעבר - להעביר דפי ביוגרפיה שנכתבו על ידי משתמשים על עצמם לדף המשתמש שלהם. אין בכך משום הפיכת הוויקיפדיה לדפי זהב שכן הערכים הללו אינם מופיעים במרחב השמות הראשי של הוויקיפדיה. אני לא רואה סיבה להתערב בדף משתמש של אף משתמש אלא אם כן יש בו משהו מתריס בעליל. חבל לבזבז זמן על זה. ערןב 15:28, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
רק למשתמשים פעילים יש את הפריבלגיה הזו. מאחר שקמר כבר לא משתמש פעיל אין מקום לתת לו לנצל את ויקיפדיה כשטח אחסון ל Homepage. לפי מדיניות ויקיפדיה בקשר לדף המשתמש, יש למחוק את דפו של קמר. _MathKnight_ (שיחה) 15:33, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
אכן לא ברורה לי ההצעה, בשביל מה להתאמץ? דרך אגב, אם נמרוד קמר מצפה להעלאות את הדירוג של האתרים שלו בגוגל ע"י ויקיפדיה, צפויה לו הפתעה מרה. טרול רפאים 15:36, 18 אוגוסט 2005 (UTC)

שוב ושוב אני מופתע לגלות שבמקום לכתוב אנציקלופדיה יש שמעדיפים לכתוב דפי שיחה אינסופיים. כן, אני יודע שמדובר בדיון עקרוני, ולא דיון בדף זה לבדו, וכן, ברור לי שחייבים לקבוע מדיניות ברורה לפני שגל ענק של טפילים מתנחל בוויקיפדיה, ובכל זאת - לא חבל על הזמן? בדף המשתמש של נמרוד קמר אין כל נזק, וחבל על הזמן שהוקדש לדיון זה. נמרוד, דרך אגב, פעל בדיוק כפי שמפעיל מערכת יעץ לו, ולכן אין לבוא אליו בטענות. זהו - לכו להרחיב קצרמרים (גם כתיבת ערכים חדשים תתקבל בברכה). דוד שי

אכן אין נזק, אבל זו טענה שהמשתמשים שוטחים לצד הטענה שיש זו נזק כלשהו בעליל. בכל אופן זה לא גורע מזמנים של הויקיפדים משום שממילא דיונים כאלה מתקיימים כל הזמן אודות מגוון נושאים. -*- עמבה -*- 18:37:14, 2005-08-18 (UTC)


האם יש הכרח לכלות את דף המזנון ואת זמננו היקר בדיונים טרחניים על הדרדק העילג הזה? לא נראה לי שיש משהו במה שעשה או לא עשה עד כה שיצדיק את זה, ודף המשתמש שלו, יותר משהוא מהווה פרסום, משמש תמרור אזהרה יעיל למדי מפני הכסיל היומרני הזה. למעשה, אנחנו צריכים לעודד כמה שיותר תעבורה לעמוד הזה, בבחינת יראו וירחקו. אורי 22:57, 18 אוגוסט 2005 (UTC)

כן, יש הכרח "לכלות את דף המזנון ואת זמננו היקר בדיונים טרחניים על הדרדק העילג הזה". דף המשתמש שלו משמש דוגמה ופירצה במדיניות לרבים כמוהו שוודאי ירצו לפרסם עצמם כאן. -*- עמבה -*- 23:11:21, 2005-08-18 (UTC)
ואיזה נזק זה גורם למי שרוצה לחפש ערכים בוויקיפדיה? (כמו שציינתי, דפי המשתמש נמצאים במרחב נפרד מאשר דפי הערכים). אבוי. הוויקיפדיה נפלה סופית בידי הטכנוקרטים. ערןב 23:15, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
זה מוריד מהרצינות של ויקיפדיה ומהאיכות שלה אם אנשים הופכים אותה לדפי זהב או למדור פירסומי. בעיני זה גם גורם לירידה באמינות שלה שכן ויקיפדיה אמורה להיות נקייה מפרסומות. -*- עמבה -*- 23:23:49, 2005-08-18 (UTC)
אני אחזור על עצמי: איזה נזק זה גורם למי שרוצה לחפש ערכים בוויקיפדיה? כמו שציינתי, דפי המשתמש נמצאים במרחב נפרד מאשר דפי הערכים (ועל כן לא מופיעים בחיפוש רגיל). ערןב 23:28, 18 אוגוסט 2005 (UTC)
אני חוששת שאתה מפספס את מה שאני אומרת. לא אמרתי שזה יוצר פגיעה פיסית בערכים עצמם, אמרתי שזה מוריד מהמיהנות של ויקיפדיה כולה אם היא פרוצה למפרסמים. -*- עמבה -*- 23:42:06, 2005-08-18 (UTC)
ואני חושש שאת מפספסת את מה שאני אומר. הוויקיפדיה "פרוצה" לכל שינוי בכל זמ. מבחינת המשתמש שמחפש ערכים, ערכי דפי המשתמש אינם בתחום החיפוש, ולכן ה"םרסומת" שקולה לתליית שלט פרסומת בחדר חשוך - היא בלתי נראית מבחינתו והוא אינו מודע לקיומה. מי שכן מודע לקיומה הוא ויקיפדים שמתעסקים בטפל (מה כתוב בדף משתמש זה או אחר, או בדיונים ארכנים וטרחניים במזנון) ולא בעיקר (כתיבת ערכים ושיפור איכותם). ערןב 07:51, 19 אוגוסט 2005 (UTC)

לאור כל הנאמר אוסיף רק, כי אם יהיה מי שיציע הצבעה על הנושא בתנאים כאלו או אחרים, אצביע בעד הצעה זו. אגב, האופטימיות של טרול רפאים מוגזמת, לאור בדיקות גוגל אחדות שערכתי. אמירפדיה 12:57, אוגוסט 19, 2005 (UTC)

מחיקת דפי משתמש[עריכת קוד מקור]

ראה [[משתמש:שחר י***]. צריך לקחת בחשבון שכל תינוק יכול לפתוח חשבון על-שם אדם אחר. עוזי ו. 01:46, 12 ינואר 2006 (UTC)

מחקתי. יש דברים שאינם מקובלים אפילו בדף משתמש, גם אם הוא שלך ועל שמך (במקרה הזה, כנראה שלא) נדב 04:59, 12 ינואר 2006 (UTC)
מה שהתכוונתי להציע הוא מחיקת שם המשתמש, ולא רק הדף. עוזי ו. 05:05, 12 ינואר 2006 (UTC)
אכן, צודק. חסמתי לתמיד. נדב 05:17, 12 ינואר 2006 (UTC)
אני לא בטוח שזה הפתרון הנכון. הניחוש שלי הוא שיש ליצן בשם X, חבר לכתה של שחר. X פותח חשבון על-שם שחר, ממלא את דף המשתמש בהשמצות, ונעלם. כעת שחר לא יכול לפתוח חשבון על-שמו, ויותר מזה, דף המשתמש שלו (שלא הוא פתח) נעול, ומכיל השמצות הגלויות לעיני מפעילי המערכת. החשבון נפתח בזדון, ונראה לי שהפתרון הוא למחוק אותו לחלוטין. עוזי ו. 05:21, 12 ינואר 2006 (UTC)
צריך קריטריונים ברורים מתי ניתן להתערב בדף משתמש. מה מבין הטענות הבאות פסלו את דף המשתמש של שחר י***? הטענה שהוא דור שלישי להיטלר? הטענה שהוא בפשע מגיל תשע ומחשש מגיל שש או הטענה ששילשל 54 פעמים ביום וזכה באליפות העולם? מי יחליט על הקו הדק בין איוולת של משתמש לא חכם ובין פגיעה בציבור? מחיקתו של המשתמש "אונן מוח" האם הייתה כשרה רק בשל הפרובוקטיביות בשמו? ו"מכה הנשים"? ברור שכמה מן המקרים הם מקרים ברורים של דף שצריך להמחק, אך כמה הם מקרים גבוליים. לדעתי יש לערוך דיון ברור ולקבוע נהלים. לא ייתכן שדף משתמש יהיה נתון לשרירות ליבם של המפעילים, בעוד שערכים דומים יהיו נתונים להצבעות מחיקה. לדעתי החופש לעצב את דף המשתמש ואת שם המשתמש צריך להיות אפילו גדול יותר מהחופש בעריכת ערך. אם יש מטומטם שטוען שהוא דור שלישי להיטלר, שישא זאת בגאווה, והדבר רק יזהיר אותנו מפני עריכותיו. אלמוג 05:25, 12 ינואר 2006 (UTC)
לעוזי - 'גלוי בפני מפעילים' זה המחיקה שלנו. יותר טוב מזה מצריך פנייה לדיילים, ואין כאן סיבה לטעמי. הסיבה מודגמת לפנינו כאן - כדי שאלמוג יוכל לראות מה היה כתוב ולתהות על חכמת המחיקה.
לאלמוג - אין לי ספק שמחיקה מהירה בדף משתמש צריכה להיות הרבה יותר זהירה מאשר בערך רגיל, ואני מסכים גם שיש לקבוע קווים מנחים. מאידך, אני בטוח שלכשיקבעו קווים כאלה, הדוגמא שבה אנו דנים כרגע תימצא הרחק מעבר להם.
עד שנגיע להחלטה, אני משחזר. נדב 05:31, 12 ינואר 2006 (UTC)
מקרה A: שם המשתמש אינו ניתן לזיהוי עם אדם מסויים. במקרה כזה דף המשתמש יכול מצידי לכלול עץ יוחסין מפורט עד המן הרשע. מקרה B: יש קשר ניתן לזיהוי עם אדם מסויים. כאן יש שני תת-מקרים. מקרה B0: השם ניתן לזיהוי עם המשתמש עצמו. במקרה כזה שיכתוב על עצמו מה שהוא רוצה. מקרה B1: השם ניתן לזיהוי עם אדם אחר. כאן יכולה להיות בעיה, וזה לא הוגן להתפלפל על הזכויות של בעל החשבון על-חשבון הזכויות של זה שזהותו נגנבה. התוכן של דף המשתמש רלוונטי רק כדי להחליט האם מדובר במקרה B0 או שיש חשש סביר שמדובר במקרה B1. עוזי ו. 05:38, 12 ינואר 2006 (UTC)
בכל מקרה, כל עוד לא ניתן להסיק בוודאות שיש לנו כאן אדם המשתמש בשמו של אדם אחר, יש לתת למשתמש את האשראי שהוא כותב על עצמו. ראשית, רוב הרוצים להתגרות בחבריהם לספסל הלימודים כותבים ערך על שמם ולא דף משתמש. שנית, מי לידנו יתקע שדוד שי הוא אכן דוד שי ולא עוזי ו.? ובאשר לדף המשתמש הספציפי - יש אינדיקציות (כולל תשבחות עצמיות, והצהרות אהבה לבתולה נאה) שהמדובר באדם לא מאוד חכם הכותב על עצמו. אלמוג 05:46, 12 ינואר 2006 (UTC)
האם ויקיפדיה נושאת באחריות משותפת אם אדם עובר על חוק לשון הרע בדף המשתמש שלו? אני לא בטוח שיש הבדל מהותי בין זה לבין התוכן של כל הערכים. (אם התשובה שלילית, אין יותר צורך למחוק הפרות של זכויות יוצרים - בעיה של מי שהעלה אותן). עוזי ו. 05:50, 12 ינואר 2006 (UTC)
חברים יקרים, למה ללכת בכח? הינה הכל כתוב הכל ברור כשמש. ויקיפדיה:דף משתמש. כתוב שם במפורש מה מותר ומה אסור. "שימוש במילים בוטות או בשפה לא הולמת" הוא אחד הדברים שאין לכתוב בדף משתמש. גילגמש שיחה 05:58, 12 ינואר 2006 (UTC)
אני מסכים עם עוזי וגילגמש. דף המשתמש בויקיפדיה הוא לא אתר פרטי ויש גבול למה שמותר לכתוב בתוכו. בטח שלא דברים פליליים ופורנוגרפיה. מאחר שמה שהמשתמש הזה עשה הוא מכוער, לא אתי ולא מקובל, מחקתי את הטקסט וחסמתי את הדף שלו מפני עריכות עד להודעה חדשה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 06:01, 12 ינואר 2006 (UTC)
בויקיפדיה:דף משתמש (ובמקומות אחרים) כתוב במפורש שמחיקה תעשה רק לאחר הצבעה. אני חושב שהמקרה הזה מוכיח שזו לא מדיניות אופטימלית. אני חושב שזה בזיון לגרור אנשים להצבעת מחיקה על שטות כזו, ומצד שני אי אפשר להשאיר חשבון פעיל שנפתח על-שם אדם על-ידי מתחזה (שעלול להיות בעל כוונות זדון). צריך להניח ששחר י*** לא בקיא בכללי הויקיפדיה. מבחינתו פתיחת החשבון היא פלישה לפרטיות, שהתרופה הסבירה היחידה עבורה היא מחיקת החשבון מעיקרו. עוזי ו. 06:10, 12 ינואר 2006 (UTC)
צריך לעדכן את זה. כדאי ליזום דיון מסודר במזנון. גילגמש שיחה 06:13, 12 ינואר 2006 (UTC)

במקרה שלפנינו מחיקת דף המשתמש הייתה צעד נאות ביותר, בהתחשב בתוכנו של דף זה. אם במקרה, שהוא בעל סבירות נמוכה ביותר, לא הבנו את חוש ההומור הדק שהסתתר בדף זה, ניתן לסמוך על שחר י*** שיקים זעקה רמה "למה גילגמש מחק לי/חסם לי?". לדעתי הדיון שנערך כאן ממצה את הנושא, ואין צורך בדיון נוסף במזנון או בשינוי נהלים - בעיה שקורית אחת לשנה תיפתר בדיון אד הוק. דוד שי 06:35, 12 ינואר 2006 (UTC)

אני מסתכן בנזיפה על הסתה לפשע של כתיבת דפי שיחה אינסופיים, ובכל זאת: לדעתי, זו טעות להשאיר את חשבון המשתמש פעיל וחסום, או פעיל ומוגן, או פעיל וכל צירוף אחר. אם זה בעיניך הפתרון הנכון, אקבל. אני רק מבקש שתציין זאת במפורש, ולא תסתפק בהשארת המצב הקיים. עוזי ו. 06:57, 12 ינואר 2006 (UTC)
אם יתעוררו בעיות, אפשר יהיה לחסום את החשבון, ואז יחדל להיות פעיל. דוד שי 07:01, 12 ינואר 2006 (UTC)
הבעיות כבר התעוררו: לאחד, שחר י***, יש חשבון פעיל בויקיפדיה בלי שהוא רוצה בזה. זו פגיעה בפרטיות שלו. הוא לא יכול לפתוח חשבון בשמו, כי מישהו אחר עשה זאת ונחסם.
חסימה של החשבון היא רק חלק אחד של הענין. מחיקה של דף המשתמש (שלא בוצעה עדיין) היא חלק אחר. שניהם יחד אינם מספיקים - צריך למחוק את החשבון כולו. עוזי ו. 07:52, 12 ינואר 2006 (UTC)

מכיוון שאני הכנסתי את דרישת ההצבעה, אסביר אותה. דרישת ההצבעה על מחיקת דפי משתמש נועדה בשביל שתהיה הוכחה שהושקעה בכך מחשבה. מחיקה מהירה נראית על פניה שרירותית ויוצרת תחושה של המשתמש שלא סופרים אותו בכלל. כאשר מדובר בדפים במרחב "הציבורי", לעובדה זו אין כל כך משמעות, ויש חשיבות רבה יותר לניקיון ויקיפדיה. ברגע שזה מגיע לדפי משתמש, לדעתי הכף נוטה לזכות הצבעת המחיקה בכל מקרה. טרול רפאים 08:48, 12 ינואר 2006 (UTC)

יש לכבד מאוד את דפי המשתמש, אבל ברגע שנוצר מצב שהוא קרוב לוודאי השחתה תוך פגיעה באחר, יש לחשוב גם על כבודו של האחר ועל זמנם של הוויקיפדים, ולפעול כפי שפעלנו. ברגע שיגיע האדם ויסביר לנו שאנו טועים, נוכל לגלגל הכל לאחור. יש לי רושם שזה לא יקרה במקרה שלפנינו, וגם אנו ראויים להגנה מפני פרחחים. דוד שי 12:11, 12 ינואר 2006 (UTC)

יצירת תוכן המערער את הרוח טובה ואת יחסי הרעות המכובדים הקיימים בין חברי הקהילה[עריכת קוד מקור]

יוני הוסיף את המשפט:

  • יצירת תוכן המערער את הרוח טובה ואת יחסי הרעות המכובדים הקיימים בין חברי הקהילה

משפט שכזה (שהוסף, בינתיים רק על דעתו של יוני) הוא לדעתי המשך הניסיון להשתקת ביקורת של ויקיפדים על ויקיפדים אחרים, ואני קורא להסיר אותו מכאן. ערןב 11:04, 23 פברואר 2006 (UTC)

טעות. זה ציטוט מדף הכללים של התנהגות בין חברי הקהילה. אין פה יצירה חדשה. גילגמש שיחה 11:06, 23 פברואר 2006 (UTC)
הוֹי הָאֹמְרִים לָרַע טוֹב, וְלַטּוֹב רָע: שָׂמִים חֹשֶׁךְ לְאוֹר וְאוֹר לְחֹשֶׁךְ, שָׂמִים מַר לְמָתוֹק וּמָתוֹק לְמָר. (ישעיהו ה, פסוק כ). אכן אורווליאניות לשמה כאשר משתמשים בכללי ההתנהגות בין חברי הקהילה כדי להשתיק את הביקורת. ערןב 11:11, 23 פברואר 2006 (UTC)

ויקיפדיה או וויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

למה יש ויקיפדים שעומדים על כך שיהיה כתוב בערך וויקיפדיה? שם הדף הוא "ויקיפדיה:דף משתמש". ובראש כל דף באתר פה כתוב "ויקיפדיה", לא "וויקיפדיה". --בברכה, Asbl, איי אס בי אל 06:14, 27 פברואר 2006 (UTC)

מחיקת דפי משתמש - הבהרה - מקרים למחיקה[עריכת קוד מקור]

ככל הנראה העניין לא ברור ולכן אני רוצה להדגיש - יש להוסיף לדף את הכלל:

"בדפי המתשמש אין להשתמש בלשון שאינה ראויה (קללות ואיומים) אין להסית לגזענות ולאלימות, אין לפרסם מידע או תמונות המפרות זכויות יוצרים, אין להוציא לשון הרע, ואין לפרסם אמירות המהוות עבירה על החוק".

הכוונה ב"אמירות המהוות עבירה על החוק הן לדוגמא הנחיות כיצד להכין חומרי נפץ או דברים מסוג זה ועדיף להשאיר את זה פתוח כיוון שהחוקים משתנים ויש חוקים רבים הנוגעים לדברים שונים (מאגרי מידע, איסור שיווק או ייעוץ פנסיוני וכל מיני דברים מוזרים אחרים, כך שאם נגלה מקרה כדאי שהסעיף יהיה כללי, ודי יהיה רק להפנות לחוק הרלוונטי). דרור 22:45, 28 פברואר 2006 (UTC)

מה עם פסקה שמסבירה איך לשנות שם משתמש?[עריכת קוד מקור]

בברכה, ברפקסקסקקקסקסמנפקקקלללממנפרקסוקלמנקקסקלבב11116 שיחה 19:26, 17 מרץ 2006 (UTC)

הוכנסה. טרול רפאים 19:41, 17 מרץ 2006 (UTC)

אני לא בטוח שההצעה הזאת כל כך טובה, אבל אולי כדאי לקשר למספר דפי משתמש שמעוצבים כהלכה, כדי לשמש דוגמא למשתמשים חדשים? וỹelloωblộớd ¤ שיחה 01:42, 28 מאי 2006 (IDT)

ערכתי את הדפים של משתמש:ישראל ישראלי (כל הדוגמאות שנמצאות בתחילת העמוד) וỹelloωblộớd ¤ שיחה 14:24, 7 יוני 2006 (IDT)

טיפ למשתמשים[עריכת קוד מקור]

אם שם המשתמש שלכם באנגלית, יש סיכוי שהחתימה תתבלבל עם משפט שכתבתם, שמסתיים באנגלית. כדי לשמור על יציבות, אני ממליץ להוסיף את הקוד הבא בתחילת חתימה מעוצבת:

  <span style="color: rgb(255, 255, 255);">ו</span>

לפני השמת הקוד:
שלום, רציתי לדעת מה חושבים בויקיפדיה על ++C? ỹelloωblộớd ¤ שיחה 14:24, 7 יוני 2006 (IDT)

אחרי השמת הקוד:
שלום, רציתי לדעת מה חושבים בויקיפדיה על ++C? וỹelloωblộớd ¤ שיחה 14:24, 7 יוני 2006 (IDT)


הקוד פשוט כותב את האות העברית ו' בתחילת החתימה, בצבע לבן כך שלא רואים אותה.
וỹelloωblộớd ¤ שיחה 14:27, 7 יוני 2006 (IDT)

עדיף להוסיף תו בלתי נראה באמצעות &rlm; ערן 14:48, 7 יוני 2006 (IDT)
מסכים, זו השיטה שבה גם אני נוהג (בעצם, באמצעות התו עצמו, ללא כחל וסרק של ‏; מכניסים אותו באמצעות Alt+0254, וראו גם שיחת משתמש:Rotemliss/ארכיון יוני 2005#יש לי חור בהשכלה ואלגוריתם דו כיווניות של יוניקוד). דרך אגב, אני פועל להכנסת התו באופן אוטומטי לפני כל חתימה (ואחריה, כדי למנוע בלבול עם התאריך), אבל משום מה המפתחים מסרבים בינתיים לעיין בתיקון או להכניסו. התיקון גם מתקן כמה בעיות חשובות אחרות. נראה לי שאנסה ליצור קשר עם אחד המפתחים היום, ואולי התיקון המיוחל יוכנס סוף סוף למערכת. ‏– rotemlissשיחה 15:11, 7 יוני 2006 (IDT)
בהתחלה נהגתי כמוך, רותם, אבל יש עם השיטה הזו בעייה - התו הזה בלתי נראה במסך העריכה, בניגוד לזהויות ה-XHTML, מה שמפריע לעורכים אחרים לאחר מכן. אז אם אני משתמש בזהויות בטקסט, עדיף להשתמש בהן גם בחתימה. ‏conio.h‏ • ‏שיחה‏ 15:18, 7 יוני 2006 (IDT)
למה שזה יפריע למישהו בחתימה? הרי הוא לא חותך את הטקסט/מעתיק את החתימה, כך שהוא לעולם לא נתקל בתו הנסתר. ‏– rotemlissשיחה 20:10, 8 יוני 2006 (IDT)

אני מוחה בכל תוקף. הדרך שלי הרבה יותר יצירתית, שלא לומר מקורית. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 15:16, 7 יוני 2006 (IDT)

עריכת דפי משתמש[עריכת קוד מקור]

כשמשנים תבנית כלשהי, או את אופן הצגת הפרמטרים שבה, צריך להיות מותר לערוך את כל דפי המשתמשים בהתאם (ובכך לעבור על החוק שאוסר לערוך דפי משתמש של אחרים).
אם מדובר בהחלטת מדיניות אפשר להעביר את זה לפרלמנט... וỹelloωblộớd ¤ שיחה 16:26, 10 יוני 2006 (IDT)

נדמה לי שאין חוק שאוסר לערוך דפי משתמש, ובכל אופן, ודאי שזה מותר (זה קצת קשה כשמדובר בדפי משתמש נעולים, אבל לשם כך יש את בקשות ממפעילים). ‏– rotemlissשיחה 16:38, 10 יוני 2006 (IDT)
מה פתאום? כל עריכה בדף משתמש משוחזרת. אם ברצונו של יילובאלד לגעת בדפי משתמש, הוא יכול לטרוח לשאול בדף שיחה אם מותר לו. נימוס בסיסי. דורית 16:40, 10 יוני 2006 (IDT)

לכן אני מבקש היתר. אני לא חושב שיש משתמש שיסרב שיתקנו לו כזה דבר.
כרגע המצב מגביל על שינויים בתיבות משתמש וזה מרגיז. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 17:02, 10 יוני 2006 (IDT)

אני מסכים. לשינויים כאלה אין צורך לבקש רשות. (ורשות כזו לא בהכרח תנתן אם מדובר במשתמש שאינו פעיל) יובל מדר

האם התקבלה החלטה? לשינויים טכניים בדפי משתמש כגון תבניות וקטגוריות אין צורך לבקש רשות?
אם עדיין יש מתנגדים (ברבים) אני מציע לערוך הצבעה וỹelloωblộớd ¤ שיחה 19:53, 10 יוני 2006 (IDT)

ממש לא הצלחתי להבין על מה אתה מדבר. דפי משתמש לא אמורים להיות מוכלים בקטגוריות, ואם יש שינוי בתבנית, מה איכפת לך אם המשתמש מעדיף את הגרסה הישנה. מקסימום תודיע לו שהתבנית עודכנה ותמליץ לו לשדרג את הדף שלו. כנאה פספסתי משהו, אז אולי תביא דוגמה. DGtal 23:24, 10 יוני 2006 (IDT)

קורה שמשנים תבניות, או שמשנים פרמטרים בתבניות. כדי לא להרוס את דפי המשתמשים, צריך לפעמים לעבור על הדפים ולתקן את הדורש תיקון. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 23:34, 10 יוני 2006 (IDT)

אז כמו שDGtal אמר, אפשר פשוט להודיע להם. רן כהן 23:43, 10 יוני 2006 (IDT)
אני מעדיף שלא יערכו לי את דף המשתמש. אבל ראיתי שיש טריק ככה שאם לא כותבים פרמטר הוא לא מופיע בכלל. אפשר להשאיר את הפרמטר ולהוסיף אחר באופציה, או לשנות את התצוגה לדוגמא:
||'''נושא מרכזי'''|| {{{תמה}}} וכך כל הערכים שבהם כתוב תמה=עולם הטופי של חנה'לה ישארו ככה, אלא שיופיע נושא=עולם הטופי של חנה'לה.D_N_A 23:56, 10 יוני 2006 (IDT)

בלתי אפשרי להודיע לעשרות משתמשים, לחכות שכולם ישנו את זה ורק אז לשנות איזשהי תבנית. אוף. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 13:41, 11 יוני 2006 (IDT)

בס"ד היי חברים! רק עכשיו ראיתי את הדיון, ואני רוצה להעיר שאני רוצה שלא יערכו לי את דף המשתמש, ואת כל ארגזי החול. אם בכל זאת רוצים לערוך, אז אני מבקשת שיפנו אליי בדף השיחה לבקשת רשות, או שיסבירו לי איך לבצע את הפעולה שלשמה רוצים לערוך את הדף ואני אבצע לפי ההסבר, תודה ליאת.מישהי שאיכפת לה "(שיחה 22:51, 12 יוני 2006 (IDT)
עריכת דפי משתמש מותרת, אך לא מקובלת. מדובר בהמלצה ולא כלל מחייב. בנוסף לכך, יש דברים מסוימים שאסור לכתוב בדפים אישיים. פרטים בויקיפדיה:דף משתמש. גילגמש שיחה 14:21, 13 יוני 2006 (IDT)

באופן כללי, עליכם להמנע מתוכן שאינו קשור לוויקיפדיה. לדוגמא:

  • דעותיכם האישיות בנושאים שאינם קשורים לוויקיפדיה או לכל תוכן לא-אנציקלופדי אחר.
  • שימוש במילים בוטות או בשפה לא הולמת.
  • יצירת תוכן המערער את הרוח טובה ואת יחסי הרעות המכובדים הקיימים בין חברי הקהילה

כללי ההתנהגות בין חברי הקהילה, וביניהם גם ויקיפדיה:בלי התקפות אישיות, תקפים לגבי דפים במרחב המשתמשים בדיוק כמו בכל מקום אחר. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:14, 8 יולי 2006 (IDT)

אתה טובל ותיבות משתמש פוליטיות בדף המשתמש שלך, ודגל ישראל בכל חתימה בכל דף שיחה שלך.
אצלי בדף המשתמש אין תיבות משתמש פוליטיות, ואני לא חושב שצריכות להיות. אני הייתי מאוד מסוייג מכל הנושא של תיבות המשתמש האלה. אבל בקגע שיש, ואף אתה משתמש בהם, אתה לא יכול להביא ציטוט ארכאי שתיבות המשתמש האלה מנוגדות לו. emanשיחה 16:43, 8 יולי 2006 (IDT)
הדף איננו ארכאי. זה דף המדיניות העיקרי שמטפל בפי משתמש. באמת שאין על מה לתקוף את אביר בהקשר הזה. ובכלל, עדיף שתפסיקו את הדיון. גילגמש שיחה 16:45, 8 יולי 2006 (IDT)
רק שרוב דפי המשתמש בויקיפדיה, כולל שלך, מנוגדים לכתוב הדף הזה. כל דף משתמש שיש בו תבנית פוליטית או אידיאולוגית מנוגד למדיניות בדף הזה. emanשיחה 16:48, 8 יולי 2006 (IDT)
לא נכון. אין דרישה לנייטרליות. מותר לוויקיפד להשאיר טקסט לא נייטרלי בדף שלו. מה מפריע לך כל כך בדף המשתמש שלי? אף פעם לא קיבלתי תלונות מהסוג הזה. אם יש משהו כזה, תעלה את זה בבקשה בדף השיחה שלי ואנסה לפתור את העניין. גילגמש שיחה 16:51, 8 יולי 2006 (IDT)
לא אמרתי שמפריע. אמרתי שזה מנוגד למה שמת'נייט ציטט. תבניות כמו זו המעידות על השתייכותך למרכז, או התנגדותך לרעיונות המרקסיזם מנוגדות ל"דעותיכם האישיות בנושאים שאינם קשורים לוויקיפדיה". אני מראש לא התלהבתי מהכנסת התבניות משתמש, והיו שהזהירו שהן יביוא למריבות, ונה זה מתממש כנגד עינינו. emanשיחה 16:55, 8 יולי 2006 (IDT)
התבנית בסך הכל נועדה לסכם בקצרה את עמדותיו ודעותיו של הוויקיפד. במקום שאכתוב את זה במילים זה מופיע בתבנית. שים לב שכתוב גם שמותר לכתוב ביוגרפיה קצרה שלא תעלה על דף או שניים. גילגמש שיחה 16:57, 8 יולי 2006 (IDT)
רק שעמדותיו ודעותיו של הויקיפד זה בדיוק מה שלפי הדף שמת'נייט ציטט לא אמור להיות בערך, באריכות וא בתימצות. אז אי אפשר לכפות את המדיניות הזו רק כשנוח. emanשיחה 16:59, 8 יולי 2006 (IDT)
מוזר, אבל אתה בוחר לצטט מה שנוח לך. הינה לך - ציטוט לדוגמה: "מה אני יכול לכתוב בדף המשתמש שלי?" - התחלה טובה היא להוסיף מעט מידע על עצמך. כלומר, הדף מעודד את הוויקיפד לספר מעט על עצמו. מה גם, יש הבדל עצום בין תיבה לא פוגעת כמו "משתמש זה נמצא בימין, שמאל או מרכז הפוליטיקה הישראלית, לבין הסתה. גילגמש שיחה 17:03, 8 יולי 2006 (IDT)
המהומה הייתה סביב טבלה, לא סביב תיבת משתמש (שאם כבר, הייתה בכלל מוכללת בדף המשתמש ולא תיבת משתמש כשלעצמה, כך שזה לא לעניין).
תיבות המשתמש הפוליטיות, וגם כל משפט אחר, מביע דעה בנושא שאינו קשור לוויקיפדיה. אם היינו מתייחסים לדף ככתבו וכלשונו, היינו צריכים למחוק אותן. מכאן שיש לשנות את הכלל הזה, כי אף אחד לא שם אליו לב.
כך או כך, אין קשר בין הדיון הזה לבין הדיון המקורי (הערה כבר הוסרה, פוגענית או לא, והיא עבירה על "אין להביע דעה בנושאים שאינם קשורים לוויקיפדיה בדף המשתמש" בדיוק כמו כל דבר אחר), ואני ממליץ לעבור לשיחת ויקיפדיה:דף משתמש בנושא זה. ‏– rotemlissשיחה 17:21, 8 יולי 2006 (IDT)
הורדתי את המשפט הזה. אם משאירים את זה ומיישמים את הדף כלשונו, אסור בעצם להגיד דבר על עצמך כי זה "לא קשור לוויקי". גילגמש שיחה 17:26, 8 יולי 2006 (IDT)

של מי דף המשתמש?[עריכת קוד מקור]

האם כל ויקיפד יכול לשנות דפי משתמש של ויקיפדים אחרים?

הסיבה לשאלה: משתמש:MathKnight שינה את דף המשתמש של משתמש:HansCastorp, ועל מנת שלא יוכלו לשחזר - הפעיל הגנה על הדף.

גם אני, כבעלת דיעות ימניות, חושבת שההתבטאויות בדף הן חריגות, אבל מאמינה בצורך לשכנע, ועל אחת כמה וכמה לא לפגוע ב"טריטוריה" של המשתמש (אלא אם יוחלט בצורה מסודרת למחוק את כל דף המשתמש או פעולה אדמניסטרטיבית דומה).

בקצב הזה, יבוא מחר מפעיל או ויקיפד (בלי קשר לדעותיו הפוליטיות), ויחליט שחלק מהכתוב בדף שלי לא מוצא חן בעיניו וישנה/ימחק. motyka שיחה

קרא את ויקיפדיה:דף משתמש. הסרתי נאצות ועלילת דם אנטישמית שעמדה בניגוד לכללי לדף המשתמש ופגעה בחברי הקהילה. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 16:15, 8 יולי 2006 (IDT)
קראתי, וראיתי גם את הכתוב, להזכירך - הויכוח הוא על המשפט:"הזן האנושי (עם ישראל בפרט, המבצע ג'נוסייד בשכנינו AS WE SPEAK)", יותר נכון הויכוח היחיד יכול להיות על המילה ג'נוסייד, גם אני מזועזעת מהשימוש במילה רצח עם, ולדעתי יש בה משום השמצה, סילוף האמת, ואין מקומה בשיח בין בני תרבות, והיא עוברת על:
  1. דעותיכם האישיות בנושאים שאינם קשורים לוויקיפדיה או לכל תוכן לא-אנציקלופדי אחר.
  2. שימוש במילים בוטות או בשפה לא הולמת.

מצד שני כתוב:

  • מחיקה בשל הפרת נהלי ויקיפדיה תתבצע על פי הצבעת מחיקה והשגות על המחיקה יהיו לפי הנוהל המפורט בדף הנ"ל.

ולכן הייתי מנסה לשכנע - ואם לא הייתי מצליחה הייתי מעבירה לדיון מחיקה, בכל מקרה לא הייתי מוצאת לנכון לפלוש לטריטוריה האישית של המשתמש motyka שיחה 16:27, 8 יולי 2006 (IDT)

ב"מחיקה" הכוונה למחיקה של הדף כולל ההיסטוריה. מה שאביר עשה נקרא "עריכה". בואו נסיים עם זה כבר. גילגמש שיחה 16:31, 8 יולי 2006 (IDT)
נעזוב את המקרה הפרטי, האם אני רשאית לערוך דפי משתמש של משתמשים אחרים? motyka שיחה 17:21, 8 יולי 2006 (IDT)
כן, אבל זה לא מקובל. גילגמש שיחה 17:23, 8 יולי 2006 (IDT)
לצורך הסרת דברים שבבירור פוגעים בוויקיפדיה, כגון הפרת זכויות יוצרים, הטעיית מנועי חיפוש, פגיעה ברורה בכללי התנהגות בין חברי הקהילה וכדומה – בפירוש.
לצורך תיקונים טכניים – אולי, זה שנוי במחלוקת.
לכל צורך אחר – בפירוש לא.
הייתי ממליץ לעגן את הראשון והאחרון בכללים, ולדון על השני במועד מאוחר יותר. ‏– rotemlissשיחה 17:29, 8 יולי 2006 (IDT)
אפשר. גילגמש שיחה 17:30, 8 יולי 2006 (IDT)
אני מתנגד על כל שינוי בדף המשתמש למעט מניעת הפרת זכויות יוצרים או הסרת לשון הרע או אלימות מילולית על פי הגדרתה כחוק. דרור 18:32, 8 יולי 2006 (IDT)

תיבות המשתמש[עריכת קוד מקור]

כל תיבות המשתמש למעט תיבות השפה הן פוליטיות בצורה זו או אחרת. אם אנו מגינים על הדמוקרטיה מותרת כל אמירה בדף המשתמש, ובלבד שאינה מהווה עבירה על החוק (היינו אסורה אלימות לרבות אלימות מילולית, לשון הרע וכו', מותר כל דבר אחר). תשומת לבכם שכל החלטה האוסרת על ביטויים פוליטיים משמעה מחיקת כל תיבות המשתמש.דרור 18:32, 8 יולי 2006 (IDT)

התוספת האחרונה של מת'נייט[עריכת קוד מקור]

מאיפה באה? ממתי הוסכם עליה? מה פתאום "עדכון מדיניות"? דורית 23:26, 13 יולי 2006 (IDT)

אני לא חושב שיש מתנגדים. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 23:41, 13 יולי 2006 (IDT)
מי אמר שלא לגבי הפרובוקציות? מי מחליט מהי פרובוקציה? עלבון הוא עלבון, התנהגות בוטה היא התנהגות בוטה, אבל עכשיו כל אחד יחליט לפי אמונותיו שמותר לו לצנזר ביטוי פוליטי שלא נראה לו? דורית 23:56, 13 יולי 2006 (IDT)
ניסיתי למתן... מה את דעתך? וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:06, 14 יולי 2006 (IDT)
שנמאס לי, אבל עדיף מקודם. בכל מקרה - מדיניות לא יכולה לבוא סתם כי למפעיל בא לפעול בצורה זו. צריך לדון בצורה רצינית האם כן או לא להתיר תוכן פוליטי ועד כמה בדף משתמש. ולא דיון לוחמני וצעקני כמו שהיה עד עכשיו. דורית 00:10, 14 יולי 2006 (IDT)
ויקיפדיה:מזנון/תוכן פוליטי בדפי משתמשים? זה יהיה דיון ארוך <: וỹelloωblộớd ¤ שיחה 00:12, 14 יולי 2006 (IDT)

רעיון לקירור האווירה[עריכת קוד מקור]

לאור כל מה שקרה היום בדפי משתמש, החלטתי להסיר מדף המשתמש שלי כל תוכן פוליטי, ואני קורא לכולם לעשות זאת, לפחות עד שיירגעו הרוחות. אני מוותר מרצוני הטוב על הבעת דעה פוליטית בדף המשתמש, ומקווה שאם דפי המשתמש יהיו נקיים מכל דעה פוליטית, האווירה כאן תהיה יותר נקייה ונוכל להמשיך לכתוב אנציקלופדיה. כמובן שלא מדובר ב"הצעה" שנועדה לחייב מישהו, אלא רק ברעיון, שלווה מבחינתי בדוגמה אישית. אלמוג 17:56, 12 יולי 2006 (IDT)

מקבל, מיישם (עד כמה שזה אפשרי), וקורא לאחרים להצטרף. חגי הלמן 18:16, 12 יולי 2006 (IDT)
אני מצטרף בחום להמלצה של אלמוג. emanשיחה 18:16, 12 יולי 2006 (IDT)
זה לא יעזור. השמאל הקיצוני שפושה כאן לא יסכים להוריד את התוכן בדפי המשתמש שלו בלי פעולה ישירה. ולכן, אין בזה ביינתים שום טעם. אבל אני מכבד אותכם מאוד על כך שהחלטתם לעשות את זה (גם אצלי אין שום תוכן פוליטי בדף המשתמש - פרט לתבנית לשובו של שליט, שלצערנו יתווספו לה שני שמות נוספים עכשיו....). לב - שיחה 18:20, 12 יולי 2006 (IDT)
דע לך שגם זה תוכן פוליטי. דרור 18:21, 12 יולי 2006 (IDT)
מה תוכן פוליטי? לב - שיחה 18:21, 12 יולי 2006 (IDT)
ההגדרה של זה כפוליטי היא באמת קצת מרחיקת לכת. חגי הלמן 18:26, 12 יולי 2006 (IDT)
מה לא פוליטי בתיבות האלה? דרור 18:27, 12 יולי 2006 (IDT)
מה כן פוליטי עם התיבות האלה? לפעמים זה ממש מצחיק. זוהי לא תיבה פוליטית, זוהי תיבה פטריוטית, וזה ממש עצוב שאנשים הפסיקו להבדיל בין שני הדברים. לב - שיחה 18:34, 12 יולי 2006 (IDT)
פטריוטיות של אחד זה ג'ינגואיסטיות של אחר. דרור 18:50, 12 יולי 2006 (IDT)
נמאס לי מכל השטויות האלה! הרגו לנו היום 7 חיילים. חטפו עוד שניים. היום הזה מספיק רע בלי כל הדיונים פה. לב - שיחה 18:57, 12 יולי 2006 (IDT)
פטריוטי = פוליטי. רונן א. קידר 18:51, 12 יולי 2006 (IDT)
דווקא עם השמאל יש בעיה? חגי הלמן 18:26, 12 יולי 2006 (IDT)
לא. לא עם השמאל. עם השמאל הקיצוני. לב - שיחה 18:34, 12 יולי 2006 (IDT)

בקצב של מה שקרה פה היום, נזדקק בקרוב מאוד (או כבר עכשיו) ל"מקצרמר למובחר 2"... Harel - שיחה 18:35, 12 יולי 2006 (IDT)

יש בעיה עם מפלגת הגימלאים? קקון 18:40, 12 יולי 2006 (IDT)
לי אישית אין בעיה עם אף מפלגה ואף דעה פוליטית במסגרת החוק - וזה כולל גם את השטיות של האנס, וגם את הדחפור של האביר. את דעותי אני שומר לעצמי (וכמעט אף אחד פה לא יודע אותן), אבל מי שרוצה להביע דעות מוזמן, ומי שרוצה להעלב מוזמן.
הבעיה לא עם דעות. הבעיה היא עם דברים אחרים (איומים). דרור 18:58, 12 יולי 2006 (IDT)
ואולי ל"קרור האווירה" - אולי נארגן מפגש ונעשה מלחמת מים או מלחמת כריות. דרור 19:00, 12 יולי 2006 (IDT)
אני לא חושב שזה חכם. מה יגידו הפציפיסטים והאנטי מיליטריסטים שכאן? לב - שיחה 19:03, 12 יולי 2006 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לפני שאני מסיר תוכן פוליטי (ולא חסר לי כזה) אשמח לדעת במה מדובר. אפשר בתוספת קישורים, תודה.--Tharbad ‏ 19:11, 12 יולי 2006 (IDT)
מהומה סביב התבטאויות פוליטיות דפי המשתמש, תחילה סביב הדף של האנס כאן במזנון ובאלפי דפי שיחה, כולל דיון על התבטאותו של Metal-wikiped שהוביל לחסימתו לצמיתות (בדף השיחה שלו יש דיון, נדמה לי), אחרי כן כמה דפים נוספים, ודיון בויקיפדיה:בירורים ובשיחת משתמש:AlexKarpman לגבי הודעה בדף של אלכס, שהוסרה והוא נחסם לצמיתות, שוחרר ונחסם שוב לשנה בעקבות הדיון בויקיפדיה:בירורים. ‏– rotemlissשיחה 19:14, 12 יולי 2006 (IDT)
אני הייתי נזהר מצנוזרה עצמית. נדמה לי שג'ורג' אורוול אמר פעם (ובצדק רב לדעתי) שהצנזורה המסוכנת ביותר היא לא זו שמטעם השלטון אלה זו שהאזרחים מרגישים מחוייבים לה מתוך עצמם כגון צנזורה של עורכי עיתון את עיתונם ללא בקשה/הוראה מהשלטונות.
כך אני גם מתייחס לצנזורה העצמית של משתמשי ויקיפדיה. מי שלא מסוגל לקבל דעות של אחרים ועובר להתקפות במישור האישי ולאיומים יש לנהוג נגדו במלוא החומרה, אבל אין שום סיבה שמעשים כאלה של בודדים יובילו לצנזורה של כל הדעות כולן. אם למישהו יש בעייה עם דעות של מישהו אחר זו בעיה שלו ולא של אף אחד אחר (ובלבד שתיבות המשתמש מביעות דעות חיוביות (משתמש זה תומך ב_) ולא שליליות (משתמש זה שונא את_ וכו'). אגב, להזכירכם, הסכסוכים האחרונים נבאו לא מטקסטים בתיבות משתמש אלא מדברים בוטים שנאמרו בדפי שיחה, כך שבאמת שאין שום סיבה להפוך את תיבות המשתמש לשעיר לעזאזל. בנוסף, לא ניתן להסתיר את הדעות הפוליטיות אחד של השני בכל מקרה, אז מוטב שהקלפים יהיו מונחים גלויים על השולחן. טל :) 13:00, 13 יולי 2006 (IDT)

שבירה ב'[עריכת קוד מקור]

אני בעד ההצעה, אבל אני חושב שאת תיבות המשתמש אפשר להשאיר - הן בד"כ לא מכילות תוכן קיצוני או מעורר מחלוקת. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 19:04, 12 יולי 2006 (IDT)

אני נגד.
קודם כל - גם תיבות המשתמש פוליטיות.
אחר כך אני לא חושב שבכלל צריך להיות פה תוכן פוליטי (אני מסכים עם דוד שי), אבל לכל אחד יש זכות דמוקרטית להביע דעותיו. ואם אנו לא נאורים מספיק לשמוע דעות אלה אז אנו בצרה (מובן שמה שאלכס עשה זה לא דעה המותרת בשיחה הדמוקרטי). דרור 19:24, 12 יולי 2006 (IDT)
אין כאן הצעת חוק של ממש, אלא סתם המלצה להסיר דעות פוליטיות מדפי המשתמשים למשך כמה ימים. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 19:28, 12 יולי 2006 (IDT)

הצעה נוספת[עריכת קוד מקור]

מטעמי צדק אני מציע לחסום זמנית את האנס להוציא את התוכן הבעייתי מדף המשתמש שלו שכן הוא נוגד את זכותה של מדינת ישראל להתגונן. זה מאוד נחמד שחסמתם את התוצאה רק שכחתם את הגורם.

אגב, כדאי לבטל את החסימות כיוון שדעתם של שני החסומים אינה שונה מדעתם של ויקיפדים רבים אחרים. ההבדל היחיד הוא שהם בחרו לבטא את זה ואלכס אף הגדיל וכתב בתגובה למה הוא עושה את זה וזו זכותו במסגרת חופש הביטוי. "ההסתה", כביכול (להוכחות יש בית משפט, אני לא נכנס לזה), קיימת גם בדף של האנס וגם בדף של של מטל ויקיפד ואלכס. עקב סמיכות האירועים, שאותה ציין האנס בפירוש, התגובה למה שכתב הייתה רק עניין של זמן...--Tharbad ‏ 19:40, 12 יולי 2006 (IDT)

הבא סימוכין. הראה כי האנס מעודד רצח, גזענות, או שנאה למגזר מסוים. וỹelloωblộớd ¤ שיחה 19:44, 12 יולי 2006 (IDT)
"משתמש זה מתנגד בכל תוקף לדרכי הפעולה האלימות והקטלניות של צה"ל, מג"ב, השב"כ והמוסד ותומך בפירוק ארגונים אלה." וכן בדף המשתמש שלו. כתיבת המילים הללו מפורשת ע"י מספר רב של אנשחים בישראל כ"גיס חמישי=שמאל קיצוני", לכן כל מה שכתוב בתגובה + תוספת קטנה של "מימוש של דבריך יהרגו אותנו אז נוסיף פסוק בשבילך" הם רק תגובה. אם לא הבנת מימוש המשפט לעיל משמעותו קריאה לרצח.--Tharbad ‏ 19:50, 12 יולי 2006 (IDT)
חברים וחברות - היידפארק זה שם. פה זה אנציקלופדיה. Harel - שיחה 19:46, 12 יולי 2006 (IDT)
אחחחח, הצביעות. pacmanשיחה 19:47, 12 יולי 2006 (IDT)
אני אתעלם לבקשת מפעילי המערכת.--Tharbad ‏ 19:51, 12 יולי 2006 (IDT)

אני באמת מבקש מכולם, מספיק להרע את המצב! אם אתם עצבניים עקב המצב הנוכחי, כדאי שלא תפרקו את הכעס בוויקיפדיה. ‏– rotemlissשיחה 19:49, 12 יולי 2006 (IDT)

עקב הידרדרות כללית של הדיון, אנא הניחו לדיון, שתו כוס מים קרים, ולכו לכתוב או לשכתב ערכים. ניתן להתחיל בערכים לשכתוב ובערכים לעריכה. אם אתם חשים חובה להמשיך בדיון, אנא קראו את ויקיפדיה:תרבות הדיון.
עקב הידרדרות כללית של הדיון, אנא הניחו לדיון, שתו כוס מים קרים, ולכו לכתוב או לשכתב ערכים. ניתן להתחיל בערכים לשכתוב ובערכים לעריכה. אם אתם חשים חובה להמשיך בדיון, אנא קראו את ויקיפדיה:תרבות הדיון.
כן? אז אולי, מתוקף תפקידך כמפעיל מערכת, תשחזר חסימות טיפשיות וחסרות שיקול דעת. pacmanשיחה 19:52, 12 יולי 2006 (IDT)
בעינך הסתה לרצח אינה עילה לחסימה? אז מה כן? אולי מעשה רצח של ממש? עופר קדם 19:59, 12 יולי 2006 (IDT)
מה שמתחיל להווצר פה זה לא ויקיפדיה בעיברית, אלה אינדימדיה בעיברית. בושה! לב - שיחה 20:00, 12 יולי 2006 (IDT)
מה שאתה לא מבין, זה שהבעיה היא לא עם הבעת הדעה. אתה רשאי לכתוב שצריך לכבוש את כל השטחים ולהחזיק בהם לעולם ועד. אתה לא רשאי לקרוא לרצח של אנשים. עופר קדם 20:05, 12 יולי 2006 (IDT)
הבעיה פה שיש איפה ואיפה לגבי חסימות של אנשים. זאת הבעיה. האנס מזמן היה צריך להחסם על מה שנכתב אצלו. וכך גם נעם בהט. אבל לא, יבקשו מהם. יבקשו שוב. יאימו. ושוב יבקשו. אבל חס וחלילה יחסמו. ולהבדיל, ברגע שנכתב משהו על ידי ימני (אחרי פרובוקציה מכוונת של שמלאנים), יחסמו אותו מיד. לתמיד. בלי לשאול לפשר הנאמר. בלי לבקש להוריד את זה. זאת הבעיה! לב - שיחה 20:16, 12 יולי 2006 (IDT)
הבעייה פה היא שצריך לדבר באופן ישיר כדי שיאשימו אותך במשהו גם אם דבריך המעורפלים יכולים להצביע רק על דבר אחר. אם אנחנו רוצים להפוך לכנסת שם צריך דברים ישירים כדי להעמיד ח"כ ערבי לדין על בגידה אז זו הדרך. רק שתדעו שכמו בכנסת, אחרי שהתרגלת לדברים עקיפים גם ביקור במדינת אוייב לא יפגע בך.--Tharbad ‏ 20:09, 12 יולי 2006 (IDT)
רק הערה אחת - לחברי כנסת יש חסינות, ולכן הם יכולים לעבור על החוק ועד שלא תוסר חסינותם אי אפשר לעשות נגדם כלום. מה גם שבמדינת ישראל כמדינה דמוקרטית נקבע שחבר כנסת יכול להגיד כל דבר - וחסינות זו אינה ניתנת להסרה. חבר כנסת יכול לעמוד על במת הכנסת ולקרוא לרצח של חברי כנסת או ראשי ממשלה, או כל דבר אחר ואי אפשר לעשות כלום. לעומתו, אדם אחר שיעשה את זה... דרור 20:12, 12 יולי 2006 (IDT)
יקבל חסימה מויקיפדיה? :) רן כהןשיחה 20:21, 12 יולי 2006 (IDT)
ומה עם חבר כנסת שמבקר במדינת אוייב? או עובר על חוקי המדינה? יש הבדל בין במסגרת עבודתו לניצול החוק.--Tharbad ‏ 20:22, 12 יולי 2006 (IDT)
אני לא המשפטן, אבל למיטב ידיעתי (לפי מה שלמדתי באזרחות), הכנסת ביצעה תיקון בחוק, לפיו מעשה או התבטאות ששוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינתו של העם היהודי או כמדינה דמוקרטית, מסיתים לגזענות או תומכים בטרור לא מוגנים על ידי החסינות המהותית. אייל בארי 21:29, 12 יולי 2006 (IDT)
ואגב, היום הציע זבולון אורלב הצעת חוק לפיה יהיה ניתן לפסול רשימה או חבר כנסת מכהנים המתבטאים כך מן הכנסת, וזה עורר סערה. בכלל, היום היה בכנסת סוער לא פחות מכאן (לפי השעה בערך שצפיתי בערוץ הכנסת, שידרו מהמליאה). אייל בארי 21:33, 12 יולי 2006 (IDT)

חזרה לשגרה[עריכת קוד מקור]

בזמן שאנו מדיינים בשאלות שכאלו אנו זונחים דיונים מעט יותר מהותיים שהתפתחו כאן, שלא הדרדרו (בינתיים) לשאלת חסימת משתמש זה או אחר או לשאלות בעיתיות אחרות. הדבר זהה למקרים אחרים, כמו הדיון לגבי תבנית:חשיבות (בינתיים עבר לדף השיחה שם) שנשכח עקב תחילת עניין האנס-מטאל. בינתיים יש כאן (ובמקומות אחרים) דיונים שעדיין עומדים על הגדר - אנא, בואו נחזור לשגרה ונסיים עניינים שנזנחו. זהר דרוקמן 20:20, 12 יולי 2006 (IDT)

כן, בוא נחזור לשגרה. אחד המשתמשים הכי מועילים פה נחסם לשנה...למי אכפת?pacmanשיחה 20:23, 12 יולי 2006 (IDT)
אני החלטתי שאם העניינים פה לא ירגעו בקרוב, אסגור את האתר לזמן הקרוב, לא קשה לעשות זאת (צריך רק מפעיל מערכת אחד שיודע מה הוא עושה). הדיונים פה נסחפו בצורה שנראה לי שזה יהיה הפתרון הטוב ביותר. טרול רפאים 20:25, 12 יולי 2006 (IDT)
שכחת שאתה לא מפעיל. צהוב עולה 20:26, 12 יולי 2006 (IDT)
אני חושב שחסימת כל המשתמשים לכמה ימים לא תזיק, בהנחה שתשחרר אח"כ גם את אלה שלא יכלו לעצור את עצמם.--Tharbad ‏ 20:27, 12 יולי 2006 (IDT)
מה שבטוח שזה היה יום רע מאד, לויקיפדיה ובכלל. עקבתי אחר האירועים היום ולא האמנתי. זה הפך מקום מאד לא נעים להיות בו. דורית 20:36, 12 יולי 2006 (IDT)

החזרה לשגרה היא דבר מה נחוץ. כל מה שיש לומר בעניין כבר נאמר ומה שיש למי מאיתנו לומר - עדיף שיתן לזה לחכות יום-יומיים. הרוחות סוערות והקלחת רותחת וכל דיון בעניין זה עכשיו לא יניב כל פרי מלבד רגשות כועסים. כך היה כאשר הועלתה ההצבעה להסרת הרשאתו של מלח השמיים, כאשר 4(!) דיונים רגילים וחשובים הדרדרו להטחות בוץ וגידופים. אותו הדבר קרה בעניין גילגמש ועכשיו אותו הדבר קורה בעניין זה. אני נמצא בויקי פחות מחצי שנה וכבר 3 פעמים ראיתי את כל הפעילות מופסקת ומתמקדת בעניין מסוים שרק חוזר על עצמו. באף אחד מהמקרים הדיונים החוזרים לא הניבו דבר.
אני מפציר בכם - בואו נחזור לשגרה, נתעסק בכתיבת ערכים ושיפור הקיימים, נבהיר חשיבות של אחדים ונדון בשאלות מהותיות על אחרים. אם יש למישהו משהו לומר - שישמור זאת לעצמו למחר או אף למחרתיים וישקול דבריו שוב ושוב. התוצאה תהיה מועילה פי כמה וכמה מאשר פרסום הדעה במצב הנוכחי. כן, גם אם מישהו חושב שחסימת משתמש זה או אחר נעשתה שלא בצדק, או שיש לחסום משתמשים אחרים - דבריו לא ישכנעו אף אדם כעת ולא ישנו דבר. בעוד כמה ימים של פעילות רגילה כולנו נוכל לשקול שוב בלי להט רוחות. זהר דרוקמן 20:45, 12 יולי 2006 (IDT)

אני מסכים עם דורית. ככלל, צריכה להיות הסכמה כלשהי, לפחות בין המפעילים, לפני שחוסמים מישהו לנצח או עד גיל 85. קקון 20:47, 12 יולי 2006 (IDT)
מי שבכל זאת מרגיש שהוא צריך לפרוק עצבים - על עצמו, על עמו, על אויבי עמו, על הוויקיפדיה, על אימו, על מה-שמו, מוזמן לכתוב מעכשיו והלאה במשתמש:Harel/המוות לדרדסים. בכל מקום אחר, נא להפסיק ועכשיו. Harel - שיחה 20:49, 12 יולי 2006 (IDT)
שאלת החזל"ש היא שאלה מורכבת, יש להעלותה בפרלמנט (65%) ולריב גם עליה. דודסשיחה 20:51, 12 יולי 2006 (IDT)
ועכשיו נשאלת השאלה מה זה שאלת החזלש. קקון 22:12, 12 יולי 2006 (IDT)
חזל"ש = חזרה לשגרה. זהר דרוקמן 22:13, 12 יולי 2006 (IDT)

אני חושב שצריך להקפיד על הסטריליות ועל הניטראליות בכל הערכים של האנציקלופדיה , אבל את דפי המשתמש צריך להשאיר לעיצובם החופשי של המשתמשים. כך אנחנו מאפשרים לקורא לשפוט את המהיימנות של וויקי בעצמו אחרי שיש לו מושג מי עורך אותה באמת. כמובן , צריך לשמור על זכויות יוצרים גם בדפים האלו , אבל חוץ מזה , אם מישהו כותב שהוא ניאו נאצי ,פדופיל ומקריב חתלתולים למולך , זה לא צריך להפריע לאף אחד . זאת אינה פוגענות, זו ההגדרה העצמית שלו. אני לא מצאתי בדף של אלכס שום הסתה לרצח , אולי יש אנשים שחושבים אחרת אבל , הטענה נגד הסתה לרצח היא לא בגלל פוגענות שהיא לא רלוונטית בדפי משתמש , אלא כדי שויקי לא תעבור על החוק , ואין בצד הזה של מסך הברזל , בית משפט שירשיע מישהו בגלל שהוא ציטט את התנ"ך.
לסיכום: דפי משתמש חופשיים לכל.--וDrall ¤ שיחה 11:29, 13 יולי 2006 (IDT)

בתנאי שהם לא עוברים על ויקיפדיה:כללי התנהגות בין חברי הקהילה. עידן ד 11:38, 13 יולי 2006 (IDT)
אני קראתי את הכללים האלו כמה פעמים וממה שהבנתי מדובר על כללי התנהגות בשיחות על ערכים. אני לא חושב שהם רלוונטיים לדפי משתמש שממילא לא מתנהלות בהם שיחות. כך אני מבין את הכללים ואת רוח הכללים. אולי יש כאן משפטנים דגולים ממני שיחוו את דעתם.--וDrall ¤ שיחה 12:58, 13 יולי 2006 (IDT)
יש להזכיר לכלל המשתתפים בדיון זה כי המשתמש DRALL הגדיר עצמו בדף המשתמש שלו כ"הומופוב", ו"מאמין בעליונות הגזע הלבן" ואף יצר תמונה הממחישה זאת, שנמחקה מהשרתים בשל היותה פוגענית. לי אין כל שיח ושיג עם הומופובים ומאמינים בעליונות הגזע הלבן, איני יכול לדון איתם בהיסטוריה של קזחסטן או בתורת הקוואנטים, ומיקומם אינו כאן. אם מישהו מוצא לנכון להבהיר עובדות אלו לגביו בדף המשתמש שלו, אין המדובר ב"הגדרה עצמית" אלא בפוגענות לשמה, ויקבל יחס מתאים. אלמוג 13:11, 13 יולי 2006 (IDT)
אני מגדיר את עצמי כאדם שתומך בחופש הביטוי ולו גם יהיה זה הביטוי של אנשים שאני לא אסכים איתם על שום דבר. ברור שדפי המשתמשים של ויקיפדיה , אינם נחלת הציבור הרחב. מי שגולש אליהם בעיקר הם ויקיפדים ותיקים. מהסיבה הזו , התוכן של הדפים האלו אינו מניפיסט , הוא יותר עניין טכני. אני חושב שההצעה שלי גם תתאים לשיטתך , כי אם ישנם משתמשים שאתה לא רוצה "כל שיח ושיג" עמם וזו זכותך , מן הראוי שתדע במי מדובר. כמובן שאדם יכול להסתיר מידע על עצמו ונגד זה אין עצה. בכל אופן עצוב חופשי של דפי משתמש , כפי שהצעתי כאן , יקל עליך ועל אנשים שסבורים כמוך , להתאים את "חוג השיחה" שלהם להעדפותיהם. --וDrall ¤ שיחה 16:13, 13 יולי 2006 (IDT)
אני מסכים עם דרול בעניין זה. טל :) 16:16, 13 יולי 2006 (IDT)
כתבתי כאן הודעה זועמת, ומחקתי אותה, כי זה לא שווה את העצבים שלי. תכתבו בדף השיחה מה שאתם רוצים. משתמש שיכתוב בדף השיחה ביטויי שנאה גזעניים ייתקל בטיפול יאות של הקהילה - התעלמות, התייחסות חשדנית לעריכות, חוסר כבוד. דרול, שיהיה לך בהצלחה בגזענותך והומפובייתך. אלמוג 19:48, 13 יולי 2006 (IDT)
ירדתי מזה בינתיים. תחזיקו מעמד שם בצפון--וDrall ¤ שיחה 22:23, 13 יולי 2006 (IDT)

אני שולל את הצעתו של Drall, שמתקשה להבין את ההבדל בין חופש הביטוי לבין הפקרות. דוד שי 20:07, 13 יולי 2006 (IDT)

דוד , אני ניסיתי להציע פיתרון שיאפשר לכולנו לחיות בשלום. זה מה שהייתי רוצה . לא שנגיע למצב כמו אתמול שהתקוטטות בין שני משתמשים מובילה לרב-קרב . אם ההצעה שלי רק מלבה את האש , אני מוותר עליה. זה לא שווה את זה.--וDrall ¤ שיחה 22:23, 13 יולי 2006 (IDT)

תחרות דפי משתמש[עריכת קוד מקור]

למען האווירה הטובה בין המשתמשים בוויקיפדיה והכנסת המשתמשים החדשים לקהילה, אני ממליץ על מעין תחרות ידידותית לדפי משתמש. על מה לעזאזל אני מדבר? אני נוטה לראות לא מעט שמות משתמשים אדומים, או דפי משתמש כמעט ריקים מתוכן. לעידוד יצירת דפי משתמש נרחבים, מגוונים והומוריסטיים. בכל חודש (או כמה זמן שנראה כם מתאים, אולי 3 חודשים, אולי חצי שנה) יירשם מנצח בתחרות ותינתן לו אות ניצחון על ידי מפעילי המערכת ותושם בדף המשתמש שלו כציון. סתם מחשבה שעלתה לי בראש... אתם מוזמנים להצביע בעד או נגד. גוטה + שיחה 14:09, 29 בספטמבר 2006 (IDT)

אני לא חושב שיש צורך בכך. ומה הקשר למפעילי המערכת? ‏pacmanשיחה 14:10, 29 בספטמבר 2006 (IDT)
סביר להניח שאות הניצחון תהיה תבנית, ויש תבניות שזמינות לכולם וכולם יכולים לשים אותן בדפי המשתמש שלהם, ויש תבניות שרק מפעילי מערכת יכולים להכניס, לא? גוטה + שיחה 14:14, 29 בספטמבר 2006 (IDT)
אני לא חושב...‏pacmanשיחה 14:16, 29 בספטמבר 2006 (IDT)

מחיקת אזהרות[עריכת קוד מקור]

לפי הכתוב בדף זה, מאוד רצוי לארכב, אך מותר למשתמ למחוק תוכן מדף השיחה שלו. אני מניח שזה אמור להיות ברור מאליו, אך ברצוני להוביף הסתייגות - אסור בשום פנים ואופן למחוק אזהרות (במיוחד אם הן באות בצורת תבנית, אך גם אם בן באות בצורת מלל רגיל).

האם יש התנגדויות, או שאפשר לעדכן את הדף? דניאל צבי 23:11, 30 בנובמבר 2006 (IST)

יש התנגדות, המשתמש רשאי למחוק אזהרות מדף השיחה שלו. עם זאת הפעולה נחשבת עוינת וכנראה תגדיל את סיכוייו להסתבך ולא תקטין אותם. טרול רפאים 00:12, 1 בדצמבר 2006 (IST)

איך אני מגיע לדף משתמש של אנשים?[עריכת קוד מקור]

כותרת[עריכת קוד מקור]

לדוגמא אני רוצה להגיע לדף משתמש של איזבל אז מה אני לוחץ?

זיו111 21:07, 10 באפריל 2007 (IDT)

מחיקת דף שיחת משתמש[עריכת קוד מקור]

פנה אלי לאחרונה משתמש שהסתבך במריבות אחדות, וביקש למחוק את דף המשתמש ודף השיחה שלו משום שבכוונתו לפרוש. לגבי דף משתמש אין כל בעיה, והזכות לבקש מחיקת דף משתמש מעוגנת בנוהל ואף הגיונית – מדובר בדף (כמעט) פרטי שפועל בו המשתמש בלבד. לגבי דף השיחה, המצב מורכב יותר. אין למיטב ידיעתי הנחיית נוהל בנושא, והקו המנחה הוא "תקדים רדלר" אשר דרש, באחת מפרישותיו, את מחיקת דף השיחה שלו, ולאחר דיון ארוך והסברים שונים אושרה בקשתו. בעקבות זאת נהגו כמה אחרים באופן דומה עם פרישתם, הקבועה או הזמנית. מנגד, אין דף השיחה של ויקיפד פורש מופיע ברשימת הדפים שיימחקו במחיקה מהירה. לדעתי יש מקום להחליט על קו מנחה יותר חד-משמעי.

לי נראה שהכלל הסביר צריך להיות שאין למחוק דף שיחת משתמש, אף אם הם המשתמש פורש ומבקש זאת. דף השיחה כולל היסטוריה רלוונטית לנושאים שונים, בין פרוצדורליים ובין תוכניים. מתקיימים בו דיונים בהשתתפות משתמשים נוספים, שעשוי להיות בהם עניין עתידי, ובכך הוא שונה מדף המשתמש. משתמש פורש רשאי לרוקן את דף השיחה, או לארכב אותו, או להחליף את תוכנו בהודעת פרישה, אבל לא לפנות למפעיל למחיקה כוללת - למעט מקרים מאוד מיוחדים ויוצאי דופן (יש בו מידע הפוגע בפרטיות, דברים פוגעניים וכו' - ואף אז ככל הניתן בשאיפה למחיקת גירסאות ולא מחיקה מוחלטת). האם יש דעות אחרות בנושא? מגיסטר 00:41, 19 באפריל 2007 (IDT)

כל מקרה לגופו. צריך להתחשב גם בדרוג הגבוה שלנו בגוגל - אנשים לא תמיד רוצים שזה מה שיצוץ עליהם כשבודקים את שמם במקום עבודה אפשרי למשל... קרני שיחהמקטרת השלום 00:47, 19 באפריל 2007 (IDT)
אני מסכים עם מגיסטר. גילגמש שיחה 00:49, 19 באפריל 2007 (IDT)
אני לא חושב שניתן למצוא בגוגל (לאחר תקופה מסויימת) מידע מדפים שתוכנם רוקן. ובכל מקרה אני מסכים עם מגיסטר. --איש המרק 00:59, 19 באפריל 2007 (IDT)

אנא ראו m:Right to vanish. המתעתקשיחה 00:52, 19 באפריל 2007 (IDT)

מסכים עם המתעתק (או לפחות עם הלינק שהוא הביא). בכל מקרה נראה לי שזאת זכות בסיסית שיש לכל מי שנרשם לכל פרויקט של קרן ויקימדיה. יונתן שיחה 01:07, 19 באפריל 2007 (IDT)
לא ברור מה אמרת, כי המתעתק לא טען משהו, והלינק שהביא אומר דברים רבים. מגיסטר 01:11, 19 באפריל 2007 (IDT)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: כוונתי הייתה לומר שני דברים: באופן כללי, קרן ויקימדיה תומכת באפשרותו של משתמש to vanish. כדאי להשתדל לעמוד בכך. ספציפית לגבי הדירוג בגוגל, ניתן לשנות את שם המשתמש לרצף אותיות סתמי וכך החיפוש של שם המשתמש לא יוביל לדף השיחה שלא נמחק (את התוכן יימצאו בגוגל כנראה בכל-זאת). המתעתקשיחה 01:20, 19 באפריל 2007 (IDT)

לגבי מחיקת מידע מדף השיחה (במקום ארכוב) - אני נגד זה. אין שום סיבה למחוק דיונים, בכללם לעתים תכופות אזהרות, מדף שיחת משתמש. כשאני קולט מישהו מוחק מידע מדף שיחה בלי לארכב, אני משחזר ומבקש לארכב, ואם אני במצב רוח טוב, אני גם מארכב את דף השיחה בעצמי. עד היום איש לא התלונן, ככה שאני לא רואה סיבה להפסיק את מנהגי. ‏Yonidebest Ω Talk 01:18, 19 באפריל 2007 (IDT)

הדיון הוא לגבי משתמש שפרש, אז אינך במצב לפנות אליו ולדרוש ממנו דבר. הוא פרש. השאלה על הפרק היא מה הוא רשאי לדרוש ממך עם פרישתו. מגיסטר 01:25, 19 באפריל 2007 (IDT)
כלום. אני לא מוכן שימחקו הודעות שאני כתבתי כלא היו. ‏Yonidebest Ω Talk 01:30, 19 באפריל 2007 (IDT)
הקישור שהמתעתק הביא אומר שפרט למקרים נדירים ביותר זכותו לדרוש למחוק את דפי השיחה שלו. לירן (שיחה,תרומות) 01:35, 19 באפריל 2007 (IDT)
לא נכון. הקישור אומר שמשתמש שכתב בוויקימדיה בשמו האמיתי או בכינוי מוכר שלו, רשאי לבקש להעלים את הרקורד הזה כדי לשמור על פרטיותו, ושוויקימדיה תשתדל לסייע בכך. מי שכתב כמשתמש:עורך ויקי נניח, אין כל זכות לבקש זאת. דף המשתמש ודף שיחת המשתמש אינם רכוש המשתמש, ויש משתמשים רבים שמחיקת דפי השיחה שלהם והארכיונים שלהם תהיה בפירוש פגיעה בוויקיפדיה. פגיעה זו נסבלת רק לשם הגנה על פרטיות של מי שכותב פה בזהותו האמיתית, אך לא באופן כללי. ‏odedee שיחה 04:07, 19 באפריל 2007 (IDT)
עודדי, זה לא ברור לי. כאן, שיחת משתמש:Odedee/עד 4.4.07#מחיקת משתמש מחקת משתמש, רשום בשם שאינו שמו האמיתי (ASL), כהרף עין, על כל ההיסטוריה שלו. (כמדומני, יוני שחזר אח"כ את דף השיחה.) איך זה מסתדר עם האמור לעיל על ידך? חגי אדלר 08:19, 19 באפריל 2007 (IDT)
זה נמחק על פי תקדים רדלר. גילגמש שיחה 08:23, 19 באפריל 2007 (IDT)
אמרתי שיש משתמשים כאלה. לא כולם כאלה. המשתמש שהזכרת לא היה כזה שמחיקת דף השיחה שלו מהווה אובדן כלשהו לוויקיפדיה, אלא להיפך. ‏odedee שיחה 08:25, 19 באפריל 2007 (IDT)
אם כן, למה יוני שיחזר? חגי אדלר 08:58, 19 באפריל 2007 (IDT)
עודד מחק, ויוני שיחזר, בדיוק משום השאלה שהעליתי בתחילת דיון זה: אין כלל ברור אם זוהי זכותו של משתמש לדרוש את מחיקת דף השיחה שלו. מגיסטר 09:05, 19 באפריל 2007 (IDT)
לא. אני מחקתי כי הוא הודיע שהוא פורש. לאחר שהתברר שהנ"ל המשיך לערוך, ברור שאין למחוק את הדף, ולולא הקדים אותי יוני, הייתי משחזר אותו בעצמי. אני לא סבור שגם בנושא הזה דרוש לנו דיון על חוקים. צריך שיקול דעת. ‏odedee שיחה 09:09, 19 באפריל 2007 (IDT)

מה המשמעות של שינוי דף משתמש[עריכת קוד מקור]

הועבר מויקיפדיה:בקשות ממפעילים

אני מעוניין לשנות את שם המשתמש שלי מ""Etaicq ל"איתי סי קיו" כי חשבתי שראוי יותר שיהיה לי שם משתמש בעברית. לפני שאני משנה את השם, אני מעוניין לדעת מהן השינויים שיבוצעו ומה אצטרך לשחזר בכל הקשור לנושא. אם יש דף המסביר על הנושא אשמח לראותו גם כן. בברכה, Etaicq 14:26, 3 ביולי 2007 (IDT)

שינוי שם המשתמש משנה בכל דוחות ההיסטוריה (שינויים אחרונים, רשימת מעקב, גרסאות קודמות וכו') והיומנים למיניהם את שם המשתמש אליו מיוחסת כל תרומה שלך. הוא גם מעביר אוטומטית את סיסמתך וכל העדפותיך לשם החדש. במקביל, הוא הופך אוטומטית את דף המשתמש שלך, דף השיחה שלך וכל דפי המשנה שלהם (ארגזי חול, ארכיונים) להפניות לדפים המקבילים עם שם המשתמש החדש. אינך חייב לשחזר דבר. מה שאינו מושפע זה חתימתך בדפי דיון למיניהם, שכן אין קשר הכרחי בין חתימה לשם משתמש (כברירת מחדל הם זהים, אך בכוחך לשנות זאת בעצמך וללא קשר לשינוי שם משתמש). ויקיפדים רבים החליטו בעצמם על שינוי חתימה בשלב כלשהו של פעילותם, ללא שינוי של שם המשתמש, ושינוי חתימה חל רק מרגע השינוי והלאה, לא בדיעבד. מגיסטרשיחה 13:04, 4 ביולי 2007 (IDT)

אם כך אז אין לי בעיה עם שינוי השם. כשתוכל אשמח אם תשנה אותו. בברכה, Etaicq 15:50, 4 ביולי 2007 (IDT)

בוצע. מגיסטרשיחה 17:36, 4 ביולי 2007 (IDT)
איפה יש לנו איזה דף FAQ, שאליו ניתן יהיה להעביר שאלה ותשובה אלה? מגיסטרשיחה 17:39, 4 ביולי 2007 (IDT)

שגיאת כתיב במשתמש:ישראל ישראלי[עריכת קוד מקור]

אם כבר מגנים על דף המשתמש וגם על דף שיחת המשתמש, אז לפחות שלא תופיע בו שגיאת כתיב מביכה. בכל זאת, זה דף שצריך לשמש דוגמא לכל המשתמשים. מפעילים, נא לשנות את "תרומותיי לויקיפדיה" ל"תרומותיי לוויקיפדיה". תודה, דולבשיחה 16:25, 27 ביולי 2007 (IDT)

תוקן, בעתיד אפשר לבקש גם בויקיפדיה:בקשות ממפעילים#בקשות עריכת דף מוגן או הודעת מערכת. ‏– rotemlissשיחה 17:04, 27 ביולי 2007 (IDT)

הז"י[עריכת קוד מקור]

זה ממש מוזר, אך לא כתוב שם בצורה מפורשת שאסור להוסיף חומר שהוא הז"י למרחב המשתמש, נראה לי שרצוי להוסיף את זה כדי שלא יבואו מתחכמים ויגידו שמותר להם. בברכה, נטע - שיחה מפעילים - ראו נא! 00:49, 10 באוגוסט 2007 (IDT)

הוספתי. ‏– rotemlissשיחה 00:57, 10 באוגוסט 2007 (IDT)
תודה רבה :-) נטע - שיחה מפעילים - ראו נא! 00:58, 10 באוגוסט 2007 (IDT)