שיחת ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

הצעה לאתר חדשות חופשי[עריכת קוד מקור]

1.מדוע שלא להקים כאן דף חדש שבו כל אחד יוכל לכתוב ידיעות ששמע עם קישורים. כך זה יהיה אתר חדשות חופשי. 2.איך מוסיפים כאן דף חדש בלי קישור לדף לא קיים מדף אחר?

1. לגבי זה אני חושב שבקוריאה אחד האתרים המצליחים ביותר הוא אתר חדשות שכל אחד יכול לרשום בו חדשות, לדעתי לחברה הישראלית זה לא כל כך מתאים מסיבות שונות, אך אני לא יתנגד לנסות דבר כזה- אבל הויקיפדיה היא אנציקלופדיה. לפי מה שאני רואה בויקיפדיה האנגלית יש דף חדשות, אז אפשר אולי לעשות דף ידיעות חדשותיות וממנו אפשר יהיה לקשר למידע למשל "האמריקאים כבשו את בגדד" ולקשר לערך בגדד.

2. לא הבנתי כל כך את השאלה אבל כדי לעשות קישור עושים [[לדף אליו רוצים לקשר]]. אם רוצים לפתוח ערך שלא מקשרים אליו משום מקום אפשר לרשום בשורת הכתובת http://he.wikipedia.org/w/wiki.phtml?title=שם הערך אותו רוצים לערוך&action=edit יש לציין שפעולה זאת לא מומלצת כי לערך לא יקשרו מאמרים אחרים. ערן

הפניה לחומר לבגרות[עריכת קוד מקור]

אני משתעשע ברעיון של לפתוח מעין תת קטוגוריה שתכיל את החומר לבחינות בגרות באופן מסודר ורציתי לקבל ביקורת/הערות על הרעיון. באופן עקרוני הרי שאחד מקהלי היעד העיקרים הוא תלמידים וזה יכול להיות רעיון טוב לאפשר להם גישה ישירה לנושאים שהכי מעניינים אותם.

מה דעתכם?

לדעתי יש בעייה עם העניין, שכן הדבר ידרוש מיון בתוך הערכים. כלומר, יאלץ אותנו "לחתוך" מאמרים כי הם מכילים יותר מדי חומר.
במידה ויש רעיון כיצד לעשות זאת בלא לגרום לכפילות מאמרים (חלק אנציקלופדים רגילים וחלק "לבגרות"), אז אני בעד. נראה לי קשה לעשות הבחנה כזו, ובוודאי שהתלמידים היקרים לא ירצו (חס וחלילה!) לדעת יותר ממה שמכריחים אותם לדעת (חזיז ורעם!).
מלבד זאת, הנושאים הקשורים לבגרות הם בהחלט לא ה"נושאים שהכי מעניינים אותם". אלו למעשה בין הנושאים שהכי פחות מעניינים אותם. אבל זה לא נוגע לעניין.
אלון 23:07, 17 פבר' 2004 (UTC)
אין צורך להאכיל את התלמיד בכפית. אין קושי לאתר את הערכים הרלבנטיים לבחינות הבגרות, וחבל להשקיע זמן בכיוון זה. דוד שי 04:32, 18 פבר' 2004 (UTC)
לדעתי יש דרך ביניים לשילוב הרעיון של האלמוני שהציע. לדוגמא: לבנות ערך קישורים לבחינות בגרות, בתוכו תת-פרקים לכל המקצועות, עם הפניות לערכי אנציקלופדיה רלבנטיים.
כלומר ההנחה שלי היא כי החומר לבגרות הוא למעשה אוסף של ערכים אנציקלופדיים, ולכן נוכל להישאר במסגרת הערכים שלנו כאן בויקיפדיה, (להוסיף מספר ערכים הרלבנטיים לבחינות הבגרות, אם יש צורך בכך), ובכך יבואו כולם על סיפוקם.

מיזם של ביטויים נפוצים בעברית[עריכת קוד מקור]

מציע לעשות מיזם של ביטויים נפוצים בעברית (יש עשרות אלפים), משמעותם ומקורם. לדוגמא:

שם כספו על קרן הצבי
משמעות: הניח את כספו במקום לא בטוח.
מקור השם: משנה במסכת כתובות.
ביטויים קרובים:

איך כדאי לממש זאת? האם כערכים רגילים בויקיפדיה, או כערך אחד גדול? ואולי צריך לפתוח במיזם מקביל לויקיפדיה? האם יש כאלו דברים דומים בויקיפדיה בשפות האחרות? Effib 17:27, 6 מרץ 2004 (UTC)

אולי אפשר לפתוח namespace בשביל זה?
לדעתי דף מרכז אחד, עם הפנייה לדף לכל ביטוי - "יעשה את העבודה" ^^ דוד1 22:37, 6 מרץ 2004 (UTC)
  1. מה זה namespace?
  2. פתגמים יש מעט אבל ביטוים יש עשרות אלפים (יש לי רשימה של למעלה מ800), ולא נראה לי כדאי שהם יהיו כערכים אנציקלופדיים בויקי.

Effib 21:42, 8 מרץ 2004 (UTC)

יש חומר שזקוק לעריכה, מסיכומים לבגרות[עריכת קוד מקור]

יש לי המון חומר בנושא מהסיכומים לבגרות. הרמה לא גבוהה מאוד ויש צורך בעריכה מאסיבית אבל זה יותר טוב מכלום. אני אכניס את כל החומר לא ערוך ואשתדל לעבוד עליו הרבה במקום על העליות שאני עושה כרגע. אם תוכלו לעזור לי.Pasteran 10:45, 8 אפר' 2004 (UTC)

אני חושב רעיון טוב. שים את החומר ללא עריכה בערך המתאים, ציין בכותרת כי החומר זקוק לשיפוץ ועריכה, ונאי בטוח כי יהיו מי שיירתמו לסייע.
אגב, האם יש לך עוד מקורות מידע על השואה מלבד אתר יד ושם? ^^ דוד1 12:11, 8 אפר' 2004 (UTC)

מקורות משפטיים בוויקיפדיה[עריכת קוד מקור]

חשבתי להתחיל פרוייקט תחת משפטים של העלאת החקיקה הישראלית (העיקרית) לאתר. בחיפוש שערכתי לא מזמן גיליתי שכיום אין מאגר חופשי שבו אפשר לקרוא את נוסח החוק הישראלי, לפחות בלי לכתת את רגליי לספריה האוניברסיטאית הקרובה לאזור מגוריי...
מצד אחד, אלו תכנים חופשיים שמחכים למישהו יעלה אותם לאתר, כהשלמה לערכי ה"דינים". מצד שני, חוקי ישראל הם לא בדיוק מונחים ששייכים לאינציקלופדיה כללית.

מה דעתכם? --Fuzzy, 21 מרץ 2004

כפי שהבנת, הצעה זו היא בניגוד למדיניות ויקיפדיה, משום שויקיפדיה היא אנציקלופדיה, ולא אוסף של "הכל". לצד ויקיפדיה האנגלית יש את Wikisource שנועד למטרה זו. בעיה נוספת: להקליד את חוקי מדינת ישראל ולעדכנם באופן שוטף זו משימה שדורשת עמל רב. כתחליף ראה את הערך החדש חוקי מדינת ישראל. למען הגילוי הנאות אציין שאני מנהל את פרק החקיקה באתר חילן טק, שהוא למיטב ידיעתי, הריכוז הגדול ביותר של חוקי מדינת ישראל הפתוח לעיון הציבור ללא תשלום. דוד שי 20:53, 21 מרץ 2004 (UTC)
טוב, לגבי הדרגת האנציקלופדיות של החקיקה, אני מסכים לכך, ולכן אני מעלה את השאלה כאן לדיון.
אבל הסיבה שאני חושב שהוויקיפדיה היא מקום טוב לנהל את החוקים היא בדיוק בעיית העדכונים השוטפים. בכל פעם שמתפרסם תיקון לחוק, הערך יעודכן במהרה ע"י משתמש כלשהו. יש מספיק עורכי-דין משועממים וסטודנטים למשפטים שישמחו להקדיש כמה דקות לעידכונים שכאלו. זה בדיוק היתרון המרכזי של הוויקיפדיה למען הגילוי הנאות: אני לא עו"ד או סטודנט למשפטים :-)
לשם דוגמה, העלתי את חוק חופש המידע לאתר. הכנתי גם גרסת HTML עם קישוריות בין הסעיפים, אבל לא מצאתי דרך להכניס תגי <a name> לתוך טבלה, בלי להוסיף כותרות.

Fuzzy 22:04, 22 מרץ 2004 (UTC)

ראו המשך הדיון בשיחה:חקיקה:חוק חופש המידע. דוד שי 22:23, 22 מרץ 2004 (UTC)

באתר הכנסת (http://www.knesset.gov.il/laws/heb/law_main.asp ) אפשר למצוא, עד כמה שהבנתי, את כל חוקי המדינה. צחי 11:43, 24 מרץ 2004 (UTC)

אתה טועה, צחי. יש שם רק חקיקה מהשנים האחרונות, וגם היא מופיעה כצורתה ברשומות ולא בנוסח משולב. מעט מאד חוקים מופיעים שם בפורמט שימושי. נפתלי

מיזם יום השואה[עריכת קוד מקור]

יום השואה מתקרב, ובויקי ישנם כמה ערכים בנושא, אך הערך עצמו של השואה מצויין כקצרמר. פתחתי בדף ויקיפדיה:מיזמי ויקיפדיה מיזם חדש, עם הצעות לערכים דרושים/להרחבה. F16 06:51, 4 אפר' 2004 (UTC)

רעיון מצוין (כמו הרבה רעיונות קודמים של F16). ממליץ שכל "ויקיפד משקיע" יקח על עצמו לפחות 3 ערכים - וכך גם נוסיף לויקיפדיה תוכן רלבנטי וחשוב, ולא פחות חשוב נפתח קצת יותר את המודעות האישית שלנו, לטראומה האיומה שקרתה לעמינו שלנו - וזה לא היה מזמן. ^^ דוד1 05:10, 8 אפר' 2004 (UTC)

קצרמרים ופרויקטים מתייבשים.[עריכת קוד מקור]

המיזמים והקצרמרים קצת... צוברים אבק. משהו ראה התפתחות לאחרונה במיזם האחים גרים? או ראה עשרות קצרמרים הופכים לערכים מלאים? מה דעתכם על לנסות לפרסם אותם, כדי שיראו קצת פעילות? בויקיפדיה. לדוגמה אפשר לקשר לרשימת הקצרמרים (או לכל פרויקט אחר) באותיות אדומות של קידוש לבנה ברשימת השינויים האחרונים (כפי שהיה במפגש). אם זה יעצבן מספיק אנשים, הם אולי יתחילו לפתח קצרמרים (או את הפרויקט) ולו רק כדי להוריד את הכתובת המכעיסה הזאת. אפשר להוסיף לרשימת הניווט קישור לרשימת הקצרמרים (או לפרויקט הוכחי) בכפתור הניווט. להודיע על רשימת הקצרמרים (או הפרויקט האחר) במקום בולט בדף הראשי (לא בתחתיתו). אפשר אולי אפילו להרחיב מאוד את הערך קצרמר (או האחים גרים לפרויקט האחים גרים, או כל ערך מרכזי אחר לפויקט אחר), כדי שתהייה הצדקה להפוך אותו למאמר מומלץ בדף הראשי. אפשר אולי לשנות מעט את סמל ויקפדיה כדי שיתאים לפרויקט הנוכחי (כפי שנעשה ביום הולדת שנה). כך רמת המודעות לרשימה (או לפרויקט) תהייה יותר גבוהה. ואז אולי תהייה שם גם יותר פעילות.

הופתעתי לראות כי דבר כמעט לא אירע עם פרויקט האחים גרים. נראה שפיות למיניהן מעניינות בנות בעיקר ואלה חסרות בויקיפדיה. בסופו של דבר, הפרויקט יתרומם. אל תשכח שמתחת לשוק הפשפשים גילו קברים ביזאנטיים. בן הטבע 08:27, 9 אוג' 2004 (UTC)
תתפלא, אך חלק מהמיזמים והקצרמרים כן זוכים לטיפול. גילגמש 08:32, 9 אוג' 2004 (UTC)

בסופו של דבר כל פרויקט יזכה לעדנה, וכל קצרמר יורחב והויקיפדיה העברית תכלול 200,000 ערכים ותחייה לה לנצח, בעושר וידע. השאלה היא לגבי הזמן. אם אפשר באמצעים פשוטים יחסית לקצר את תקופת הזמן עד שזה יקרה, אז למה לא?

אני בעד גילגמש 08:38, 9 אוג' 2004 (UTC)
מאורע היסטורי, אני מסכימה עם בן הטבע (ומקווה שלא מפריע לך שהוספתי קישורים בהודעתך כך שיקלו על ההגעה לדפים הרלוונטיים).
בנוסף לכך אני רואה אור שלילי את העובדה שמוסרות הערות קצרמר מערכים שאינם מלאים(בין אם לפי הצעת דוד שי, משום שיש התנגשות לעיתים עם הקטגוריה), בין אם מקוצר זמן, חוסר תשומת לב או במחשבה שזה מעמיס על דף השינויים או על מאגר הנתונים בשינוי נוסף (וכאן אנחנו לא מסכימים, בן הטבע). מדוע??
  1. אם הערך לא מצוין כקצרמר, דבר ראשון לא ברור לויקיפדים נוספים כי יש להרחיבו, והוא אינו מופיע ברשימת הקצרמרים האוטומטית.
  2. בנוסף לכך, נוצר הרושם המוטעה בפני גולשים הנכנסים לויקי, כי לויקיפדים נראה סביר שערך זה יתקיים באנציקלופדיה כמות שהוא. הרי לכותב הערך בדרך כלל ברור כי יש מקום רב להרחיבו עד שיהיה ערך ראוי ומלא בויקי. העדר הערת הקצרמר יוצרת רושם מוטעה (ואף חפיפניקי) על עבודתנו. F 08:51, 9 אוג' 2004 (UTC)

אני חייב לציין שאני כן משתדל לפתח קצרמרים למאמרים רחבים. רק אתמול סיימתי להרחיב את הערך פרסאוס שהיה קצרמר זמן רב. אין לי הרבה זמן בתקופה האחרונה אבל אני משתדל לשלב בין הוספת ערכים חדשים לגמרי ובין הרחבת קצרמרים (בעיקר בתחום המיתולוגיה היוונית). GNU

צר לי לומר. אתם לא עושים דבר. במקום לפתח את נושא המיתולוגיות, שאין עליו כלל חומר בלשון העברית, אתם מקדישים את כל זמנכם לערכים בסוציולוגיה ובפבסיכולוגיה. אני מאד כעסתי שהנושא נותר מוזנח, ואולי אשמתי היא שלא הבהרתי את חשיבות הדבר. הרי כל דבר שאנו עושים היום, שורשו נמצא באיזה מיתוס. לדעתי יש ליצור שבוע מיתולוגיות בו החברים הקבועים יניחו הכל בצד וירתמו את כל כוחם לנושא, כל אחד יחליט כמה ערכים הוא מוכן להקדיש לנושא וירשום אותם, כדי שלא נעבוד כולנו על אותו מיתוס. לאחר שבוע שכזה, כבר יהיה קל להמשיך ולפתח. לרשום ערך קצרצר פעם בשבועיים זה לא מתקבל על הדעת. חובה להבין, אין בספרות העברית חומר נרחב בנושא כלל וכלל. הכל תלוי בנו ואנו חייבים לשאת בעול ויהי מה. זהו תפקידנו ההיסטורי ועלינו לקבל זאת בהבנה. בן הטבע 10:29, 9 אוג' 2004 (UTC)

הפתרונות שלך נראית לי בעייתית משהו. באמירה כי אנשים כותבים אודות פסיכולוגיה במקום אודות מיתוסים, מובלעות מספר הנחות בעייתיות:
  • שאותם אנשים שכותבים אודות פסיכולוגיה, יודעים דבר או שניים גם אודות מיתוסים
  • שאנשים שמעניין אותם ומוצאים הנאה בלכתוב אודות פסיכולוגיה, מוצאים הנאה גם בכתיבה אודות מיתוסים.
  • שלו אדם לא היה כותב ערך בנושאי פסיכולוגיה, הוא היה עושה זאת בנושא הנדון.
שלושת ההנחות הנ"ל, לא בהכרח נכונות. כלומר, אי כתיבתו של ערך פסיכולוגיה אינו גורר את כתיבתו של ערך במיתולוגיה. במבנה האנרכיסיטי של ויקיפדיה, כל אדם כותב אודות הנושאים אותם הוא יודע, הנושאים שמעניינים אותו והנושאים שהוא מוצא הנאה או סיפוק בכתיבתם, ואל-לך להכתיב את נושאי הכתיבה של אחרים. כל ערך הנכתב בויקיפדיה הוא ברכה - ואינו בא, כלל והעיקר, על חשבונם של ערכים אחרים. -רונן
ראשית, יש להוצאת מפה סדרת ספרים על מיתולוגיה, וזאת מבלי להתייחס לכל שאר הספרים שיצאו בעברית על מיתולוגיות.
שנית, ישנם כמה דברים קצת יותר מהותיים כמו ערכי המדינות שלוקים בחסר, ולמדינות רבות כלל אין ערכים בויקי העברית.
שלישית, את הכותבת הזו בענייני פסיכולוגיה ממש לא מעניין לכתוב על מיתולוגיות וסיפורי האחים גרים. ולמיטב זכרונה המתלונן על ערכי הפסיכולוגיה, דווקא התלהב מאוד מערכים על ניסויים בפסיכולוגיה, ציין שהוא היה מעוניין שיהיו ערכים נוספים כאלו בויקי, ולאחרונה אף כתב את הערך ניסוי בנדורה, (ובמקומו ובמקום להפציץ אותנו בעשרות ערכים בני שורה במקרה הטוב, הוא יכול היה כנראה לקדם את פרוייקט האחים גרים, ). F 11:45, 9 אוג' 2004 (UTC)
זה מה שאני טוען. כולנו פה מומחים לדברים אחרים ואין שום מומחה למיתולוגיות. לכן, יש לקיים מאמץ מרוכז וייחודי במשך ימים אחדים להביא לשיפור העניין. יש לראות הדבר באור חיובי. גם אני מעדיף לחבר מאמרים על זבובים במקום על הרקולס. מבינה? בן הטבע 11:52, 9 אוג' 2004 (UTC)

הבעיה העיקרית היא, שויקיפדיה אינה מקום העבודה שלנו, בסופו של דבר היא רק תחביב, ובתחביב אנחנו מעדיפים לעשות לפי רצוננו ולא לפי "מה שצריך". אני אישית, משתדל לכתוב ערכים ממספר מגוון של נושאים (אבל צמוד לנושאים שיש לי מושג ירוק בהם, לפחות באופן מינימלי). אבל באותה מידה יכולתי להעדיף לכתוב ערכים רק בפוליטיקה למשל. אני חושב שזה קשה לשכנע אנשים לכתוב משהו ספציפי, וזה גם מוציא קצת את הכיף שבכתיבה. אני בהחלט מסכים שיש המון נושאים בויקי שדורשים טיפול דחוף, אבל קשה לי להאמין שאנחנו - 10 או יותר עורכים פעילים (גם 20 זה מעט מאד) - נצליח להתגבר על כל הבעיות בבת אחת. אני אישית חושב שהתרומה האישית של כל אחד עכשיו בהחלט מספקת, בסופו של דבר כל ערך שמוסיפים הוא ברכה (בתנאי כמובן, שהוא ברוח הויקיפדיה ולא פגיעה בזכויות כלשהן), וכרגע זה לא הכי חשוב שאתנה היא קצרמר (אם כי, אני לא מתכוון להשאיר את זה כך לאורך זמן). בקיצור - אני אשמח לתרום בכל מקרה, ואם יהיה מיזם כלשהו במיתולוגיה היוונית, אני אשמח לרתום את עצמי למשימה (בהגבלי הזמן שיש לי בתקופה הקרובה). GNU 21:51, 9 אוג' 2004 (UTC)

הנושא עדיין לא גובש. למעשה, כמעט אף אחד לא אמר מה דעתו על ההצעה המקורית. נא לא להוסיף לארכיון דיונים שלא הסתייימו. תודה.

לא שמתי לב שהדיון עודו ממשיך, אך אם מר אנונימי טוען שכך הדבר, לא אסתור את דבריו.--רועי 06:25, 10 אוג' 2004 (UTC)
לדעתי הבעיה אינה פירסום בתוך ויקיפדיה אלא פירסום מחוץ לה. ואין כוונתי לפירסום בעיתונות המודפסת, אלא לפירסום בכל מיני קהילות מקוונות. לא קהילות העוסקות בפוליטיקה או נושאים שנויים במחלוקת אחרים - משום שאז נוצף באינדיאנים ים-תיכוניים שיקשקשו גראפיטי על הערכים של יאסר ערפאת, רחבעם זאבי, אורי אבנרי ואריאל שרון - אלא קהילות שוחרות-תרבות ושוחרות-ידע. אני כבר עשיתי את הצעד הראשון מבחינתי, ו"גייסתי" עוד שני תורמים (שאני מקווה שיישארו עימנו לאורך זמן... אתם שומעים, אליבאבא ואיצי?), אבל אין די בכך. אני אמשיך לעסוק במיסיונריות ויקיפדית על אש קטנה, ואני ממליץ בחום לכולנו לעשות כך. אני סבור שהויקיפדיה העברית לא תזכה לעדנה עד שלא יהיו כאן כמה עשרות עורכים פעילים. --אייתלאדאר 06:30, 10 אוג' 2004 (UTC)
לדעתי, קהילה אחת כזאת שבוודאי תהיה לנו לעזר רב היא קהילת קוראי הידען. שם יש אנשים שוחרי מדע וידע, ולא כל מיני ונדליסטים. אולי כדאי לפנות לבעלים שיכניסו איזו פרסומת או הפניה לויקיפדיה.--רועי 06:46, 10 אוג' 2004 (UTC)
את הרעיון הזה אתה יכול להפנות לאבי בליזובסקי (והוא היה פה ממש לא מזמן- ב8 באוגוסט) ערן 07:44, 10 אוג' 2004 (UTC)
זה היה סתם רעיון, אבל אם אבי בליזובסקי ויקיפד, אז אולי באמת כדאי לחשוב על זה ברצינות...--רועי 07:48, 10 אוג' 2004 (UTC)


הרעיון הוא כן פרסום בויקיפדיה. אתם משנים לחלוטין את העניין מהרעיון המרכזי. נקודת ההנחה שהמיזמים והקצרמרים היו יכולים להיות פעילים יותר גם עם מאגר התורמים הנוכחי. לא צריך עוד 100 אנשים שגם הם יתעלמו מהם. מספיק כמה בויקיפדיה שישימו לב אליהם. אם נשים אותם בראש סדר העדיפיות- ע"י ישום ההצעות שהצעתי מעל או בכל דרך אחרת, יתכן שהם יהיו יותר פעילים.

תראה, לדעתי הבעיה היא כן פרסום מחוץ לויקיפדיה. תסתכל ברשימה שיש בויקיפדיה:ויקיפדים. קרוב לחמישים איש חתמו את שמם ברשימה, ומתוכם רק 20 תורמים בקביעות. 20 איש לא מסוגלים בכלל להתמודד עם העומס האדיר. כל הויקיפדים הפעילים מודעים לפרוייקטים ולקצרמרים, פשוט יש להם דברים יותר קריטיים. הרעיון של ויקיפדיה הוא שכל אחד יכתוב על מה שהוא רוצה, ולכן אי-אפשר להכריח אף אחד לעבוד על שום דבר ספיציפי. כל מה שאפשר לעשות, ואת זה אתה הצעת, הוא להבליט את המיזמים והקצרמרים, כדי שישימו לב אליהם. אך כמו שאמרתי לך קודם, אין טעם בזה. כל מי שיכול לתרום ויש לו את היכולת והמוטיבציה מכיר את הבעיות ואת המיזמים. אין טעם סתם להבליט את זה מול כל באי הויקיפדיה, שייראו כמה שחסר. אבל אל דאגה, מספר הערכים רק גדל, ובסופו של דבר (אם נתרכז באמת בדברים החשובים ולא באמנון ז'קונט) כל הערכים הדרושים ייכתבו. את הערך ה-8,000 כתבו ב-15 ביולי, וכבר היום יש לנו למעלה מ-9,000. כל מה שצריך זה סבלנות וקצת רצון טוב.-- רועי | שיחה 14:09, 10 אוג' 2004 (UTC)

האם אנחנו מתביישים בכך שחסרים לנו ערכים ומנסים להצניע את זה ואחר כך מתפלאים שלא נכתבים ערכים חשובים? באמת.

אמנם זה נשמע כמו תשובה של פוליטקאי, אבל אתה מוציא דברים מהקשרם. איני רואה כיצד פרסום המיזמים יכול להועיל למטרה, כפי שפירטתי באריכות קודם לכן, ונוסף על כך אנחנו סתם מראים כמה אנו ריקים, ואת זה לא צריך להחביא, רחמנא ליצלן, אך מאידך אין צורך להבליט זאת בפרהסיה.
נוסף על כך, אולי כדאי שתרשם, כיוון שנראה לי מעט בעייתי שמשתמש אנונימי ולא רשום מתחיל להציע הצעות מרחיקות לכת, ומדבר על אנחנו מתביישים... ושחסרים לנו ערכים.... אמנם זכותך להשאר אנונימי, אך לדעתי יהיה יאה הרבה יותר אם מישהו שמציע הצעות מרחיקות לכת שכאלו יזדהה לכל הפחות עם שם--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:51, 10 אוג' 2004 (UTC)

אני משתמש רשום. אני לא מתחבר כי... לא יודע. בכל מקרה אתה יכול לקרוא לי אלמוני אם אתה כל כך צריך שם. (: למה לא להבליט את זה בפרהסיה? זה יכול להועיל. אתה מתבייש בזה שיש ערכים ריקים? איזה סיבה אחרת יש לך נגד להבליט את זה?

ואנחנו לא מראים כמה אנחנו ריקים. אנחנו מראים מה צריך שיפור (קצרמרים) או איזה ערכים אנחנו מתמקדים כעת (מיזמים).

אני מציע להעביר את הדיון לארכיון. כמו דיונים רבים מדי, הוא לא מתפתח ולא מתקבלות החלטות. תודה.

אעביר את הדיון לארכיון ברגע שגם הדיונים מעלינו יתיישנו די הצורך. להזכירך, אני זה שהעביר את הנושא לשם מלכתחילה...--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 19:56, 10 אוג' 2004 (UTC)

חברה ישראלית - תנועות ועמותות[עריכת קוד מקור]

האם כדאי להוסיף את חופש לרשימת האגודות הישראליות? כמו כן, מה עם המקור -- פרה 10:49, 7 ספט' 2004 (UTC)

אלחנן טננבאום כבר לא נעדר ולא שבוי משתמש:Sero0040_nov (UTC)

מיזם בויקיפדיה שיכול להיות מדהים ויעזור להמון אנשים[עריכת קוד מקור]

שלום לכל הויקיפדים וחג שמח. אני רוצה להציע כתיבה של מיזם מדהים אשר יעזור להמון אנשים ואולי גם יעשה פרסומת לויקיפדיה בכל התקשורת.

קודם כל אני רוצה לשתף אותכם בלבטים שיש לי כבר יומיים ובסיפור אישי. לפני שנתיים וחצי חליתי במחלה קשה מאוד בשם קרוהן שכנראה אין לה מרפא וגורמת לסבל איום ונורא. אינני יודעת מאיפה היא באה ולמה דווקא אני חליתי, אבל אחד הרופאים העלה השערה שאולי אחת הסיבות לקרוהן היא שימוש בתרופות מסוימות. ואני דווקא לקחתי כמה תרופות שאת רובן אפשר לקנות ללא מרשם....

לפני שלושה ימים ב- 27.9.04 פרסם משרד הבריאות את רשימת התרופות ללא מרשם שאפשר למכור בכל מיני מקומות כמו מרכולים וחנויות מכולת ותחנות דלק בלי שאף אחד כמו רופא או רוקח יכול להזהיר מפני סכנות אפשריות. אבא שלי שהוא רופא, אומר שהחוק הזה עבר בכנסת מפני שיש חברות ואנשים שירוויחו המון כסף כשיוכלו למכור עוד תרופות בלי הגבלה!

כדי שלא תתחולל סערה ציבורית (כי חלק מהתרופות מסוכנות ממש ולתרופות אחרות יש תופעות לוואי קשות), משרד הבריאות פרסם את הרשימה של התרופות המותרות, אבל רק לפי השמות של החומרים הפעילים ולא לפי שמות התרופות. (בכתובת למטה)

אני מציעה לקחת את כל הרשימה ולפענח את כל התרופות לפי שמותיהן, להסביר כיצד הן פועלות ולהכניס את רשימת תופעות הלוואי שלהן, או הסיכונים הבריאותיים שהן עלולות לגרום. (למשל "אקאמול" שברשימת משרד הבריאות נקראת Paracetamol עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לכבד ולהביא למוות כשלוקחים יותר מכמה כדורים ביום, או כשלוקחים אותה בשילובים שונים)

אומנם זה נראה מיזם קשה לביצוע אבל יש כמה אתרים שמספקים מידע שלם על כל תרופה ותרופה. יש שני אתרים בעברית שמסבירים די מלא ויש כמה אתרים באנגלית שמסבירים באופן מלא לגמרי.

אפשר לעשות מיזם מדהים שיעזור לכל האזרחים ויכול לעשות פרסומת מצוינת לויקיפדיה. רציתי לעשות את המיזם לבד אבל זה המון עבודה ובלתי אפשרי ללא עזרה של כולם. אז מה אתם אומרים?

רשימת התרופות של משרד הבריאות (לפי "החומר הפעיל") בכתובת המצורפת:

http://www.health.gov.il/download/forms/a2611_otc-knesset.doc

שני אתרים בעברית שמסבירים על תרופות:

http://www.miok.co.il/medicine_index.asp?md=9&sm=11&tm=911&type=art

http://www.infomed.co.il/medIndex.asp

יש די הרבה אתרים של תרופות באנגלית ואם תרצו אז יש לי כתובות


Danas 08:01, 1 אוק' 2004 (UTC)

לא ולא. מספיק לפתוח מיזמים בלי הפסקה. אם זה נראה לך כל כך חשוב, אתה יכולה להפוך את זה למיזם אישי שלך, ואם מישהו שותף לדעתך הוא יכול להצטרף. אנחנו בסך הכל מעט אנשים, ואי אפשר רק לפתוח מיזמים בלי הפסקה. כל אחד מתעסק בתחום שנראה לו מתאים, כותב ערכים במה שהוא מבין ורואה חשיבות, וזהו. לא פותחים מיזם על כל רעיון שנראה לנו נחמד.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:06, 1 אוק' 2004 (UTC)

זה לא סתם מיזם. זה מיזם שיעזור לכל אזרחי ישראל ויביא פרסומת מדהימה לויקיפדיה. רועי, אני מבקשת סליחה, אבל לפי מהירות התגובה שלך לא יתכן שקראת את כל מה שכתבתי ועברת גם על רשימת משרד הבריאות. זה לא סתם מיזם. זה גם עזרה לזולת וגם פרסומת מצוינת!!!

Danas 08:12, 1 אוק' 2004 (UTC)

אמנם זהו מיזם מבורך, אך אני נאלץ להצטרף לרועי. כרגע יש לנו לפחות 10 מיזמים שאני שותף בשניים מהם - אמץ קצרמר: אני מרחיב את ערכי המדינות שהם קצרמרים ולמיזם "בית השיטה" ותרמתי מספר ערכים למיזם זה. אין לנו מספיק כח אדם למיזמים כה רבים ואכן, רב המיזמים נשכחים אחרי כמה ימים. מה גם, המיזם שאת מציעה גדול מאד בהיקפו ומצריך הרבה ידע ספציפי לנושא. בנוסף, יש לזכור שויקיפדיה לא נותנת יעוץ רפואי. על מנת לכתוב ברצינות על התרופות השונות צריך תואר ברוקחות ואני בספק אם יש רוקח ביננו. יחד עם זאת, אם הנושא כה חשוב לך, תתחילי לכתוב לבד ואולי אנשים נוספים יצטרפו בהמשך הדרך. גילגמש 08:16, 1 אוק' 2004 (UTC)
גילגמש, אנחנו לא יכולים לכתוב על תרופות מה שמתחשק לנו. אפשר לכתוב על תרופות לפי מה שכתוב באתרים השונים ולציין את המקור. חוץ מה צריך גם לחשוב על העובדה שזה גם עזרה לזולת וגם פרסומת מצוינת לויקיפדיה!

Danas 08:21, 1 אוק' 2004 (UTC)

כשנמצאים בויקיפדיה לומדים לקרוא מהר, היות וגם עובדים על מספר דברים בו זמנית.
ויקיפדיה היא אנציקלופדיה, לא עמותת עזרה לזולת. עם כל הרצון הטוב, לא בשביל זה אנחנו כאן. אם את רוצה לכתוב את כל הערכים הללו, את מוזמנת. אם יש מישהו ששותף לדעתך, הוא יכול להצטרף אליך. אבל לפתוח מיזם זה משהו אחר.
מיזם אנחנו פותחים כאשר צריך לגייס את כל הקהילה למטרה ספיציפית אחת מסוימת, כדי לסיים אותה תוך זמן מוגדר. זה לא המקרה. כאן הגדרת סוגים של ערכים שאת רואה לנכון לכתוב, ושהיית רוצה שיהיו קיימים. זה בסדר גמור, אבל לא צריך לגייס את כל הקהילה דווקא בשביל זה. אביהו, למשל, הוא בעל מיזם פרטי משל עצמו. הוא כתב ערך, והחליט שהוא כותב ערכים לכל הקישורים האדומים שיוצאים ממנו. זו מטרה יפה, והערכים שהוא כותב הם מהטובים בויקיפדיה (דבש הוא אחד מהם). אבל הוא לא הופך את זה למיזם כללי של כל הקהילה. הוא עובד על הדבר הזה כבר המון זמן, אבל הוא מתקדם. אם הוא היה מסכים, בטוח שהיה מי שיצטרף אליו. אבל אין בכך צורך.
אני עוד לא רואה איך המיזם עוזר לנו מבחינה פרסומית. גם אם כן, אנחנו מסתדרים מספיק טוב גם ככה. אנשים מגיעים לכאן דרך גוגל, האתר עובר מפה לאוזן, וכמות האנשים שצופה במאמרים, כמו גם מספר האנשים שמסייעים לפיתוח ויקיפדיה רק הולך וגדל ללא הפסקה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:23, 1 אוק' 2004 (UTC)
לא אמרתי שאפשר לכתוב מה שבא לנו, להיפך, אמרתי שצריך ידע ספציפי לנושא. אם המיזם כה חשוב לך, את מוזמנת להתחיל אותו בעצמך בדומה לאביהו ואני מניח שיהיו עוד אנשים, שירצו לעזור לך. גילגמש 08:26, 1 אוק' 2004 (UTC)

100 מושגי יסוד הסתיים?[עריכת קוד מקור]

חסרים לפחות קליטת העלייה הגדולה בראשית המדינה וחירות – הזכות לחירות.

בנוסף חלק מהמושגים הם קצרמרים, מה שלא ממש אומר שסיימו איתם (דוגמא שאני הוספתי - עלייה ב').

נראה שצריך להחזיר את המיזם לרשימה של המיזמים הפתוחים, במיוחד לנוכח הידיעה (שהופיע בעמוד הראשי) לגבי הרשימה החדשה.