שיחת ויקיפדיה:פורטל/ארכיון 1

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

התחלת פרק על מנת להזיז את תוכן הענינים למעלה[עריכת קוד מקור]

יש כמה דברים שאני חושב שאנחנו צריכים לעשות בקשר לקטגוריות. 1. ראשית, אנחנו צריכים להחליט על מספר קטגוריות, אלה יהיו קטגוריות ה"אם". כל הקטגוריות האחרות ישוייכו אליהן, והמאמרים שקשורים אליהן באופן ישיר ישוייכו אליהן גם. בעתיד, נהפוך את קטגוריות האם האלה לפורטלים כמו בויקיפדיה הגרמנית. ההצעה שלי לרשימה כזאת נמצאת כאן, אתם מוזמנים להגיב ולהוסיף. 2. אחרי שקטגוריות האם יהיו גדולות ומפותחות, נשלב אותן בעמוד הראשי כמו שעשיתי כאן, אבל קטגוריות האם לא יכילו רק רשימת מאמרים ותת קטגוריות. נהפוך אותם לדפי פורטל לכל נושא, כלומר, בפורטל המוסיקה למשל (שישכון בדף Category:מוסיקה), יהיו כמובן רשימה של מאמרים במוסיקה וקטגוריות משנה במוסיקה, בנוסף למאמרים מומלצים במוסיקה, מאמרים חדשים במוסיקה, קצרמרמים שדורשים עבודה בקטגוריית המוסיקה, מאמרים מבוקשים שלא נכתבו עדיין הנוגעים למוסיקה וכו' וכו'.

מה דעתכם?

Lazylemon 13:56, 19 יולי 2004 (UTC)

אני חושב שהקטגוריות העיקריות צריכות להיות כלליות יותר, כמו החלוקה בעמוד הראשי בערך. יובל מדר 14:04, 19 יולי 2004 (UTC)

אז ההצעה שלך היא: מדעי החיים - מדעים מדוייקים - מדע שימושי - מדעי החברה - מדעי הרוח - תרבות - אומנות. לדעתי אפשר להרשות חלוקה קצת פחות גסה, למרות שגם זה מקובל עליי. Lazylemon
גם אני חושב שזאת חלוקה קצת גסה, אבל מצד שני לקרוא ל"פנאי ותחביבים" ו"רוחניות" קטגוריות אם זה קצת מוגזם. צריך למצוא את האיזון באמצע: לא חייבים לצמצם את מספר הקטגוריות למספר קטן ולעשות דברים כמו להכניס את ביולוגיה, כימיה ופיסיקה מתחת למדעים מדויקים ומדעי החיים. ומנגד אפשר בהחלט להכניס את אומנות חזותית ואת אמנות הבמה תחת קטגוריה אחת. כדאי לא לחלק כמו בעמוד הראשי, כי יש גם דברים אחרים ברשימה שאפשר להגדיר כקטגוריות אם, כמו ישראל ורפואה.--Roybb95 14:42, 19 יולי 2004 (UTC)
זה בדיוק העניין, לך, בתור אחד שמתעסק במדע, נראה לא בסדר לאחד את כימיה ופיסיקה. לי, לעומת זאת, נראה כמו אסון לאחד את אומנות חזותית ואומנות במה. בתור אומן, זה נראה לי עקום. אומנות חזותית (בתוך זה אני כולל גם אומנות פלסטית) היא ציור, פיסול, צילום, איור ואדריכלות. אומנות במה לעומת זאת, זה תיאטרון, פנטומימה, ואפשר לכלול גם את הקולנוע. בכל אופן, לדעתי זה דווקא טוב שיהיו הרבה פורטלים. ברשימה שאני מציע (שבהחלט יש כמה דברים שאפשר לוותר עליהם שם ומנגד להוסיף כמה דברים אחרים), ישנם 27 פורטלים. בויקיפדיה יש 8,000 מאמרים, ככה שעדיין בכל פורטל יהיו 300 מאמרים. זה מכובד. Lazylemon 15:11, 19 יולי 2004 (UTC)
אולי זאת באמת דוגמה גרועה. התכוונתי להצביע על כך שיש ערכים שאין מקום להגדיר אותם כקטגוריות אם. קטגורית אם זה בכל זאת משהו שצריך להיות מאוד ראשי וחשוב. בגלל הדמיון המילולי לקחתי את זה בתור דוגמא, אבל דוגמאות אחרות, כמו רוחניות, אהבה ומיניות ופנאי ותחביבים, הם אולי דברים חשובים, אבל לא ממש ברמה של קטגוריות אם, לפחות לדעתי. צריך להחליט עד לאיזו רמה מסווגים את הקטגוריות. אם מחליטים לעשות את זה מאוד כללי, אז גם אין מקום לפיסיקה וכימיה כערכים נפרדים. אם מפרטים יותר, אז ערכים מסוימים כבר כן תופסים ואחרים לא, ואז כבר צריך לערוך לגבי כל אחד מהם דיון (כמו הדוגמאות האחרונות). צריך גם לחשוב על כמה ערכים קיימים לכל קטגוריה. אולי יש מיליוני ערכים על תחביבים של אנשים, ואז למרות שזה לא כל-כך חשוב, כדאי לשקול את זה בכל-זאת כקטגורית אם. לעומת זאת עם היו רק שני ערכים בביולוגיה, היה אפשר להשמיט את זה בכל-זאת. צריך גם להתחשב בזה.
בכל מקרה, אני בעד הרבה קטגוריות, אבל קטגוריות אם צריכות להיות קצת פחות. אבל שוב, לא מעט כמו בחלוקה כמו שיש בעמוד הראשי, כי יש דברים חשובים שבחלוקה כזאת עלולים לא להיכנס לרשימת קטגוריות האם. מדינת ישראל, למשל, תכנס לפי חלוקה כזאת איפשהו מתחת לגיאוגרפיה. לא משנה מה תהיה החלוקה, יהיה צורך להפעיל שיקול דעת מעבר להחלטה היבשה ו"להרים" מתחתית הדיאגרמה הדמיונית של הדירוג שלנו ערכים שייראו לרוב המשתמשים חשובים.--Roybb95 20:09, 19 יולי 2004 (UTC)

בלי קשר לפרטי ההצעה, אני חושב שזה צריך לצמוח מלמטה למעלה, ולא מלמעלה למטה. סבלנו מספיק שלדי ערכים ומיונים ורשימות שנכפו מלמעלה, ואחרי זה לא התאימו לערכים עצמם. eman בעד. *חושב על פורטל ספרות* כן . בעד.

היה מעניין ליצור פורטל נסיוני כזה על נושא לכאורה זניח כמו סרטים. למה? כי זה נושא מהנה, כי לרבים יש ידע בו וכי הויקיפדיה כמעט ריקה ממידע עליו. עוד יתרונות? זה כרוך בעריכה של כמעט אפס ערכים, כך שאפשר לשחזר הכל במהירות. אם הדבר לא יצליח, לפחות אולי יהיו יותר ערכים על הנושא הזה. אפשר גם ליצור בקלות ערכים מבוקשים על הנושא וקצרמרים: כרגע המספר שואף לאפס. זה גם יהפוך את הנושא ליותר לגיטימי. וגם, הפוטנציאל בנושא גבוהה מאוד. חשבו על כל הסרטים, שחקנים ועוד.

למה לא נושא כביכול רציני יותר? כי נושאים "רצינים" יותר יחייבו עריכה של ערכים רבים, כי יש פחות אנשים שמבינים בנושא וכי אם בוחרים נושא ריק, קל יותר לראות את השינוי (אם יהיה כזה), מאשר נושא כמעט מלא.

דוגמה לפורטל בויקי גרמנית (מתורגם מגוגל): [1]. אגב, גם פורטל ספרות יהייה טוב. הנושא קצת מוזנח בויקיפדיה. האם המיזם, כמו רבים אחרים נזנח? חבל.

לטעמי, מצד אחד צריך מעט קטיגוריות אם - כי עודף קטגוריות יצור חוסר בהירות. מצד שני - פורטל רק למדעי החברה (אם נלך לנושא הקרוב לליבי) יהיה כללי מדי ולא אינפורמטיבי מספיק. אז מה עושים? פורטלים גם בתת-קטיגוריות, לפחות ברמה השנייה. (זו שמגיעים אליה מקטיגוריות האם). זה הרבה עבודה, אבל אפשר לעשות את זה בשלבים. נדב 11:53, 24 אוג' 2004 (UTC)

נסיון להתקדם[עריכת קוד מקור]

עכשיו כשרוב הערכים זכו להיות חלק מקטגוריה, אני חושב שאפשר להתחיל לארגן את הפורטלים. שני פורטלים כבר נוצרו, ישראל ופיסיקה. אנחנו צריכים לעבור לשלבים הבאים:

  • להתחיל לעצב פורטלים לשאר קטגוריות העל. את רשימת קטגוריות העל הסופית ניתן לראות כאן. אני אנסה לעבוד על זה בימים הקרובים.
  • בדף ויקיפדיה:קטגוריות (לפי נושאים) צמחו להן קטגוריות על רבות שלא תואמות את ההחלטה המקורית. יש לכנס אותן לקטגוריות עליהן החלטנו קודם.
  • לכשנסיים לעצב את כל הפורטלים, נצטרך לחשוב על עיצוב מחדש של העמוד הראשי, אבל יש לנו עוד זמן עד אז.

[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 20:12, 16 ספט' 2004 (UTC)

עיצוב חדש לפורטלים[עריכת קוד מקור]

עיצבתי את פורטל ישראל מחדש, בעיצוב אלגנטי ונחמד יותר (לטעמי) בארגז החול שלי: משתמש:Lazylemon/ארגז חול אתם מוזמנים לחוות את דעתכם. Lazylemon 13:56, 22 ספט' 2004 (UTC)

אין ספק שהינך הלימון העצלן הכי חרוץ שאני מכיר :)
עבודה טובה, אגב. ממתי פרויקטי הפורטלים התחילו בויקיפדיה? או שזה רק רעיון שלך? GNU 14:57, 22 ספט' 2004 (UTC)
לא ממזמן נדב 14:59, 22 ספט' 2004 (UTC)
מעולה! רק כמה דברים:
  • לאן אמורים הקישורים האדומים שבתיבה העליונה לקשר?
  • בתיבה השניה מלמעלה חסרה צלע אחת (בצד ימין). זה בכוונה או שזה באג? רצוי לטפל.
  • איך בדיוק ניצור את ההבדלים בין פורטל לפורטל? כלומר, יתרון בפורטלים הקודמים שאותם יצר במקור ערן היה שהיו בהם הרבה צבעים, ולשנות אותם יצר מספיק הבדל בין הפורטלים השונים. איך נעשה את זה עכשיו? או שבכלל נוותר ונעשה את כולם בצורה זהה?
[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 15:57, 22 ספט' 2004 (UTC)
א. הקישורים האדומים אמורים לקשר למקטעים הבאים בעמוד הקטגוריות (קטגוריות משנה וכל המאמרים), כל זה בהנחה שזה אפשרי. אם זה לא אפשרי, אולי כדאי לפנות למתכנתים ולגרום לכך שזה יהיה אפשרי, ואם גם זה לא יקרה, אז פשוט נוסיף בפסקה הפותחת שכדי לראות את קטגוריות המשנה ושאר המאמרים יש לגלול את העמוד למטה. ב. במוזילה פיירפוקס זה נראה בסדר. מי שיש לו אינטרנט אקספלורר ומצליח להבין את הבאגים שלו מוזמן לנסות לתקן את זה. ג. אפשר לשנות את צבע המסגרת, שבישראל הוא כחול. ובכל מקרה זה לא כזה עקרוני, נראה לי. תודה על המחמאות. Lazylemon 17:51, 22 ספט' 2004 (UTC)

העיצוב הושלם[עריכת קוד מקור]

העיצוב החדש של פורטל ישראל הושלם והועלה ל-Category:ישראל. בכל אופן, אני רוצה שהלינקים "רשימת כל המאמרים" ו"כל קטגוריות המשנה" יקשרו לפסקאות הבאות בדף, למטה. לא ברור לי איך עושים זאת מבחינה טכנית, מישהו יכול לעזור? Lazylemon 18:07, 25 ספט' 2004 (UTC)

נראה לי שהצלחתי. הפתרון הוא ליצור כותרת בסוף הדף (אני השתמשתי ב"רשימת קטגוריות המשנה והמאמרים", תרגיש חופשי לשנות) ולקשר אליה מראש הדף באופן הבא: [[:Category:ישראל#רשימת קטגוריות המשנה והמאמרים|רשימת כל קטגוריות המשנה והמאמרים]]
עידכנתי את הקישור בפורטל, מה דעתכם ? המממ 13:59, 26 ספט' 2004 (UTC)
כל הכבוד! חשבתי על משהו בסגנון, אבל הייתי יותר בכיוון של לקשר ישירות לכותרות האוטומטיות של תת-קטגוריה ומאמרים. מצא חן בעיני הרעיון להוסיף סתם כותרת כדי לקשר אליה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 14:14, 26 ספט' 2004 (UTC)
תודה, גם אני חשבתי על זה, אבל התוכנה של הויקיפדיה לא מזהה את הכותרות "קטגוריות משנה" ו"מאמרים בקטגוריה..." כעוגנים לקישור פנימי אני שמח שזה מספיק - המממ
עיצוב מרהיב. יישר כוח. Tal Cohen 20:47, 26 ספט' 2004 (UTC)

ארכיאולוגיה[עריכת קוד מקור]

אני מוריד את ארכיאולוגיה מרשימת הפורטלים. אין לנו מספיק חומר עליו. יש בקושי שניים־שלושה קצרמרים, ולזה אי אפשר לקרוא פורטל. אולי יבוא יום אחד מישהו שיפתח את הנושא, אבל עד אז, הפורטל מיותר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 07:19, 27 ספט' 2004 (UTC)

ערכים מבוקשים או דורשי שיפור[עריכת קוד מקור]

בתחתית הדף של הפורטל (ראו לדוגמה Category:סוציולוגיה יש קטע בשם "ערכים מבוקשים או דורשי שיפור", והוא מחולק לשלושה חלקים: "ערכים מבוקשים" "ערכים דורשי שיפור", "ערכים חדשים". לדעתי יש פה מאמץ יתר, שמצריך עורך צמוד לכל פורטל, ולכן ראוי לצמצמו. הקטע "ערכים חדשים" נועד למבקרים קבועים של הפורטל, ואיני בטוח עד כמה יש כאלה, וכאמור, יש לעדכנו מדי שבוע, אחרת הוא מטעה. גם מ"ערכים דורשי שיפור" הייתי נפרד - הגולש שייכנס לערך יגלה זאת, לפי תוית "קצרמר" "שכתוב". גם קטע זה פירושו מאמץ תחזוקה נוסף. וחוץ מזה, הידד לפרויקט הפורטלים - את לבי הוא כבש. דוד שי 16:00, 3 אוק' 2004 (UTC)

אני חולק עליך. זה דווקא יכול לעזור, ואני מאמין שניתן יהיה לעדכן את זה. לכל פורטל כזה יש אנשים שדואגים לו (נדב לסוציולוגיה, אני משתדל לדאוג לפורטל פיסיקה), ובסופו של דבר, זה לא צריך להיות כל כך מסובך. זה קל לעריכה, ואני מאמין שאם מישהו יכתוב ערך חדש הוא יבזבז שניה מזמנו ויעדכן בהתאם. בסופו של דבר, הכל יהיה תלוי באיך שאנחנו נבחר: בוא ניתן לזה צ'אנס. אם זה לא יילך ויהיה מיותר, נבטל.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 16:09, 3 אוק' 2004 (UTC)
גם אני חולק עליך. מאמרים חדשים ומאמרים מבוקשים אמורים להתעדכן מעצמם, מהסיבה שיש להרבה אנשים עניין לעדכן אותם - מי שצריך חומר על משהו שאין בויקיפדיה, יוסיף אותו למאמרים המבוקשים. מי שכתב מאמר חדש ורוצה לפרסמו, יוסיף אותו למאמרים חדשים. ערכים דורשי שיפור מצד שני, באמת לא חובה להשאיר. Lazylemon 16:13, 3 אוק' 2004 (UTC)
נכנעתי. שימו לב שהוספתי לדף Category:סוציולוגיה הערות במקום שבו יש לעדכן את שלושת הקטעים הללו, כי הרגשתי שקצת קשה להתמצא. כדי להוסיף את ההערות למודל כללי לפורטל (אם יש כזה, ואם אין - כדאי ליצור), ולעשותן בולטות יותר. דוד שי 16:43, 3 אוק' 2004 (UTC)
דווקא את סוציולוגיה בחרת... זה פורטל מהעיצוב הישן. ראה category:ישראל לפורטלים החדשים, בהם יש גישה נוחה במיוחד לעריכת הקטעים הללו.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 16:48, 3 אוק' 2004 (UTC)

כרגע ישנו קישור מ"פורטל ישראל" לויקיפדיה:פורטל, שמפנה למאמר הנוכחי. אך המאמר הנוכחי אינו מסביר מהו פורטל, אלא מהווה דף פרוייקט. יש טעם לערוך את הדף הנוכחי כדי להסביר מהו פרוייקט ומהי מטרתו לגולש ולא לויקפד, או לפתוח דף חדש שכזה בדף מערכת "פורטל", במקום ההפניה הקיימת כיום. F

הקישור מופיע בכל הפורטלים. הדף ויקיפדיה:פורטל עוד ייכתב, אך בינתיים הוא הפניה. זה זמני. כשנתקדם קצת עם הפורטלים, אכתוב את הדף (אלא אם כן מישהו מתנדב לעשות את זה במקומי?)--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:00, 3 אוק' 2004 (UTC)

הפניה לקטגוריות במקום למאמרים ספציפיים[עריכת קוד מקור]

בפורטל על ישראל יש הפניות רבות למאמרים, במקום שניתן לדעתי לשים הפניה לפורטל קיים באותו שם (למשל המאמר ציונות במקום CATEGORY:ציונות ואותו דבר לגבי כלכלה, תחבורה וחינוך. יש אפשרות לשנות את המצב הזה? SHIMONSHA

אפשר, אבל בשביל מה? במילא יש קישורים לשאר הקטגוריות בהמשך.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:22, 3 אוק' 2004 (UTC)
תשובה קצת מצחיקה, רועי, שהרי לשם כך אנו עושים את פרויקט הפורטלים מלכתחילה... SHIMONSHA
נראה לי שלא הבנת את מטרת חזון הפורטלים. אך ברשותך, יש לי עניין דחוף ביותר עם חכם חנוכה. אנסה לענות לך בפרוט רב יותר לכשאסיים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:31, 3 אוק' 2004 (UTC)
מה שנראה לי יותר הגיוני, זה שהבנתי אותו בדרכים קצת יותר עמוקות משהבנת אותו אתה, אבל חפיף.
אוקיי - מטרת חזון הפורטלים לחלק את ויקיפדיה לפורטלים כך שתהיה גישה וניהול טוב יותר של המאמרים. המטרה היא להפוך חלק מהקטגוריות לפורטלים, לא את כולן. בקטגורית ישראל יש קישורים הן למאמרים הנמצאים בה, לתתי קטגוריות, וכעת משהיא פורטל, גם לערכים ספיציפיים יותר, באזור הפורטל. מה שאתה מציע זה שנחליף את הקישורים לערכים באזור הפורטל, לקישורים שבלאו הכי נמצאים בהמשך אותו עמוד. אין בכך טעם, ועדיף לתת קישור לערך שבכדי להגיע אליו צריך לעבור לתת קטגוריה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:37, 3 אוק' 2004 (UTC)

ייצוב הפרויקט[עריכת קוד מקור]

ראיתי שיש גרסאות אחדות לעיצוב הפורטלים. ראוי להתכנס לעיצוב אחיד, משותף לכולם. יש להשתמש בתבנית Portal1 שהיא תרומה קטנה לאחידות (דוגמה: CATEGORY:ישראל).

דוד שי 19:05, 3 אוק' 2004 (UTC)

אין כמה גרסאות. יש אחת, זו שנמצאת בcategory:ישראל. את השאר יש להתאים. כפי שניתן לראות כאן, יש עוד רשימה שלמה של פורטלים שאני מעצב או מתאים לעיצוב החדש. נא להתאזר בסבלנות. חנוכה גוזל ממני זמן רב.
[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:17, 3 אוק' 2004 (UTC)
כשחנוכה ממש ייכנס לך לורידים לא תכתוב "נא להתאזר בסבלנות", וגם לא "נא להתחמש בסבלנות".
דוד שי 19:27, 3 אוק' 2004 (UTC)
:-)
[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:32, 3 אוק' 2004 (UTC)
לפי הבנתי אין מספר גרסאות לפורטלים, יש גירסה אחת אבל כל פורטלים בנושאי שונים מבדילים עצמם בצבעים ובנושאים.
Ramiy 00:22, 13 נוב' 2004 (UTC)
זה בגלל שהצטרפת רק עכשיו. היו לנו פורטלים אחרים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 08:32, 13 נוב' 2004 (UTC)

לשבור מוסכמות[עריכת קוד מקור]

רק לצורך הדיון יצרתי פורטל חדש שלא ממש מתקשר למה שנאמר אבל יכול לשנות את זווית הראיה הכללית.

למיטב הבנתי פורטל אמור להיות נושא כללי המרכז בו מגוון קישורים לתת נושאים הקשורים אליו. יובל מדרר אמר שהקטגוריות צריכות להיות כלליות יותר, ומרבית הויקיפדים הסכימו עימו.

אולם דעתי שונה במקצת, ואני חושב שלכל קטגוריה צריך לבנות פורטל משלו כיוון שכפי שאני רואה את זה הפורטל הוא בעצם עיצוב מחדש של הקטגוריה.

קחו למשל את קטגוריית ישראל, לפני המבנה של הפורטל היא (כמו כל קטגוריה אחרת) הכילה רק קטגוריות משנה, ו מאמרים בקטגוריה "ישראל", וזה היה מראה יבש ומסורבל. בא הפרוייקט הגרמני והציע לשנות את המבנה ה"מכוער" הזה ולעשות אותו יותר שימושי, יפה ומעוצב. עכשיו קטגוריית ישראל נראית יפה, מסודרת ושימושית הרבה יותר, כך שפורטל הוא בעצם עיצוב מחדש של קטגוריה קיימת.

מה שאני בעצם מנסה להגיד שניתן וצריך לעצב את כל הקטגוריות במבנה של פורטל וזאת כיוון שהעיצוב החדש יגביר את השימוש בקטגוריות השונות, גם אם הקטגוריה לא ממש כללית אבל היא מכילה מספיק נושאים רלוונטיים ניתן לעצב את הקטגוריה מחדש כדי שתהיה נוחה ותכיל מידע אקסטרה על הנושא (ערכים מבוקשים, ערכים דורשי שיפור וכו...)

כמו שציינתי בהתחלה, לצורך הדגמה הקמתי פורטל חדש לערך שאני עובד עליו (לקחתי כפרוייקט אישי את מדינת אוזבקיסטן שהייתה כמעט ריקה לפני כן). במהלך העבודה הוספתי הרבה מאמרים שיצרו קטגוריה חדשה - אוזבקיסטן שלא הייתה קיימת לפני כן. הקטגוריה נראתה מאוד לא עניינית והכילה סתם קישורים, לכן לצורך העניין הפכתי את הקטגוריה למיני פורטל המתעסק במדינה הזו.

את התוצאה רואים מייד! גם המשתמש נהנה כי העמוד מעוצב נוח לשימוש וגם אני בתור העורך קיבלתי יכולת שלא הייתה לי קודם - להציג ערכים חדשים, וערכים הדורשים שיפור.

לסיכום, אני רוצה לומר שאין צורך לבנות פורטלים רק לנושאים כללים, אלא לנסות לבנות כמה שיותר מיני פורטלים לקטגוריות בעלות מספר רק של מאמרים כדי להגביר שימושיות בקטגוריות וליצור ערך מוסף גם לנושאים הקטנים.

Ramiy 00:40, 13 נוב' 2004 (UTC)

עוד "עצה" שחשבתי עליה, לבנות (מיני) פורטלים לכל הקטגוריות של מדינות העולם, הכוונה ל מדינות אירופה, מדינות אסיה, וכו...
כך שאם מישהו נכנס לדוגמא למדינות אסיה, יהיה את ההסבר הרגיל (יבשת אסיה, שטח כזה , אוכלוסיה כזו) ויהיו קישורים למדינות אסיה השונות אבל זה כבר יהיה בחלוקה של "מדינות מרכז אסיה", "מדינות מערב אסיה", "מדינות מזרח אסיה". כנ"ל גם לגבי אירופה, מערב אירופה מול מזרח אירופה.
הערך המוסף שזה יתן למשתמשי האינציקלופדיה הוא אדיר, ובהמשך ניתן יהיה להכיל בכל פורטל גם טקסטים קצרים שירחיבו על הנושא המדובר, תמונות, ואף המלצות קריאה או חדשות בנושא אסיה.
כאמור הכל אפשרי והשמיים הם הגבול, אבל אני חוזר ואומר, יש לבנות פורטלים לכל קטגוריה שיש בה מספיק נושאים, ולא להתמקד בנושאים כלליים.
Ramiy 01:16, 13 נוב' 2004 (UTC)
אין בכל זה שום טעם. רוב הקטגוריות מכילות חמישה־שישה דפים ואין טעם ליצור לכל אחת כזו פורטלים. הפורטלים נועדו רק לנושאים רחבים מאוד. כבר היה בנושא הזה דיון והתקבלה החלטה. אין מקום לעוד פורטלים, בטח שלא קטנים ולא מרכזיים כמו זה שהצעת.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 08:23, 13 נוב' 2004 (UTC)
איני יודע במה עסק הדיון ומה הייתה ההחלטה, ואני מקווה שדברי הבאים לא יסתרו החלטה זו. אני נוטה לקבל את הגישה שמציג Ramiy. ישנם הפורטלים הראשיים, אלה שעליהם מדבר רועי, ואין בכוונתי לשנות את הרשימה של פורטלים אלה. יחד עם זאת, איני רואה רע בכך שמשתמש שתחום מסוים קרוב ללבו, יעצב את הקטגוריה של תחום זה כפורטל. מובן שאין טעם לעשות זאת לקטגוריה קטנה, אך כאשר זו קטגוריה גדולה, עם עשרות ערכים, יש יתרון בעיצובה כפורטל. דוד שי 20:29, 13 נוב' 2004 (UTC)
מה ש־Ramiy מציע הוא להפוך כל קטגוריה לפורטל. קרא היטב את דבריו: "אני חושב שלכל קטגוריה צריך לבנות פורטל משלו כיוון שכפי שאני רואה את זה הפורטל הוא בעצם עיצוב מחדש של הקטגוריה." אני מניח ששנינו מסכימים שאין בכך טעם. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:59, 14 נוב' 2004 (UTC)
אין ספק שבעניין זה אנו מסכימים. יחד עם זאת, כפי שאמרתי, יש קטגוריות שניתן לעצב כפורטלים, אם יהיה האיש שירצה להשקיע בכך.דוד שי 18:47, 14 נוב' 2004 (UTC)
לפי ההערות שלכם הבנתי שאין מקום לבנות פורטל לקטגוריה עם 5 או 6 מאמרים, אני מקבל אותה למרות שאני לא מסכים עם הטענה. כמו כן, לדעתי אף אחד לא ילך לבנות פורטל לקטגוריה בעלת מאות מאמרים שיש במדינות (לפי שם), אולם ל מדינות אירופה או מדינות ערב, יהיה הרבה יותר קל לבנות פורטל כי יש בהם פחות ערכים (כמה עשרות).
לכן אני מצטרף להצעתו של eman לבנות פורטלים מלמטה למעלה, ולא מלמעלה למטה. אחרי שנסיים את המדינות לפי יבשות (מדינות אירופה, מדינות אסיה, מדינות אמריקה, מדינות ערב וכו), אז יהיה ניתן לגשת לקטגוריית מדינות העולם ולבנות לה פורטל מקיף.
Ramiy 23:02, 23 נוב' 2004 (UTC)

שבירת הדף[עריכת קוד מקור]

מה הטעם באינסוף פורטלים? יש מספיק פורטלים גם ככה. כפי שהציע דוד שי, יש מקרים בהם ניתן לחרוג מהכמות המוצעת ולבנות פורטל גם לקט משניות. כמובן שאוזבקיסטן לא צריך לקבל פורטל היות וזהו נושא מצומצם מאד. מספר הערכים בו קטן מאוד ולא מצדיק פורטל. לטעמי רק הקטגוריות הגדולות נוסח מלחמת העולם השניה, בעלות כמה וכמה קט' משנה ועשרות ואף מאות מאמרים נוכחיים ועתיידים יכולים להפוך לפורטלים. גילגמש 23:12, 23 נוב' 2004 (UTC)

פורטל אוזבקיסטן נוצר רק כדי להוכיח טענה, שלכל קטגוריה ניתן לבנות פורטל משלו. כיוון שרבים וטובים לא מסכימים ליצור פורטלים לקטגוריות משנה הוא הורד.
Ramiy 23:18, 23 נוב' 2004 (UTC)
כמובן שאפשר. השאלה היא מה מהטעם. גילגמש 23:20, 23 נוב' 2004 (UTC)
לא ברורים לי כ"כ הנימוקים לבעד ונגד, למשל, עדיין לא ברור לי למה קמה התנגדות כ"כ עזה לפורטל למדע המדינה. פורטל שהוא בהחלט ראוי מבחינת כמות לדעתי. דורית 23:38, 23 נוב' 2004 (UTC)
תשובה ל גילגמש: נוחות שימוש, מראה יפה יותר, מגביר שימושיות בקטגוריות, מכוון את הקורא לערכים הרלוונטיים ביותר באותו נושא.
תראה אני בא מעולם המחשבים, ולמדתי שיופי ונוחות מגבירים שימוש, בגלל זה גם אני תומך נלהב של פרוייקט הפורטלים. הרבה יותר נוח לגולש להיכנס לקטגוריה צבעונית מאשר להיכנס לקטגוריה רגילה שהיא בעצם סתם רשימה של ערכים הקשורים לנושא.
Ramiy 23:39, 23 נוב' 2004 (UTC)

היו סיבות , שבגינן מספר הפורטלים מצומצם. אחת העיקריות היא מספר הערכים הנמוך. בענין מדע המדינה, אולי יש מקום לדיון חוזר. בכל אופן רועי הוא המתאם הראשי של פרויקט הפורטלים ויש לפנות אליו בקשר לפורטלים חדשים. גילגמש 23:44, 23 נוב' 2004 (UTC)

חזרנו לאותה נקודה, מספר ערכים נמוך לא אומר שלא צריך לבנות פורטל!
כשיש פורטל ניתן לבקש את עזרת העוכים בכך שיציעו בפורטל ערכים דורשי שיפור ו'ערכים מבוקשים, הפורטל מגביר את החשיפה למאמרים רצויים.
אני לא רואה במיני פורטלים כמשהו שלילי, אלא משהו חיובי שתורם למודעות ואף עוזר להרחיב את הערך.
Ramiy 12:14, 24 נוב' 2004 (UTC)
דווקא בנושא זה אני מסכימה עם גילגמש, אין טעם ליצור כרגע יותר מדי מיני-פורטלים. זה מסבך, ומוריד במידה מסויימת מהערך של הפורטלים המרכזיים. זה מראה יותר על האין, מאשר על היש דורית 12:21, 24 נוב' 2004 (UTC)
אני לא חושב שצריך להיות איסור על עשיית פורטלים, הרי בתכלס זה כמו להגיד לאנשים לא לכתוב מאמר ארוך מדי על נושא איזוטרי. אם מישהו עבד על נושא ורוצה שהכל ירוכז בעמוד אחד ויפה (ולא במאמר של רשימה). אין שום סיבה שלא ייצור "פורטל" לנושא. אני לא אומר שכל "פורטל" צריך להכנס לעמוד הראשי, להפך, אני חושב שרק הפורטלים המרכזיים יהיו בעמוד הראשי, אבל באמת אם הדף מעוצב יפה זה רק לטובה, ובוודאי לא מוריד מערכו של איזה פורטל זה או אחר. --הדוקטור המשוגע (שיחה) 15:04, 24 נוב' 2004 (UTC)
אני לא מסכים עם המשפט "אני לא חושב שצריך להיות איסור על עשיית פורטלים, הרי בתכלס זה כמו להגיד לאנשים לא לכתוב מאמר ארוך מדי על נושא איזוטרי.". בנושא הזה יש חשיבות רבה מאוד לאחידות, ולכן ברור למדי שכל עוד הפורטלים לא מחליפים את הקטגוריות (מה שלעולם לא יקרה), יש להגביל את יצירתם לנושאים ספיציפיים בלבד.
לרמי - נראה שאתה בדעת מיעוט, ולכן אני מייעץ לך לרדת מזה. הקטגוריות לא יהפכו לפורטלים. נקודה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:13, 24 נוב' 2004 (UTC)
רועי אני יודע שאתה אחראי על פרוייקט הפורטלים וזה הביבי האישי שלך, אבל זה רק חדר הדיון ומה שנאמר פה זה רק בגדר הצעות ואין זה אומר שניישם את זה.
כבר מזמן הבנתי שאני במיעוט (למרות שהיו כמה שהסכימו איתי). כמו כן לא יזיק להעלות נושאים שונים לדיון, מי יודע אולי מישהו יציע פה איזו הצעה בונה שנרצה לאמץ.
בינתיים אתם מוזמנים לבקר בפורטל המדינות שאני בונה (באישור רועי, כמובן) ולהציע לי הצעות לשיפור.
Ramiy 20:11, 25 נוב' 2004 (UTC)
אני מוחה בתוקף. אין דבר כזה "הביבי האישי שלי", ואני לא אחראי על שום דבר. הסיבה היחידה לכך שאני מבקש לסגור את הדיון היא שישנו כאן רוב. אין לזה קשר לדעתי האישית.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 20:20, 25 נוב' 2004 (UTC)
למה אתה כזה פסימי כל הזמן, קח את זה כמחמאה! אתה הרמת פה משהו פרויקט משמעותי שיתרום לעתיד האינציקלופדיה, ובעוד כמה שנים יזכרו דווקא אותך כמישהו שהניח אבן דרך חשובה בפרויקט הויקי העברי.
Ramiy 21:40, 25 נוב' 2004 (UTC)

הפרוייקט הגרמני[עריכת קוד מקור]

אגב, הצצתי בפרוייקטים של מדינות מקבילות וראיתי שכולן הלכו בקו שי פורטלים לנושאים הכללים בעוד שהפרויקט הגרמני עשו פורטלים גם לנושאים משניים בינהם: אוסטרליה, שוויץ, ברלין, המבורג, סין, אפריקה, אנטארקטיקה, סרטים, אירלנד, איטליה, יפן, פורטוגל, קנדה, קוריאה, צבא, פריז, פוליטיקה, פסיכוטרפיה, דת, ספורט, תורכיה ורבים נוספים.

כאשר יצרתי את פורטל אוזבקיסטן, מישהו בא ומחק לי אותו. למרות שבניתי אותו לצורך הדגמה בלבד, זה יכול ליצור פתח לעתיד ליצירת פורטלים נוספים בנושאים משניים.

אגב, לדעתי פורטל לא חייב להכיל המון מאמרים, כי מידע רב מדי יוצר עומס יתר וגולשים פשוט יברחו ממנו. ופורטל דל דל יותר, אבל ממצה לגבי נושא ספציפי נותן ערך מוסף לקטגוריה כי עיצוב יפה וסדר מגבירים שימושיות.

Ramiy 11:21, 11 דצמ' 2004 (UTC)

ויקיפדיה הגרמנית היא ויקיפדיה הגרמנית. בויקיפדיה השניה בגודלה, קטגוריה אחת על פסיכוטרפיה מכילה יותר תוכן מכל הפורטלים שלנו ביחד. ואם כבר מערבים ויקיפדיות זרות - לויקיפדיה האנגלית יש רק 8 פורטלים.
למקרה ששכחת, כבר דיברנו על הנושא הזה, וקיבלנו בו החלטה (ממש כאן, סעיף אחד מעלינו). אני מבקש להפסיק לנדנד על יצירת פורטלים לקטגוריות של חמישה ערכים (אני מצטער על הבוטות, אבל במצב של 1 מול 4, זהו כבר נדנוד). [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 16:03, 16 דצמ' 2004 (UTC)

ביטול הפורטלים[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכדאי לדון ברעיון ביטולם המוחלט של הפורטלים. בויקיפדיה האנגלית אין אפילו פורטל אחד - רעיון חכם עד מאוד. יש סיבות רבות לבטל את הפורטל - גם אחרי השכתוב (ראה לדוגמא את פורטל:היסטוריה הפורטל עדיין דורש תחזוקה מסוימת. הבעיה - קשה לשכנע למחוק משהו קיים. אני חושב שעשינו טעות שקפצנו לתוך הפורטלים בלי לדון בכך בכובד ראש, אבל את הנעשה אין להשיב. אשמח מאוד לשמוע את דעתך על הענין. גילגמש שיחה 22:09, 27 ינו' 2005 (UTC)

אני מתנגד. לפורטלים יש חשיבות רבה מאוד (ומכיוון שהם עשויים להפריע, אנחנו מוציאים אותם מחוץ לקטגוריות), והצורך לעדכן אותם אינו סיבה למחיקה. גם את המאמרים בויקיפדיה צריך לעדכן, אז תבטל גם אותם? הרעיון, להפוך את העדכון למינימלי, הוא טוב, וכמה שתצליח בכך יותר כן ייטב, אבל אי אפשר לבנות פורטל (או כל דבר אחר) כך שיתעדכן לחלוטין מעצמו. חוץ מזה, הפורטלים כבר קיימים, אתה רוצה למחוק אותם? אני חושב שנסחפת קצת. רועי שיחה 05:00, 28 ינו' 2005 (UTC)
אני מסכים לחלוטין עם רועי. לפורטל יש ערך רב. הרעיון בא מויקיפדיה הגרמנית (מה לעשות, לא כל החוכמה ניתנה לדוברי אנגלית), וכבר יש קישורים מהפורטלים אצלנו לפורטלים אצלם. דוד שי 05:06, 28 ינו' 2005 (UTC)
לא רק זה - אנחנו יכולים לציין לעצמנו שהיינו אחת מהויקיפדיות הראשונות שאימצו את מודל הפורטלים, עוד לפני הפולנים, הצרפתים ועוד כמה שהתחילו את העניין הרבה אחרינו. קישורים אל הפורטלים שלנו מופיעים בכל השפות האלה. רועי שיחה 05:33, 28 ינו' 2005 (UTC)
רק העלתי את הרעיון. אני מנסה לבחון את כל הכיוונים האפשריים. לא אז לא. לגבי פירוש המילה שכתוב בהקשר שלה לפורטל - הפירוש שאני נותן למילה זו הוא החלפת התוכן הנייח בתוכן אוטומטי של הקטגוריות והתבניות. זה הכל. ללא כל שינוי נוסף. גילגמש שיחה 07:40, 28 ינו' 2005 (UTC)

עד כמה שאני יודע, שם המתחם "פורטל" נספר כערך רגיל בוויקיפדיה. מה דעתכם (כל עוד מספר הפורטלים סביר) לנהוג כמו בוויקיפדיה באנגלית? שם כל הפורטלים הם עמודי משנה של en:Wikipedia:Wikiportal, לדוגמה: en:Wikipedia:Wikiportal/Africa. ערןב 18:26, 25 מאי 2005 (UTC)

נעשה בעבר ניסיון (כושל) ליצור לפורטלים מרחב שם משל עצמם, שלו היה מצליח היה יכול לפתור את הבעיה. מצד שני, לא מדובר בכמות כזו של דפים שהשיוך למרחב המאמרים יכול לגרום לנזק, ושינוי שמם של הפורטלים לדף משנה של הדף המרכזי הוא לא נוח. רועי | שיחה | 19:29, 25 מאי 2005 (UTC)
יש לדון בהצעה הזו מחדש- עכשיו כשיש מגמה להרחיב פורטלים (בקשת ערכים בפורטל היסטוריה או הפורטל הדינמי של מדינות העולם) ופתיחת פורטלים חדשים (פורטל בעלי חיים). קצת מרגיז לפגוש את דף בקשת ערכים של פורטל היסטוריה או דפי העריכה של הפורטל הדינמי של מדינות העולם במרחב הערכים (למשל פורטל:מדינות העולם/היום בהיסטוריה/ינואר). סתם בלי קשר - אני חושב שהקוד להוספת מרחב השם פורטל עדיין נמצא בLanguageHe.php כקוד זבל :) ערן 15:01, 30 יולי 2005 (UTC)

הגדלת מספר הפורטלים[עריכת קוד מקור]

אני כותב בימים האחרונים את פורטל בעלי החיים בשיתוף עם דליק. הפורטל עוד לא גמור, אך הוא צריך להופיע בעמוד הראשי. העניין הוא שהכסנתו של פורטל בודד תשבש את הגרפיקה של העמוד הראשי ולכן אני מציע להכניס 4 פורטלים חדשים:

  1. בעלי חיים
  2. מדינות העולם של רמי כי הוא הפורטל היפה ביותר שיש לנו. אני מציע להכלילו למרות הכפילות
  3. סוצ' שהיה והוגלה בגלל הכפילות עם מדעי החברה ועל מנת להגיע לתצוגה גרפית יפה
  4. מחשבים - פורטל נאה עם הרבה קטגוריות שלא מהווה כפילות.

גילגמש שיחה 10:09, 31 יולי 2005 (UTC)

אני כמובן בעד, אבל כיוון שהשיקול שלי מוטה נראה יגידו שאר המשתמשים. Ramiy 10:14, 31 יולי 2005 (UTC)
מדינות עולם הוא מהפורטלים הטובים שיש, ודעתי על סוציו' משוש לימודי, גם ידועה. בעד. דורית 10:49, 31 יולי 2005 (UTC)

למען גילוי נאות, אחרי הוספת שורת הפורטלים לעמוד הראשי, העמודה הימנית תהיה ארוכה יותר מהעמודה השמאלית ונצטרך להחזיר את ה"קהילות" למטה כדי לאזן את המבנה. Ramiy 11:17, 31 יולי 2005 (UTC)

אני מתנגד. בהזדמנות זו אזכיר לכל מי שכנראה שכח שהוספת ארבעת הפורטלים הללו תהיה בניגוד להחלטה שהתקבלה כמעט-פה-אחד בהצבעה (ויקיפדיה:פרלמנט/ארכיון 1#בחירת הנושאים, 16-3), מאחר שכל אחד ואחד מהם הוא פורטל-משנה ויש בו כפילות. אני, כמו כל 16 הוויקיפדים שהצביעו נגד כפילויות, סבור שהעמוד הראשי שלנו עמוס בין כה וכה, ושיש לחסוך במקום עד כמה שניתן. הוספת ארבעה פורטלים נוספים, מושקעים ואיכותיים עד כמה שיהיו (ואכן, כל ארבעת הפורטלים ברשימה הם מהפורטלים האיכותיים ביותר שיש לנו), אינה צעד נכון.
אין לי כוונה לרמוז שנעשה כאן ניסיון למחטף, אך אני מוכרח להביע תמיהה על הדרך בה הועלתה ההצעה. דיונים ארוכים כאורך הגלות נערכו בשאלת פורטל הסוציולוגיה וחבריו, וההצבעה שנערכה בפרלמנט על העמוד הראשי הייתה מההצבעות הארוכות ביותר שניהלנו. לא נראה לי תקין שהחלטה שסותרת הצבעה של 16-3 ודיונים שהתקיימו בתפזורת במשך חצי שנה תתקבל בדף שיחה נידח יחסית, בלי הצבעה או אפילו הפניה מהמזנון.
רועי | שיחה | 21:12, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
אין שום מחטף - זה רק דיון. אם תיהיה התנגדות, אין לי בעיה להצביע על זה. הרי עברו חודשיים מההצבעה הקודמת. גילגמש שיחה 21:14, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
אני לא דורש ולא רוצה הצבעה (אני עייף מדי בשביל זה). אני בסך הכל מצביע על הדרך שבה אחת הסוגיות המרכזיות ביותר בעיצוב העמוד הראשי התגמדה לדיון הנוכחי (אלמלא הייתי שם לב לדיון מתחתינו על האייקונים למיזמים האחרים, ייתכן שבכלל לא הייתי רואה את הדיון). בכל מקרה, הייתי שמח לקבל תשובה לגופו של עניין. רועי | שיחה | 21:31, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
לגופו של עניין חסר פורטל בעלי חיים שלא מהווה כפילות עם אף פורטל אחר ולכן צריך להוסיפו. אפשר לעשות את זה ללא הצבעה כי זה בהתאם לכללים שנקבעו בהצבעה קודמת. הצרה היא שזה ישבשב את מבנה הפורטלים. גם פורטל המחשבים לא מהווה כפילות. אפשר לצרף רק את שני אלה, אך אם נצרף את כול הארבעה, זה יהיה אסתטי יותר. גילגמש שיחה 21:34, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
פורטל בעלי החיים הוא פורטל-משנה של ביולוגיה, ומחשבים הוא פורטל-משנה של טכנולוגיה. רועי | שיחה | 21:36, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
מה פתאום. זאת לא כפילות כל כך גדולה. אם הולכים לפי הגדרה זו, צריך להשמיד את כל הפורטלים למעט: מדעי הטבע, המדעים המדויקים, מדעי החברה ומדעי הרוח. כל היתר נכנס לפה. גילגמש שיחה 21:42, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
מחשבים הוא (אולי) מקרה גבולי, אבל בעלי חיים/ביולוגיה זו כפילות ממש כמו מדינות העולם/גאוגרפיה (הכפילות הזו הוצגה יחד עם מדינות העולם בשאלה בפרלמנט כדוגמה. ר' בקישור למעלה.). עד כמה שאני זוכר, גם הטיעון על זה שניתן לצמצם את כל הפורטלים לקטגוריות ראשיות (מדעי הטבע, המדעים המדויקים, מדעי החברה והרוח) עלה, ודנו בו מכל הצדדים עוד לפני ההצבעה. רועי | שיחה | 21:48, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

פיצול[עריכת קוד מקור]

ביולוגיה לא קשורה לבעלי חיים. בעלי חיים הם תת תחום של זואולוגיה ולא של ביולוגיה. ביולוגיה דנה בתהלכים שמתרחשים בגוף, מרכיביו ויחסי הגומלין בינהם. היא לא דנה במיון בעלי חיים, בהרגלי התזונה או הזיווג שלהם. גילגמש שיחה 21:54, 1 אוגוסט 2005 (UTC)

אני לא מתיימר להבין בביולוגיה (תחום שאף פעם לא משך אותי במיוחד), אבל אם אתה צודק, הרי שיש לך הרבה עבודה - נראה שגם פורטל:ביולוגיה וגם קטגוריה:ביולוגיה ואפילו הערך ביולוגיה אספו תחתן תחומים כמו זואולוגיה ובוטניקה, שלשיטתך אינם שייכים. בכל אופן, לא זו השאלה, היות שאם אתה צודק אסור היה לתת את בעלי החיים/ביולוגיה כדוגמה בהצבעה. השאלה היא האם יש להכניס פורטלי-משנה לעמוד הראשי, כאשר אחד מהם הוא כפילות מוחלטת (מדינות העולם), השני נידון בהרחבה והושגה לגביו הסכמה (סוצ'), השלישי כפול גם הוא (מחשבים; למרות שתלוי את מי שואלים) והרביעי אינו כפול, בהנחה שאתה צודק וכל הקישורים שהבאתי למעלה טועים. רועי | שיחה | 22:05, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
כן, זה נכון. הקט' הזאת שימשה כמקום איחסון לא מתאים לכל הערכים שציינת. גילגמש שיחה 22:07, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
כמו שבוודאי הבחנת, אני מטיל בכך ספק מסוים. תוך כדי שיחה בדקתי בוויקיפדיה האנגלית ונראה שגם הם טועים קטגוריה:Biology, ומשייכים את זואולוגיה לביולוגיה. וכמו שאמרתי - אפילו אם זואולוגיה אינה שייכת לביולוגיה, הרי שזה לא משנה דבר. הוספת שלושת הפורטלים הנותרים עדיין תהיה בעייתית ונוגדת הצבעות/דיונים קודמים, והבעיות הגרפיות אותן הזכרתי והזכיר רמי עדיין קיימות. רועי | שיחה | 22:14, 1 אוגוסט 2005 (UTC)
זואולוגיה היא ענף בביולוגיה. אביהו - שיחה 04:28, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

היי רועי, קראתי את הדיון שהתפתח פה, והצדק עם שניכם. אבל בדיוק שמחוקקים חוקים חדשים במקום חוקים ישנים שחוקקו בתקופה אחרת. גם במקרה הזה ניתן לפתוח את הדיון מחדש, להזמין ויקיפדים חדשים כדי לשמוע דעות נוספות ולהחליט על דרך חדשה המתאימה לתקופה ולמצב בו אנו נמצאים עכשיו. מקסימום, ידחו את הרעין החדש אבל מצד שני אולי יעלו רעיונות חדשים וטובים כמו 5 קוביות בשורה או הקטנת התמונות. Ramiy 10:48, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

אני גם חושב שאין מנוס מקיום הצבעה מחודשת על הנושא. גילגמש שיחה 11:15, 2 אוגוסט 2005 (UTC)
אין לי התנגדות להצבעה אם זה מה שאתם כל כך רוצים, אני פשוט לא רואה מה הצידוק: עוד לא קיבלתי תשובה לשאלה העקרונית - למה צריך להעמיס על העמוד הראשי ולהוסיף כפילויות? כל מה ששמעתי בינתיים זה טיעונים ישנים מלפני חצי שנה על זה שאפשר לצמצם את כל הפורטלים לחמישה נושאים ראשיים, וניסיון לשכנע אותי שזואולוגיה לא שייכת לביולוגיה. ההיגיון אומר שפונים להצבעה רק אם לא מגיעים להסכמה באמצעות דיון, אבל בינתיים לא הועלו טיעונים רציניים ולא קיבלתי תשובות לשאלה כל כך פשוטה. רועי | שיחה | 11:31, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

אני מצטרף לדעתו של רועי בכל הנושאים שהועלו כאן. מחשבים הוא תת-פורטל של טכנולוגיה, בעלי חיים הוא תת-פורטל של ביולוגיה, ומדינות הוא תת-פורטל של גאוגרפיה. אין כל הצדקה להוסיף אותם לעמוד הראשי. צריך להתרגל לרעיון שככל שוויקיפדיה גדלה, כך יהיו בה תת-פורטלים נוספים. איני שולל בהחלטיות הוספת שורה אחת של פורטלים, אך צריכה להיות סיבה טובה מאוד לכך. כאן לא ראיתי סיבה כזו, ואני מבקש לא לבזבז את זמננו בהצבעה מיותרת. דוד שי 16:57, 2 אוגוסט 2005 (UTC)

טוב, בסדר. במקרה כזה, אני מציע לשנות את שמו של פורטל הביולוגיה ל"עולם הטבע" ושכתבו, כך שיהיו בו הפניות לפורטלים נוספים שנובעים ממנו. גילגמש שיחה

פורטל בוטניקה[עריכת קוד מקור]

מה דעתכם על הקמת פורטל בוטניקה? בויקיפדיה ישנם ערכים רבים על בוטניקה (צמחים, פרחים וכו'), ויהיה נחמד אם יהיה להם פורטל. כמו כן אני מקווה שבעתיד ייכתבו עוד ערכים על צמחים, דבר המצדיק פורטל שלם. שם אפשרי אחר לפורטל הוא "פורטל צמחים", למרות שאני מעדיף "פורטל בוטניקה". מה דעתכם בעניין? בברכה, בני Cossack 21:08, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

בוטניקה היא נושא שראוי להקים למענו פורטל. בעניין המצב בתחום זה ההתרשמות שלי שונה משלך: חסר מישהו שיקדם במרץ ובהתמדה את התחום, והערכים שישנם, אף שיש בהם ערכים מצויינים אחדים, הם רק טיפה בים. אולי פורטל יעזור לקידום התחום. דוד שי 21:42, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
אין ספק שהנושא ראוי לפורטל, אך מספר הערכים הנמוך לא מצדיק את הקמתו. גילגמש שיחה 21:53, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
אני מסכים עם דוד שי. פורטל יקדם את התחום ואולי אף ימשוך מומחים בעניין. לדעתי מספר הערכים מספיק גם אם מצבם לא משהו. בזמן האחרון הרחבתי קצת על מספר צמחים, אך עדיין ערכים רבים מחכים לכתיבה ולשכתוב. להערכתי יש כ-200 קצרמרים הזקוקים להרחבה/שכתוב, ועוד כמאה ערכים שיש לכתוב אותם. זהו מספר לא רב, וניתן לרתום מספר ויקיפדים למשימה. זהו תחום מוזנח יחסית בויקיפדיה, ופורטל יקדם אותו. אפשר להעלות את הנושא לדיון במזנון או בכל מקום אחר שתמצאו לנכון על מנת לקבל עוד תגובות, רעיונות והצעות. בברכה, בני Cossack 22:31, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
העניין הוא לא פורטל, אלא ויקיפדים שיכתבו על התחום. נכון לעשיו, למרבה הצער, אין ויקיפדים שמטפלים בתחום הזה. גילגמש שיחה 22:33, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
הקמת פורטל בוטניקה תמשוך (סביר להניח) ויקיפדים חדשים, ותפנה את תשומת הלב של הויקיפדים הקיימים לערכי הבוטניקה, וכך יהיו ויקיפדים שיטפלו בתחום. בברכה, בני Cossack 22:40, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
לא ממש. זהו תחום התמחות נדיר יחסית. אתה יכול להקים פורטל נסיוני בארגז חול ונראה איך יצא. יהיה קל יותר להחליט כשהיה משהו בר קיימא. גילגמש שיחה 22:43, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
לא צריך להיות מומחה בתחום על מנת לכתוב ערכים על צמחים. מספיק לדעת מונחים בסיסיים (עלה, גבעול, פרח), לקחת שני ספרים (או יותר) על התחום, ולהתחיל לכתוב מידע מוצלב משני הספרים (תוך כדי שינוי נוסח כמובן). זה לא תחום כזה מסובך. מקסימום תמיד ניתן להעזר במישהו שמבין או לשים תבנית עריכה. אין לי ממש מושג איך להקים פורטל כך שאודה לך אם תדריך אותי או תעשה זאת במקומי. ד"א מזל טוב. בברכה, בני Cossack 22:49, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
לצערי, אני די עמוס ולא אוכל להתפנות לזה בזמן הקרוב. ותודה על הברכות. גילגמש שיחה 22:51, 19 אוקטובר 2005 (UTC)
בינתיים נחכה לעוד תגובות על ההצעה. אם לא יהיו אני אפנה לדוד שי בקשר לפורטל הניסיוני. בברכה, בני Cossack 22:57, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

יצרתי גרעין של פורטל:בוטניקה. Cossack, אתה מוזמן להמשיך ולפתח אותו. דוד שי 23:05, 19 אוקטובר 2005 (UTC)

מרחב שם עבור פורטלים[עריכת קוד מקור]

הועבר מדלפק היעוץ:


בויקי האנגלית יצרו מרחב שם מיוחד עבור פורטלים Wikipedia:Portal namespace, אם הבנתי נכון על ידי שימוש ב-Custom namespaces. האם זה אפשרי גם אצלנו? נתנאל 12:58, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

הרעיון עלה כבר לפני הרבה מאוד זמן (עוד לפני שהאנגלים חשבו ליצור פורטלים), וערן גם ניסה ליישם אותו, אלא שזה לא הצליח. אולי באמת הגיע הזמן לניסיון חוזר? רועי | שיחה | 13:26, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
לֵמה זה טוב? זכור לך היכן הדיון? Yonidebest Ω Talk 13:43, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
לא ממש, אבל זה היה במקום כלשהו במזנון+שיחת המשתמש של ערן. אני עצלן מכדי לחפש :) הנימוקים העיקריים: אפשרות לחיפוש בפורטלים בנפרד, דפי שיחה עם שמות נורמליים ("שיחת פורטל:XYZ" במקום המצב הנוכחי, שהוא "שיחה:פורטל:XYZ"), והיכולת לשנות את הטקסט בלשונית שלצד "שיחה" כך שיהיה כתוב בה "פורטל" ולא "ערך". רועי | שיחה | 15:29, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
זניח, אבל אם אפשר למה לא? מה היו הבעיות? אני אבדוק בינתיים אם אני יכול למצוא את הדיון. Yonidebest Ω Talk 16:35, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
בהמשך לדברי, הנה הדיון בשיחתו של ערן. Yonidebest Ω Talk 16:37, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
ואני מניח שזהו הדיון שהיה במזנון. Yonidebest Ω Talk 16:49, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
אני לא כל כך מבין בעניינים הטכניים של ויקימדיה, אבל נראה כי כל מה שצריך לעשות על מנת ליצור את הפורטל הזה הוא להעתיק או להוסיף את המידע המודגש הבא ל-LocalSettings.php (אין לי מושג מה או איפה זה נמצא):
$wgExtraNamespaces =
   array(100 => "פורטל",
         101 => "שיחה" );
$wgNamespacesWithSubpages = 
      array( -1 => 0, 0 => 0, 1 => 1, 2 => 1, 3 => 1,
             4 => 0, 5 => 1, 6 => 0, 7 => 1, 
             8 => 0, 9 => 1, 10 => 0,11 => 1,
             100 => 1, 101 => 1 );

ואם רוצים חיפוש אוטומטי, למרות שאפשר לוותר על זה:

$wgNamespacesToBeSearchedDefault =
      array( -1 => 0, 0 => 1, 1 => 0, 2 => 0, 3 => 0,
              4 => 0, 5 => 0, 6 => 0, 7 => 0,
              8 => 0, 9 => 1, 10 => 0, 11 => 1,
              100 => 1, 101 => 1 );

לכן, יש כאן מישהו שיודע היכן ממוקם ה-LocalSettings.php הזה? Yonidebest Ω Talk 18:56, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

אני אנסח את זה ב-understatement: לא חידשת הרבה. ערן עשה בדיוק את מה שתיארת כבר לפני יותר מחצי שנה, אלא שמסיבה לא ברורה השינוי לא תפס. השאלה היחידה היא האם יש סיכוי שהפעם זה יצליח, שאלה שעליה ערן יכול לענות טוב יותר מכולנו. רועי | שיחה | 19:41, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
נ.ב. עכשיו, במבט שני, אני חושב שאני מבין מה השתבש בסיבוב הקודם. השינוי בוצע ב-LanguageHe.php, לא ב-localsettings. למרות שבאופן עקרוני אני לא חושב שזה צריך לשנות (בסופו של דבר, עושים להם include בערך באותה נקודה), יכול להיות שזאת הסיבה. ערן? רועי | שיחה | 19:45, 27 אוקטובר 2005 (UTC)
יכול מאוד להיות. כנראה לא קראתי/הבנתי את ההוראות כמו שצריך אז. אולי במהלך סוף השבוע הזה אדבר עם המפתחים ואבקש מהם ליצור את מרחבי השם האלו. ערן 19:53, 27 אוקטובר 2005 (UTC)

שלום, ברצוני לערוך מעט את פורטל:מדעי החלל אך הוא, ככל הפורטלים, מוגן מעריכה. אשמח אם תפנו אותי לדיון בקשר לנעילת דפי הפורטלים. וכן לגבי ההצעה להגנה חלקית (עריכה רק ע"י משתמשים רשומים) של דפים כגון אלה. -- המממ שיחה 10:58, 22 פברואר 2006 (UTC)

ברמת העקרון, הפורטל אמור להיות דף ובו תבניות רבות, שאותן צריך לערוך. אני מקווה שבעתיד אכן יהיה כך הדבר ולא יהיה צורך לערוך את דף הפורטל עצמו. בינתיים הדף מוגן חלקית. Yonidebest Ω Talk 11:49, 22 פברואר 2006 (UTC)
תודה, לא חשבתי שאפשרות ההגנה החלקית כבר פעילה. אם אני מבין נכון כוונתך שהפורטל יכיל תבנית עבור כל פיסקה. האם יש לך דוגמה לפורטל כזה? -- המממ שיחה 12:05, 22 פברואר 2006 (UTC)
זאת לא הכוונה. אין פורטלים כאלה. בכל פורטל יש מספר מצומצם של תבניות שאפשר לערוך. בזמנו של הדיון לא הייתה קיימת האופציה של ההגנה החלקית. גילגמש שיחה 15:30, 22 פברואר 2006 (UTC)
לשם הפרוטוקול אוסיף: הדיון על נעילת הפורטלים התקיים בפרלמנט ונמצא בארכיון הרלוונטי (6 או 7, כמדומני). הדבר נעשה משום שהפורטלים הם בין הערכים היותר חשופים למשחיתים, כיוון שקישורים אליהם נמצאים בעמוד השער. מארק ברלין 20:45, 24 פברואר 2006 (UTC)

הקמת פורטל "אבודים"[עריכת קוד מקור]

אני צופה נלהב של "אבודים", ואני צופה בקצב ארה"ב \ קנדה. לאור עליית הסדרה מההתחלה בערוץ 10, ובקרוב, עליית העונה השנייה בערוץ אקסטרה-הוט, חשבתי על תרגום פורטל "אבודים" לעברית. את תרגום הדפים עצמו כבר התחלתי, הבעיה עכשיו היא הקמת הפורטל עצמו. כיצד אפשר לעשות זאת?

בתודה,

דן

ככלל אתה מוזמן לקרוא את המדריך ויקיפדיה:פורטל עצמו שם מפורט בדיוק צעד אחרי צעד כיצד לעשות זה. למרות זאת בגלל שמודבר על פורטל מאד ספיציפי הייתי ממליץ לעלות את זה לדיון קודם כל בדלפק הייעוץ. אסף 17:58, 11 מרץ 2006 (UTC).

פורטל תחבורה[עריכת קוד מקור]

הועבר מהמזנון:

האם אתם חושבים שיהיה כדאי לפתוח פורטל חדש שיאגד תחתיו את כל נושא התחבורה? זהו נושא חשוב מאוד שלפי דעתי חייב להיות אפילו בעמוד הראשון. בכל מקרה, אשמח להערותיכם בנוגע לכך. לב 23:28, 29 אפריל 2006 (IDT)

אילו ערכים אתה חושב להכניס לשם? אני לא חושב שקיימים מספיק, הרי אפילו מסילת רכבת אדום. זהר דרוקמן 23:57, 29 אפריל 2006 (IDT)
תראה, יש לך את כל הקטגוריה של תחבורה. יש שם הרה מאוד ערכים. בנוסף, הרבה מאוד ערכים עם שיוך תחבורתי מפוזרים בכל מרחב הערכים ללא שיוך לקטגוריה. ומסילת רכבת אדום כי יש ערך שנקרא מסילת ברזל. אומנם הוא מקושר לרכבת, אבל להבדיל מתשתיות אחרות, הוא לא יכול להתקיים בלי התשתית שנעה עליו. בכל מקרה, יש יותר ממאה ערכים שונים שקשורים באופן הדוק לתחבורה, ואני חושב שפורטל כזה יכול לעזור לנושא להתפתח עוד יותר. אם יש פורטל על יציר הדמיון של גברת רולינג, אני חושב שהנושא הזה גם ראוי... לב 00:16, 30 אפריל 2006 (IDT)
השאלה כמה ערכים יש כרגע. על מנת להקים פורטל צריכים כמה מאות ערכים וכמה עשרות קטגוריות. גילגמש שיחה 12:03, 30 אפריל 2006 (IDT)
אני בעד! אני חושב שיש מקום לזה - יש לפחות 200 ערכים הנוגעים לתחבורה בויקיפדיה וגם לא מעט קטגוריות (כמה עשרות). פורטל יכול לעודד כתיבה של ערכים נוספים ולהרחיב את המאגר. אסף 12:05, 30 אפריל 2006 (IDT).
נכון בהחלט. יש הרבה מאוד ערכים בנושא, ויש גם כמה עשרות קטגוריות ותת קטגוריות לנושא. אם נבנה פורטל טוב הוא יוכל להביא לגידול בכתיבה של ערכים לנושא. אני גם יכול לנסות ולהביא לכתיבה של ערכים אנשים מפורום התח"צ. בכל מקרה, אני חושבשראוי שלנושא הזה יהיה פורטל. בברכה, לב 12:31, 30 אפריל 2006 (IDT)
מצויין. בכל מקרה, אם אתה מסתבך עם יצירת הפורטל או שאתה לא יודע כיצד לעשות זאת, רשום לי הודעה בדף משתמש ואעזור לך (מאוחר יותר). בברכה, אסף 12:41, 30 אפריל 2006 (IDT).

שיפור לפורטלים[עריכת קוד מקור]

אני אעתיק לכאן משהו שכתבתי. "לפי דעתי, כדאי שתהיה מתחת לתבנית של "תמונה נבחרת", תבנית נוספת שנקראת "תמונות נוספות". אני חושב שכדאי שיהיו בה 3 - 4 תמונות והפניה למאגר התמונות שבאותו נושא. לפי דעתי, גם כדאי שיחליפו את התמונות (גם ב"תמונות נוספות" וגם את ה"תמונה נבחרת) אחת לחודש." טוב, אתם יכולים להגיב.

שני דברים[עריכת קוד מקור]

1. אני מציע להוסיף לכל הפורטלים הראשיים חלון עם פורטלי בת. או לשלב פורטלי בת בכל דרך אחרת.

הכנתי רשימה של פורטלי בת

2. אני מציע להכין רשימה של אחראי פורטלים. שידאגו לעדכן את הפורטלים על פי לוח הזמנים הבא:

אנחנו אמנם הרבה ויקיפדים פעילים אבל אנחנו רק קצה הקרחון ממה שהולך להיות כאן עוד שנה. אני מקווה שעד אז יהיו יותר פורטלים. בשביל פורטל בת אחת או שניים אין טעם לפתוח מסגרת חדשה כי זה מעמיס על הפורטל. מי שאוהב הבי מטאל יגיע לפורטל הזה גם בלי לעבור דרך פורטל מוזיקה. לגבי עדכונים, זה לא יעבוד, וזה בדוק. אם אתה נכנס לפורטל ורואה מסגרת לא מעודכנת או תמונה נבחרת שמופיעה שם זמן רב, אתה יותר ממוזמן לעדכן. בסך הכל המיזם הזה מסתמך על התנדבות, וככל שיהיו לנו יותר מתנדבים, יהיו לנו פורטלים יותר מעודכנים. בכלל, כל אחד יכול לקחת אחריות לעדכן את הפורטל המועדף עליו, הוא לא צריך להרשם ולזכות זאת לזכותו באיזה שהוא דף משמרת. ‏Yonidebest Ω Talk 18:55, 24 באוגוסט 2006 (IDT)
כוונתי היתה שהיה אחרי שידאג שהפורטל יעודכן במקרה והוא לא עודכן על ידי ויקיפדים אחרים. אחרי הפורטל לא יהווה סמכות עליונה בקשור לפורטל. תפקידו היה להבטיח לקהילה שהפורטלים אף פעם לא יגיעו למצב של עידכון פעם בחצי שנה כמו מצבם היום. דניאלשיחה 08:31, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

עוד פורטלים[עריכת קוד מקור]

אני מתכוון ליצור כמה פורטלים פורטל:גאולוגיה, פורטל:בלשנות ופורטל:ארצות הברית. מה דעתכם? דניאלשיחה 15:19, 24 באוגוסט 2006 (IDT)

אולי נדון פה במטרתם המוצהרת של הפורטלים, באפקט הממשי שלהם, ובמה ניתן לעשות כדי לגשר על הפער? Harel - שיחה 23:11, 5 בספטמבר 2006 (IDT)

אני חושב שהפורטלים הם מהרעיונות הטובים שנכשלו איפשהו בין הרעיון למימושו. המטרה, להבנתי, הייתה ליצור מעין "דף ראשי משני", מעין "שער לוויקיפדיה בנושא מסויים". משהו שמי שמתעניין בנושא מסויים בויקיפדיה יתחיל באופן קבוע את השיטוט שלו בו, במקום בעמוד הראשי. בפועל קיבלנו דפים סטטיים למדי, לא מספיק מקושרים, שאני בספק כמה צופים יש להם. אז זה שיוצרים פורטל לסיכום של מתקפת איכות, או סתם כי נושא כלשהו "הבשיל", זה טוב ויפה. אבל מה עושים עם זה אחר כך? למה יש כל כך מעט שינויים בפורטלים הקיימים? חבל שאין לי נתונים על הצפייה בהם. קח למשל את פורטל:בלשנות, הוא בעצם לא מקושר משום מקום חשוב חוץ מבלשנות. מה הרווחנו מזה? Harel - שיחה 23:24, 5 בספטמבר 2006 (IDT)
אני מסכים ותשים לב שהפורטלים המוזנחים ביותר הם דווקא הפורטלים הראשיים המופיעים בעמוד הראשי (ברובם, יש כמובן יוצאים מן הכלל). זה משום שהם נבנו כנראה בשיטתיות ולא גודלו באהבה כמו שהורה מגדל ילד (לקראת לילה יש לי נטייה לרומנטיקניות). ההצעות שלי הן:
  1. שבצד ימין של דף ויקיפדיה, כמו שיש קישור לערכים מומלצים שיהיה קישור קבוע לדף הפורטלים.
  2. לעודד בדרכים ויקיפדיות שונות את טיפוח הפורטלים.
  3. עיצוב מחדש של הפורטלים - הם די מכוערים. פורטל המומלצים דווקא יפה.
  4. כמו שיש בערכים מרכזיים קישור לפורטל שעל שמם (כמו בלשנות לדוגמא) צריך שיהיה קישור כזה בכל אחד מעשרות אלפי הערכים של ויקיפדיה. אני לא מגזים. אולי לא עם אותה תבנית אבל באיזושהי צורה שתיתן להם גישה מקסימלית. צריך לחשוב על זה.

--השמח בחלקו (-: 23:32, 5 בספטמבר 2006 (IDT)

הוספתי לאחר התנגשות עריכה -אז מקשרים. אם היה בעמוד הראשי פורטל:מדעי הרוח כחלק מ"הפורטלים הראשיים", אפשר היה לקשר ממנו לפורטל:בלשנות ושלום על ישראל. המתעתקשיחה 23:37, 5 בספטמבר 2006 (IDT)
אני לא חושב שהם מכוערים. לדעתי הם די יפים, ובכל מקרה העיצוב הנוכחי של יוני טוב בהרבה מהישן. pacmanשיחה 23:38, 5 בספטמבר 2006 (IDT)
כנראה מה שצריך זה "אבא" (או "אמא", דורית). פורטל לא מתוחזק הוא פורטל גרוע. צריך דינמיות - חדשות מהתחום, רשימת הערכים החדשים שנוספו, הערכים החסרים, וכו'. מה שלא מתעדכן לא קיים. וכן, יש לי הרושם שבעמוד הראשי אף אחד לא לוחץ על הצלמיות של הפורטלים. תוכלו להציץ קצת בפורטלים הגדולים בוויקפידיות הזרות הגדולות לשם השוואה (לא ששם זה תמיד עובד). Harel - שיחה 23:39, 5 בספטמבר 2006 (IDT)
אפליה! מה עם סבא וסבתא, דוד ודודה ובל נשכח אחיין ואחיינית? אני דורשת ועדת חקירה פורטלית לאלתר. דורית 21:38, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

הוספתי לאחר התנגשות עריכה נוספת-חלילה בלי להעליב את העיצוב והעבודה של אף אחד אבל עיצוב פורטל המומלצים מוכיח שאנחנו מסוגלים ליותר. בכל מקרה קישורים בין הפורטלים זה צריך לעשות וזה שטויות. אני מדבר על מהפיכה בכל ויקיפדיה. קישור לפורטל/ים מכל אחד מהערכים - 40 ומשהו אלף. כמובן שזה יקרה עוד זמן רב אבל כדאי להתחיל. קישור מלא כמו זה שאני מדבר עליו יקרה כשיהיו הרבה פורטלים ברמה של פורטל:הרפובליקה הדומיניקנית או פורטל:מונטי פייתון שאני כנראה אהיה זה שאכתוב אותו. --השמח בחלקו (-: 23:44, 5 בספטמבר 2006 (IDT)

גם אני מתרשם שאין שימוש רב בפורטלים, אף שהרעיון יפה. הרחבת הקישור לפורטלים, כפי שמציע השמח בחלקו (-:, היא בעיני הגזמה פראית. גם פתיחת עוד ועוד פורטלים נראית לי השקעה מיותרת. טיפוח הפורטלים הקיימים הוא צעד ראוי ביותר. דוד שי 08:00, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
לא מזמן הצעתי כאן הצעה בקשר לאחראי פורטלים. אנא קראו והביעו את דעתכם. דניאלשיחה 08:30, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

כיום נהוג שתבנית קישור לפורטל מופיעה רק בערך הראשי של הפורטל ובדף הקטגוריה הראשית שלו. זה אומר שבמרחבי ויקיפדיה יש כמה עשרות בודדים של קישורים כאלה. כשלב ראשון, למי זה יזיק אם בערך כלכלת ישראל גם יופיע קישור לפורטל: ישראל ושבכל ערך על סרט קולנוע ישראלי יופיע קישור לפורטל:קולנוע ישראלי? כנ"ל בתחומים של כל אחד מהפורטלים? אז לא 40,000 קישורים אבל כמה מאות מתוך ערכים שיש להם קשר הדוק עם פורטל מסויים.

הייתם יכולים לדמיין את ויקיפדיה בלי קטגוריות? ברור שלא, כי הקטגוריות הן אחד מאבני היסוד של ההתמצאות והסדר של האנציקלופדיה. זה מובן מאליו שכל ערך חדש חייב להסתפח לקטגוריה אחת לפחות. כנ"ל עם פורטלים לדעתי. ככה הם יהפכו שימושיים יותר.

שאלה טכנית: יש אפשרות להוסיף קישור קבוע לדף הפורטלים בעמודה הימנית של הדף? --השמח בחלקו (-: 09:34, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

תשובה לשאלה הטכנית: סידרתי זאת: הקישור לפורטלים מופיע מתחת לקישור לערכים מומלצים. דוד שי 09:59, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
יפה! שאלה נוספת: אפשר לבדוק את נתוני הכניסה לפורטלים ע"י גולשים ולהשוות אותם לכניסה לדפי ערכים חשובים אחרים? יש לך גישה למידע הזה? --השמח בחלקו (-: 10:05, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
ראה ויקיפדיה:מזנון#מונה כניסות - כלי חדש. דוד שי 10:25, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
אני מנסה לטפל מול מפתח הכלי שגם אנחנו ניסקר על ידו. זה אמור להיות קל - אבל צריך לתפוס את הבן אדם ב-IRC, וזה פחות קל. Harel - שיחה 10:28, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

עכשיו, אחרי שיש קישור קבוע לקטגוריית הפורטלים, כדאי לעצב את הדף הזה שלא יראה כמו קטגוריה אלא יותר כמו העמוד הראשי. "שער לשאר השערים". כמו העמוד הראשי אבל כולל הפניות לכל הפורטלים ובלי קישורים לקהילה, למתקפות איכות, להיום בהיסטוריה וכו'. כדי שגולשים באמת יוכלו להשתמש בו בקלות. --השמח בחלקו (-: 10:33, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

כמו שחיקינו את דף המומלצים מבני דודינו בארץ אשכנז, אולי de:Portal:Wikipedia nach Themen זה מה שצריך? Harel - שיחה 10:34, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
בדיוק. משהו כזה אבל אפילו יותר יפה. אגב, השליטה ההתמצאות של ויקיפדים ישראלים רבים בויקי הגרמנית מתחילה להדאיג אותי... :-o --השמח בחלקו (-: 10:38, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
אתה מתכוון שאנחנו שולטים בהם? Harel - שיחה 10:38, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
D-: ככה זה נשמע, הא? --השמח בחלקו (-: 10:42, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
מה לעשות שהם הוויקיפדיה החד-לאומית (בערך) הגדולה ביותר, ואולי משום כך באים משם הרבה מהרעיונות היותר טובים לטעמי: פורטלים, מתקפות איכות, תחרות הכתיבה.... Harel - שיחה 10:49, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
כן, הגיוני. כנראה גם בגלל שהם אוהבים לעשות הכל בשיטתיות.
ידעתי שתבוא עקיצה כזו :) מה שמשגע זה רק שהם כל הזמן משנים שיטות, ועכשיו יש להם שמונה "מערכות" (כמו מערכות עיתונים), וזה אחרי שהייתה להם קודם שיטה אחרת שחילקה את העבודה לסוגיה: ביקורת, כתיבה, מעקב וכו'. Harel - שיחה 11:03, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

ראו כאן מה התחתלתי לבנות. כדאי להמשיך? נראה הגיוני? --השמח בחלקו (-: 11:46, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

לדעתי כן, כדאי. רק את הטקסט בהתחלה צריך לערוך, הוא לא נשמע טוב כל כך. "בא לתת" וכו'. Harel - שיחה 11:52, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
הפורטל (כמו שכתוב בהפנייה של השמח בחלקו) הוא השלמה של הקטגוריה, סוג של סיכום ענייני של הקטגוריה. ראיתי גם ניסיון מעניין שעשה Ramiy בגרסאות קודמות של קטגוריה:אוזבקיסטן לשילוב פורמאט של פורטל בתוך הקטגוריה. במקום שבראש כל קטגוריה תהיה הפניה לפורטל, אולי פשוט צריך לשים שם את הפורטל עצמו. זאת אומרת שבראש הקטגוריה יהיה סיכום ענייני של ערכים חשובים וכו' ואחריהם יהיה פירוט של כל הערכים בקטגוריה. ראו הצעה שכבר הצעתי בקטגוריה:תנועות נוער. אני מציע לעשות זאת בכל הקטגוריות שראויות לפורטלים. רוליג 12:03, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
מסכים עם רוליג. חבל ששיחזרו את מה שנעשה בקטגוריה:אוזבקיסטן. אוזבקיסטן, כמו כל מדינה בעולם ראויה לפורטל או לפחות לפורטלון התמצאות קטן בקטגוריה הראשית. יפה מאוד שהכנת פורטלון כזה בתנועות הנוער. אני גם עשיתי דבר דומה בקטגוריה:יוון העתיקה כבסיס למתקפת איכות (מתוכננת) ולפורטל שיהיה בעתיד (הקרוב אני מקווה). צריך לזכור שויקיפדיה היא בשביל הגולשים (ובאופן כללי למען האנושות) ולא בשביל הויקיפדים שמתמצאים די טוב באתר גם ככה. ל-Harel, הטקסט הוא הטקסט המקורי שהיה בקטגוריה, אפשר יהיה כמובן לשנות אותו בהמשך. בברכה, --השמח בחלקו (-: 16:09, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
ניסיתי להכניס פורטלון כזה לתנועות הנוער אבל מחקו לי אותו. אני מנסה לעורר על זה דיון בדף השיחה ללא הועיל. אתה מוזמן להכנס לשם ולתמוך ברעיון. מהקטגוריות יכולים לצמוח פורטלים בצורה טבעית. הרבה יותר טבעי מפתיחה שיטתית של פורטלים חדשים. רוליג 00:43, 7 בספטמבר 2006 (IDT)
טוב ששמו קישור לדף פורטלים בתיבת הניווט. לא טוב יהיה לפתוח באופן שיטתי פורטלים נוספים כשאין לנו מספיק כוח אדם לתחזק ולשמר את הפורטלים הקיימים. פתיחת פורטל חדש היא דבר קל עכשיו, אבל זה לא אומר שצריך לפתוח פורטל לכל דבר. קודם צריך לכתוב ערכים, אחר כך נבדוק אם כדאי לפתוח פורטלים חדשים. ‏Yonidebest Ω Talk 21:19, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

אחראי פורטלים[עריכת קוד מקור]

(הועבר מדף השיחה שלי. --השמח בחלקו (-: 10:43, 6 בספטמבר 2006 (IDT))

ראה הצעתי בשיחת ויקיפדיה:פורטל#שני דברים בקשר לאחראי פורטלים. בברכה דניאלשיחה 10:33, 6 בספטמבר 2006 (IDT)

ראיתי ואני בעד. אני אישית רואה את עצמי כאחראי פורטל:אדריכלות שאני מנסה לתחזק אחרי שמשתמש:אסף עשה עבודה יפה בלבנות אותו. כל אחד בתחום שבו הוא חזק, צריך לתחזק פורטל. אחראי כללי על כל הפורטלים כדאי שיהיה מפעיל מערכת.
כדי ליצור רשימה של אחראי פורטלים. דניאלשיחה 10:39, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
כן, אפשר. --השמח בחלקו (-: 10:43, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
שוב, אני נגד יצירת רשימה מסודרת. מי שרוצה להיות "אחראי" על פורטל ולדאוג לעדכנו על כמה ימים או כל שבוע, שיעשה זאת. אף אחד לא מפריע לו. לא צריך לקחת קרדיט על זה גם בדף אחראי, כי מנסיון, דף כזה נשכח ומעלה אבק. ‏Yonidebest Ω Talk 21:12, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
מיותר בהחלט. ממש כמו שאין לנו אחראי תחום או אחראי ערכים. odedee שיחה22:04, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
שתהיה רשימה ואנשים יתנדבו. ואם לא יהיו אחראים לחלק מהפורטלים, אז זה המצב שיש היום. מה אכפת לכם? אין יותר מדי מה לעדכן יום יום בפורטלים. מה שכן צריך לטפח תודעה אצל ויקיפדים לגבי ויקיפדים. אם מישהו כתב עכשיו ערך יפה על סרט ישראלי, שיפנה אליו לא רק מדף המשתמש שלו אלא גם מהפורטל הרלוונטי. את המודעות הזאת אפשר להתחיל ולפתח דרך גישה קלה ומהירה לכלל הפורטלים. --השמח בחלקו (-: 22:25, 6 בספטמבר 2006 (IDT)
יש לנו רשימת אחראי תחום נשכחת והיא לא עשתה טוב לאף ערך. לכן, לא צריך רשימה. מי שרוצה לעדכן פורטל יכול לעשות זאת גם בלי רשימה. לגבי התודעה אני מסכים, אך זו לא תיווצר מקיום הרשימה. odedee שיחה01:18, 7 בספטמבר 2006 (IDT)

פורטל בקשת ערכים[עריכת קוד מקור]

יש לי שאלה:
מותר ליצור פורטל אשר ירכז את כל הערכים החסרים בויקיפדיה? --לאוניד גלעדוב 15:18, 11 בספטמבר 2006 (IDT)

הכל מותר (סתם). בצורה מעשית, נראה לי שזה לא מועיל. הרי מדובר ברשימה של ערכים חסרים, שהדבר היחיד שאפשר לעשות איתו (מלבד מילוי הערכים בתוכן) הוא לסדר אותו מידי פעם בקטגוריות היררכיות לפי נושא. פורטל לא יעזור פה, ואין טעם לבזבז זמן על רשימה ריקה, לפחות לדעתי. DGtal 23:46, 11 בספטמבר 2006 (IDT)
אכן מיותר, עדיף להשקיע את האנרגיה שזה ייקח בכתיבת חלק מאותם ערכים חסרים. odedee שיחה00:53, 12 בספטמבר 2006 (IDT)

כשכתבתי הסברים מפורטים איך ליצור פורטל מסודר, לא תכננתי שייפתחו 20+ פורטלים חדשים, כש-30 הפורטלים הקיימים אינם מתוחזקים בצורה נאותה. אין לנו מספיק כוח אדם בשביל לטפל בפורטלים הבסיסיים, ואנשים כאן פותחים פורטלים חדשים על ימין ועל שמאל ושוכחים מהם כאילו "מישהו אחר כבר ידאג לעדכן אותו כל שבועיים". אני אישית מנסה להראות דוגמה - לא פתחתי פורטל שחמט על אף שזה ייקח לי בדיוק 10 דקות, אולי פחות. אני יודע שאני לא אכנס לפורטל הזה יותר, שזה "סתם", בשביל קוראי-חובבי השחמט. אבל מי ידאג לעדכן אותו אם לא אני? אף אחד. בוויקיפדיה באנגלית פורטלים רבים על כל דבר, אבל להם יש גם עשרות אלפי כותבים שמתחזקים אותם. אני מבקש לא ליצור יותר פורטלים. כשמאמר נבחר ותמונה נחברת מוצגים ארבעה חודשים באופן רצוף, ישנה הרגשה של חוסר עדכנות. הפורטל צריך להיות כמו מיני-שער - צריך לדאוג לעדכן אותו כל הזמן. ואם זו לא סיבה מספקת לא לפתוח פורטלים נוספים, מה בדיוק מונע ממנו לפתוח פורטלים נוספים על כל הנושאים, הרי בניית פורטל חדש זה בדיוק 10 דקות. יש לנו הרבה קטגוריות עם 200+ ערכים, קדימה, לעבודה. או שלא. ‏Yonidebest Ω Talk 20:04, 8 באוקטובר 2006 (IST)

אני אישית דואג לעדכן את הפורטלים שיצרתי על בסיס קבוע. דניאלשיחה 20:19, 8 באוקטובר 2006 (IST)
מישהו משתמש בפורטלים? אני מעולם לא ראיתי בהם כלי שימושי לעצמי. הללשיחה תיבת נאצות 20:21, 8 באוקטובר 2006 (IST)
השחתות שנעשות בפורטלים יעידו שהם כן בשימוש... ‏Yonidebest Ω Talk 20:23, 8 באוקטובר 2006 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: לך יש ידע בניווט שלקורא אנונימי אין. אני יכול להעיד מנסיון אישי שהפורטלים מאוד עזרו לי בתחילת דרכי בוויקיפדיה. בכל אופן כבר דנו בנושא הזה והוחלט להשאיר את הפורטלים. בברכה, דניאלשיחה 20:27, 8 באוקטובר 2006 (IST)
התוכל להביא קישור? אני, לדוגמה, לקחתי על עצמי לעדכן את פורטל:גאוגרפיה. אולי אפשר בדף השיחה של פורטל הפורטלים ליצור הודעה אילו ויקיפדים מוכנים לקחת על עצמם לעדכן את הפורטלים. Ēθamš שיחה 20:45, 8 באוקטובר 2006 (IST) (אני מקווה שניסחתי טוב)
לא הצעתי למחוק פורטלים נוספים. הצעתי לא לפתוח חדשים כל עוד הפורטלים הנוכחיים אינם מעודכנים. Ēθamš - מתוך נסיון, רשימות כאלו לא עוזרות הרבה. ‏Yonidebest Ω Talk 20:46, 8 באוקטובר 2006 (IST)
בעבר הצעתי ליצור רשימה של מעדכני פורטלים אבל ניתקלתי בהתנגדות. דניאלשיחה 20:51, 8 באוקטובר 2006 (IST)
אני דווקא הייתי שמחה לדעת איזה מהפורטלים לא פעילים ולקחת על עצמי לתחזק אחד. אולי כדאי בכל זאת ליצור רשימה. רותם 20:52, 8 באוקטובר 2006 (IST)
זה די מעצבן לחזור על אותם הדברים כמה פעמים. הרשימה לא תהיה כל כך שימושית אם אנשים שנרשמו היום לא ישמכיו תחזק את הפורטלים עליהם התחייבו בעוד חודשיים. ועוד חצי שנה. בכלל, עוד שנה תהיה שם סתם רשימה של ויקיפדים כאילו-"אחראיים". ‏Yonidebest Ω Talk 21:03, 8 באוקטובר 2006 (IST)
אני יודעת שזה מעצבן, לכן אני רוצה לחסוך את העצבנות. תגיד מה הפורטלים הלא פעילים, אולי אני אוכל לקחת אחריות על אחד מהם. רותם 22:22, 8 באוקטובר 2006 (IST)
לדעתי צריך להקים פורטל רק אם יש וודאות כי מישהו מתחייב לעדכן אותו, וגם כדאי כי תהיה קבוצה של אנשים שפשוט מתעניינים בנושא כך שיכתבו ערכים חדשים לקטגוריה. אני מקפידה לעדכן את פורטל:אסלאם, אבל הרבה פורטלים באמת מוזנחים. לדעתי פרסום רשימת הפורטלים והקצאת אחראים להם, כפי שהציעה רותם היא יוזמה ברוכה שאולי תחייה כמה מהפורטלים המתים שלנו. --אליזבט •• שיחה 13:03, 9 באוקטובר 2006 (IST)

ציטוט ישיר מויקיפדיה:פורטל#יצירת פורטל חדש: "כל אחד רשאי ליצור פורטל, אולם פורטל שלא מעודכן באופן תדיר יימחק מאחר שאין בו תועלת". הגיע הזמן ליישם את המדיניות הזאת. טרול רפאים 16:58, 9 באוקטובר 2006 (IST)

ואחזור על פנייתם של שני ויקיפדים בדיון זה ממש: מה הם הפורטלים שאין להם מתחזק קבוע? בזמן האחרון נוספו אלינו מספר ויקיפדים ראויים שאולי יוכלו לקחת את הפרויקט על עצמם. מה שלא ימצא לו מתחזק ראוי - ימחק. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 17:20, 9 באוקטובר 2006 (IST)
אני יודע שאפשר למחוק פורטלים, אבל 1) זו טרחה. יש הרבה דפי משנה. 2) אני מעדיף לא למחוק ופשוט למנוע מאחרים לפתוח חדשים עד שהנוכחיים יעודכנו. ‏Yonidebest Ω Talk 21:48, 9 באוקטובר 2006 (IST)
יוני, אתה קורא את ההודעות שלי או רק מגיב לאלו שמעלי? שני ויקיפדים שאלו כאן מהם הפורטלים שזקוקים לעדכון? אולי תמצא מתנדבים לטיפול בהם. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:57, 9 באוקטובר 2006 (IST)
הקטגוריה קטגוריה:פורטלים הוא לא פורטל סודי. שיחפשו שם במקום לבקש מאחרים לחפש בשבילם. ‏Yonidebest Ω Talk 17:51, 10 באוקטובר 2006 (IST)
בדיקה טריוואלית איתרה את פורטל:קולנוע ישראלי, פורטל:הארי פוטר ופורטל:הבי מטאל שלא עודכנו כבר זמן רב. טרול רפאים 23:01, 10 באוקטובר 2006 (IST)
גם פורטל:טלוויזיה, פורטל:כלכלה, פורטל:מזון פורטל:מחשבים (לא עודכן מאז שנוצר) ועוד רבים. הדרך הטובה ביתר לבדוק אם הפורטל מעודכן או לא, היא להכנס לחלון אקטואליה בפורטל ולבדוק בגרסאות הקודמות מתי נערך לאחרונה. דניאלשיחה 07:49, 11 באוקטובר 2006 (IST)