שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון11

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דוד, כתבת: "איך לקבל כתובת IP של הודעה שנכתבה על ידי משתמש רשום, זה יסייע לי בחקר התעלומה", מתוך עלעול בדפי ההסטוריה, אמנון ז'קונט לא רשם את עצמו כמשתמש רשום, ולכן בדברים שכתב על עצמו (לרבות מידע על עברו הפלילי) מופיעה כתובת IP. בהנחה כי אכן כך, האם יש לך אפשרות להצליב (האם התכתבת איתו באי מייל למשל?)

מים רבים זרמו בירדן, והתעלומה ההיא מעניינת אותי בשלג דאשתקד. כתובות IP של משתמש שאינו רשום את יכולה להצליב בדיוק כמוני. דוד שי 19:27, 1 נוב' 2004 (UTC)


אתה(דוד) יכול בבקשה לכתוב קצת פרטים על במה אתה עוסק וכו'?

כיוון שאיני ראוי עדיין לערך בויקיפדיה, אין חשיבות לפרטים אלה. דוד שי 04:42, 24 אוק' 2004 (UTC)

23 הבעיות של הילברט[עריכת קוד מקור]

נתקעתי קצת בתרגום של "23 הבעיות של הילברט" בשל מחסור בידע מתמטי לגבי כמה מהתחומים. האם תוכל לעזור לי בעניין זה, או להפנות אותי למישהו אחר עם ידע בתחום? Amitayk 21:56, 13 אוק' 2004 (UTC)

אני מציע שתוציא את הערך מארגז החול שלך, ותהפוך אותו לערך רגיל, ואז יגיעו יודעי המתמטיקה (גדי, הראל, יובל ואחרים) וישלימו. דוד שי 22:02, 13 אוק' 2004 (UTC)
זה נראה לי לא רציני להשאיר חלק לא מתורגם, אבל לא נורא. תודה. Amitayk 22:21, 13 אוק' 2004 (UTC)

בעניין הערך יוסף דביר, אני חושב שיש לו חשיבות רבה, משום שהוא מלמד את הקוראים שדובר העדה הקראית בארץ הוא לא נריה הרואה, ואני לפחות מצאתי את הגילוי הזה סנסציוני. ברצינות, אבקשך לעיין במעמד האישה ביהדות ולראות כיצד נריה ניצל את המהומה לצרכיו. לדעתי, כדאי להוציא לו כרטיס צהוב. שן שש זעם 20:30, 14 אוק' 2004 (UTC)

לדוד שי הנכבד בערך תיבת נח אי אפשר היה להתיחס לנושא כי הערך נמחק, אז אולי תקח פיקוד ותתחין לרסן את ההשתוללות של בן-חסותך אי-מן שכן אתה מקעקע את אחד היסודות ברוח הויקיפדיה שהם: ידע הוא כוח: הוויקיפדיה מכוונת להיות כלי בעל עוצמה לשיתוף ידע בין כל מי שחפץ בכך. יתרה מזו, הוויקיפדיה שואפת להיות האנציקלופדיה הדמוקרטית החזקה והמובילה בתחומה. בזכותך, נוכל לעשות זאת.

יש תיבת נח ויש תיבת נוח, דבר לא נמחק. טענותיך מופיעות בשיחה:תיבת נוח, ולא אכפת לי שתוסיף אותן גם לשיחה:תיבת נח. לדעתי נהג Eman נכון כשהוריד את התמונה, אשאיר לו להסביר את נימוקיו. Eman, דרך אגב, אינו בן חסותי, הוא מסתדר יפה מאוד בלעדי. אתה, לעומת זאת, בהחלט בן חסותי, שהרי השקעתי עשרות שעות בעריכת ערכים שיצרת והיו זקוקים לעריכה מסיבית. דוד שי 15:04, 30 אוק' 2004 (UTC)

אין זו בושה להיות בן-חסותך ולקבל תיקונים ממך שכן עבודת הויקיפדיה מבוססת על עבודת צוות אך התבטאויות כמו "שטויות" לגבי מי שכותב טקסט בצורה שלא נראית לך היא חוסר תרבות וטאקט ופוגע ברוח ובאווירה בין אנשי הצוות של הויקיפדיה,ומכאן עד אלימות מילולית שהויקיפדיה מתאפיינת בה הדרך כבר לא היתה ארוכה! בתחילת הדרך אמרת שהמפעל מבוסס על עבודת צוות ותיקונים הדדיים והתהוות מתמדת והנה הפנת עורף לכלל הזה כנראה ככל שהויקיפדיה הלכה וטפחה בבחינת "וישמן ישורון ויבעט".

השתלחותו הגסה של אימן וזה שלא כיהית בו רק נתנו את ההרגשה שהויקיפדיה תהיה אולי אנציקלופדיה על רמה של ערכים אנציקלופדים אך לא על רמה של ערכי אנוש ותמיכתך באי-מן נגד מי שבאמת ובתמים רצה לתרום והשקיע לא מעט מכוחו הדל ושעות גלישה בתשלום מביאה למסקנה שלא לחינם הלך זרזיר אצל עורב ותמונתכם המשותפת מהמפגש אכן רק ממחישה את המימרה הזו!

אל נא באפך, רפאל. גם תיקוניו של Eman באו לשפר את ויקיפדיה, גם אם יש בהם מחיקה של תמונה שצילמת, זה חלק מעבודת הצוות. דוד שי 15:20, 30 אוק' 2004 (UTC)

מעמד האישה ביהדות[עריכת קוד מקור]

הצטערתי לראות שהחזרת את השינוי של נריה. ההשמטה העיקרית והמכוונת שלו היא את הצל הגדול המעיב על מעמד האישה הקראית:היותה מבודדת במשך שבוע שלם, כמו אצל היהודים האתיופים. היא אוכלת על שולחן נפרד, בכלים נפרדים. בעבר אצל הקראים המחמירים היא בכלל לא יצאה מהבית, ואין לי מושג כיצד נוהגים היום בפועל, אבל חובה לציין זאת, לפחות בצורה שבה הוא מוזכר בערך "יהדות קראית", שהיא מינורית יחסית לחשיבות העניין. שבת שלום שן שש זעם 14:38, 15 אוק' 2004 (UTC)
תיקנתי. בגלל פסקה אחת אין צורך להוסיף לערך עשר פסקאות. דוד שי 14:49, 15 אוק' 2004 (UTC)

בעניין מלחמות עריכה עם אריה א. קשה לי לעבוד ביחד עם אנשים שיודעים מהי האמת לאמיתה ובשמה נלחמים, ומתעקשים לכתוב אותה בכוחנות, תוך הטלת רפש באלו שחולקים על דעותיהם, ותוך התעלמות מוחלטת מכללי העבודה המשותפת של הויקיפדיה,כאילו שמדובר באתר הפרטי שלהם. עיקר הבעיה כרגע היא באפליית נשים ומעמד האישה ביהדות שבהם אריה א. מתעקש כמעט בכל מחיר להראות שאין אפליה בהלכה, ואם יש היא משהו מינורי ושבצדק הרבנים נלחמים בתנועת קולך. אבל היו גם ערכים אחרים, ששוכתבו לאחר שהושקעה בהם עבודה, ולא התעקשתי בהם. מצפה להתערבותך בעניין.--אפי ב. 22:40, 14 אוק' 2004 (UTC)

היסטוריה של קמבודיה[עריכת קוד מקור]

לבקשתך בדף השיחה שלי השלמתי את הערך היסטוריה של קמבודיה. כ 80% תרגום מהויקי האנגלית + תוספות והשלמות על פי מקורות חיצוניים. אלמוג 04:44, 21 אוק' 2004 (UTC)

זילות הערכים[עריכת קוד מקור]

שלום לך, דוד שי!

אני פונה לך כאל עורך אחראי:

הזילות בערכים מסוימים בויקיפדיה יכולה היתה להוציאני מדעתי אם הייתי שפוי. לפתע מגלות עיניי ערך שנכתב אודות נערה בת 18 שהתחילה לשיר רק השנה ויש לה כמה שירים ירודים. לא הכרתי את הנערה לפני כן ולכן חיפשתי מידע אודותיה במרשתת וכל זאת נודע לי משם. כמו כן, נתברר שהפופולאריות שלה נובעת מכך שהיא בלונדית (אם השיער אינו צבוע).
משום כך החלטתי למחוק את הערך חסר הערך שכלל שלוש שורות בלבד.
מאז כינונה של מדינת ישראל צצו זמרים ליום אחד כמעט מדי שבוע, ושבו לאלמוניות אחר חודש או שנה. אי אפשר שרק משום הנגישות לאינטרנט בימינו תיגרם זילות לאנציקלופדיה אותה אנו מפתחים.
אם הערך ישוב על כנו איאלץ לחבר ערך אנציקלופדי על אודות כל ויקיפד, משום שתרומתנו לחברה גדולה משל העלמה דואני. כמו כן, אשיג את מרשם האוכלוסין של ממלכת דנמרק כדי ששום בלונדינית לא תיעדר חלילה מויקיפדיה העברית.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 14:06, 21 אוק' 2004 (UTC)

אכן, הפתיחות של ויקיפדיה יוצרת גם ערכי הבל. אף שהערך לא עורר את התלהבותי, לא התרגשתי ממנו עד כדי מחיקתו, וגם עזיבתו את ויקיפדיה אינה מעוררת בי סערת רגשות. נחכה שהנערה תתבגר קצת. דוד שי 18:12, 21 אוק' 2004 (UTC)

יתכן שבדרכי לספריה לשאול ספר, אכנס למסעדה קטנה בעת שמישהו מנסה לשדוד אותה, בעודי מנסה למלט עצמי מצרור יריות קצר, אפול לתוך בור באדמה, אצא מתוך לוע של הר געש תת מימי בצדו השני של הכוכב, וכשאצוף על פני המים, בעודי נמלט מצמד כרישים רעבתניים, ילכוד אותי מסוק גדול שבדיוק ימלא מים וישליך אותי עימם אל תוך יער לוהט שמנסים לכבותו, ובטרם ייחרך גופי, יבלע אותי נחש שימהר להסתתר מתחת לקרקע, וכשיצא ממחבואו יצודו אותו חבורת קניבלים, יפתחו את עורו וימצאו אותי, ומשם ירצו להשליכני לסיר בוער כדי שאשמש למרק הערב. ואז יפגע ברק גדול בכפר, כולם ימותו מלבדי ואני אצא אל היישוב הקרוב ואעלה על הטיסה הבאה הביתה, שם יחטפו את המטוס ארבעה רעולי פנים שגמרו אומר להתרסק אל תוך בניין ענק. ואז בדרך תתרחש תקלה טכנית והמטוס יתפרק ואני כבר סבור שאפול אל מותי, אך הנה אני נוחת על כדור פורח שבמקרה עבר שם ובסופו של דבר אני מגיע לקרקע בריא ושלם, אך לתוך כביש סואן. בין מכוניות דוהרות אני נחלץ אל המדרכה, קונה בדוכן הרחוב מנת פלאפל רעילה, נשלח לאשפוז ממושך בבית החולים, וכשאני משתחרר משם אחר חודשיים אני מועד במדרגות ושובר את הרגל, והמונית שלוקחת אותי הביתה עושה תאונה, והכבד שלי נפגע, אך רצה המקרה, שלנהג שנהרג יש כבד תואם ואחר ההשתלה אני שב ונרגע, ואז בדרך לא דרך, אני זוחל במחשכים לבל אראה ואפגע ואיכשהו לאחר עוד כמה תלאות, אני אצליח להגיע בשלום הביתה, אדליק את המחשב, אכנס לאתר של ויקיפדיה לכתוב מאמר, ואז אגלה שמישהו חיבר ערך אודות קורותיי. ומה אתה חושב שאז אעשה? מיד אמחק זאת.
אדם ראוי שיחברו ערך אודותיו רק בשל תרומותיו לחברה. הנה השבוע תרמתי למבצע הקש בדלת, ולכך יש להוסיף שבעודי תלמיד הייתי אף אני מתרים למענם. מכאן יוצא שסך תרומותיי לחברה רבו יותר מזה של החברה דואני. ושיקראו לה רונית ושלא יבלבלו אותנו עם כל השמות הגבריים הללו.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 19:29, 21 אוק' 2004 (UTC)

השכלה ונאורות[עריכת קוד מקור]

הועבר לדלפק הייעוץ. דוד שי 21:36, 21 אוק' 2004 (UTC)

אות ההתנדבות[עריכת קוד מקור]

דוד, האם רשמת אותנו לאות ההתנדבות של איגוד האינטרנט הישראלי? דומה שמוסכם על כולנו שאתה נציגנו לתקשורת.

[1] Ijon 13:31, 22 אוק' 2004 (UTC)

ארשום במהלך סוף-שבוע זה. דוד שי 14:28, 22 אוק' 2004 (UTC)

למה מחקת את מתג הנסן בצרעת???!!!??? מתן 17:53, 24 אוק' 2004 (UTC)

לא ממש מחקתי. היתה כפילות עם טקסט שהופיע בערך קודם לכן, ושילבתי בין הטקסטים. קרא את הערך ותראה שמידע לא הלך לאיבוד. דרך אגב, physician הוא רופא, פיסיקאי הוא physicist. דוד שי 17:56, 24 אוק' 2004 (UTC)
כנראה שהייתה טעות. חח הייתי מבולבל...איך הגיוני פיסיקן?!? טוב בכל מקרה העברתי לערך אחר כמו בויקי האנגלית. מתן 17:59, 24 אוק' 2004 (UTC)
בערך האנגלי של מתג הנסן יש טבלה שמורכבת מטמפלטים (או איך שאומרים ברבים...). אי אפשר להעביר אותה, אבל אפשר ליצור טבלה חדשה. כיוון שאיני יודע ליצור טבלה (כמו שאני לא יודע להעלאות דברים לויקיפדיה ולהשים תמונות בטקסט), אולי תהיה מוכן להשים שם טבלה? מתן 18:12, 24 אוק' 2004 (UTC)
אנסה מאוחר יותר. דוד שי 18:16, 24 אוק' 2004 (UTC)
תודה רבה! מתן

שים לב בבקשה להערתי בשיחה:מלחמת סין–יפן הראשונה. גילגמש 06:06, 25 אוק' 2004 (UTC)

אור החיים[עריכת קוד מקור]

דוד שלום, יצרת הפניה בערך אור החיים לחיים אבן עטר. היכן המאמר שהיה באותו ערך? ואם הוא אינו ראוי לערך בפני עצמו, האם לא ראוי לשלב את הערכים ולהכניס את שנכתב ב"אור החיים" לתוך חיים אבן עטר בתוך כותרת משנה?--ישראל סלע 16:39, 25 אוק' 2004 (UTC)

שחזרתי את הערך אור החיים לגרסתו הקודמת. זהו ערך קצר ביותר, ולכן לא ראיתי לו זכות קיום כערך עצמאי, אבל כיוון שחסר לך, החזרתי אותו. אני מקווה שתרחיב אותו.דוד שי 03:47, 26 אוק' 2004 (UTC)

ערכיו של בן הטבע[עריכת קוד מקור]

היי דוד, בעבר שוחחנו אודות דפים אותם יצר בן הטבע והינם נטולי כל הצדקה קיומית. נאמר לי באותה הזדמנות, כי הוחלט שבן הטבע ישקוד כיום על הרחבת דפים קיימים על חשבון כתיבת ערכים חדשים. והנה הבוקר אני רואה כי הוא יצר את הערך (המבורך לכשעצמו) דגיגי כסף ביתיים. הדבר העלה בי תהיות האמנם ישנה הצדקה להמשך קיומם של דפים כגון ספריות, גשרים וסכרים שנוצרו ע"י בן הטבע, קיימים מזה זמן רב ביותר ואף נראה כי אינם צפויים להרחבה כלשהי, הואיל ובן הטבע נראה כעסוק כרגע בכתיבת מאמרים חדשים. אשמח על התייחסותך לעניין. SHIMONSHA

ראוי להתייחס לויקיפדיה קצת יותר בנינוחות. אין להתרגש מהערכים הלא מושלמים ספריות, גשרים וסכרים, ואין לי ספק שגם תורם יבוא (הרי אלה נושאים חשובים מאוד), מידי בן הטבע או מידי אחרים. ראה גם דברי בשיחת משתמש:בן הטבע. דוד שי 08:24, 26 אוק' 2004 (UTC)

מעניין לעניין באותו עניין, אני מקווה שברור לך שהמשתמש האנונימי שעובר עכשיו בחמת-זעם על ערכים שונים ומשונים של בן הטבע ומציע למחקם, או מוחק קטעים מהם, אינו אלא בן הטבע ה"נעדר" עצמו, כנראה בחופשה קצרה מהמילואים. אני מקווה שלא תשחזר את "משגה היסטורי" לאחר שסוף-סוף הוא ניאות לתקן אותו בעצמו... --אייתלאדאר (שיחה) 10:29, 28 אוק' 2004 (UTC)

תודה על המידע. איני יודע מי האלמוני שמשתטה או מתחכם בעניין זה, אבל אולי התייחסתי אליו יותר מדי ברצינות. אתייחס כעת לדברי הלא אלמונים. דוד שי 10:33, 28 אוק' 2004 (UTC)
ואני יודע, לפחות בכל האמור בערך "נמר". הבט בהיסטוריה של הערך (מיהו האלמוני) ואח"כ הבט כאן:[2]. --אייתלאדאר (שיחה) 10:38, 28 אוק' 2004 (UTC)

אין לי מושג בקשר למה שעשו בנמר, כי זה לא הייתי אני שם. משגה הסטורי אני החלפתי ומודה שחיכיתי שבן הטבע יעלם קצת לכמה זמן ואם לא נעשה מהומה מהעניין אז הוא גם לא ישים לב לשינוי גם כשהוא יחזור מאיפה שהוא לא נמצא עכשיו. את הקופה הזה כבר מלפני מאתיים אלפים שנים היה צריך למחוק. ויש לו מלא טעויות בערכים של בעלי-חיים ויקח לנו הרבה זמן לתקן את כל השגיאות שהוא עשה שם. (משתמש:192.115.51.217)

חשוב להדגיש שבשיחה:נמר התנצל אייתולאדיר על טענתו זו לאחר שבו ברגע חסמתי את המשחית. אולם, יש מקום להרחיב אודות ההיגיון המסתתר מאחורי בינתו של החבר הטולקינאי: מזה זמן רב מבקשים חבריו האוסטרלים למחוק פרק נכבד בהיסטוריה של ארצם ובמיוחד מן הערך משגה היסטורי. על כן, לדידם של הטולקינאים אין זו השחתה אלא מעשה מבורך. עתה, אם האלמוני שמחק את הערך היה אנוכי, הרי כיצד יכולתי להיות המשחית אם אני הוא מחבר הערך. בכל אופן, אם היה משחית, אז היא דווקא היתה משחיתה ודוד שי יודע היטב את טיבה. דוד שי בעצמו בשיחה:חוצנים שואל אם נותרו אנשים נבונים על פני כדור הארץ, במקום שנצא לחפשם במקומות רחוקים. בתחילת דבריי באותה שיחה סברתי שאין חוצנים. בערב יום הזיכרון לרבין ראיתי לנכון לומר שלמרות שאני מתחלחל מן הרצח, הרי זה הרוצח היה אחד ויחיד ולא חציו של עם כפי שנהוג לתאר, ולכן אינני סובל מכל טראומה אלא רק חש צער רב על לכתו של אדם יקר. אחת הטראומות שהזכרתי היתה ערב החייזרים בערוץ 2 ומכאן מצאתי עצמי משוחח על חוצנים. בתום דבריי גיליתי לפליאתי כי על פני כדור הארץ ישנם יצורים מעולמות אחרים. הנה, גם דוד שי גילה אותם בימים האחרונים ומנסה במלוא כוחו למנוע את החרבת העולם שיצרנו (מקווה שמשחק המילים הובן). אני לעומת זאת כבר לא יכול לעשות דבר. נחטפתי למקום רחוק ביותר ושם אוכל רק להגן על עצמי, על יצירות מופת וגינקגו, ולבטח לא על ערכים שיצר דוד שי, או על הערך סכרים. דוד שי ידידי, אני ראיתי כמה סכרים בחיים שלי וכולם היו על הנהרות הגדולים ביותר עלי אדמות. האמן לי, די בזרזיף אחד שימלט מהם כדי למוטט סכר שלם, ובשיטפון שסחף את כולנו לא נותר לי אלא להאשים גם אותך. ויקיפדיה אינה דמוקרטיה אלא אנציקלופדיה, ולהצבעות שתמיד התקוממתי נגדן יש השלכות מכריעות על גורל מפעלנו לרע. נבצר מבינתי הכיצד תמכת בשיטה הזו ונתת לה יד מסייעת בכל פעם מחדש. אם בוויקיפדיה האנגלית שאתם כה מחבבים ואם בבריטניקה שהיא מופת לאנציקלופדיה, ישנן רשימות לרוב של מפעלים הנדסיים מכל סוס וסוג, אז מי זה מקסים שמחכה עד צאתי למילואים כדי למחוק את הרשימות הללו ומה לדגיגי הכסף החביבים ולבריון המכונה שמעון, שבוקר אחד מתעורר ושואל הכיצד בן הטבע מעז ליצור ערך חדש, כאשר לא השלים ערך אחר, ומבקש מיד למחוק זאת. זהו אירוע מטורף לחלוטין ודי אם נזכור שאתה הוא זה שהעניק לו את סמכות המחיקה. כשהתבקשתי על ידכם לפני כשנה לפנות לבריון ויבר כדי שתקבלו סמכויות מפעיל מערכת, שמת לב שניפיתי מהרשימה שהצגתם כמה משתמשים לא ראויים. אם הקריטריון למחיקה הוא קצרמר, אזי משהו רקוב בממלכת ויקיפדיה, ואם בעתיד יהיו פירות באושים שיחזיקו סמכויות מחיקה אזי במקום להתפתח ולתת לקהילה להתרחב, אנו נהפוך לאויבי הציבור. ויקיפדיה היא מפעל שמטרתו לאגור מידע ולפיכך, כל מידע, גם אם הקצר ביותר, ראוי שיכובד ולא ימחק. כך נעשה הדבר גם ביתר הוויקיפדיות בלשונות האחרים. ויקיפדיה לעולם לא תהיה שלמה, אך ככל שיתרבו המחיקות, כך לא תוכל היא להתיימר לשלמות. ראה נא, נותרתי מזועזע לחלוטין מפנייתו של שמעון אליי בדבר דגיגי הכסף. רק אז הבנתי משהו מקולקל פה. במקום לברך ויקיפד על ערך חדש, נמצאתי כאחד שמקללים אותו על כך. מה גם, שבכל יום אני מקפיד לחבר ערך חדש אחד ולא ברור לי עד עתה, מה חלף לשמעון בראש באותו רגע מסוים, כשהחליט לתקוף אותי על הרחבת ויקיפדיה. ראה מה כתב לטולקינאי: אייתלאדאר, אני מצטער לפגוע לך בגאווה ובהערכה העצמית (הבריאות מאד לכשעצמן), אך העריכה שלך לא העלתה ולא הורידה כהוא זה מחוסר ערכו המוחלט של הדף הנדון. הוא היה זבל וירטואלי קודם לכן; הוא מהווה אותה אשפה גם כעת. ההבדל הוא, שכעת אתה "מושקע" בפסולת הנ"ל, לכן טחו עיניך מראות את זבליותה. פשוט יש לך כרגע מעורבות רגשית שמונעת ממך להסתכל על העניין באובייקטיביות הראויה, אובייקטיביות שאמנם אפיינה אותך לפני שערכת בעצמך את הדף. SHIMONSHA.

ואני סברתי שבאמאזונאס הכרתי פראי אדם. נראה שלא הייתי צריך להרחיק כל כך. אכן, רבין צדק באומרו שאת האויבים יש לחפש בבית ולא במקומות רחוקים.

היה נחמד כאן פעם. בן הטבע 14:10, 28 אוק' 2004 (UTC)

בן הטובע, כפי שאמר פעם מישהו דגול ממני - לא אכפת לי אם תשבח אותי או תשמיץ אותי, העיקר שתאיית את שמי כראוי. אני לא "אייתולאדיר".
מלבד זאת החזרתי לכאן את הפיסקה שכתב המשחית האלמוני, שמחקת כשהוספת את דבריך-שלך.
--אייתלאדאר (שיחה) 14:23, 28 אוק' 2004 (UTC)

הרשאת מפעיל[עריכת קוד מקור]

שלום דוד. האוכל לקבל הרשאות מפעיל בויקיפדיה? אני מתחייב שלא לנצל הרשאות אלה לרעה אלא רק למחיקת ערכי זבל וחסימת משחיתים-בעליל (כאלה שדגל ךדלגכדגשכ מתנוסס מעל תרומותיהם...). בתודה, אייתלאדאר (שיחה) 14:34, 28 אוק' 2004 (UTC)

תודה! :-) אייתלאדאר (שיחה)

אתה יכול להעלות את התמונה של הכליות מהויקי האנגלית? וגם את הדג? (תראה בכל אחד מהערכים את הקישור לאנגלית). דבר נוסף: אתה יכול למחוק את ארגז החול שלי (של כליות)? אני כבר לא אצטרך אותו כיוון שהתחלתי לערוך את הערך ממקורות עבריים וסיכומים מתן 15:13, 28 אוק' 2004 (UTC)

אירוויזיון[עריכת קוד מקור]

התנגשנו בטיפול בערך החדש. אני ערכתי אותו ולא שמתי לב לשגיאה בשמו ולקיום ערך אחר, ויצא שהעליתי ערך חדש. אנא מחק אותו.

אתה יכול להעלות את התמונה הזאת מויקי אחרת ולהשים בערך בלגרד (גיאוגרפיה)? מתן 18:57, 28 אוק' 2004 (UTC)

עמוד ראשי חדש[עריכת קוד מקור]

היי דוד, מהי עמדתך בסוגיה? ראה דיון במזנון.
בנוסף, מה יקרה אם אעביר את הדף CATEGORY:מדע המדינה לCATEGORY:מדע המדינה ויחב"ל? האם כל המאמרים המשויכים לדף הנוכחי ישויכו גם לעתידי? או שיהיה צורך לשייך שוב כל אחד מהם בנפרד? SHIMONSHA

אין דרך קצרה להעברת קטגוריה. צריך להעביר כל ערך בנפרד. לכן אני מציע לך שלא לשנות את שם הקטגוריה (גם אין צורך בשם ארוך כל כך), אך לשייך לCATEGORY:מדע המדינה גם ערכים שעוסקים ביחב"ל. דוד שי 05:27, 30 אוק' 2004 (UTC)
ולגבי העמוד הראשי החדש?
סבלנות, עוד אגיע אליו. דרך אגב, הוספתי קישור לויקי האנגלית בערך מאבק האפרו-אמריקאים לשוויון זכויות. אני מציע שתראה איך אפשר להרחיב ולשנות לפי ויקי האנגלית. דוד שי 05:41, 30 אוק' 2004 (UTC)
בסוף החלטתי ליצור CATEGORY:יחסים בין לאומיים ולשלב אותה כקטגוריית משנה בCATEGORY:מדע המדינה.

רק בשביל שתישאר בעניינים. SHIMONSHA

הצטרפות לצוות האתר[עריכת קוד מקור]

היי, אני רועי, והייתי רוצה להצטרף לצוות האתר או בלשונכם "מפעילי המערכת". איך אפשר ליצור איתך קשר באופן פחות פומבי? --רועי אסולין 13:47, 30 אוק' 2004 (UTC) שם המשתמש שלי הוא KEISER SOZE.

אפשר לשלוח לי e-mail באמצעות לחיצה על הקישור "שלח דואר-אלקטרוני למשתמש זה" שנמצא בצג ימין של דף זה. יעבור קצת זמן עד שאענה, כי ה-e-mail יגיע למחשב השני שלי, שכבוי כרגע. דוד שי 13:50, 30 אוק' 2004 (UTC)
גם אם, לצערי, התנערות מההרגל המגונה לכתוב קצרמרים היא לא תנאי להתקבל כויקיפד רשום, ודאי שהיא צריך להוות תנאי להתקבל כמפעיל מערכת. שן שש זעם

Halló דוד שי
Thank you for
Category:כלבים
you probably know about
en:Wikipedia:WikiProject Dog breeds
Greetings from München
Gangleri 22:44, 30 אוק' 2004 (UTC)

אשמח אם תתיחס לדיון הקצר שהתנהל בשיחה:מזרחים. הוא דומה לדיון שהיה בערך על אשכנזים. גילגמש 12:16, 2 נוב' 2004 (UTC)


כיצד משחררים כתובת חסומה?[עריכת קוד מקור]

אחרי שחסמתי כתובת IP, כיצד אפשר לשחרר אותה אם אני רוצה לעשות זאת לפני שפקעה החסימה? --אייתלאדאר (שיחה) 07:03, 3 נוב' 2004 (UTC)

בקישור "דפים מיוחדים" תמצא קישור לדף "רשימת כתובות IP חסומות", ושם תוכל ללחוץ על "שחרר חסימה" בשורה הרצויה. דוד שי 11:45, 3 נוב' 2004 (UTC)

היי דוד, אולי תואיל לקחת על עצמך את שכתוב המאמר הנ"ל. הוא דורש שכתוב רציני, אבל חבל לי מאד שהוא יימחק כליל. הוא עוסק בנושא חשוב ביותר ויש בו לא מעט מידע מדויק ומועיל. כרגע הוא צפוי למחיקה מהירה. בברכה SHIMONSHA

הערך הוא מנשר תעמולה משומש (הוא נכתב לפני שנה, בשנת ה-55 למדינה), ואין לי כל דרך לשכתבו. ראוי למחוק אותו בהקדם. דוד שי 17:55, 4 נוב' 2004 (UTC)

מכיוון שנתבקשתי אף אני, בדף השיחה שלי, לשכתב ערך זה, אני משיב כאן כי אין לי דעה בדבר ערכו של הערך, והיכולת לשכתבו. המדובר בעניין שדורש השכלה מקצועית בחינוך על מנת לכתוב עליו, השכלה שלצערי חסרה לי. אלמוג 17:57, 4 נוב' 2004 (UTC)

תוכל לכתוב דוח קצר על הנעשה בויקיפדיה בעברית? כאן. תודה. Danny 02:03, 6 נוב' 2004 (UTC)

עשיתי זאת. אני מקווה שבחודש הבא אהיה ערוך טוב יותר למשימה. דוד שי 02:24, 6 נוב' 2004 (UTC)

תשים לב בבקשה להערתי בשיחה:חיל הנחתים האמריקאי גילגמש 18:22, 7 נוב' 2004 (UTC)

מדיניות ליברלית מדי[עריכת קוד מקור]

ראה למה מובילה מדיניותך הסבלנית כלפי דפי שיחה: שיחה:רון ארד מלא בשטויות שלא קשורות לערך או לדיון אודותיו. אני מציע לשנות את המדיניות הנוכחית ולמחוק את דפי השיחה אם הם אינם דנים בערך. גילגמש 18:37, 7 נוב' 2004 (UTC)

אין לי כל בעיה עם מה שכתוב בדף השיחה. זה בוודאי קשור לערך, הרי מדובר שם על רון ארד. נכון שזה לא דיון שבא לקדם את תוכן הערך, אבל אפשר לגלות אמפתיה לכותבים. זה ערך רגיש, לא נורא אם יש לו דף שיחה שמכיל רגשות. דוד שי 18:42, 7 נוב' 2004 (UTC)


אברי אלעד[עריכת קוד מקור]

לדוד שלום, צר לי על הטרחה שנגרמה לך בהגהת הערך. עם סיום ההקלדה (תחום שאינני מצטיין בו) הייתי צריך לצאת לטיול עם חברים. העברתי שדר לאלמוג לבצע את ההגהה, אך אתה הקדמת אותו ועל זאת מגיעה לך תודתי.

בברכה, אדר 18:54, 7 נוב' 2004 (UTC)

שלום דוד.

מצטער שדרסתי לך את השינויים בערך על ערפאת, אבל כמו שאתה יכול לראות עשיתי שינוי הרבה יותר גדול ממה שעשית, שכלל לא רק תוספות, אלא גם שינויים בטקסט שכבר היה כתוב קודם.

וחוץ מזה אני באמת מציע להמתין בסבלנות עד שמותו יוכרז רשמית.

זהו, אני הולך לישון. eman 03:02, 11 נוב' 2004 (UTC)

רשימת המעקב שלי[עריכת קוד מקור]

ברשימת המעקב שלי מופיע הטקסט הבא:

יש לך X דפים ברשימת המעקב שלך (לא כולל דפי שיחה). אתה יכול להציג ולערוך את רשימת המעקב שלך במלואה. בפרק הזמן שנבחר למטה, משתמשים ביצעו הכל עריכות למאמרים בגירסת ויקיפדיה בעברית.

לא ממש עברית: "משתמשים ביצעו הכל עריכות" מה זה?

תודה

אבינעם 23:01, 13 נוב' 2004 (UTC)


היי דוד, שיחזרתי את הדף מכיוון שלמרות שלכאורה אין אף דף המקושר אליו, למעשה אין הדבר כך.
ישנו קישור לדף זה מהקטגוריה "המאמרים הוותיקים ביותר", לכן נראה לי שעדיף שהקישור יוותר בעינו. SHIMONSHA

כמו כן יש כפילות עם הגז רדון, לכן ההפניה חשובה. גילגמש 06:33, 16 נוב' 2004 (UTC)
רדון (צייר) מיותר לחלוטין, ומיד אמחק אותו שנית. את הבעיה עם הגז רדון גילגמש כבר פתר באמצעות שורת הסבר בתחילת הערך רדון, והקישור מהרשימה "המאמרים הוותיקים ביותר" הוא חסר משקל - גם טעות שנעשתה לפני זמן רב היא טעות, והוותק אינו נימוק לשימורה. בוודאי יבוא היום שבו תתרענן הרשימה, והקישור האדום ייעלם. די בכך שישנו אודילון רדון, ההפנייה אליו מרדון (צייר) מיותרת לחלוטין. דוד שי 09:27, 16 נוב' 2004 (UTC)

שלום,
שים לב בבקשה להערתי בשיחה:מגפה. גילגמש

שלום.

  1. ראה תשובתי בשיחה:פרס לובנר
  2. אייתלאדאר תהה בשיחת המשתמש שלי מדוע איני מפעיל מערכת, אז שקלתי לבקש זכויות אלו. מה מצופה ממפעיל מערכת מבחינת מחויבות?

בברכה, Eranb 13:33, 17 נוב' 2004 (UTC)

היי דוד, אבקשך לערוך את המאמר הנ"ל. יש בו פתיח בן 7 שורות שנראה לי לא ראוי. בברכה, SHIMONSHA

איני מרגיש שביכולתי לשפר ערך הזה, ואיני רואה בעיה בפתיח הנוכחי. דוד שי 16:57, 17 נוב' 2004 (UTC)

צחוק מהעבודה[עריכת קוד מקור]

אם לפחות היית עקבי... אם אתה מאמין באמת ובתמים שאין הצדקה לקיומו של דף כמו רשימה של דמויות במדע המדינה מדוע שיחזרת אותו? רק בגלל שהעליתי טענה מדויקת וראויה אשר השאירה אותך ללא מענה? אז אתה מוכן לשלם לי אתנן מעין זה? אבל דע לך, דוד, שהדף ששיחזרת אינו מעניין אותי כלל. סביר שהוא אכן צריך להימחק. כמו גם כל יתר רששימותיו של בן הטבע וכמו המון רשימות אחרות שיש בויקיפדיה, שלא אני ולא בן הטבע יצרנוהן. הבעיה היא שחיבתך לשותפך מימי ייסוד ויקיפדיה, מבלבלת אותך ומסרסת את כושר השיפוט שלך. היא פוגמת קשות באובייקטיביות הנדרשת ממך. מיד אמחק שוב את רשימת האישים במדע המדינה, אולם אני מצפה כי תניח לדיון להתפתח בדרכו ההגיונית, הטבעית והדמוקרטית. בברכה SHIMONSHA 10:17, 18 נוב' 2004 (UTC)

יש בעיה עם זריזות הבנתך. לא שיחזרתי את הדף רשימה של דמויות במדע המדינה, כפי שתראה בקלות מהעובדה שהקישור אדום. שיחזרתי את דף השיחה שלו, שבו התקיים דיון המחיקה. ממילא כל יתר הדברים שכתבת כאן הם שטויות, במחילה מכבודך. דוד שי 10:22, 18 נוב' 2004 (UTC)

שים לב בבקשה להערתי בCategory talk:לוחמי צה"ל גילגמש 17:20, 18 נוב' 2004 (UTC)

הדיון בנושא עמיאל חדד עדיין לא הסתיים[עריכת קוד מקור]

אתה מתנהג כדיקטטור. למה לא חיקת לסוף המשאל?

תבנית חדשה לפירושונים[עריכת קוד מקור]

עיצבתי תבנית אחת שיכולה להחליף את שתי התבניות של הפירושונים, ויותר קלה לכתיבה ספונטנית.

אשמח לשמוע לדעתך, --אפי ב. 11:07, 19 נוב' 2004 (UTC)

אכן תבנית יפה יותר, אפשר להשתמש בה מעתה ואילך. דוד שי 13:45, 19 נוב' 2004 (UTC)

אזעקת טרול[עריכת קוד מקור]

שלום,
שוב אנחנו נתונים להתקפה פושעת וזדונית מצידו של פושע וירטואלי המסתתר ברב פחדנותו מאחורי האנונימיות. אני קורא לך לשקול מחדש את מדיניותך הליברלית לגבי שינויים אנונימיים. כל הסדר שיתן מענה לתופעה זו יהיה מקובל עלי. תודה מראש,
גילגמש 11:48, 19 נוב' 2004 (UTC)

כבר לפני שדוד שי יאמר את דברו, אני אומר את שלי - התקפה פעם בשלושה-ארבעה חודשים על ידי טרול לא מצדיקה שינוי מדיניות. בברכה, Eranb 11:50, 19 נוב' 2004 (UTC)
בטרול הנוכחי (שהוא כנראה חכם חנוכה) מותר לך, מבחינתי, לעשות ככל העולה על רוחך, וגם כשיזדהה זה לא ישנה לי. מה הקשר בין מופרע אחד ובין כל האנונימים שלא חטאו? כל שצריך זה למזער את נזקי חכם חנוכה, לא להגדילם.דוד שי 13:42, 19 נוב' 2004 (UTC)
אני בטוח, שניתן למצוא הסדר שלא יפגע באנונימים תמימים ויחד עם זאת יגביל את גישת הטרולים לאתר. הדרישה למסור מייל בר קיימא בעת הרישום נראה לי כדבר טריוויאלי שכן יכול לעזור במשהו. גילגמש 13:55, 19 נוב' 2004 (UTC)
כפי שבוודאי זכור לך, חכם חנוכה נרשם בשבע זהויות שונות, ואין לו כל קושי לספק גם שבע כתובות מייל שונות. כבר ראינו שאותו ההכבדות לא ירתיעו. את התורמים התמימים והמועילים הן ירתיעו. דוד שי 13:58, 19 נוב' 2004 (UTC)


החיל הבריטי החופשי[עריכת קוד מקור]

לדוד שלום, ברור מאליו כי ערך זה הוא חלק מהמיזם של בוגדים בעמם. הוא מופיע ברשימת הבוגדים המפורטת בערך "בוגדים בעמם". לא ציינתי את הקטגוריה מחמת ההרגל שעבודותי עוברות הגהה (מבורכת) של משתתפים אחרים והם מוסיפים את הקישור לקטגוריה. בהעדר קישור לקטגוריה ציינת כי מקומו של הערך ללא ספק בקטגוריה של "בוגדים בעמם". משתמש אחר אף הפליג וציין כי היה זה "נסיון ליצור ניטרליות". מעתה ואילך בסיום כל עבודה אקשר אותה מיד לקטגוריה המתאימה. למרק טווין היה פתרון קל יותר, כשהעורך שלו העיר לו כי אינו שם את סימני הפיסוק במקומות הנכונים, שלח לו הסופר סיפור ללא סימני פיסוק והוסיף בתחתיתו שורה של פסיקים ונקודות וכתב לעורך: "פזר אותם במקומותיהם". בברכה אדר 16:18, 19 נוב' 2004 (UTC)

בעקבות מלחמת עריכה שניהלתי עם הטרול אתמול נוכחתי לדעת שאין טעם במחיקה חוזרת כמה שניות אחרי שהוא מבצע את זמממו. עדיף להמתין כמה שעות ולמחוק אז. אחרת כל זמנו של מפעיל המערכת מבוזבז על מחיקת השטויות. אתה יכול להדריך אותי למקום בו ניתן לעלות הצעות לחסימת הטרולים בהנהלת הויקיפדיה? איפה קובעים את המדניות? למרות שהפסדתי בהצבעה, אני עדיין חושב שאי אפשר להמשיך ככה. אנחנו נתונים להתקפות חוזרות ונשנות מצידו של חנוכה ודומיו. אין בכוונתי להצר את צעדיהם של המשתמשים התמימים, אני רק מחפש את הדרך להגן על ויקי בפני הטרולים. אם יש לך הצעה כלשהי, אשמח לשמוע עליה. גילגמש 06:21, 20 נוב' 2004 (UTC)

נסה להתחיל כאן. בהצלחה. דוד שי 06:42, 20 נוב' 2004 (UTC)

הדיון הועבר לשיחה:מצרי ים. דוד שי 04:37, 21 נוב' 2004 (UTC)