שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון15

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני רואה את הצבעה אודות לתור מוטור כסגורה, בהתאם לתוצאות ההצבעה 6 נגד 9 או 7 נגד 9 אם כוללים את בן למרות שהוא לא הצביע ולכן דעתו לא נחשב וגם אם כוללים את חיפושית שזאת עריכתה הראשונה ואת הויקיויקי החוצפן הרי שעדיין זהו רב מובהק. דרישתך לרב מיוחד לא מקובלת עלי. היא מנוגדת לעקרונות יסוד של ויקי שכל קול כשר שווה. אני מבקש לא לשחזר את הערך. אני משלב את המאמר עם "הפצצת גוגל" תוך כדי השארת לינק. דעתך בקשר למה ראוי ומה לא ראוי להיות בויקיפדיה גם כן איננה מקובלת עלי. אני סבור שחלק נכבד מהערכים מקומם בין דפי האשפה בינהם ערכי פורנוגרפיה, שחקניות זוטרות, דודו טופזים למינהם ושאר מירין בישין. גילגמש

גילגמש, אל תמחק את הערך. התנהגותך בפרשה זו שלילית ביותר, על גבול הבריונות. תירגע. דוד שי 19:15, 12 ינו' 2005 (UTC)
אני מצטער מאוד, אבל אני לא חושב כך. אתה יודע שאני מעריך מאוד את פועלך, אך בעיני אין קדוש יותר מהצבעות ותוצאותיהן. הצטרפתי לפרויקט זה רק כי ידעתי שאהיה שווה בין שווים. כל תוצאה אחרת לא מתאימה לי. זהו אכן פרויקט שיתופי, לתוצאות ההצבעות יש תוצאות. זאת הייתה התוצאה של הצבעה זו. בעיני הצבעות הן הדבר החשוב ביותר שיש לויקיפדיה להציע לתורם פוטנציאלי כי כאן בא לידי ביטוי שוויונו. אני מצטער מאוד, ואלו לא מילות סרק, שיצאתי נגדך בהצבעה זו, אך אני פועל בהתאם לצו מצפוני ומתוך הכרה מלאה במעשי. לא היתי נוגע בערך אילו תוצאת ההצבעה היתה שונה, אתה יודע זאת היטב כי לעולם לא הפרת את החלטת הרב לא בקשר לפריס הילטון ולא אפר גם בעתיד בקשר לפורנוגרפיה אם ההצעה תתקבל. דעתי בקשר לערכים איזוטריים ידועה היטב. בקשר לבן טבע והצבעתו, הרי שאיננו יכול לאחוז את החבל משני קצוויו, או שיצביע או שלא. כנ"ל לגבי חיפושית שזאת היתה עריכתה הראשונה. ובכל זאת היתי מקבל את תוצאת ההצבעה, אפילו והיית מונה את החברים האלה בתנאי שהיה רב או שוויון להצבעה.
אני חוזר ומדגיש, אני מבקש לראות בזה אקט לגיטימי של יפוי כוחה של ההצבעה ולא אקט של בריונות.
בכבוד רב,
גילגמש 19:22, 12 ינו' 2005 (UTC)
יש לפחות בעיה אחת עם הטיעון הזה, היה עליך להסתכל בהיסטוריה של הדף לפני שאתה מבצע משהו, במצב הנוכחי ההצבעה היא נזילה עדיין (אותי הצלחת לשכנע, אביהוא הצביע לפני כמה דקות ויש עוד), כך שכל פעולה שהיא איננה יכולה להסתמך על הצבעה שאיננה סגורה ובוודאי לא בלי הודעה שהיא סגורה... טרול רפאים 19:27, 12 ינו' 2005 (UTC)
גילגמש, כדאי שתקרא את ויקיפדיה:מדיניות המחיקה שנכתב לפני זמן רב. כתוב בו: "יש לאפשר לדיון להתקיים לפחות שבוע, או עד שהדיון גווע מאליו - המאוחר מבין שניהם" - חבל שהפרת זאת. כתוב בו "כשהסתיים הדיון, אם ישנו "כמעט-קונצנזוס" (רוב של שני שלישים בקירוב) בעד מחיקה, הדף יימחק" - חבל שהתעלמת מזה. והגרוע מכל: חבל שבזבזת זמני הערב ואת זמנך על ויכוח עקר זה. לדעתי כדאי שתשחזר בעצמך את הערך, משום שהמעשה שעשית הוא טעות גדולה. לילה טוב. דוד שי 19:31, 12 ינו' 2005 (UTC)
אני אשחזר את הפניה רק כי לא עבר פרק זמן סביר. אולי באמת מיהרתי לחרוץ את דין הערך. הענין של שני שליש לא מקובל עלי. זה מטה בצורה חריפה את תוצאות ההצבעה לטובת הערך ובלי שום התשחבות בדעתו של הרב. אני סומך על הרב שלא יצביע בעד מחיקת ערכים טובים. גילגמש 19:34, 12 ינו' 2005 (UTC)
אפשר פשוט לערוך הצבעה על השאלה האם צריך רוב של שני שליש בהצבעה. השאלה הגדולה היא כמובן איזה רוב יידרש בהצבעה זו. שש"ז 07:21, 13 ינו' 2005 (UTC)
התשובה פשוטה: נקיים הצבעה בסוגיה: איזה רוב דרוש לשם קבלת החלטה שבהחלטות מסוימות נדרש רוב מיוחס. השאלה הגדולה היא כמובן איזה רוב יידרש בהצבעה זו :-) דוד שי 11:19, 13 ינו' 2005 (UTC)

שלחתי לך מכתב ורציתי לדעת אם הוא הגיע ליעדו. תודה. גילגמש 06:30, 13 ינו' 2005 (UTC)

לא הגיע, ובמשך היום לא אהיה זמין בתיבת דואר זו, כך שבמקרה טוב אראה אותו בערב. החלטתך לשחזר את שיחת ויקיפדיה:קישורים חיצוניים היא טעות. לדעתי האיש שכתב שם אינו טרול, ואין כל ספק שהדברים שהוא כתב שם מאוד רלבנטיים לנושא הדיון וכתובים בצורה עניינית. אבקשך לסגת מהשחזור. דוד שי 06:53, 13 ינו' 2005 (UTC)

משפטים מבולבלים בזיקה אלקטרונית[עריכת קוד מקור]

איזה משפטים הם מבולבלים בעיניך? היות ואני מכיר היטב את התחום קשה לי לשפוט איזה משפט ברור לקורא הממוצע ואיזה נראה לו מבולבל. אשמח להסביר את הקטעים הקשים. גילגמש 19:40, 13 ינו' 2005 (UTC)

ראה שיחה:זיקה אלקטרונית. דוד שי 04:11, 14 ינו' 2005 (UTC)

שלום, הערך ישראל שוחט מבוסס ברובו מאתר מט"ח, המבנה וחלק מהמשפטים. הסיבה שלא שלא סימנתי אותו כמועתק זה מפני שזו לא העתקת קופי/פייסט. בברכה John Doe 04:45, 14 ינו' 2005 (UTC)

משתמש:טרול רפאים איתר את העתקתו של Ppesel בערך בובי פישר. ביקתי מטרול רפאים שיבדוק ערכים נוספים של פיני. גילגמש 14:28, 14 ינו' 2005 (UTC)

אינני יודע אם אשמח לגלות את האמת או שהיא תעציבני, כי גם פיני, כשמעון בן דמותו, נהג להקניטני על כך שאני מחבר יותר מדי ערכים. בכל אופן, עשה נכון גילגמש שחסם מיד את בעלת הבלוג. צר לי שגילגמש אינו עומד בלחצים ומתנצל היכן שלא צריך. יאה יותר עבורו לעשות זאת ברגע המתאים ולא לכפות את בקשת מחילתו בנושא אחר. אל תירתע, החבר גילגמש, מן המלעיזים, הסתפק בכך שבן הטבע מחבב אותך. אם הצלחת להיכנס לחוג המצומצם הזה, סימן שאתה אדם משכמך ומעלה. בן הטבע 08:43, 16 ינו' 2005 (UTC)

אולי יש טעם להמתין לקבלת הסברים מהאלמוני שהעלה את הערכים? חלקן או כולם מועתקים. אני בספק אם יש טעם לערוך חומר מעותק שנצטרך למחוק אחר כך. גילגמש 09:29, 15 ינו' 2005 (UTC)

אפסיק עריכת ערכים אלה בשלב זה. דוד שי 09:53, 15 ינו' 2005 (UTC)

בנוגע למנוי של מפעיל מערכת[עריכת קוד מקור]

אם אני ימשיך לתרום כאן עוד שבוע באותו קצב האם אז אני ימונה לתפקיד של מפעיל מערכת. פשוט מתייחסים פה למי שלא מפעיל מערכת כאל משתמש סוג ב'.

שים לב שהרחבתי את הערך E (קבוע מתמטי) ואת כדורגל וכתבתי את רפובליקת בננות, את ירוק ואת אלכס חולה אהבה בסופשבוע האחרון. אני חושב שאני בשל לתפקיד. --Wikiwiki 12:54, 15 ינו' 2005 (UTC)

אני מצטער שאני מתערב בדף שיחה ובשיחה פרטית אבל אני חושב,

שאדם צריך לפעול פה בלי קשר לקבלת דרגה ,ואם הוא יכתוב הרבה ערכים יעלו אותו בדרגה, אתה צריך לבוא ולתרום פה בגלל הרגשת התרומה וכל העניין הזה ולא בגלל קבלת הדרגות או הערכה. ואני לא מסכים איתך בעניין שמתייחסים פה למי שמפעיל מערכת כאל משתמש סוג ב, כי לדעתי זה לא ממש נכון, נכון שאני חדש אבל לא שמתי לב לזה בכלל ,להפך אפילו.--tomle 13:35, 15 ינו' 2005 (UTC)

תודה ל-tomle על תשובתו הנאה. Wikiwiki פירושו בשפתם של בני הוואי "מהר, מהר", וכנראה ששמך יאה לך. הרי כבר עניתי לך שעליך להמתין עד שתבשיל להיות מפעיל. אין שמץ של ממש בטענתך כאילו "מתייחסים פה למי שלא מפעיל מערכת כאל משתמש סוג ב'". להפך, בין המשתמשים החשובים ביותר, חדשים וגם ותיקים, יש כאלה שאינם מפעילי מערכת, ודבר אינו נגרע מכבודם. בסופו של דבר, מפעיל מערכת הוא תפקיד כפוי טובה, שבו יש להיאבק במשחיתים ובמתחזים. לא תאמין, למשל, כמה זמן מבזבזים מפעילי מערכת על אחד, חכם חנוכה, שמתעקש להעלות ערכי פורנו :-) דוד שי 13:59, 15 ינו' 2005 (UTC)

בפשטות אספר שאני מתגלגל מצחוק ברגעים אלה. דומני שאם חנוכה היה חדל מתרומות הפורנו שלו, הרי לא יכולתי שלא לחבב את הברנש. נכון הדבר שכתיבתו אינה מן המשובחות אך לדעתי היא הולכת ומשתפרת. חנוכה, היזהר, אם תמשיך כך להשתפר, באמת ניאלץ להמליץ למנותך למפעיל מערכת בסופו של דבר. בן הטבע 08:31, 16 ינו' 2005 (UTC)

איסר הראל[עריכת קוד מקור]

אני אוסף חומר לכתיבת הערך. העבודה מרובה ותארך. אגב: אלמוג מנותק עדיין מן האינטרנט ומקווה שהתקלה תתוקן בראשית השבוע. בברכה, אדר 17:53, 15 ינו' 2005 (UTC)

תודה על המידע, אני בטוח שיצא ערך משובח. דוד שי 18:07, 15 ינו' 2005 (UTC)

בקשת מינוי[עריכת קוד מקור]

שלום,
לאור הסכמתו של אורי לשמש העורך של רשימות ספרי המופת והספרים האהובים, אני מבקש למנות אותו לתפקיד מפעיל המערכת על מנת שיוכל ליישם בפועל את המינוי ולמנוע השחתה דוגמת הכנסה או הוצאה שרירותית של ספרים לרשימות אלו. גילגמש 07:56, 16 ינו' 2005 (UTC)

אני איני רואה צורך במינוי שכזה. כל משתמש יכול להוסיף או להסיר תוכן מכל ערך שאינו מוגן. אם יהיה צורך אורי יכול לפנות לאחד ממפעילי המערכת ולבקש מהם לסייע לו במקרה של השחתה חוזרת ונשנית. אין בכך משום הבעת חוסר הערכה לתרומותיו של אורי חו"ח, שהן מהטובות ביותר, אבל לא צריך להגזים. מוטב להעניק סמכויות אלו לאנשים שינצלו אותם למלחמה היום-יומית בהשחתה. בברכה, ערןב 08:54, 16 ינו' 2005 (UTC)
כן, גם אני הייתי מסכים לדעתך לולא ההיסטוריה הארוכה של מלחמות עריכה בערך זה. על מנת למנוע מלחמות עריכה מיותרות הסכמו למנות עורך אחראי לשתי הרשימות. המינוי הזה הוא הדרך היחידה למנוע את מלחמות העריכה ואורי זכה לאמון הויקיפדים בכל הנוגע למידותיו, הבנתו בנושא ותרומותיו הכלליות לויקי. היות וכבר כעת יש 20 מפעילי מערכת אני לא רואה בעיה בכך שיהיה 21. גילגמש שיחה 08:57, 16 ינו' 2005 (UTC)
רשימה של יצירות מופת בספרות העולמית היא מטבעה רשימה סובייקטיבית. אין קריטריון חד וברור שלפיו ניתן להחליט בקלות איזה יצירה תיכנס לרשימה זו. מניסיון העבר עם ערך זה אני יכול לציין שאחת הבעיות בעריכה חופשית לחלוטין שלו היא הכנסת יצירות שכמעט הכל מסכימים כי אינן ראויות להיות ברשימה זו, ובכל זאת יש מי שרוצה לצרפן אליה. עריכת הצבעה על כל שורה היא בזבוז זמן נורא, ולכן צריך שיהיה לערך זה עורך, שיכריע על-פי שיקול דעתו בשאלות כאלה. העורך הקודם של ערך זה התאפיין בנוקשות יוצאת דופן, שדחפה אותי לפתרון של שתי רשימות, אחת שלו, ואחת של כל השאר, והשקט חזר על כנו. כיוון שאורי רדלר גילה עניין בעריכה מחודשת של רשימה זו, וכיוון שהפגין את יכולתו וטוב טעמו בערכים אחרים, נראה לי שראוי לתת לו להתקדם במשימה זו ללא הפרעה. אחד התנאים להצלחתה של משימה זו הוא עשייתה ברוח טובה, ללא צורך בסמכויות מפעיל. אם יתברר כי ערך זה הופך שוב למוקד של ויכוחים מרים, המצריכים שימוש חריג בסמכויות מפעיל, יהיה ראוי לנעול אותו שנית עד לבוא גואל צדקנו, ולחדול מהוויכוחים. יש לזכור שאנו לא ועדת פרס נובל, ושהמטרה החשובה יותר היא כתיבת ערכים על סופרים ויצירותיהם, ולא הרכבת רשימות והתנצחות על תוכנן. רשימה טובה, שאני מקווה שאורי יצליח בהרכבתה עם שיתוף פעולה מצד כל מי שנושא זה קרוב ללבו, עשויה להועיל, אבל לא במחיר מלחמת תרבות. למיטב ידיעתי, בויקי האנגלית חמקו מהמשימה של הרכבה קולקטיבית של רשימה כזו, והסתפקו בהצגתה של רשימה שהוכנה על-ידי אחרים. איני אוהב את הרשימה שלהם, שמערבבת ספרות יפה יחד עם ספרי מדע והגות. הרשימה שלנו, כך אני מקווה, תכיל רק ספרות יפה. בהתקנת רשימה של יצירות מופת בתחום המדע וההגות מטפל בהצלחה APH. דוד שי 09:34, 16 ינו' 2005 (UTC)

לאן נושבת הרוח היום[עריכת קוד מקור]

דוד שי, ראה נא, פתיחת הרשימה של יצירות מופת בספרות העולמית על ידי לא נועדה כדי שתינעל על ידי אחר, ולא כדי שיהיה לה עורך אחראי מחדש. עשיתי זאת מתוך רצון ללמוד מה דעתם של אחרים ולבטח לא דעה של אדם יחיד שוב פעם. אם הערך ינעל כי אז אפתח אותו מחדש ואציב גם רשימה מקבילה בקאנון המערבי. כמו כן, אינני סבור שויקיפדיה זקוקה למאה מפעילי מערכת ברגע זה ממש, אולם יתכן שהנני טועה. אין צורך להשיב לי כי אני לא נושא ונותן איתך, אלא רק מבקר אותך בתור חבר בקהילה שתוהה איך בכל פעם אתה משנה את דעתך מחדש. התחל להיות עקבי.

בן הטבע 08:09, 16 ינו' 2005 (UTC)

דוד שי, אם תקרא את הדברים שכותבת הפוטרית גילי בר הלל, תיווכח לדעת שכל כוונתה היתה להקפיץ איזה בלוג לראש רשימת גוגל ולא מאהבתה את ויקי. זו גם הסיבה שהיא אינה יכולה להיות מפעילת מערכת בוויקיפדיה האנגלית, אחרת היתה יודעת שדי אם תפתח דף משתמש חדש ותרשום בו את המילים "לתור מוטור" כדי להשיג אותה מטרה, מבלי לפתוח אף ערך בשביל כך. אני דורש ממך, כזה שמינה את גילגמש כמפעיל מערכת, לדרוש ממנו לשוב בו מיד מהתנצלותו, כי חסימתו את המשחיתה היתה הכרחית. הרי היא בעצמה מתוודה על מניעיה. וכן, יהיו הרבה מלחמות עריכה אם מישהו ימנע ממני להכניס יצירת מופת לרשימה. ככה זה כשמפקידים את החינוך של הילדים אצל אמא ספרנית.

בן הטבע 09:10, 16 ינו' 2005 (UTC)

  • איני יודע את מניעיה של גילי ואין לי עניין לדון בכך. כאשר ערך נוסף לויקיפדיה יש לו חיים משל עצמו, וצריך לעסוק בערך ולא במניעים של כותבו.
  • גילגמש ילד גדול, ואני לא גננת, כך שאין כל סיבה שאעביר אליו את המסר שביקשת.
  • אשמח מאוד אם תמתין חודש לפני שתתקרב לרשימה יצירות מופת בספרות העולמית. די לי בתרומתך לרשימה זו בסיבוב הקודם של חייה, ואת הזמן שיתפנה לך תוכל להקדיש לערך יער האמזונאס.
  • ועכשיו בכל זאת כמה מילים של גננת (מה לעשות, כשאני נתקל במישהו שזקוק להן באופן נואש, קשה לי להתאפק): ויקיפדיה זכתה לתרומות נאות שלך, אך הן מוסתרות על ידי תכונותיך השליליות, שאחת הגרועות שבהן היא לשון האיומים שאתה נוקט. "יהיו הרבה מלחמות עריכה", "אם הערך ינעל כי אז אפתח אותו מחדש" הן שתי דוגמאות מדיאלוג קצר זה, שיחסית לעבר עודנו מתנהל ברוח טובה למדי. הפסק להשתמש בלשון איומים, הפסק להזכיר שוב ושוב את עובדת היותך "מייסד ויקיפדיה העברית", ונסה להשתלב בקהילה כשווה בין שווים. זה בהחלט יעזור להסיר ממך את תווית הבריון השכונתי שדבקה בך. דוד שי 09:55, 16 ינו' 2005 (UTC)

עדיפים בעיניי התלבטויות אודות יצירות מופת בספרות העולמית מאשר הקטגוריה ההולכת ותופחת של ידוענים בזכות כלום. לכל הפחות, איי תרבות זעירים בכל זאת מתקיימים פה. עם כל הכבוד לרשימות למיניהן, אין להן שום תכלית אם לא יובילו לערכים ראויים. יש להקדיש מאמצים לחיבור ערכים אודות ספרים כי ויקיפדיה ענייה בהן. ניסיתי את כוחי על גבי טיוטות אחדות, ונראה שאינני מצליח כל כך בהעברת החוויה האובייקטיבית אל הכתב. ההמלצה היחידה שלי היא לא להגביל את מספר הספרים למאה כפי שנוהגים לעשות. לשמחתו הרבה של המין האנושי נכתבו ספרים מעולים ביותר מעל מספר זה וכן ירבו. בכלל, אני נגד מספרי קסם למיניהם מאז שלמדתי שרק בשנת 2070 צפויות היו אלפיים שנות גלות, הרחק הרחק לאחר מותי. שבעתי מן המתרגמים למיניהם ואת כל זאת אפשר לקרוא בדף השיחה הנוכחי שלי, מספר בארכיון

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:56, 16 ינו' 2005 (UTC)

דוד שי היקר, כידוע לך אני לא נסמך על שולחנך. ואפילו אם אתה היה זה שממנה אותי למפעיל מערכת ולא להיפך, גם אז לא היתה לי בעיה לבקשך ליטול ממני את הסמכויות, כדי שחלילה לא אהיה תלוי בך.

אם דבקה תדמית הבריון השכונתי, הרי למה לי להסירה. בישראל של היום רק בדרך זו אפשר להשיג דברים. הממשלה מחליטה להסיר התנחלויות וכבר מאיימים לשפוך את דמה. בשדרות מוכת הקאסמים נהרג אדם וכבר המון מתפרע ומשחק לידיהם של הפלשתינאים. עוד לא נחת נגיד בנק ישראל החדש וכבר מאיימים להשבית את המשק לכבודו.

תמיד חלמתי להיות הבריון השכונתי, לתפוס ילדים תמימים ביום חורף סוער ולקשור אותם לעמודי חשמל עד שיוכיחו שהם לא שפכו את המים הפזורים על הכביש. לרדת בין שתיים לארבע ולהרעיש עולמות עד שייאלצו להזעיק את מכבי האש כדי לצנן את חמתם של השכנים. תמיד חלמתי כל זאת, אך תמיד מישהו נחוש ממני הקדימני. פעם היה זה אלימלך עם רגלי הצב שהיטיב מכולנו לצלוף אבנים על מכוניות נוסעות, ופעם היתה זו דרורית עם המעיל השחור שהיתה בועטת בשיחי הגינה כדי לתרגל בעיטות על חבריה. הנה, אפילו כשאני מצליח להרוג זבוב, מתברר לי שהיה אחד שהרג שבעה במכה אחת. אפילו בויקיפדיה אתה הקדמת אותי. וכך, תמיד כשהיתה מגיעה המשטרה היו אלימלך ודרורית מתגוננים וטוענים שלא הם עינו את החתול או דרכו על חרגול ישן, ומיד האשימו עובר אורח זקן. שאר הילדים היו כה מפוחדים עד כי תמיד נתברר לשוטרים שאלימלך ודרורית הם צדיקים. שום דבר לא נשתנה מאז, הבריון השכונתי מאשים בבריונות עובר אורח תמים וכל הילדים המפוחדים מצדיקים את דבריו.

רק דבר אחד לא למדת: ככל שתרבה בתגובות שכאלה, תחטוף על הראש עוד משל חינני עם מוסר השכל משובח. לצערי, לא אוכל להתערב ביצירות מופת בספרות העולמית בחודש הקרוב משום נסיעתי הקרובה. עתה, תוכל אתה ואוהדיך המפוחדים לזעוק אל השמיים: השבח לאל שפטרנו מעונשו של זה. אבל אלוהים, בדרכיו המשונות, אוהב תמיד להשיב את השכן הקפדן, זה שלא נכנע לבריון אלא, פעם אחר פעם, מנסה לרסן אותו. כל שנותר לך לנחש איזה תפקיד אני ממלא בהצגה.

עתה, אם מר זעם שאני כלל לא מחבבו וזאת ידוע לכול, יבקשני למנותו למפעיל מערכת, כי אז אפעל למינויו. אינני צריך להעריץ את מר זעם האדם כדי להעריך את פועלו. נראה שלעולם לא אצליח להתיידד עימו, אולם אי אפשר ששמעון הרמאי ואורי רדלר החדש יהיו מפעילי מערכת בעוד מר זעם לא זוכה לאמונך. בכלל, כל מה שדוד שי מוסמך לעשות, כך גם אנוכי. רק אל תהיו לפתע כולכם "חברים" שלי, כי מטבעי אינני הבריון השכונתי. אני מרבה לצפות בטבע מאשר להסתובב ברחובות בחוסר מעש ולבלבל את המוח לעוברי אורח.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:31, 16 ינו' 2005 (UTC)

ובכן, לאחר קריאת הדברים בפעם השניה נראה שמצטיירת פה נימה תוקפנית כלשהי כלפי החבר דוד שי ולא כך היתה כוונתי. ביקורתי היא כלפי כמה חברים שלא מגלים עצמאות בחשיבתם ובאופן סטטיסטי מופלא מסכימים עם דוד שי בכל גישה שהוא נוקט. לדוד שי זכויות רבות בויקיפדיה, אך דומה שלעיתים הוא מנהל עימי מאבקי יוקרה, כדי לטשטש את עקבותיי בויקיפדיה עד למינימום האפשרי. אינני בטוח בכך ולכן גם לא מאשימו בזאת. אך עליו לבקר את עצמו יותר מן הנדרש מתוקף היותו בירוקרט. מבחינתו כולם צריכים להיות חשודים בחנפנות ברמה זו או אחרת. אסור לו להתכחש לכך. אין זאת אומרת שמתחנפים אליו, אולם עליו להיות מודע לבסיס כוחו בויקיפדיה. בעוד אני ואחרים רואים בדוד שי עורך מצוין, יש כאלה גם הרואים בו רק את הממונה על מינוי מפעילי מערכת.
כדי שיהיה מובן אחת ולתמיד: אינני ראשון בין שווים אלא שווה בין שווים. דוד שי הוא לטעמי ראשון בין שווים וכך אמשיך להתייחס אליו. ויקיפדיה לא יכולה בלעדי דוד שי כיום אך לבטח יכולה להתקיים בלעדיי מעתה ואילך. מלבד חיבור ערכים אינני תורם דבר בעריכה כפי שעושה דוד שי, ואינני מקדיש זמן למלחמה במשחיתים כפי שעושה גילגמש. בעבר כמעט כל הערכים היו פרי עטי והיום נדחקתי לשיעור של כמה אחוזים.
נכון שלחלקכם נמאס לשמוע על ראשוניות ואת כל הבלה בלה. אך נראה שאינכם תופסים את העיקר. לא מדובר בכך שהגעתי לכאן בשלב מוקדם, אלא במאות השעות שהשקעתי בחודשים הראשונים כדי שתהיה אנציקלופדיה בסיסית שערכיה יופיעו בגוגל ותוכל לפרסם את עצמה, כדי שאתם תבואו לכאן ותתחילו לתרום גם כן. באותה עת זה היה כמעט מפעל של בן אדם יחיד ואוי לו לדוד שי אם יתכחש לכך, כי הוא היה שם עימי ויודע זאת טוב כמוני. דוד שי חייב לחדול מלראותני אויבו המר. לזכות הראשונים שלי אין שום זכות בויקיפדיה מלבד התרפקות על נוסטלגיה. כל מאבקיי נובעים מתוך תפיסת עולמי והיו מתקיימים גם אם הייתי מצטרף עכשיו. אני פשוט מתקשה לראות פה ערכים אודות ידוענים שלא עשו דבר בחייהם, ואני מתקשה לראות איך גרסאות נפלאות של ערכים מוחלפות בניסוחים בלתי מובנים. האם אני מדבר בשפת איומים כלפי דוד שי? לא ולא לטעמי. הוא חש מאוים כי לדעתו יש לי בסיס כוח מסוים. אם חבר חדש היה פונה אליו, הרי הוא לא היה מתייחס לכך. כל שאמרתי שאם לא יהיה שיתוף פעולה בעניין מסוים כי אז אפעל חד צדדית. עובדה היא שהסרתי בסופו של דבר את התנגדותי לעריכה מחדש של יצירות מופת בספרות העולמית. אני בעד שיתוף פעולה ורק משום כך תרמתי את כל מרצי למען הקמת ויקיפדיה. הרי אם הייתי חנוכה, הייתי יוצר שם משתמש בשם יצירות מופת בספרות העולמית ומעלה לשם את הרשימה שלי, אולם עם כל חיבתי לחג, את האיש אינני אוהב.
אני חוזר בי מהטחת הדברים הקשים. דוד שי הוא אחד האנשים המוערכים ביותר עליי, אם כי רצוי שמדי פעם יבקר את עצמו. הנה, גם אני יודע לבקר את עצמי, ולמען האמת, אני יודע לעשות זאת טוב יותר מכולם. הרי כבר התמקצעתי במתן ביקורות מאז בואי לויקיפדיה.

הנה ציטוט מדברים שכתבתי לדורית:

במקום לשמוח שאנו מתעוררים בריאים ושלמים, הרינו מתלוננים שיום עבודה נוסף ממתין לנו, וכשאנו שבים מהעבודה, אנו קובלים על כך שהיתה כה קשה, ובכך מסתכמות כל תלונותינו היומיות. והנה, עם פרוץ האינטרנט, נפתחה לו לאדם אפשרות נוספת להתלונן מבוקר עד ליל, כמה שירצה, כמה שיוכל. זה אולי ישמע מעט מדי, אולם שני הדברים היחידים שהתלוננתי עליהם בחודשיים האחרונים, היו היעדר הוופלים האהובים עליי ממדפי הסופרמרקט, והכלור הרב בבריכה, ואילו בויקיפדיה אני יכול להעלות עשרים תלונות בכמה דקות, למרות שהנוהג הזה כלל וכלל לא טבוע בי. מוזר הדבר, הלא כן?

דוד שי, קח נא את הערותיי בפרופורציות הנכונות. האמן לי שמיקום כדורי הפלאפל בפיתה יותר חשוב לי מאילו ספרים יכללו ברשימה הזו. אני מבכר שהמוכר יתחיל עם הסלט דווקא.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 09:43, 17 ינו' 2005 (UTC)

שלום לבן הטבע, איני מוטרד מעניין החנפנות כי כבר היה יותר מוויכוח אחד שהוכרע בניגוד לדעתי, דבר שמראה שלויקיפדים יש דעה עצמאית. למותר לציין את יתרונותיה של החשיבה העצמאית על-פני החנפנות. זאגה נוספת שתוכל להסיר מלבך: את הזכויות שיש לך בויקיפדיה איש לא ייקח ממך, משום שהערכים הרבים והמשובחים שחיברת מדברים בעד עצמם. בוודאי שאיני רואה בך אויב, ואף איני נפגע מביקורתך, שהרי אני מכיר אותך זמן רב. ביקורתי מופנית כלפיך רק כאשר אני חושש שהתנהגותך עלולה להרתיע אחרים, ותיקים פחות, ובוודאי שאין מטרתה לגמד אותך. בתקווה לראות עוד ערכים רבים פרי עטך, דוד שי 17:32, 17 ינו' 2005 (UTC)
סליחה על ההתערבות בחד שיח של בן הטבע, בעניין הרשימה, האין הרשימה מפירה את עקרון ה- NPOV, כיוון שאינה כתובה מזווית אובייקטיבית, ולא מביאה את כל הדעות השונות לגבי הספרים הראויים? היא לא עומדת באף קריטריון של ה- NPOV עד כמה שידוע לי.

אם הערך סילביה סיינט טוב לאנגלים, לגרמנים, לספרדים, לפולנים, לשוודים, לצרפתים ולנורווגים (שים לב בעיקר לצרפתים ולגרמנים) למה הוא לא מספיק טוב לישראלים?? ה"משאל" שנערך דאז הוא לא היה דמוקרטי בלשון עדינה. ואני חושב שהמקרה שקרה עם גילי (שכתבה את הערך שוב אחרי שהוא נמחק וקיבלה חסימה מגילגמש) מבהיר את צדקתי. על כל ערך שהוא לא השחתה ברורה צריך לעשות דיון בנפרד. אני לא רוצה לערב את ג'ימבו ואת שאר הנהלת הויקימדיה. תנו לי לכתוב את הערכים האלו - זאת זכותי המלאה!

חנוכה, אתה מזכיר לי את האמירה הגזענית של וויסגלס שאמר בשבוע שעבר: אם הפלשתינאים ימשיכו להיות נפלאים עוד נצטרך להעניק להם מדינה. מאז כידוע לך, היה כבר פיגוע ודובי יכול לנוח בשקט. והנה, כשכבר סברנו ששבת לתלם, אתה חוזר להיות ילד רע. בן הטבע 11:38, 16 ינו' 2005 (UTC)

ווסטמינסטר או וסטמינסטר[עריכת קוד מקור]

המטרה של אנציקלופדיה היא שהקורא יוכל לדעת, בין היתר, איך אומרים את שמות המקומות. בד"כ אני מסכים עם האקדמיה (בעיקר בתעתיקים מעיברית לאנגלית), ולכן אני כותב את שמי באנגלית Deror כמו שהאקדמיה דורשת, ובניגוד לכל דרור אחר שאני מכיר (בכל זאת - שווא נע), אולם במקרה זה לדעתי עדיף "וו". והערת אגב - אם אתה מסכים עם האקדמיה מדוע הצבעת עבור "Windows" ולא "וינדוז" (אני, כיוון שמדובר באינציקלופדיה בעברית - מעדיף לתרגם מה שאפשר היינו - "חלונות").Deroravi 08:24, 18 ינו' 2005 (UTC)

בעניין וסטמינסטר: יש החלטות של האקדמיה שגם אני איני מחבב, אבל ברור לי שביצירה קולקטיבית, הדרך היחידה למנוע תוהו ובוהו היא להיצמד לכללים מוכרים ולא להמציא כללים חדשים. אתה רוצה שהקורא יוכל לדעת איך אומרים את שמות המקומות - יפה, גם אני רוצה זאת. למרבה הצער שיטתך אינה מקדמת את הקורא, שיכול לחשוב שמדובר ב"ווּסטמינסטר" (בשורוק) או ב"ווֹסטמינסטר" (בחולם), ועדיין לא דיברנו על שאר האותיות במילה. יש להכיר במגבלות השפה, ואת הדרך לבטא את השם ילמד הקורא משילוב המידע שמעבירים לו האיות העברי והאיות האנגלי. דרך אגב, ראה תשובתי בשיחה:פארק גרין. את נימוקי בעניין Windows נתתי בשיחה:מיקרוסופט. דוד שי 19:09, 18 ינו' 2005 (UTC)

לתור מוטור[עריכת קוד מקור]

שילבתי את הערך בהפצצת גוגל במלואו בעקבות תוצאות ההצעה אחרי שבוע. 11 נגד 9 (נגד 10 אם סופרים את בן טבע). אני מבקש לראות בכך את סוף הפרשה. לא מחקתי אפילו פסיק אחד מהערך, רק שילבתי אותו בתוך ערך אחר. דרישתך לרב מיוחד בהצבעות מחיקה נותנת משקל רב מדי להשארתם של מאמרים שמישהו חפץ במחיקתם ולכן איננה הגיונית. באותה הקלות אפשר היה לבקש רוב מיוחד להשארתם של המאמרים ולא למחיקתם. גילגמש שיחה 08:58, 18 ינו' 2005 (UTC)

עם לתור מוטור הגענו מבחינתי לסוף הפרשה, ולו רק מפני שאיני פתוח לשריפת עוד ערב על ערך אחד.
בעניין הערתך "דרישתך לרוב מיוחד ...", ובכן אין זו דרישתי, זו דרישה של [Wikipedia:Deletionhttp://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Deletion_policy#Decision_Policy ויקיפדיה האנגלית], שבה נאמר:

if a rough consensus (what a rough consensus is is not set in stone, some do consider a 2/3 majority a "rough consensus", while others believe consensus implies a higher ratio) has been reached to delete the page, the page will be removed

כלל זה תורגם, לפני זמן רב, לויקיפדיה העברית: "כשהסתיים הדיון, אם ישנו "כמעט-קונצנזוס" (רוב של שני שלישים בקירוב) בעד מחיקה, הדף יימחק."

אלה הכללים, ולדעתי יש בהם טעם רב, משום שהתכנסנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה, ולא כדי למחוק אנציקלופדיה. בכל מקרה, המקום להתווכח על כללים אלה אינו דף המשתמש שלי, ומוטב שלא להתווכח עליהם כלל, אלא לקבל אותם, מפני שהתכנסנו כאן כדי לכתוב אנציקלופדיה, ולא כדי לנהל מועדון ויכוחים. דוד שי 18:59, 18 ינו' 2005 (UTC)

מיסוד ההצבעות[עריכת קוד מקור]

בעקבות קבלת ההחלטה אודות מיסוד ההצבעות, אני מזמין אותך להשתתף בעריכת הפרלמנט שבו ירוכזו ההצבעות בעתיד.
נ.ב. נראה לי משעשע במידת מה שמחקת את הערך "מפקדיה הבכירים של ההגנה" והעברת את התוכן לערך "ההגנה" ללא כל דיון מוקדם ואילו על ערך איזוטרי לחלוטין כמו לתור מוטור יצאת למלחמה כה ארוכה. גילגמש שיחה 19:54, 18 ינו' 2005 (UTC)

משתמש חדש, מבקש חונך[עריכת קוד מקור]

דוד שלום,

אני חדש לחלוטין בויקיפדיה ומתקשה להבין את כללי ודרכי העריכה הנכונים. ניסיתי את מזלי, אך כאני בוחן את התוצאה מול ערכים קיימים, איך לאמר - יש הבדל. האם ניתן להצמיד לי חונך לתקופת מה שיסייע ויעיר לי איך לכתוב יותר נכון. אתה מוזמן לבדוק קרב ארדנים בברכה, אלן --AB 11:21, 19 ינו' 2005 (UTC)

אני מעריך שתסתדר גם בלי חונך אישי. כתוב ערכים, ראה את פעולות העריכה שנעשות עליהם, שאל שאלות ספציפיות בדף השיחה של הערך, ותוך זמן קצר תהיה בעניינים. אם השרת יאפשר לי, אקרא את קרב ארדנים. דוד שי 18:17, 19 ינו' 2005 (UTC)
דוד - לאחר שהכנסתי פיסקאות ארוכות לקרב ארדנים (לא צריך להיות "קרב הארדנים") ראיתי התנגשות של עריכה שלך שהיתה בעיקר לשונית. לא היתה לי כל דרך פרט לדריסת התיקונים שלך, מה שגרם לך לעבודה כפולה ואני מתנצל. אלמוג 19:36, 19 ינו' 2005 (UTC)

בקשת עיון[עריכת קוד מקור]

דוד שלום אנא עיין בדיון אשר נערך במזנון תחת הכותרת "איך לא חשבו על זה קודם" ושתף אותנו בתבונותיך בעניין זה. בברכה... shayakir

הסרת בקשת שכתוב מערך[עריכת קוד מקור]

דוד שלום שכתבתי מעט את הערך יעל אשת חבר הקיני אולי כדאי להוריד ערך זה מרשימת דרושי השכתוב... בברכה Shayakir

מעללי חכם חנוכה[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע האם אתה כבר מודע לכך, אבל כשמחקת את התוכן של משתמש: חכם חנוכה הוא העתיק אותו לen: User: Haham hanuka, תוך שהוא משאיר אותו בעברית. טרול רפאים 17:27, 20 ינו' 2005 (UTC)

תוריד את ההגנה[עריכת קוד מקור]

על הערך כחול.... --Wikiwiki 18:39, 20 ינו' 2005 (UTC)

לפני שאתה מתנצל על התבטאותך הגסה כלפי בשיחה:כחול, אל תחשוב על בקשות. דוד שי 18:51, 20 ינו' 2005 (UTC)
אני מתנצל אם נפגעת, זאת לא הייתה הכוונה, ואגב תחשוב גם על ההתנהגות שלך ומה שעשית בדף המשתמש שלי לשעבר... --Wikiwiki 18:58, 20 ינו' 2005 (UTC)

לרסן את גילגמש[עריכת קוד מקור]

אחרי האירוע המביך שבו הוא חסם מפעילת מערכת מהויקיפדיה האנגלית גילגמש עדיין לא למד את הלקח. אני ניסיתי להעלות להצבעה את הערך זכרון אנושי בדפים המומלצים אבל הוא משחזר את ההוספה שלי כל הזמן. Wikiwiki 07:46, 21 ינו' 2005 (UTC)

ועכשיו הוא גם מחק את דף המשתמש שלי... --Wikiwiki 07:58, 21 ינו' 2005 (UTC)

התמודדות עם טרולים[עריכת קוד מקור]

אני מזכיר לך את ויקיפדיה:התמודדות עם טרולים. אין להראות לטרול שהוא רצוי, לכן אין לדבר, לענות או להתווכח עם הטרול. אפשר רק למחוק ולחסום. כל שיטה אחרת גורמת לעידוד הטרול.

אודה לך על מחיקתו של הנ"ל מCATEGORY:תיאורטיקנים במדע המדינה.
תוכל לעשות כן לאחר שתשאל את דורית מהי התיאוריה המדינית/פוליטית אותה הגה אורוול.
אתה עתיד להיווכח כי אורוול מעולם לא הציע כל תיאוריה פוליטית/מדינית מקורית. SHIMONSHA 18:15, 21 ינו' 2005 (UTC)

את דעתי בעניין תוכל לראות בשיחה:ג'ורג' אורוול, ואשמח אם המשך הדיון ייערך שם. דוד שי 18:22, 21 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
בעקבות ההתקדמות עם כתיבת עקרנות הפרלמנט ביצעתי פיילוט במסגרתו קיבלת הודעה לתיבת הדואר. הפיילוט אמור לבדוק את ההענות להצעה שהעלתי לפני אפי - כל מי שרוצה לעלות לדיון הצעה לשינוי מדניות חייב להודיע על כך לויקיפדים, שיסכימו מראש להכלל ברשימת תפוצה (ע"י חתימה בדף מתאים). משיקבל הויקיפד את התשובות, ידע אם להצעתו יש סיכוי לעבור. ההצעה הזאת תמנע כמעט לחלוטין דיוני סרק.
נ.ב. אין צורך להודיע במכתב על הצבעת מחיקה היות ומדובר בענין שולי.
תודה על ההשתפות,
גילגמש שיחה 22:56, 21 ינו' 2005 (UTC)

תשובות לשאלותיך[עריכת קוד מקור]

שלום דוד אנא עיין בשיחה בערך אשרף מרואן שם עניתי על שאלותיך ואגב תיאורית קונספירציה סודך לגבי פעילותיך במוסד בכלל ובמקרה זה בפרט ידועים כבר מזמן לכל קהילת המודיעין אין טעם להכחיש... בברכה Shayakir 08:45, 22 ינו' 2005 (UTC)

ראה בבקשה את הערתי בשיחה:הקונספציה. גילגמש שיחה 15:41, 22 ינו' 2005 (UTC)

לגבי "מכשפות הלילה"[עריכת קוד מקור]

אני מתעניין בנושא עוד טרם היותי ויקיפד, ואת רוב המידע שאבתי מאתרים שתוכל למצוא בחיפוש המחרוזת Nachthexen בגוגל. יש עוד המון מה להרחיב, כולל על הרגימנטים האחרים (של טייסות הקרב במטוסי יאק-1 ושל מפציצות הצלילה), אם כי מסתמא דווקא מכשפות הלילה הן המעניינות ביותר.

אשמח מאוד אם תרחיב בעניין זה, כי הנושא ממש מרתק, ובהחלט בעל פוטנציאל להפוך למאמר מומלץ. דוד שי 16:36, 22 ינו' 2005 (UTC)

שלום,
זכור לי המקרה של ח"כ גולדפרב. שאלת ובצדק, למי אכפת מתי הוא נולד. עניתי שלי דווקא כן אכפת. אחרי זה הדיון גלש לענין מהותי יותר, האם ניתן תאריך לכל חבר כנסת? לכל דוגמנית ושחקנית? זה הרי לא הגיוני. אני רוצה להציע לך פשרה - כן נציין את שנת הולדם של האנשים האלה, אך לא בדף השנים כדי לא להגיע ל1,000 אנשים שנולדו בשנת 1967 אלא בקט' "ימי הולדת של שנת 1967" בדומה לויקי האנגלית. כך המידע לא ילך לאיבוד וגם לא יעמיס על התאריכים. מה דעתך לרעיון זה. כזכור לי היית המתנגד העיקרי לקט' זו, לכן פניתי אליך ולא העלתי את זה לדיון והצבעה מייגעים ומיותרים לחלוטין. סך הכל מדובר בענין פעוט. הייתי מציע להשאיר את התאריכים הראשיים לאירועים חשובים והולדתם\מותם של אנשים חשובים - מדענים חשובים, ראש ממשלה, שרים, מלכים בולטים, מצביאים דגולים וכו'. את כל היתר נחביא בקט'. למי אכפת מתי נולדו הגנרלים של אלכסנדר הגדול? מי שירצה לדעת יש לו את הקט'. גילגמש שיחה 17:58, 22 ינו' 2005 (UTC)

אני מעדיף שלא לשנות דבר בעניין זה, כי במצב הנוכחי אין בעיה. הפחד שלך בעניין "1,000 אנשים שנולדו בשנת 1967" מוגזם במקצת. גם אם נניח 100 שורות של אנשים בכל שנה, הרי בטווח של 400 שנה בלבד מדובר ב-20,000 ערכי אישים (כל איש תורם שתי שורות). 1,000 שורות אישים בשנה אין אפילו בויקי האנגלית. דוד שי 18:15, 22 ינו' 2005 (UTC)
אם תשים לב אין להם פוליטיקאים בדפים של ימי ההולדת. גילגמש שיחה 18:19, 22 ינו' 2005 (UTC)
זה לא כל כך חשוב אם יש להם פוליטיקאים בימי ההולדת, העיקר הוא שאצלנו לא צריך לשנות כי אין בעיה במצב הנוכחי, וחבל להאריך בדיון. דוד שי 18:27, 22 ינו' 2005 (UTC)

רואים שקיבלת השבת מצב רוח ביוני\ריגולי, עוד נחשוב שאתה באמת סוכן מוסד שמושתל בויקפדיה. שלא תגידו שלא הזהרתי אף אחד. קונספירציה, קונספירציה, קונספירציה... בברכה Shayakir 20:52, 22 ינו' 2005 (UTC)

זה הכל בגללך, ניסיתי להשלים קישורים אדומים מאשרף מרואן. דוד שי 20:55, 22 ינו' 2005 (UTC)