שיחת משתמש:דוד שי/ארכיון18

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה שחזרת את שיטת בריסק ואחרי זה השארת אותו במצבו הנוכחי? לא רק שהערך לא קריא, הוא מהווה פרסומת בוטה. דמיין מה היה קורה אילו הייתי כותב "במסעדה X מגישים את האוכל הטוב ביותר, מקפידים על הצליה הנכונה של הבשר, שאותה אי אפשר למצוא אצל המתחרים" וכך הלאה. האם לא היית מוחק את הפרסומת תיכף ומיד? אז למה דין שונה בערך זה? גילגמש שיחה 21:11, 10 פבר' 2005 (UTC)

החיפזון מן השטן. דוד שי 21:16, 10 פבר' 2005 (UTC)
זה חפזון? מדובר בפרסומת בוטה בזכות שיטה מסוימת על פני השיטות האחרות. אם מורידים את הפרסומת נשארות שתי מילים בלבד "שיטה" ו"ברינסק". אני לא מוכן שבויקיפדיה תיהיה פרסומת. אני מבקש ממך למחוק את הזבל הזה. במידה ואתה לא רוצה למחוק, מסיבה שלא ברורה לי כלל, לפחות תוריד את הפרסומת. גילגמש שיחה 21:18, 10 פבר' 2005 (UTC)

זה בלתי נסבל לחלוטין אתה משאיר את הזבל הזה? אני דורש שהפרסומת הבוטה הזאת תמחק. גילגמש שיחה 22:06, 10 פבר' 2005 (UTC)

אין כאן פרסומת. יש כאן תיאור, לא הכי מוצלח, של שיטה ללימוד הגמרא. הורדתי ממנה דברים שיכולים להשתמע כפרסומת. כפי שאמרתי, אני מקווה שש"ז יגיע רחוק ממני, ולכך אני מציע להתאזר בסבלנות. עצה קטנה: מחק את המלה "זבל" מאוצר המילים שלך. דוד שי 22:11, 10 פבר' 2005 (UTC)

טוב, אני רואה שדעתי לא שווה מאומה בעיניך. תשאיר גם את הערך הזה. אל תסתכל בעמוד החדש. אני לא חושב שאני זכאי ליחס כזה. לא יתכן שערכי זבל של משתמשים שזה מקרוב באו יחשבו יותר מדעתי. אם ערך מסוים נראה לי כפרסומת אין זה יפה לשחזרו ללא כל הסבר. אני רואה שאתה סבור שאני יותר משחית מאשר מועיל. אני אפתור את אותך מצרה שבנוכחותי. גילגמש שיחה 22:14, 10 פבר' 2005 (UTC)

לא ברור לי מדוע אתה זועם כל כך. הערך עבר עריכה רבה מאז שהועלה. ישנה דעתך שהוא פרסומת וזבל, וישנה דעתי שלאחר שערכתי אותו פעמים אחדות הוא קצרמר סביר. לא כל נושא צריך להיות עילה למלחמה. צריך להיות רגוע יותר. בדרך כלל אתה מועיל, אבל כשאתה יוצא למלחמת קודש, יש לי בעיה. ואת העמוד החדש אני לא אוהב. מה לעשות? אמרתי פעם, אמרתי פעמיים, אל תכריח אותי לומר זאת שבע פעמים. בגרסה האחרונה שלו הוא הפסיק להיות יפה, אבל לא נהיה יותר פונקציונלי, והעיגול שבמרכז קופץ לי לפעמים ימינה. למה להיכנס לצרה הטכנית הזאת? דוד שי 22:21, 10 פבר' 2005 (UTC)
מדוע אני זועם? אני מרגיש שלא מקבלים את דעתי, חושבים אותה לשטות מוחלטת במקרה הטוב ומלחמה מטורפת ואבודה במקרה הפחות טוב. הסיפור עם העמוד הראשי לא קשור לענין. עכשיו יש לך הרבה ויקיפדים חדשים, מועילים וחרוצים. הם יוסיפו לך שלל ערכים מעולים כמו השיטה הזאת שאינני זוכר את שמה. אם אחרי השקעה רבה כל כך, לא די בדעתי על מנת למחוק ערך כי הוא זבל מוחלט, אז זה אומר שאיננה שווה דבר. עם מצב לא אוכל לחיות.
הנה, עד הבוקר הפך שיטת בריסק לערך לתפארת, בזכותם של אפי ושש"ז. לא נשארה מלה מהערך המקורי, כפי שרצית, והערך לא נמחק, כפי שרציתי. על מה הייתה כל המהומה? דוד שי 06:05, 11 פבר' 2005 (UTC)

הגבתי לדבריך בשיחת תבנית:MainPageHebrewEvents עיין שם. אם תסכים לדבריי, אולי כדאי שיהיה רשום אדר, ולא אדר א' או אדר ב'? --אריה א 09:15, 11 פבר' 2005 (UTC)

איך מוותרים פה על זכויות מפעיל? אני מניח שיש לפנות אלייך. אני מניח שדי ברצונו של המפעיל על מנת להורידו מהרשימה. גילגמש שיחה 09:45, 11 פבר' 2005 (UTC)

קח לך חופש מזכויות המפעיל ככל שתרצה, הרי אינך צריך לשלם אגרה על זכויות אלה. אם בעוד שבוע עדיין תרצה לוותר על זכויות המפעיל, אראה לך איך לעשות זאת. כבר עכשיו אספר לך שעליך לפנות ישירות למטה-ויקי, לי אין יכולת לבטל זכויות מפעיל. דוד שי 09:53, 11 פבר' 2005 (UTC)
אתה יכול בבקשה להגיד לי לאן אני צריך לפנות במטה? יש דף מיוחד שמרכז בקשות כאלה? גילגמש שיחה 10:01, 11 פבר' 2005 (UTC)
כאן. גם אם טעיתי בהורדת הערת REW שלך (וכנראה שטעיתי, עובדה שהערך שוכתב עד היסוד) וגם אם אתה מאוד כועס עלי, למה להעניש את ויקיפדיה? למה להעניש את עצמך? דוד שי 10:06, 11 פבר' 2005 (UTC)
אני לא כועס. אני מאוכזב, מאוכזב מאוד. מטבעי אינני נוהג לכעוס על אנשים. גילגמש שיחה 10:10, 11 פבר' 2005 (UTC)

בוא נשכח את הפרשה העגומה, אני אשתדל לשמור על קור רוח בפעם הבאה. גילגמש שיחה 09:24, 12 פבר' 2005 (UTC)

תודה רבה. דוד שי 09:27, 12 פבר' 2005 (UTC)

הדירוג בגוגל[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,

חשבתי על הסיבה שהצעת לדירוג הנמוך של ויקיפדיה בגוגל, וזה הזכיר לי שני דברים אחרים:

  1. יש הודעת מערכת בשם MediaWiki:Randompage-url, שבה מופיע הטקסט "Special:Randompage". אולי שינוי "Special" ל"מיוחד" ישנה את הקובץ שהזכרת (Robots.txt, אם אני זוכר נכון), ויפתור את הבעיה.
  2. כשערן שינה את מרחב השם Category לקטגוריה, הוא נתן לי את קישור לדף הזה [1], ולפי מה שכתוב שם, אין משמעות לזה שלדף קוראים "Special:Randompage" ולא "מיוחד:Randompage" כי זה בעצם אותו הדבר, ולכן יכול להיות שהסיבה לדירוג הנמוך כלל לא קשור ל-Robots.txt הזה.

לתשומת לבך. רועי שיחה 13:53, 12 פבר' 2005 (UTC)

וורונסקיאן[עריכת קוד מקור]

הועבר לשיחה:ורונסקיאן. דוד שי 06:37, 13 פבר' 2005 (UTC)

כתיב מלא / כתיב חסר[עריכת קוד מקור]

דוד שלום, בויקימילון מתקיים כרגע דיון על צורת הכתיב העדיפה בשביל המילון. אודה לך אם תוכל להיכנס ולהביע את דעתך בנושא. כרגע מספר האנשים בפרוייקט מצומצם וכל דעה חשובה לדיון. אמיתי 22:03, 12 פבר' 2005 (UTC)

כשכתבתי את רשימת הנציבויות בתוניסיה כתבתי אותה כך: רשימת הנציבויות בתוניסיה. כפי ששמת לב, יש טעות בכתיבת ה- הנציבויות. אתה יכול למחוק את זה ולשחזר את זה בשם: "רשימת המחוזות בתוניסיה"? מתן 04:54, 13 פבר' 2005 (UTC)


שני דברים[עריכת קוד מקור]

א. ברצוני לשאול אותך שאלה, כי אני יודע שאתה המומחה. מה כדאי לעשות בעת עריכה, כאשר לעתים מסוימות, כשאני כותב אות/מילה, היא מוחקת את התו הבא, איך לפתור את זה כך שזה לא יקרה?

ב. וויקיפדיה צריכה דמוקרטיה, כשאני רוצה משאלים הוגנים לגבי כל נושא אני רואה שרובם זונחים את זה, לכן אני מבקש ממך לקבל אישור להיות מפעיל מערכת, כדי שלכולנו יהיה נוח כאשר נסדיר דברים בדיון הצבעתי, או דיון רגיל.

בברכה, עדן קוגן 13:23, 13 פבר' 2005 (UTC)

אני מתנגד בתוקף למינוי זה. בטוחני שרבים אחרים מתנגדים לזה. גילגמש שיחה 13:41, 13 פבר' 2005 (UTC)
"לא שררה אני נותן לכם, עבדות אני נותן לכם!". מינוי למפעיל מערכת אינו מקנה זכויות חוץ מאשר את האפשרות למחוק מאמרים או לגלגל בקלות אחורנית, כדי לטפל בהשחתה, ולנעול ערכים. כל משתמש, גם מפעיל מערכת, שואב את המוניטין שלו מהכבוד שרוחשים לו וויקיפדים אחרים עקב פעילותו בוויקיפדיה, ואין למינוי למפעיל מערכת דבר וחצי דבר עם נוחות בהצבעה או זכויות לקבוע דברים בוויקיפדיה. לעדן אני יכול להמליץ להשקיע יותר זמן בטיפול בהשחתה ובכתיבת ערכים, כדי שיקנה לעצמו את הערכת שאר הוויקיפדים ויצבור לעצמו מוניטין. בברכה, ערןב 14:02, 13 פבר' 2005 (UTC)
דוגמה מצוינת לדבריו של ערן הוא John Doe שקיבל את התפקיד בעקבות העבודה הרבה שהשקיע בתפעול של המערכת (אזהרות לאנונימיים, סימון למחיקה וכדומה). טרול רפאים 14:08, 13 פבר' 2005 (UTC)

שלום עדן,
א. בעיית העריכה שאתה מתאר אינה קשורה לויקיפדיה, אלא לשימוש במחשב באופן כללי. כאשר אתה נתקל בבעיה, לחץ לחיצה אחת על הכפתור insert של המקלדת, והבעיה תיפתר.
ב. בעניין המינוי למפעיל, תשובות קודמי משקפות גם את דעתי.
ג. בויקיפדיה יש דמוקרטיה, אך לא כל ויכוח מצריך משאל. הנושאים שזכור לי שהעלית עוררו התנגדות נרחבת, ולא היה צורך במשאל כדי להבין שהם יידחו.
ד. גיבורי "השגריר", שכל כך קרובים ללבך, אינם ראויים לערך בויקיפדיה. לעומת זאת, בין ערכי הקיסרים שכתבת לפני שנה יש רבים שזקוקים לשיפור. מעטים שופרו על-ידי כותבים אחרים, אך רבים נותרו כפי שכתבת אותם, או כמעט כפי שכתבת אותם. כעת, משחלפה שנה והוספת דעת, אשמח אם תנסה לשפר ערכים אלה. דוד שי 17:42, 13 פבר' 2005 (UTC)

תודה על העזרה בקשר לבעיית העריכה. אתה צודק, התחלתי לערוך מחדש את כל הערכים על קיסרי רומי, אסור לנטוש ערכים. אני יכול להסתדר לבד (ראה לדוגמה של הסתדרות לבד, טריאנוס), אך אשמח אם מישהו מכם יעזור לי. עדן קוגן 19:43, 15 פבר' 2005 (UTC)

שוב פעם עמוד ראשי[עריכת קוד מקור]

האם העיצוב הזה - משתמש:המממ/ארגז חול/עיצוב על בסיס מבחנה 2 של ערן מוצא חן בעיניך? אם לא, אשמח מאוד אם תגיד מדוע לא. אנחנו מנסים למצוא גרסא מוצלחת ולכן כל דעה חשובה, במיוחד אם היא שלילית. גילגמש שיחה 14:48, 13 פבר' 2005 (UTC)

אנסה ללכת בדרך אחרת, ואולי דרכי תתקרב לדרככם. דוד שי 18:38, 13 פבר' 2005 (UTC)

זריקת רעיון באוויר[עריכת קוד מקור]

בעקבות הערך על אוניברסיטת בר-אילן, חשבת אולי ליצור דף שמסביר על סטנדרטים בעיצוב מאמרים? איך מאמרים על קרבות צריכים להראות, מאמרים על אוניברסיטאות, מדינות, ערים, אישים וגו'? Radagaisus 21:11, 13 פבר' 2005 (UTC).

יש תבניות איך ליצור דפים , זה שאני לא זוכר איפה נמצא הדף , נובע מזה שהדף לא ממש מנוצל, ולא נמצאים בו כל הטבלאות של כל הסטנדרטים (חיות , חברות ועוד כמה) אם היה בדף ההוא עוד מספר טבלות , היינו יכולים לנהל סטנדרטים לגבי כל דבר.tomle 21:18, 13 פבר' 2005 (UTC)
חשבתי, אבל לא יותר מכך. לערכי מדינות יש תבנית מקובלת. ערכי אישים נהוג (לא תמיד) לחלק לסעיף המציג קורות חיים וסעיף המציג תרומה לאנושות. אינני בטוח שאפשר להכניס את הערכים ל"מיטת סדום" של מבנה מוגדר, אבל אולי אפשר מבנים אחדים, וגם בהם לאפשר חופש. התבניות ש-Tomle מזכיר הן רק למידע בסיסי (מעין "תעודת זהות") ולא למבנה של הערך כולו. הן תורמות, כמובן, לסדר ואחידות, שמסייעים להתמצאות. בינתיים הנושא פתוח למדי, אבל המאמרים המומלצים מהווים דוגמה שממנה ניתן ללמוד. אפשר כצעד ראשון להגדיר תכולה מומלצת בתחומים שונים, וכל המרבה הרי זה משובח. דוד שי 21:23, 13 פבר' 2005 (UTC)
הנה לינק למשהו בסגנון מהויקי האנגלית. Wikipedia:WikiProject Battles. Radagaisus 09:21, 14 פבר' 2005 (UTC).

פינת העברית[עריכת קוד מקור]

מה דעתך על השם "נשקי מקל"? אשמח אם תגיב בדף שיחת הערך. גילגמש שיחה 23:06, 13 פבר' 2005 (UTC)

למען ההגינות היית צריך להביא גם את הצעתי להצבעה. כעת מצביעים על הבחירה בין הצעתך לנוסח הקיים, ללא אפשרות להצביע על הנוסח הקצר יותר שהצעתי. אי אפשר להוסיף את הסעיף הזה כעת כי מסה קריטית של אנשים הצביעה עבור השינוי שלך ואין סיכוי שהצעתי תזכה לרב. לא שזה חשוב לי עד כדי כך, אך עדיין היה עליך לאפשר הצבעה גם עבור האופציה הזאת ולא רק לציין שהיא קיימת.
בידידות,
גילגמש שיחה 09:37, 14 פבר' 2005 (UTC)

לא הייתה לי כל כוונה לפגוע בך או להיות לא הגון כלפיך, פשוט לא הייתי מודע להצעתך (אינני יודע למה כוונתך במשפט "ולא רק לציין שהיא קיימת"). כיוון שהצעתך היא למעשה עוד צעד קדימה מהצעתי, כלומר מורידה עוד משפט לאחר שהורדתי שלושה, אני מציע שנמשיך בהצעתי (גם אתה מציע כך, כך שאין בינינו ויכוח), ובמועד מאוחר יותר נעלה הצעה נפרדת לקיצוץ נוסף. דוד שי 10:31, 14 פבר' 2005 (UTC)

אלה דבריי האחרונים בסוגיה זו כי אני רוצה להספיק לחבר היום עוד כמה ערכים אודות דו חיים:

ציפיתי ממך כשאשר אתה מעלה הצבעה כזו חשובה, תאפשר למתמודדים האחרים להעלות אפשרויות נוספות. אני סבור שיש קודם כל לפתוח דיון לגבי ההצעות ואחר פרק זמן מסוים להתחיל את ההצבעה. זה היה מוזר בעיניי שאתה לא הותרת פנאי לאחרים להוסיף הצעות וכבר ההצבעה היתה בעיצומה. לכן אני קורא לזאת מחטף משום שאיני מוצא מילה אחרת לתאר את הסיטואציה המוזרה. אבקשך בתור שותפך לדרך לבטל את ההצבעה ולקבוע דרך דיון מסודרת. אני הרי בלאו הכי לא מצביע, אך אני מבכר הצבעות מסודרות על פני מחטפים ליליים.

וכמו כן, אני מבקש לשנות את ויליאם לו'יליאם כפי שיש לאיית, בן הטבע 10:07, 14 פבר' 2005 (UTC)

אני לוקח את מחאתך לתשומת לבי, ואת ההצבעה על סעיפים 3 ו-4, שהם העיקר, אעשה בקצב איטי יותר, בהתאם לאמור בדבריך. לאור ההסכמה הרחבה להצעתי בסעיף 1, נראה לי שאין צורך בשלב זה לבטל את ההצבעה עליו. אני מצפה בקוצר רוח לערך צפרדע. דוד שי 10:31, 14 פבר' 2005 (UTC)
כן, בוודאי שאין טעם לבטל אחרי שכמעט 10 אנשים הצביעו. גילגמש שיחה 10:47, 14 פבר' 2005 (UTC)


עוד פעם עמוד ראשי[עריכת קוד מקור]

שלום,
אני מצטער שאני מטריד אותך ללא הפסקה עם העמוד הראשי, אך דעתך חשובה לי מאוד. תשים לב בבקשה לעיצוב החדש של ערן במשתמש:ערן/מבחנה 2. העיגול פינה את מקומו למפתח נושאים דינמי שמבוסס על הפורטלים. אין הגבלה של 10 פורטלים, אין את הבעיה הטכנית שמציב העיגול. נדמה לי שזאת פשרה מצוינת בין הדרישה שלי ליופי לבין הדרישה שלך לפונקציונליות ופשטות. אם העיצוב מוצא חן בעיניך, אני מציע לעלות אותו להצבעה כאשר הבחירה תיהיה בינו, לבין העיצוב המעגלי והעמוד הנוכחי. גילגמש שיחה 16:56, 14 פבר' 2005 (UTC)

בעקבות הודעתך בקשר לעיצוב העמוד החדש, אני מציע להפסיק את ההצבעה על שינוי של משפט הפתיחה ולפתוח דיון רחב יותר על העמוד כולו אחרי שנפתור את הבעיות הקטנות שהועלו ולהצביע על כל חלקיו בפעם אחת ולא לגרור את זה לאורך 5 הצבעות. מהניסיון שצברתי, עולה שהצבעה ממוצעת מחזיקה מעמד 2-3 ימים והצבעות חשובות עד 5. אחרי ההצבעה הראשונה, הרב פשוט יאבד ענין וכך יצא שמעטים יכפו את דעתם על רבים. גילגמש שיחה 19:40, 14 פבר' 2005 (UTC)
בהחלט, אין טעם להתעסק עם העיצוב הישן. דוד שי 19:44, 14 פבר' 2005 (UTC)

טרול חדש:חכם ראש השנה[עריכת קוד מקור]

אחרי שנראה שחנוכה קצת נרגע, צץ פה טרול חדש. הייתי מבקש להפנות את תשומת לבך להשחתות שביצע בראש השנה ובהרובע היהודי. אין בדעתי להתעמת איתו, שכן טרולים ניזונים מתשומת לב. במקרה הצורך אשחזר שינויים שעשה. שש"ז 09:06, 15 פבר' 2005 (UTC)

נריה הוא מחשובי התורמים לויקיפדיה, ואין לכנותו טרול אף כאשר כאבו מעבירו על דעתו, כפי שקרה בערך הרובע היהודי. מובן שראוי להשתדל שלא לדרוך על יבלות (לכל אחד מאיתנו יש כאלה). אני מקווה שעריכתי תהיה לרצון הכל. דוד שי 11:23, 15 פבר' 2005 (UTC)
הסברתי את דעתי עליו בשיחתי עם גילגמש בדף השיחה שלי. אני לי שום עניין לדרוך לו על יבלות, וכשהוא לא היה פה חודשיים או יותר, לא ניצלתי את ההזדמנות ולא כתבתי מילה בנושא הקראים, אבל מול הפרובוקציות והשטויות שלו הוא יגלה שאני יודע להחזיר באותה מטבע ואפילו בצורה יותר מתוחכמת שש"ז 11:30, 15 פבר' 2005 (UTC)

עיין בערך על גילה גמליאל בבקשה. זה נראה יותר כמו סגירת חשבון אישית של ויקיפד מסוים איתה מאשר כמו ערך ראוי. שש"ז 13:28, 15 פבר' 2005 (UTC)

אני מניח שאתה מתכוון אלי ב"ויקיפד מסויים". אם תסתכל בהיסטוריה תראה שגם הורדתי דברים שבאמת היו נקמניים, או לא רלוונטיים, או דברים שאני לא יודע בודאות שהם אכן נכונים. לגבי מה שנשאר אני מתעקש שהם דברים רלוונטיים לגבי הגברת וגילה גמליאל. נכון שזה נראה קצת מוזר שחלק כל כך גדול מוקדש לפעולתה לפני שהגיע לכנסת. אבל מצד אחד זה נגרם בגלל המקרה שיש מישהו שהיה עד לפועלה בתקופה זו (ואני חושב שיש לנצל את זה), ומצד שני שפעילותה בכנסת, מה אפשר לעשות, לא כל כך בולטת. כך שאין מה לעשות. eman 13:39, 15 פבר' 2005 (UTC)
אישית אני לא מעריך במיוחד את הגברת גמליאל ולא מתעניין כל כך בפועלה, אבל כשאני נתקל בערך כל כך מוטה, יותר משזה מוריד את ערכה בעיניי, זה מוריד את ערך ויקיפדיה וחבל שש"ז 14:52, 15 פבר' 2005 (UTC)
הבעיה היא לא עם מה שיש בערך (זה נכון) אלא בכך שאלו הדברים היחידים שמופיעים שם. אם רוצים לטפל בנושא, צריך לכתוב על עוד דברים שהיא עשתה ולא לטעון שהערך מוטה. טרול רפאים 14:58, 15 פבר' 2005 (UTC)
הבעיה היא שחוץ מזה היא לא עשתה כלום!
אבל אני לא חושב שצריך להוריד דברים חשובים ובדוקים, בגלל זה שהיא לא עשתה כלום בכנסת. לא מגיע לה פרס על זה. eman 20:27, 15 פבר' 2005 (UTC)
אני תומך בעמנואל בנקודה זו. ערוץ 99 (33 בזמנו) הוא אחד החביבים עלי והיא אחת חברות הכנסת היותר אלמוניות. גילגמש שיחה 20:29, 15 פבר' 2005 (UTC)

קצרמרים אנונימיים[עריכת קוד מקור]

אתה רואה שיש לטפל ביד קשה בהבל האנונימי. מדיניותך סלחנית מדי. גילגמש שיחה 20:06, 15 פבר' 2005 (UTC)

לא ברור לי למה אתה רומז. היו שני קצרמרים מפוקפקים שטיפלתי בהם באהבה. רק כשראיתי את דף השיחה ודיון המחיקה חשתי צורך ביד קשה, משום שראיתי אנשים רציניים מכלים זמנם על שטויות. דוד שי 20:13, 15 פבר' 2005 (UTC)

מלחמות עריכה[עריכת קוד מקור]

אני חושב שיש טעם לנעול את הערכים "נידה", "הרובע היהודי" ו"ראש השנה" כי מתפתחת מלחמת עריכה מיותרת ומייגעת. גילגמש שיחה 21:25, 15 פבר' 2005 (UTC)

ומכיוון שאנחנו יודעים מי בדיוק הם הצדדים היריבים במלחמה הזו, ומספרם שניים ושניהם ותיקים ומוערכים, אפשר גם פשוט לבקש מהם להירגע. --Harel 21:26, 15 פבר' 2005 (UTC)
הגנתי על הערכים נידה והרובע היהודי כדי שגם אני אזכה לרגיעה. דוד שי 21:33, 15 פבר' 2005 (UTC)

היי דוד, הפרוטוקול הנ"ל נכנס היום לתוקפו. האם לא תרצה שהדבר יקבל אזכור היכנשהו בעמוד הראשי? בברכה SHIMONSHA 06:19, 16 פבר' 2005 (UTC)

בוצע. תודה. דוד שי 06:33, 16 פבר' 2005 (UTC)

הגדלת מספר הקוראים והכותבים[עריכת קוד מקור]

שלום,
תשים לב בבקשה להערתי במזנון. תודה. גילגמש שיחה 09:42, 16 פבר' 2005 (UTC)

לדוד שלום, השלמתי את הערך ש"י. אודה לך אם תעיין בו. בברכה, אדר 12:16, 16 פבר' 2005 (UTC)

כותרות רעות[עריכת קוד מקור]

אני חייב לציין שהכותרות מדרגה ראשונה - heading 1, אלו שמשתמשות ב-==טקסט== מכוערות לאין ערוך, פוגעות באסתטיות של רוב הדפים (הכותרת הראשונה עם הקו נכנסת מאחורי טבלה וכו'), ופשוט לא מתאימות. דוגמא לערך שנראה הרבה יותר טוב נמצא כאן. Radagaisus 18:59, 16 פבר' 2005 (UTC).

טעמי שונה במקצת מטעמך. הכותרת עם הקו מתחתיה יפה בעיני. שהבעיה שציינת עם כותרות מדרגה ראשונה מפריעה גם לי, אך בעיה זו אינה נפוצה. דוד שי 05:45, 17 פבר' 2005 (UTC)

תשובה לשתי שאלות[עריכת קוד מקור]

ראה תשובותי בדף השיחה של הש"י. אני בודק את השאלה השלישית. בברכה, אדר 19:05, 16 פבר' 2005 (UTC)

השאלה השלישית[עריכת קוד מקור]

שיניתי במקצת את הקטע על דוד שאלתיאל בערך ש"י. האם זה עונה על אי הבהירות הכרונולוגית ? אדר 19:18, 16 פבר' 2005 (UTC)

שלום,
תשים לב בבקשה לדיון שניהלתי עם דורית.
גילגמש שיחה 21:25, 16 פבר' 2005 (UTC)

אין לי צורך ברשימת מעקב קבוצתית. הרי כל אחד יכול לעקוב אחר ערכים כרצונו באמצעות סימון הערך הלשונית "עקוב". דוד שי 04:44, 17 פבר' 2005 (UTC)

פורמט תאריכים[עריכת קוד מקור]

שלום,
כשמציינים תאריכי חיים של אדם, מה עדיף

דהיינו עם או בלי פסיקים? ומהו הפורמט המומלץ לאדם חי (נולד 1942) או (1942-)? תודה. אבינעם 22:06, 16 פבר' 2005 (UTC)

כל התשובות בויקיפדיה:עקרונות מיוחדים לשפה העברית#תאריכים. דוד שי 03:53, 17 פבר' 2005 (UTC)
תודה! אבינעם 05:51, 17 פבר' 2005 (UTC)

בעיה עם הערך[עריכת קוד מקור]

תשים לב בבקשה להתפתחות שחלה בויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/ראשי תיבות בצה"ל#בעיה עם הערך. אשמח לשמוע את דעתך. גילגמש שיחה 22:07, 17 פבר' 2005 (UTC)

בקשה לעזרה[עריכת קוד מקור]

תוכל לעזור עם תרגום הטקסט שהוספתי למזנון? Danny 00:50, 18 פבר' 2005 (UTC)


צודה רבה! Danny 01:30, 18 פבר' 2005 (UTC)

אני חושב שהיחס שמתפתח פה לנריה איננו מוצדק. במה חטא? בכך שכתב כמה דברי שבח על הקראים? זה חטא כל כך נורא? על זה צריך לקיים דיון במזנון? על זה צריך להכנס למלחמות עריכה על הורדת קטגוריה מסכנה? אז נסלק את נריה, מה נרוויח? רק נפסיד. אני חושב שאתה בתור בירוקרט צריך להתערב בנושא הזה. גילגמש שיחה 08:02, 18 פבר' 2005 (UTC)

המטוטלת של פוקו[עריכת קוד מקור]

אבקשך לעיין בשיחה:המטוטלת של פוקו. אני רואה שבלי בורר לא נגיע שם לכלום. גדי אלכסנדרוביץ' 10:12, 18 פבר' 2005 (UTC)

אני רואה ש-Eman נכנס לעובי הקורה, ואני סומך עליו. דוד שי 20:46, 18 פבר' 2005 (UTC)

שלום דוד שי,
שלחתי לך מכתב לתיבה שאני תמיד שולח אליה. אנא תגיד לי אם קיבלת אותו,
בברכה,
15:26, 18 פבר' 2005 (UTC)

לדוד שלום, הערך של ההגנה אכן זקוק להרחבה, לעומת זאת הערך של מלחמת השחרור,מלא חורים ולא להרחבה הוא זקוק, אלא לסתימת הפרצות. לתשומת לבך. אגב, הרחבתי היום את הקטע של ההיסטוריה בערך דרגות צה"ל. בברכה,אדר 20:32, 18 פבר' 2005 (UTC)

אין טוב ממך לטפל בבעיות אלה. דוד שי 21:09, 18 פבר' 2005 (UTC)

טקסט בקטגוריות[עריכת קוד מקור]

שלום דוד,

ראשית - תודה שערכת את שכתבתי.

שנית, שמתי לב שגם אתה וגם גלגמש העברתם טקסט שהכנסתי בקטגוריות לערך משחק ילדים, ותמהתי מדוע? נראה לי מאד אינטואיטיבי למצוא מידע על משחקי ילדים אלימים, למשל, בדיוק לפני רשימה שלהם.

ladypine 23:50, 18 פבר' 2005 (UTC)

ראשית ברצוני להביע התפעלותי מתרומתך העצומה לתחום משחקי ילדים בויקיפדיה. בקשר לשאלתך: הנוהג בויקיפדיה הוא שבתחילת קטגוריה מופיעה רק הגדרה קצרה מאוד שלה, בדרך כלל לא יותר ממשפט אחד. תאור מקיף של הנושא שבו עוסקת הקטגוריה נמצא בערך בעל שם דומה, ויש קישורים מהקטגוריה לערך ולהפך. יתרונה של הפרדה זו ניכר יותר כאשר הערך הוא ערך ארוך למדי, שבדרך כלל הגולש אינו מעוניין לקרוא אותו כאשר הוא מגיע לקטגוריה. ראי, למשל, הערך פיסיקה והקטגוריה קטגוריה:פיסיקה. דוד שי 23:58, 18 פבר' 2005 (UTC)

ערכים הדורשים שכתוב[עריכת קוד מקור]

מה דעתך על ערכים תקועים, הדורשים שכתוב (מי אחראי עליהם, למשל?)?

אין אחראי, ואנשים לא כל כך אוהבים לערוך שכתוב מסיבי. אם ערך כתוב גרוע ואין מי שישכתב אותו, הוא יישאר לנצח בסטטוס של טעון שכתוב, או שיעלה להצבעת מחיקה. לכן חשוב לכתוב ערכים באיכות סבירה, כך שלא ידרשו שכתוב מסיבי. אם אתה נתקל בדרישה חוזרת ונשנית לשכתוב של ערכים שכתבת, קח פסק זמן, והתמקד בקריאת ערכים קיימים ובביצוע תיקונים מינוריים להם, עד שתתרגל לנורמות הכתיבה הנהוגות בויקיפדיה. דוד שי 08:26, 19 פבר' 2005 (UTC)

שלום,
האם דיברת עם עדן? כי אני שוקל לעשות זאת בעצמי אם אין לך התנגדות. גילגמש שיחה

בבקשה. ראה דברים שכתבתי שורות אחדות מעל. דוד שי 09:50, 19 פבר' 2005 (UTC)
כן, ראיתי, חשבתי אולי כתבת משהו נוסף. במקרה זה אני אפנה לעדן בעצמי ואבקש ממנו שלא יזהם את ויקיפדיה בשטויות שלו. נמאס לי לרדוף אחריו. אחרי שאעשה את זה, אהפוך את ערכיו לקצרמרים קריאים ואבקש מאלמוג להרחיב את ערכי הקיסרים. גילגמש שיחה 09:52, 19 פבר' 2005 (UTC)

כטוב ליבו ביין[עריכת קוד מקור]

מה לדעתך קורה עם משתמש:יונתן נבו? יכול להיות שהוא השאיר את החשבון שלו "פתוח" על מחשב ציבורי ומישהו מכניס שטויות בשמו? מה אתה מציע לעשות? לחסום אותו זמנית? ערןב 10:39, 19 פבר' 2005 (UTC)

חסימה זמנית נראית פתרון טוב. דוד שי 10:45, 19 פבר' 2005 (UTC)

שלום דוד. העברתי את הערך חסוי לשם שלדעתי הוא הנכון לו: "חוסה". אולם יוצרו של הערך יניב.ד חזר והשיבו לשמו המקורי. האם תוכל לפסוק מה הצורה הנכונה ולהסדיר את העניין?
תודה, אסף.צ 18:35, 19 פבר' 2005 (UTC)

לפי המוכר לי חסוי הוא צורה תקינה. דוד שי 18:58, 19 פבר' 2005 (UTC)

צודק, טעות שלי. אסף.צ 19:00, 19 פבר' 2005 (UTC)

דוד, אנא ראה את עריכתי האחרונה בשיחה: בניטו מוסוליני. מבחינתי המדובר בתקרית בעלת משמעות, ואני בהליך של חשבון נפש. לא קרה שום אסון, אבל קשה לי להסביר לעצמי מדוע התעקשתי על דבר שהיה לא נכון, וכנראה מבלי לבדוק יותר מדי. מכל מקום, קבל את התנצלותי. אלמוג 21:25, 24 פבר' 2005 (UTC)

לא קרה כל אסון, ואף אין צורך להתנצל. דוד שי 05:03, 25 פבר' 2005 (UTC)

בוקר טוב דוד, לקחתי על עצמי לטפל בערכים הדורשים שכתוב וכבר כמה טופלו - אבל כמובן אני לא יודע הכל יש לך עצה פרט לכך שאני אכריז על מתקפה בערכים אלו? אולי מישהו שיעזור לי, מישהו שאתה ממליץ עליו?.מתניה 06:29, 25 פבר' 2005 (UTC)

שפר כל ערך שביכולתך לשפר, ואת אלה שתוכנם אינו מדבר אליך השאר לאחרים. במקרים חמורים הוסף הערת שכתוב. איני רואה צורך ביותר מזה. דוד שי 20:33, 25 פבר' 2005 (UTC)

אבקש את חוות דעתך בנושא העקרוני (לא מטריד אותי במיוחד היישום הספיציפי הזה שלו) שמופיע בשיחת משתמש:גילגמש#חסימת עדן קוגן. בתודה, טרול רפאים 15:46, 25 פבר' 2005 (UTC)

יחידות מסה[עריכת קוד מקור]

שלום, דלטון הוא יחידה שונה במעט מAMU. ההבדל הם זניחים למדי והשאלה היא האם כדאי לאחד את שני המושגים. (AMU זה משקלו של פחמן חלקי 12 ואילו דלטון הוא משקלו של מימן אחד). גילגמש שיחה 08:24, 26 פבר' 2005 (UTC)

אינני בקי בתחום זה. דוד שי 09:25, 26 פבר' 2005 (UTC)
לדעתי צריך להפריד, כפי שנעשה בוויקי האנגלית. ראשית, שתי היחידות אינן מציינות את אותה המסה בדיוק. שנית, לכל אחת מהן היסטוריה נפרדת עליה ניתן לספר בערכים. --Pixie 09:40, 26 פבר' 2005 (UTC)
בבקשה, צא לדרך והתחל להרחיב ערכים אלה. חוץ מזה, ראה דברי בשיחה:אספירין. דוד שי 09:57, 26 פבר' 2005 (UTC)

דוד, אין לי בעיה שזה יהיה בקנגורו, אך כפי שתוכל לראות בגוף הערך צריך להגיד kangaroo . בעברית יוצא כאילו יש קן לגור אבל זה ממש במקרה. אאיך שתרצה. לא ממש משנה לי. Dudutal 18:45, 27 פבר' 2005 (UTC)

לי זה משנה, כי בכל מילון שבדקתי (אבן שושן, ספיר, בבילון, מורפיקס) כותבים קנגורו. לעברית יש חיים משלה, והיא אינה נצמדת לאנגלית או לשפת האבוריג'ינים. דוד שי 19:01, 27 פבר' 2005 (UTC)

שלום,
יש לי בעיה עם משתמש:ליאור ויסמן הוא כתב שלוש פעמים ברציפות את הערך ערבי אחרי שמחקתי את זה פעמיים. מחקתי כי זהו ערך מילוני. כמובן שהעברתי את זה לויקימילון. פניתי לליאור פעמיים. פעם כשהיה אנונימי עם הודעה המבהירה לו שויקיפדיה איננה מילון (התבנית {{מילון}}) ופעם נוספת בהודעת ברכה. אני מבקש שתתערב בענין ותסביר לו שהוא יכול להמשיך לתרום בויקימילון אם זה רצונו, אך אין טעם לכתוב פה ערכים מילוניים שימחקו. תודה. גילגמש שיחה 19:34, 27 פבר' 2005 (UTC)

שרידים למלחמת עבר[עריכת קוד מקור]

נראה לי שניתן לנקות את שיחה: אמנון ז'קונט מהאזהרה המפחידה שמופיע בו, לא הייתה שם פעילות כבר למעלה מחצי שנה (ההודעה האחרונה היא מאוגוסט). טרול רפאים 22:51, 27 פבר' 2005 (UTC)

היי דוד! הצלחנו לגייס את כל הכסף ואפילו לעבור את הסכום הדרוש ב-15%. לכן, אפשר להוריד את הבקשה לתרומות ולהחליפה בהודעת "תודה" בסגנון מה שמופיע באנגלית. תודה, Danny 05:45, 1 מרץ 2005 (UTC)

היי דוד. בנוסף לערך הישן שיעתוק, העוסק בסוציולוגיה, קיים עכשיו גם שעתוק (ביולוגיה). רציתי ליצור דף פירושונים, אך הפעם זה סבוך:

האם זה נשמע לך נכון? מה בקשר למאמר הסוציולוגי, שבגופו כתובה המילה "שיעתוק" עם י' עשרות פעמים? לשנות או להשאיר? תודה, --Pixie 09:58, 2 מרץ 2005 (UTC)

הדרך שאתה מתאר נכונה לחלוטין. את הכתיב שיעתוק לשנות לשעתוק. דוד שי 20:19, 2 מרץ 2005 (UTC)
כיוצר הצורה מוטעית, לקחתי על עצמי לתקן את המצב. מחוסר ידע, לא צירפתי תיאור של שעתוק (ביולוגיה) לדף הפירושונים - אשמח אם מישהו יוכל לעשות זאת.

הידעת והפניות[עריכת קוד מקור]

ההפניה שלך מובילה לראש המאמר ולא לפרק הנבחר. לדעתי אין לתת הפניה כזאת מ"הידעת". אם תרצה, אפשר להעתיק את המלל המופיע בערך "אי הפסחא" לגבי כתב הרונגו רונגו לקצרמר או לחלופין אפשר למחוק את הידעת. גילגמש שיחה 20:50, 2 מרץ 2005 (UTC)

ביטלתי את הקישור, גם זו דרך לפתור את הבעיה. דוד שי 21:06, 2 מרץ 2005 (UTC)
אני לא חושב ל"הידעת" הזה יש זכות קיום ללא הערך העיקרי שאליו הוא מפנה, קרי כתב הרונגו רונגו. למה למהר? נעלה את הידעת אחרי שמישהו יכתוב ערך על הכתב הזה. גילגמש שיחה 21:09, 2 מרץ 2005 (UTC)
לדעתי יש לו זכות קיום. המידע על "רונגו רונגו" מופיע בערך אי הפסחא, שאליו יש הפניה מתוך "הידעת?" הזה. די בכך. דוד שי 21:16, 2 מרץ 2005 (UTC)
החפזון מהשטן. זה לא שחסרות אנקדוטות. אם זה כל כך חשוב לך, אפשר להשאיר את זה, אבל אני עדיין בעד המחיקה. אפשר לחשוב על הידעתות טובות לא פחות שיש להן ערך בויקי. גילגמש שיחה 21:19, 2 מרץ 2005 (UTC)
  • אני רק לשאול שאלה: איפה אפשר להוסיף אייטמים להידעת? תודה אבי 21:27, 2 מרץ 2005 (UTC)
לך לויקיפדיה:הידעת?, לחץ על קישור אדום בצד שמאל, ויפתח לך ערך להוספת הידעת. דוד שי 21:40, 2 מרץ 2005 (UTC)


ישראל גלילי=[עריכת קוד מקור]

לדוד ערב טוב. אני עוסק עתה בהרחבת הערך מלחמת העצמאות. תוך כדי כך גיליתי שכל הקטע שכתבתי על חלקו של ישראל גלילי במלחמה (בפרק על מפקדי המלחמה) אינו נזכר כלל בערך ישראל גלילי. אני מציע להעתיקו גם לערך זה. בברכה, אדר 21:48, 2 מרץ 2005 (UTC)

עשיתי זאת. דוד שי 22:04, 2 מרץ 2005 (UTC)