שליטי היקום: הגילוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שליטי היקום: הגילוי
Masters of the Universe: Revelation
כותרת הפתיחה
כותרת הפתיחה
מבוסס על "הי-מן ושליטי היקום" מאת לו שיימר
סוגה הנפשה
פנטזיה, פעולה והרפתקאות
יוצרים קווין סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
כותבים Marc Bernardin, Eric Carrasco, קווין סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
מדבבים כריס ווד
מארק המיל
שרה מישל גלר
לנה הידי
ליאם קנינגהם
דידריק באדר
אליסיה סילברסטון
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 2
מספר פרקים 10
הפקה
מפיקים בפועל קווין סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מאטל, Powerhouse Animation Studios עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 23 ביולי 2021 – 23 בנובמבר 2021 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שליטי היקום: הגילויאנגלית: Masters of the Universe: Revelation) היא סדרת טלוויזיה מונפשת אמריקאית, שנוצרה על ידי קווין סמית' עבור שירות הזרמת המדיה נטפליקס.

הסדרה יצאה בשני חלקים, כאשר החלק הראשון עלה לשידור ב-23 ביולי 2021[1] והשני ב-23 בנובמבר 2021.

רקע עלילתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה ממשיכה את קשתות העלילה סדרת הטלוויזיה המקורית ושל העיבוד הקולנועי שהופק בשנת 1983.[2][3]

הסדרה נפתחת בעוד ניסיון של סקלטור הרשע לחדור לטירת גולגולת (Castle Grayskull) על מנת להשיג את מקור הכוח הטמון בה. הנסיך אדם, שחוגג את מינויה של טילה למפקדת המשמר המלכותי, משתנה להי-מן ואץ לטירת גולגולת כדי לעצור את סקלטור. במהלך הקרב הי-מן נאלץ להקריב את עצמו על מנת למנוע מסקלטור להשתלט על הכוח, ובתוך כך כל הקסם עוזב את איטרניה. המלך רנדור וטילה, מגלים שאדם ואיש-שריון הסתירו מהם את זהותו הסודית של אדם, מגיבים בזעם: המלך רנדור מגרש את איש-שריון וטילה נוטשת אותם בזעם לטובת חיים כשכירת חרב המחפשת אחר אוצרות.

חלק ראשון[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנים אחרי, איטרניה גוועת בגלל העלמות הקסם, והקוסמת מאחדת בין טילה למכשפה אוויל-לין במסע על מנת לחשל מחדש את חרב העוצמה ולהחזיר את הקסם לאיטרניה. למסע מצטרפים אורקו, רובוטו, ביסט-מן ואנדרה, שותפתה של טילה. במהלך המסע, איש-שריון מחלץ אותם מידי מר-מן וחייליו, וטילה מתפייסת איתו.

במהלך המסע הם יורדים לסאבטרניה (ממלכת השאול של איטרניה) ומתמודדים עם הפחדים שלהם, כאשר טילה נאבקת מול "פחד-זוהר" (Scare-Glow). היא מתגברת על פחדיה ומשיגה חצי אחד מתוך חרב העוצמה. אורקו ואוויל-לין מתקרבים זה לזה כאשר הם מבקרים בחיזיון של טרולה (מקום מוצאו של אורקו) ואוויל-לין מגלה אמפתיה לסיפורו של אורקו כמכשף כושל. אורקו מגלה את כוחו האמיתי ומקריב את עצמו על מנת לעצור את פחד-זוהר ולאפשר לבני החבורה לברוח לפרטרניה, גן העדן של איטרניה.

בפרטרניה הם פוגשים את הנסיך אדם וגיבורי העבר. אדם נותן להם את החצי השני של חרב העוצמה ורובוטו מקריב את עצמו בחישול שני החצאים לחרב אחת. החבורה, יחד עם אדם, חוזרים עם חרב העוצמה לאיטרניה, ואחרי שאדם מחזיר את הקסם לאיטרניה, סקלטור – ששרד בתוך מטה הקסמים של אוויל-לין – דוקר את אדם מאחורה, גונב את חרב העוצמה ולוקח את הכוח לעצמו.

חלק שני[עריכת קוד מקור | עריכה]

איש-שריון והקוסמת מצליחים למנוע מסקלטור החזק להרוג את אדם וטילה, כאשר הם משגרים אותם לארמון המלך. סקלטור הורג את הקוסמת וכולא את איש-שריון, ואז יוצא לרדוף אחרי אדם וטילה וחבריהם, לא לפני שהוא ממנה את אוויל-לין לקוסמת החדשה של טירת גולגולת. בארמון המלך טילה מרפאת את הפצע הקשה של אדם באמצעות כוחות קסם. סקלטור מגיע ובאמצעות צבא של זומבים תוקף את אדם וטילה. אדם מצליח לזמן את הכוח גם בלי חרב העוצמה והופך לענק זועם וחסר שליטה שמצליח להדוף את סקלטור אך גם גורם נזק רב לעיר. לבסוף, טילה משגרת את עצמה ואותו להרים המיסטיים, הרחק מסקלטור. אדם הענק ממשיך להשתולל ומגיע עד למחנה הפליטים של המלך רנדור, שם אביו, מצליח להרגיע אותו ולהפוך אותו בחזרה לאדם. הוא מודה לטילה ולחברתה אנדרה שהחזירו לו את בנו.

בינתיים בטירת גולגולת סקלטור נעשה תאב עוצמה ומגלה שבקרוב הייקום ייתיישר בנקודה שבה הכוח ישפיע על כולו. במקביל, הוא מתנהג באכזריות לאוויל-לין בניסיון להבין כיצד אדם זימן את הכוח בלי החרב שלו. איש-שריון מצליח לתמרן את אוויל-לין לבגוד סקלטור, לפתות אותו ואז לגנוב ממנו את הכוח - דבר שהופך אותה למכשפה החזקה ביותר ביקום. כאשר היא מביטה אל חיזיון הכוח היא רואה שהיקום הוא כאוטי, מלא סבל וחסר משמעות, ומחליטה לנצל את רגע ההתיישרות כדי להשמיד את כולו.

במחנה המלך, אדם, טילה והמלך רנדור מתכננים מתקפת נגד. אדם מגלה לטילה, שהבינה בעצמה, שהיא הבת של הקוסמת ושגם לה יש יכולות קסומות. הם משכנעים אותה לזמן באופן טלפתי קסום את כל בני איטרניה לקרב אחרון על טירת גולגולת. למאמץ מצטרף גם סקלטור שנבגד על ידי אוויל-לין וכורת ברית זמנית עם אדם, טילה, אנדרה וחבריהם. הם משגרים מתקפה על טירת גולגולת, ובזמן שאדם וסקלטור מסיחים את דעתה של אוויל-לין, טילה ואנדרה מתגנבות למרתפי הטירה במטרה שטילה תיכנס לבריכת הכוח הקסומה ותהפוך לקוסמת החדשה של טירת גולגולת. איש-שריון, שנמלט מכלאו, מציל אותן מעוזריה של אוויל-לין ששומרים על המרתפים.

בזמן שטילה נכנסת לבריכה הקסומה, נראה שמצבם של הגיבורים לא טוב. אדם וסקלטור לא מצליחים לעצור את אוויל-לין, שקרובה להשמידם, ובחוץ - צבא האלמתים שהקימה אוויל-לין כאשר זימנה את כל המתים מסאבטרניה, מתחיל לתת את אותותיו בצבא איטרניה, ופחד-זוהר קרוב להרוג את המלך רנדור. אורקו, שנהרג בסאבטרניה כאשר הדף שם את פחד-זוהר, חזר לחיים בעקבות כך, ומתגלה כמכשף חזק במיוחד. הוא מציל את המלך רנדור מפני פחד-זוהר ומצליח לקחת מאוויל-לין את חרב העוצמה ולתת אותה לאדם, שהופך שוב להי-מן. בינתיים, טילה נהפכת לקוסמת החדשה ולוקחת את אוויל-לין למאבק קוסמי.

הי-מן עוזר לצבא איטרניה להביס את כוחות האופל ונבגד על ידי סקלטור שתוקף אותו. הי-מן מביס את סקלטור ומגלה אותו להר-הנחש. בינתיים, טילה מצליחה לגבור על אוויל-לין ומראה לה שהיקום הוא לא רק סבל חסר משמעות אלא גם יופי, אהבה וחיים. אוויל-לין נכנעת ומוותרת על הכוח. אורקו משכנע אותה שהיא השתנתה לטובה והיא מונעת ממנו לשוב לסאבטרניה אחרי שטילה מגרשת לשם את כל אלו שקמו לתחייה.

בסצנת הסיום, הטובים חוגגים את הניצחון בארמונו של המלך רנדור. המלך רנדור ואיש-שריון מכתירים את אנדרה לאבירת-חיל וטילה ואדם מתקרבים זה לזה, וטילה אומרת שהיא עדיין צריכה אותו בתור האלוף של טירת גולגולת.

בסצנה שלאחר הסיום, סקלטור חוזר להר-הנחש ומגלה שהוא נהפך למקום פולחן עבור "לוח-האם" (Motherboard). כאשר הוא מנסה להשמיד אותו היא משתלטת עליו ומספחת אותו אליה, ואז מופיע סמל השבט The Horde שבראשו עומד הורדק הרשע, אויבה העיקרי של שי-רה.

צוות המדבבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כרזת הסדרה הרשמית המציגה את כל הדמויות.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס השנתי של פאוור-קון שנערך בשנת 2019, קווין סמית' חשף שהוא יפיק סדרה מונפשת שתבוסס על הסדרה "הי-מן ואדוני היקום" עבור נטפליקס.[2] כמו כן, נחשף כי בנוסף להיותו מפיק הסדרה בפועל, סמית' יהיה אמון על כתיבת התסריט לצדם של התסריטאים אריק קרסקו, טים שרידן, דיה מישרא ומארק ברנרדין.[2]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-14 בפברואר 2020, אושר רשמית צוות המדבבים של הסדרה, שכולל בין היתר את כריס ווד, מארק המיל, שרה מישל גלר, לנה הידי, אלישיה סילברסטון, קווין קונרוי וטוני טוד.[4]

אנימציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם חשיפת פיתוחה והפקתה של הסדרה, נחשף כי אולפני האנימציה "פאוורהאוס" יספקו את שירותיהם עבור הנפשת הסדרה.[2]

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המלחין בר מק'קרירי הלחין את הפסקול לסדרה.[5]

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 במאי 2021, מגזין "אנטרטיינמנט ויקלי" הוציא מבט ראשון על הסדרה, יחד עם אישור רשמי לתאריך עליית הסדרה לשידור.[1] באותו יום, נחשף גם כי נטפליקס תשווק ליין של בובות אקשן בהשראת הסדרה.[6]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עתידה לעלות בשני חלקים, 5 פרקים כל אחד, כאשר החלק הראשון, שכלל את חמשת הפרקים הראשונים, עלה לשידור ב-23 ביולי 2021.[7][1] החלק השני, שכלל את חמשת הפרקים האחרונים, עלה לשידור בסוף 2021.

בינואר 2024 עלתה לנטפליקס סדרת ההמשך: "שליטי היקום: מהפכה" - מיני-סדרה בת 5 פרקים, בה הי-מן וטילה נלחמים נגד סקלטור המחוזק על ידי לוח-האם והשבט של הורדק הרשע.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]