Homework

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Homework
אלבום אולפן מאת דאפט פאנק
יצא לאור 17 בינואר 1997
הוקלט 1993-1996
סוגה טכנוהאוספרנץ' האוסדיסקו
שפה אנגלית
אורך 73:53
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס, Soma Quality Recordings
הפקה תומא בנגלטר וגי-מנואל דה הומם-קריסטו
הופק בדאפט האוס (פריז)
כרונולוגיית אלבומים של דאפט פאנק
Homework
(1997)
Discovery
(2001)
סינגלים מ-Homework
  1. "Da Funk"
    תאריך יציאה: דצמבר, 1996
  2. "Around the World"
    תאריך יציאה: 17 במרץ 1997
  3. "Burnin'"
    תאריך יציאה: 15 בספטמבר 1997
  4. "Revolution 909"
    תאריך יציאה: 16 בפברואר 1998

Homeworkעברית: שיעורי בית) הוא אלבום הבכורה של צמד המוזיקה האלקטרונית הצרפתי דאפט פאנק, שיצא בתאריך ה-17 בינואר 1997 תחת הלייבלים וירג'ין רקורדס ו-Soma Quality Recordings.

הצמד הפיקו את השירים מבלי תוכניות להוציא אלבום. לאחר עבודה שהתפרשה על גבי חמישה חודשים, ובה עבדו על חומרים שהיו אמורים להיות סינגלים נפרדים, הם החשיבו את החומר טוב מספיק על מנת שיכללו בתוך אלבום.

הצלחת האלבום הביאה תשומת לב עולמית למוזיקת ההאוס הצרפתית. Homework נכנס למצעדי מוזיקה ב-14 מדינות שונות, והיה בשיאו כאשר הגיע למקום השלישי במצעד האלבומים הצרפתיים, למקום 150 במצעד בילבורד 200 האמריקאי, ולמקום השמיני במצעד האלבומים הבריטי.

עד לפברואר 2001, האלבום מכר מעל לשני מיליון עותקים ברחבי העולם וצבר תארים של אלבום זהב ופלטינה. סך הכל, Homework קיבל ביקורות חיוביות.

באלבום נמצאים סינגלים אשר השפיעו משמעותית על מוזיקת ההאוס הצרפתי ועל סצנת מוזיקת הדאנס העולמית, כולל הסינגלים "Da Funk" ו-"Around the World" אשר נכנסו למצעד שירי הדאנס קלאב של בילבורד, ושהשני מביניהם נכנס למצעד בילבורד הוט 100 והגיע למקום ה-61.

רקע והקלטה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1993, תומא בנגלטר וגי-מנואל דה הומם-קריסטו, חברי הצמד דאפט פאנק, הציגו דמו של המוזיקה האלקטרונית שלהם לדיג'יי סטיוארט מקמילן במסיבת רייב ביורודיסני.[1] התכנים שעל הקלטת יצאו לאור על הסינגל "The New Wave" ב-11 באפריל 1994, על ידי "Soma Quality Recordings", לייבל טכנו והאוס סקוטי אשר נוסד ב-1991 ובין מקימיה נמנית להקתו של מקמילן, "Slam".

דאפט פאנק שבו לסטודיו במאי של 1995 על מנת להקליט את הסינגל "Da Funk",[2] אשר יצא מאוחר יותר באותה שנה בנוסף לשיר "Rollin' & Scratchin'" תחת הלייבל "Soma".

אנחנו קיבלנו יותר שליטה מכסף. אתה לא יכול לקבל הכל. אנחנו חיים בחברה שבה אנשים רוצים כסף, אז הם אינם יכולים לקבל את השליטה. אנחנו בחרנו. שליטה היא חופש. אנשים אומרים שאנחנו פריקים של שליטה, אבל שליטה היא זו ששולטת בגורל שלך בלי לשלוט באנשים אחרים.

-תומא בנגלטר, ביחס לשליטה היצירתית והחופש של הצמד[3]

בהתאם לפופולריות הגוברת של הסינגלים של הצמד, לייבלים התחילו מעין "מלחמת הצעות" בינם, דבר אשר הוביל לכך שהצמד הוחתם בסופו של דבר בחברת וירג'ין רקורדס בשנת 1996.[4][5]

מאוחר יותר, ריצ'רד בראון מ-"Soma" ציין לגבי הצמד ועזיבתם: "אומנם היינו עצובים לאבד אותם לוירג'ין, אבל היה להם את הסיכוי להצליח בגדול, דבר שהם רצו, וזה לא קורה הרבה ללהקה שהוציאה רק שני סינגלים. אנחנו שמחים בשבילם".

וירג'ין הוציאו מחדש את "Da Funk" בנוסף לבי סייד "Musique" ב-1996, שנה לפני שהוציאו את "Homework". בנגלטר ציין מאוחר יותר כי הבי סייד "לעולם לא היה אמור להיכלל באלבום, ולמעשה, 'Da Funk' נמכר כסינגל יותר מאשר Homework, אז כך או כך, יש יותר אנשים שיש להם את השיר כסינגל בפני עצמו מאשר שהוא היה על האלבום. זה בגדול הופך את הסינגל לפיצ'ר כפול."

האלבום הוקלט ומוקסס בסטודיו של דאפט פאנק, ה"דאפט האוס" בפריז. הוא עבר מאסטרינג על ידי נילש פאטל בסטודיו "The Exchange" בלונדון.

בנגלטר ציין כי "על מנת להיות חופשיים, היינו חייבים להיות בעלי השליטה. כדי להיות בשליטה, היינו צריכים לממן את מה שהיינו עושים בעצמנו. הרעיון העיקרי היה להיות חופשיים." דאפט פאנק דנו בשיטה שלהם עם ספייק ג'ונז, במאי הקליפ לשיר "Da Funk". הוא ציין כי "הם עשו הכל על סמך איך שהם רצו לעשות את זה. לעומת 'הו, הוחתמנו בלייבל הזה, אנחנו מוכרחים להשתמש בתוכנית שלהם'. הם לעולם לא רצו לעשות משהו שיגרום להם להתבאס מליצור מוזיקה."

על אף שוירג'ין רקורדס מחזיקים בזכויות הפצה בלעדיות על החומר של דאפט פאנק, הקלטות המאסטר של הצמד עדיין בבעלותם דרך לייבל התקליטים שהקימו, "Daft Trax".[6]

כתיבה הלחנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאפט פאנק הפיקו את השירים הכלולים ב-"Homework" בלי תוכנית להוציא אלבום. בנגלטר ציין כי "זה היה אמור להיות רק לקט של סינגלים, אבל כתבנו כל כך הרבה שירים לאורך תקופת זמן של חמישה חודשים ששמנו לב שיש לנו אלבום טוב." הצמד סידרו את רשימת השירים כך שתכסה ארבעה צדדים של שני תקליטי ויניל. דה הומם-קריסטו ציין, "לא היה נושא מכוון כלשהו בגלל שכל השירים הוקלטו לפני שסידרנו את רשימת השירים. הרעיון היה לשפר את השירים על ידי לסדר אותם איך שסידרנו אותם; לעשות את זה 'יותר' כאלבום." המוזיקה והמילים לאלבום נכתבו כולם בחדרו של בנגלטר.[1] השם Homework, כך בנגלטר הסביר, קשור ל"עובדה שעשינו את התקליט בבית, באופן מאוד זול, מאוד מהר, וספונטני, בניסיון לעשות דברים מגניבים".

רוב השירים באלבום הם אינסטרומנטליים, אך ישנם כמה שירים בהם ניתן להאזין לשירה של הצמד. רוב המילים בשירים אלו הן חזרתיות, כמו בשיר Around the World, שם המשפט היחיד שנאמר הוא "Around the World", כשם השיר.

"Daftendirekt" הוא חלק מביצוע בהופעה חיה אשר הוקלט בגנט, בלגיה[7]; הקטע שירת כחשיפה להופעות החיות של דאפט פאנק ונבחר להיות הפתיח לאלבום. הביצוע אירע בקונצרט "I Love Techno" הראשון, אירוע אשר אורגן חלקית על ידי "Fuse" ו"On the Rox" ב-10 בנובמבר 1995.[8] ג'נט ג'קסון סימפלה את "Daftendirekt" בשירה "So Much Betta", אשר נכלל באלבום האולפן העשירי שלה, Discipline, שיצא בשנת 2008.

השיר הבא באלבום, "WDPK 83.7 FM", הוא מחווה לרדיו FM בארצות הברית. השיר שמושמע לאחר מכן, "Revolution 909", הוא רפלקציה על העמדה של הממשלה הצרפתית כנגד מוזיקת דאנס ומסיבות רייב.

"Revolution 909" עוקב לשיר "Da Funk", אשר שולף מאפיינים ממוזיקת פאנק ואסיד. על פי אנדרו אש מ-"Boca Raton News", הלחן של השיר "בנוי על גיטרת פאנק קופצנית כדי להעביר את מסר השיר של כיף סתמי".[9]

בנגלטר הביע כי הנושא של "Da Funk" כלל חשיפה של אלמנט פשוט ומשונה שנהיה מקובל ומתפתח לאורך הזמן. סאל סינקמני מ-"Slant Magazine" שיבח את השיר כ"לא מרפה", ובוב גאג'רסקי מ-"Westnet" קרא לשיר "מפגש יפהפייה של Chic (סביב הזמן של השיר "Good Times", אך ללא שירה) ומוזיקת אלקטרוניקה של שנות ה-90. השיר הופיע בפסקול לסרט "The Saint" משנת 1997 ונבחר למקום ה-18 ברשימתם של פיצ'פורק "200 השירים הטובים של שנות התשעים".[10]

השיר "Phœnix" משלב אלמנטים של מוזיקת גוספל ומוזיקת האוס.[11] הצמד החשיבו את "Fresh" כשיר קליל עם מבנה הומוריסטי. איאן מאת'רס מ-"Stylus Magazine" ביקר את השיר, וציין כי הוא "פשוט לא מרגיש כמו החוף רק בגלל הגלים הנשמעים ברקע".

הסינגל "Around the World" נושא השפעות מהשיר של גרשון קינגסלי "Popcorn". הקליפ לשיר בוים על ידי יוצר הסרטים, זוכה פרס האקדמיה הצרפתי, מישל גונדרי, שהשווה את קטע הבס בשיר לקטע של "Good Times" של Chic. כריס פאוור מ-"BBC Music" קרא לשיר "אחד מהשירים הקליטים של העשור". הוא ציין כי הוא היה "דוגמה מושלמת לסאונד של דאפט פאנק בנקודתו הכי נגישה: קטע בס פוסט-דיסקו בוגי, עם קמצוץ מינימלי של מלודית סינת', ועם הוק אחד מתמיד".[12]

איאן מאת'רס מ-"Stylus Magazine" אמר כי "אין מצב שתרצו לשמוע את Homework מבלי Around the World".

השיר "Teachers" הוא ריף על השיר של פריס מיטשל "!!Ghetto Shout Out", שיצא ב-1995 תחת הלייבל "Dance Mania".[13] השיר הוא מחווה למספר השראות של דאפט פאנק מסוגת מוזיקת האוס צרפתית, כולל משתפי פעולה לעתיד כמו Romanthony, DJ Sneak וטוד אדוארדס. השיר "Oh Yeah" מארח את DJ Deelat ואת DJ Crabbe.

"Indo Silver Club" מכיל סמפל מהשיר "Hot Shot" של הזמרת קרן יאנג. לפני כלילתו ב-"Homework", הוא שוחרר כסינגל בידי הלייבל Soma Quality Recordings בשני חלקים. לסינגל לא היה קרדיט לאף אמן על האריזה, ועל זאת נחשב כי נוצר על ידי המפיקים הבדיוניים "Indo Silver Club".[14] השיר האחרון, Funk Ad" הוא קטע מהשיר "Da Funk" אשר נוגן ברוורס.

סינגלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת הסינגל "Around the World"

ב-Homework מוצגים סינגלים אשר השפיעו משמעותית על מוזיקת האוס צרפתית[15] ועל סצנת מוזיקת הדאנס העולמית. הסינגל הראשון מהאלבום, "Alive", נכלל כבי סייד בסינגל "The New Wave", אשר יצא באפריל של שנת 1994.

הסינגל השני מהאלבום היה הסינגל "Da Funk". תחילה הוא יצא על ידי הלייבל "Soma" בשנת 1995, ולאחר מכן יצא מחדש תחת הלייבל של וירג'ין רקורדס בשנת 1996. השיר נהפך לסינגל הראשון של הצמד אשר דורג במקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב של בילבורד. הסינגל הגיע למקום השביעי במצעד הבריטי[16] והצרפתי.[17] הסינגל השלישי, "Around the World", היה להצלחה מסחרית ומבוקרת והיה הסינגל השני של הצמד אשר הגיע למקום הראשון במצעד שירי הדאנס קלאב של בילבורד. בנוסף, הגיע הסינגל למקום ה-11 במצעד הסינגלים האוסטרלי,[18] למקום החמישי במצעד הסינגלים הבריטי,[19] ולמקום ה-61 במצעד בילבורד הוט 100.[20]

באוקטובר 2011, מגזין NME דירגו את "Around the World" במקום ה-21 ברשימתם "150 השירים הטובים ביותר מ-15 השנים האחרונות".

הסינגל השלישי מהאלבום, "'Burnin", יצא בספטמבר של שנת 1997 ונבחר למקום ה-30 במצעד הסינגלים הבריטי.[21] הסינגל האחרון מהאלבום היה "Revolution 909". הוא שוחרר בפברואר של שנת 1998 והגיע למקום ה-47 במצעד הסינגלים הבריטי ולמקום ה-12 במצעד שירי הדאנס קלאב של בילבורד.

עטיפת האלבום[עריכת קוד מקור | עריכה]

עטיפת האלבום מציגה את הסמליל של הלהקה הצבוע באדום כשהוא על גבי רקע של בד סאטן שחור. את הסמליל עיצב חבר הצמד דה הומם-קריסטו.[22] הקונספט של העטיפה ילווה את דאפט פאנק באלבומיה הבאים כאשר על העטיפות יופיעו הלוגו של הלהקה, אך בצבעים וטקסטורות שונות, ומאחוריו יופיע רקע שחור (כדוגמת Discovery שבו הכתב מופיע בצבע כסוף, השתקפות הכתב היא בצבעי הקשת והטקסטורה של הלוגו נראית כמו מתכת במצב צבירה נוזל).

ביקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דירוגים מקצועיים
ציוני ביקורות
מקור ציון
AllMusic
Encyclopedia of Popular Music
אנטרטיינמנט ויקלי +B
הגרדיאן
Muzik 10/10
NME 7/10
פיצ'פורק 9.2/10
Q
The Rolling Stone Album Guide
Select 4/5


ההצלחה של Homework הביאה תשומת לב מרחבי העולם למוזיקת האוס פרוגרסיבית צרפתית[23] והביאה תשומת לב למוזיקת האוס צרפתית. לפי הוילג' ווייס, האלבום חידש את מוזיקת ההאוס וסטה מנוסחת מוזיקת הדאנס האירופאית.[24]

בספר "1001 אלבומים שאתה חייב לשמוע לפני שאתה מת", המבקר אלכס ריינר מציין כי Homework קושר את סגנונות המועדון המבוססים ל"אקלקטיות המתפתחת" של סוגת ה"ביג ביט". לטענתו, האלבום שימש הוכחה לכך ש"יש למוזיקת דאנס יותר מסמים וסאונדים מתוכנתים בקלידים."

מגזין קלאש תיארו אותו כ"נקודת כניסה" נגישה ל"שירה מתפתחת על סף הכניסה למיינסטרים".[25]

בשנת 2009, בריאן לינדר מ-"IGN" תיאר את Homework כאלבומו השלישי הטוב ביותר של הצמד. הוא קיטלג את הדרך בה השתמשו בכישרונם הייחודי על מנת לשלב את סגנונות ההאוס, אסיד, טכנו ופאנק אל תוך האלבום כ"הישג מסחרר".[26] הוא הסו מ"eMusic" הסכים, ושיבח את Homework על האופן בו תפס "תחושה של חקר וגילוי" כתוצאה מ"שנים של חקר מעמיק של מיטב תקליטי ההאוס, טכנו, אלקטרו והיפ הופ".

דייוויד בראון כתב באנטרטיינמנט וויקלי, שהצמד ידע להשתמש ב"שילוב העליז שלהם של היפ הופ, אמביינט וטכנו" כדי ליצור את האלבום. הוא כינה את האלבום כ"דיסקו האידיאלי לאנדרואידים".[27]

שון קופר מ-AllMusic כינה את האלבום "קלאסיקה כמעט ודאית" ו"חיוני".[28]

כריס פאוור מ-"BBC Music" השווה את הגישה של "פחות זה יותר" שבאה לידי ביטוי באלבום לשימוש בקומפרסורים "מחווה סונית" לתחנות רדיו FM ש"תרמו לאובססיות הצעירות ברוחן של דאפט פאנק". סאל סינקמני מ-"Slant Magazine" כתב כי "על אף שכמה שירים יותר פרועים מאשר מדויקים", יותר להקות מודרניות שאפתניות כמו האבלנצ'ז לא היו מתקיימות אלמלא "Da Funk".[29]

איאן מאת'רס מ-"Stylus Magazine" ציין כי "יש ליבה של עבודה קלאסית בלתי ניתנת להפרדה ב-"Homework", המסתתרת בין הטוב בלבד, וכשיש לך אלבום בכורה קלאסי המוחבא בין קווי מתאר של הגמלוניות האדירה של בכורתם, קשה שלא להיות מתוסכל."

רולינג סטון העניקו לאלבום שלושה כוכבים מתוך חמישה וציינו כי "תובנתם המהותית של הצמד אשר מגדירה את הקריירה שלהם, היא לא שמלכתחילה דיסקו היה מטופש, אלא שאינו היה מטופש מספיק". הם דירגו את האלבום בראש רשימתם "30 אלבומי מוזיקת הדאנס האלקטרונית הטובים בכל הזמנים" והצהירו כי בכורתם של הצמד היא "גאונות מחשמלת עצבים טהורה".[30]

על פי סקוט וודס מהוילאג' וויס, "דאפט פאנק [הסירו] את המכסה של הצנרות [היצירתיות]" עם יציאתו של Homework. בביקורת רטרוספקטיבית עבור פיצ'פורק, לארי פיצמוריס דירג את האלבום בציון של 9.2 מתוך 10. הוא ציין כי "Homework נשאר יחיד במינו בקטלוג של דאפט פאנק, התקליט 'חימם' את הבמה לקריירה של הצמד עד עצם היום הזה—הצלחה מסחררת ועלייה אשר עדיין ממשיכה באייקונוגרפיית פופ, ובנויה על היכולת דמוית טריק לעוות ולשחק עם מוסכמות העבר של מוזיקת הדאנס על מנת ליצור משהו שנראה עתידני."[31] בניגוד לכך, רוברט קרייסטגאו מהוילאג' וויס ציין כי "Da Funk" הוא קטע מיטבי[32] ופירט כי הוא "שיר טוב על אלבום שלא באמת שווה את הזמן או הכסף שלכם".[33]

דרן גאוול ממגזין "Drop-D" נתן גם כן סקירה שלילית, וציין כי "Homework היא יצירתם של כמה תקליטנים שנשמעים כמו חובבנים במיטבם."[34]

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאפט פאנק רצו שרוב ההנפקות של האלבום יהיו בפורמט של תקליט ויניל, אז תחילה הונפקו רק 50,000 עותקים של האלבום בפורמט של ויניל. לאחר הוצאת האלבום לאור, המכירות המסחררות של האלבום גרמו למפיצים להאיץ את ההנפקה על מנת לספק את הביקוש של הקונים. האלבום הופץ ב-35 מדינות סביב העולם, והגיע לשיאו כשדורג במקום ה-150 במצעד הבילבורד 200.[35] ראשית, Homework דורג במצעד האוסטרלי ב-27 באפריל 1997; הוא צעד במצעד במשך שמונה שבועות כשבשיאו הגיע למקום ה-37. בצרפת, האלבום הגיע למקום השלישי וצעד במצעד במשך 82 שבועות. ב-1999, האלבום הגיע למעמד של אלבום זהב בצרפת על כך שמכר יותר מ-100,000 עותקים.[36] ב-11 ביולי 2001, האלבום הוכתר לאלבום זהב על ידי איגוד תעשיית ההקלטות האמריקאי, דבר אשר הורה על מכירות של מעל לחצי מיליון עותקים בארצות הברית.[37] עד לאוקטובר 1997, האלבום מכר מעל ל-220,000 עותקים סביב העולם. בילבורד דיווחו כי על פי וירג'ין רקורדס, שני מיליון עותקים נמכרו עד לפברואר 2001. עד לספטמבר של שנת 2007, האלבום מכר 605,000 עותקים ברחבי ארצות הברית.[38]

סיבוב הופעות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – Daftendirektour

מחודש ינואר עד חודש דצמבר של שנת 1997, יצאו הצמד לסיבוב הופעות מסביב לאירופה ואמריקה על מנת לקדם את האלבום.[39] סיבוב ההופעות נקרא "Daftendirektour" והוא אירע באיטליה, ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה, נורווגיה, שוודיה, שווייץ, דנמרק, בלגיה, קנדה, הולנד, אירלנד, ספרד ואוסטריה.

D.A.F.T.: A Story About Dogs, Androids, Firemen and Tomatoes[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – D.A.F.T.: A Story About Dogs, Androids, Firemen and Tomatoes

בשנת 2000, הוציא הצמד אוסף וידאו קליפים של שירים וסינגלים מהאלבום בשם "D.A.F.T.: A Story About Dogs, Androids, Firemen and Tomatoes". אף על פי שהכותרת נובעת מהופעתם של כלבים ("Da Funk" ו-"Fresh"), אנדרואידים ("Around the World"), כבאים ("'Burnin") ועגבניות ("Revolution 909") בקליפים, אין עלילה מגובשת המחברת בין הקליפים השונים.[40]

רשימת שירים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל השירים נכתבו והולחנו על ידי תומא בנגלטר וגי-מנואל דה הומם-קריסטו. 

מס' שם משך
1. Daftendirekt 2:44
2. WDPK 83.7 FM 0:28
3. Revolution 909 5:26
4. Da Funk 5:28
5. Phœnix 4:55
6. Fresh 4:03
7. Around the World 7:04
8. 'Rollin' & Scratchin 7:26
9. Teachers 2:52
10. High Fidelity 6:00
11. Rock'n Roll 7:32
12. Oh Yeah 2:00
13. Burnin' 6:53
14. Indo Silver Club 4:32
15. Alive 5:15
16. Funk Ad 0:51
משך כולל:
73:53

משתתפים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דאפט פאנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תומא בנגלטר - הלחנה, נגינה, הפקה מוזיקלית
  • גי-מנואל דה הומם-קריסטו - הלחנה, נגינה, הפקה מוזיקלית, עיצוב

משתתפים נוספים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מצעדים שבועיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים (1997)
מדינה מצעד מיקום שיא
אוסטריה Ö3 אוסטריה טופ 40‏ 34[53]
אוסטרליה מצעד האלבומים האוסטרלי 37[52]
איטליה מצעד האלבומים האיטלקי 68[51]
אירלנד מצעד האלבומים האירי 54[50]
ארצות הברית בילבורד 200 150[49]
בריטניה מצעד האלבומים הבריטי 8[48]
גרמניה GfK – טופ 100 48[46]
הולנד מצעד 100 האלבומים ההולנדיים 25[45]
ולוניה אולטראטופ 40 9[47]
נורווגיה VG-lista 40[44]
ניו זילנד המצעד הניו זילנדי הרשמי 8[43]
פלנדריה אולטראטופ 50 7[41]
צרפת SNEP 3[42]
קנדה מצעד האלבומים הקנדי 15[55]
שוודיה סוורייטופליסטן 16[54]

מצעדי סוף שנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

‏  מצעדים (1997)
מדינה מצעד מיקום שיא
הולנד מצעד 100 האלבומים ההולנדיים 95[59]
ולוניה אולטראטופ 40 38[57]
פלנדריה אולטראטופ 50 38[56]
צרפת SNEP 24[58]

נתוני מכירות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מדינה מעמד מכירות
בלגיה (BEA)[60] פלטינה 50,000*
קנדה (CRIA)[61] פלטינה כפולה 200,000^
צרפת (SNEP) פלטינה 534,400[12]*
הולנד (NVPI)[62] זהב 50,000^
ניו זילנד (RMNZ)[63] פלטינה 15,000^
בריטניה (BPI) פלטינה 345,009[64]
אמריקה (RIAA)[65] זהב 674,000[66]
*נתוני מכירות המבוססים על הסמכה בלבד

^נתוני משלוחים המבוססים על הסמכה בלבד

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Mark Alvin, Daft Punk: The Duo Was Human After All, Music Times, ‏2020-06-03 (באנגלית)
  2. ^ Daft Punk History & Facts | Daft Punk Wiki | The Daft Punk Site, web.archive.org, ‏2012-01-06
  3. ^ Punk As They Wanna Be
  4. ^ About the Author / Ellie Mullins, Daft Punk iconic album ‘Homework’ turns 23 years old, We Rave You, ‏2020-01-18 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ 20 שנה ל-"Homework", אלבום הבכורה של דאפט פאנק | חדשות מוזיקה, באתר דיסק סנטר
  6. ^ Daft Punk, web.archive.org, ‏2012-08-13
  7. ^ Why Daft Punk's Homework is the best house album of all time, Happy Mag, ‏2017-01-17 (באנגלית אמריקאית)
  8. ^ History I Love Techno | I Love Techno 2013, web.archive.org, ‏2014-04-13
  9. ^ Boca Raton News - Google News Archive Search, news.google.com
  10. ^ The Top 200 Tracks of the 1990s: 20-01, Pitchfork (באנגלית)
  11. ^ Interview with Daft Punk by Dave "the Wave" Dresden, web.archive.org, ‏2014-07-10
  12. ^ 1 2 Chris Power, BBC - Music - Review of Daft Punk - Homework, www.bbc.co.uk (באנגלית בריטית)
  13. ^ Leor Galil, The return of Dance Mania Records, Chicago Reader (באנגלית)
  14. ^ Daft Punk, web.archive.org, ‏2011-06-06
  15. ^ James (2003). p. 292.
  16. ^ Official Singles Chart Top 100 | Official Charts Company, www.officialcharts.com (באנגלית)
  17. ^ lescharts.com - Daft Punk - Da Funk, lescharts.com
  18. ^ australian-charts.com - Australian charts portal, australian-charts.com
  19. ^ Daft Punk | full Official Chart History | Official Charts Company, www.officialcharts.com
  20. ^ Daft Punk, Billboard
  21. ^ Daft Punk | full Official Chart History | Official Charts Company, www.officialcharts.com
  22. ^ Interview: The story behind the iconic album cover for Daft Punk’s ‘Homework’…, 909originals, ‏2019-01-20 (באנגלית אמריקאית)
  23. ^ Top 100 Albums of the 1990s - Page 4, Pitchfork (באנגלית)
  24. ^ Underground Disco? | Village Voice, web.archive.org, ‏2015-01-09
  25. ^ Classic Albums: Daft Punk - Homework, Clash Magazine (באנגלית)
  26. ^ Daft Punk: Worst to Best - IGN (באנגלית), נבדק ב-2020-12-23
  27. ^ Homework, EW.com (באנגלית)
  28. ^ Homework - Daft Punk | Songs, Reviews, Credits | AllMusic (באנגלית), נבדק ב-2020-12-19
  29. ^ Sal Cinquemani, Review: Daft Punk, Homework (באנגלית אמריקאית)
  30. ^ Jon Dolan,Michaelangelo Matos, Jon Dolan, Michaelangelo Matos, The 30 Greatest EDM Albums, Rolling Stone, ‏2012-08-02 (באנגלית אמריקאית)
  31. ^ Daft Punk: Homework, Pitchfork (באנגלית)
  32. ^ Robert Christgau: Consumer Guide Jan. 27, 1998, www.robertchristgau.com
  33. ^ Robert Christgau: CG 90s: Key to Icons, www.robertchristgau.com
  34. ^ CD Review: Daft Punk, "Homework", dropd.com
  35. ^ Daft Punk, Billboard
  36. ^ Snepmusique.com, le site du Snep, web.archive.org, ‏2014-05-13
  37. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית אמריקאית)
  38. ^ Nielsen Business Media Inc, Billboard, Nielsen Business Media, Inc., 2007-09-01. (באנגלית)
  39. ^ The name browserTitle is already in use., www.thedaftclub.com
  40. ^ Daft Punk: D.A.F.T. - A Story About Dogs, Androids, Firemen, and Tomatoes (2000) - Michel Gondry, Seb Janiak, Roman Coppola, Spike Jonze | Synopsis, Characteristics, Moods, Themes and Related | AllMovie (באנגלית), נבדק ב-2020-12-16
  41. ^ "Ultratop.be – Daft Punk – Homework"
  42. ^ "Lescharts.com – Daft Punk – Homework"
  43. ^ "Charts.nz – Daft Punk – Homework"
  44. ^ "Norwegiancharts.com – Daft Punk – Homework"
  45. ^ dutchcharts.nl
  46. ^ offiziellecharts.de
  47. ^ "Ultratop.be – Daft Punk – Homework"
  48. ^ "Official Albums Chart Top 100"
  49. ^ "Daft Punk Chart History (Billboard 200)"
  50. ^ דיסקוגרפיה של Daft Punk, באתר irish-charts.com (באנגלית)
  51. ^ "Italiancharts.com – Daft Punk – Homework"
  52. ^ australian-charts.com
  53. ^ austriancharts.at
  54. ^ "Swedishcharts.com – Daft Punk – Homework"
  55. ^ "Daft Punk Chart History (Canadian Albums)"
  56. ^ "Jaaroverzichten 1997"
  57. ^ "Rapports Annuels 1997"
  58. ^ "Top de l'année Top Albums 1997"
  59. ^ "Jaaroverzichten – Album 1997"
  60. ^ Daft Punk - Homework, ultratop.be
  61. ^ Gold/Platinum, Music Canada (באנגלית אמריקאית)
  62. ^ Goud/Platina, nvpi.nl
  63. ^ The Official New Zealand Music Chart, THE OFFICIAL NZ MUSIC CHART (באנגלית)
  64. ^ Official Charts Analysis: Daft Punk LP sells 165k to hit No.1 | Music Week, web.archive.org, ‏2013-12-03
  65. ^ Gold & Platinum, RIAA (באנגלית אמריקאית)
  66. ^ Week Ending May 26, 2013. Albums: Daft Punk Gets Lucky, yahoo.com (באנגלית אמריקאית)