אבישי ההורס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אבישי ההורס
סופר גיי
סופר גיי
סוגה סדרת אנימציה/פארודיה/נונסנס
יוצרים אייל B, דודי כהן, נמרוד אלדאה
מדבבים דודי כהן, נמרוד אלדאה
ארץ מקור ישראל
שפות עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
אורך פרק 2-1 דקות
שידור
רשת שידור בישראל yes הטלוויזיה בלוויין
תקופת שידור מקורית 20052010 (כ5 שנים)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

אבישי ההורס (או סופר G וחברם צ'אפה) הוא שמה של סדרת אנימציה טלוויזיונית פארודית, ששודרה מפברואר 2005 כחלק מהתוכנית "Y בעשר" בערוץ yesY של חברת יס. הסדרה שמה ללעג את סופרמן וחברתו לואיס ליין. עם הצלחת הסדרה, סטתה מעניין סופרמן ולעגה גם לידוענים ישראלים שונים.

כל פרק הוא קצרצר בן דקה-שתיים, והוא מדובב בהומור שטותי (לעיתים ירוד ובוטה) ואיגיון (נונסנס). האנימציה, הערוכה בחובבניות במכוון, לקוחה מסדרות אנימציה ישנות. "אבישי ההורס" למשל, העוסק לרוב בנושא ההומוסקסואליות, הוא למעשה סופרמן מהסדרה האמריקנית המקורית "Superman" משנת 1941‏-1943.

לשלל האנימציות אחראים אייל B (אנימציה), נמרוד אלדאה (דיבוב) ודודי כהן (דיבוב). הצוות פעל עם הערוץ מתחילתו, החל משנת 2000, והפיק תוכניות בידור פארודיות נוספות כגון התוכנית עם הבובות ומיסטר מותק ב-yes ואת תוכנית הבובות "הגוזניקים" בערוץ 24 (יחד עם סער בדישי).

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אבישי - הדמות הפארודית על סופרמן. אבישי (במלעיל) הוא עיתונאי מעונב בעל נטיות מיניות מפוקפקות, ככל הנראה הומוסקסואל בהכחשה. בפתיח נאמר "יותר נוצץ מכוכב שביט / מתרומם יותר גבוה מכל מטוס / נכנס ליותר מערות מרכבת תחתית / מפתיע ינשופים יותר מאלכסון". בעת צרה הוא מחליף את בגדיו לבגד גוף צמוד וגלימה ונלחם על עקרונות כדוגמת "לשכב עם אישה" כדי להינצל מהגיהנום אליו הוא מגיע באחד הפרקים וכדי להוכיח שהוא לא הומוסקסואל.
רונית
  • רונית (מכונה גם צאפה) - דמות פארודית על לואיס ליין. עובדת יחד עם אבישי באותו משרד עיתונות. נמשכת אליו אך נאלצת להתמודד עם אי הבהירות המינית שלו. כמו כן משתמע שהיא מנהלת רומן עם שוסטר, הממונה עליה במשרד. אבישי קורא לה בכינוי המשפיל והבוטה "מנושי", ושוסטר קורא לה "תחת סוכר".

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילות משנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • חיי הזהר של אגם דולברג - סדרה בכיכובה של אגם דולברג, דמות פארודית על אגם רודברג. ילדה עשירה ומפונקת המנצלת עובדים זרים.
  • עלילות שירן אטיאס - סדרה בכיכובה של שירן אטיאס, דמות פארודית על מורן אטיאס. חשפנית שאוצר המילים שלה מסתכם ב"פיצה" ו"פסטה".
  • פופאי המתחנגל - סדרה בכיכובו של פופאי כהומוסקסואל ("מתחנגל" בעגת היוצרים), שמאלני אשכנזי, המביאה לכדי קונפליקטים שונים בינו לבין יריבו בלוטו, המוצג כמתנחל מזרחי הפוגע בפופאי במסווה של הצד הנפגע.